🔴 کشتار بلوچها؛ چهار شهروند در آتش و گلوله جان باختند
♦️ تیراندازی مستقیم پاسداران در ایرانشهر بار دیگر بلوچستان را عزادار کرد
کشتار بلوچها روایتی که همچنان ادامه دارد و پاسداران جنایتکار دست به این کشتار وحشیانه میزنند. روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۵،در ساعت ۱۳۰۰ ظهر منطقه سرکهوران در شهرستان ایرانشهر شاهد رخدادی خونین بود. در جریان این حادثه، چهار شهروند بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای اداره اطلاعات جان خود را از دست دادند. این رویداد، بار دیگر موضوع «کشتار بلوچها» را در صدر نگرانیهای حقوق بشری قرار داد.
بر اساس گزارشهای محلی، نیروهای سپاه پاسداران سوار بر یک دستگاه پژو پارس، خودروی پژو ۴۰۵ حامل این چهار شهروند بلوچ را بدون ایست و هشدار قبلی هدف رگبار گلوله قرار دادند. شدت تیراندازی به حدی بود که هر چهار سرنشین در دم کشته شدند. پس از توقف خودرو نیز آتشسوزی شدیدی رخ داد و اجساد قربانیان در میان شعلهها سوختند.
هویت قربانیان کشتار بلوچها
هویت جانباختگان توسط مردم محلی احراز شده است. «عبدالحلیم حملی» ۵۰ ساله فرزند عبدالکریم، «ناصر حملی» ۴۳ ساله و «ماجد حملی» ۴۱ ساله، دو برادر فرزندان عبدالرحمن، و «منصور جمالی» ۳۰ ساله فرزند عبدالخالق، چهار قربانی این حادثه هستند. تمامی آنان متأهل، دارای فرزند و اهل روستای آبچکی از توابع شهرستان سرباز بودند.
👈 اینجا بخوانید
♦️ تیراندازی مستقیم پاسداران در ایرانشهر بار دیگر بلوچستان را عزادار کرد
کشتار بلوچها روایتی که همچنان ادامه دارد و پاسداران جنایتکار دست به این کشتار وحشیانه میزنند. روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۵،در ساعت ۱۳۰۰ ظهر منطقه سرکهوران در شهرستان ایرانشهر شاهد رخدادی خونین بود. در جریان این حادثه، چهار شهروند بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای اداره اطلاعات جان خود را از دست دادند. این رویداد، بار دیگر موضوع «کشتار بلوچها» را در صدر نگرانیهای حقوق بشری قرار داد.
بر اساس گزارشهای محلی، نیروهای سپاه پاسداران سوار بر یک دستگاه پژو پارس، خودروی پژو ۴۰۵ حامل این چهار شهروند بلوچ را بدون ایست و هشدار قبلی هدف رگبار گلوله قرار دادند. شدت تیراندازی به حدی بود که هر چهار سرنشین در دم کشته شدند. پس از توقف خودرو نیز آتشسوزی شدیدی رخ داد و اجساد قربانیان در میان شعلهها سوختند.
هویت قربانیان کشتار بلوچها
هویت جانباختگان توسط مردم محلی احراز شده است. «عبدالحلیم حملی» ۵۰ ساله فرزند عبدالکریم، «ناصر حملی» ۴۳ ساله و «ماجد حملی» ۴۱ ساله، دو برادر فرزندان عبدالرحمن، و «منصور جمالی» ۳۰ ساله فرزند عبدالخالق، چهار قربانی این حادثه هستند. تمامی آنان متأهل، دارای فرزند و اهل روستای آبچکی از توابع شهرستان سرباز بودند.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
کشتار بلوچها؛ چهار شهروند در آتش و گلوله جان باختند - ایران آزادی
کشتار بلوچها روایتی که همچنان ادامه دارد و پاسداران جنایتکار دست به این کشتار وحشیانه میزنند. روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۵،در ساعت ۱۳۰۰
🔥1🤬1💔1
🔻 فارن پالیسی نوشت: ترامپ باید ادعاهای ساختگی رژیم ایران درباره حق غنیسازی را رد کند و توافقی الزامآور منعقد کند که برنامه غنیسازی ایران را برای همیشه متوقف سازد.
🔻 این شاید بهترین راه برای حل نهایی چالش هستهای ایران باشد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه قطر در دوحه گفت: از تنگه هرمز نباید به عنوان سلاح استفاده شود. آنکارا از تلاشهایی که برای باز کردن تنگه هرمز صورت میگیرد حمایت میکند.
