بر اساس اعلام ناخدای کشتی، یک قایق مسلح متعلق به سپاه پاسداران «بدون برقراری تماس از طریق بیسیم» به کشتی نزدیک شده و سپس به سوی آن تیراندازی کرده است.
طبق گزارش، خسارت «شدیدی» به اتاق کنترل کشتی وارد شده، اما خدمهها سالم هستند و کشتی دچار آتشسوزی نشده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چرا ایران به «جزیره متروکه» دیجیتال تبدیل شد؟
♦️ کالبدشکافی یک جنایت خاموش
فراتر از یک اختلال فنی
در حالی که جهان در آستانه میانه دهه سوم قرن بیست و یکم، اینترنت را به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشر (طبق قطعنامه سازمان ملل) به رسمیت میشناسد، ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه، رکوردی بیسابقه و تاریک را در تاریخ ارتباطات جهان به ثبت رسانده است. گذشت بیش از ۱۲۷۲ ساعت (۵۴ روز) از قطع نظاممند و سراسری اینترنت، دیگر یک «اقدام امنیتی موقت» نیست؛ بلکه یک «جنایت خاموش» علیه ساختار اجتماعی و زیربنای اقتصادی کشوری است که در میانه بحرانهای چندلایه قرار دارد.
شکستن استانداردهای جهانی و رکوردداری در استبداد
گزارشهای مستند نهاد ناظر بر اینترنت، «نتبلاکس»، نشان میدهد که این حجم از انسداد دیجیتال، ایران را در رتبه اول «خاموشیهای اینترنتی جهان» قرار داده است. مقایسه این وضعیت با سایر کشورهای منطقه نشان میدهد که رژیم ایران حتی از استانداردهای دیکتاتوریهای مرسوم نیز فراتر رفته است. این قطع ارتباط، تنها به معنای عدم دسترسی به شبکههای اجتماعی نیست، بلکه به معنای خروج کامل یک جغرافیا از چرخه تبادلات مالی، علمی و حقوقی جهان است. رژیم با این کار، ایران را به یک «جزیره متروکه» تبدیل کرده تا در غیاب چشمان ناظر جهانی، به سرکوب داخلی ادامه دهد.
👈 اینجا بخوانید
♦️ کالبدشکافی یک جنایت خاموش
فراتر از یک اختلال فنی
در حالی که جهان در آستانه میانه دهه سوم قرن بیست و یکم، اینترنت را به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشر (طبق قطعنامه سازمان ملل) به رسمیت میشناسد، ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه، رکوردی بیسابقه و تاریک را در تاریخ ارتباطات جهان به ثبت رسانده است. گذشت بیش از ۱۲۷۲ ساعت (۵۴ روز) از قطع نظاممند و سراسری اینترنت، دیگر یک «اقدام امنیتی موقت» نیست؛ بلکه یک «جنایت خاموش» علیه ساختار اجتماعی و زیربنای اقتصادی کشوری است که در میانه بحرانهای چندلایه قرار دارد.
شکستن استانداردهای جهانی و رکوردداری در استبداد
گزارشهای مستند نهاد ناظر بر اینترنت، «نتبلاکس»، نشان میدهد که این حجم از انسداد دیجیتال، ایران را در رتبه اول «خاموشیهای اینترنتی جهان» قرار داده است. مقایسه این وضعیت با سایر کشورهای منطقه نشان میدهد که رژیم ایران حتی از استانداردهای دیکتاتوریهای مرسوم نیز فراتر رفته است. این قطع ارتباط، تنها به معنای عدم دسترسی به شبکههای اجتماعی نیست، بلکه به معنای خروج کامل یک جغرافیا از چرخه تبادلات مالی، علمی و حقوقی جهان است. رژیم با این کار، ایران را به یک «جزیره متروکه» تبدیل کرده تا در غیاب چشمان ناظر جهانی، به سرکوب داخلی ادامه دهد.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
چرا ایران به «جزیره متروکه» دیجیتال تبدیل شد؟ - ایران آزادی
اینترنت را به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشر (طبق قطعنامه سازمان ملل) به رسمیت میشناسد، ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه، رکوردی بیسابقه
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 فاکسنیوز :
تمدید آتشبس ترامپ در ایران «کوتاهمدت» خواهد بود مگر اینکه به سرعت به توافقی دست یابند
تمدید آتشبس عمدتاً به احترام میانجیگران پاکستانی بود.
