ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
115K photos
132K videos
4.46K files
81K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
🔴 چرا رژیم نگران مهارت و اخلاق نسل زد شده است؟!

♦️ کابوس دیکتاتوری ملایان؛ چرا «نسل زد» به بزرگ‌ترین تهدید بقای حکومت تبدیل شد؟

در سال‌های اخیر، ظهور طبقه‌ای نوظهور در لایه‌های اجتماعی ایران، محاسبات امنیتی نظام ملایان را به کلی دگرگون کرده است. نسل زد ایران، با ویژگی‌های منحصربفرد خود، شکافی آشتی‌ناپذیر با ارزش‌های سنتی و اجباری حکومت ملایان ایجاد کرده است. این گروه سنی که اکنون ستون فقرات اعتراضات خیابانی را تشکیل می‌دهند، با شجاعت و مهارت‌های دیجیتالی خود، لرزه بر اندام ساختارهای قدرت انداخته‌اند. در ادامه، دلایل وحشت عمیق دستگاه‌های سرکوب از این نسل سرکش و تحول‌خواه را از زوایای مختلف تحلیل خواهیم کرد.

تبلور اراده ملی در کانون اعتراضات دهه اخیر
بررسی تحولات سیاسی نشان می‌دهد که نسل زد نیروی پیشران اصلی در تمامی خیزش‌های بزرگ سال‌های گذشته بوده است. از دی ۱۳۹۶ و آبان ۱۳۹۸ تا جنبش سراسری ۱۴۰۱ و اعتراضات اخیر در سال ۱۴۰۴، این جوانان در صف اول ایستاده‌اند. آن‌ها با عبور از «اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی» حکومتی، مستقیماً بنیان‌های دیکتاتوری موجود در ایران را هدف قرار داده‌اند. در اعتراضات سال ۱۴۰۴، شاهد حضور پررنگ دختران و پسرانی بودیم که مرگ را بر زندگی تحت اجبار ترجیح دادند. این تداوم در حضور خیابانی، نشان‌دهنده یک گسست کامل ذهنی از ایدئولوژی‌های حکومتی است. برخلاف نسل‌های پیشین، این گروه ترسی از برخورد سخت و بازداشت‌های فله‌ای ندارند. حضور مستمر آن‌ها در خیابان، توان فرسایشی بالایی به نیروهای امنیتی تحمیل کرده است. نسل زد ثابت کرده است که دیگر هیچ وعده یا تهدیدی نمی‌تواند آن‌ها را به عقب‌نشینی وادارد. وحشت حکومت دقیقاً از همین نقطه آغاز می‌شود که ابزارهای سنتی سرکوب دیگر کارایی سابق را ندارند. در هر خیزش، این نسل سازمان‌یافته‌تر و با انگیزه‌ای قوی‌تر برای سرنگونی ساختار ناعادلانه کنونی بازگشته است. حاکمیت ملایان به خوبی درک کرده که با یک شورش مقطعی طرف نیست، بلکه با یک انقلاب فرهنگی و سیاسی روبروست.

👈 اینجا بخوانید
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایستگاه خبری - سه شنبه ۱اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ ،‌برابر با ۲۱ آوریل ۲۰۲۶


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چالش
-عدالت یا خط تولید احکام؟ وقتی حکم قبل از دادگاه صادر می‌شود!


اژه‌ای بار دیگر با لحنی دستوری از دادگاه‌ها خواسته پرونده‌ها را خارج از روال عادی و با سرعتی غیرمعمول بررسی کنند؛ خواسته‌ای که عملاً به معنای حذف حداقل معیارهای دادرسی عادلانه است. وقتی بازداشت‌شدگان پیشاپیش «پیاده‌نظام دشمن» نامیده می‌شوند، آیا حکمی نانوشته قبل از دادگاه صادر نشده است؟
همزمان، موج اعدام‌ها و بازداشت‌های گسترده با اتهاماتی مبهم، نگرانی‌ها را تشدید کرده است. نه هویتی منتشر می‌شود و نه جزئیاتی؛ فقط روایت‌های کلیشه‌ای. تأکید بر «تسریع» و کنار گذاشتن روندهای معمول، بیشتر به یک خط تولید احکام شباهت دارد تا اجرای عدالت.
حتی بازجویی در زندان و دادگاه‌های فوری به‌عنوان دستاورد معرفی می‌شود؛ دیگر دشوار نیست که بفهمیم سرعت، جای حقیقت را گرفته و نتیجه، پیشاپیش تعیین شده است.



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” وارد صدوهفدهمین هفته شد
۱ اردیبهشت, ۱۴۰۵
کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" روز سه شنبه اول اردیبهشت وارد صدوهفدهمین هفته خود شد. به همین مناسبت زندانیان شرکت کننده
۵۶ زندان در سراسر کشور در این کارزار شرکت دارند
کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” روز سه شنبه اول اردیبهشت وارد صدوهفدهمین هفته خود شد. به همین مناسبت زندانیان شرکت کننده در کارزار با صدور بیانیه ای با اشاره به ۵۲ روز قطعی اینترنت اعدام زندانیان سیاسی حامد ولیدی و محمد معصوم شاهی را محکوم کردند و بر تداوم اعتصاب و کارزار تا تحقق خواسته اصلی زندانیان یعنی لغو مجازات اعدام تاکید کردند.

در قسمت دیگری از بیانیه نیز آمده است:« کارزار سه شنبه های “نه به اعدام” در ابتدای سال ۱۴۰۵ نیز با یک جنایت دیگر توسط حکومت اعدامی مواجه شد که در آن شش تن از اعضای خود را با نام‌های وحید بنی عامریان، پویا قبادی، شاهرخ(اکبر) دانشورکار، بابک علیپور، محمد تقوی و ابوالحسن منتظر را در هفته صد و پانزدهم از دست داد.»

متن کامل بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام”
تداوم کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در هفته صدو هفدهم در ۵۶ زندان مختلف

با گرامی داشت یاد ۱۲ زندانی سیاسی اعدام شده

بعد از ۵۲ روز قطعی دیجیتال و اینترنت و بی‌خبری که اکنون بطور نسبی باز شده است، این بیانیه را رو به مردم شریف ایران می‌نویسیم....



👈بیشتر بخوانید
Audio
🔴 #پادکست - تفسیر سیاسی روز
رکورد جهانی قطع اینترنت؛ ایران در صدر سرکوب دیجیتال


قطع گسترده و طولانی‌مدت اینترنت در ایران، بار دیگر بحث درباره نقش ارتباطات در ساختارهای قدرت را به مرکز توجه آورده است. در شرایطی که اینترنت به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره، اقتصاد و تعاملات اجتماعی تبدیل شده، محدودسازی آن تنها یک اقدام فنی نیست، بلکه تصمیمی با پیامدهای عمیق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شود. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که این سیاست، علاوه بر ایجاد محدودیت در گردش آزاد اطلاعات، تأثیر مستقیمی بر معیشت میلیون‌ها نفر گذاشته است.


به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 از «حرم دور» تا خیابان‌های تهران، بسیج خیابانی آخوندها چه معنایی دارد؟

♦️ بسیج خیابانی برای گریز از کدام مشکل؟

در حالی که جامعه امروز ایران با مشکلات مختلف و متفاوت معیشتی، اقتصادی، فقر تورم، بیکاری و انواع اقسام مشکلات که پیش از جنگ بوده و پس از جنگ اخیر بیشتر شده، روبرو است حکومت ایران همچنان مشغول سرکوب، اعدام و ارعاب است و همه کردار و رفتارش را بر مقابله با مردمی گذاشته است که آنان را دشمن خود می‌پندارد.

در روزهایی که از آتش‌بس جنگ اخیر می‌گذرد حکومت ملایان با حربه بسیج خیابانی نیروهایش و نمایش کذایی قدرت نشان داده که دشمن اصلی‌اش را مردم ایران می‌داند همان طور که مردم ایران از سال‌‌ها پیش شعار می‌دادند که «دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست»

از همین رو است که پس از جنگ ۴۰ روزه، به جای حل مشائل و مشکلات مردم جنگ‌زده، از همان روز اول تاکنون روز و شب بسیج خیابانی راه انداخته است. امروز شاهد آن هستیم که بسیج خیابانی حکومت به ابزاری برای فشار و سرکوب و ارعاب علیه مردم ایران تبدیل شده است.

در همین حال خامنه‌ای پسر در خفای قطع کامل اینترنت، زندانیان سیاسی مخالف خود از جمله اعضاء و هواداران سازمان مجاهدین خلق، جنبش مقاومت ایران و معترضن دستگیرشده در اعتراضات دی‌ماه ۱۴۰۴ را به چوبه‌های دار می‌سپارد.

خامنه‌ای پسر و مزدبگیرانش تصور می‌کنند اگر سایه جنگ خارجی از سر آنها برداشته شود، تضاد اصلی یعنی رویارویی مردم ایران با آنها مانند آنچه در دی ۱۴۰۴ رخ داد بروز می‌نماید و می‌رود تا بود نظام را به نبود تبدیل کند. از این رو اقدام به بسیج خیابانی مزدوران داخلی و نیابتی‌های خارجی در شهرهای ایران کرده‌اند.

از کودکان خردسال و نوجوان دختر و پسر گرفته تا زنان و دخترانی که آنها را سوار بر خودروهای نظامی و پشت سلاح‌های نیمه‌سنگین، به بسیج خیابانی فرستاده، مضاف بر نیروهای نیابتی‌اش که از عراق و افغانستان و پاکستان و… به شهرهای ایران گسیل داشته است.

👈 اینجا بخوانید
🔴 رویترز: توقیف کشتی «توسکا»؛ ظن حمل اقلام با کاربرد نظامی برای رژیم ایران

🔻 خبرگزاری رویترز به‌نقل از منابع امنیت دریایی گزارش داد کشتی کانتینری «توسکا» با پرچم رژیم ایران که روز یک‌شنبه توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی چابهار توقیف شد، احتمالاً حامل اقلامی با کاربرد دوگانه بوده است؛ اقلامی که از نگاه واشنگتن می‌توانند در برنامه‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرند.
🔻 بر اساس این گزارش، این کشتی که به گروه کشتیرانی وابسته به رژیم ایران تعلق دارد و تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، در دریای عمان متوقف شده است.
🔻 داده‌های رهگیری نیز نشان می‌دهد آخرین موقعیت آن در ظهر یک‌شنبه ثبت شده است.
🔻 فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد
خدمه این شناور طی شش ساعت به هشدارهای مکرر پاسخ نداده و کشتی در حال نقض محاصره دریایی بوده است.
🔻 به‌گفته منابع آگاه، بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که «توسکا» پس از سفری از شرق آسیا، محموله‌ای مشکوک شامل اقلام دوگانه حمل می‌کرده و پیش‌تر نیز سابقه جابه‌جایی چنین محموله‌هایی را داشته است.
🔻 جزئیات دقیقی از نوع این اقلام منتشر نشده، اما پیش‌تر مقام‌های آمریکایی موادی مانند فلزات خاص، لوله‌ها و قطعات الکترونیکی را در زمره کالاهای دارای کاربرد دوگانه معرفی کرده‌اند.
🔻 در همین حال، منابع امنیتی به رویترز گفته‌اند این کشتی‌ها معمولاً تحت کنترل سپاه پاسداران قرار دارند و خدمه آنها عمدتاً ایرانی هستند. گزارشها هم‌چنین نشان می‌دهد این شناور طی هفته‌های گذشته در بنادر چین و مالزی بارگیری کرده و سپس به سمت آب‌های منطقه حرکت کرده است.
🔻 دونالد ترامپ نیز با اشاره به توقیف این کشتی اعلام کرد «توسکا» به‌دلیل سابقه فعالیت‌های غیرقانونی تحت تحریم بوده و بررسی محموله آن ادامه دارد.
🔻 همزمان، نیروی دریایی آمریکا از گسترش دامنه محاصره دریایی علیه رژیم ایران خبر داده و تأکید کرده هر کشتی مظنون به حمل محموله‌های «قاچاق»، از جمله تسلیحات و تجهیزات نظامی، می‌تواند هدف بازرسی قرار گیرد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🔴 ترامپ: نابودی تأسیسات هسته‌یی رژیم و ضرب‌الاجل تازه برای مذاکره

🔻 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهاراتی تازه با اشاره به حملات مشترک آمریکا و اسراییل به تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران، اعلام کرد روند آواربرداری و پاکسازی آنچه «غبار هسته‌ای» خوانده، طولانی و دشوار خواهد بود.
🔻 او تأکید کرد این حملات که در قالب عملیاتی موسوم به «چکش نیمه‌شب» انجام شد، به نابودی گسترده زیرساخت‌های هسته‌یی رژیم در مراکزی چون فردو، اصفهان و نطنز انجامیده است.
🔻 ترامپ هم‌چنین به موضوع اورانیوم غنی‌شده اشاره کرد و گفت
واشنگتن به‌دنبال خارج کردن این مواد از ایران و در اختیار گرفتن آن است. پیش‌تر نیز جی‌دی ونس، معاون او، بر لزوم انتقال این ذخایر از ایران تأکید کرده بود.
🔻 در بخش دیگری از این تحولات، پس از موضع‌گیری قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع، مبنی بر رد «مذاکره زیر سایه تهدید»، ترامپ بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرد و گفت مقامات رژیم ناگزیر به مذاکره خواهند شد.
🔻 او هشدار داد در صورت خودداری رژیم از ورود به مذاکرات، با «مشکلاتی بی‌سابقه» روبه‌رو خواهد شد و بار دیگر تأکید کرد که رژیم ایران «هرگز به سلاح هسته‌یی دست نخواهد یافت».
🔻 به‌گفته ترامپ، در صورت عدم دستیابی به توافق، گزینه حملات جدید به زیرساختهایی مانند پل‌ها و نیروگاهها هم‌چنان روی میز است.
🔻 این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مهلت آتش‌بس رو به پایان است و رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده ضرب‌الاجل نهایی برای تصمیم‌گیری رژیم تا غروب چهارشنبه تعیین شده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
3
🔴 گزارش خبرگزاری سراسری هلند درباره تهدید ایرانیان توسط حامیان بچه شاه

خبرگزاری سراسری ان.او.اس هلند در گزارشی درباره تهدید شدن ایرانیان از سوی شاه‌پرستان و عوامل بچه شاه نوشت:

بسیاری از ایرانی‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، مورد تهدید و ارعاب قرار می‌گیرند. این اتفاق در هلند هم رخ می‌دهد. برخلاف آنچه بسیاری تصور می‌کنند، این تهدیدها فقط از سوی «بازوی بلند تهران» نیست؛ هواداران رضا پهلوی نیز در این کار دخیل‌اند. پهلوی طرفدار حمله آمریکا و اسراییل به ایران است.

در عین‌حال، منتقدان او به شکل گسترده‌یی مورد آزار قرار می‌گیرند؛ هم به‌صورت آنلاین و هم فیزیکی. در یک کانال تلگرامی به نام «مزدوران» (De Huurlingen)، ایرانی‌های دارای نظر متفاوت، «هم‌دست رژیم» خوانده می‌شوند. در این کانال اکنون نام بیش از ۱۷۰ ایرانی ساکن هلند و بلژیک ثبت شده است. در میان آنها وکلا، استادان دانشگاه و خبرنگاران به‌چشم می‌خورند.

هر کس که هوادار پهلوی نباشد، یا حتی از گفتن «جاوید شاه» امتناع کند، مورد آزار قرار می‌گیرد. عکس‌ها و اطلاعات شخصی این افراد به اشتراک گذاشته می‌شود. طبق نظر جوپ لیندمان، استاد حقوق کیفری دانشگاه اوترخت، همه نشانه‌ها حاکی از آن است که اینجا با «داکسینگ» (doxing) - یعنی انتشار اطلاعات شخصی به قصد ارعاب افراد - مواجه هستیم. این کار در هلند غیرقانونی است و حداکثر ۲سال زندان دارد.

تاکنون حداقل ۱۰ ایرانی شکایت خود را به پلیس ارائه کرده‌اند. طبق گفته‌ امین روزدار، وکیلی که خودش نیز مورد تهدید قرار گرفته، موکلان او فقط به‌صورت آنلاین آزار نمی‌بینند. خانه یکی از آنها با شعارهایی که او را «خائن» می‌خواند، کثیف شده است. عاملان این کار را فیلم‌برداری کرده و آنلاین منتشر کرده‌اند. قربانی هفته‌ها جرأت نکرده بود از خانه بیرون برود. جواد منتظری و عاصفه اسکندری، که هر دو در هلند زندگی می‌کنند، اغلب به‌صورت آنلاین تهدید می‌شوند.

هر چند بسیاری از تهدیدها ناشناس هستند، اما برای وکیل روزدار کاملاً روشن است که این تهدیدها از اردوگاه پهلوی می‌آید. بسیاری از حساب‌های ناشناس، عکس پهلوی یا پرچم سلطنت ایران را دارند. برای نگین شیرآقایی، فعال حقوق‌بشر ایرانی و روزنامه‌نگار سابق بی‌بی‌سی نیز کاملاً مشخص است که تهدیدها از کدام سو می‌آید: او می‌گوید «هر کس هوادار پهلوی نباشد، یا حتی از گفتن جاوید شاه امتناع کند، مورد آزار قرار می‌گیرد. در تمام اروپا ایرانی‌ها مورد ارعاب هستند». در ویدیوهایی که آنلاین دست به دست می‌شود، دیده می‌شود که مغازه‌داران و صاحبان رستوران‌ها تحت تهدید خشونت مجبور می‌شوند عکس‌های ولیعهد را آویزان کنند.

خبرگزاری سراسری ان.او.اس هلند در ادامه می‌افزاید: پهلوی (۶۵ساله) پسر محمد‌رضا پهلوی، شاه سابق ایران است که پس از کودتای مورد حمایت آمریکا در سال ۱۳۳۲، قدرت مطلقه را در ایران به دست گرفت. محمد‌رضا پهلوی دیکتاتور بود؛ مخالفان سیاسی شکنجه و اعدام می‌شدند. در سال ۱۹۷۹ انقلاب شد و او از ایران رانده شد. پهلوی به‌عنوان کودک همراه او به آمریکا رفت. او خلبان جنگنده شد و ابتدا در سایه ماند، اما در سال‌های اخیر خود را به‌عنوان رهبر مخالفان معرفی کرده است.

گزارش خبرگزاری سراسری ان.او.اس هلند با اشاره به‌ قتل مسعود مسجودی در کانادا می‌نویسد: ترس میان ایرانی‌های سراسر جهان با قتل مسعود مسجودی گسترش می‌یابد. این ایرانی، استاد ریاضیات در کانادا بود و مرتباً از پهلوی انتقاد می‌کرد. هر چند هنوز جزئیات بسیاری از این پرونده نامعلوم است، به نظر می‌رسد مظنونان هواداران پهلوی باشند.

وکیل روزدار می‌گوید هنوز هیچ خبری از پلیس هلند در مورد شکایت‌هایی که موکلانش از ژانویه ارائه کرده‌اند، دریافت نکرده است. او نگران است که دستگاه قضایی، جدیت (seriousness) تهدید را دست‌کم گرفته باشد. سخنگوی پلیس به نیوز‌اور (Nieuwsuur) گفته است که آنها تصویر یک گروه تهاجمی را تأیید می‌کنند. پلیس برای مختل نشدن تحقیقاتِ در جریان، بیشتر از این واکنش نشان نمی‌دهد (خبرگزاری ان.او.اس هلند ۳۰فروردین ۱۴۰۵).


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
2
🔴 شورشگر دلیر امیرعلی میرجعفری سربدار شد
۱ اردیبهشت, ۱۴۰۵

اعدام امیرعلی میرجعفری در بی خبر مطلق و بدون طی مراحل قانونی

خبرگزاری میزان وابسته به دستگاه قضاییه حکومتی در بامداد سه شنبه اول اردیبهشت اعلام کرد که امیر علی میرجعفری یکی از شورشگران دلیر قیام دیماه اعدام شد. به نوشته میزان

امیرعلی میرجعفری، شورشگر دلیر، فرزند محمدرضا بامداد امروز پس از تأیید حکم از سوی دیوان عالی رژیم و طی آنچه روال قانونی عنوان شده، به دار مجازات آویخته شد.

به نوشته میزان امیرعلی میرجعفری، شورشگر دلیر، پس از شناسایی و دستگیری اعلام کرده است که در تاریخ هجدهم دی به همراه دوستانش در اعتراضات شرکت داشته و اقداماتی از جمله پرتاب اشیا به باجه‌های تلفن و شیشه‌های اتوبوس و نیز آتش‌زدن یک موتورسیکلت در میرداماد با استفاده از بطری‌های حاوی بنزین انجام داده است.

این شورشگر دلیر همچنین گفته است که در روز جمعه در خیابان دولت و کوچه مترو اقدام به آتش‌زدن سطل زباله و یک موتورسیکلت کرده و در جریان اعتراضات نقش لیدری داشته و به همراه خود سلاح سرد و بنزین حمل می‌کرده است.....



👈 بیشتر بخوانید
💔4🙏1
🔴 انتشار اسامی شماری از بازداشت شدگان توسط مقاومت ایران
۱ اردیبهشت, ۱۴۰۵

اعلام اسامی ۱۲ تن از بازداشت شدگان ایام اخیر

سازمان مجاهدین خلق ایران اسامی شماری دیگر از دستگیر شدگان را که برای گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر هم ارسال شده است، منتشر کرد. اتهام این بازداشت شدگان ارتباط و حمایت از مجاهدین است. به دستور اژه‌ای رئیس دستگاه قضاییه حکومتی، فشار و شکنجه بر روی زندانیان سیاسی افزایش یافته است. دیدار با این زندانیان و اطلاع از وضعیت آنها توسط نمایندگان ملل متحد، کمیسرعالی حقوق‌بشر، گزارشگر ویژه در مورد ایران و هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی ضرورت مبرم دارد.

اسامی افراد اعلام‌شده به شرح زیر است:
۱- ستار بابایی، ۵۷ ساله، متولد خلخال، بازداشت در رضوانشهر گیلان

۲- محسن دغاغله، ۲۲ ساله، متولد اهواز، بازداشت در اهواز

۳- سبحان اسپروینی، ۲۱ ساله، متولد قزوین، بازداشت در قزوین

۴- علی رجایی، ۲۱ ساله، متولد نجف‌آباد، بازداشت در اصفهان

۵- احمد قائدی رحمتی، ۴۶ ساله، متولد تهران، بازداشت در تهران....



👈بیشتر بخوانید
1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
# ارسالی
🔴 سلام
نگاه کنید امشب چه اعلامیه دیدم در تهران- درخواست زکات و خیریه میکنند برای ساخت مقبره خامنه ای که هنوز هم خاکش نکردن. والا چی بگم این رژیم تروریستی شرم و حیا هم سرش نمیشه.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام
لطفا صدای ما کارگران بدبخت بیچاره شهرک صنعتی صفادشت و همه کارگران ایرانو به گوش همه برسونید



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 فاکس نیوز:
یک مقام ایرانی با هشداری صریح، رئیس جمهور ترامپ را هدف قرار داده و اعلام کرده است که رژیم پس از ادعای تلاش رئیس جمهور برای تبدیل میز مذاکره به میز تسلیم با اعمال محاصره دریایی ایالات متحده، قصد دارد «کارت‌های جدیدی را در میدان نبرد» رو کند.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، گفت: «ما مذاکره زیر سایه تهدید را نمی‌پذیریم.»


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 دژخیم رادان: ما دیگر نه اعتراض می‌شناسیم نه چیزی، این دشمنی است

🔻 دژخیم رادان، سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی، به بهانه شرایط جنگی، با وقاحت و شقاوت گفت: ما دیگر نه اعتراض می‌شناسیم نه چیزی، این دشمنی است.
🔻 دژخیم رادان - تلویزیون شبکه خبر (رژیم) ۳۰فروردین ۱۴۰۵: «ما با کسانی که بخواهند به در حقیقت دعوت دشمن پاسخ بدهند آنی می‌کنیم که با دشمن می‌کنیم یعنی دیگه نه اعتراض می‌شناسیم، نه چیزی این در حقیقت دشمنی ست...
🔻 بیش از ۷۸نفر از سارقین با ضرب تیر همکاران ما زمین‌گیر شدند، دستگیر شدند یا کشته شدند... اما
در فضای مجازی یک تعداد بودند که اذهان عمومی را تشویش می‌کردند، ما چیزی بالغ بر ۹۰۰نفر از این‌ها رو تونستیم دستگیر کنیم شناسایی کنیم وارد فضا شون بشیم، نفوذ رو در فضا بکنیم. این غیر از فعالیت دوستان‌مون در سپاه و سربازان گمنام امام زمان است...
🔻 از طرفی من به مردم یک بار قول دادم که ما اغتشاشگران و کودتاگران دی‌ماه را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنیم و هیچ‌وقت از سرشون نمی‌گذریم. در فاصله این جنگ سوم بالای ۴۰۰نفر از اون‌هایی که شناسایی شده بودند رو در اغتشاش هم دستگیر کردیم...
🔻 یعنی این علاوه بر اون اقداماتی بود که می‌خواستیم انجام بدیم و افراد مرتبط با سرویس گروه‌های تروریستی هم بالای ۱۰۰نفرشون را دستگیر کردیم. عملیات‌هایی در حوزه سلاح انجام شد بالغ بر ۳هزار قبضه سلاح ما تونستیم کشف بکنیم. تعداد زیادی فشنگ جنگی و چاقوهایی که می‌خواستند وارد بکنند، یک ۶۰هزار و یک ۱۲۰۰ تا دستگیر شدند».


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 سر تیتر خبرهای شامگاهی

🔺پارلمان اروپا با ۳۸۷ رأی مخالف دعوت از رضاپهلوی را رد کرد. نمایندگان پارلمان اروپا با صراحت اعلام کردند ایران نمی‌تواند دوباره به یک دیکتاتوری پادشاهی بازگردد
🔹رئیس آژانس بین‌المللی انرژی فاتح بیرول اعلام کرد بحران انرژی ناشی از جنگ رژیم آخوندی بزرگترین بحران تاریخ جهان است. آژانس برای مقابله با افزایش قیمت نفت ۴۰۰ میلیون بشکه از ذخایر آزاد کرد.
🔹خبرگزاری حکومتی تسنیم گزارش داد که ایران ایر از سرگیری پروازهای داخلی را از روز چهارشنبه اعلام کرده و به توقف ۵۰ روزه ناشی از جنگ پایان داده است. اولین مسیر از سر گرفته شده، کریدور تهران-مشهد خواهد بود و پروازهای برگشت نیز در همان روز انجام می‌شود.
🔹اژه‌ای رئیس قوه قضاییه رژیم هشدار داد مذاکرات ممکن است به نتیجه نرسد و احتمال حمله مجدد دشمن بالا است. وی بر آمادگی صد درصدی با اراده قوی تأکید کرد و گفت نظام به توقیف کشتی توسکا پاسخ خواهد داد.
🔹وزارت خارجه چین: امیدواریم تردد در تنگه هرمز هرچه زودتر عادی شود. ایالات متحده و ایران روند روبه‌رشد دور دوم مذاکرات صلح را حفظ کنند.
🔹منابع می‌گویند کشتی کانتینری توسکا با پرچم رژیم ایران که توسط نیروهای آمریکایی توقیف شد، محموله آن احتمالاً حامل تجهیزات کاربرد دوگانه برای ارتش پاسداران است.
🔹غزه: حملات هوایی اسرائیل دوشنبه حداقل ۵ فلسطینی را کشت؛ ۱ نفر در اردوگاه بوریج، ۱ نفر در شهر غزه و چندین زخمی. حماس با شبه‌نظامیان تحت حمایت اسرائیل درگیر شد.
🔹آکسیوس: ونس معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای گفتگو با رژیم ایران پیرامون توافق پایان جنگ عازم اسلام‌آباد می‌شود. آتش‌بس در آستانه انقضا و ترامپ تهدید به بمباران پل‌ها و نیروگاه‌ها کرده است.
🔹رسانه حکومتی دنیای اقتصاد: تنش‌ها پس از حمله آمریکا به کشتی ایرانی «توسکا» در خلیج عمان تشدید شد؛ سنتکام محاصره هرمز را تأیید و ترامپ توقیف را اعلام کرد. ذوالفقاری: نقض آتش‌بس و دزدی دریایی؛ پاکستان، چین و روسیه میانجی‌گری می‌کنند. مذاکرات اسلام‌آباد با تردید روبه‌روست.
🔹جنگ رژیم آخوندی زندگی یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی را فلج کرده است. این کارگران بدون بیمه بیکاری بیکار شده و ساخت‌وساز متوقف گردیده است. ۹۰ درصد آنها مستأجرند و در بحران معیشتی شدید به سر می‌برند.
🔹رسانه حکومتی شرق: تعطیلی‌های مکرر و آموزش مجازی، کیفیت آموزش ابتدایی را به‌ویژه برای کلاس‌اولی‌ها به‌شدت کاهش داده است. معاون آموزش ابتدایی گفت در بیشتر کشورهای دنیا برای هر کلاس در تلویزیون ملی یک شبکه هست، اما ایران هنوز چنین پوششی ندارد.
🔹یوهان وادفول، وزیر امور خارجه‌ی آلمان: «ما اکنون فوراً از ایران می‌خواهیم که به اسلام‌آباد بیاید و در مذاکرات سازنده با ایالات متحده شرکت کند
🔹روابط عمومی ارتش رژیم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «علیرغم هشدارها و تهدیدهای متعدد از سوی نیروی دریایی ارتش ایالات متحده... نفتکش ایرانی سیلی سیتی، با پشتیبانی عملیاتی نیروی دریایی ارتش... شب گذشته پس از عبور از دریای عرب وارد آب‌های سرزمینی ایران شد
🔹آسوشیتدپرس: آرایش امنیتی بی‌سابقه در اسلام‌آباد؛ پایتخت پاکستان آماده دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا

تاکنون هیچ هیئتی از ایران به اسلام‌آباد سفر نکرده است
🔹رویترز: آمریکا نسبت به توافق با ایران خوش‌بین است، اما با نزدیک شدن به پایان آتش‌بس، مذاکرات هنوز قطعی نیست
🔹الجزیره: انتظار می رود جی دی ونس روز چهارشنبه وارد اسلام آباد شود



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تهدید به «قصاص» ترامپ؛ تداوم ادبیات خشونت در ساختار رژیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با تأکید بر «انتقام»، هرگونه توافق با آمریکا را رد کرد و از لزوم «قصاص» سخن گفت
آخوند علی شیرازی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی رژیم، با تکرار مواضع تهاجمی مقامات حکومتی اعلام کرد: «ما تا انتقام قاسم سلیمانی و رهبرمان را از ترامپ نگیریم و او را قصاص نکنیم، کوتاه نمی‌آییم و اگر توافقی هم بشود، به معنای کوتاه آمدن در مقابل آمریکا و ترامپ نیست.» او همچنین با تهدید مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «تو یک غلطی کردی که هیچ رئیس‌جمهوری جرات این کار را نداشت، تو امام ما را کشتی، می‌دانی قصاص امام‌کشتن چیست؟ قطعه‌قطعه کردن تو در جلوی چشم جبهه مقاومت است.» این اظهارات بار دیگر نشان‌دهنده تداوم ادبیات جنگ‌افروزانه و رویکرد مبتنی بر خشونت و انتقام‌جویی در ساختار رسمی رژیم است که به‌جای تنش‌زدایی، بر گسترش تقابل و بحران در سطح بین‌المللی تأکید دارد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM