عملیات «خشم اقتصادی» در حال اعمال یک خفقان مالی شدید بر رژیم ایران است؛ این عملیات تجاوزات رژیم در خاورمیانه را مهار کرده و به محدود کردن جاهطلبیهای هستهای آن کمک میکند.به دستور مستقیم رئیس جمهور ترامپ، وزارت خزانهداری آمریکا به فشردن و تنگ کردن شبکهٔ کشتیها، واسطهها و خریدارانی که تهران برای انتقال نفت خود به بازارهای جهانی به آنها وابسته است، ادامه خواهد داد.هر شخص یا کشتی که این جریانها را — از طریق تجارت و مالی پنهان — تسهیل کند، در معرض خطر تحریمهای آمریکا قرار خواهد گرفت.
جمعه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
تصمیم گیرنده مذاکرات در ایران کیست ؟
Anonymous Poll
14%
مجتبی خامنه ای
84%
سپاه پاسداران
0%
پزشکیان ودولت اش
2%
قالیباف
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راههای ارتباطی با ما را به اشتراک میگذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی
https://t.me/IranAzadie
https://t.me/conference96
https://t.me/TV_IranAzadi
https://www.instagram.com/iranazadie
https://www.instagram.com/iranazad_tv/
https://www.instagram.com/iranazadinews/
@iranazadi1395
@IranAzad_TV
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks
https://iranfreedom.net
+17077023860
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
جنایتکاران راه گریزی از دست عدالت و مردم ندارن
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، اعلام کرد ایالات متحده معافیتهای مربوط به واردات نفت رژیم ایران و روسیه را تمدید نخواهد کرد.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این تصمیم در ادامه فشارهای اقتصادی واشینگتن برای محدود کردن درآمدهای نفتی رژیم ایران اتخاذ شده است. همزمان وزارت خزانهداری آمریکا از تحریم یک پالایشگاه بزرگ چینی و حدود ۴۰ شرکت و کشتی مرتبط با انتقال نفت رژیم ایران خبر داد؛ شبکهای که به گفته واشینگتن در انتقال نفت و تأمین مالی حکومت ایران نقش داشته است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
-آتشبس یا بحران؛ هراس قدرت از خیابان
آتشبس دو هفتهای بدون توافق پایان یافت و آمریکا آن را یکطرفه تمدید کرد.
پرسش این است چرا رژیم از این فرصت برای صلح استفاده نکرد.
رژیم در دو راهی جنگ و صلح است؛ جنگ برایش هزینه دارد اما امکان سرکوب و حفظ نظام را فراهم میکند و پایان جنگ میتواند تضادهای اجتماعی را آشکار کند.
رژیم خود را پیروز میداند چون سرنگون نشده و خیابان را مهمترین نگرانی خود میبیند، زیرا محل شکلگیری قیامهاست.
در این نگاه، تنها نیروی سازمانیافته و آماده مقابله در خیابان میتواند رژیم را به چالش بکشد.
مقاومت، صلح و آزادی را شعار خود میداند اما رژیم جنگ را ابزار بقا میبیند.
پایان جنگ همچنین فرصت سیاسی برخی جریانها را از بین میبرد و رژیم تنها قادر به تعویق قیام است در شرایط کنونی است
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
من سرنگون نشدم، پس پیروز هستم!
در تحلیل تحولات سیاسی، یکی از خطاهای رایج، هممعنا دانستن «بقا» با «پیروزی» است. در شرایط کنونی، حاکمیت ایران میکوشد این گزاره را القا کند که چون سرنگون نشده، پس پیروز است؛ در حالیکه این روایت بیش از آنکه واقعیت باشد، ابزاری روانی برای حفظ انسجام نیروهای درونی است.
از منظر تحلیلی، این رویکرد نوعی «بازتعریف شکست» است؛ یعنی تغییر معیارهای موفقیت در شرایط بحران. به جای سنجش خسارات و از دست رفتن ظرفیتها، صرف ادامه حیات بهعنوان دستاورد معرفی میشود.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
رضا پهلوی پس از مواجهه با چند سؤال سخت در برلین، علیه خبرنگاران اروپایی موضع گرفت و به آنها به تندی حمله کرد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
رسانههای حکومتی از اجرای حکم اعدام عرفان کیانی در اصفهان خبر دادهاند؛ فردی که از سوی دستگاه قضایی به مشارکت در اعتراضات دیماه ۱۴۰۴ و اقدامات خشونتآمیز متهم شده است. با این حال، هیچ اطلاعات شفافی درباره روند دادگاه، نحوه رسیدگی به پرونده، دسترسی متهم به وکیل و جزئیات مراحل دادرسی منتشر نشده و همین مسئله نگرانیها درباره شتابزدگی در صدور و اجرای احکام اعدام را افزایش داده است.
شنبه ۵ اردیبهشت ۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 سایت آلمانی آر.ان.دی: «پهلوی منبع تفرقه در ایران است»
🔺مارتین پاتسلت، سیاستمدار حزب دموکراتمسیحی (CDU) و متخصص امور ایران، در مقالهیی در سایت RND آلمان هشدار داد که نباید رضا پهلوی را بهعنوان چهرهای متحدکننده و مخالف تفرقه در ایران معرفی کرد، بلکه برعکس او منبع تفرقه است.
پاتسلت نوشت: «رضا پهلوی یک چهره متحدکننده نیست - برعکس، او منبع تفرقه است».
🔹وی با اشاره به میراث رژیم شاه و بهویژه اقدامات پلیس مخفی ساواک تأکید کرد که این گذشته برای بسیاری از ایرانیان همچنان دردناک است و هر چهره دموکراتیک معتبر باید با این تاریخ روبهرو شود، نه اینکه آن را کماهمیت جلوه دهد یا به آن افتخار کند.
🔹پاتسلت افزود که بسیاری از ایرانیان درخواستهای رضا پهلوی برای حملات نظامی خارجی علیه ایران را رد میکنند و اظهارات او درباره گروههای قومی ایران، بهویژه کردها، این نگرانیها را افزایش میدهد.
🔹همچنین اظهارات پهلوی درباره تماس با سپاه پاسداران که اتحادیه اروپا آن را سازمان تروریستی میداند، مورد انتقاد قرار گرفته است.
🔹نویسنده مقاله با اشاره به روایت حامیان پهلوی مبنی بر اینکه بازگشت به سلطنت تنها جایگزین رژیم فعلی است، آن را «دوگانه خطرناک و گمراهکننده» خواند و یادآوری کرد که ۴۷سال پیش، مردم ایران با انتخاب بین شاه و یک جایگزین مذهبی نامشخص مواجه شدند که به تأسیس رژیم کنونی کمک کرد.
🔹پاتسلت به شعارهای اعتراضی سراسری ایرانیان، از جمله قیامهای ژانویه ۲۰۲۶ اشاره کرد که در آن مردم فریاد زدند: «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشد چه رهبر» و تأکید کرد که سیاستمداران آلمانی باید این رد صریح هر نوع دیکتاتوری را جدی بگیرند.
🔹وی در پایان نوشت که آلمان باید به صدای ایرانیانی گوش دهد که از جمهوری دموکراتیک، کثرتگرایی، پاسخگویی و حاکمیت قانون حمایت میکنند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔺مارتین پاتسلت، سیاستمدار حزب دموکراتمسیحی (CDU) و متخصص امور ایران، در مقالهیی در سایت RND آلمان هشدار داد که نباید رضا پهلوی را بهعنوان چهرهای متحدکننده و مخالف تفرقه در ایران معرفی کرد، بلکه برعکس او منبع تفرقه است.
پاتسلت نوشت: «رضا پهلوی یک چهره متحدکننده نیست - برعکس، او منبع تفرقه است».
🔹وی با اشاره به میراث رژیم شاه و بهویژه اقدامات پلیس مخفی ساواک تأکید کرد که این گذشته برای بسیاری از ایرانیان همچنان دردناک است و هر چهره دموکراتیک معتبر باید با این تاریخ روبهرو شود، نه اینکه آن را کماهمیت جلوه دهد یا به آن افتخار کند.
🔹پاتسلت افزود که بسیاری از ایرانیان درخواستهای رضا پهلوی برای حملات نظامی خارجی علیه ایران را رد میکنند و اظهارات او درباره گروههای قومی ایران، بهویژه کردها، این نگرانیها را افزایش میدهد.
🔹همچنین اظهارات پهلوی درباره تماس با سپاه پاسداران که اتحادیه اروپا آن را سازمان تروریستی میداند، مورد انتقاد قرار گرفته است.
🔹نویسنده مقاله با اشاره به روایت حامیان پهلوی مبنی بر اینکه بازگشت به سلطنت تنها جایگزین رژیم فعلی است، آن را «دوگانه خطرناک و گمراهکننده» خواند و یادآوری کرد که ۴۷سال پیش، مردم ایران با انتخاب بین شاه و یک جایگزین مذهبی نامشخص مواجه شدند که به تأسیس رژیم کنونی کمک کرد.
🔹پاتسلت به شعارهای اعتراضی سراسری ایرانیان، از جمله قیامهای ژانویه ۲۰۲۶ اشاره کرد که در آن مردم فریاد زدند: «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشد چه رهبر» و تأکید کرد که سیاستمداران آلمانی باید این رد صریح هر نوع دیکتاتوری را جدی بگیرند.
🔹وی در پایان نوشت که آلمان باید به صدای ایرانیانی گوش دهد که از جمهوری دموکراتیک، کثرتگرایی، پاسخگویی و حاکمیت قانون حمایت میکنند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
👍2❤1
🔴 تعطیلی کارخانه«مارال صنعت»؛ بحران معیشتی برای کارگران
♦️ ۱۵۰۰ کارگر در سایه تعطیلی کارخانه بلاتکلیف ماندهاند
تعطیلی کارخانهی تریلرسازی«مارال صنعت» ارومیه ، باعث بلاتکلیفی ۱۵۰۰ کارگر شد که فشار مضاعفی را روی خانوادههای آنها به لحاظ معیشتی وارد میکند. بنا به نوشته رسانه حکومتی ایلنا در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۵: «یک منبع کارگری در ارومیه با بیان اینکه «مارال صنعت» به عنوان بزرگترین زنجیره تولید تریلر، محور و قطعات یدکی تریلی واقع در کیلومتر ۱۰ جاده ارومیه به مهاباد که از سوی یک کارفرمای بخش خصوصی اداره میشود، از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته فعالیت خود را متوقف کرده است. به دنبال این اتفاق، حدود ۱۵۰۰ کارگر قراردادی (باسابقه و کم سابقه) بلاتکلیف شدند».
بر پایه این اطلاعات، اعلام شده که تعطیلی فعالیت این مجموعه صنعتی تا تامین مواد اولیه موقتی است و در حال حاضر کارگران این کارخانهها در محل کار خود حاضر نمیشوند. تعطیلی کارخانههای تولیدی در ایران بار دیگر به یک بحران جدی اجتماعی تبدیل شده است. این بار، خبر تعطیلی کارخانه بزرگ تریلرسازی«مارال صنعت» در ارومیه توجه افکار عمومی را جلب کرده است. این واحد صنعتی که یکی از مهمترین مراکز اشتغال در منطقه محسوب میشد، اکنون با توقف کامل فعالیت روبهرو شده و صدها خانواده را در وضعیت نامشخص قرار داده است.
ابعاد انسانی تعطیلی کارخانه در ارومیه
کارگران این مجموعه اعلام کردهاند که تعطیلی کارخانه بهطور رسمی موقتی اعلام شده است. با این حال، شواهد موجود نشان میدهد که این وضعیت فراتر از یک توقف کوتاهمدت است. برخی از کارگران باسابقه نامه عدم نیاز دریافت کردهاند. این افراد برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدهاند. این روند نگرانیها درباره دائمی شدن تعطیلی کارخانه را افزایش داده است.
از سوی دیگر، مطالبات مالی کارگران نیز همچنان پرداخت نشده است. گزارشها حاکی از آن است که اضافهکاریها و مانده مرخصی کارکنان تا پایان اسفند ماه تسویه نشده است. این موضوع فشار اقتصادی مضاعفی بر کارگران وارد کرده است. بسیاری از خانوادهها اکنون با مشکلات معیشتی جدی دستوپنجه نرم میکنند. در چنین شرایطی، تعطیلی کارخانه نهتنها یک بحران صنعتی بلکه یک بحران اجتماعی گسترده ایجاد کرده است.
👈 اینجا بخوانید
♦️ ۱۵۰۰ کارگر در سایه تعطیلی کارخانه بلاتکلیف ماندهاند
تعطیلی کارخانهی تریلرسازی«مارال صنعت» ارومیه ، باعث بلاتکلیفی ۱۵۰۰ کارگر شد که فشار مضاعفی را روی خانوادههای آنها به لحاظ معیشتی وارد میکند. بنا به نوشته رسانه حکومتی ایلنا در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۵: «یک منبع کارگری در ارومیه با بیان اینکه «مارال صنعت» به عنوان بزرگترین زنجیره تولید تریلر، محور و قطعات یدکی تریلی واقع در کیلومتر ۱۰ جاده ارومیه به مهاباد که از سوی یک کارفرمای بخش خصوصی اداره میشود، از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته فعالیت خود را متوقف کرده است. به دنبال این اتفاق، حدود ۱۵۰۰ کارگر قراردادی (باسابقه و کم سابقه) بلاتکلیف شدند».
بر پایه این اطلاعات، اعلام شده که تعطیلی فعالیت این مجموعه صنعتی تا تامین مواد اولیه موقتی است و در حال حاضر کارگران این کارخانهها در محل کار خود حاضر نمیشوند. تعطیلی کارخانههای تولیدی در ایران بار دیگر به یک بحران جدی اجتماعی تبدیل شده است. این بار، خبر تعطیلی کارخانه بزرگ تریلرسازی«مارال صنعت» در ارومیه توجه افکار عمومی را جلب کرده است. این واحد صنعتی که یکی از مهمترین مراکز اشتغال در منطقه محسوب میشد، اکنون با توقف کامل فعالیت روبهرو شده و صدها خانواده را در وضعیت نامشخص قرار داده است.
ابعاد انسانی تعطیلی کارخانه در ارومیه
کارگران این مجموعه اعلام کردهاند که تعطیلی کارخانه بهطور رسمی موقتی اعلام شده است. با این حال، شواهد موجود نشان میدهد که این وضعیت فراتر از یک توقف کوتاهمدت است. برخی از کارگران باسابقه نامه عدم نیاز دریافت کردهاند. این افراد برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدهاند. این روند نگرانیها درباره دائمی شدن تعطیلی کارخانه را افزایش داده است.
از سوی دیگر، مطالبات مالی کارگران نیز همچنان پرداخت نشده است. گزارشها حاکی از آن است که اضافهکاریها و مانده مرخصی کارکنان تا پایان اسفند ماه تسویه نشده است. این موضوع فشار اقتصادی مضاعفی بر کارگران وارد کرده است. بسیاری از خانوادهها اکنون با مشکلات معیشتی جدی دستوپنجه نرم میکنند. در چنین شرایطی، تعطیلی کارخانه نهتنها یک بحران صنعتی بلکه یک بحران اجتماعی گسترده ایجاد کرده است.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
تعطیلی کارخانه«مارال صنعت»؛ بحران معیشتی برای کارگران - ایران آزادی
تعطیلی کارخانهی تریلرسازی«مارال صنعت» ارومیه ، باعث بلاتکلیفی ۱۵۰۰ کارگر شد که فشار مضاعفی را روی خانوادههای آنها به لحاظ معیشتی وارد