ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
115K photos
132K videos
4.46K files
81K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
#ارسالی
🔴 تاریخ:۹خرداد ۱۴۰۵
افشای شبکه مخفی پولشویی دردزفول غارت حساب مردگان


ارسالی ازخوزستان
افشای شبکه مخفی پولشویی مقامات قضایی و امنیتی در دزفول غارت حساب مردگان و تبدیل به ارز دیجیتال!
🚨 خبر اختصاصی
دزفول گزارش افشاگرانه: اسناد و مکالمات درز رفته از درون نهادهای امنیتی، از یک فاجعه مالی و فساد ساختاری پرده برمی‌دارد که در آن دادستان، رئیس اطلاعات و رئیس بانک سپه شهرستان دزفول، دست در دست هم به غارت حساب‌های بانکی شهروندان متوفی و پولشویی کلان مشغول هستند.
تصاحب ۳۹۰ میلیارد تومان از حساب متوفی بدون وارث
بر اساس مدارک فاش‌شده از چت‌های درونی این شبکه، ماجرا مربوط به یک شهروند فوت‌شده است که از سال ۱۳۹۶ هیچ وارث قانونی برای اموال او وجود نداشته است. این شخص دارای ۴۰ حساب بانکی فعال بوده که ۳۸ حساب آن توسط دولت ضبط شده است. اما در این میان، دو حساب کلان با هماهنگی مستقیم دادستان دزفول و رئیس بانک سپه این شهر تعمداً به حالت فعال باقی مانده و مسدود نشده است. موجودی این دو حساب کاملاً فعال که دارای مدارک کامل بانکی هستند، به این شرح است:
حساب اول: ۱۵۰ میلیارد تومان
حساب دوم: ۲۴۰ میلیارد تومان
 نقش مهران، رئیس اطلاعات دزفول در پروژه پولشویی
بر اساس اسکرین‌شات افشا شده از پیام‌رسان فردی به نام «مهران» که به عنوان رئیس اطلاعات دزفول معرفی شده، مسئولیت هماهنگی عملیات و تبدیل این پول‌ها به ارزهای غیرقابل ردیابی را برعهده دارد. در این مکالمه، فرد واسط کاربری (پول شور) به رئیس اطلاعات دزفول هشدار می‌دهد: «سلام مهران جان مبلغش به شدت زیاد هست... بگو همچین مبلغی وقتی بیاد به کیف پولت سریعاً ریپورت میشه... باید چند روز زمان بده روی این پروژه کار کنم.»
 استفاده از حساب معتادان و رمزارز «مونرو» برای فرار از ردیابی
این شبکه فساد برای پنهان کردن ردپای خود، پول‌ها را ابتدا به حساب افراد کم‌بضاعت و معتادان منتقل کرده و سپس از طریق صرافی‌ها، آن‌ها را به رمزارز «مونرو» (Monero) که به دلیل پروتکل‌های امنیتی خاص خود کاملاً بدون ردیابی است، تبدیل می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این شیوه از غارت اموال متوفیان بدون وارث و پولشویی سایبری، به صورت یک شبکه سراسری در کل کشور توسط مهره‌های اطلاعاتی و قضایی در حال اجرا است و مرکز عملیات این پرونده خاص در دزفول و اهواز قرار دارد.

📡
@IranAzadie
🔥1🤔1
#ارسالی
🔴 تاریخ:۹خرداد ۱۴۰۵
در
باره این تجمعات شبانه رژیم - گزارش از اهواز


نمیشه گفت که همه اونها به اجبار اومدن یا همه داوطلبانه بوده،ترکیبی از عوامل هست مثل بخشی که طرفدار حکومت هستند و فضای احساسی بعد از جنگ و تبلیغات حکومتی باعث حضورشون شده.بخشی هم فشارهای اجتماعی یا معیشتی هست بطوری که من از یکی از فرهنگیان شنیدم می‌گفت باید یک سلفی از حضورمون تو این تجمعات بگیریم و استوری کنیم.گاهی هم از طرف نهادهاسازماندهی میشوند .مثلا فرهنگیان یا ادارات دولتی ازآنها میخواهند که بطور متناوب و هرشب تعدادی حضور پیدا کنند تا صحنه خالی نمونه. برای اونها که میروند امتیازاتی تعلق میگیرد.

ببینید با دخترهای بی حجاب و کم حجاب خیلی دوستانه رفتار میکنند و اونها هم احساس امنیت میکنند و بهانه ای میشه براحتی بدون حجاب و بدون ترس بیایند خیابون و عکس و فیلم بگذارن از خودشون.من خودم یک فیلم از تجمعات دیدم که مضمون مداحی این بود که زنان و دختران کم حجاب هم نور چشممون هستند و خواهرامون هستند.
وبه نوعی پیام میداد که بی حجابها شما هم بیایید تو این مراسم وقشر بیسواد و ناآگاه.ببینید ما از یه خانم سبزی فروش سبزی آماده و بسته بندی میگیریمزن بسیار زحمت کش و بی بضاعتی هست همین خانم شب پرچم دستش میگیره میره تو تجمعازاو پرسیدیم چرا؟؟گفت برای ایران میرم کشورمه...دشمن حمله کرده.یا خانم مداحی که معمولا روضه خونی میکنه با سطح زندگی متوسط سه ماهه لباس مشکی پوشیده واسه خامنه ای و هرشب پرچم بدست میره.اغلب آدمای شرکت کننده از این دست هستند.

یک بخش هم می‌ترسند از فضای کنترل شده و بازداشت ها واحساس میکنند اگر نروند یا رفتاری متفاوت داشته باشند برایشان هزینه داشته باشه.
یک بخش هم میروند واسه پذیرایی و ساندیس و شیرینی. اینها آدمهایی هستند که به زبونی فرصت طلبند هر جا مفت و مجانی چیزی داده بشه همون جا حضور پیدا میکنند.
محتوای تجمعات مداحی و موزیک های احساسی و مارش جنگ و رجز خونی و پرچم های بزرگ و کوچیک دست مردم که مرتب تکون میدهند.راه بندهایی که بوجود میارن و صدای گوشخراش اونها موجب ناراحتی مردم شده.
یک تجمع شان نزدیک خونه برادرم بود من اونجا بودم واقعا آزار دهنده ست تا پاسی از شب هستند.
حکومت با تبلیغات هرروز دامن میزنه به این موضوع و سعی در گسترش اون داره ولی چیزی که مشخصه با به درازا کشیدن این داستان جمعیت هرروز کمتر میشه.

📡
@IranAzadie
🔥1
🔴 برگی از تاریخ، آب آشامیدنی؛ تهران تشنه در واپسین سال‌های سلطنت شاه

♦️ اسناد تاریخی، «لوطی صالح»‌؛‌ محله‌ای محروم از آب در قلب تهران

سلطنت طلبان یا نئو فاشیست‌ها و مدعیان دروغین تمدن بزرگ هرچند تلاش کنند ایران بدون آب آشامیدنی را پارادیس منطقه جلوه دهند، اما واقعیت با گرد و غبار شیادی پوشیده نمی‌شود. در حافظه رسمی حکومت شاه، تصویر ایران در حال توسعه بارها تکرار شد؛ تصویری که برج‌ها، جشن‌های پرهزینه و درآمدهای کلان نفتی را به نمایش می‌گذاشت. اما در پشت این ویترین پرزرق‌وبرق، میلیون‌ها ایرانی هنوز از ابتدایی‌ترین نیاز زندگی، یعنی آب آشامیدنی سالم، محروم بودند. اسناد تاریخی، خاطرات مقام‌های حکومتی و گزارش‌های مطبوعاتی آن دوره، تصویری متفاوت از واقعیت اجتماعی ایران پیش از انقلاب ارائه می‌کنند؛ تصویری که در آن حتی برخی محله‌های تهران نیز تا سال ۱۳۵۷ آب لوله‌کشی نداشتند.

آب آشامیدنی؛ بحران پنهان در روستاهای ایران
براساس آمارهای مرکز ملی آمار ایران، در سال ۱۳۵۵ حدود ۷۹ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور فاقد لوله‌کشی آب بودند. در آن زمان، از حدود ۲/۹ میلیون واحد مسکونی روستایی، بیش از ۲/۳ میلیون واحد به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشتند. این آمار در شرایطی ثبت شد که اکثریت جمعیت ایران همچنان در روستاها زندگی می‌کردند.

👈 اینجا بخوانید
😱1
🔴 براساس خبرهای منتشر شده ، حکم محاربه و اعدام برای سجاد و شایان ویسی، دو تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۴ کرمانشاه صادر شده است .

سجاد ویسی و شایان ویسی، دو شهروند پیرو آیین یارسان، که در جریان اعتراضات دی‌ماه ۱۴۰۴ در کرمانشاه بازداشت شدند، پس از گذشت بیش از چهار ماه همچنان در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه در بازداشت به‌سر می‌برند.این دو جوان با اتهام «محاربه» و حکم اعدام مواجه شده‌اند.پرونده سجاد ویسی (۳۰ ساله) و شایان ویسی پس از ماه‌ها بازداشت به دادگاه انقلاب کرمانشاه ارجاع شده و مقامات قضایی اتهام «محاربه» را علیه آن‌ها مطرح کرده‌اند.



شنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۵


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🔴 تهدید تروریستی؛ دانمارک دوباره حکومت ایران را متهم کرد!

♦️ نهاد امنیتی دانمارک از افزایش نقش حکومت ایران در تهدید تروریستی خبر داد

بنا به نوشته رسانه العربیه سرویس امنیت و اطلاعات دانمارک موسوم به «پی‌ای‌تی» اعلام کرد: «حکومت ایران طی سال‌های اخیر نقش پررنگ‌تری در تهدید تروریستی علیه این کشور ایفا کرده است». این نهاد امنیتی روز جمعه هشتم خرداد ۱۴۰۵، در تازه‌ترین ارزیابی خود از وضعیت امنیتی دانمارک، اعلام کرد که «سطح کلی تهدیدات تروریستی همچنان در سطح ۴ از ۵ باقی مانده است». با این حال مقام‌های امنیتی دانمارک تاکید کردند ماهیت این تهدیدها نسبت به گذشته تغییر کرده و ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است.

در گزارش تازه «پی‌ای‌تی» آمده است که «فعالیت بازیگران دولتی خارجی در تهدید تروریستی علیه کشورهای اروپایی افزایش یافته است. مقام‌های امنیتی دانمارک به‌طور مشخص از حکومت ایران نام بردند و اعلام کردند تهران در سال‌های اخیر حضور فعال‌تری در عملیات‌های امنیتی و اقدامات تهدیدآمیز در خاک اروپا داشته است».

تهدید تروریستی حکومت ایران در اروپا طی سال‌های گذشته بارها از سوی کشورهای اروپایی مطرح شده است. دانمارک پیش‌تر نیز حکومت ایران را به طراحی عملیات ترور مخالفان در خاک این کشور متهم کرده بود. در سال ۲۰۱۸ پلیس دانمارک از خنثی شدن طرحی برای ترور یکی از فعالان عرب مخالف حکومت ایران خبر داده بود. آن پرونده باعث شد تنش میان کپنهاگ و تهران وارد مرحله تازه‌ای شود.

عملیات جاسوسی، تهدید مخالفان سیاسی و برنامه‌ریزی برای حملات هدفمند
سرویس امنیت و اطلاعات دانمارک در گزارش جدید خود اعلام کرد تهدید تروریستی تنها به گروه‌های افراطی مذهبی محدود نمی‌شود. این نهاد تاکید کرد دولت‌های خارجی اکنون نقش مهمی در تهدیدهای امنیتی علیه اروپا دارند. مقام‌های دانمارکی گفتند «عملیات جاسوسی، تهدید مخالفان سیاسی و برنامه‌ریزی برای حملات هدفمند بخشی از این تهدیدها محسوب می‌شود».

👈 اینجا بخوانید
🔴 خزانه‌داری آمریکا ۸ فرد و ۴ شرکت مرتبط با رژیم ایران را تحریم کرد
🔻 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۸ خرداد اعلام کرد در ادامه کارزار موسوم به «خشم اقتصادی»، ۸ فرد و ۴ شرکت مرتبط با رژیم ایران را به‌دلیل دور زدن تحریم‌ها و تأمین تجهیزات و فناوری مورد نیاز نهادهای نظامی رژیم در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
🔻 بر اساس اطلاعیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC)، افراد و شرکت‌های تحریم‌شده از طریق شبکه‌یی مستقر در ایران و امارات متحده عربی برای خرید تجهیزات، فناوری و خدمات مورد استفاده برنامه‌های نظامی رژیم ایران فعالیت می‌کردند و شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی را برای تأمین این نیازها فریب می‌دادند.
🔻 شرکت‌های تحریم‌شده عبارتند از:
- شرکت کامپیوتری گرین لایت در امارات متحده عربی
- شرکت الکوثر نئون در امارات متحده عربی
- شرکت صنایع امنیت فضای تبادل اطلاعات صاایران (سافتا) در تهران که با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم مرتبط است
- شرکت سامانه هوشمند سورنا در تهران
🔻 خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شبکه تحریم‌شده در تأمین تجهیزات و فناوری برای نهادهای نظامی و امنیتی رژیم ایران نقش داشته و برخی از شرکت‌های هدف تحریم نیز با وزارت دفاع رژیم و مجموعه‌های وابسته به آن همکاری می‌کردند.

دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تجمع اعتراضی کسبه بازار جنت مقابل شورای شهر

جمعی از کسبه بازار جنت امروز با تجمع مقابل ساختمان شورای شهر، نسبت به آنچه «عملی نشدن وعده‌های مسئولان» عنوان می‌کنند، اعتراض کردند.

کاسبان آسیب‌دیده بازار جنت می‌گویند هنوز نه خبری از جانمایی قطعی بازار جدید شده و نه وام‌هایی که وعده داده بودند به دست مردم رسیده است.
شهرداری تهران پیش‌تر اعلام کرده بود جانمایی بازار تا اوایل خرداد انجام می‌شود، اما حالا تاریخ جدیدی مطرح شده و گفته‌اند شاید تا نیمه تیرماه بازار جدید راه‌اندازی شود؛ آن هم در حالی که به گفته کسبه، هنوز هیچ عملیات جدی و مشخصی برای ساخت و راه‌اندازی محل جدید دیده نمی‌شود.
یکی از کسبه بازار جنت می‌گوید:
«به خدا، به پیر، به پیغمبر دروغ می‌گویند…
چهار ماه است هر روز یک وعده تازه می‌دهند، اما هیچ‌چیز عملی نشده.
من خانم مریض دارم، مستأجرم، سرمایه‌ام کامل سوخته… واقعاً نمی‌دانم چه‌کار کنم.»


شنبه ۹ خرداد ۴۰۵


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬1
🔴 مصطفی نیلی، وکیل دادگستری اعلام کرد بنیامین نقدی، زندانی سیاسی و از معترضان دی‌ماه، از سوی دادگاه انقلاب شیراز به اتهام «افسادفی‌الارض»، به اعدام محکوم شد.

این وکیل دادگستری به کانال امتداد گفت که بنیامین نقدی در شب سیزدهم دی ۱۴۰۴ در شیراز، به دلیل «شعله‌ور نمودن یک دستگاه کپسول آتش‌نشانی» به سمت مامورین نیروی انتظامی بازداشت شده بود.

مصطفی نیلی افزود پس از پایان تحقیقات مقدماتی کیفرخواست بنیامین نقدی با اتهام‌های «محاربه، عضویت در گروه‌های به هم‌زننده امنیت، اجتماع و تبانی به قصد انجام جرم علیه امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام» صادر شد و نسبت به اتهام ایراد صدمه جسمانی به ماموران و حمل سلاح سرد منع تعقیب صادر شد.

نیلی، وکیل دادگستری گفت که در جلسه دادگاه، قضات تمامی اتهامات را مصداق افسادفی‌الارض تشخیص دادند و بر همین مبنا حکم اعدام برای بنیامین نقدی صادر کردند.


شنبه ۹ خرداد ۴۰۵


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔴#پادکست - جامعه ایران پس از مشروطه تا کنون- قسمت دوم ( آخر)

تلاش مستمر جامعه برای تغییر
جامعه ایران در طول یک قرن گذشته بارها وارد تلاش برای تغییر نظم سیاسی شده است؛ از مشروطه تا ملی شدن نفت، از انقلاب ۵۷ تا جنبش‌ها و اعتراضات دهه‌های اخیر. اما تقریبا هیچ کدام از این لحظات تاریخی نتوانسته‌اند به یک تعادل پایدار و مورد توافق جامعه ختم شوند.همین مسئله نوعی حافظه تاریخی از بی‌ثباتی و ناکامی را در ذهن جامعه انباشته کرده است.


به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔴 #پادکست - زندانی سیاسی علی یونسی بر مرز بندی خونین با بقایای استبداد سلطنتی تاکید کرد

« در روزهای گذشته من و بیانیه من مورد حمایت برخی از سازندگان و استفاده‌کنندگان از شعار “مرگ بر سه فاسد…” قرار گرفته است.
‏گویا بعد از عفو رهبری، عفو ملوکانه نیز شامل حالم شده است!
‏من به عنوان یک هوادار کوچک سازمان مجاهدین، الگوهایی دارم: ۶ همبندی سربلند سر به دارم. اگر خون این ۶ نفر و سایر آزادی‌خواهان مجالی برای بخشش در میان ما و شیخ باقی نمیگذارد، خون حنیف و یاران -که این ۶ نفر پرچم آن‌ها را در دست داشتند- نیز مجالی برای کنار هم قرار گرفتن ما و شاه و ساواکش باقی نمی گذارد.


به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔴 #پادکست - حقیقت، شهرت، تریبون

تریبون فراتر از حقیقت نیست
جامعه سالم باید میان شهرت، استعداد هنری، ثروت و اعتبار اخلاقی تفاوت قائل شود. تاریخ بارها نشان داده که قدرت فقط با ارتش و زندان حکومت نمی‌کند؛ گاهی با صدای یک چهره محبوب، افکار عمومی را هدایت می‌کند. از گذشته تا امروز، حکومت‌ها از نفوذ افراد مشهور برای مشروعیت‌بخشی به سیاست‌ها، جنگ‌ها و سرکوب‌ها استفاده کرده‌اند.


به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 کرمانشان : شهرک دره‌دریژ مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای راه آزادی،

میثم ویسی و مجتبی ویسی شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۵ بامداد پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵، نیروهای سرکوبگر سپاه در یک حمله محاصره‌ای و بدون هشدار قبلی، محل اقامت مخفیانه دو برادر به نام‌های «میثم و مجتبی ویسی» را در روستای «قلعه کهوش» دالاهو هدف شلیک سنگین قرار داده و هر دو را به شهادت رساندند.
این دو برادر از فعالان فرهنگی سرشناس کُرد، و از مؤسسان کتابخانه شهرک دره‌دریژ کرمانشاه و برگزارکنندگان مراسم نوروز کُردی بودند. مجتبی ویسی از قهرمانان کشتی استان نیز بود که سابقه بازداشت در اسفند ۱۴۰۳ و آزادی با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی را داشت.
میثم ویسی نیز پیش از این به دلیل فعالیت‌هایش در جریان اعتراضات محله دره‌دریژ سابقه بازداشت و پیگرد امنیتی داشت. این دو فعال مدنی به دلیل تعقیب شدید قضایی و امنیتی پس از اعتراضات دی‌ماه گذشته، مجبور به زندگی مخفیانه شده بودند که در هایت هدف حذف فیزیکی و ترور سازمان‌یافته قرار گرفتند.

شنبه ۹ خرداد ۴۰۵


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1👏1
🔴 در کوچه‌پس‌کوچه‌های ایران جنگ‌زده – ۹خرداد
۹ خرداد, ۱۴۰۵
فساد و سرکوب در خدمت بقای دیکتاتور
چندی بود که به کوچه‌پس‌کوچه‌های ایران سر نزده بودیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که می‌تواند با قطع اینترنت، مردم ما را از حق ارتباطات‌شان محروم کند. اما روزنه‌ها در دنیای ارتباطات امروز، به‌سرعت به پنجره تبدیل می‌شوند. حالا دوباره ما آمده‌ایم.
ما در کوچه‌پس‌کوچه‌ها، پاشنه کفش‌مان را می‌خوابانیم و به هر دری در شهرهای ایران سر می‌زنیم. حالا در آغاز ۱۴۰۵ هستیم. جنگ و سرکوب نتوانسته مردم دلیر ما را زمینگیر کند.
حالا دیگر، در نبود خامنه‌ای، برای مردم ما روشن شده که فصل آخوندها تمام شده است. آن‌ها مثل مرغ «نیم‌بسمل» هستند و بی‌خود سخت‌جانی می‌کنند. اما همین سخت‌جانی‌شان برای مردم مصیبت ایجاد کرده است. ما در کوچه‌پس‌کوچه‌ها پای درد مردم می‌نشینیم....



👈بیشتر بخوانید
3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴اخبار شامگاهی - شنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۵ ،‌برابر با ۳۰ مه ۲۰۲۶


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایران در پنج دقیقه

مروری بر آخرین تحولات ایران و منطقه در ۲۴ ساعت گذشته در برنامه «ایران در پنج دقیقه».
همراه با یاسر مفیدی


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 جانباختن دو برادر شورشگر یارسانی؛ وحشت رژیم از قیام

بامداد پنجشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۵، نیروهای امنیتی وابسته به سپاه در روستای قلعه‌کهوش از توابع دالاهو، محل اختفای دو برادر کُرد یارسانی، میثم و مجتبی ویسی را محاصره کردند و بر اساس گزارش‌ها با شلیک مستقیم هر دو را کشتند.
میثم و مجتبی از چهره‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه یارسان در کرمانشاه و از مؤسسان کتابخانه دره‌دریژ بودند. مجتبی ویسی، کشتی‌گیر شناخته‌شده، هنرمند و فعال فرهنگی بود و هر دو برادر، متأهل و دارای فرزند خردسال بودند.
رژیم می‌خواست دو انسان را حذف کند؛ اما آنچه باقی ماند، نام دو برادر است که در مقابل ظلم سرخم نکردند و با فدیه جانشان در کنار مردم ماندند.
#میثم_ویسی #مجتبی_ویسی #یارسان #کرمانشاه #دالاهو #قیام_دیماه۱۴۰۴ #ایران


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تورم؛ محصول جنگ یا فساد ساختاری حکومت؟

از چاپ پول و کسری بودجه تا فساد بانکی و رانت‌های حکومتی، این گزارش نشان می‌دهد چرا حتی اقتصاددانان داخل حکومت  نیز ریشه اصلی گرانی و سقوط معیشت مردم را در ساختار فاسد حکومت می‌بینند، نه جنگ و تحریم.
#فساد


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 روایت مردم ـ از جاده‌های مرگ تا رستوران خالی

از جاده‌های شکسته اردستان به کاشان تا رستوران‌های خالی تهران، یک درد مشترک دیده می‌شود: زندگی مردم زیر فشار گرانی، ویرانی و بی‌کفایتی رژیم هر روز سخت‌تر می‌شود.
راننده‌ای که هر روز از جاده‌های پرچاله عبور می‌کند، فقط با خرابی آسفالت روبه‌رو نیست؛ با خطر مرگ، نابودی سرمایه و بی‌پناهی روبه‌روست.
مدیر رستورانی در تهران هم می‌گوید مردم دیگر غذا را از روی علاقه انتخاب نمی‌کنند؛ دنبال تخفیف‌اند، چون توان خریدشان فرو ریخته است.
این فقط بحران جاده یا رستوران نیست؛ روایت عقب‌رفتن زندگی مردم است. از آسفالت شکسته تا میزهای خالی، جامعه زیر فشار است و این خشم خاموش نمی‌ماند.
#روایت_مردم #گرانی #جاده_مرگ #معیشت #رستوران #فقر #تورم #فساد #ایران #رژیم #ایران_آزادی #قیام


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 نیم نگاه
چرا راستش‌ را نمی‌گویند؟


ترامپ یکبار دیگر بندهایی از توافق با رژیم را افشا کرد اما آخوندها طبق معمول تکذیب کردند.
اکنون نیروهای رژیم که سرخورده شده‌اند از سرانشان می‌پرسند: اگر ترامپ دروغ می‌گوید چرا شما راستش را نمی‌گویید؟ شما بگویید مواد توافق چیست؟ اما سران رژیم طفره می‌روند وحاضر نیستند آنچه را پشت پرده توافق کرده‌اند علنی به نیروهای خودشان بگویند



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 سوئیس و دانمارک- ۹خرداد ۱۴۰۵
تجمع ایرانیان آزاده در اعتراض به موج اعدامها در ایران 

شنبه نهم خرداد ۱۴۰۵، جمعی از ایرانیان آزاده در برابر سفارت رژیم در برنٍ سوئیس و همچنین در شهر آرهوسِ دانمارک، در اعتراض به موج فزاینده اعدام‌ها در ایران دست به تجمع زدند و خواستار توقف این جنایت‌ها شدند


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM