احمد حجار، وزیر کشور لبنان، روز پنجشنبه اعلام کرد دستور حذف بنرهای نصبشده در تشکر از ایران در جاده منتهی به فرودگاه بیروت را صادر کرده است.
این بنرها با تصاویر علی خامنهای و مجتبی خامنهای و شعار «سپاس از ایران وفادار» در روزهای اخیر در مسیر فرودگاه بینالمللی رفیق حریری نصب شده بودند.
وزیر کشور لبنان گفت این اقدام برای ساماندهی فضاهای عمومی و اجرای قوانین و مقررات موجود انجام میشود و این پوسترها باید ظرف دو روز آینده برداشته شوند.
گزارش L’Orient Today یادآوری کرده است که پیشتر نیز در سال ۲۰۲۲، وزارت گردشگری لبنان خواستار حذف تابلوهای وابسته به حزبالله و جنبش امل از مسیر فرودگاه و جایگزینی آنها با تبلیغات گردشگری شده بود.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 از خیابان تا زندان؛ روایت مقاومت در سایه سرکوب و تبعیض!
۵ تیر, ۱۴۰۵
انعکاس وضعیت زنان زندانی ایران توسط خبرنگار با سابقه ترکیه
ملیک آوجی- ۲۴ ژوئن ۲۰۲۶
کار اجباری، محرومیت از خدمات درمانی، حبس انفرادی، شکنجه و تهدید به اعدام… زنان زندانی در ایران با نقض سازمانیافته حقوق بشر در زندانها مواجهاند. سازمانهای حقوقبشری تأکید میکنند که این رفتارها بازتاب سیاستهای زنستیزانه حاکمیت است.
زنان در ایران سالهاست با اشکال گوناگون تبعیض، محدودیت و سرکوب روبهرو هستند. آنچه مدافعان حقوق زنان امروز از آن با عنوان «زنستیزی ساختاری» یاد میکنند، تنها به قوانین و مقررات محدود نمیشود؛ بلکه در رفتارهایی که زنان در عرصههای مختلف زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با آن مواجهاند نیز نمود پیدا میکند.
این رفتارها، از محدودیت در پوشش و حضور در عرصه عمومی گرفته تا سرکوب فعالان سیاسی زن، زنان را بیش از دیگر بخشهای جامعه تحت فشار قرار داده است.
در سالهای اخیر، بهویژه پس از موجهای گسترده اعتراضات، شمار زیادی از زنان بهدلیل فعالیتهای اجتماعی و سیاسی یا شرکت در اعتراضات بازداشت شدهاند. بر اساس گزارشهای متعدد، بسیاری از این زنان اکنون در شرایطی سخت و غیرانسانی در زندان بهسر میبرند....
👈بیشتر بخوانید
۵ تیر, ۱۴۰۵
انعکاس وضعیت زنان زندانی ایران توسط خبرنگار با سابقه ترکیه
ملیک آوجی- ۲۴ ژوئن ۲۰۲۶
کار اجباری، محرومیت از خدمات درمانی، حبس انفرادی، شکنجه و تهدید به اعدام… زنان زندانی در ایران با نقض سازمانیافته حقوق بشر در زندانها مواجهاند. سازمانهای حقوقبشری تأکید میکنند که این رفتارها بازتاب سیاستهای زنستیزانه حاکمیت است.
زنان در ایران سالهاست با اشکال گوناگون تبعیض، محدودیت و سرکوب روبهرو هستند. آنچه مدافعان حقوق زنان امروز از آن با عنوان «زنستیزی ساختاری» یاد میکنند، تنها به قوانین و مقررات محدود نمیشود؛ بلکه در رفتارهایی که زنان در عرصههای مختلف زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با آن مواجهاند نیز نمود پیدا میکند.
این رفتارها، از محدودیت در پوشش و حضور در عرصه عمومی گرفته تا سرکوب فعالان سیاسی زن، زنان را بیش از دیگر بخشهای جامعه تحت فشار قرار داده است.
در سالهای اخیر، بهویژه پس از موجهای گسترده اعتراضات، شمار زیادی از زنان بهدلیل فعالیتهای اجتماعی و سیاسی یا شرکت در اعتراضات بازداشت شدهاند. بر اساس گزارشهای متعدد، بسیاری از این زنان اکنون در شرایطی سخت و غیرانسانی در زندان بهسر میبرند....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
از خیابان تا زندان؛ روایت مقاومت در سایه سرکوب و تبعیض! - ایران آزادی
کار اجباری، محرومیت از خدمات درمانی، حبس انفرادی، شکنجه و تهدید به اعدام... زنان زندانی در ایران با نقض سازمانیافته حقوق بشر در زندانها
❤1
🔻 به گزارش رویترز؛ مونتهنگرو اعلام کرد پلیس این کشور و اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف بی ای یک تبعه ایرانی را که در ارتباط با سپاه پاسداران است و مظنون به حملات هکری به زیرساختهای آمریکا است، دستگیر کرده است.
🔻 این حملات ۳ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار خسارت وارد کرده است
🔻 به گزارش رویترز این مرد ۳۹ ساله با تابعیت دوگانه ایرانی و ترکیهای توسط دادگاه منطقهیی جنوبی نیویورک به اتهام توطئه برای کلاهبرداری رایانهای، هک و سرقت هویت تحت تعقیب است.
🔻 بیانیه پلیس مونتهنگرو اعلام کرد فرد دستگیر شده از سال ۲۰۱۳ به بعد حملات هکری گستردهیی را به بیش از ۱۵۰ دانشگاه در آمریکا انجام داده است.
🔻 دادههای به دست آمده از حملات هکری این فرد به نفع سپاه پاسداران و سایر نهادهای رژیم ایران مورد استفاده قرار گرفته است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 اصابت یک پرتابه به یک کشتی با پرچم سنگاپور در حال عبور از تنگه هرمز در آبهای مجاور عمان که ساعاتی پس از اخطار سپاه پاسداران صورت گرفت، در کانون خبرها قرار گرفته است.
🔻 امروز جمعه دو مقام آمریکایی به رویترز گفتند که رژیم ایران به این کشتی شلیک کرده است. یک منبع امنیتی گفت کشتی احتمالاً توسط یک پهپاد هدف قرار گرفته است.
🔻 شرکت کشتیرانی اورگرین مارین Evergreen Marine تایوان اعلام کرد این کشتی متعلق به این شرکت بوده و در مسیری که آژانس نیروی دریایی انگلستان عبور از آن را توصیه کرده بود، مورد اصابت قرار گرفته است. خدمه کشتی و محموله آن همگی در سلامت هستند و کشتی به سلامت از تنگه هرمز عبور کرده است.
🔻 رویترز نوشت: حادثه عمان احتمالاً توجه را دوباره به میزان کنترل آینده رژیم ایران بر تنگه هرمز معطوف خواهد کرد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 به نوشته سایت وزارتخارجه آلمان یوهان وادفول، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: لغو تحریمها توسط اروپا تنها در صورتی یک گزینه است که رژیم ایران بهطور قابل تأیید از سلاح اتمی صرفنظر کند.
🔻 وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز ۴ تیر افزود: خبر خوب برای مردم سراسر منطقه این است که قابلیتهای موشکی رژیم ایران بهطور قابل توجهی محدود شده است.
🔻 این واقعیت که مذاکرات با هدف اطمینان از عدم دستیابی رژیم ایران به سلاح هستهای انجام میشود، به امنیت همه ما خدمت میکند. البته این مذاکرات، به آیندهای آزاد و احترام به حقوقبشر در ایران پاسخ نمیدهد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔻 بهنوشته سایت آکسیوس؛ سازمان ملل تلاشهای خود را برای تخلیه بیش از ۱۱ هزار ملوان سرگردان در تنگه هرمز را بهحالت تعلیق درآورد.
🔻 این تصمیم پس از مخالفت رژیم ایران با این طرح و گزارش اصابت به یک کشتی باری در نزدیکی عمان اعلام شد.
🔻 آکسیوس امروز ۵ تیر نوشت: این تعلیق و حمله ظاهری نشان میدهد که عبور افراد و کالا از طریق یکی از شلوغترین آبراههای کشتیرانی جهان، حتی پس از آتشبس میان آمریکا و ایران، میتواند بهسرعت مختل شود.
🔻 سازمان بینالمللی دریانوردی متعلق به ملل متحد این طرح تخلیه را روز سهشنبه اعلام کرده بود.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 دونالد ترامپ اعلام کرد که بهزودی خرید گندم، ذرت و سویا از کشاورزان آمریکایی با استفاده از داراییهای بلوکهشده ایران آغاز خواهد شد.
🔻 این اظهارات در حالی مطرح میشود که موضوع استفاده از داراییهای مسدودشده رژیم ایران برای خرید محصولات آمریکایی، طی روزهای اخیر با واکنشهای گستردهای در داخل کشور روبهرو شده است.
🔻 عبدالناصر همتی، رئیسکل بانک مرکزی رژیم، پیشتر گفته بود در صورتی که کیفیت محصولات کشاورزی آمریکا مناسب باشد، خرید آنها با مانعی روبهرو نخواهد بود.
با این حال، او پس از افزایش انتقادهای داخلی تأکید کرد که بر اساس چارچوب توافق اولیه میان تهران و واشنگتن، جمهوری اسلامی هیچ الزامی برای خرید این محصولات از آمریکا ندارد.
🔻 قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع، نیز در واکنش به اظهارات مقامهای آمریکایی مدعی شد که تنها دستاورد جمهوری اسلامی از آمریکا، «بیاعتمادی» است و این کشور خود را ملزم به چنین خریدی نمیداند.
🔻 بحث بر سر این موضوع پس از آن شدت گرفت که شماری از کاربران شبکههای اجتماعی، خرید گندم و ذرت از آمریکا را اقدامی تحقیرآمیز برای مقامهای رژیم ایران توصیف کردند و آن را نشانهای از تناقض میان شعارهای ضدآمریکایی حکومت و عملکرد عملی آن دانستند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، روز جمعه اعلام کرد که برای اجرای تفاهم میان ایران و آمریکا با هدف پایان دادن به جنگ، لازم است یک نظام راستیآزمایی «بسیار قوی» در ایران برقرار شود.
🔻 گروسی در یک نشست خبری در ژاپن گفت هدف از این تفاهم، اطمینان از آن است که ایران به سلاح هستهای دست نخواهد یافت. بهگفته او، مقامهای رژیم ایران بارها اعلام کردهاند که قصد ساخت سلاح هستهای را ندارند، اما «صرف اعلام نیت کافی نیست» و این موضوع باید از طریق سازوکارهای مؤثر راستیآزمایی تضمین شود.
🔻 وی همچنین تأکید کرد که هر چه این نظام راستیآزمایی زودتر برقرار شود، بهتر خواهد بود.
🔻 در هفتههای اخیر، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، بارها بر این موضوع تأکید کرده است که هرگونه توافق با جمهوری اسلامی باید مانع دستیابی تهران به سلاح هستهای شود.
🔻 این موضوع در تفاهمنامه اخیر نیز، همانند برجام، مورد تأکید قرار گرفته و جمهوری اسلامی متعهد شده است که بهدنبال تولید سلاح اتمی نرود.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیجفارس در پایان نشست مشترک با مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کردند که دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه مستلزم مقابله با برنامه موشکی و شبکه نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی است.
🔻 در بیانیه مشترک این نشست آمده است که تهدیدهای ناشی از موشکهای بالستیک، پهپادها و حمایت جمهوری اسلامی از گروههای نیابتی باید بهطور کامل مورد رسیدگی قرار گیرد تا امنیت پایدار در منطقه برقرار شود.
🔻 وزیران خارجه این کشورها همچنین تأکید کردند که هرگونه تجارت و سرمایهگذاری با جمهوری اسلامی، مشروط و قابل بازگشت خواهد بود و ادامه آن به پایبندی تهران به تفاهمنامه و توافق نهایی با آمریکا، توقف اقدامات بیثباتکننده و فراهم شدن شرایط لازم برای همکاریهای اقتصادی بستگی دارد.
🔻 شورای همکاری خلیجفارس متشکل از ۶ کشور عربستان سعودی، قطر، عمان، بحرین، امارات متحده عربی و کویت است. بسیاری از این کشورها در جریان جنگ ۴۰ روزه، هدف حملات موشکی و پهپادی رژیم ایران قرار گرفتند.
🔻 مارکو روبیو نیز پس از پایان این نشست اعلام کرد که ایالات متحده در هرگونه توافق با جمهوری اسلامی، منافع و نگرانیهای کشورهای متحد خود در منطقه را مدنظر قرار خواهد داد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 آمریکا به تأسیسات نظامی در سواحل ایران حمله کرد
آمریکا به تأسیسات نظامی در سواحل ایران حمله کرد
سنتکام: این اقدام پاسخی به حمله رژیم ایران به کشتیهای تجاری بود
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در واکنش به حمله پهپادی رژیم ایران به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز، مجموعهای از حملات را علیه اهداف نظامی در سواحل ایران انجام دادهاند.
بر اساس بیانیه سنتکام، پس از آنکه رژیم ایران روز پنجشنبه با استفاده از یک پهپاد انتحاری به کشتی کانتینربر «اور لاولی» حمله کرد، جنگندههای آمریکایی محلهای نگهداری موشک و پهپاد و همچنین سایتهای راداری ساحلی در ایران را هدف قرار دادند. این کشتی با پرچم سنگاپور، هنگام خروج از تنگه هرمز و در امتداد سواحل عمان مورد حمله قرار گرفته بود.
سنتکام در بیانیه خود تأکید کرد که «تجاوز غیرقابل توجیه رژیم ایران علیه کشتیهای تجاری، نقض آشکار آتشبس بوده است.» این نهاد نظامی همچنین اعلام کرد که اقدامات تهران آزادی ناوبری در یکی از مهمترین گذرگاههای تجارت جهانی را به خطر انداخته است. ...
👈بیشتر بخوانید
آمریکا به تأسیسات نظامی در سواحل ایران حمله کرد
سنتکام: این اقدام پاسخی به حمله رژیم ایران به کشتیهای تجاری بود
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در واکنش به حمله پهپادی رژیم ایران به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز، مجموعهای از حملات را علیه اهداف نظامی در سواحل ایران انجام دادهاند.
بر اساس بیانیه سنتکام، پس از آنکه رژیم ایران روز پنجشنبه با استفاده از یک پهپاد انتحاری به کشتی کانتینربر «اور لاولی» حمله کرد، جنگندههای آمریکایی محلهای نگهداری موشک و پهپاد و همچنین سایتهای راداری ساحلی در ایران را هدف قرار دادند. این کشتی با پرچم سنگاپور، هنگام خروج از تنگه هرمز و در امتداد سواحل عمان مورد حمله قرار گرفته بود.
سنتکام در بیانیه خود تأکید کرد که «تجاوز غیرقابل توجیه رژیم ایران علیه کشتیهای تجاری، نقض آشکار آتشبس بوده است.» این نهاد نظامی همچنین اعلام کرد که اقدامات تهران آزادی ناوبری در یکی از مهمترین گذرگاههای تجارت جهانی را به خطر انداخته است. ...
👈بیشتر بخوانید
❤3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راههای ارتباطی با ما را به اشتراک میگذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی
https://t.me/IranAzadie
https://t.me/conference96
https://t.me/TV_IranAzadi
https://www.instagram.com/iranazadie
https://www.instagram.com/iranazad_tv/
https://www.instagram.com/iranazadinews/
@iranazadi1395
@IranAzad_TV
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks
https://iranfreedom.net
+17077023860
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد پس از آنکه رژیم ایران روز پنجشنبه با استفاده از یک پهپاد انتحاری به کشتی تجاری «اور لاولی» (MV Over Lovely) حمله کرد، جنگندههای آمریکایی محلهای نگهداری موشک و پهپاد و همچنین سایتهای راداری ساحلی را مورد حمله قرار دادند. سنتکام این عملیات را «پاسخی قدرتمند» به اقدام رژیم ایران توصیف کرد.
🔻 به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا، کشتی باری با پرچم سنگاپور هنگام حمله در حال خروج از تنگه هرمز و حرکت در امتداد سواحل عمان بود. حمله رژیم ایران به کشتیهای تجاری، نقض آشکار آتشبس بوده و آزادی کشتیرانی در یکی از مهمترین مسیرهای تجارت بینالمللی را با تهدید مواجه کرده است.
🔻در بیانیه سنتکام آمده است که نیروهای آمریکایی به هماهنگی و پشتیبانی از عبور ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز ادامه خواهند داد و همچنان با حضور در منطقه، اجرای کامل مفاد توافق با حکومت ایران را زیر نظر دارند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 علاوه بر مسافران هواپیما، قطار و خودروهای شخصی و شرکتکنندگان مقیم فرانسه جنرال آنسایگر آلمان گزارش کرد شرکتکنندگان از سراسر اروپا با بیش از ۸۰۰ اتوبوس به پاریس سفر کرده بودند
🔻 ممنوعیت تظاهرات در پاریس نتوانست مانع از دیده شدن پیام تظاهرات شود نه به سلطنت نه به حکومت دینی آری به جمهوری دموکراتیک در ایران
🔻 دادگاه اداری پاریس حکم داد که ممنوعیت پلیس بر اساس «دلایل کلی و بدون هیچ زمینه واقعی» بوده است در گزارشهای اطلاعاتی ارائه شده به دادگاه به خطر حمله جدی علیه تظاهرات از سوی رژیم ایران یا شاهپرستان و نزدیکان رضا پهلوی اشاره داشت
🔻 بهرغم ممنوعیت ۵۰ هزار نفر (در ووبان) تظاهرات کردند...
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
محسن رضایی: اگر دشمن خطایی مرتکب شود، جنگ بعدی دیگر مانند جنگ ۴۰ روزه نخواهد بود، مطمئن باشید ما توانایی های جدیدی را به میدان خواهیم آورد و آقای ترامپ بداند که اینبار تلفات انسانی گسترده ای در پی خواهد داشت.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤2
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
این گروه میگوید سلاح خود را کنار نخواهد گذاشت و از هیچ منطقهای که توسط ارتش لبنان تهدید میشود، عقبنشینی نخواهد کرد.
نماینده حزبالله، حسن فضلالله، گفت اجرای این توافق «غیرممکن است، مگر اینکه آنها خواهان جنگ داخلی باشند».
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
لبنان و اسرائیل، با میانجیگری آمریکا، در واشینگتن چارچوبی سهجانبه را امضا کردند که هدف آن پایان دادن به درگیری در جنوب لبنان، بازگرداندن حاکمیت دولت لبنان و آغاز روند خلع سلاح حزبالله اعلام شده است.
مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا این سند را «گام نخست» در مسیری دشوار خواند و گفت واشینگتن از طریق یک گروه هماهنگی نظامی سهجانبه، اجرای توافق را تسهیل خواهد کرد.
در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو همچنین این چارچوب را ضربهای بزرگ به رژیم ایران و حزبالله توصیف کرد. در لبنان، هم نواف سلام، نخستوزیر، گفت چارچوب بهدستآمده با هدف عقبنشینی اسرائیل از همه خاک لبنان، و بازگرداندن حاکمیت دولت است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
در پی بیانیه روز جمعه (به وقت واشنگتن) سنتکام که از حمله به تاسیسات نظامی در مناطق ساحلی رژیم ایران در واکنش به حمله پهپادی رژیم ایران به یک کشتی تجاری خبر داده است، سایت «سپاه نیوز» با انتشار بیانیهای از نیروی دریایی سپاه مدعی شد که «چند نقطه استقرار» نیروهای آمریکایی هدف حمله نیروی دریایی سپاه قرار گرفتهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadi
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM