🔴 گزارش اکسپرس لندن، صدای امارات و المانیتور از اعدام دو عضو مجاهدین خلق
🔻 اکسپرس لندن گزارش داد: با اعدام حامد ولیدی و محمد معصوم شاهی، تعداد اعضای مجاهدین که از زمان شروع جنگ اعدام شدهاند به ۸نفر میرسد.
🔻 مجاهدین میگویند این ۲زندانی سیاسی در دوران حبس مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفتهاند. سازمان مجاهدین اعلام کرد اتهاماتی که رژیم به این ۲تن نسبت داده مربوط به وقایعی است که پس از دستگیری آنها رخ داده است.
🔻 صدای امارات درباره اعدام مجاهدان خلق، حامد وحیدی و محمد معصوم شاهی، نوشت: با این اعدامها، شمار اعضای مجاهدین خلق که در کمتر از ۳هفته اعدام شدهاند به ۸نفر رسید؛ موضوعی که موج گستردهیی از محکومیت بینالمللی از سوی سازمانهای حقوقبشری را بهدنبال داشته است.
🔻 گزارشها حاکی است که
این ۲نفر پیش از صدور حکم اعدام در اکتبر ۲۰۲۵، تحت بازجویی طولانیمدت و شکنجه قرار گرفته بودند.
🔻 حامد وحیدی و محمد معصومشاهی به فهرست ۶فرد دیگری پیوستند که از ۳۰مارس تاکنون اعدام شدهاند: وحید بنیعامریان، ابوالحسن منتظر، پویا قبادی، اکبر دانشورکار، محمد تقوی و بابک علیپور.
🔻 صدای امارات نوشت: مقاومت ایران بار دیگر خواستار ارجاع پرونده اعدامها در ایران به یک نهاد بینالمللی حقیقتیاب شد و اعلام کرد که افزایش سرعت اجرای احکام اعدام نشاندهنده تلاش حکومت ایران برای ایجاد رعب در جامعه و خاموش کردن هر گونه صدای مخالف، در میانه بحرانهای داخلی و منطقهیی کشور است.
🔻 تحلیلگران معتقدند اصرار رژیم تهران بر اجرای این احکام، با وجود درخواستهای بینالمللی، پرونده حقوقبشری ایران را در نشستهای آینده سازمان ملل در تقابل مستقیم با جامعه جهانی قرار خواهد داد.
🔻 المانیتور روز یکشنبه گزارش داد: رژیم ایران ۲عضو دیگر از سازمان مجاهدین را اعدام کرد. مقاومت ایران اعلام کرد فرمانده حامد ولیدی و محمد معصوم شاهی سحرگاه دوشنبه در زندان مرکزی کرج اعدام شدند.
🔻 از زمان از سرگیری اعدامها در ماه مارس، در طول جنگی که در ۲۸فوریه آغاز شد، ایران ۸عضو مجاهدین خلق و ۷تن دیگر را که در اعتراضات دیماه شرکت داشتند، اعدام کرده است.
🔻 مریم رجوی اعلام کرد: «این ۲عضو مجاهدین خلق به صفی از مجاهدان قهرمانی پیوستند که در همین ماه توسط دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران بهشهادت رسیدند». وی افزود: «جرم آنها فقط عشق به آزادی و رهایی مردمشان بود».
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 اکسپرس لندن گزارش داد: با اعدام حامد ولیدی و محمد معصوم شاهی، تعداد اعضای مجاهدین که از زمان شروع جنگ اعدام شدهاند به ۸نفر میرسد.
🔻 مجاهدین میگویند این ۲زندانی سیاسی در دوران حبس مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفتهاند. سازمان مجاهدین اعلام کرد اتهاماتی که رژیم به این ۲تن نسبت داده مربوط به وقایعی است که پس از دستگیری آنها رخ داده است.
🔻 صدای امارات درباره اعدام مجاهدان خلق، حامد وحیدی و محمد معصوم شاهی، نوشت: با این اعدامها، شمار اعضای مجاهدین خلق که در کمتر از ۳هفته اعدام شدهاند به ۸نفر رسید؛ موضوعی که موج گستردهیی از محکومیت بینالمللی از سوی سازمانهای حقوقبشری را بهدنبال داشته است.
🔻 گزارشها حاکی است که
این ۲نفر پیش از صدور حکم اعدام در اکتبر ۲۰۲۵، تحت بازجویی طولانیمدت و شکنجه قرار گرفته بودند.
🔻 حامد وحیدی و محمد معصومشاهی به فهرست ۶فرد دیگری پیوستند که از ۳۰مارس تاکنون اعدام شدهاند: وحید بنیعامریان، ابوالحسن منتظر، پویا قبادی، اکبر دانشورکار، محمد تقوی و بابک علیپور.
🔻 صدای امارات نوشت: مقاومت ایران بار دیگر خواستار ارجاع پرونده اعدامها در ایران به یک نهاد بینالمللی حقیقتیاب شد و اعلام کرد که افزایش سرعت اجرای احکام اعدام نشاندهنده تلاش حکومت ایران برای ایجاد رعب در جامعه و خاموش کردن هر گونه صدای مخالف، در میانه بحرانهای داخلی و منطقهیی کشور است.
🔻 تحلیلگران معتقدند اصرار رژیم تهران بر اجرای این احکام، با وجود درخواستهای بینالمللی، پرونده حقوقبشری ایران را در نشستهای آینده سازمان ملل در تقابل مستقیم با جامعه جهانی قرار خواهد داد.
🔻 المانیتور روز یکشنبه گزارش داد: رژیم ایران ۲عضو دیگر از سازمان مجاهدین را اعدام کرد. مقاومت ایران اعلام کرد فرمانده حامد ولیدی و محمد معصوم شاهی سحرگاه دوشنبه در زندان مرکزی کرج اعدام شدند.
🔻 از زمان از سرگیری اعدامها در ماه مارس، در طول جنگی که در ۲۸فوریه آغاز شد، ایران ۸عضو مجاهدین خلق و ۷تن دیگر را که در اعتراضات دیماه شرکت داشتند، اعدام کرده است.
🔻 مریم رجوی اعلام کرد: «این ۲عضو مجاهدین خلق به صفی از مجاهدان قهرمانی پیوستند که در همین ماه توسط دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران بهشهادت رسیدند». وی افزود: «جرم آنها فقط عشق به آزادی و رهایی مردمشان بود».
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
❤2
بیش از بیست و چهار جامعه ایرانیان مقیم آلمان در سراسر کشور، سفر برنامهریزی شده رضا پهلوی به برلین در این هفته را بهشدت محکوم کرده و هشدار دادهاند که هر گونه دیدار بین اعضای پارلمان آلمان و او، خطر مشروعیت بخشیدن به شخصیتی عمیقاً تفرقهانگیز را که نماینده آرمانهای مردم ایران نیست، به همراه دارد.
چندین انجمن در آلمان که نماینده جوامع قومی ایرانی، بهویژه کردها هستند. نیز این نگرانیها را تکرار کردهاند. کردهای ایرانی، بهویژه، بهخاطرات تلخ نسلکشیهای انجام شده در دوران حکومت پدر و پدربزرگ رضا پهلوی اشاره میکنند.
پرس پورتال میافزاید: جوامع ایرانی، که طیف گستردهیی از ایرانیان مقیم آلمان را تشکیل میدهند، اعلام کردند که باورها و رفتار رضا پهلوی با آرمانها و اهداف تحقق دموکراسی و حقوقبشر در ایران و ترویج تفاهم بین گروههای قومی در تضاد است.
به گفته گروههای ایرانی مقیم آلمان، رضا پهلوی بدنامی خود را مدیون گذشته ننگین پدرش است، دیکتاتوری که به مدت ۳۷ سال از طریق یک سیستم تک حزبی مبتنی بر سازمان امنیتی بدنام ساواک و همچنین از طریق کشتار و شکنجه مخالفان سیاسی و روشنفکران حکومت کرد. پدرش سرانجام توسط یک انقلاب مردمی عظیم سرنگون و به زبالهدان تاریخ سپرده شد.
حسین یعقوبی، رئیس یکی از انجمنهای ایرانیان مقیم آلمان اظهار داشت: «واقعیت این است که رضا پهلوی از جنایات مستند پدرش فاصله نگرفته است. همین هفته گذشته در سوئد، او سابقه خونین پدرش را مایه افتخار توصیف کرد». وی افزود: «حتی شهر برلین نیز تجربه مستقیمی از سرکوب پدرش دارد».
یعقوبی به حمله مأموران ساواک در ۲ ژوئن ۱۹۶۷ اشاره داشت، زمانی که آنها به طرز خشونتآمیزی به اعتراض مسالمتآمیز دانشجویان ایرانی که با حمایت دانشجویان آلمانی علیه سرکوب در ایران تظاهرات میکردند، حمله کردند.
