Forwarded from کنفرانس زنده -ایران آزادی
Audio
🔵کودکان؛ قربانیان خاموش جنگ
🔹خانم گلآذین یارند پور-کارشناس ارشد جامعه شناسی، متخصص و مشاور روانکاوی
پرسشهای زیر پاسخ میدهد :
▪️کودکان جنگ را چگونه تجربه و درک میکنند؟
▪️خانوادهها چگونه اضطراب کودکان را کاهش دهند؟
▪️رژیم در تداوم وضعیت جنگی چه مسئولیتی نسبت به کودکان دارد؟
▫️▫️▫️
🤔2
🔴 فاشیسم؛ زادهی بحران، سوار بر نوستالژی و تحریفکنندهی «وطن»
♦️ فاشیسم؛ بحران و نوستالژی، «وطن» را به ابزار سلطه بدل میکنند
فاشیسم را اگر بخواهیم به درستی بفهمیم، باید آن را نه به عنوان یک برچسب سیاسی، بلکه به عنوان محصول یک وضعیت تاریخی و اجتماعی مشخص ببینیم؛ وضعیتی که در آن جامعه از درون فرسوده شده، اعتماد فرو ریخته، و افق آینده تیره و مبهم شده است. در چنین شرایطی،ذهن جمعی جامعه به جای حرکت به سمت راه حلهای پیچیدهتر و زمانبر، به دنبال پاسخهای سریع، قاطع و ساده میگردد. فاشیسم دقیقا در همین نقطه متولد میشود: در لحظهای که جامعه از خودش ناامید میشود و به دنبال یک نیروی متمرکز برای نجات میگردد.
در تجربههای تاریخی، این الگو به وضوح قابل مشاهده است. در آلمان پس از جنگ جهانی اول، شکست نظامی، تحقیر ملی و فروپاشی اقتصادی، جامعهای ساخت که احساس بی پناهی در آن به اوج رسیده بود. در ایتالیا نیز بی ثباتی سیاسی و ترس از هرج و مرج، زمینه را برای پذیرش یک قدرت متمرکز فراهم کرد. آنچه در این نمونهها تعیین کننده بود، نه صرفا بحران، بلکه نوع واکنش به بحران بود: میل به نظم به هر قیمت، حتی به بهای از دست دادن اختیار و آزادی، تنوع سیاسی و مشارکت اجتماعی.
ابزارهای فاشیسم
فاشیسم در چنین بستری، با سه ابزار اصلی رشد میکند. ترس، تحقیر و نوستالژی. ترس از آیندهای نامعلوم، تحقیر ناشی از گذشتهای شکست خورده و نوستالژی برای یک تصویر بازسازی شده از شکوه از دست رفته. اما این نوستالژی، بازگشت به تاریخ نیست؛ بلکه بازسازی گزینشی و براق از گذشتهای است که پیچیدگیها، سرکوبها و تضادهایش حذف شده و به عنوان نسخهای آماده برای نجات حال عرضه می شود.
در همین نقطه است که فاشیسم، حتی مفاهیمی به ظاهر انسانی و شریف مانند «وطندوستی» را نیز دگرگون میکند. در منطق این تفکر «وطن» دیگر معنای یک جامعه زنده از انسانها با حقوق،کرامت و اراده نیست، بلکه به «زمین» تقلیل مییابد؛ به مرزها، اراضی، و گسترهای که باید حفظ و کنترل شود.وطن، نه یک زیست مشترک انسانی، بلکه یک قلمرو برای تملک و سیطره تعریف می شود.
👈 اینجا بخوانید
♦️ فاشیسم؛ بحران و نوستالژی، «وطن» را به ابزار سلطه بدل میکنند
فاشیسم را اگر بخواهیم به درستی بفهمیم، باید آن را نه به عنوان یک برچسب سیاسی، بلکه به عنوان محصول یک وضعیت تاریخی و اجتماعی مشخص ببینیم؛ وضعیتی که در آن جامعه از درون فرسوده شده، اعتماد فرو ریخته، و افق آینده تیره و مبهم شده است. در چنین شرایطی،ذهن جمعی جامعه به جای حرکت به سمت راه حلهای پیچیدهتر و زمانبر، به دنبال پاسخهای سریع، قاطع و ساده میگردد. فاشیسم دقیقا در همین نقطه متولد میشود: در لحظهای که جامعه از خودش ناامید میشود و به دنبال یک نیروی متمرکز برای نجات میگردد.
در تجربههای تاریخی، این الگو به وضوح قابل مشاهده است. در آلمان پس از جنگ جهانی اول، شکست نظامی، تحقیر ملی و فروپاشی اقتصادی، جامعهای ساخت که احساس بی پناهی در آن به اوج رسیده بود. در ایتالیا نیز بی ثباتی سیاسی و ترس از هرج و مرج، زمینه را برای پذیرش یک قدرت متمرکز فراهم کرد. آنچه در این نمونهها تعیین کننده بود، نه صرفا بحران، بلکه نوع واکنش به بحران بود: میل به نظم به هر قیمت، حتی به بهای از دست دادن اختیار و آزادی، تنوع سیاسی و مشارکت اجتماعی.
ابزارهای فاشیسم
فاشیسم در چنین بستری، با سه ابزار اصلی رشد میکند. ترس، تحقیر و نوستالژی. ترس از آیندهای نامعلوم، تحقیر ناشی از گذشتهای شکست خورده و نوستالژی برای یک تصویر بازسازی شده از شکوه از دست رفته. اما این نوستالژی، بازگشت به تاریخ نیست؛ بلکه بازسازی گزینشی و براق از گذشتهای است که پیچیدگیها، سرکوبها و تضادهایش حذف شده و به عنوان نسخهای آماده برای نجات حال عرضه می شود.
در همین نقطه است که فاشیسم، حتی مفاهیمی به ظاهر انسانی و شریف مانند «وطندوستی» را نیز دگرگون میکند. در منطق این تفکر «وطن» دیگر معنای یک جامعه زنده از انسانها با حقوق،کرامت و اراده نیست، بلکه به «زمین» تقلیل مییابد؛ به مرزها، اراضی، و گسترهای که باید حفظ و کنترل شود.وطن، نه یک زیست مشترک انسانی، بلکه یک قلمرو برای تملک و سیطره تعریف می شود.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
فاشیسم؛ زادهی بحران، سوار بر نوستالژی و تحریفکنندهی «وطن» - ایران آزادی
فاشیسم را اگر بخواهیم به درستی بفهمیم، باید آن را نه به عنوان یک برچسب سیاسی، بلکه به عنوان محصول یک وضعیت تاریخی و اجتماعی مشخص ببینیم؛
👍3👏1
🔴 مجاهدین خلق روز جهانی کارگر را گرامی داشتند
سازمان مجاهدین خلق ایران به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کارگر در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵، با صدور اطلاعیهای ضمن گرامیداشت این روز، بر ضرورت قیام کارگران و زحمتکشان برای سرنگونی حاکمیت ولایت فقیه تأکید کرد و اعلام داشت که تنها راه دستیابی به حقوق پایمالشده کارگران، برچیدن بساط رژیم آخوندی و استقرار یک جمهوری دموکراتیک است.
در آغاز این اطلاعیه با شعاری صریح و کوبنده آمده است: «زحمتکشـان مسلـح شـوید!» و سپس خطاب به کارگران، زحمتکشان و ارتش بیکاران و گرسنگان تصریح شده است که کارگران ایرانی در شرایطی روز جهانی کارگر را گرامی میدارند که طی یک سال گذشته میلیونها نفر دیگر به جمعیت بیکاران افزوده شدهاند یا به زیر خط فقر سقوط کردهاند.
مجاهدین خلق این وضعیت را محصول مستقیم «استثمار بیرحمانه فاشیزم دینی حاکم بر ایران» دانسته و بهطور ویژه سپاه پاسداران و شرکتهای وابسته به آن را عامل اصلی این فاجعه معرفی کردهاند. در این بیانیه همچنین تأکید شده است که غارت ثروتهای مردم در پروژههای اتمی ....
👈بیشتر بخوانید
سازمان مجاهدین خلق ایران به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کارگر در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵، با صدور اطلاعیهای ضمن گرامیداشت این روز، بر ضرورت قیام کارگران و زحمتکشان برای سرنگونی حاکمیت ولایت فقیه تأکید کرد و اعلام داشت که تنها راه دستیابی به حقوق پایمالشده کارگران، برچیدن بساط رژیم آخوندی و استقرار یک جمهوری دموکراتیک است.
در آغاز این اطلاعیه با شعاری صریح و کوبنده آمده است: «زحمتکشـان مسلـح شـوید!» و سپس خطاب به کارگران، زحمتکشان و ارتش بیکاران و گرسنگان تصریح شده است که کارگران ایرانی در شرایطی روز جهانی کارگر را گرامی میدارند که طی یک سال گذشته میلیونها نفر دیگر به جمعیت بیکاران افزوده شدهاند یا به زیر خط فقر سقوط کردهاند.
مجاهدین خلق این وضعیت را محصول مستقیم «استثمار بیرحمانه فاشیزم دینی حاکم بر ایران» دانسته و بهطور ویژه سپاه پاسداران و شرکتهای وابسته به آن را عامل اصلی این فاجعه معرفی کردهاند. در این بیانیه همچنین تأکید شده است که غارت ثروتهای مردم در پروژههای اتمی ....
👈بیشتر بخوانید
❤3👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راههای ارتباطی با ما را به اشتراک میگذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی
https://t.me/IranAzadie
https://t.me/conference96
https://t.me/TV_IranAzadi
https://www.instagram.com/iranazadie
https://www.instagram.com/iranazad_tv/
https://www.instagram.com/iranazadinews/
@iranazadi1395
@IranAzad_TV
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks
https://iranfreedom.net
+17077023860
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایران زیر جنگ و اعدام، برای روزنامهنگاران خطرناکتر شده است
♦️ زوال آزادی بیان؛ روزنامهنگاران در ایران میان چرخدندههای سرکوب و انزوا
بر اساس گزراش گزارشگران بدون مرز، وضعیت آزادی مطبوعات در سراسر جهان به پایینترین سطح خود در ربع قرن اخیر رسیده است. در این میان، شرایط برای روزنامهنگاران در ایران به شکلی نگرانکننده وخیمتر شده و این کشور اکنون در رتبه ۱۷۷ جدول جهانی قرار دارد. ایران با سقوطی یک پلهای، همچنان در زمره خطرناکترین مناطق برای فعالیت رسانهای شناخته میشود. این زوال ساختاری نشاندهنده فشارهای بیامان بر کسانی است که وظیفه اطلاعرسانی را بر عهده دارند. گزارشهای بینالمللی تاکید میکنند که تنها وضعیت سه کشور اریتره، کره شمالی و چین از ایران بحرانیتر است. این موضوع به خوبی گویای خفقان حاکم بر فضای رسانهای ایران در سال جاری است.
ایران؛ چهارمین محیط پرخطر برای فعالیت روزنامهنگاران
بر اساس گزارش منتشر شده گزارشگران بدون مرز در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵، میانگین جهانی امتیاز آزادی مطبوعات به پایینترین حد در ۲۵ سال اخیر رسیده است. این شاخص که از سوی گزارشگران بدون مرز منتشر میشود، وضعیت کشورها را در پنج حوزه کلیدی ارزیابی میکند. این حوزهها شامل معیارهای اقتصادی، حقوقی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی هستند که امنیت حرفهای روزنامهنگاران را تضمین میکنند. بررسیها نشان میدهد که شاخص حقوقی بیشترین افت را در سال گذشته میلادی تجربه کرده است. این امر به معنای افزایش جرمانگاری فعالیتهای رسانهای در سطح بینالمللی و به ویژه در ایران است. در حال حاضر، بیش از نیمی از کشورهای جهان در دستههای «سخت» و «بسیار جدی» قرار گرفتهاند.
در ردهبندی سال ۲۰۲۶، ایران با رتبه ۱۷۷ پس از کشورهایی مانند اریتره، کره شمالی و چین در انتهای جدول ایستاده است. این جایگاه نشان میدهد که ایران عملاً به چهارمین کشور خطرناک برای فعالیت روزنامهنگاران تبدیل شده است. در حالی که نروژ برای دهمین سال متوالی در صدر جدول قرار دارد، ایران در قعر آن دست و پا میزند. تنها ۷ کشور در کل جهان دارای محیطی «خوب» برای فعالیت رسانهای هستند. این کشورها در مجموع تنها ۱ درصد از جمعیت کل کره زمین را در خود جای دادهاند. این آمار وحشتناک نشاندهنده انزوای شدید جریان آزاد اطلاعات در جوامع تحت سلطه حکومتهای مقتدر است.
👈 اینجا بخوانید
♦️ زوال آزادی بیان؛ روزنامهنگاران در ایران میان چرخدندههای سرکوب و انزوا
بر اساس گزراش گزارشگران بدون مرز، وضعیت آزادی مطبوعات در سراسر جهان به پایینترین سطح خود در ربع قرن اخیر رسیده است. در این میان، شرایط برای روزنامهنگاران در ایران به شکلی نگرانکننده وخیمتر شده و این کشور اکنون در رتبه ۱۷۷ جدول جهانی قرار دارد. ایران با سقوطی یک پلهای، همچنان در زمره خطرناکترین مناطق برای فعالیت رسانهای شناخته میشود. این زوال ساختاری نشاندهنده فشارهای بیامان بر کسانی است که وظیفه اطلاعرسانی را بر عهده دارند. گزارشهای بینالمللی تاکید میکنند که تنها وضعیت سه کشور اریتره، کره شمالی و چین از ایران بحرانیتر است. این موضوع به خوبی گویای خفقان حاکم بر فضای رسانهای ایران در سال جاری است.
ایران؛ چهارمین محیط پرخطر برای فعالیت روزنامهنگاران
بر اساس گزارش منتشر شده گزارشگران بدون مرز در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵، میانگین جهانی امتیاز آزادی مطبوعات به پایینترین حد در ۲۵ سال اخیر رسیده است. این شاخص که از سوی گزارشگران بدون مرز منتشر میشود، وضعیت کشورها را در پنج حوزه کلیدی ارزیابی میکند. این حوزهها شامل معیارهای اقتصادی، حقوقی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی هستند که امنیت حرفهای روزنامهنگاران را تضمین میکنند. بررسیها نشان میدهد که شاخص حقوقی بیشترین افت را در سال گذشته میلادی تجربه کرده است. این امر به معنای افزایش جرمانگاری فعالیتهای رسانهای در سطح بینالمللی و به ویژه در ایران است. در حال حاضر، بیش از نیمی از کشورهای جهان در دستههای «سخت» و «بسیار جدی» قرار گرفتهاند.
در ردهبندی سال ۲۰۲۶، ایران با رتبه ۱۷۷ پس از کشورهایی مانند اریتره، کره شمالی و چین در انتهای جدول ایستاده است. این جایگاه نشان میدهد که ایران عملاً به چهارمین کشور خطرناک برای فعالیت روزنامهنگاران تبدیل شده است. در حالی که نروژ برای دهمین سال متوالی در صدر جدول قرار دارد، ایران در قعر آن دست و پا میزند. تنها ۷ کشور در کل جهان دارای محیطی «خوب» برای فعالیت رسانهای هستند. این کشورها در مجموع تنها ۱ درصد از جمعیت کل کره زمین را در خود جای دادهاند. این آمار وحشتناک نشاندهنده انزوای شدید جریان آزاد اطلاعات در جوامع تحت سلطه حکومتهای مقتدر است.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
ایران زیر جنگ و اعدام، برای روزنامهنگاران خطرناکتر شده است - ایران آزادی
گزارشگران بدون مرز، وضعیت آزادی مطبوعات در سراسر جهان به پایینترین سطح خود در ربع قرن اخیر رسیده است. در این میان، شرایط برای روزنامهنگاران
🔴 حداقل دستمزد؛ چرا دیگر کفاف زندگی را نمیدهد؟
♦️ هزینههای پنهان، زندگی کارگران را در سایه جنگ افروزی به مرز حذف رسانده است
رسانه حکومتی اقتصاد نیوز در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ در گزارشی پیرامون حداقل دستمزد کارگران گزارشی را منتشر کرده است تحت عنوان «حداقل دستمزد چرا دیگر کفاف زندگی را نمی دهد؟». افزایش فشارهای اقتصادی در ایران، شکاف میان درآمد و هزینه را به سطحی بیسابقه رسانده است. در این میان، «حداقل دستمزد» که باید تضمینکننده حداقلهای معیشتی باشد، اکنون به معیاری برای سنجش بحران تبدیل شده است. گزارشهای منتشرشده نشان میدهد که حتی زندگی در سادهترین شکل ممکن نیز دیگر با این درآمدها قابل مدیریت نیست.
بر اساس دادههای موجود، یک خانواده سهنفره با تکیه بر حداقل مزد و حداقل دریافتی بیمه بیکاری، در مجموع حدود ۴۴ میلیون تومان درآمد ماهانه دارد. این عدد در نگاه اول قابل توجه به نظر میرسد، اما با ورود به جزئیات هزینهها، عملاً کارایی خود را از دست میدهد. سهم مسکن از این درآمد بسیار سنگین است. طبق آمار رسمی، حدود ۴۰ درصد از هزینه خانوار به مسکن، آب، برق و گاز اختصاص دارد. این رقم معادل حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که پیش از هر هزینه دیگری پرداخت میشود.
👈 اینجا بخوانید
♦️ هزینههای پنهان، زندگی کارگران را در سایه جنگ افروزی به مرز حذف رسانده است
رسانه حکومتی اقتصاد نیوز در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ در گزارشی پیرامون حداقل دستمزد کارگران گزارشی را منتشر کرده است تحت عنوان «حداقل دستمزد چرا دیگر کفاف زندگی را نمی دهد؟». افزایش فشارهای اقتصادی در ایران، شکاف میان درآمد و هزینه را به سطحی بیسابقه رسانده است. در این میان، «حداقل دستمزد» که باید تضمینکننده حداقلهای معیشتی باشد، اکنون به معیاری برای سنجش بحران تبدیل شده است. گزارشهای منتشرشده نشان میدهد که حتی زندگی در سادهترین شکل ممکن نیز دیگر با این درآمدها قابل مدیریت نیست.
بر اساس دادههای موجود، یک خانواده سهنفره با تکیه بر حداقل مزد و حداقل دریافتی بیمه بیکاری، در مجموع حدود ۴۴ میلیون تومان درآمد ماهانه دارد. این عدد در نگاه اول قابل توجه به نظر میرسد، اما با ورود به جزئیات هزینهها، عملاً کارایی خود را از دست میدهد. سهم مسکن از این درآمد بسیار سنگین است. طبق آمار رسمی، حدود ۴۰ درصد از هزینه خانوار به مسکن، آب، برق و گاز اختصاص دارد. این رقم معادل حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که پیش از هر هزینه دیگری پرداخت میشود.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
حداقل دستمزد؛ چرا دیگر کفاف زندگی را نمیدهد؟ - ایران آزادی
رسانه حکومتی اقتصاد نیوز در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ در گزارشی پیرامون حداقل دستمزد کارگران گزارشی را منتشر کرده است تحت عنوان «حداقل دستمزد
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
-اورانیوم ایران کجاست؟ گروسی از اصفهان میگوید؛ واقعیت چیست؟
گزارش تازه مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، پرده از واقعیتی نگرانکننده برمیدارد: بر اساس تصاویر ماهوارهای، اورانیوم غنیشده ایران همچنان در مجتمع اصفهان باقی مانده و ۱۸ کانتینر که پیش از آغاز درگیریها به تونلی منتقل شدهاند، ظاهراً بدون دستخوردگی پلمب ماندهاند.
این در حالی است که رافائل گروسی با لحنی هشدارآمیز، خواستار بازرسی فوری از تأسیسات نطنز، فردو و اصفهان شده و بر ضرورت خروج اورانیوم با غلظت بالا از ایران تأکید کرده است. همزمان، رایزنیها با روسیه و سایر بازیگران برای انتقال این ذخایر به خارج از کشور ادامه دارد؛ اقدامی که بهگفته آژانس میتواند از شدت تنشها بکاهد.
اما در پس این تحرکات دیپلماتیک، یک پرسش جدی شکل میگیرد: آیا این تأخیرها و پنهانکاریها نشانه مدیریت بحران است یا مقدمه بحرانی بزرگتر؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🙏1
Audio
🔴 #پادکست - تفسیر سیاسی روز
نسل جوان ایران را نه با روایتهای حکومتی، بلکه با سهم پررنگش در خیابان، زندان و چوبههای دار باید سنجید.
در ادبیات رسمی رسانههای حکومتی در ایران، تصویری که از نسل جوان یا نسل زد ترسیم میشود عمدتاً مبتنی بر کلیشههایی منفی است؛ نسلی بیتفاوت، غیرسیاسی، فاقد انگیزه جمعی، دور از مطالعه عمیق و در بسیاری موارد مسئولیتگریز و فاقد مهارت اجتماعی و درگیر خود و گریزان از محیط جمعی و… .
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
نسل جوان ایران را نه با روایتهای حکومتی، بلکه با سهم پررنگش در خیابان، زندان و چوبههای دار باید سنجید.
در ادبیات رسمی رسانههای حکومتی در ایران، تصویری که از نسل جوان یا نسل زد ترسیم میشود عمدتاً مبتنی بر کلیشههایی منفی است؛ نسلی بیتفاوت، غیرسیاسی، فاقد انگیزه جمعی، دور از مطالعه عمیق و در بسیاری موارد مسئولیتگریز و فاقد مهارت اجتماعی و درگیر خود و گریزان از محیط جمعی و… .
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
👏1
#ارسالی
🔴تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵
بندرعباس: وضعیت فاجعه بار مردم
الان باورتون نمیشه، من بعد از ۱۵ روز التماس و دوندگی بالاخره از اصفهان خودم را رساندم بندر. ولی اینجا اوضاع اصلاً خوب نیست. پمپها گازوئیل نمیدهند، یا اگر بدهند، دلالها هستند که لیتری ۳۰۰ تومان میخرند و همان را لیتری ۳ هزار تومان به ما میفروشند. تازه اونم به این راحتی نیست؛ باید یک روز کامل تو صف بخوابی تا شاید نوبتت بشود.
ماشینهایمان هم که همه قدیمی هستند، کولر درستحسابی ندارند. تو این گرما، وسط خاک و کثیفی، واقعاً کار کردن جون آدم را میگیره. با این همه صادراتی که قبلاً از اینجا انجام میشد، انگار حتی هزار تومان هم خرج بندرعباس نکردند.
ما هم فقط به امید اینکه یک روزی اوضاع بهتر بشه، داریم دوام میاریم. آخرش هم معلوم نیست چی به دستمان میرسد. البته میدونیم آدمهایی هستند که حتی نون شب هم ندارند، دل ما بیشتر برای اونها میسوزه.
خلاصه اینکه هرچی گفتم عین واقعیت است اما ته دلم میدونم اگرقراره این اوضاع عوض بشه، خود ما هستیم که باید دست به کار بشویم و شرایط مان خودمان تغییر بدهیم.
📡 @IranAzadie
❤1
#ارسالی
🔴تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵
خوزستان: وضعیت دردناک مردم
در مورد وضعیت این روزهای داخل ایران اینکه زندگی خیلی بیشتر از اینکه فکرش را بکنید سخت شده است .در حوزه درمان مشکلات زیادی هست..داروها با قیمت چند برابر باید خریداری بشه...وبعضی داروها اصلا گیر نمیاید.ویزیت پزشکان متخصص از 800 هزار تا 1میلیون و ۳۰۰هزاراست .بیمارستانهای دولتی براحتی پذیرش نمیکنندو خصوصی هم سرسام آور گران است.مواد غذایی کلا همه چیز چند برابر شده .خواستم بگویم خصوصا روغن و برنج دیدم که لبنیات و خشکبار و حبوبات هم سر به فلک کشیده.دو کیلو شیرینی را باید یک ملیون بخری.مرغ که در بین گوشتها ارزانترین بود دیروز گرفتم دوتا مرغ متوسط یک ملیون و 600 هزار تومان.
در این بین بیکاری بشدت افزایش پیدا کرده، از آشناهای ما در صنایع فولاد بیکارهستند و باید بدنبال بیمه بیکاری بروند.
تأمین اجتماعی که از حقوق بازنشستگان عاجزاست الان با خیل عظیم پرداخت بیمه بیکاری مواجه هست که باید ببینیم آیا در عمل میتواند؟
اجاره ها چند برابرو فشار بر روی مردم طاقت فرساست.وضعیت آموزشی بسیار اسفناک است.کلاسها انلاین و بدون کیفیت، دانشگاهها که شهریه کلاسهای حضوری را از دانشجو گرفته حالا نصف و نیمه انلاین برگزار میشود که موجب اعتراض دانشجویان واقع شده.پلاستیک بسیار گرون شده،گاها باید برای خرید با خودت کیف دستی ببری.
گرونی پلاستیک بدلیل اینکه تولیدات پتروشیمی مختل شده و مثلا شوینده ها بدلیل نبود ظروف پلاستیک بسیار گران شدند.اینجا همه منتظر یک اتفاق هستند.زندگی اصلا عادی نیست.
📡 @IranAzadie
❤1
خواهران مجاهد شهید اکبر دانشورکار در کرج و معصومه آژینی خواهر مجاهد شهید محمود آژینی از شهیدان سربهدار ۶۷ دستگیر شدند.
در این بیانیه فراخوان برای آزادی خانوادههای مجاهدین داده شده که
خانم اکرم دانشورکار و خانم اعظم دانشورکار، خواهران مجاهد شهید اکبر دانشورکار که در ۱۰فروردین ۱۴۰۵ سربهدار شد در جریان پیگیریهای مکرر و مراجعات روزانه به قزلحصار، پزشکی قانونی و دادگستری برای تحویلگرفتن پیکر برادرشان اکبر، در روز دوشنبه ۲۹فروردین ۱۴۰۵ دستگیر شدند.
قضاییه جلادان برای ارعاب خانواده سایر شهیدان، در یک پروندهسازی پوشالی برای اکرم و اعظم پروندهیی با عناوین اتهامی «اجتماع و تبانی در امنیت داخلی و اختلال در نظم عمومی» تشکیل داده و آنها را به زندان قرچک در ورامین فرستاده است.
گناه این ۲خواهر ۲۰روز پیگیری و مراجعات برای تحویل گرفتن پیکر برادر مجاهدشان اکبر و اطلاع از محل دفن احتمالی اوست.
اکرم دانشورکار ۵۴ساله همچنین در کارزار سهشنبههای نه به اعدام همراه با پدر و مادرش، علیه اعدام و برای نجات جان برادرش فعال بود.
علاوه بر این خانم معصومه آژینی ۶۳ساله خواهر مجاهد شهید محمود آژینی از سربهداران قتلعام ۶۷ نیز در روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ در حالیکه بهخاطر جنگ از تهران به حومه گرگان رفته بود دستگیر شد و از محل کنونی او اطلاعی در دست نیست.
از این پیشتر معصومه بهخاطر دادخواهی برادر شهیدش در سال ۱۳۹۸ دستگیر و به مدت یک سال در زندان فردیس کرج در حبس بود. وی بعد از آن هم مستمراً تحت کنترل و فشار اطلاعاتیهای رژیم قرار داشت و بارها احضار و تهدید شده بود.
مقاومت ایران کمیسرعالی حقوقبشر و گزارشگر ویژه ملل متحد را به اقدام فوری برای آزادی خانوادهها و هواداران مجاهدین فرامیخواند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ (۳۰ آوریل ۲۰۲۶)
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Telegram
Maziar Tehrani
🔴 نعره وحشتآلود اژهای و پاسخ کوبنده سخنگوی مجاهدین
اژهای وحشتزده از سرباز کردن دوباره قیام و انقلاب مردم باردیگر در صدد دفاع از اعدامهای پیاپی پرداخت.
اژهای در جلسهای درجمع مقامات دستگاه قضاییه و سرکوبگر گفت: «این کسانی که دارند بهعنوان پیادهنظام دشمن احیانًا در داخل و خارج کمک میکنند اینها تحت تعقیب قرار بگیرند اینها سریع شناسایی بشوند. اینها سریع محاکمه بشوند.
البته طبیعی است طبق قانون بر اساس انصاف، بر اساس عدل. این درست اون چیزی است که دشمن نمیخواهد این افراد پست لعین تصور شون هستش که حالا فرض کنید قوه قضاییه به اهوای اونها حرکت میکنه، ما میگیم اعدام نشه تو کی هستی که میگی اعدام نشه؟ تو غلط کردی که میگی یک فرد مجرمی که دستش به خون عزیزان ما مردم عزیز ما آلوده هستش به ناامنی در زمان جنگ تلاش کرده ما هر مجازاتی را که طبق قانون بشه مجازات میدیم. هیچ اعتنایی هم به این حرفها و به این بحثهایی که بعضی از این مستکبرین فکر میکردند که هنوز بحمدالله قدرت استکباری شون شکست یعنی قدرتی که خودشون برای خودشون فکر میکردند بنابراین از شما باز میگم این را تأکید دارم و میخوام که پروندهها را سریع دقیق واقعاً برسید و احکام زودتر صادر بشه طبق قانون اجرا بشه و در همه مراحل هم اطلاعرسانی بشه.»....
👈بیشتر بخوانید
اژهای وحشتزده از سرباز کردن دوباره قیام و انقلاب مردم باردیگر در صدد دفاع از اعدامهای پیاپی پرداخت.
اژهای در جلسهای درجمع مقامات دستگاه قضاییه و سرکوبگر گفت: «این کسانی که دارند بهعنوان پیادهنظام دشمن احیانًا در داخل و خارج کمک میکنند اینها تحت تعقیب قرار بگیرند اینها سریع شناسایی بشوند. اینها سریع محاکمه بشوند.
البته طبیعی است طبق قانون بر اساس انصاف، بر اساس عدل. این درست اون چیزی است که دشمن نمیخواهد این افراد پست لعین تصور شون هستش که حالا فرض کنید قوه قضاییه به اهوای اونها حرکت میکنه، ما میگیم اعدام نشه تو کی هستی که میگی اعدام نشه؟ تو غلط کردی که میگی یک فرد مجرمی که دستش به خون عزیزان ما مردم عزیز ما آلوده هستش به ناامنی در زمان جنگ تلاش کرده ما هر مجازاتی را که طبق قانون بشه مجازات میدیم. هیچ اعتنایی هم به این حرفها و به این بحثهایی که بعضی از این مستکبرین فکر میکردند که هنوز بحمدالله قدرت استکباری شون شکست یعنی قدرتی که خودشون برای خودشون فکر میکردند بنابراین از شما باز میگم این را تأکید دارم و میخوام که پروندهها را سریع دقیق واقعاً برسید و احکام زودتر صادر بشه طبق قانون اجرا بشه و در همه مراحل هم اطلاعرسانی بشه.»....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
نعره وحشتآلود اژهای و پاسخ کوبنده سخنگوی مجاهدین
🔴 بیگدلی: استراتژی آمریکا از فشار نظامی به فشار شدید اقتصادی تغییر کرده است
🔺بیگدلی، تحلیلگر حکومتی، در گفتوگو با خبرآنلاین گفت که ایالات متحده پس از جنگ ۴۰روزه، راهبرد خود را از درگیری نظامی مستقیم به فشار اقتصادی و محاصره دریایی تغییر داده است؛ تغییری که به گفته او میتواند از جنگ نظامی نیز فرسایندهتر و خطرناکتر باشد.
بیگدلی با اشاره به محاصره دریایی و مسدود ماندن تنگه هرمز گفت این وضعیت به نقطه کانونی منازعه تبدیل شده و نهتنها صادرات نفت ایران، بلکه ذخیرهسازی، جریان ارز و ثبات بازار داخلی را تحت فشار قرار داده است. او هشدار داد که ادامه این وضعیت میتواند در آیندهای نهچندان دور، آسیبهای جبرانناپذیری به اقتصاد و زیرساختهای انرژی کشور وارد کند.
وی افزود که آمریکا به این جمعبندی رسیده است که جنگ واقعی صرفه ندارد و بهجای آن، با چند ناو سنگین در دریای عمان، میتواند «گلوگاه اقتصادی ایران» را تحت فشار نگه دارد. به گفته او، این راهبرد در عین کمهزینه بودن برای آمریکا، بسیار فرساینده برای ایران است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔺بیگدلی، تحلیلگر حکومتی، در گفتوگو با خبرآنلاین گفت که ایالات متحده پس از جنگ ۴۰روزه، راهبرد خود را از درگیری نظامی مستقیم به فشار اقتصادی و محاصره دریایی تغییر داده است؛ تغییری که به گفته او میتواند از جنگ نظامی نیز فرسایندهتر و خطرناکتر باشد.
بیگدلی با اشاره به محاصره دریایی و مسدود ماندن تنگه هرمز گفت این وضعیت به نقطه کانونی منازعه تبدیل شده و نهتنها صادرات نفت ایران، بلکه ذخیرهسازی، جریان ارز و ثبات بازار داخلی را تحت فشار قرار داده است. او هشدار داد که ادامه این وضعیت میتواند در آیندهای نهچندان دور، آسیبهای جبرانناپذیری به اقتصاد و زیرساختهای انرژی کشور وارد کند.
وی افزود که آمریکا به این جمعبندی رسیده است که جنگ واقعی صرفه ندارد و بهجای آن، با چند ناو سنگین در دریای عمان، میتواند «گلوگاه اقتصادی ایران» را تحت فشار نگه دارد. به گفته او، این راهبرد در عین کمهزینه بودن برای آمریکا، بسیار فرساینده برای ایران است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔴 بازداشت خواهران علی اکبر دانشورکار پس از پیگیری برای تحویل پیکر برادرشان
اکرم و اعظم دانشورکار، خواهران علیاکبر دانشورکار که در ۱۰ فروردین ۱۴۰۵ اعدام شد، در پی پیگیریهای مستمر برای تحویل گرفتن پیکر برادرشان بازداشت شدند.
این دو خواهر طی روزهای گذشته با مراجعه مداوم به زندان قزلحصار، پزشکی قانونی و مراجع قضایی، خواستار اطلاع از محل دفن و تحویل پیکر برادرشان بودند. در نهایت، روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.
بر اساس گزارشها، پروندهای با اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» و «اخلال در نظم عمومی» علیه آنها تشکیل شده است.
اکرم دانشورکار، ۵۴ ساله، پیشتر نیز همراه با خانوادهاش در کارزار «سهشنبههای نه به اعدام» برای توقف اجرای حکم برادرش فعالیت داشت.
گزارشها حاکی از آن است که معصومه آژینی، ۶۳ ساله و از بستگان یکی از اعدامشدگان دهه ۶۰، نیز در ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ بازداشت شده و تاکنون اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری او در دست نیست. او پیشتر نیز بهدلیل فعالیتهای دادخواهانه با بازداشت و حبس مواجه شده بود.
جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
اکرم و اعظم دانشورکار، خواهران علیاکبر دانشورکار که در ۱۰ فروردین ۱۴۰۵ اعدام شد، در پی پیگیریهای مستمر برای تحویل گرفتن پیکر برادرشان بازداشت شدند.
این دو خواهر طی روزهای گذشته با مراجعه مداوم به زندان قزلحصار، پزشکی قانونی و مراجع قضایی، خواستار اطلاع از محل دفن و تحویل پیکر برادرشان بودند. در نهایت، روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.
بر اساس گزارشها، پروندهای با اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» و «اخلال در نظم عمومی» علیه آنها تشکیل شده است.
اکرم دانشورکار، ۵۴ ساله، پیشتر نیز همراه با خانوادهاش در کارزار «سهشنبههای نه به اعدام» برای توقف اجرای حکم برادرش فعالیت داشت.
گزارشها حاکی از آن است که معصومه آژینی، ۶۳ ساله و از بستگان یکی از اعدامشدگان دهه ۶۰، نیز در ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ بازداشت شده و تاکنون اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری او در دست نیست. او پیشتر نیز بهدلیل فعالیتهای دادخواهانه با بازداشت و حبس مواجه شده بود.
جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔴 مرگ مشکوک حسام علاءالدین بـر اثـر شکنجــه در بـازداشتگاه؛ پس از اتهام استفاده از استارلینک
حسام علاءالدین، شهروندی حدوداً ۴۰ ساله و پدر دو دختر دوقلو، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده است.
او بههمراه برادرش و با اتهام «استفاده از اینترنت جهانی» بازداشت شده بود؛ اتهامی که به استفاده از استارلینک نسبت داده شده و ابهامات زیادی درباره مبنای آن وجود دارد.
گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که این شهروند پیش از بازداشت، زندگی عادی داشته و مرگ او در بازداشت، نگرانیهایی جدی درباره وضعیت سایر بازداشتشدگان ایجاد کرده است.
با گذشت زمان از این رویداد، تاکنون هیچ مقام رسمی درباره علت بازداشت یا چگونگی مرگ او توضیحی ارائه نکرده است.
این در حالی است که در ماههای اخیر، موارد متعددی از مرگهای مشکوک در بازداشتگاهها مطرح شده و نگرانیها درباره امنیت و وضعیت زندانیان افزایش یافته است.
جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
حسام علاءالدین، شهروندی حدوداً ۴۰ ساله و پدر دو دختر دوقلو، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده است.
او بههمراه برادرش و با اتهام «استفاده از اینترنت جهانی» بازداشت شده بود؛ اتهامی که به استفاده از استارلینک نسبت داده شده و ابهامات زیادی درباره مبنای آن وجود دارد.
گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که این شهروند پیش از بازداشت، زندگی عادی داشته و مرگ او در بازداشت، نگرانیهایی جدی درباره وضعیت سایر بازداشتشدگان ایجاد کرده است.
با گذشت زمان از این رویداد، تاکنون هیچ مقام رسمی درباره علت بازداشت یا چگونگی مرگ او توضیحی ارائه نکرده است.
این در حالی است که در ماههای اخیر، موارد متعددی از مرگهای مشکوک در بازداشتگاهها مطرح شده و نگرانیها درباره امنیت و وضعیت زندانیان افزایش یافته است.
جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie