ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
114K photos
132K videos
4.46K files
80.9K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چالش‌های اجتماعی
ـ مدارس ایران؛ نماد آموزش طبقاتی


آموزش رایگان؛ رؤیایی که فروخته شد.
در حالی که اصل ۳۰ قانون اساسی رژیم بر آموزش رایگان تأکید دارد، سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش عملاً مدارس را به سمت خصوصی‌سازی و پولی‌سازی سوق داده است؛ مسیری که شکاف طبقاتی در آموزش را عمیق‌تر و آینده میلیون‌ها کودک ایرانی را قربانی فقر و تبعیض می‌کند.



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 عبدالجلیل شه‌بخش؛ سربدار دیگری از دیار بلوچستان

عبدالجلیل را اعدام کردند… اما خشم بلوچستان زنده است.
رژیم بامداد امروز عبدالجلیل شه‌بخش، جوان بلوچ اهل تفتان را پس از ماه‌ها شکنجه و اعترافات اجباری اعدام کرد.
اما بلوچستان بارها نشان داده که طناب دار نمی‌تواند خشم و مقاومت یک نسل را خاموش کند…


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
4💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 گزارش سیاسی روز
بحران مذاکره در رژيم


این روزها موضوع مذاکره با آمریکا تبدیل به یک بحران در رژیم ولایت فقیه شده است. از یکسو برخی باندهای حکومتی خواهان مذاکره و توافق هستند. در مقابل برخی از باندها مانند پایداری مخالف هرگونه مذاکره هستند اما خواهان جنگ هم نیستند. نتیجه این کشمکش، وضعیت نه‌جنگ نه صلح است که کارشناسان رژیم در باره آن هشدار می‌دهند.
چرا باندهای رژیم از مذاکره هراس دارند؟



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 دانش انقلاب- شماره ۹۹
تابلوهای رژیم در مذاکره؟

رژیم میان جنگ، مذاکره و عقب‌نشینی گرفتار شده؛
اما مشکل اصلی‌اش نه ترامپ است و نه تنگه هرمز.
بحران واقعی، جامعه‌ای است که فقر، سرکوب و فساد را دیگر تحمل نمی‌کند.
هر تابلویی که پیش رو باشد، یک واقعیت تغییر نمی‌کند:
رژیم دیگر به ثبات گذشته بر نخواهد گشت.


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 قدرت پس از خامنه‌ای در دست کیست؟

پس از حذف خامنه‌ای، آیا رژیم وارد بحران جانشینی و چندپارگی قدرت شده؟
بررسی نقش مجتبی خامنه‌ای، سپاه، بیت و دولت در جنگ، مذاکره و آینده بحران؛
آیا رژیم به‌سمت توافق می‌رود یا قیام؟
گفتگو با عباس صنوبری



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 زندانیان سیاسی؛ نماد مقاومت و تسلیم‌ناپذیری

چرا رژیم با وجود موج اعدام‌ها و سرکوب، هنوز از زندانیان سیاسی می‌ترسد؟
 بررسی آخرین وضعیت زندان‌ها، بازتاب جهانی مقاومت زندانیان و راز ایستادگی سربداران در برابر شکنجه و اعدام،
گفتگو با اسدالله نبوی، زندانی سیاسی پیشین


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اوج وقاحت ودریدگی شهبازی مجری صداوسیما خطاب به مردم ایران:
اگه اینترنت 5G که افغانستان داره و مسترکارت که سوریه داره اینقد براتون مهمه؛ خب برین همون افغانستان و سوریه زندگی کنین!

👈مملکت را به این فلاکت کشانده‌اند، بعد با لحن ارباب و رعیتی می‌گویند «خوشتان نمی‌آید، بروید». ایران ملک موروثی این باند مفت‌خور وقاتل وجنایتکار شده

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵

دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🤬2
🔴 وزیر خارجه فرانسه: ضروری است که تنگهٔ هرمز بازگشایی شود تا قیمت فرآورده‌های نفتی کاهش یابد

سایت امور خارجه فرانسه: ژان نوئل بارو وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با تلویزیون آر‌تی‌ال RTL گفت: ضروری است که تنگه هرمز بازگشایی شود تا قیمت فرآورده‌های نفتی کاهش یابد.

من بارها گفته‌ام هیچ راه‌حل سیاسی پایداری در این منطقه وجود نخواهد داشت تا زمانی که رژیم ایران امتیازات عمده بدهد و به تغییر اساسی در موضع خود متعهد باشد تغییراتی که اجازه بدهد ایران در منطقه به‌طور مسالمت‌آمیز زندگی کند و مردم ایران هم بتوانند آزادانه آینده خود را بسازند.

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
#ارسالی
🔴 تاریخ: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵
تهران: افزایش قیمت مواد غذایی


قیمت میوه بشدت افزایش داشته الان اگر یک خانواده چهار نفره بخواد هر نفر روزی یک سیب بخوره  
درماه  حدود ده تا دوازده میلیون میشه پولش!یعنی گوشت و مرغ که هیچی مردم میوه و سبزیجاتم نمی تونن بخورند. سیب شده دونه ای ۵۰ هزار تومان.کافی شاپ که جوونا میرفتند الان یه چایی و کیک میشه هفتصد هزار تومان .خوردن و آشامیدن هم از مردم دریغ شده.

 
📡
@IranAzadie
🔥1
#ارسالی
🔴 تاریخ: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵
تهران: گزارش خبری ازوضعیت گیمرها در ایران

یکسری ازجوانها  بدلیل نداشتن کاربرای کسب درآمد به مشاغل اینترنتی روی آوردن یکی ازاین شغل ها گیمراست. الان باوضعیت قطعی اینترنت کارآنها تقریبا تعطیل شده .یکی ازاین جوانان میگوید: اینترنت پرو هم کار نمیکنه، سهمیه بندی کردند، و سرعتش هم کم هست. الان یک عده بچه ها که گیمر بودن و از بازی پول در می آوردند با بدبختی اینترنت پرو گرفتند،  اما سرعتش اینقدر کمه نمی تونند کار کنند. تعداد نسل زدی که با استریم کردن و بوست بازی خرج خانواده در میاورن خیلی زیادهست.به آن میگویند بوستر گیم. اینها در سال گذشته درآمد حداقلی شان در روز ۴۰۰هزار تومان هست و ماهانه حدود ۱۵تا۲۰ میلیون میشود. اما الان این شغل کامل از بین رفته.  صدها هزار نفر فقط تو این زمینه بیکار شدند. اینها از اقوامشون  اینترنت پرو میگیرند
چون یک عده کادر درمان، یا وکلا و برخی معلم ها اینترنت پرو دارند. بعد کل حجم این اینترنت ۵۰ گیگا هست
که نتوانند به همه بدهند.برخی همسایه ها هات اسپات میکنندیا خواهر برادرهایشان دارند.اما با این وجود نمی توانند با آن کار کنند.بچه میره هر شب خونه خواهرش تلفن را میگیره که بیاد بوست کند بعد کل شب دستشه بلکه یک بازی بی کیفیت برود بعد قبل از ساعت کاری میرود پس میدهد. اینطوری پول نمیشه در آورد یعنی اینترنت داستان دار شده. در ایران بیکاری با رانندگی اسنپ و مسائل مربوط به گیمری و بلاگری پوشش داده شده بود، الان هر دو از بین رفتند.
 
📡
@IranAzadie
🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌐 یاران و همراهان ایران آزادی
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راه‌های ارتباطی با ما را به اشتراک می‌گذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی


📱 کانال تلگرامی ایران آزادی
https://t.me/IranAzadie

📱 کانال تلگرامی کنفرانس زنده ایران آزادی
https://t.me/conference96

📱 کانال تلگرامی تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi

📱 اینستاگرام ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazadie

📱 اینستاگرام تلویزیون ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazad_tv/

📱 ایران آزادی خبر
https://www.instagram.com/iranazadinews/

📱 توییتر ایران آزادی
@iranazadi1395

📱 توییتر تلویزیون ایران آزادی
@IranAzad_TV

📱 یوتیوب ایران آزادی
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews

📱 یوتیوب تلویزیون ایران آزادی
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured

📱 فیسبوک ایران آزادی
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/

📱 ساندکلود ایران آزادی
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks

📱 سایت ایران آزادی
https://iranfreedom.net

📱 واتساپ ارتباط با مدیریت سایت ایران آزادی
+17077023860

📱 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
📷 عکس روز
دشتهای بابونه خرم آباد اردیبهشت ۱۴۰۵



▫️▫️▫️
1
📃 خاطره روز
۱۳مه ۱۹۸۹ - گروه‌های بزرگی از دانشجویان میدان تیان آن من را اشغال کردند و اعتصاب غذا را آغاز کردند.



▫️▫️▫️
🙏1
🔴 گزارش تازه انجمن قلم آمریکا از ثبت رکوردی نگران‌کننده در سرکوب آزادی بیان در جهان خبر می‌دهد؛ به‌طوری که شمار نویسندگان زندانی در سال ۲۰۲۵ برای نخستین‌بار از مرز ۴۰۰ نفر عبور کرده است. بر اساس این گزارش، در مجموع ۴۰۱ نویسنده، شاعر، پژوهشگر و فعال فرهنگی در ۴۴ کشور زندانی شده‌اند؛ آماری که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد و بیانگر تشدید فشار بر صداهای مستقل و منتقد در سطح جهان است.

در این میان، ایران با ۵۳ نویسنده زندانی در رده دوم جهان قرار گرفته و به‌گفته انجمن قلم آمریکا، بیشترین افزایش بازداشت نویسندگان طی یک سال گذشته در ایران رخ داده است. این نهاد تأکید کرده که حکومت جمهوری اسلامی تنها در سال ۲۰۲۵ دست‌کم ۱۷ بازداشت تازه انجام داده و موج جدید سرکوب، شمار زندانیان اهل قلم را به سطح دوران اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» نزدیک کرده است.

در گزارش پن آمریکا آمده است که حکومت ایران کارزاری گسترده و خشن علیه نویسندگان، مترجمان، شاعران، تحلیلگران آنلاین و مدافعان حقوق بشر به راه انداخته تا هرگونه صدای انتقادی و مخالفت را خاموش کند. این موج فشار پس از تحولات و تنش‌های نظامی سال گذشته شدت بیشتری گرفت و علاوه بر چهره‌های شناخته‌شده، پژوهشگران و مترجمان را نیز هدف قرار داد.

این گزارش همچنین هشدار می‌دهد که سرکوب نویسندگان دیگر تنها یک مسئله داخلی در چند کشور نیست، بلکه به تهدیدی جهانی علیه آزادی اندیشه، خلاقیت و حق بیان تبدیل شده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍2
🔴 اسامی و مشخصات شهیدان اعتراضات و قیام ۱۴۰۴

شهیدان مشعل راهنمای خلق در زنجیر ایران
این صفحه برای زنده نگه‌داشتن یاد و راه شهیدان قیام ۱۴۰۴ است؛ برای آن‌که فراموش نکنیم آزادی چه بهایی داشته و چه مسئولیتی بر دوش بازماندگان گذاشته است. ما با گرامی‌داشت نام و خاطره آنان، عهد می‌بندیم که راه‌شان را ادامه دهیم، صدای‌شان را خاموش نکنیم و اجازه ندهیم خون‌شان پایمال شود.
یادشان گرامی، راه‌شان ماندگار

https://iranfreedom.net/%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d9%82%db%8c%d8%a7%d9%85/
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
💔1
#ارسالی
🔴 تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵
گزارش یک راننده از پایانه‌های باربری - بندرعباس



برده‌داری مدرن و بازی کثیف تفرقه بین راننده‌ها
سال‌ها توی پایانه‌ها کار کردم، بار زدم و از نزدیک دیدم چه بلایی سر راننده‌ها آوردند،امروز دیگه راننده فقط با گرونی و خرج ماشین درگیر نیست یک مافیای کامل پشت پایانه‌ها نشسته که خون راننده‌ها را می‌مکد و هیچ‌کس هم جوابگو نیست.یک زمانی برای شکستن اعتصاب راننده‌ها، با کمک دلال‌هایی مثل بابک زنجانی کلی کامیون چینی قسطی وارد بازار کردند. خیلی‌ها از سر ناچاری رفتند زیر بار قسط، به امید اینکه زندگی شان بچرخد.اما حالا همان راننده‌ها توی باتلاق بدهی و اقساط گیر افتادن قسط‌هایی که با این وضعیت کرایه و خرج ماشین، پرداختش تقریباً غیرممکن شده.دیدم که شرکت‌های وابسته، پول کرایه راننده‌ها را ماه‌ها نگه میدارند. شش ماه، بعضی وقت‌ها بیشتر. پولی که باید خرج خونه و زندگی راننده بشود، توی حساب شرکت‌ها می‌خوابد تا ازآن سود بانکی بگیرند.الان خیلی از راننده‌ها نزدیک دو میلیارد تومان طلب دارند، ولی هیچ نهادی جواب نمیدهد و فقط راننده می‌ماند با قرض، چک و شرمندگی جلوی خانواده.اما درد فقط این نیست.
توی شهرهایی مثل بندرعباس و چابهار، کمبود بار و حتی سوخت را طوری مدیریت می‌کنند که راننده‌ها را روبه‌روی هم قرار بدهند. با حرف‌هایی مثل «بومی و غریبه» سعی می‌کنند بین راننده‌ها دعوا و نفرت درست کنند تا کسی سراغ مافیای اصلی نرود.
یعنی به‌جای اینکه راننده‌ها کنار هم حقشان را بخواهند، سرگرم درگیری با همدیگر بشوند و مقصر واقعی توی حاشیه امن بماند.از آن بدتر اینکه هر راننده‌ای بخواهد اعتراض کند یا فقط حقش را بخواهد، سریع زیر نظر میرود. مخبرها همه‌جا هستند.
خیلی‌ها فقط به خاطر اعتراض به بی‌عدالتی، اخراج شدند و برایشان پرونده‌سازی کردند تا صدای حق طلبی در نطفه خفه شود.ولی با همه این فشارها، هنوز بین راننده‌ها یک چیز نمرده غیرت و همبستگی.خیلی‌ها فهمیدند این بازیِ تفرقه فقط برای نجات مافیایی است که سال‌ها از جیب راننده و زحمتکش‌ها ثروت جمع کرده.امروز صدای راننده‌ها فقط صدای یک صنف نیست صدای مردمی هست که زیر فشار له شدند ولی هنوز حاضر نیستند حقیقت را فراموش کنند.
 
 
 
📡
@IranAzadie
1