چهارشنبه ۲ اردیبهشتماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
تمدید آتشبس ترامپ در ایران «کوتاهمدت» خواهد بود مگر اینکه به سرعت به توافقی دست یابند
تمدید آتشبس عمدتاً به احترام میانجیگران پاکستانی بود.
چهارشنبه ۲ اردیبهشتماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔴به نقل از ارو نیوز : اعضای اتحادیه اروپا طرح اسپانیا، ایرلند و اسلوونی برای «تعلیق پیمان همکاری با اسرائیل» را رد کردند
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز سهشنبه پیشنهاد تعلیق «توافقنامه همکاری» این بلوک با اسرائیل را رد کردند.
طبق گزارشها، آلمان و ایتالیا نقشی کلیدی در مسدود کردن این پیشنهاد ایفا کردهاند.
«توافقنامه همکاری اتحادیه اروپا و اسرائیل» از سال ۲۰۰۰ میلادی زیربنای همکاریهای سیاسی و روابط تجاری دو طرف بوده است.
متن این توافقنامه که به اسرائیل دسترسی ترجیحی به بازار اتحادیه اروپا را میدهد، شامل یک بند حقوق بشری (ماده ۲) است که احترام به اصول دموکراتیک را بخش اساسی معامله میداند. این همان اهرم حقوقی است که اسپانیا بیش از دو سال است از آن به عنوان ابزار فشار برای لغو توافقنامه استفاده میکند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadi
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز سهشنبه پیشنهاد تعلیق «توافقنامه همکاری» این بلوک با اسرائیل را رد کردند.
طبق گزارشها، آلمان و ایتالیا نقشی کلیدی در مسدود کردن این پیشنهاد ایفا کردهاند.
«توافقنامه همکاری اتحادیه اروپا و اسرائیل» از سال ۲۰۰۰ میلادی زیربنای همکاریهای سیاسی و روابط تجاری دو طرف بوده است.
متن این توافقنامه که به اسرائیل دسترسی ترجیحی به بازار اتحادیه اروپا را میدهد، شامل یک بند حقوق بشری (ماده ۲) است که احترام به اصول دموکراتیک را بخش اساسی معامله میداند. این همان اهرم حقوقی است که اسپانیا بیش از دو سال است از آن به عنوان ابزار فشار برای لغو توافقنامه استفاده میکند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadi
❤1
🔴 ۳۰ دقیقه قبل:به گزارش رسانه حکومتی جماران، در پی حمله آمریکا به کشتی باری عازم ایران، سخنگوی وزارت خارجه چین هشدار داد این اقدام حمله به حاکمیت چین تلقی میشود. وی به ایالات متحده هشدار داد در مورد تجارت با رژیم ایران اشتباه محاسبه نکند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadi
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadi
Telegram
Maziar Tehrani
🔴 کنفرانس خانم مریم رجوی -ساعت ۱۲ به وقت اروپا
ایران: اقدام عملی برای توقف اعدامها
اتحادیه اروپا در کجا ایستاده است؟
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadi
ایران: اقدام عملی برای توقف اعدامها
اتحادیه اروپا در کجا ایستاده است؟
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadi
❤4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
- وحدت رادان و اژهای؛ نمایش اقتدار یا هراس از انفجار جامعه؟»سران دستگاه قضایی و انتظامی رژیم ایران، با سوءاستفاده از شرایط جنگی، بر شتاب بخشیدن به چرخه اعدام و سرکوب وحشیانه تأکید کردند.
مقامات قضایی بر اجرای فوری احکام علیه مخالفان تأکید دارند و همزمان، نیروهای انتظامی هرگونه نارضایتی را تهدیدی امنیتی معرفی میکنند.
رادان صریحاً اعلام میکند که دیگر چیزی بهنام اعتراض وجود ندارد و معترضان همان دشمن تلقی میشوند.
در این فضا، از بازداشت صدها نفر، کشف گسترده سلاح و نفوذ در فضای مجازی سخن گفته میشود؛ آماری که بیش از نمایش اقتدار، نشانه ترس از گسترش نارضایتی اجتماعی است.
همزمان، وعده پیگیری و مجازات معترضان گذشته نیز تکرار میشود تا هیچ روزنهای برای بیان مخالفت باقی نماند.
آیا این نشانه ثبات است یا اعترافی به ترس عمیق از جامعهای که دیگر سکوت نمیکند؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
چرا رژیم نگران مهارت و اخلاق نسل زد شده است؟!
کابوس دیکتاتوری؛ چرا «نسل زد» به چالش جدی تبدیل شده است؟
در سالهای اخیر، ظهور نسل زد در ایران معادلات اجتماعی و سیاسی را تغییر داده است. این نسل با فاصلهگرفتن از الگوهای رسمی و ایدئولوژیک، شکافی عمیق با ساختارهای سنتی ایجاد کرده و در بسیاری از اعتراضات نقش پررنگی داشته است. از اعتراضات ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ تا رویدادهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۴، حضور این گروه بهعنوان نیرویی فعال و پیگیر قابل توجه بوده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
خبرهای منتشر شده حاکی از این است که امروز برای دومین بار، سپاه تروریستی پاسداران با پهپاد یکی از پایگاههای حزب آزادی کردستان را هدف قرار داد و در پی این حمله، چند پیشمرگه زخمی شدند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴تاریخ:۲ اردیبهشت ۱۴۰۵
اصفهان : وضعیت فاجعه بار مردم
اینجا دیگر زندگی نمیکنیم، فقط داریم «زندهمانی» میکنیم.من مدیر ارشد صنایع هستم دردها را می بینم. قیمتهایی که با روانِ آدم بازی میکند. باورتان میشود؟ زندگی دیگر از دسترسمان خارج شده و همه چیز در یک «تعلیق» وحشتناک است. نگاهی به این قیمتها بیندازید تا عمق فاجعه را ببینید:
• گوشت: کیلویی ۲ میلیون تومان
• مرغ: بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان.
• برنج: کیلویی ۵۵۰ هزار تومان.
• روغن: یک حلب روغن شده ۱ میلیون تومان
• حتی آب معدنی ساده هم به ۵۰ هزار تومان رسیده.
• همه عصبانی هستند؛ چون با این قیمتها، سفرهای باقی نمانده است.
بحران پتروشیمی وقتی حتی نایلون هم نایاب میشود
بخدا مشکل فقط خوراک است، اما فاجعه بزرگتر در صنایع پتروشیمی رخ داده. چون پتروشیمیها را زدند، تمام مشتقات نفتی نایاب شده ، سفره یکبار مصرف به بالای ۶۰۰ هزار تومان ، نایلون و ظروف یکبار مصرف نیست. حتی کارخانههای مواد شوینده، برای پر کردن محصولاتشان، دربهدر دنبال ظرف (پِیت) میگردند و پیدا نمیکنندوتولید در بن بست است.
۳. مجتمعهای بزرگی مثل فولاد که قرار بود مایه برکت باشند، برای ما مردم محلی (به خصوص در اصفهان) هیچ سودی نداشتند.پولش که به جیب مردم نرفت.در عوض، تمام آب منطقه را بلعیدند و خشکسالی به بار آوردند.آلودگیشان هم که ریههای اصفهانی ها را نابود کرده است.
الان یک ترس بزرگ داریم فقط دارو را گران نکنید. یک واهمه بزرگ داریم . خوراکی کم و بیش به سختی قابل حل است ( البته اگر پولی باشد)، اما همه میگویند: «فقط خدا کند کسی دست روی قیمت دارو نگذارد» چون این یعنی پایانِ همان «زندهمانی» اندکی که باقی مانده است.