🔻 فیدان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: منازعه ایران، اسرائیل و آمریکا، همراه با تلاشهای مداوم ایران برای کشاندن منطقه به این جنگ، محور اصلی گفتگوهای ما بود.
🔻 در طول جلسه، ما بر اهمیت اقدام مشترک برای محکوم کردن این تجاوز، درخواست توقف فوری آن و ترغیب ایران به رعایت قطعنامههای شورای امنیت تأکید کردیم.
🔻 وی افزود: ما همچنین حملات انجام شده علیه جمهوری ترکیه توسط ایران را با شدیدترین لحن ممکن محکوم میکنیم.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔴 بیمه بیکاری؛ سایه جنگ بر سفره کارگران
♦️ افزایش ثبتنام بیمه بیکاری، چهره واقعی بحران اشتغال را آشکار کرد
افزایش متقاضیان بیمه بیکاری حکایت وضعیت آشفته کارگران بعد از جنگ افروزی حکومت آخوندی است. در حالی که سردمداران حکومتی از «مدیریت شرایط جنگ» سخن میگویند، آمارهای منتشرشده از سوی رسانههای حکومتی و نمایندگان مجلس، تصویری متفاوت از وضعیت بازار کار ارائه میدهد. افزایش ناگهانی شمار متقاضیان بیمه بیکاری، تعطیلی واحدهای اقتصادی و فروپاشی مشاغل آنلاین، تنها بخشی از پیامدهای جنگ و بحران اقتصادی در ایران است. گزارشهای رسمی اکنون از ثبتنام صدها هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری خبر میدهند؛ آماری که عمق رکود و گسترش فقر را نمایان میکند.
ثبتنام ۲۰۵ هزار نفر برای بیمه بیکاری
رسانه حکومتی اقتصادنیوز روز ۲۲ اردیبهشتماه ۱۴۰۵ به نقل از میثم ظهوریان، نماینده مجلس آخوندی از مشهد، اعلام کرد که «از ابتدای جنگ تاکنون حدود ۲۰۵هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبتنام کردهاند». ظهوریان این آمار را پس از جلسه با احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطرح کرد.
👈 اینجا بخوانید
♦️ افزایش ثبتنام بیمه بیکاری، چهره واقعی بحران اشتغال را آشکار کرد
افزایش متقاضیان بیمه بیکاری حکایت وضعیت آشفته کارگران بعد از جنگ افروزی حکومت آخوندی است. در حالی که سردمداران حکومتی از «مدیریت شرایط جنگ» سخن میگویند، آمارهای منتشرشده از سوی رسانههای حکومتی و نمایندگان مجلس، تصویری متفاوت از وضعیت بازار کار ارائه میدهد. افزایش ناگهانی شمار متقاضیان بیمه بیکاری، تعطیلی واحدهای اقتصادی و فروپاشی مشاغل آنلاین، تنها بخشی از پیامدهای جنگ و بحران اقتصادی در ایران است. گزارشهای رسمی اکنون از ثبتنام صدها هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری خبر میدهند؛ آماری که عمق رکود و گسترش فقر را نمایان میکند.
ثبتنام ۲۰۵ هزار نفر برای بیمه بیکاری
رسانه حکومتی اقتصادنیوز روز ۲۲ اردیبهشتماه ۱۴۰۵ به نقل از میثم ظهوریان، نماینده مجلس آخوندی از مشهد، اعلام کرد که «از ابتدای جنگ تاکنون حدود ۲۰۵هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبتنام کردهاند». ظهوریان این آمار را پس از جلسه با احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطرح کرد.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
بیمه بیکاری؛ سایه جنگ بر سفره کارگران - ایران آزادی
افزایش متقاضیان بیمه بیکاری حکایت وضعیت آشفته کارگران بعد از جنگ افروزی حکومت آخوندی است. در حالی که سردمداران حکومتی از «مدیریت شرایط جنگ»
🔻 خلیج تایمز نوشت: این ۲ نفر به ارتباط و همکاری با سپاه پاسداران برای انجام اقدامات خصمانه و تروریستی علیه بحرین و آسیب به منافع آن متهم شدند.
🔻 دادگاه همچنین جریمه ۱۰ هزار دینار بحرینی برای هر کدام تعیین و دستور مصادره اموال ترا صادر کرد.
🔻 طبق اعلام پلیس بحرین، سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران و سپاه پاسداران، رهبران برخی گروههای تروریستی را برای نظارت بر تأسیسات حیاتی بحرین و آمادگی برای حمله به آنها تأمین مالی کرده بودند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 غریبآبادی، معاون وزارت خارجه رژیم شب گذشته در واکنش به موضعگیریهای رئيسجمهور آمریکا اعلام کرد: صلح واقعی با ادبیات تحقیر، تهدید و امتیازگیری اجباری ساخته نمیشود...
🔻 وقتی طرفی که خود در جنگ، محاصره، تحریم و تهدید به زور نقش مستقیم دارد، پاسخ ایران را صرفاً به دلیل آنکه تسلیمنامه نیست رد میکند، روشن میشود که مسئله اصلی نه صلح، بلکه تحمیل اراده سیاسی از مسیر تهدید و فشار است.
🔻 غریبآبادی افزود: جمهوری اسلامی بر اصولی روشن تأکید کرده است: توقف دائمی جنگ و عدم تکرار آن، جبران خسارات، رفع محاصره، رفع تحریمهای غیرقانونی، و احترام به حقوق ایران.
🔻 نمیتوان همزمان از آتشبس سخن گفت و محاصره را ادامه داد؛ از دیپلماسی گفت و تحریم را تشدید کرد؛ از ثبات منطقهای حرف زد و به رژیمی که منشأ تجاوز و بیثباتی است، پشتیبانی سیاسی و نظامی ارائه کرد...
🔻 چنین رویکردی، مذاکره نیست؛ ادامه سیاست اجبار با واژگان دیپلماتیک است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴زینت میرهاشمی: برافراشتن پرچم ساواک،تطهیر شکنجه و جنایت
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۵
خانم زینت میرهاشمی سردبیر نشریه نبردخلق و عضو سازمان چریکهای فدایی خلق است. ایشان یکی از زندانیان سیاسی زمان شاه بوده و جزء آخرین دسته زندانیان سیاسی بود که توسط مردم در اواخر دوران پهلوی از زندان آزاد شد. خانم زینت میرهاشمی به برافراشتن پرچم ساواک در یک کشور اروپایی توسط عوامل سلطنت واکنش نشان داد. او تاکید کرد که در برابر تحریف آشکار تاریخ و عادی سازی جنایت سکوت جایز نیست.
در یادداشت خانم زینت میرهاشمی آمده است:
برافراشتن پرچم ساواک؛ تطهیر شکنجه و جنایت
حرکتهایی که ذوبشدگان راه به تاج و تخت رساندن رضا پهلوی از خود نشان میدهند، از سلامهای هیتلری تا نمایش پرچمهای ساواک، تلاشی تازه برای خودنمایی پس از شکست پروژه بهقدرت رسیدن از مسیر جنگ و دخالت خارجی و آگاهیرسانی به همه آزادیخواهان است....
👈بیشتر بخوانید
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۵
خانم زینت میرهاشمی سردبیر نشریه نبردخلق و عضو سازمان چریکهای فدایی خلق است. ایشان یکی از زندانیان سیاسی زمان شاه بوده و جزء آخرین دسته زندانیان سیاسی بود که توسط مردم در اواخر دوران پهلوی از زندان آزاد شد. خانم زینت میرهاشمی به برافراشتن پرچم ساواک در یک کشور اروپایی توسط عوامل سلطنت واکنش نشان داد. او تاکید کرد که در برابر تحریف آشکار تاریخ و عادی سازی جنایت سکوت جایز نیست.
در یادداشت خانم زینت میرهاشمی آمده است:
برافراشتن پرچم ساواک؛ تطهیر شکنجه و جنایت
حرکتهایی که ذوبشدگان راه به تاج و تخت رساندن رضا پهلوی از خود نشان میدهند، از سلامهای هیتلری تا نمایش پرچمهای ساواک، تلاشی تازه برای خودنمایی پس از شکست پروژه بهقدرت رسیدن از مسیر جنگ و دخالت خارجی و آگاهیرسانی به همه آزادیخواهان است....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
زینت میرهاشمی: برافراشتن پرچم ساواک،تطهیر شکنجه و جنایت - ایران آزادی
خانم زینت میرهاشمی سردبیر نشریه نبردخلق و عضو سازمان چریکهای فدایی خلق است. ایشان یکی از زندانیان سیاسی زمان شاه بوده و جزء آخرین دسته زندانیان سیاسی بود که توسط مردم در اواخر دوران پهلوی از زندان آزاد شد. خانم زینت میرهاشمی به برافراشتن پرچم ساواک در یک…
❤2😱1👀1
🔴 بلومبرگ از توقف بارگیری نفت در خارگ خبر داد!
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۵
روز چهارشنبه۲۳اردیبهشت خبرگزاری بلومبرگ با استناد به تصاویر ماهوارهای گزارش داد که روند بارگیری نفت از پایانه نفتی جزیره خارگ متوقف شده و برای چند روز متوالی هیچ نفتکش اقیانوسپیمایی در این منطقه مشاهده نشده است. به نوشته این رسانه، این طولانیترین دوره توقف بارگیری نفت از زمان آغاز درگیریها و محاصره دریایی بنادر ایران به شمار میرود.
بررسی تصاویر ماهوارهای ثبتشده در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۱ اردیبهشت نشان میدهد که تمامی اسکلههای خارگ خالی بودهاند. بلومبرگ میگوید اگرچه در ماههای گذشته نیز مقاطعی کوتاه از خالی بودن اسکلهها دیده شده بود، اما تداوم چندروزه این وضعیت بیسابقه است و میتواند نشانه اختلال جدی در صادرات نفت ایران باشد....
👈بیشتر بخوانید
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۵
روز چهارشنبه۲۳اردیبهشت خبرگزاری بلومبرگ با استناد به تصاویر ماهوارهای گزارش داد که روند بارگیری نفت از پایانه نفتی جزیره خارگ متوقف شده و برای چند روز متوالی هیچ نفتکش اقیانوسپیمایی در این منطقه مشاهده نشده است. به نوشته این رسانه، این طولانیترین دوره توقف بارگیری نفت از زمان آغاز درگیریها و محاصره دریایی بنادر ایران به شمار میرود.
بررسی تصاویر ماهوارهای ثبتشده در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۱ اردیبهشت نشان میدهد که تمامی اسکلههای خارگ خالی بودهاند. بلومبرگ میگوید اگرچه در ماههای گذشته نیز مقاطعی کوتاه از خالی بودن اسکلهها دیده شده بود، اما تداوم چندروزه این وضعیت بیسابقه است و میتواند نشانه اختلال جدی در صادرات نفت ایران باشد....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
بلومبرگ از توقف بارگیری نفت در خارگ خبر داد! - ایران آزادی
خبرگزاری بلومبرگ با استناد به تصاویر ماهوارهای گزارش داد که روند بارگیری نفت از پایانه نفتی جزیره خارگ متوقف شده
❤1
🔴 گزارش یک راننده خودرو از پایانههای باربری، بندرعباس
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۵
بردهداری مدرن و بازی کثیف تفرقه بین رانندهها
سالها توی پایانهها کار کردم، بار زدم و از نزدیک دیدم چه بلایی سر راننده خودرو میآوردند،امروز دیگر راننده فقط با گرونی و خرج ماشین درگیر نیست. یک مافیای کامل پشت پایانهها نشسته است که خون رانندهها را میمکد و هیچکس هم جوابگو نیست. یک زمانی برای شکستن اعتصاب رانندهها، با کمک دلالهایی مثل بابک زنجانی کلی کامیون چینی قسطی وارد بازار کردند. خیلیها از سر ناچاری رفتند زیر بار قسط، به امید اینکه زندگی شان بچرخد. اما حالا همان رانندهها توی باتلاق بدهی و اقساط گیر افتادند. قسطهایی که با این وضعیت کرایه و خرج ماشین، پرداختش تقریباً غیرممکن شده است.
چرا طلب راننده خودرو داده نمیشود
دیدم که شرکتهای وابسته، پول کرایه رانندهها را ماهها نگه میدارند. شش ماه، بعضی وقتها بیشتر. پولی که باید خرج خانه و زندگی راننده بشود، توی حساب شرکتها میخوابد تا ازآن سود بانکی بگیرند.الان خیلی از رانندهها نزدیک دو میلیارد تومان طلب دارند، ولی هیچ نهادی جواب نمیدهد و فقط راننده خودرو میماند با قرض، چک و شرمندگی جلوی خانواده.اما درد فقط این نیست....
👈بیشتر بخوانید
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۵
بردهداری مدرن و بازی کثیف تفرقه بین رانندهها
سالها توی پایانهها کار کردم، بار زدم و از نزدیک دیدم چه بلایی سر راننده خودرو میآوردند،امروز دیگر راننده فقط با گرونی و خرج ماشین درگیر نیست. یک مافیای کامل پشت پایانهها نشسته است که خون رانندهها را میمکد و هیچکس هم جوابگو نیست. یک زمانی برای شکستن اعتصاب رانندهها، با کمک دلالهایی مثل بابک زنجانی کلی کامیون چینی قسطی وارد بازار کردند. خیلیها از سر ناچاری رفتند زیر بار قسط، به امید اینکه زندگی شان بچرخد. اما حالا همان رانندهها توی باتلاق بدهی و اقساط گیر افتادند. قسطهایی که با این وضعیت کرایه و خرج ماشین، پرداختش تقریباً غیرممکن شده است.
چرا طلب راننده خودرو داده نمیشود
دیدم که شرکتهای وابسته، پول کرایه رانندهها را ماهها نگه میدارند. شش ماه، بعضی وقتها بیشتر. پولی که باید خرج خانه و زندگی راننده بشود، توی حساب شرکتها میخوابد تا ازآن سود بانکی بگیرند.الان خیلی از رانندهها نزدیک دو میلیارد تومان طلب دارند، ولی هیچ نهادی جواب نمیدهد و فقط راننده خودرو میماند با قرض، چک و شرمندگی جلوی خانواده.اما درد فقط این نیست....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
گزارش یک راننده خودرو از پایانههای باربری، بندرعباس - ایران آزادی
سالها توی پایانهها کار کردم، بار زدم و از نزدیک دیدم چه بلایی سر راننده خودرو میآوردند،امروز دیگر راننده فقط با گرونی و خرج ماشین درگیر
❤1
Audio
بحران آب در ایران وارد مرحلهای بحرانی شده و مقامهای صنعت آب اعلام کردهاند حدود ۳۵ میلیون نفر در مناطق دارای تنش آبی زندگی میکنند. تهران، البرز و مشهد اکنون بیشترین مشکل را در تأمین آب شرب دارند.
عیسی بزرگزاده، سخنگوی صنعت آب، گفت تهران ششمین سال متوالی کمآبی را پشت سر میگذارد و همچنان در صدر استانهای دارای کاهش بارش قرار دارد. به گفته او، با وجود «نرمال» بودن میانگین بارش در کشور، دو سوم ایران هنوز با کمبود بارندگی روبهرو هستند و شرایط ترسالی ایجاد نشده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
تورم شدید مواد غذایی و سقوط قدرت خرید، اقتصاد ایران را وارد مرحلهای بحرانی کرده است. افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند گوشت، برنج، روغن و لبنیات، فشار سنگینی بر طبقه متوسط و خانوارهای کمدرآمد وارد کرده و بسیاری از خانوادهها را ناچار به حذف بخشی از نیازهای غذایی خود کرده است.
بر اساس گزارشها، تورم خوراکیها از ۱۱۰ درصد عبور کرده و برخی کالاها در کمتر از یک سال چند برابر شدهاند. قیمت روغن مایع بیش از ۳۰۰ درصد و برنج ایرانی حدود ۱۷۳ درصد افزایش یافته است. گوشت قرمز نیز در تهران از مرز یک میلیون و چهارصد هزار تومان گذشته و حتی مرغ و تخممرغ که زمانی جایگزین ارزانتری بودند، برای بسیاری از مردم دشوار شدهاند.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
بریتانیا و فرانسه در واکنش به افزایش تنشها در خاورمیانه، برای گسترش حضور نظامی خود در تنگه هرمز آماده میشوند. دولت بریتانیا اعلام کرده ناوشکن «اچاماس دراگون» را برای مشارکت در یک ائتلاف چندملیتی امنیت دریایی به منطقه اعزام میکند. این مأموریت با همکاری مشترک لندن و پاریس و با هدف حفاظت از مسیرهای کشتیرانی انجام میشود.
مقامهای دو کشور هشدار دادهاند که هرگونه اختلال در تنگه هرمز میتواند بازار جهانی انرژی و تجارت بینالمللی را دچار بحران کند. فرانسه نیز تأکید کرده امنیت این آبراه برای اقتصاد اروپا اهمیت راهبردی دارد.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اخبار شامگاهی - چهار شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ ، برابر با ۱۳ می ۲۰۲۶
▫️▫️▫️
▫️▫️▫️
چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ برابر با ۱۳ می ۲۰۲۶
- ایستگاه خبری
- چالش
- پادکست - تفسیر سیاسی روز
- پادکست - تنش آبی؛ تهران در آستانه بحران گسترده آب
- پادکست - نان، اجاره، اضطراب؛ زندگی در اقتصاد بحرانزده ایران
- پادکست - تنگه هرمز؛ نمایش قدرت یا آغاز تنش تازه؟
- اخبار شامگاهی
- ایران در پنج دقیقه
- گزارش سیاسی روز
- اینترنت؛ بازار جدید فساد و رانت
- از سفره خالی تا بیکاری میلیونی در ایران
- کنکاش - تنگه هرمز و رؤیا فروشیهای رژیم
- کنفرانس؛ رژیم در محاصره جنگ، مذاکره و بحران معیشت
- فایل صوتی؛ رژیم در محاصره جنگ، مذاکره و بحران معیشت
- کنفرانس؛ تبلیغ ساواک در اروپا؛ آزادی بیان یا ترویج فاشیسم؟
- فایل صوتی؛ تبلیغ ساواک در اروپا؛ آزادی بیان یا ترویج فاشیسم؟
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مروری بر آخرین تحولات ایران و منطقه در ۲۴ ساعت گذشته در برنامه «ایران در پنج دقیقه».
همراه با یاسر مفیدی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پارس خوابیده رژیم
در روزهای اخیر عوامل رژیم در رسانههای رسمی و فضای مجازی به تهدید دولتهای بحرین و امارات رو آوردهاند و میگویند که آنها را تنبیه خواهند کرد و برایشان خط و نشان میکشند.
علت این رفتار رژیم چیست و آیا این تهدیدها نشان دهنده اقتدار آخوندهاست؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی سپاه و ستاد اجرایی، قطع اینترنت را به تجارت تبدیل میکنند
این گزارش نشان میدهد چگونه نهادهای وابسته به سپاه و بیت خامنهای از اینترنت طبقاتی و پرو تا سیمکارتهای سفید و بازار میلیاردی VPN و محدودیت اینترنت سود میبرند.
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1👌1💯1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴از سفره خالی تا بیکاری میلیونی در ایران
ماهان تاراج، حقوقدان ایرانیـفرانسوی و بنیانگذار پادکست «واکاوی ایران»، در گفتگو با فرانسانفو از ابعاد بحران معیشتی در ایران میگوید؛ بحرانی که با گرانی افسارگسیخته، فقر ۴۰ درصدی، بیکاری گسترده و قطعی اینترنت، زندگی میلیونها ایرانی را به مرز فروپاشی کشانده است.
قیمت برنج ۲۰۹ درصد و روغن نباتی ۳۰۸ درصد افزایش یافته؛ میلیونها نفر زیر خط فقر زندگی میکنند و مشاغل اینترنتی نیز با قطعی اینترنت نابود شدهاند.
این تصویر واقعی اقتصاد مردم ایران زیر حاکمیت رژیم است: فقر، بیکاری، سفره خالی و آیندهای که هر روز تیرهتر میشود.
#ایران #فقر #گرانی #بیکاری #اینترنت #معیشت #ماهان_تاراج #فرانس_انفو #رژیم_ایران
▫️▫️▫️
ماهان تاراج، حقوقدان ایرانیـفرانسوی و بنیانگذار پادکست «واکاوی ایران»، در گفتگو با فرانسانفو از ابعاد بحران معیشتی در ایران میگوید؛ بحرانی که با گرانی افسارگسیخته، فقر ۴۰ درصدی، بیکاری گسترده و قطعی اینترنت، زندگی میلیونها ایرانی را به مرز فروپاشی کشانده است.
قیمت برنج ۲۰۹ درصد و روغن نباتی ۳۰۸ درصد افزایش یافته؛ میلیونها نفر زیر خط فقر زندگی میکنند و مشاغل اینترنتی نیز با قطعی اینترنت نابود شدهاند.
این تصویر واقعی اقتصاد مردم ایران زیر حاکمیت رژیم است: فقر، بیکاری، سفره خالی و آیندهای که هر روز تیرهتر میشود.
#ایران #فقر #گرانی #بیکاری #اینترنت #معیشت #ماهان_تاراج #فرانس_انفو #رژیم_ایران
▫️▫️▫️
💔1