🔴 وداع وحید بنی عامریان با مادرش؛ مانیفست انتخاب مبارزه!
۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۵
در چهلمین روز سربه دار شدن مجاهد شهید وحید بنیعامریان و ابوالحسن منتظر هستیم. ستارگان شبافروزی که نور خیره کننده رزمشان جهانی را به شگفتی و ستایش برانگیخته است. فرمانده وحید بنیعامریان از خود یادگارهای ماندگاری از درس انتخاب مبارزه و مقاومت به هر قیمت بر جای گذاشت. تازهترین اثری که از وحید بنیعامریان منتشر شده است نامه او به مادرش از زندان قزلحصار است. این نامه که بعد از اعدام مجاهدان خلق مهدی حسنی و بهروز احسانی به صورت صوتی برای مادر ارسال شده بود،نوعی مانیفست انتخاب مبارزه است. مانیفستی که منطق رایج به چالش می طلبه و از بطن عشقش به مادر تعهد به میهن و آرمان به بیرون می کشد.
این فایل صوتی وحید بنی عامریان اکنون به صورت متن در اختیار شماست. البته اصل سند در کانال یوتیوب ایران آزادی در اختیار شماست.
وداع فرمانده وحید بنیعامریان با مادرش از زندان قزلحصار
«مامان جان، سلام.
در شرایطی این پیام رو برای تو میفرستم که بهروز و مهدی رو اعدام کردند و ما هم در صف اعدام قرار داریم تا خواست خدا چی باشه همچنان که بهروز آیه قرآن رو یادآوری و پای ابلاغیهاش نوشته بود....
👈بیشتر بخوانید
۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۵
در چهلمین روز سربه دار شدن مجاهد شهید وحید بنیعامریان و ابوالحسن منتظر هستیم. ستارگان شبافروزی که نور خیره کننده رزمشان جهانی را به شگفتی و ستایش برانگیخته است. فرمانده وحید بنیعامریان از خود یادگارهای ماندگاری از درس انتخاب مبارزه و مقاومت به هر قیمت بر جای گذاشت. تازهترین اثری که از وحید بنیعامریان منتشر شده است نامه او به مادرش از زندان قزلحصار است. این نامه که بعد از اعدام مجاهدان خلق مهدی حسنی و بهروز احسانی به صورت صوتی برای مادر ارسال شده بود،نوعی مانیفست انتخاب مبارزه است. مانیفستی که منطق رایج به چالش می طلبه و از بطن عشقش به مادر تعهد به میهن و آرمان به بیرون می کشد.
این فایل صوتی وحید بنی عامریان اکنون به صورت متن در اختیار شماست. البته اصل سند در کانال یوتیوب ایران آزادی در اختیار شماست.
وداع فرمانده وحید بنیعامریان با مادرش از زندان قزلحصار
«مامان جان، سلام.
در شرایطی این پیام رو برای تو میفرستم که بهروز و مهدی رو اعدام کردند و ما هم در صف اعدام قرار داریم تا خواست خدا چی باشه همچنان که بهروز آیه قرآن رو یادآوری و پای ابلاغیهاش نوشته بود....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
وداع وحید بنی عامریان با مادرش؛ مانیفست انتخاب مبارزه! - ایران آزادی
در چهلمین روز سربه دار شدن مجاهد شهید وحید بنیعامریان و ابوالحسن منتظر هستیم. ستارگان شبافروزی که نور خیره کننده رزمشان جهانی را به شگفتی
❤2
«ما دیدهایم که رژیم ایران با معترضان مسالمتآمیز چه میکند؛ حمایت ما از اپوزیسیون (مخالفان) خیلی وقت است که به تعویق افتاده است. این مخالفتها گسترده است و آنها برای سازماندهی خود به منابع نیاز دارند.»
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام
رفتیم بیرون تا کارهای اعتراضی انجام بدیم در تهران. دیگه نمیتونیم ساکت بمونیم. برای بچههامون حتی خوراک هم نداریم. کمکمون کنید تاصدامون رو به گوش ایرانی های دنیا برسونیم.
پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔴 سلام
رفتیم بیرون تا کارهای اعتراضی انجام بدیم در تهران. دیگه نمیتونیم ساکت بمونیم. برای بچههامون حتی خوراک هم نداریم. کمکمون کنید تاصدامون رو به گوش ایرانی های دنیا برسونیم.
پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راههای ارتباطی با ما را به اشتراک میگذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی
https://t.me/IranAzadie
https://t.me/conference96
https://t.me/TV_IranAzadi
https://www.instagram.com/iranazadie
https://www.instagram.com/iranazad_tv/
https://www.instagram.com/iranazadinews/
@iranazadi1395
@IranAzad_TV
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks
https://iranfreedom.net
+17077023860
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ۱۲۳ روز میان مرگ و زندگی
اکبر میرزایی، مجروح اعتراضات دی ، در روز پنحشنبه ۲۴ اردیبشهت ماه جان باخت
اکبر میرزایی، ۳۹ ساله و پدر یک دختر خردسال، که در جریان اعتراضات ۱۸ دیماه ۱۴۰۴ در محله نارمک تهران با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی از ناحیه سر بهشدت مجروح شده بود، پس از ۱۲۳ روز بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان «امام حسین» جان باخت.
به گفته منابع مطلع، هنگام تحویل پیکر به خانواده، به آنان گفته شده عامل تیراندازی «تروریستها» بودهاند و پیشنهاد شده پیکر او در قطعه موسوم به «شهدای» بهشتزهرا دفن شود؛ موضوعی که خانواده با آن مخالفت کردهاند.
مرگ اکبر میرزایی بار دیگر ابعاد خشونت و سرکوب اعتراضات دیماه را یادآوری میکند؛ سرکوبی که با وجود گذشت ماهها، هنوز ابعاد واقعی آن روشن نشده و بسیاری از خانوادهها همچنان در سکوت، تهدید و فشار امنیتی به سر میبرند. شماری از مجروحان آن روزها هنوز با آسیبهای شدید جسمی و روانی دستوپنجه نرم میکنند و برخی نیز، مانند اکبر میرزایی، ماهها بعد جان خود را از دست میدهند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
اکبر میرزایی، مجروح اعتراضات دی ، در روز پنحشنبه ۲۴ اردیبشهت ماه جان باخت
اکبر میرزایی، ۳۹ ساله و پدر یک دختر خردسال، که در جریان اعتراضات ۱۸ دیماه ۱۴۰۴ در محله نارمک تهران با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی از ناحیه سر بهشدت مجروح شده بود، پس از ۱۲۳ روز بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان «امام حسین» جان باخت.
به گفته منابع مطلع، هنگام تحویل پیکر به خانواده، به آنان گفته شده عامل تیراندازی «تروریستها» بودهاند و پیشنهاد شده پیکر او در قطعه موسوم به «شهدای» بهشتزهرا دفن شود؛ موضوعی که خانواده با آن مخالفت کردهاند.
مرگ اکبر میرزایی بار دیگر ابعاد خشونت و سرکوب اعتراضات دیماه را یادآوری میکند؛ سرکوبی که با وجود گذشت ماهها، هنوز ابعاد واقعی آن روشن نشده و بسیاری از خانوادهها همچنان در سکوت، تهدید و فشار امنیتی به سر میبرند. شماری از مجروحان آن روزها هنوز با آسیبهای شدید جسمی و روانی دستوپنجه نرم میکنند و برخی نیز، مانند اکبر میرزایی، ماهها بعد جان خود را از دست میدهند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🕊2💔2
روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشتماه ۱۴۰۵، سیوششمین مراسم دانشآموختگی طلاب دارالعلوم مکی زاهدان موسوم به «ختم صحیح بخاری» در حالی برگزار شد که فضای شهر و اطراف مسجد مکی بهشدت امنیتی بود و فشار بر علمای اهلسنت ابعاد تازهای به خود گرفت. این مراسم که هرساله یکی از بزرگترین گردهماییهای مذهبی اهلسنت ایران محسوب میشود، با حضور طلاب، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم در مسجد مکی زاهدان برگزار شد.
همزمان، نهادهای امنیتی با جلوگیری از ورود شماری از علمای اهلسنت به زاهدان، بار دیگر سیاست محدودسازی و فشار مذهبی علیه اهلسنت را آشکار کردند. بنا بر گزارشها، «مولوی سید مؤمن» از علمای خراسان جنوبی و «مولوی فاروقی» امامجمعه اهلسنت بیرجند، در مسیر زاهدان توسط نیروهای اطلاعاتی متوقف شده و از ادامه سفر آنان جلوگیری شد. این دو روحانی پس از ممانعت از حضور در مراسم، تحت اسکورت نیروهای امنیتی به بیرجند بازگردانده شدند؛ اقدامی که با واکنش و اعتراض گسترده شهروندان و فعالان اهلسنت روبهرو شده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬2🤔1
🔴 تروریسم سپاه؛ افزایش اقدامات تروریستی در کشورهای حاشیه خلیج فارس
♦️ بازداشت دهها مزدور سپاه، نگرانی امنیتی دولتهای عربی را افزایش داد
همزمان با جنگ افروزی حکومت ولایت فقیه موج گسترده تروریسم سپاه در کشورهای حاشیه خلیج فارش شدت میگیرد. گزارش تازه روزنامه آمریکایی نیویور تایمز بار دیگر نگاهها را به فعالیتهای برونمرزی حکومت ایران و شبکههای وابسته به سپاه پاسداران در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جلب کرده است. این گزارش از موج گسترده بازداشتها در چند کشور منطقه خبر میدهد. مقامهای امنیتی این کشورها، افراد بازداشتشده را به ارتباط با سپاه پاسداران و همکاری امنیتی با حکومت آخوندی متهم کردهاند. همزمان، فضای سیاسی و رسانهای منطقه نیز تحت تاثیر گسترش نگرانیها درباره تروریسم سپاه قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰۰ مزدور سپاه پاسداران در کشورهای حاشیه خلیج فارس بازداشت شدهاند. اتهام اصلی این افراد، «خیانت» و همکاری با شبکههای وابسته به حکومت ایران عنوان شده است. گزارش میگوید دولتهای منطقه پس از تشدید تنشهای نظامی و امنیتی با حکومت ایران، نظارت گستردهای بر گروهها و افراد نزدیک به تهران آغاز کردهاند.
تروریسم سپاه در بحرین؛ سلب تابعیت و بازداشت آخوندها
بحرین یکی از اصلیترین کانونهای این پرونده امنیتی معرفی شده است. طبق گزارش منتشرشده، مقامهای بحرینی تابعیت ۶۹ نفر را لغو کردهاند. همچنین ۴۱ نفر دیگر نیز به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران بازداشت شدهاند. در میان بازداشتشدگان، نام دهها آخوند طرفدار ولایت فقیه دیده میشود.
👈 اینجا بخوانید
♦️ بازداشت دهها مزدور سپاه، نگرانی امنیتی دولتهای عربی را افزایش داد
همزمان با جنگ افروزی حکومت ولایت فقیه موج گسترده تروریسم سپاه در کشورهای حاشیه خلیج فارش شدت میگیرد. گزارش تازه روزنامه آمریکایی نیویور تایمز بار دیگر نگاهها را به فعالیتهای برونمرزی حکومت ایران و شبکههای وابسته به سپاه پاسداران در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جلب کرده است. این گزارش از موج گسترده بازداشتها در چند کشور منطقه خبر میدهد. مقامهای امنیتی این کشورها، افراد بازداشتشده را به ارتباط با سپاه پاسداران و همکاری امنیتی با حکومت آخوندی متهم کردهاند. همزمان، فضای سیاسی و رسانهای منطقه نیز تحت تاثیر گسترش نگرانیها درباره تروریسم سپاه قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰۰ مزدور سپاه پاسداران در کشورهای حاشیه خلیج فارس بازداشت شدهاند. اتهام اصلی این افراد، «خیانت» و همکاری با شبکههای وابسته به حکومت ایران عنوان شده است. گزارش میگوید دولتهای منطقه پس از تشدید تنشهای نظامی و امنیتی با حکومت ایران، نظارت گستردهای بر گروهها و افراد نزدیک به تهران آغاز کردهاند.
تروریسم سپاه در بحرین؛ سلب تابعیت و بازداشت آخوندها
بحرین یکی از اصلیترین کانونهای این پرونده امنیتی معرفی شده است. طبق گزارش منتشرشده، مقامهای بحرینی تابعیت ۶۹ نفر را لغو کردهاند. همچنین ۴۱ نفر دیگر نیز به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران بازداشت شدهاند. در میان بازداشتشدگان، نام دهها آخوند طرفدار ولایت فقیه دیده میشود.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
تروریسم سپاه؛ افزایش اقدامات تروریستی در کشورهای حاشیه خلیج فارس - ایران آزادی
همزمان با جنگ افروزی حکومت ولایت فقیه موج گسترده تروریسم سپاه در کشورهای حاشیه خلیج فارش شدت میگیرد. گزارش تازه روزنامه آمریکایی نیویور تایمز
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
امروز در شرایطی که جامعه ایران در آستانه یک تحول بنیادین قرار دارد، شاهد نبشقبر ساواک و تطهیر این نهاد فاشیستی از جانب عوامل و پادوهای «نئو فاشیسم سلطنتی» هستیم. این جریان، در هماهنگی نانوشته با «فاشیسم دینی» حاکم، سعی دارد با بازسازی چهرههای مخوف امنیتی گذشته، افق آینده را تیره و تار کند. اگر پلتفرم مورد ادعای بچهٔ شاه برای آینده ایران در هالهای از کلیگویی، ابهام، تناقض و پشت هماندازی قرار دارد، رونمایی از پرویز ثابتی و تطهیر ساواک، و بهتازگی راهپیمایی با آرم ساواک در شهر رگنزبورگ ایالت بایرن آلمان، تنها «نقطه معلوم» و شفاف این برنامهٔ سیاسی است.
بازخوانی تجربه «نوفللوشاتو»؛ از وحدت کلمه تا انحصار قدرت
بچهٔ شاه با کپیبرداری مضحک از رفتار خمینی امروز از طرح جزئیات پلتفرم خود طفره میرود. او نیز هر گونه پرسش درباره ساختار قدرت آینده را زائد میداند، اما در عینحال، با برافراشتن پرچم ساواک، ماهیت واقعی قدرت مدنظر خود را افشا کرده است. او درس دجالیت را از سلف خود، خمینی، خوب آموخته است: «ابهام در شعار، شفافیت در سرکوب».
ساواک؛ پل ارتباطی میان دو فاشیسم
حمل آرم تنفرانگیز ساواک در تجمعات شاهپرستان، تصادفی نیست. این یک پیام روشن به کانونهای قدرت بینالمللی است که نشان میدهد جریان سلطنتطلب همچنان بهترین ابزار برای مهار نیروهای برانداز و انقلابی است. ساواک نهادی بود که برای سرکوب جنبشهای پیشرو و میهنپرست بنیان نهاده شد و بعدها تجربیات آن به «ساواما» و «واواک» در نظام ولایت فقیه و البته با حضور و همکاری فعال همان ساواکیها، منتقل گشت.
قرار دادن عکس پرویز ثابتی در کنار رضا پهلوی، در واقع اعلام وفاداری به همان ماشین سرکوبی است که مجاهدین و فداییها را در تپههای اوین به رگبار بست. این «نقطه معلوم»، تمام دعاوی دموکراسیخواهی این جریان را باطل میکند؛ چرا که دموکراسی با ستایش از شکنجهگر، پارادوکسی حلناشدنی است.
از سرکوب فرهنگ تا ابداع برچسبهای سیاسی
نکته تکاندهنده دیگر، ابداع برچسبهای سیاسی توسط ساواک برای ایزوله کردن نیروهای انقلابی است. ثابتی اعتراف میکند که برچسب «مارکسیست اسلامی» ابداع او بوده تا چهره سازمان مجاهدین خلق را مخدوش کند؛ برچسبی که بعدها خمینی و خامنهای با واژه «منافق» آن را تکمیل کرده و به بهانه آن، خون هزاران جوان را بر زمین ریختند. این تلاقی فکری نشان میدهد که اتاق فکرهای فاشیسم دینی و نئوفاشیسم سلطنتی از یک منطق واحد پیروی میکنند.
شیطانسازی؛ ابزار مشترک شاه و شیخ
امروز ادامهٔ استمرار شیطانسازی از مجاهدین یا هتاکی چماقداران سلطنتی به هواداران مقاومت در خارج از کشور، استمرار همان خطی است که ثابتی و لاجوردی ترسیم کرده بودند. رضا پهلوی با شیطانسازی از اصلیترین نیروی برانداز، به نظام حاکم و طرفهای استعماری اطمینان میدهد که او نیز مانند سلف خود، دشمن اصلی را نه استبداد، بلکه نیروهای آزادیخواه میداند.
این «شیطانسازی» هزینهای است که او برای جلب حمایت محافل ارتجاعی میپردازد. او میخواهد به قدرتهای جهانی ثابت کند که در صورت انتقال قدرت، همان دستگاه امنیتی (ساواک) را برای ثبات مدنظر آنها بازسازی خواهد کرد.
عبور از چرخهٔ استبداد و فاشیسم
مردم ایران و نیروهای پیشتاز مقاومت، با مرزبندی قاطع علیه هر دو شکل فاشیسم (دینی و سلطنتی)، نشان دادهاند که دیگر اجازه نخواهند داد چرخهٔ شوم «شاه به شیخ» و «شیخ به شاه» تکرار شود.
موضعگیری قاطعانه علیه عرض اندام ساواک و پیوند آن با پلتفرم نانوشته پهلوی، گامی بلند در مسیر آگاهی ملی است. فاشیسم، چه با تاج و چه با دستار، محکوم به زوال است و ایران فردا، نه در شکنجهگاههای ساواک و اوین، بلکه در صندوقهای رأی و حاکمیت مطلق مردم بنا خواهد شد. پای فشردن بر «نه شاه، نه شیخ»، تنها راه خروج از بنبست تاریخی و نیل به آزادی پایدار است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
- دیدار ترامپ و شی جینپینگ در پکن مسیر همکاری و مدیریت اختلافات
دیدار دونالد ترامپ و شی جینپینگ در پکن بار دیگر نگاه جهان را به رابطه پرتنش آمریکا و چین دوخت؛ رابطهای که هم میتواند اقتصاد جهان را نجات دهد و هم آن را وارد بحرانی تازه کند.
در حالیکه دو رهبر از همکاری، ثبات و مدیریت اختلافات سخن گفتند، پشت لبخندها رقابتی عمیق بر سر قدرت، فناوری و نفوذ جهانی جریان دارد.
حضور چهرههایی مانند ایلان ماسک، تیم کوک و جنسن هوانگ نشان داد این سفر فقط سیاسی نبود، بلکه نبرد آینده اقتصاد و فناوری جهان نیز در آن دیده میشود.
رسانههای چین از نتایج مثبت مذاکرات خبر دادند، اما بسیاری معتقدند اختلافات دو کشور بسیار عمیقتر از چند توافق موقت است.
سوال این است آیا آمریکا و چین بهسوی همکاری میروند یا تقابل؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1
Audio
🔴 #پادکست - تفسیر سیاسی روز
تکیه بر ساواک، تنها نقطهٔ معلوم در بهاصطلاح پلتفرم «بچه ی شاه»
امروز، در شرایطی که جامعه ایران در آستانه تحولی بنیادین قرار دارد، شاهد تلاش جریانهای سلطنتطلب برای تطهیر ساواک و بازسازی چهرههای امنیتی رژیم گذشته هستیم. رونمایی دوباره از پرویز ثابتی و حتی نمایش آرم ساواک در تجمعات خارج از کشور، نشان میدهد که پشت شعارهای مبهم این جریان، گرایشی آشکار به سرکوب و اقتدارگرایی نهفته است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
تکیه بر ساواک، تنها نقطهٔ معلوم در بهاصطلاح پلتفرم «بچه ی شاه»
امروز، در شرایطی که جامعه ایران در آستانه تحولی بنیادین قرار دارد، شاهد تلاش جریانهای سلطنتطلب برای تطهیر ساواک و بازسازی چهرههای امنیتی رژیم گذشته هستیم. رونمایی دوباره از پرویز ثابتی و حتی نمایش آرم ساواک در تجمعات خارج از کشور، نشان میدهد که پشت شعارهای مبهم این جریان، گرایشی آشکار به سرکوب و اقتدارگرایی نهفته است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
👍1
🔴 ۷۷ روز قطع اینترنت؛ ابزار کنترل یا نشانه هراس حکومت؟
♦️ تشدید بحران اینترنت، خشم عمومی و بنبست حکمرانی دیجیتال
بحران «قطع اینترنت» در ایران وارد مرحلهای تازه شده است. ۷۷ روز قطع اینترنت و اختلالهای گسترده، کاهش شدید کیفیت دسترسی و اجرای سیاستهای محدودکننده، اکنون به یکی از اصلیترین محورهای نارضایتی عمومی تبدیل شدهاند. همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی و اجتماعی، بسیاری از کاربران، صاحبان کسبوکار و فعالان رسانهای معتقدند حکومت با تداوم سیاست قطع اینترنت، تلاش میکند کنترل بیشتری بر فضای عمومی جامعه اعمال کند.
در همین رابطه، قادر باستانی تبریزی، استاد ارتباطات و عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامهنگاران، در گفتوگو با رسانه حکومتی ایلنا در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵، نسبت به پیامدهای گسترده قطع اینترنت هشدار داد. او تأکید کرد: «دادههای موجود و تجربه روزمره مردم نشان میدهد وضعیت اینترنت در ماههای اخیر، موجی از عصبانیت و نارضایتی اجتماعی ایجاد کرده است».
باستانی تبریزی گفت: «حکومت با وجود اطلاع از پیامدهای بحران، همچنان به سیاست انسداد ادامه میدهد. نادیده گرفتن افکار عمومی یا نشانه بیاعتنایی کامل به جامعه است یا نشانه ناتوانی در تصمیمگیری». این پژوهشگر رسانه تصریح کرد که «اینترنت قربانی ساختارهای غیرپاسخگو و تصمیمسازیهای غیرشفاف شده است».
قطع اینترنت و شکست وعدههای دولت
باستانی تبریزی در ادامه به وعدههای انتخاباتی دولت پزشکیان اشاره کرد. او گفت: «دولت با وجود شعارهای پیشین، هیچ تغییر واقعی در وضعیت اینترنت ایجاد نکرده است». وی افزود «صرف اعلام نارضایتی مسئولان از وضعیت موجود، مشکلی را حل نمیکند. اگر دولت اختیار تصمیمگیری ندارد، باید این مسئله را صریح اعلام کند تا افکار عمومی بداند مسئول اصلی سیاست قطع اینترنت چه نهادی است؟».
👈 اینجا بخوانید
♦️ تشدید بحران اینترنت، خشم عمومی و بنبست حکمرانی دیجیتال
بحران «قطع اینترنت» در ایران وارد مرحلهای تازه شده است. ۷۷ روز قطع اینترنت و اختلالهای گسترده، کاهش شدید کیفیت دسترسی و اجرای سیاستهای محدودکننده، اکنون به یکی از اصلیترین محورهای نارضایتی عمومی تبدیل شدهاند. همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی و اجتماعی، بسیاری از کاربران، صاحبان کسبوکار و فعالان رسانهای معتقدند حکومت با تداوم سیاست قطع اینترنت، تلاش میکند کنترل بیشتری بر فضای عمومی جامعه اعمال کند.
در همین رابطه، قادر باستانی تبریزی، استاد ارتباطات و عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامهنگاران، در گفتوگو با رسانه حکومتی ایلنا در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵، نسبت به پیامدهای گسترده قطع اینترنت هشدار داد. او تأکید کرد: «دادههای موجود و تجربه روزمره مردم نشان میدهد وضعیت اینترنت در ماههای اخیر، موجی از عصبانیت و نارضایتی اجتماعی ایجاد کرده است».
باستانی تبریزی گفت: «حکومت با وجود اطلاع از پیامدهای بحران، همچنان به سیاست انسداد ادامه میدهد. نادیده گرفتن افکار عمومی یا نشانه بیاعتنایی کامل به جامعه است یا نشانه ناتوانی در تصمیمگیری». این پژوهشگر رسانه تصریح کرد که «اینترنت قربانی ساختارهای غیرپاسخگو و تصمیمسازیهای غیرشفاف شده است».
قطع اینترنت و شکست وعدههای دولت
باستانی تبریزی در ادامه به وعدههای انتخاباتی دولت پزشکیان اشاره کرد. او گفت: «دولت با وجود شعارهای پیشین، هیچ تغییر واقعی در وضعیت اینترنت ایجاد نکرده است». وی افزود «صرف اعلام نارضایتی مسئولان از وضعیت موجود، مشکلی را حل نمیکند. اگر دولت اختیار تصمیمگیری ندارد، باید این مسئله را صریح اعلام کند تا افکار عمومی بداند مسئول اصلی سیاست قطع اینترنت چه نهادی است؟».
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
۷۷ روز قطع اینترنت؛ ابزار کنترل یا نشانه هراس حکومت؟ - ایران آزادی
بحران «قطع اینترنت» در ایران وارد مرحلهای تازه شده است. ۷۷ روز قطع اینترنت و اختلالهای گسترده، کاهش شدید کیفیت دسترسی و اجرای سیاستهای
🔥1