📡 @IranAzadie
🔴 جنایت در سراوان؛ چرا کودکان بلوچ قربانی میشوند؟
♦️ ربایش و قتل فجیع یک کودک، بلوچستان را در شوک فرو برد
بر اساس گزارشهای محلی، شامگاه جمعه ۲۸ فروردینماه ۱۴۰۵، یک دختر بچه بلوچ به نام «فاطمهزهرا حسینبر» در حوالی محل سکونت خود در شهر گشت سراوان ربوده شد. به گفته منابع مردمی، سرنشینان یک خودروی پژو پارس فاقد پلاک، این کودک را در ساعت حدود ۱۹:۰۰ با خود بردند. پس از این ربایش، خانواده و اهالی منطقه جستوجوی گستردهای را آغاز کردند، اما تا چند روز هیچ اطلاعی از سرنوشت او به دست نیامد. این رویداد از همان ابتدا به عنوان یک جنایت در میان مردم شناخته شد و نگرانیها را افزایش داد.
کشف پیکر کودک در محل زباله
چهار روز پس از ربایش، شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردینماه، پیکر بیجان این کودک در اطراف شهر گشت و در نزدیکی محلهای دفع زباله کشف شد. منابع محلی اعلام کردند که وضعیت پیکر بهشدت آسیبدیده بوده و آثار مثلهشدن بر آن مشاهده شده است. شاهدان عینی گفتهاند که هر دو دست این کودک بریده شده و پیکر او پس از رها شدن، به آتش کشیده شده است. شدت سوختگی به حدی بوده که شناسایی پیکر بهسختی انجام شده و خانواده تنها از طریق کف پای کودک موفق به تأیید هویت او شدند. این جزئیات، ابعاد تازهای از جنایت سراوان را آشکار کرد و موجی از شوک وخشم نسبت به بی تفاوتی حکومت تبهکار آخوندی در منطقه ایجاد کرد.
👈 اینجا بخوانید
♦️ ربایش و قتل فجیع یک کودک، بلوچستان را در شوک فرو برد
بر اساس گزارشهای محلی، شامگاه جمعه ۲۸ فروردینماه ۱۴۰۵، یک دختر بچه بلوچ به نام «فاطمهزهرا حسینبر» در حوالی محل سکونت خود در شهر گشت سراوان ربوده شد. به گفته منابع مردمی، سرنشینان یک خودروی پژو پارس فاقد پلاک، این کودک را در ساعت حدود ۱۹:۰۰ با خود بردند. پس از این ربایش، خانواده و اهالی منطقه جستوجوی گستردهای را آغاز کردند، اما تا چند روز هیچ اطلاعی از سرنوشت او به دست نیامد. این رویداد از همان ابتدا به عنوان یک جنایت در میان مردم شناخته شد و نگرانیها را افزایش داد.
کشف پیکر کودک در محل زباله
چهار روز پس از ربایش، شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردینماه، پیکر بیجان این کودک در اطراف شهر گشت و در نزدیکی محلهای دفع زباله کشف شد. منابع محلی اعلام کردند که وضعیت پیکر بهشدت آسیبدیده بوده و آثار مثلهشدن بر آن مشاهده شده است. شاهدان عینی گفتهاند که هر دو دست این کودک بریده شده و پیکر او پس از رها شدن، به آتش کشیده شده است. شدت سوختگی به حدی بوده که شناسایی پیکر بهسختی انجام شده و خانواده تنها از طریق کف پای کودک موفق به تأیید هویت او شدند. این جزئیات، ابعاد تازهای از جنایت سراوان را آشکار کرد و موجی از شوک وخشم نسبت به بی تفاوتی حکومت تبهکار آخوندی در منطقه ایجاد کرد.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
جنایت در سراوان؛ چرا کودکان بلوچ قربانی میشوند؟ - ایران آزادی
محلی، شامگاه جمعه ۲۸ فروردینماه ۱۴۰۵، یک دختر بچه بلوچ به نام «فاطمهزهرا حسینبر» در حوالی محل سکونت خود در شهر گشت سراوان ربوده شد
🔻 آمریکا در ادامه سیاست فشار حداکثری، شبکههای تدارکاتی مرتبط با برنامههای پهپادی و موشکی رژیم ایران را هدف تحریمهای جدید قرار داد؛ اقدامی که بهگفته مقامات آمریکایی برای مختل کردن فعالیتهای تسلیحاتی این رژیم انجام شده است.
🔻 بر اساس این تصمیم، هشت فرد و چهار نهاد که در اداره شبکههای پشتیبانی برنامههای پهپادی و موشکی بالستیک رژیم ایران نقش دارند، تحریم شدهاند. همچنین دو هواپیمای مرتبط با «ماهان ایر» بهعنوان داراییهای مسدودشده معرفی شدهاند؛ هواپیماهایی که بهگفته مقامات، پیشتر برای انتقال سلاح، تجهیزات و پول توسط عوامل سپاه پاسداران استفاده شدهاند.
🔻 تامی پیگت، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیهیی اعلام کرد: «این تحریمها از عملیات خشم حماسی و دستورالعمل یادداشت ریاستجمهوری امنیت ملی دونالد ترامپ برای مقابله با برنامههای تسلیحاتی رژیم ایران پشتیبانی میکنند».
او همچنین تأکید کرد این اقدام در راستای اجرای «تحریمها و اقدامات محدودکننده سازمان ملل متحد» علیه رژیم ایران صورت گرفته؛ تحریمهایی که بهدلیل عدم پایبندی این رژیم به تعهدات هستهیی دوباره اعمال شدهاند.
🔻 در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آمریکا به استفاده از همه ابزارهای موجود برای افشا، مختل کردن و مقابله با فعالیتهای تهدیدآمیز رژیم ایران برای محافظت از منافع آمریکا ادامه خواهد داد».
🔻 این تحریمها بر اساس فرمانهای اجرایی مرتبط با مقابله با گسترش سلاحهای کشتار جمعی و حمایت از گروههای تروریستی اعمال شدهاند.
پیشتر نیز اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، با اشاره به سیاست «خشم اقتصادی» گفته بود: «وزارت خزانهداری سران رژیم مانند خانواده شمخانی را که سعی در مالاندوزی به هزینه مردم ایران دارند، بهشدت هدف قرار میدهد».
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Finland
https://t.me/proxy?server=65.21.184.226&port=54921&secret=ee104462821249bd7ac519130220c25d096d61782e7275
Finland
https://t.me/proxy?server=46.62.219.0&port=4367&secret=ee104462821249bd7ac519130220c25d096d61696c2e7275
Germany
https://t.me/proxy?server=rkn.tg&port=853&secret=ee54ce330e4690cc297d2b031ff3f288b06d742e616b656e61692e636c69636b
Germany
https://t.me/proxy?server=proxy.datamtdatafemida.club&port=443&secret=ee353f27c43bad4054b23f2837b80c87277777772e676f6f676c652e636f6d
France
https://t.me/proxy?server=207.180.203.24&port=443&secret=7uBwJkgHh8uyF8nq_Te86VtzMy5hbWF6b25hd3MuY29t
Germany
https://t.me/proxy?server=akenai.tg&port=853&secret=ee54ce330e4690cc297d2b031ff3f288b06d742e616b656e61692e636c69636b
Russian Federation
https://t.me/proxy?server=brookb631-82e07f23.proxytg.ink&port=443&secret=f6fe059664c24962c99fbcc32553249e
Finland
https://t.me/proxy?server=furrow.goitrous.inefficacy.kaunas.unaided.pinoyteleseryehd.net&port=8950&secret=ee9c5c58f91ce1bb198dcc68037ea465
Austria
https://t.me/proxy?server=proxy.pushvpn.space&port=443&secret=ee27c7f948bc8c223e13ae240911e783ab7777772e636c6f7564666c6172652e636f6d
Germany
https://t.me/proxy?server=tggo.store&port=443&secret=7uzWmAwONp7D1ujd83Bwkr50Z2dvLnN0b3Jl
برای استفاده سایر کاربران، دوستان و هموطنان، این پروکسیها را به اشتراک بگذارید
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
💯1
🔻 دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، در اظهاراتی اعلام کرد که بدون ادامه فشار حداکثری، هیچ توافقی با رژیم ایران ممکن نیست و حتی از گزینههای شدیدتر علیه رهبران این رژیم سخن گفت.
🔻 ترامپ سهشنبهشب، اول اردیبهشت، در شبکه تروث سوشال نوشت رژیم ایران «نمیخواهد تنگه هرمز بسته شود» زیرا برای حفظ درآمد روزانه خود به باز بودن آن نیاز دارد و افزود: «آنها فقط برای حفظ ظاهر میگویند که میخواهند تنگه را ببندند».
🔻 او با اشاره به محاصره دریایی اعمالشده توسط آمریکا تأکید کرد: «من آن را کاملاً محاصره کردهام (بسته است!)» و مدعی شد مقامهای رژیم ایران خواهان بازشدن فوری این مسیر هستند.
🔻 رئیسجمهور آمریکا هشدار داد: «اگر ما این کار را انجام دهیم (رفع محاصره دریایی)، دیگر هیچ توافقی با رژیم ایران ممکن نخواهد بود، مگر اینکه باقی کشورشان را هم منفجر کنیم، از جمله رهبرانشان!»
این اظهارات در حالی مطرح میشود که مقامهای رژیم ایران پایان محاصره دریایی را پیششرط ادامه مذاکرات با آمریکا اعلام کردهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا روز اول اردیبهشت در بیانیهیی گفت محاصره دریایی آمریکا طی روزهای آینده باعث پرشدن مخازن جزیره خارک و بسته شدن «چاههای نفتی شکننده» در ایران خواهد شد.
🔻 او تأکید کرد نیروی دریایی آمریکا به محاصره بنادر ایران ادامه میدهد تا «شریانهای اصلی درآمد این رژیم» را هدف قرار دهد.
🔻 بسنت همچنین با اشاره به سیاست «فشار حداکثری» افزود: «ما به مسدود کردن پولی که رهبری فاسد رژیم ایران به نام مردم ایران به سرقت برده است ادامه میدهیم».
🔻 او هشدار داد: «هر شخص یا شناوری که این جریانها را از طریق تجارت و تأمین مالی پنهانی تسهیل کند، در معرض تحریمهای آمریکا قرار خواهد گرفت».
🔻 بسنت ساعاتی پیش از آن نیز گفته بود: «رژیم ایران باید بابت اخاذی از بازارهای جهانی انرژی و هدف قرار دادن بیتمایز غیرنظامیان با موشکها و پهپادها پاسخگو شود».
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 وال استریت ژورنال: آمریکا ارسال دلار به عراق را برای مهار نفوذ رژیم ایران متوقف کرد
🔻 بر اساس گزارش والاستریت ژورنال که روز سهشنبه اول اردیبهشت منتشر شد، یک محموله حدود ۵۰۰میلیون دلاری که از محل درآمدهای نفتی عراق در بانک مرکزی آمریکا نگهداری میشد، بهدلیل نگرانی از دسترسی شبهنظامیان تحت حمایت رژیم ایران مسدود شده است.
🔻 این دومین محمولهای است که از زمان آغاز تنشها در منطقه با تأخیر مواجه میشود.
🔻 مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که تأمین مالی برخی برنامههای آموزشی و همکاریهای نظامی با عراق را تا زمان مهار فعالیت این گروهها به حالت تعلیق درآوردهاند.
🔻 این اقدامات پس از موجی از حملات پهپادی و راکتی توسط شبهنظامیان نزدیک به رژیم ایران
علیه منافع آمریکا در عراق و منطقه صورت گرفته است؛ حملاتی که به گفته واشنگتن با هدف حمایت از تهران انجام میشود.
🔻 تامی پیگت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در اینباره گفت: «ایالات متحده حملات به منافع خود را تحمل نخواهد کرد و از دولت عراق انتظار دارد فوراً برای منحل کردن گروههای شبهنظامی همسو با ایران اقدام کند.»
🔻 آمریکا سالهاست درآمدهای نفتی عراق را در حسابهایی در نیویورک نگهداری و بهصورت نقدی به این کشور منتقل میکند؛ سازوکاری که اکنون به اهرم فشاری برای مقابله با نفوذ رژیم ایران در ساختار سیاسی و امنیتی عراق تبدیل شده است.
گزارشها حاکی است گروههای شبهنظامی مورد حمایت رژیم ایران از جمله کتائب حزبالله و عصائب اهل حق، نفوذ گستردهای در ساختار قدرت عراق دارند و همین مسئله تلاش برای مهار آنها را پیچیده کرده است.
🔻 این تحولات نشان میدهد آمریکا در چارچوب فشار فزاینده، تلاش دارد با ابزارهای مالی و امنیتی، دامنه نفوذ منطقهای رژیم ایران را محدود کرده و دولت عراق را به فاصله گرفتن از این رژیم وادار کند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 بر اساس گزارش والاستریت ژورنال که روز سهشنبه اول اردیبهشت منتشر شد، یک محموله حدود ۵۰۰میلیون دلاری که از محل درآمدهای نفتی عراق در بانک مرکزی آمریکا نگهداری میشد، بهدلیل نگرانی از دسترسی شبهنظامیان تحت حمایت رژیم ایران مسدود شده است.
🔻 این دومین محمولهای است که از زمان آغاز تنشها در منطقه با تأخیر مواجه میشود.
🔻 مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که تأمین مالی برخی برنامههای آموزشی و همکاریهای نظامی با عراق را تا زمان مهار فعالیت این گروهها به حالت تعلیق درآوردهاند.
🔻 این اقدامات پس از موجی از حملات پهپادی و راکتی توسط شبهنظامیان نزدیک به رژیم ایران
علیه منافع آمریکا در عراق و منطقه صورت گرفته است؛ حملاتی که به گفته واشنگتن با هدف حمایت از تهران انجام میشود.
🔻 تامی پیگت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در اینباره گفت: «ایالات متحده حملات به منافع خود را تحمل نخواهد کرد و از دولت عراق انتظار دارد فوراً برای منحل کردن گروههای شبهنظامی همسو با ایران اقدام کند.»
🔻 آمریکا سالهاست درآمدهای نفتی عراق را در حسابهایی در نیویورک نگهداری و بهصورت نقدی به این کشور منتقل میکند؛ سازوکاری که اکنون به اهرم فشاری برای مقابله با نفوذ رژیم ایران در ساختار سیاسی و امنیتی عراق تبدیل شده است.
گزارشها حاکی است گروههای شبهنظامی مورد حمایت رژیم ایران از جمله کتائب حزبالله و عصائب اهل حق، نفوذ گستردهای در ساختار قدرت عراق دارند و همین مسئله تلاش برای مهار آنها را پیچیده کرده است.
🔻 این تحولات نشان میدهد آمریکا در چارچوب فشار فزاینده، تلاش دارد با ابزارهای مالی و امنیتی، دامنه نفوذ منطقهای رژیم ایران را محدود کرده و دولت عراق را به فاصله گرفتن از این رژیم وادار کند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 خبرگزاری نیروی قدس روز ۲ اردیبهشت بهنقل از سازمان تجارت دریایی انگلستان گزارش داد که یک کشتی کانتینری هدف آتش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار گرفته و خسارات سنگینی دیده است.
🔻 همزمان، قرارگاه مرکزی سپاه پاسداران اعلام کرد که نیروهای مسلح در «آمادگی صددرصدی» قرار دارند و در صورت هر گونه اقدام علیه ایران، به اهداف از پیش تعیینشده حمله خواهند کرد. سخنگوی این قرارگاه با اشاره به تهدیدهای مقامهای آمریکایی، تأکید کرد که نیروها «دست به ماشه» هستند.
🔻 در ادامه این مواضع، پاسدار موسوی از فرماندهان نیروی هوافضای سپاه نیز با انتشار پیامی هشدار داد که در صورت هر گونه اقدام از سوی «دشمن»، اهداف مورد نظر ایران در هر نقطهای مورد حمله قرار خواهند گرفت.
🔻 او همچنین کشورهای منطقه را تهدید کرد که در صورت همکاری با طرفهای مقابل، با پیامدهایی از جمله اختلال در تولید نفت روبهرو خواهند شد.
🔻 از سوی دیگر، عباس عراقچی، وزیر خارجه رژیم، با اشاره به تحولات اخیر اعلام کرد که محاصره بنادر ایران را «اقدام جنگی» دانسته و تأکید کرد حمله به کشتیهای تجاری و گروگانگیری خدمه آنها نقض جدی محسوب میشود. او افزود که ایران راههای مقابله با فشارها و دفاع از منافع خود را میداند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 هشدار چهرههای آلمانی به بوندستاگ درباره میزبانی از بچه شاه
جمعی از شخصیتهای سیاسی، حقوقی و دانشگاهی آلمان با انتشار نامهای سرگشاده، نسبت به سفر بچه شاه به آلمان و احتمال استفاده او از تریبون رسمی بوندستاگ ابراز نگرانی کردند و این اقدام را «مسئلهساز» توصیف نمودند. در میان امضاکنندگان این نامه، نام یوآخیم روکر، سفیر پیشین و رئیس شورای حقوقبشر سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، نیز دیده میشود. نویسندگان نامه در خطاب به رئیس بوندستاگ و رهبران احزاب آلمانی هشدار دادهاند که فراهم کردن تریبون رسمی برای رضا پهلوی میتواند به نوعی مشروعیتبخشی به الگوهای اقتدارگرا منجر شود و با اصول دموکراسی و حقوقبشر در تضاد قرار گیرد. در این نامه همچنین تأکید شده است که بهزعم امضاکنندگان، بچه شاه فاصله روشنی با عملکرد حکومت پیشین ایران نگرفته و در برخی مواضع خود از بازگشت ساختارهای امنیتی یا حتی مداخله خارجی سخن گفته است؛ موضوعی که از نگاه آنان با معیارهای دموکراتیک همخوانی ندارد....
👈 بیشتر بخوانید
جمعی از شخصیتهای سیاسی، حقوقی و دانشگاهی آلمان با انتشار نامهای سرگشاده، نسبت به سفر بچه شاه به آلمان و احتمال استفاده او از تریبون رسمی بوندستاگ ابراز نگرانی کردند و این اقدام را «مسئلهساز» توصیف نمودند. در میان امضاکنندگان این نامه، نام یوآخیم روکر، سفیر پیشین و رئیس شورای حقوقبشر سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، نیز دیده میشود. نویسندگان نامه در خطاب به رئیس بوندستاگ و رهبران احزاب آلمانی هشدار دادهاند که فراهم کردن تریبون رسمی برای رضا پهلوی میتواند به نوعی مشروعیتبخشی به الگوهای اقتدارگرا منجر شود و با اصول دموکراسی و حقوقبشر در تضاد قرار گیرد. در این نامه همچنین تأکید شده است که بهزعم امضاکنندگان، بچه شاه فاصله روشنی با عملکرد حکومت پیشین ایران نگرفته و در برخی مواضع خود از بازگشت ساختارهای امنیتی یا حتی مداخله خارجی سخن گفته است؛ موضوعی که از نگاه آنان با معیارهای دموکراتیک همخوانی ندارد....
👈 بیشتر بخوانید