جوامع ایرانیان مقیم آلمان همچنین تأکید کردند که از نظر آنها این موضوع که رضا پهلوی بارها و آشکارا خواستار جنگ و حملات نظامی کشورهای غربی علیه ایران شده است، شرمآور است. حتی نزدیکترین مشاوران او نیز خواستار حمله به زیرساختهای ایران شدهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🌐 برنامه های واحد تولید تلویزیون ایران آزادی
پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴، برابر با ۲۳ آوریل ۲۰۲۶
🔴 برنامه های صبحگاهی
- ایستگاه خبری
- چالش
- پادکست - تفسیر سیاسی روز
🔴 برنامه های شامگاهی
- پادکست - جنایت در سراوان؛ چرا کودکان بلوچ قربانی میشوند؟
- پادکست - هفتتیرکشی رادان در وحشت از کابوس بیپایان!
- پادکست - چرا ایران به «جزیره متروکه» دیجیتال تبدیل شد؟
- اخبار شامگاهی
- گزارش سیاسی روز
- پرچمی که افتادنی نیست؛ روایت فرمانده حامد ولیدی
- امپراتوری پنهان؛ فساد در خانواده شمخانی
- کنکاش
- کنفرانس؛ سراب پروژه آلترناتیوسازی در برلین
- فایل صوتی؛ سراب پروژه آلترناتیوسازی در برلین
- کنفرانس؛ چرا رژیم در اوج بحران اعدام میکند؟
- فایل صوتی؛ چرا رژیم در اوج بحران اعدام میکند؟
-
📱 @IranAzadie
پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴، برابر با ۲۳ آوریل ۲۰۲۶
🔴 برنامه های صبحگاهی
- ایستگاه خبری
- چالش
- پادکست - تفسیر سیاسی روز
- پادکست - جنایت در سراوان؛ چرا کودکان بلوچ قربانی میشوند؟
- پادکست - هفتتیرکشی رادان در وحشت از کابوس بیپایان!
- پادکست - چرا ایران به «جزیره متروکه» دیجیتال تبدیل شد؟
- اخبار شامگاهی
- گزارش سیاسی روز
- پرچمی که افتادنی نیست؛ روایت فرمانده حامد ولیدی
- امپراتوری پنهان؛ فساد در خانواده شمخانی
- کنکاش
- کنفرانس؛ سراب پروژه آلترناتیوسازی در برلین
- فایل صوتی؛ سراب پروژه آلترناتیوسازی در برلین
- کنفرانس؛ چرا رژیم در اوج بحران اعدام میکند؟
- فایل صوتی؛ چرا رژیم در اوج بحران اعدام میکند؟
-
📱 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز چهارشنبه ۲ اردیبهشت اعلام کرد که گزارشهای منتشر شده درباره عبور برخی نفتکشها از محاصره دریایی رژیم ایران «دقیق نیست» و واقعیتهای میدانی خلاف این ادعاها را نشان میدهد.
🔻 به گفته سنتکام، نیروهای آمریکا در ادامه عملیات محاصره دریایی رژیم ایران، طی ۲۴ساعت گذشته به ۲۹کشتی دستور دادهاند مسیر خود را تغییر دهند یا به بندر بازگردند؛ اقدامی که بیانگر افزایش فشارها بر فعالیتهای دریایی این رژیم است.
🔻 این نهاد نظامی با رد گزارشهای رسانهیی تأکید کرد که «چندین کشتی تجاری از محاصره عبور نکردهاند» و این ادعاها نادرست بوده است.
🔻 در همین راستا اعلام شد
کشتیهای «هیرو ۲» و «هدی» که بخشی از ناوگانی حامل میلیونها بشکه نفت بودند، موفق به عبور از محاصره اعمالشده توسط آمریکا نشدهاند.
🔻 سنتکام همچنین افزود نفتکشهای با پرچم رژیم ایران، پس از توقیف توسط نیروهای آمریکا در اوایل هفته، اکنون در چابهار لنگر انداختهاند؛ موضوعی که محدودیتهای جدی برای تحرکات دریایی این رژیم را نشان میدهد.
در ادامه، این ستاد اعلام کرد کشتی «درینا» نیز پس از تلاش برای عبور از محاصره، تحت اسکورت یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس هند قرار گرفته است.
سنتکام در پایان تأکید کرد: «ارتش آمریکا به همه جای دنیا دسترسی دارد و نیروهای ما در حال اجرای عملیات و محاصره در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن هستند».
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 مریم رجوی در پارلمان اروپا خواهان اقدام عملی برای توقف اعدامها در ایران شد
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۵
خانم مریم رجوی به گرمی از سوی پارلمان اروپا مورد استقبال قرار گرفت
روز چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۵، در پارلمان اروپا، کنفرانسی با عنوان «اقدام عملی برای توقف اعدامها» برگزار شد که در آن خانم مریم رجوی با حضور نمایندگان و شخصیتهای اروپایی به ایراد سخنرانی پرداخت. این نشست با تمرکز بر وضعیت حقوقبشر در ایران، بهویژه موج فزاینده اعدامها، برگزار شد و بر ضرورت واکنش فوری جامعه جهانی تأکید داشت..
سخنان خانم رجوی در پارلمان اروپا
خانم مریم رجوی در ابتدای سخنانش گفت:
من به خانه دموکراسی اروپا آمدهام تا بر این حقیقت تأکید کنم که جنگ اصلی و جنگ تعیینکننده و سرنوشتساز، جنگ بین مردم ایران و دیکتاتوری دینی است.
رهایی از فاشیسم دینی و سلاح اتمی و گروههای نیابتی و پایان دادن به جنگ، تنها با سرنگونی این رژیم بهدست مردم و مقاومت سازمانیافته امکانپذیر است....
👈بیشتر بخوانید
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۵
خانم مریم رجوی به گرمی از سوی پارلمان اروپا مورد استقبال قرار گرفت
روز چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۵، در پارلمان اروپا، کنفرانسی با عنوان «اقدام عملی برای توقف اعدامها» برگزار شد که در آن خانم مریم رجوی با حضور نمایندگان و شخصیتهای اروپایی به ایراد سخنرانی پرداخت. این نشست با تمرکز بر وضعیت حقوقبشر در ایران، بهویژه موج فزاینده اعدامها، برگزار شد و بر ضرورت واکنش فوری جامعه جهانی تأکید داشت..
سخنان خانم رجوی در پارلمان اروپا
خانم مریم رجوی در ابتدای سخنانش گفت:
من به خانه دموکراسی اروپا آمدهام تا بر این حقیقت تأکید کنم که جنگ اصلی و جنگ تعیینکننده و سرنوشتساز، جنگ بین مردم ایران و دیکتاتوری دینی است.
رهایی از فاشیسم دینی و سلاح اتمی و گروههای نیابتی و پایان دادن به جنگ، تنها با سرنگونی این رژیم بهدست مردم و مقاومت سازمانیافته امکانپذیر است....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
مریم رجوی در پارلمان اروپا خواهان اقدام عملی برای توقف اعدامها در ایران شد - ایران آزادی
روز چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۵، در پارلمان اروپا، کنفرانسی با عنوان «اقدام عملی برای توقف اعدامها» برگزار شد که در آن خانم مریم رجوی با حضور
❤1
🔻 اسکای نیوز عربی گزارش داد: روز چهارشنبه کنفرانسی در پارلمان اروپا با این عنوان برگزار شد: «ایران: گامی عملی برای توقف اعدامها؛ اتحادیه اروپا در کجا ایستاده است؟»
🔻 در این کنفرانس مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت و شماری از نمایندگان اروپایی، مسئولان پیشین و شخصیتهای سیاسی شرکت کردند.
🔻 مریم رجوی در سخنرانی خود گفت: «نبرد سرنوشتساز در ایران امروز، میان مردم ایران و دیکتاتوری دینی جریان دارد».
🔻 وی افزود: افزایش اعدامها بازتاب میزان نگرانی در درون ساختار نظام از گسترش «خشم مردمی» است.
🔻 مریم رجوی اشاره کرد که ۱۶زندانی سیاسی در طول یک ماه اعدام شدهاند، از جمله ۸نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق و ۸نفر از شرکتکنندگان در اعتراضات اخیر.
🔻 وی از اتحادیه اروپا خواست که توقف اعدامها را بهعنوان شرطی اساسی در هرگونه رابطه با تهران قرار دهد.
🔻 رجوی افزود: «پاسخ به بحران ایران تنها به محکومیت سیاسی محدود نمیشود، بلکه مستلزم به رسمیت شناختن حق مردم ایران برای تغییر است.»
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔺فرانسیسکو آسیش، نماینده پارلمان اروپا: در حالی که رژیم از پوشش جنگ برای سرکوب مردم خود با مصونیت از مجازات استفاده میکند، حملات هوایی به تنهایی نمیتواند این دیکتاتوری را سرنگون کند.
فقط مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آنها میتوانند به تغییر واقعی دست یابند؛ هیچ سطحی از بمباران نمیتواند جایگزین نیروی مردمیشود که در میدان حضور دارند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 خاویر سارسالخوس، رئیس کمیته آزادیهای مدنی، عدالت و امور داخلی پارلمان اروپا در مورد حضور خانم مریم رجوی در کنفرانسی در پارلمان اروپا نوشت:
آینده ایران متعلق به مردم ایران است و تنها آنها باید سرنوشت خود را تعیین کنند.
🔻 ما همچنان از یک ایران دموکراتیک و صلحآمیز حمایت میکنیم. امروز از مریم رجوی در پارلمان اروپا استقبال میکنم.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 روزنامه النهار لبنان گزارش داد: پارلمان اروپا، روز چهارشنبه میزبان یک رویداد برجسته سیاسی و دیپلماتیک بود.
🔻 کنفرانسی بینالمللی با عنوان «ایران: گامی عملی برای توقف اعدامها… اتحادیه اروپا کجا ایستاده است؟» برگزار شد.
🔻 این کنفرانس که به ابتکار گروه «دوستان ایران آزاد» برگزار شد، با مشارکت دهها تن از نمایندگان و تصمیمگیران اروپایی و با حضور مریم رجوی، رئیسجمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، به بررسی راهکارهای مقابله با موج فزاینده سرکوب در داخل ایران و حمایت از مطالبات مردم ایران برای تغییر دموکراتیک اختصاص داشت.
🔻 النهار افزود: مریم رجوی بهعنوان سخنران اصلی این نشست، در سخنان خود به تشریح آخرین تحولات سیاسی و حقوق بشری در ایران پرداخت.
🔻 وی گفت: نبرد سرنوشتساز در ایران میان مردم ایران و دیکتاتوری دینی جریان دارد.
🔻 مریم رجوی تأکید کرد: سکوت رهبران اتحادیه اروپا در قبال اعدامها «غیرقابل توجیه» است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 کریس وان دیک، نماینده پارلمان اروپا در مورد کنفرانس روز چهارشنبه در پارلمان اروپا با حضور خانم مریم رجوی نوشت: من اینجا هستم تا مستقیماً در کنار کسانی بایستم که روزانه برای یک ایران آزاد میجنگند.
🔻 رژیم ایران نه تنها برای شهروندان ایرانی، بلکه برای کل جهان، بیرحمترین و غیرانسانیترین رژیم است.
🔻 وی افزود: به کسانی که میگویند این مبارزه ما نیست، میگویم این مبارزه ماست زیرا همه ما انسان هستیم.
🔻 وقتی مردم در هر کجای دنیا رنج میبرند، این موضوع به همه ما مربوط میشود - چه از نظر اخلاقی و چه از نظر اقتصادی.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 حکومتی که راه نجات خود را در چوبههای دار میبیند
♦️ سرکوب برای بقا؛ حکومتی که در بحران، مردم را نه یاری که تهدید میکند
در شرایط و اوضاع استثنایی، به هنگام وقوع زلزله، سیل یا جنگ، هر حکومت و نظام سیاسی تمام توان و ظرفیت خود را به کار میگیرد تا بهترین امکانات را برای مردم فراهم آورده، از رنج آنان کاسته و اجازه ندهد مصیبتهایشان دوچندان شود. اما گویا چنین منطقی بر نظام حاکم در ایران صدق نمیکند؛ بلکه همانطور که در ادامه توضیح خواهم داد، این نظام دقیقاً در تضاد با این رویه عمل میکند.
در جریان بحران سیل طی سالهای اخیر، در حالی که مردم ایران در مناطق سیلزده با خسارات جانی و مالی سنگینی دستوپنج نرم میکردند — خساراتی که ریشه در زیرساختهای فرسوده و بیتوجهی رژیم داشت، چرا که اولویتهای حاکمیت همواره مسائل دیگری بوده است — دغدغه رژیم به هیچ عنوان امدادرسانی به آسیبدیدگان و تأمین نیازهای آنان نبود. بلکه تمام هموغم رژیم این بود که این فاجعه زیستمحیطی به خشم عمومی و در نهایت جرقهای برای قیام تبدیل نشود. از همین رو، به جای نیروهای امدادی، شبهنظامیان مزدور خود را از عراق وارد کرد تا در برابر هرگونه تحول احتمالی ایستاده و آن را سرکوب کنند!
جنگ ویرانگر و سرکوبگری حکومت
در شرایط جنگی کنونی و مصایب و ویرانیهای ناشی از آن نیز، رژیم نه تنها از طریق نهادهای مختلف خود تلاشی برای ثبات اوضاع و تأمین مایحتاج اولیه – بهویژه معیشت، آب، برق، امنیت و خدمات عمومی – انجام نمیدهد، بلکه تمام تمرکزش بر حفظ امنیت خود و ممانعت از هرگونه تحرک مردمی است که بساط حاکمیت را در هم بپیچد. بر همین اساس، نیروهای امنیتی خود را برای مقابله با هرگونه تظاهرات در حالت آمادهباش قرار داده و همانطور که «احمد رضا رادان»، فرمانده کل نیروی انتظامی، صراحتاً اعلام کرد، مردم را تهدید کردهاند که در صورت آمدن به خیابان، با گلوله جنگی روبهرو خواهند شد!
👈 اینجا بخوانید
♦️ سرکوب برای بقا؛ حکومتی که در بحران، مردم را نه یاری که تهدید میکند
در شرایط و اوضاع استثنایی، به هنگام وقوع زلزله، سیل یا جنگ، هر حکومت و نظام سیاسی تمام توان و ظرفیت خود را به کار میگیرد تا بهترین امکانات را برای مردم فراهم آورده، از رنج آنان کاسته و اجازه ندهد مصیبتهایشان دوچندان شود. اما گویا چنین منطقی بر نظام حاکم در ایران صدق نمیکند؛ بلکه همانطور که در ادامه توضیح خواهم داد، این نظام دقیقاً در تضاد با این رویه عمل میکند.
در جریان بحران سیل طی سالهای اخیر، در حالی که مردم ایران در مناطق سیلزده با خسارات جانی و مالی سنگینی دستوپنج نرم میکردند — خساراتی که ریشه در زیرساختهای فرسوده و بیتوجهی رژیم داشت، چرا که اولویتهای حاکمیت همواره مسائل دیگری بوده است — دغدغه رژیم به هیچ عنوان امدادرسانی به آسیبدیدگان و تأمین نیازهای آنان نبود. بلکه تمام هموغم رژیم این بود که این فاجعه زیستمحیطی به خشم عمومی و در نهایت جرقهای برای قیام تبدیل نشود. از همین رو، به جای نیروهای امدادی، شبهنظامیان مزدور خود را از عراق وارد کرد تا در برابر هرگونه تحول احتمالی ایستاده و آن را سرکوب کنند!
جنگ ویرانگر و سرکوبگری حکومت
در شرایط جنگی کنونی و مصایب و ویرانیهای ناشی از آن نیز، رژیم نه تنها از طریق نهادهای مختلف خود تلاشی برای ثبات اوضاع و تأمین مایحتاج اولیه – بهویژه معیشت، آب، برق، امنیت و خدمات عمومی – انجام نمیدهد، بلکه تمام تمرکزش بر حفظ امنیت خود و ممانعت از هرگونه تحرک مردمی است که بساط حاکمیت را در هم بپیچد. بر همین اساس، نیروهای امنیتی خود را برای مقابله با هرگونه تظاهرات در حالت آمادهباش قرار داده و همانطور که «احمد رضا رادان»، فرمانده کل نیروی انتظامی، صراحتاً اعلام کرد، مردم را تهدید کردهاند که در صورت آمدن به خیابان، با گلوله جنگی روبهرو خواهند شد!
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
حکومتی که راه نجات خود را در چوبههای دار میبیند - ایران آزادی
در شرایط و اوضاع استثنایی، به هنگام وقوع زلزله، سیل یا جنگ، هر حکومت و نظام سیاسی تمام توان و ظرفیت خود را به کار میگیرد تا بهترین امکانات
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از فضاحت تاریخی که رضا پهلوی و فاشیستهای سطنت طلب به اسم اپوزیسیون ایران ببار آوردن!
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
اعدام سلطانعلی شیرزادی - توطئه قضاییه جلادان و اطلاعات آخوندها
قضاییه جلادان اعلام کرد سلطانعلی شیرزادی فرزند شیرعلی را به جرم جاسوسی برای اسراییل و عضویت در سازمان مجاهدین اعدام کرده است. این ادعا یک تناقض و دروغ آشکار برای توجیه اعدام است.
سازمان مجاهدین در ۱۲سال گذشته هیچ ارتباطی با این قربانی نداشته است.
سلطانعلی شیرزادی از سال ۱۳۶۶ با مجاهدین در ارتش آزادیبخش کار میکرد اما پس از حملات موشکی در لیبرتی در نیمه آبان ۱۳۹۳ به هتل مهاجر بغداد رفت و خود را به مأموران اطلاعات رژیم تسلیم کرد. اسناد موجود و قابل انتشار است.
کمیساریای پناهندگان ملل متحد و مقامات عراقی در جریان اخراج او از نزد مجاهدین و رفتن به هتل مهاجر هستند و اسناد آن ثبت شده است.
در هتل مهاجر که آن زمان تحت کنترل جلاد قاسم سلیمانی بود، کیانمهر مأمور وزارت اطلاعات با نام مستعار سجاد، سلطانعلی شیرزادی را علیه مجاهدین به خدمت گرفت و او را به اسپانیا فرستاد و بعداً مانند سایر مزدوران از قبیل عیسی آزاده و داوود باقروند ارشد برای آموزش در نزد وزارت اطلاعات به ایران منتقل کرد.
وزارت اطلاعات در قتلعام اشرف در روز ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ نیز یکی از «اعضای سابق» به نام دلیلی داخله را که راهنمای حمله بود و به ایران هم رفته بود، پس از انجام مأموریت کشت و صورت او را هم سوزاند تا شناخته نشود.
گزارش این قتل و جنایت فجیع در کتاب «جنایت علیه بشریت - گزارش مستند حمله به اشرف» با جزئیات توسط سازمان مجاهدین خلق ایران در همان سال منتشر و از تلویزیون ملی ایران سیمای آزادی هم پخش شده است.
یونامی در عراق با جزئیات در جریان این قتل فجیع قرار داشت و از آن عکس و فیلم تهیه کرد. اما نماینده آن عامر القیسی به همین خاطر یعنی اشراف کامل بر جنایت رژیم آخوندی و گزارش کردن آن به ملل متحد در قدم بعد توسط مأموران رژیم در عراق به دستور جلاد سلیمانی کشته شد.
عامر القیسی(سمت راست) نماینده سازمان ملل در استان دیالی در اشرف - ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
قتل فجیع دلیلی داخله متعاقباً توسط وزارت اطلاعات و مأمور آن ایرج مصداقی، طبق سناریوی وزارت به خود مجاهدین نسبت داده شد که با جزئیات و اسناد در کتاب «تواب تشنه به خون» در مرداد ۱۳۹۳ توسط کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت افشا شده است.
سازمان مجاهدین خلق ایران هیچ اطلاعی از ادعای کنونی رژیم تحت عنوان «نیروی اجارهای موساد» مبنی بر ارتباطات سلطانعلی شیرزادی با اسراییل ندارد و خواهان رسیدگی هیأت تحقیق بینالمللی به عملکرد جنایتکارانهٔ رژیم ضدانسانی آخوندی است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
🔴 کارگران زحمتکش ؛ قربانیان خاموش جنگافروزی حکومت ولایت فقیه
♦️ بیکاری گسترده کارگران و وعدههای تکراری در سایه بحران
در حالی که فشارهای اقتصادی بر دوش کارگران زحمتکش هر روز سنگینتر میشود، تازهترین اظهارات کارگزاران حکومتی از ابعاد جدیدی از بحران بیکاری پرده برداشته است. آمارهای اعلامشده نشان میدهد که جنگ و سیاستهای حاکم، زندگی کارگران را به خاکستر تبدیل کرده است. همزمان، وعدههای مطرحشده در نشستهای رسمی، بار دیگر شکاف میان واقعیت معیشتی کارگران و نمایشهای تبلیغاتی را برجسته میکند.
بحران بیکاری کارگران زحمتکش پس از جنگ
بر اساس اظهارات علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، «در جریان جنگ اخیر، ۱۳۰ هزار کارگر بهطور مستقیم شغل خود را از دست دادهاند. همچنین ۶۰۰ هزار نفر دیگر نیز بهصورت غیرمستقیم بیکار شدهاند». این آمار، تصویری تکاندهنده از وضعیت کارگران ارائه میدهد. بسیاری از این کارگران زحمتکش اکنون بدون درآمد ثابت و بدون حمایت مؤثر، با بحران معیشتی روبهرو هستند.
گزارشها نشان میدهد که این موج بیکاری تنها به همین ارقام محدود نمیشود. پیامدهای اقتصادی پس از جنگ، دامنه بیکاری را گستردهتر کرده است. در چنین شرایطی، کارگران بیشترین فشار را تحمل میکنند. این وضعیت نشان میدهد که ساختار اقتصادی حاکم، هیچ حفاظی برای امنیت شغلی کارگران فراهم نکرده است.
وعدههای تکراری برای کارگران
در نشست خبری به مناسبت باصطلاح هفته کارگر، موضوع ساخت مسکن کارگری مطرح شد. دبیرکل خانه کارگر اعلام کرد که برخی پروژههای مسکن بهصورت نمادین کلنگزنی خواهند شد. این در حالی است که بسیاری از کارگران زحمتکش حتی توان تأمین نیازهای اولیه زندگی را ندارند.
👈 اینجا بخوانید
♦️ بیکاری گسترده کارگران و وعدههای تکراری در سایه بحران
در حالی که فشارهای اقتصادی بر دوش کارگران زحمتکش هر روز سنگینتر میشود، تازهترین اظهارات کارگزاران حکومتی از ابعاد جدیدی از بحران بیکاری پرده برداشته است. آمارهای اعلامشده نشان میدهد که جنگ و سیاستهای حاکم، زندگی کارگران را به خاکستر تبدیل کرده است. همزمان، وعدههای مطرحشده در نشستهای رسمی، بار دیگر شکاف میان واقعیت معیشتی کارگران و نمایشهای تبلیغاتی را برجسته میکند.
بحران بیکاری کارگران زحمتکش پس از جنگ
بر اساس اظهارات علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، «در جریان جنگ اخیر، ۱۳۰ هزار کارگر بهطور مستقیم شغل خود را از دست دادهاند. همچنین ۶۰۰ هزار نفر دیگر نیز بهصورت غیرمستقیم بیکار شدهاند». این آمار، تصویری تکاندهنده از وضعیت کارگران ارائه میدهد. بسیاری از این کارگران زحمتکش اکنون بدون درآمد ثابت و بدون حمایت مؤثر، با بحران معیشتی روبهرو هستند.
گزارشها نشان میدهد که این موج بیکاری تنها به همین ارقام محدود نمیشود. پیامدهای اقتصادی پس از جنگ، دامنه بیکاری را گستردهتر کرده است. در چنین شرایطی، کارگران بیشترین فشار را تحمل میکنند. این وضعیت نشان میدهد که ساختار اقتصادی حاکم، هیچ حفاظی برای امنیت شغلی کارگران فراهم نکرده است.
وعدههای تکراری برای کارگران
در نشست خبری به مناسبت باصطلاح هفته کارگر، موضوع ساخت مسکن کارگری مطرح شد. دبیرکل خانه کارگر اعلام کرد که برخی پروژههای مسکن بهصورت نمادین کلنگزنی خواهند شد. این در حالی است که بسیاری از کارگران زحمتکش حتی توان تأمین نیازهای اولیه زندگی را ندارند.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
کارگران زحمتکش ؛ قربانیان خاموش جنگافروزی حکومت ولایت فقیه - ایران آزادی
در حالی که فشارهای اقتصادی بر دوش کارگران زحمتکش هر روز سنگینتر میشود، تازهترین اظهارات کارگزاران حکومتی از ابعاد جدیدی از بحران بیکاری
❤1
Audio
ربایش و قتل فجیع یک کودک بلوچ، فضای شهر گشت سراوان را در شوک و اندوهی عمیق فرو برد. بر اساس گزارشهای محلی، شامگاه ۲۸ فروردین ۱۴۰۵، دختربچهای به نام فاطمهزهرا حسینبر در نزدیکی محل سکونتش ربوده شد. شاهدان گفتهاند که سرنشینان یک خودروی بدون پلاک او را با خود بردند. پس از این حادثه، خانواده و مردم منطقه جستوجوی گستردهای را آغاز کردند، اما تا چند روز هیچ سرنخی از سرنوشت کودک به دست نیامد و نگرانیها بهسرعت افزایش یافت.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
اظهارات اخیر رادان، فرمانده نیروی انتظامی، تصویری عریان از نگاه امنیتی حاکمیت به جامعه ارائه میدهد؛ نگاهی که در آن، هرگونه اعتراض نه یک حق اجتماعی، بلکه مصداق «دشمنی» تلقی میشود. او با استناد به شرایط جنگی، صراحتاً اعلام میکند که دیگر تمایزی میان معترض و دشمن قائل نیستند و با هر دو یکسان برخورد خواهند کرد. این موضعگیری، بهروشنی نشاندهنده عبور از حداقل استانداردهای حقوق شهروندی و حتی قواعد متعارف کنترل اجتماعی است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM