ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
115K photos
132K videos
4.46K files
81.1K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
🔴 بحرین از حمله پهپادی رژیم ایران خبر داد؛ سپاه: مواضع آمریکا را زدیم.

وزارت خارجه بحرین اعلام کرد خاک این کشور در ساعات اولیه شنبه، ۲۷ ژوئن، هدف چند پهپاد ایرانی قرار گرفته و این حمله را به‌شدت محکوم کرد.
در بیانیه منامه آمده است که این حمله «نقض آشکار حاکمیت بحرین» و نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره ممنوعیت هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی است.

بحرین در این بیانیه رژیم ایران را مسئول تضعیف تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش تنش دانست و گفت ادامه این حملات نشان‌دهنده رویکرد تهران برای بی‌ثبات کردن امنیت منطقه و صدور هرج‌ومرج است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1😁1
🔴 اعدام؛ چگونه بر هر توافق بین‌المللی خط بطلان می‌کشد؟

♦️ چرا نادیده گرفتن حقوق بشر هر توافقی با رژیم ایران را بی اعتبار می سازد؟

در حالی که بحث درباره روابط جامعه بین‌المللی با حکومت ایران و احتمال شکل‌گیری توافق‌هایی در موضوع هسته‌ای و دیگر مسائل بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته، یک پرسش اساسی بیش از گذشته مطرح است: آیا می‌توان بدون توجه به وضعیت حقوق بشر در ایران، از یک توافق پایدار و مسئولانه سخن گفت؟

آیا موضوع حقوق بشر ربطی به تعهدات و توافقات بین‌المللی دارد؟ چرا مقاومت ایران به عنوان یک اصل ثابت، از سال‌ها پیش خواهان مشروط کردن روابط کشورها با رژیم ایران به لغو اعدام بوده است؟

وقتی ما درباره ایران و عملکرد فاشیسم حاکم صحبت می‌کنیم، ترم‌ها و واژه‌ها در بسیاری موارد نارسا می‌شوند. برای مثال، واژه «نقض حقوق بشر» در مورد عملکرد پاسداران و وحشیگری‌های دستگاه قضایی در زندان‌ها، به واژه‌ای شیک و بی‌معنا تبدیل می‌شود. زیرا در اینجا نه حقی به رسمیت شناخته می‌شود و نه انسانی که بتوان از «نقض حقوق» او سخن گفت.

تنها طی یک هفته گذشته ۴۸ زندانی اعدام شده‌اند؛ یعنی به طور متوسط روزانه حدود هفت نفر. دو نفر از اعدام‌شدگان زن بودند و بقیه، جوانان این سرزمین که بسیاری از آنان قربانی فقر و فلاکتی شده‌اند که آنان را در چنگال دستگاه سرکوب حکومتی گرفتار کرده است.

در همین مدت، وضعیت وخیم زندان‌ها نیز ادامه یافته است. یک فعال کارگری تنها به جرم دفاع از حقوق کارگران به ۴۲ ماه زندان محکوم شده است. یک زندانی سیاسی به نام تقی سلیمی، از بازداشت‌شدگان قیام، در زندان آمل به طرز مشکوکی جان خود را از دست داده است. همچنین جواد علیکردی، وکیل دادگستری، تنها به جرم برگزاری مراسم برای برادر کشته‌شده‌اش به ۱۸ سال زندان محکوم شده است. در کوت عبدالله نیز در جریان حمله شبانه نیروهای حکومتی، ۲۹ نفر از هموطنان اهل سنت بازداشت شدند. و این سیاهه جنایت و سرکوب همچنان ادامه دارد.

▫️ سه‌شنبه‌های نه به اعدام؛ صدایی که خاموش نشد
یکی از خیره‌کننده‌ترین جلوه‌های مقاومت مردم ایران، کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» است که در زندان‌های ایران جریان دارد؛ کارزاری که از سال ۱۴۰۲ بدون وقفه ادامه یافته و امروز نیز مطلع شدیم که در صدوبیست‌وششمین هفته خود، زندان کرمان نیز به جمع زندانیان اعتصاب‌کننده پیوسته است.

👈 اینجا بخوانید
1👍1🔥1
🔴 «حقتو فریاد بزن»؛ اعتراضات دانش‌آموزی و دانشجویی به نحوه برگزاری امتحانات
۶ تیر, ۱۴۰۵
معترضان در حال بازگشت به خیابان
همزمان با افزایش نارضایتی‌ها از نحوه برگزاری امتحانات و تصمیمات آموزشی، روز شنبه ششم تیرماه، دانش‌آموزان و دانشجویان در تهران و مشهد با برگزاری تجمع‌های اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود و تجدیدنظر در تصمیمات آموزشی شدند. معترضان با سر دادن شعارهایی مشترک، از آنچه «بی‌عدالتی» و بی‌توجهی به خواسته‌های خود می‌خوانند، انتقاد کردند.
اعتراض دانش‌آموزان مقابل سازمان سنجش؛ «دانش‌آموز داد بزن، حقتو فریاد بزن»
جمعی از دانش‌آموزان روز شنبه ششم تیرماه ۱۴۰۵ با تجمع مقابل ساختمان سازمان سنجش در تهران، نسبت به برگزاری و زمان‌بندی امتحانات اعتراض کردند.
این تجمع در محدوده متروی مریم مقدس برگزار شد و دانش‌آموزان با سر دادن شعارهایی از جمله «دانش‌آموز داد بزن، حقتو فریاد بزن» و «این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی» خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.....



👈بیشتر بخوانید
2👍1🔥1
🔴 قیمت نان دو برابر شد تا ما خشمگین تر شویم؟

♦️ افزایش دوباره قیمت نان در تهران؛ فشار تازه بر سفره خانوارها و معیشت کارگران

با اجرای نرخ‌های جدید نان در تهران از روز شنبه ۶ تیرماه، موج تازه‌ای از نگرانی‌ها درباره افزایش فشار اقتصادی بر خانوارهای کم‌درآمد و طبقه کارگر شکل گرفته است. در شرایطی که نان به عنوان اصلی‌ترین کالای مصرفی بخش بزرگی از جامعه شناخته می‌شود، افزایش قیمت آن می‌تواند تأثیر مستقیمی بر امنیت غذایی و معیشت میلیون‌ها شهروند داشته باشد.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران، از اجرای نرخ‌های جدید نان در واحدهای یارانه‌ای و آزادپز خبر داده و اعلام کرده است که این قیمت‌ها از روز شنبه اجرایی خواهد شد. با این حال، بسیاری از شهروندان می‌گویند که از نخستین روزهای تیرماه، افزایش قیمت نان را در نانوایی‌ها تجربه کرده‌اند؛ آن هم بدون اطلاع‌رسانی رسمی و قبلی از سوی دولت.

محمدجواد کرمی، رئیس کارگروه آرد و نان، روز سه‌شنبه اعلام کرد که بر اساس مصوبه استانداری تهران، قیمت نان با آرد دولتی از شامگاه اول تیرماه افزایش یافته است. بر این اساس، قیمت نان بربری از ۵ هزار و ۳۰۰ تومان به ۱۰ هزار تومان، نان سنگک از ۷ هزار و ۶۰۰ تومان به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و نان لواش از هزار و ۴۰۰ تومان به ۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

👈 اینجا بخوانید
🔥2
#ارسالی
🔴 تاریخ:۶تیر ۱۴۰۵
گرونی در بخش درمان - خوزستان

ارسالی ازخوزستان - در رابطه با گرونیها خصوصا در بخش درمان مردم بطور جدی با چالش های سختی مواجه هستند
ما گروه پنج نفره ای هستیم که چند سالی است به مشکلات اقشار ضعیف کمک میکنیم در حد امکان...میخواهم این هغته اخیر را بگم تماسهایی که با ما برای کمک گرفتن در بخش درمان بود.
مورد اول: الو خانم... دستم به دامنتون من تیروییدم سمی شده و دکتر برام آزمایش نوشته هزینه آن شش میلیون میشه تراخدا برای من پول جمع کنید.
مورد دوم: الو... رفتم دکتر وگفته اگه چشمت عمل نشه بیناییت را از دست میدهی...دکتر شبکیه باید برم هزبنه رفتن به شیراز را ندارم چه برسد به هزینه درمان... تراخدا دستم به دامنتون و...
مورد سوم: ... خانمی که تحت پوشش کمکهای خودمان هست.. اوهم طی این سه ماه پسرشان دوبار دجار شکستگی دست و پا شده ،مورد اخر سه روز پیش اتفاق افتاد هزینه گچ گرفتن و ویزیت و دارو..
دکتر گفت احتمالا پوکی استخوان داره ازمایش تخصصی برایش نوشتند اونهم با هزینه پنج تومان، فقط ازمایشش . اینها ففط درخواستهای کمک همین سه چهار روز پیش است.حالا همین ها که درگیر مشکلات درمانن ،حتی پول خرید مایحتاج اولیه راهم ندارند.این هست وضعیت مردمی که کشورشان پنجمین کشور ثروتمند دنیاست.که تمام مال و دارایی و ثروتش خرج لبنان و سوریه و عراق و یمن میشه ،اابته اونجا هم نه خرج مردم محرومش.. خرج اسلحه و موشک و بحران سازی میشه... بحرانی که این بار خودش را غرق خواهد کرد.


📡
@IranAzadie
🤬2🔥1
🔴 فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد حملات رژیم ایران به کشتی‌های تجاری را نادیده نخواهد گرفت. این فرماندهی خاطرنشان کرد با هدف افزایش تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز و تداوم هماهنگی و پشتیبانی از شناورهای تجاری حاضر در این آبراه فعالیت می‌کند. «سنتکام» تاکید کرد آمریکا اجازه حمله رژیم ایران به کشتی‌های تجاری را نخواهد داد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍3🔥1