ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
115K photos
132K videos
4.46K files
81K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌐 یاران و همراهان ایران آزادی
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راه‌های ارتباطی با ما را به اشتراک می‌گذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی


📱 کانال تلگرامی ایران آزادی
https://t.me/IranAzadie

📱 کانال تلگرامی کنفرانس زنده ایران آزادی
https://t.me/conference96

📱 کانال تلگرامی تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi

📱 اینستاگرام ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazadie

📱 اینستاگرام تلویزیون ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazad_tv/

📱 ایران آزادی خبر
https://www.instagram.com/iranazadinews/

📱 توییتر ایران آزادی
@iranazadi1395

📱 توییتر تلویزیون ایران آزادی
@IranAzad_TV

📱 یوتیوب ایران آزادی
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews

📱 یوتیوب تلویزیون ایران آزادی
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured

📱 فیسبوک ایران آزادی
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/

📱 ساندکلود ایران آزادی
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks

📱 سایت ایران آزادی
https://iranfreedom.net

📱 واتساپ ارتباط با مدیریت سایت ایران آزادی
+17077023860

📱 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
📷 عکس روز
سبزوار
مادری همراه با سه فرزندش که در ۱۹ دی ماه به شهادت رسیدند
و در یک قبر به خاک سپرده شده اند





▫️▫️▫️
💔3
📋 خاطره روز
۲۹فروردین ۱۳۵۹، کودتای موسوم به ”انقلاب فرهنگی“ علیه دانشگاههای ایران



▫️▫️▫️
🔴 ترامپ: آمریکا همه اورانیوم غنی‌شده ایران را تحویل می‌گیرد؛ همزمان گزارشهایی از پیشرفت مذاکرات

🔻 دونالد ترامپ اعلام کرد که آمریکا «تمام اورانیوم غنی‌شده رژیم ایران» را دریافت خواهد کرد و تأکید کرد این روند بدون هیچ‌گونه تبادل مالی انجام می‌شود.
🔻 او در شبکه اجتماعی خود مدعی شد آنچه از آن با عنوان «غبار هسته‌ای» یاد کرده، به آمریکا منتقل خواهد شد.
🔻 این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بر اساس برآوردهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ذخیره اورانیوم با غنای ۶۰درصدی ایران پیش از حملات هوایی آمریکا و اسراییل در جریان جنگ ۱۲روزه در خرداد و تیر ۱۴۰۴، حدود ۴۰۸کیلو گرم بوده است.
🔻 رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، پیش‌تر اعلام کرده بود
این ذخایر پس از حملات نیز در همان مراکز هسته‌یی «دست‌نخورده» باقی مانده‌اند.
🔻 ترامپ هم‌چنین با اشاره به تحولات منطقه‌یی مدعی شد که اسراییل دیگر لبنان را هدف حملات قرار نخواهد داد و این موضوع با فشار آمریکا متوقف شده است.
🔻 او در عین‌حال هر گونه ارتباط این توافق با لبنان را رد کرد و گفت واشنگتن به‌طور جداگانه موضوع حزب‌الله را پیگیری خواهد کرد.
🔻 در همین حال، عراقچی، وزیر خارجه رژیم آخوندی، اعلام کرده بازگشایی تنگه هرمز تا پایان آتش‌بس و در پی تحولات مربوط به لبنان انجام خواهد شد.
🔻 در ادامه این تحولات، گزارش‌هایی از پیشرفت در دیپلماسی پشت‌پرده میان تهران و واشنگتن منتشر شده است.
🔻 یک منبع آگاه در روند میانجی‌گری اعلام کرده دو طرف به‌طور اصولی به توافقاتی دست یافته‌اند و احتمال دارد نشست آینده به امضای یک تفاهم‌نامه منجر شود؛ توافقی که می‌تواند ظرف ۶۰روز به یک چارچوب جامع تبدیل شود.
🔻 با این حال، اختلافات بر سر برنامه هسته‌یی هم‌چنان پابرجاست. آمریکا خواستار توقف بلندمدت فعالیت‌های هسته‌یی و انتقال اورانیوم غنی‌شده به خارج از ایران است، در حالی که رژیم ایران پیشنهاد توقفی کوتاه‌مدت‌تر را مطرح کرده است.
در همین زمینه، برخی منابع از بررسی انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم خبر داده‌اند، اما رسانه‌های حکومتی این ادعا را رد کرده و از تداوم اختلافات میان دو طرف سخن گفته‌اند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
🔴 نیویورک‌تایمز: آغاز آتش‌بس ۱۰روزه در لبنان؛ توقف درگیری‌های اسراییل و حزب‌الله و گشایش مسیر مذاکرات آمریکا و ایران

🔻 نیویورک تایمز روز جمعه ۲۸فروردین گزارش داد: آتش‌بس ۱۰روزه از نیمه‌شب جمعه صبح در لبنان به اجرا درآمد.
🔻 این آتش‌بس درگیری بین نیروهای اسراییلی و حزب‌الله را متوقف می‌کند و مانع بزرگی را بر سر راه مذاکرات بین آمریکا و ایران از بین می‌برد.
🔻 وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که اسراییل حق خود را برای «انجام تمام اقدامات لازم در دفاع از خود» حفظ می‌کند اما «عملیات تهاجمی» علیه اهداف لبنانی از طریق زمین هوا یا دریا انجام نخواهد داد و افزود انتظار می‌رود دولت لبنان با حمایت بین‌المللی «گام‌های معناداری» برای جلوگیری از حملات حزب‌الله علیه اهداف اسراییلی بردارد.
🔻 مقامات لبنانی می‌گویند که در طی حملات اخیر اسراییل بیش از ۲۱۰۰نفر در لبنان کشته و بیش از یک میلیون نفر آواره شده‌اند.
🔻 به‌گفته مقامات اسراییلی حداقل ۱۳سرباز اسراییلی و ۲غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پمپئو: رژیم ایران در حال سقوط است؛ آمریکا نباید عقب‌نشینی کند و باید فشار حداکثری و محاصره را تا دستیابی به توافق جامع ادامه دهد

🔻 مایک پمپئو در صفحه ایکس اعلام کرد: رژیم ایران در حال سقوط است. آمریکا اکنون نباید عقب بکشد. فشار حداکثری، از جمله محاصره، باید ادامه یابد تا تهران با توافقی جامع موافقت کند. توافقی که به برنامه هسته‌یی، برنامه موشکی و حمایت از تروریسم آن پایان دهد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 رویترز: گروهی از کشتی‌ها شامگاه جمعه در عبور از تنگه هرمز متوقف شدند

رویترز گزارش داد داده‌های رهگیری دریایی نشان می‌دهد شامگاه جمعه گروهی از کشتی‌ها که قصد خروج از خلیج فارس از مسیر تنگه هرمز را داشتند، موفق به عبور نشدند و بخشی از آنها در میانه مسیر متوقف شدند یا تغییر مسیر دادند. این گزارش می‌گوید همزمان با اعلام بازگشایی تنگه از سوی رژیم ایران، شرکت‌های کشتیرانی با احتیاط به این تحول واکنش نشان داده‌اند و همچنان با تردید و حساسیت بالا اوضاع را زیر نظر دارند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایستگاه خبری - شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۵ ،‌برابر با ۱۸ آوریل ۲۰۲۶


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چالش
– جاوید شاه یعنی چی ؟


جاوید شاه در یک نگاه جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه، تنها یک شعار نیست؛ بلکه نشانه‌ای از بازتولید «بردگی اختیاری» است. این شعار بیانگر واگذاری آگاهانه اراده فردی به یک قدرت موروثی است؛ جایی که فرد، به‌جای پذیرش مسئولیت آزادی، به قیم‌سالاری پناه می‌برد. در این وضعیت، انسان از هویت شهروندی خود فاصله گرفته و به جای «فاعل تاریخ»، به «مفعول» آن تبدیل می‌شود.
از منظر روان‌شناختی، این گرایش را می‌توان نوعی «گریز از آزادی» دانست؛ حالتی که فرد برای رهایی از اضطراب انتخاب و مسئولیت، به اقتدار بیرونی تکیه می‌کند. نتیجه، شکل‌گیری شخصیتی وابسته است که امنیت را در اطاعت می‌جوید، نه در استقلال.
در بُعد اجتماعی، این شعار بازتاب فرهنگ فئودالی است؛ فرهنگی که در آن مردم «رعیت»اند، نه شهروند. تکرار چنین مفاهیمی، به معنای نادیده‌گرفتن تاریخ مبارزات آزادی‌خواهانه و بازگشت به الگوهای سلطه‌محور است.



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔴 #پادکست - تفسیر سیاسی روز
نیروهای نیابتی در ایران؛ نمایش قدرت برای سرکوب یا نشانه بحران؟


گزارش‌ها از شهرهای مختلف ایران نشان می‌دهد که همزمان با تشدید بحران‌های اقتصادی و اجتماعی، حضور علنی نیروهای نیابتی در فضاهای عمومی افزایش یافته است؛ موضوعی که به نارضایتی و خشم عمومی دامن زده است. در شهرهایی مانند تهران و مشهد، شاهدان از استقرار افراد مسلح در خیابان‌ها و اعمال محدودیت برای شهروندان خبر می‌دهند؛ وضعیتی که احساس ناامنی را تقویت کرده است.
برخی ساکنان می‌گویند مواجهه مستقیم با این نیروها و صدور دستور به مردم، فضای عمومی را متشنج‌تر کرده است. گزارش‌هایی نیز از حضور این نیروها در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان منتشر شده است. بسیاری از شهروندان این افراد را بیگانه با بافت اجتماعی کشور می‌دانند و حضورشان را عاملی برای افزایش تنش تلقی می‌کنند.

به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 حمله خبرگزاری نیروی تروریستی قدس به عراقچی؛ جنجال بر سر توئیت درباره باز بودن تنگه هرمز

🔻خبرگزاری نیروی تروریستی قدس با عنوان «توئیت بد و ناقص عراقچی و ابهام‌سازی نادرست درباره بازگشایی تنگه هرمز» نوشت: عباس عراقچی، وزیر خارجه، در توئیتی اعلام کرد که پیرو آتش‌بس در لبنان، تنگه هرمز برای عبور کشتی‌های تجاری برای مدت باقی‌مانده از زمان آتش‌بس به‌صورت کامل باز خواهد بود.
🔻این توئیت وزیر خارجه ابهامات مختلفی را درباره شرایط عبور و جزئیات و سازوکارهای آن ایجاد کرد و موجب نقدهای بسیار شد. انتشار این توئیت، بدون هیچ توضیح شفاهی یا حداقل توضیحات کتبی مکفی، یک بدسلیقگی کامل در اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود و بدیهی است که خود وزارت خارجه یا باید نسبت به این نوع اطلاع‌رسانی‌ها تجدیدنظر لازم را انجام دهد یا اینکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به وظیفه خود عمل کند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 خانم سیم‌کارت سفید

طوطی سخنگوی دولت زرشکیان !!
اگر حکومت تزویر رو ریا نباشید، چه نیازی به ‌این فیلم‌بازی کردن‌های آبکی؟
حاج خانم یادشه رفته در زمان بمباران در داخل بیمارستانها ومدارس از ترس جونش کنفرانس برگزار می کرد
از قدیم گفته اند که آدم دروغ گو کم حافظه هست
بعد هم جوری میگه با بچه‌ها اومدیم آش بخوریم...
انگار تو سوئده و از محافظ خبری نیست!

شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۵

دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
🤔1
🔴 ترامپ: محاصره دریایی تا رسیدن به توافق نهایی ادامه می‌یابد
۲۹ فروردین, ۱۴۰۵

در تازه‌ترین تحولات مربوط به تنگه هرمز و جنگ در خاورمیانه، مقام‌های مختلف بین‌المللی دیدگاه‌های خود را درباره وضعیت این آبراهه راهبردی اعلام کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد که روند تحولات در خاورمیانه و در ارتباط با ایران «مثبت» ارزیابی می‌شود و مذاکراتی در پایان هفته یعنی روزهای شنبه یا یکشنبه برگزار خواهد شد. او همچنین به وجود «خبرهای خوب» اشاره کرد که هنوز امکان اعلام آن فراهم نشده است. وی پیش‌تر نیز تأکید کرده بود که محاصره دریایی بنادر ایران تا دستیابی به یک توافق کامل ادامه خواهد داشت.

در مقابل، محمدباقر قالیباف این ادعاها را رد کرد و گفت سخنان مطرح‌شده درباره پیروزی آمریکا نادرست است. او هشدار داد در صورت ادامه محاصره، تنگه هرمز باز نخواهد ماند....



👈بیشتر بخوانید
🔴 ثابتی: اگر ماجرای اورانیوم راست باشد، باید با مردم خیلی سفت و صریح صحبت کنیم

🔻 ثابتی عضو مجلس رژیم در مورد جنگ گرگها و بحران رژیم بر سر مذاکره با آمریکا گفت: از قالیباف و عراقچی می‌خواهم خبرهای که منتشر شده در رابطه با اورانیوم چی هست؟
🔻 الآن سر میز مذاکره اومده چی میگه؟ اورانیوم‌ات را باید به من بدهی یا رقیق اش کنی از بین ببری‌اش و من این رو اولین بار دارم اینجا عرض می‌کنم پای حرفم هم ایستادم اگر دروغ است مسئولان بالا دستی با من برخورد بکنند رهبر عزیز ما یکی از خطوط قرمزش به تیم مذاکره‌کننده این بوده که حقی ندارید در رابطه با موضوع هسته‌یی حتی صحبت بکنید اینجا من از مسئولان مذاکره‌کننده آقای قالیباف و عراقچی می‌خوام این خبرهایی که منتشر میشه در رابطه با اورانیوم صحبت شده نشده اینا چی هست؟ اگر نیست تکذیب اش بکنید اگر هم خدای نکرده راست است اون موقع ما با مدل دیگه‌ای باید صحبت بکنیم با مردم خیلی سفت و صریح اینجا دارم عرض می‌کنم برای اولین بار هم امشب دارم این رو میگم.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 عفو بین‌الملل: ۹۰میلیون نفر در ایران ۵۰روز از اینترنت محروم شده‌اند

🔻عفو بین‌الملل شب گذشته اعلام کرد: در حالی که مقام‌های رژیم ایران از اینترنت آزاد برای اعلام بازگشایی تنگه هرمز استفاده می‌کنند، بیش از ۹۰میلیون نفر در ایران به مدت ۵۰روز از اینترنت محروم شده‌اند.
🔻در این بیانیه آمده است: فراموش نکنید، دسترسی به اینترنت یک حق انسانی است و مقامات رژیم ایران باید فوراً امکان دسترسی به اینترنت را برای تمام مردم ایران فراهم کنند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 توئیت عفو بین‌الملل در محکومیت ادامه سیاست سرکوب و اختناق آخوندی در خصوص قطع اینترنت



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 العربیه فارسی : پاسدار ابراهیم ذوالفقاری، سخنگوی قرارگاه «خاتم» سپاه پاسداران، اعلام کرد «کنترل تنگه هرمز به حالت قبل بازگشته» و این گذرگاه راهبردی اکنون تحت «مدیریت و کنترل شدید» نیروهای مسلح رژیم ایران است.
او با اشاره به «توافقات قبلی در مذاکرات» گفت ایران پیش‌تر «با حسن‌نیت» اجازه عبور «تعداد محدودی از نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری» را داده بود، اما مدعی شد که ایالات متحده با «بدعهدی‌های مکرر» همچنان به آنچه «راهزنی و دزدی دریایی تحت عنوان محاصره» خواند، ادامه می‌دهد.
پاسدارذوالفقاری تأکید کرد تا زمانی که آمریکا «آزادی کامل تردد شناورها از مبدأ و به مقصد ایران» را تضمین نکند، وضعیت تنگه هرمز «به‌شدت کنترل‌شده» باقی خواهد ماند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡
@IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM