🔴 در کوچهپسکوچههای ایران فقرزده ۵ تیرماه ۱۴۰۵
♦️ مردم در مورد توافق با آمریکا چه میگویند؟
چندی بود که به کوچهپسکوچههای ایران سر نزده بودیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که میتواند با قطع اینترنت، مردم ما را از حق ارتباطاتشان محروم کند. اما روزنهها در دنیای ارتباطات امروز، بهسرعت به پنجره تبدیل میشوند. حالا دوباره ما آمدهایم.
ما در کوچهپسکوچهها، پاشنه کفشمان را میخوابانیم و به هر دری در شهرهای ایران سر میزنیم. حالا در روزهای پایانی بهار ۱۴۰۵ هستیم. جنگ و سرکوب نتوانسته مردم دلیر ما را زمینگیر کند.
حالا دیگر، در نبود خامنهای، برای مردم ما روشن شده که فصل آخوندها تمام شده است. آنها مثل مرغ «نیمبسمل» هستند و بیخود سختجانی میکنند. اما همین سختجانیشان برای مردم مصیبت ایجاد کرده است. ما در کوچهپسکوچهها پای درد مردم مینشینیم:
▫️ در کوچه پس کوچه های ۵ تیرماه
یک هموطن از زنجان:
مردم با دیدهی تردید و خشم به این تحولات نگاه می کنند. مردم عادی، این تفاهمها را نه راهی برای گشایش، بلکه ابزاری برای استثمار بیشتر و غارت ثروتهای ملی میدانند.فضای فعلی جامعه، «بیصاحب» و همراه با هرجومرج است.. در این شرایط، همه هفتتیرکش شدهاند و قانون عملاً وجود ندارد. تنها چیزی که واقعیت دارد، این است که مردم عادی زیر آوار فقر در حال له شدن هستند. و نشاندهندهی حاکمیت گروههای رانتی و امنیتی است که در نبود قانون، جان و مال مردم را هدف گرفتهاند. هم چنین باید بگویم تفاهم با آمریکا، نه تنها دردی را دوا نمیکند، بلکه «مشکلات داخلی را افزایش خواهد داد.» چون دوباره به رژیم اکسیژن می رسانند و نیروهای سرکوبگر دستبازتر برای سرکوب پیدا میکنند ومانع اعتراضات مردم میشوند
👈 اینجا بخوانید
♦️ مردم در مورد توافق با آمریکا چه میگویند؟
چندی بود که به کوچهپسکوچههای ایران سر نزده بودیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که میتواند با قطع اینترنت، مردم ما را از حق ارتباطاتشان محروم کند. اما روزنهها در دنیای ارتباطات امروز، بهسرعت به پنجره تبدیل میشوند. حالا دوباره ما آمدهایم.
ما در کوچهپسکوچهها، پاشنه کفشمان را میخوابانیم و به هر دری در شهرهای ایران سر میزنیم. حالا در روزهای پایانی بهار ۱۴۰۵ هستیم. جنگ و سرکوب نتوانسته مردم دلیر ما را زمینگیر کند.
حالا دیگر، در نبود خامنهای، برای مردم ما روشن شده که فصل آخوندها تمام شده است. آنها مثل مرغ «نیمبسمل» هستند و بیخود سختجانی میکنند. اما همین سختجانیشان برای مردم مصیبت ایجاد کرده است. ما در کوچهپسکوچهها پای درد مردم مینشینیم:
▫️ در کوچه پس کوچه های ۵ تیرماه
یک هموطن از زنجان:
مردم با دیدهی تردید و خشم به این تحولات نگاه می کنند. مردم عادی، این تفاهمها را نه راهی برای گشایش، بلکه ابزاری برای استثمار بیشتر و غارت ثروتهای ملی میدانند.فضای فعلی جامعه، «بیصاحب» و همراه با هرجومرج است.. در این شرایط، همه هفتتیرکش شدهاند و قانون عملاً وجود ندارد. تنها چیزی که واقعیت دارد، این است که مردم عادی زیر آوار فقر در حال له شدن هستند. و نشاندهندهی حاکمیت گروههای رانتی و امنیتی است که در نبود قانون، جان و مال مردم را هدف گرفتهاند. هم چنین باید بگویم تفاهم با آمریکا، نه تنها دردی را دوا نمیکند، بلکه «مشکلات داخلی را افزایش خواهد داد.» چون دوباره به رژیم اکسیژن می رسانند و نیروهای سرکوبگر دستبازتر برای سرکوب پیدا میکنند ومانع اعتراضات مردم میشوند
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
در کوچهپسکوچههای ایران فقرزده ۵ تیرماه ۱۴۰۵ - ایران آزادی
چندی بود که به کوچهپسکوچههای ایران سر نزده بودیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که میتواند با قطع اینترنت، مردم ما را از حق ارتباطات
❤1
Audio
گزارشها حاکی است شماری از آسیبدیدگان جنگ اخیر که پس از تخریب یا غیرقابل سکونت شدن خانههایشان در هتلهای تهران اسکان موقت یافته بودند، اکنون ناچار به ترک محل اقامت خود شدهاند. به گفته ساکنان، برخی خانوادهها تنها ۱۲ تا ۲۴ ساعت برای تخلیه اتاقهایشان فرصت داشتهاند؛ تصمیمی که آنان را در شرایطی نامشخص و دشوار قرار داده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
قوه قضاییه اعلام کرده است که از آغاز جنگ اخیر تاکنون ۳ هزار و ۲۹۲ نفر به اتهام «همکاری با دشمن» بازداشت شدهاند. به گفته اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه، ۶۸۴ نفر از بازداشتشدگان در «اقدامات عملیاتی» نقش داشتهاند و یک هزار و ۲۵۸ نفر نیز به دلیل فعالیتهای سیاسی، تبلیغی یا رسانهای تحت تعقیب قرار گرفتهاند. همچنین برای یک هزار و ۶۱ پرونده کیفرخواست صادر شده و روند توقیف اموال برخی متهمان ادامه دارد.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
برگرفته از فضای مجازی
بابای آوش
بعضی داستانها خوانده نمیشوند. آنها مستقیم در قلب انسان فرود میآیند. داستان هادی فروغ نیز یکی از همان داستانهاست. یک ورزشکار. یک مربی. یک انسان تحصیلکرده. یک همسر. اما پیش از همه اینها... بابای یک کودک کوچک. نام آن کودک بود: آوش. میگویند پدرها برای فرزندانشان رؤیا میسازند. شاید هادی هم رؤیاهایی در سر داشت. اولین روز مدرسه. اولین بازی. اولین پیروزی. اولین شکست. و آن روزی که پسرش دست او را بگیرد و همراهش قدم بزند. اما شامگاه ۱۸ دی ۱۴۰۴، یک گلوله فقط جان یک انسان را نگرفت. بلکه کودکی را نیز از یک کودک گرفت
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مروری بر آخرین تحولات ایران و منطقه در ۲۴ ساعت گذشته در برنامه «ایران در پنج دقیقه».
همراه با یاسر مفیدی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انتخابات یا خرید و فروش آرا؟
از ردصلاحیت هزاران نامزد تا پروندههای خرید رأی و تخلفات انتخاباتی؛ این گزارش نشان میدهد چرا بخش بزرگی از جامعه، مجلس رژیم را نه محصول رأی مردم، بلکه نتیجه مهندسی انتخابات و رقابت باندهای قدرت میداند. پشت پرده ورود نمایندگان به بهارستان چیست؟
#مجلس #انتخابات #شورای_نگهبان#ردصلاحیت
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نسلهای معترض در میدان
این هفته صدای اعتراض از کلاسهای درس تا بیمارستانها، از بازنشستگان تا دانشجویان و کارکنان بهداشت شنیده شد.
دانشآموزان در چندین شهر برای پیگیری مطالبات آموزشی تجمع کردند.
کارکنان حوزه بهداشت و علوم پزشکی از فشار معیشتی و حقوقهای ناکافی گفتند.
همزمان قیمت نان در برخی شهرها تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت؛ کالایی که آخرین سنگر سفره بسیاری از خانوادههاست.
بازنشستگان نیز بار دیگر اعلام کردند تا رسیدن به مطالبات خود از پا نخواهند نشست.
وقتی دانشآموز، دانشجو، کارمند، بازنشسته و مالباخته همزمان به میدان میآیند، نشانه یک واقعیت است؛ مطالبات اجتماعی هر روز گستردهتر میشود.
#نبض_جامعه #ایران_آزادی #دانش_آموزان #بازنشستگان #گرانی_نان #معیشت #اعتراضات #دانشجویان #کارکنان_بهداشت #روایت_مردم
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فتنه مذاکره
باندهای رژیم مراسم عزاداری محرم امسال را به صحنه جنگ و تسویه حساب بین خودشان تبدیل کردند. یکی گفت مذاکره فتنه است و دیگری از مذاکره حمایت کرد. این تک و پاتکها در شعارها و سخنرانیها هم وجود داشت و مراسم سنتی را تحت تاثیر قرار داده بود. علت این وضعیت چیست؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
- اگر پیروز شده، چرا اینقدر توضیح میدهد؟
اگر واقعاً رژیم در این توافق پیروز شده، چرا هر روز باید پیروزیاش را ثابت کند؟ معمولاً برنده نیازی به تبلیغات مداوم ندارد. شاید دلیل این همه تأکید، نگرانی از واکنش نیروهای خود حکومت باشد؛ چون عقبنشینی، وقتی با شعارهای گذشته تناقض پیدا کند، بهسادگی قابل پنهان کردن نیست.
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
با وجود تفاهمنامه میان آمریکا و رژیم، چرا بحران تنگه هرمز همچنان ادامه دارد؟ مخالفت رژیم با طرح عمان، هشدارهای آمریکا و اروپا و حمله به کشتیها چه پیامی برای آینده مذاکرات دارد؟
گفتگو با محمد درویش، عضو انجمن ایران دموکراتیک در کانادا
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔻محمد درویش
پرسشهای زیر پاسخ میدهد :
🔹چرا بحران تنگه هرمز پس از تفاهم ادامه دارد؟
🔹چرا رژیم با طرح عمان مخالفت میکند؟
🔹 مواضع جهان درباره تنگه هرمز چه پیامی دارد؟
🔹تنگه هرمز؛ اهرم قدرت رژیم است یا نقطهضعف؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
با وجود پایان جنگ، گرانی نان، مسکن، دارو و کالاهای اساسی همچنان زندگی مردم را تحت فشار قرار داده است. چرا با وجود منابع عظیم کشور، فقر و تورم هر روز عمیقتر میشود؟
گفتگو با مسعود راتبی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔻مسعود راتبی
پرسشهای زیر پاسخ میدهد :
🔹وضعیت معیشت مردم امروز چگونه است؟
🔹 ریشه اصلی بحران اقتصادی ایران چیست؟
🔹 ثروت ایران کجا و چگونه هزینه میشود؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 بدون شرح؛ خبرهای داغ زمین سفت و شاخ زدن گاوها!
♦️ بدون شرح!
ما بدون شرح و تفسیر وارد زمین سفتشان میشویم تا ببینم بعد از کله پا شدن«سید علی»چگونه شاخهای شان را برای هم تیزکردند و در پهلوی هم فرو می کنند:
▫️ علمالهدی: با چه کسی میخواهید معامله کنید؟ با قاتل آقای شهیدان؟
امام جمعه مشهد گفت: رهبری در خصوص تفاهمنامه فرمودند «علی الاصول، نظر دیگری داشتم …»، مراد و منظور از اصول، پایان یافتن جنگ، احقاق حقوق مردم ایران، جبران خسارات و غرامت، قوی و نیرومند بودن در مقابل دشمن است. مردم حاضرند جانشان را برای این نظام و انقلاب بدهند، این چه کاری است که اراجیف دشمن را کامل کنیم، آنها بگویند شما باید سویا و گندم بخرید، شما هم تایید کنید. با چه کسی میخواهید معامله کنید؟ با قاتل آقای شهیدان میخواهید معامله کنید؟
پزشکیان: نمیشود برای امام حسین (ع) اشک بریزیم اما در جامعه شاهد فقر و گرسنگی باشیم و نسبت به این مسائل بیتفاوت بمانیم!
نظریه آخوند جدید قاسمیان:
باید اینقدر بجنگیم تا صلح شود
مذاکرهکنندگان وصل به شبکه یهود هستند! اجازه مذاکره صادر شد تا منافقین به مردم معرفی شوند. خطر کودتا وجود دارد و جان رهبری در خطر است
▫️ زید آبادی: اگر جلیلی رئیس جمهور می شد مملکت را روی میدان مین می فرستاد
چقدر خدا به ما رحم کرد که در آخرين انتخابات ریاستجمهوری شرکت کردیم و مانع ورود سعید جلیلی به ساختمان پاستور شدیم.
👈 اینجا بخوانید
♦️ بدون شرح!
ما بدون شرح و تفسیر وارد زمین سفتشان میشویم تا ببینم بعد از کله پا شدن«سید علی»چگونه شاخهای شان را برای هم تیزکردند و در پهلوی هم فرو می کنند:
▫️ علمالهدی: با چه کسی میخواهید معامله کنید؟ با قاتل آقای شهیدان؟
امام جمعه مشهد گفت: رهبری در خصوص تفاهمنامه فرمودند «علی الاصول، نظر دیگری داشتم …»، مراد و منظور از اصول، پایان یافتن جنگ، احقاق حقوق مردم ایران، جبران خسارات و غرامت، قوی و نیرومند بودن در مقابل دشمن است. مردم حاضرند جانشان را برای این نظام و انقلاب بدهند، این چه کاری است که اراجیف دشمن را کامل کنیم، آنها بگویند شما باید سویا و گندم بخرید، شما هم تایید کنید. با چه کسی میخواهید معامله کنید؟ با قاتل آقای شهیدان میخواهید معامله کنید؟
پزشکیان: نمیشود برای امام حسین (ع) اشک بریزیم اما در جامعه شاهد فقر و گرسنگی باشیم و نسبت به این مسائل بیتفاوت بمانیم!
نظریه آخوند جدید قاسمیان:
باید اینقدر بجنگیم تا صلح شود
مذاکرهکنندگان وصل به شبکه یهود هستند! اجازه مذاکره صادر شد تا منافقین به مردم معرفی شوند. خطر کودتا وجود دارد و جان رهبری در خطر است
▫️ زید آبادی: اگر جلیلی رئیس جمهور می شد مملکت را روی میدان مین می فرستاد
چقدر خدا به ما رحم کرد که در آخرين انتخابات ریاستجمهوری شرکت کردیم و مانع ورود سعید جلیلی به ساختمان پاستور شدیم.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
بدون شرح؛ خبرهای داغ زمین سفت و شاخ زدن گاوها! - ایران آزادی
ما بدون شرح و تفسیر وارد زمین سفتشان میشویم تا ببینم بعد از کله پا شدن«سید علی»چگونه شاخهای شان را برای هم تیزکردند و در پهلوی هم فرو
🔴 حداد عادل برای ساخت هر کلمه ۶۴میلیون تومان بودجه گرفت!
۵ تیر, ۱۴۰۵
نگاهی به خاصهخرجیهای یکی از نزدیکان علی خامنهای
یک کارشناس اقتصادی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده است که فرهنگستان زبان و ادب فارسی تحت مدیریت غلامعلی حدادعادل از زمان تأسیس تاکنون برای معادلسازی ۱۵۸ واژه، بودجهای دریافت کرده که به گفته او، هزینه هر واژه برای بیتالمال به حدود ۶۴ میلیون تومان رسیده است.
این کارشناس تصریح کرد که فرهنگستان زبان فارسی در هشت سال اخیر بیش از ۱۶ میلیون دلار و بنیاد سعدی نیز بیش از ۱۵ میلیون دلار بودجه دولتی دریافت کردهاند. مثلا برای کلمه آپارتمان که «آشیانه» شده است ۶۴ میلیون تومان برای بیت المال هزینه داشته است.
اگر رقم اعلامشده ۳۱ میلیون دلار بودجه دریافتی این دو نهاد را مبنا قرار دهیم، با نرخهای رایج ارز در سال جاری، ارزش این بودجه به دهها هزار میلیارد تومان میرسد؛ رقمی که میتوانست در حوزههای اجتماعی و اشتغالزایی تأثیر چشمگیری داشته باشد. برای نمونه، با هزینه ایجاد یک شغل پایدار خرد که بر اساس برآوردهای اقتصادی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است، میشد دهها هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد....
👈بیشتر بخوانید
۵ تیر, ۱۴۰۵
نگاهی به خاصهخرجیهای یکی از نزدیکان علی خامنهای
یک کارشناس اقتصادی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده است که فرهنگستان زبان و ادب فارسی تحت مدیریت غلامعلی حدادعادل از زمان تأسیس تاکنون برای معادلسازی ۱۵۸ واژه، بودجهای دریافت کرده که به گفته او، هزینه هر واژه برای بیتالمال به حدود ۶۴ میلیون تومان رسیده است.
این کارشناس تصریح کرد که فرهنگستان زبان فارسی در هشت سال اخیر بیش از ۱۶ میلیون دلار و بنیاد سعدی نیز بیش از ۱۵ میلیون دلار بودجه دولتی دریافت کردهاند. مثلا برای کلمه آپارتمان که «آشیانه» شده است ۶۴ میلیون تومان برای بیت المال هزینه داشته است.
اگر رقم اعلامشده ۳۱ میلیون دلار بودجه دریافتی این دو نهاد را مبنا قرار دهیم، با نرخهای رایج ارز در سال جاری، ارزش این بودجه به دهها هزار میلیارد تومان میرسد؛ رقمی که میتوانست در حوزههای اجتماعی و اشتغالزایی تأثیر چشمگیری داشته باشد. برای نمونه، با هزینه ایجاد یک شغل پایدار خرد که بر اساس برآوردهای اقتصادی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است، میشد دهها هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
حداد عادل برای ساخت هر کلمه ۶۴میلیون تومان بودجه گرفت! - ایران آزادی
یک کارشناس اقتصادی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده است که فرهنگستان زبان و ادب فارسی تحت مدیریت غلامعلی حدادعادل از زمان تأسیس ت
• محمدرضا باهنر:
با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم
قبل از جنگ هم مشکلات جدی اقتصادی داشتیم؛ ظرف هشت سال گذشته ۱۰۰۰ درصد تورم داشتهایم
• عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت:
بخش عظیمی از طبقه متوسط اقتصادی ما به طبقه فرودست رفتهاند و امروز وضعیتی دارند که متأسفانه حقوق آنها گاهی به دهم یا دوازدهم ماه هم نمیرسد.
یک خانواده سه نفره با ماهیانه ۵۰ میلیون تومان درآمد هم نمیتواند در تهران زندگی کند.
جمعه ۵ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
احمد حجار، وزیر کشور لبنان، روز پنجشنبه اعلام کرد دستور حذف بنرهای نصبشده در تشکر از ایران در جاده منتهی به فرودگاه بیروت را صادر کرده است.
این بنرها با تصاویر علی خامنهای و مجتبی خامنهای و شعار «سپاس از ایران وفادار» در روزهای اخیر در مسیر فرودگاه بینالمللی رفیق حریری نصب شده بودند.
وزیر کشور لبنان گفت این اقدام برای ساماندهی فضاهای عمومی و اجرای قوانین و مقررات موجود انجام میشود و این پوسترها باید ظرف دو روز آینده برداشته شوند.
گزارش L’Orient Today یادآوری کرده است که پیشتر نیز در سال ۲۰۲۲، وزارت گردشگری لبنان خواستار حذف تابلوهای وابسته به حزبالله و جنبش امل از مسیر فرودگاه و جایگزینی آنها با تبلیغات گردشگری شده بود.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM