Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
تفاهمنامه؛ جام زهر یا فرصت بقا؟
آیا تفاهم نامه میان رژیم و آمریکا راه حلی برای خروج از بحران است یا آغازمرحله ای تازه از تناقض ها و چالش های عمیق تر؟ دراین گفتگو به بررسی ابعاد سیاسی و اقتصادی این توافق، پیامدهای آن برای حاکمیت و تاثیرش برآینده تحولات ایران می پردازیم ، از جام زهر تا فرصت تنفس، کدام روایت به واقعیت نزدیک تر است؟
همراه با محمد رضا مرادی ....
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
سه ماه حقوق ۳۵۰ کارگر این کارخانه توسط کارفرما بالا کشیده شده و پرداخت نشده است. کارگران دست به اعتراض زدند.
در پی اعتراض کارگران واحد ریسندگی «سرجینبافت» زنجان به عدم پرداخت سه ماه حقوق و حق بیمه، کارفرما به پشتوانه ارگانهای حکومتی این کارخانه را تعطیل کرد و حدود ۳۵۰ کارگر را در بلاتکلیفی مطلق قرار داد. یکی از کارگران گفته است: «از ابتدای سال جاری تا به امروز، سه ماه است که ما هیچ حقوقی دریافت نکردهایم و حق بیمه ما نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به دلیل همین مشکلات، روز یکشنبه کارگران شیفت عصر واحد ریسندگی دست به اعتراض زدند؛ اما کارفرما در واکنش به این اقدام، کل شرکت را تعطیل کرد و مدعی شد که توان مالی ندارد و موجودی کارخانه صفر است.»
کارفرما یک عمر با استثمار سرمایه اندوخته و درمقابل اعتراض کارگران اعلام میکند توان مالی ندارد. دولت چکاره است؟ فقط در جمهوری اسلامی است که راحت یک کارفرما یک کارخانه را در مقابل اعتراض کارگران تعطیل میکند و کارگران را رها میکند...!
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
کارگران شرکت ساحل صید کنارک (تحفه) از ادامه تأخیر در پرداخت حق بیمه و بخشی از حقوق خود خبر میدهند.
به گفته آنان، حق بیمه ماههای دی و بهمن هنوز به سازمان تأمین اجتماعی واریز نشده و پس از پرداخت بیمه اسفند، از فروردین تا خرداد نیز هیچ واریزی صورت نگرفته است. این وضعیت باعث شده برخی کارگران هنگام مراجعه به مراکز درمانی، هزینههای درمان را آزاد پرداخت کنند. همچنین بخشی از حقوق اردیبهشتماه نیز پرداخت نشده است. کارگران میگویند در پاسخ به اعتراضاتشان، مسئولان شرکت آنان را به ترک کار تهدید میکنند. آنان خواستار رسیدگی فوری نهادهای مسئول و انعکاس رسانهای مشکلات خود هستند.
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با گذشت ماهها از قطع آب آشامیدنی در بخش باهوکلات شهرستان دشتیاری، ساکنان چندین روستا همچنان با دشواری جدی در تأمین آب شرب روبهرو هستند. این در حالی است که سد شیرگواز، بهعنوان یکی از منابع اصلی تأمین آب منطقه، از ذخایر کافی برخوردار است و کمبود منابع آبی دلیل این وضعیت نیست.
به گفته اهالی، حدود شش ماه است که خانوارهای این منطقه برای دسترسی به آب سالم با مشکلات فراوان دستوپنجه نرم میکنند. آنان بارها خواستار رسیدگی مسئولان شدهاند، اما تاکنون پاسخ روشنی درباره علت عدم انتقال آب و یا زمان رفع این بحران دریافت نکردهاند.
ادامه این شرایط، زندگی روزمره مردم را با چالشهای متعدد مواجه کرده و هزینههای سنگینی را بر خانوادهها تحمیل کرده است. ساکنان میگویند درد اصلی، نبود آب نیست؛ بلکه محرومیت از آبی است که در پشت سد وجود دارد اما به خانههای مردم نمیرسد.
دسترسی به آب آشامیدنی سالم از ابتداییترین حقوق انسانی است و محروم ماندن شهروندان از این حق، آن هم در منطقهای که منابع آب در دسترس است
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
در این گفتگو، پیامدهای تعلیق تحریمهای نفتی، بازگشت بازرسان آژانس، شکافهای درونی رژیم و چشمانداز ۶۰ روز آینده بررسی میشود. آیا رژیم از بحران عبور میکند یا وارد مرحلهای تازه از فروپاشی سیاسی میشود؟
گفتگو با بهروز پرتوی، تحلیلگر سیاسی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
در حالی که بحث توافقهای جدید با رژیم ایران مطرح است، یک پرسش اساسی همچنان پابرجاست: آیا میتوان نقض گسترده حقوق بشر، اعدامها و سرکوب معترضان را نادیده گرفت؟
بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران، کارزار «سهشنبههای نه به اعدام» و مسئولیت جامعه جهانی در قبال مردم ایران در گفتگو با اسدالله نبوی، زندانی سیاسی پیشین
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 روبیو: تنگه هرمز آبراهی بینالمللی است و هیچ کشوری حق دریافت عوارض از آن را ندارد
مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، تأکید کرد که تنگه هرمز یک آبراه بینالمللی است و هیچ کشوری حق ندارد برای عبور کشتیها از این مسیر راهبردی عوارض یا هزینهای تعیین کند. او همچنین گفت تا زمانی که نیروهای نیابتی مورد حمایت رژیم ایران به حملات موشکی خود ادامه دهند، دستیابی به صلحی پایدار در خاورمیانه امکانپذیر نخواهد بود.
روبیو که در نخستین سفر منطقهای خود پس از آغاز جنگ ایران به امارات متحده عربی رفته است، روز سهشنبه دوم تیرماه اعلام کرد موضوع فعالیت گروههای نیابتی وابسته به رژیم ایران «در زمان مناسب» مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به جایگاه حقوقی تنگه هرمز گفت این گذرگاه دریایی بر اساس قوانین بینالمللی یک مسیر آزاد کشتیرانی محسوب میشود و هیچ کشوری اجازه ندارد محدودیتی از جمله دریافت عوارض برای عبور کشتیها ایجاد کند.
وزیر خارجه آمریکا افزود که در این زمینه نیازی به متقاعد کردن کشورهای منطقه وجود ندارد، زیرا به گفته او همه دولتهای منطقه با این دیدگاه موافق هستند...
👈بیشتر بخوانید
مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، تأکید کرد که تنگه هرمز یک آبراه بینالمللی است و هیچ کشوری حق ندارد برای عبور کشتیها از این مسیر راهبردی عوارض یا هزینهای تعیین کند. او همچنین گفت تا زمانی که نیروهای نیابتی مورد حمایت رژیم ایران به حملات موشکی خود ادامه دهند، دستیابی به صلحی پایدار در خاورمیانه امکانپذیر نخواهد بود.
روبیو که در نخستین سفر منطقهای خود پس از آغاز جنگ ایران به امارات متحده عربی رفته است، روز سهشنبه دوم تیرماه اعلام کرد موضوع فعالیت گروههای نیابتی وابسته به رژیم ایران «در زمان مناسب» مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به جایگاه حقوقی تنگه هرمز گفت این گذرگاه دریایی بر اساس قوانین بینالمللی یک مسیر آزاد کشتیرانی محسوب میشود و هیچ کشوری اجازه ندارد محدودیتی از جمله دریافت عوارض برای عبور کشتیها ایجاد کند.
وزیر خارجه آمریکا افزود که در این زمینه نیازی به متقاعد کردن کشورهای منطقه وجود ندارد، زیرا به گفته او همه دولتهای منطقه با این دیدگاه موافق هستند...
👈بیشتر بخوانید
🔻 بر اساس گزارش دریافتی پرسنل مرکز بهداشت اسلامآباد غرب روز گذشته در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق، مزایا و مشکلات روزافزون معیشتی، دست به تجمع اعتراضی زدند.
🔻 کارکنانی که سالها در خط مقدم خدمت به سلامت مردم ایستادهاند، اکنون خود با فشارهای سنگین اقتصادی، تأخیرها و نابرابریهای پرداختی دستوپنجه نرم میکنند.
🔻 افزایش سرسامآور هزینههای زندگی، کاهش قدرت خرید و بیتوجهی به مطالبات، شرایط را به نقطهای رسانده که ادامه این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔻 خانم دومنیک آتیاس خانم دومینیک آتیاس –رئیس شورای اداری بنیاد وکلای اروپایی در حساب ایکس خود تصاویر و فیلمهایی از تلاش پلیس فرانسه برای ممانعت از برگزاری ایران آزاد منتشر کرد و نوشت: ۱۰۰هزار نفر از سراسر جهان، با اعتماد بهنفس میخواستند به کشور فرانسه که بیانیه جهانی حقوقبشر را صادر کرده بیایند تا در حمایت از شهیدان در ایران تظاهرات کنند و به اعدامهای روزانه نه بگویند. اما پس از تماس تلفنی آخوندها به بهانههای مختلف جلو تظاهر آنها گرفته شد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔺یک دزدی و چپاول میلیون دلاری دیگر در نظام دزدان و غارتگران - ۷۰۰ میلیون دلار ملاخور شد!
سایت حکومتی دیدهبان ایران - ۲ تیر ۱۴۰۵ - روح الله لک علیآبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت:
یش از جنگ، به دستور خامنهای، مقرر شده بود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه برای دارو و تجهیزات برداشت شود. نکتهای که مطرح است و جای بحث دارد این است که از آن یک میلیارد دلار، ۳۰۰ میلیون دلار هزینه شده و معلوم نیست ۷۰۰ میلیون دلار دیگر کجا رفته و چه سرنوشتی پیدا کرده است.»
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 خانم نایکه گروپیونی نمایندهٔ پارلمان ایتالیا و عضو کمیسیون خارجی پارلمان اعلام کرد: در برابر سرکوب، اعدامها و آزار و اذیت زنان و مخالفان سیاسی، هیچ جایگاهی برای بیطرفی وجود ندارد.
🔻 رژیم آخوندها نماینده مردم ایران، تاریخ آنها یا آینده آنها نیست. من حمایت خود را از مقاومت ایران و رئیسجمهور مریم رجوی اعلام کردهام؛ کسی که با شجاعت و عزم راسخ همچنان بر آیندهای دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و آزاد برای ایران تأکید میکند.
🔻 بهعنوان یک نماینده پارلمان ایتالیا، به افشای نقض حقوقبشر توسط این رژیم در نهادهای ملی و اروپایی ادامه خواهم داد؛ برای آزادی زندانیان سیاسی، پایان دادن به اعدامها و حمایت از حق مردم ایران برای انتخاب آزادانه سرنوشت خود تلاش خواهم کرد.
🔻 من یکطرف را انتخاب کردهام: طرف آزادی، زنان ایران، دموکراسی و مردم ایران.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
بر اساس اخبار منتشر شده ،دادستان زاهدان از صدور احکام قضایی برای ۱۱۱ تن از بازداشتشدگان اعتراضات سال ۱۴۰۴ در سیستان و بلوچستان خبر داده است؛ احکامی که بدون انتشار جزئیات اتهامات، میزان محکومیتها و چگونگی روند رسیدگی صادر شدهاند.
به گفته مقامات قضایی، بخشی از این احکام به اجرا درآمده و مابقی نیز پس از قطعیت اجرا خواهد شد، اما همچنان هیچ اطلاع شفافی درباره وضعیت متهمان و حقوق قانونی آنان در دسترس افکار عمومی قرار نگرفته است.
این در حالی است که در جریان اعتراضات دیماه ۱۴۰۴، دهها شهروند بلوچ در شهرهای مختلف استان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین طی جنگ اخیر، رسانههای حکومتی از بازداشت دستکم ۱۵۷ نفر در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان خبر داده بودند. با وجود گذشت ماهها، سرنوشت بسیاری از بازداشتشدگان، نحوه دسترسی آنان به وکیل و شرایط دادرسی همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد.
عدم انتشار اطلاعات درباره پروندهها و صدور احکام گسترده در فضایی غیرشفاف، نگرانیها درباره رعایت اصول دادرسی عادلانه را افزایش داده است.
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پول مال ماست، اما اختیارش دست ما نیست!
این حرف یک کاسب بازار است؛ نه یک تحلیلگر و نه یک سیاستمدار.
اگه این دزدی نیست پس چیه ؟ کی جوابگوهه ؟ یکی نیست جواب بده؟
یعنی خیلی راحت به خودتون شهامت دادین با گردن کلفتی دست بکنین جیب ما ؟
کلیپ را تا آخر ببینید.
«وقتی پول وارد حساب میشود، هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما وقتی صاحب حساب میخواهد از دارایی خودش استفاده کند، ناگهان اختلال، محدودیت و مشکلات سیستمی شروع میشود.»
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
این حرف یک کاسب بازار است؛ نه یک تحلیلگر و نه یک سیاستمدار.
اگه این دزدی نیست پس چیه ؟ کی جوابگوهه ؟ یکی نیست جواب بده؟
یعنی خیلی راحت به خودتون شهامت دادین با گردن کلفتی دست بکنین جیب ما ؟
کلیپ را تا آخر ببینید.
«وقتی پول وارد حساب میشود، هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما وقتی صاحب حساب میخواهد از دارایی خودش استفاده کند، ناگهان اختلال، محدودیت و مشکلات سیستمی شروع میشود.»
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
❤1🔥1
گویا تامین آب شرب در این منطقه بر عهده شرکت خصوصی است و برای کاهش فشار ناشی از قطعی ها با تانکر آبرسانی انجام میگیرد.
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬1