This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
- ترامپ طرح ایران را رد میکند: آغاز صلح یا شمارش معکوس برای تقابل؟
دونالد ترامپ با نگاهی بدبینانه به طرح پیشنهادی ایران مینگرد و تأکید میکند این پیشنهاد بهاحتمال زیاد نمیتواند رضایت واشینگتن را جلب کند. او با اشاره به گذشته پرتنش روابط، معتقد است تهران هنوز هزینه اقدامات چند دهه اخیر خود را نپرداخته و همین موضوع، هرگونه توافق را در هالهای از تردید قرار میدهد. در سوی دیگر، کاظم غریبآبادی از تلاش برای پایان بحران از طریق میانجیگری پاکستان سخن گفته؛ طرحی که بازگشایی تنگه هرمز و کاهش فشارها را پیشنهاد میدهد، اما مسئله هستهای را به آینده موکول کرده است. اکنون این بنبست سیاسی در نقطهای حساس قرار گرفته است: آیا این مسیر به توافقی واقعی ختم میشود یا جهان باید منتظر مرحلهای تازه از تنش و تقابل باشد؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔2
Audio
صنایع از فرش تا فولاد زیر فشار سنگین جنگافروزی و محاصره آمریکا
حکومت ایران چگونه مردم را گرفتار بحرانهای شدید اقتصادی کرده است؟
محاصره آمریکا در هفتههای اخیر تأثیرات گستردهای بر اقتصاد و صنعت ایران گذاشته و تولید، اشتغال و معیشت مردم را بهشدت تحت فشار قرار داده است. گزارش رسانههای عربی نشان میدهد صنعت فرش، یکی از مهمترین بخشهای صادراتی، تقریباً متوقف شده و در کاشان حدود ۸۰ درصد تولیدکنندگان فعالیت خود را متوقف کردهاند. برخی کارخانههای کوچک خانوادگی نیز تعطیل شده و فروش داخلی و صادرات بهشدت کاهش یافته است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔1😱1
آنچه به مسألهی اصلی و فوریت مردم ایران در روابط بینالمللی برمیگردد چیست؟ آنچه مردم ایران از کشورهای جهان توقع دارند ــ بهطور خاص از کشورهای اروپایی و آمریکا که تأثیرگذار بر سیاست جهانی هستند ــ چیست؟
آنچه به منافع ملی ایران برمیگردد، اروپا و آمریکا چه سیاستی را باید در قبال حاکمیت تحمیلشده بر کشور ایران اتخاذ کنند؟ جنگ یا قطع مماشات؟
برای آنکه نشانیِ سرراست و روشن و دمدستی داده باشیم، آیا مسؤلیت کشورهای اروپایی و آمریکا در قبال موج اعدامهای ۱۰فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ در ایران چه باید باشد؟ شاهد بودیم که این کشورها این موج اعدامهای جنایتکارانه را محکوم نکردند. این سیاست، نشانهی چیست؟ آیا جنگ با حاکمیت ملایان بهنفع ایران است یا قطع قاطع مماشات با حاکمیتی که بر اعدام تکیه دارد و با تغذیه از خون جوانان آزادیخواه، برای خود عمر میخرد؟
بیهیچ تردیدی اگر این کشورها مماشات با ملایان را ــ حتی در حین جنگ ــ قاطعانه قطع نموده و علیه نقض فاحش حقوقبشر توسط آن موضع مشترک بگیرند، بارها و بارها از جنگ مفیدتر و برای مردم ایران راهگشاتر خواهد بود.
اما پرسش همچنان پابرجاست: چرا چنین سکوتی شکل میگیرد و این سکوت چه پیامدی برای مردم ایران دارد؟ آیا این بیعملی را باید بهحساب ملاحظات دیپلماتیک گذاشت یا آن را نشانهیی از اولویتدادن به منافع کوتاهمدت بر اصول انسانی دانست؟ تجربهی چند دههی گذشته نشان داده است که وقتی نقض حقوقبشر در ایران با واکنشی قاطع و هماهنگ از سوی جامعهی جهانی مواجه نمیشود، حاکمیت، جنایات خود را گستاخانهتر و بیپرواتر ادامه و گسترش داده است.
در چنین شرایطی، مردم ایران آنچه مطالبه میکنند، تغییر در رویکرد سیاسی جهان نسبت به حاکمیتی است که پتانسیل خود را از سرکوب و حذف جان انسانها میگیرد. این تغییر، پیش از هر چیز، نیازمند پایاندادن به دوگانگی در گفتار و کردار است؛ نمیتوان از یکسو بر ارزشهای حقوقبشری تأکید کرد و از سوی دیگر، در عمل، چشم بر اعدامها و سرکوبها بست.
سیاست قطع مماشات با حاکمیت ملایان میتواند به ابزاری مؤثر برای فشار حداکثر بر آن تبدیل گردد. این سیاست، مجموعهیی از اقدامات هماهنگ سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک را دربرمیگیرد: از محدود کردن نهادهای سرکوبگر تا حمایت علنی از مطالبات مردم و تا بهرسمیت شناختن مبارزهی مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود. در حالی که جنگ در عمل به تقویت فضای امنیتی و انسداد بیشتر علیه مردم و موج اعدام زندانیان سیاسی منجر شده است، قطع مماشات با این حاکمیت، برخلاف جنگ، فشار قاطع جهانی را پشتوانهی فشار سراسریِ مردم ایران برای مقابله با حاکمیت خواهد کرد. مردم ایران حق دارند استدلال کنند که سکوت قدرتهای جهانی در برابر موج اخیر اعدام، بهنوعی مشارکت غیرمستقیم در حمایت و تداوم جنایت توسط ملایان و سد بستن در مقابل هرگونه تغییر است.
این تأکید و تکرار را ضروری میدانیم که آنچه برای مردم ایران اهمیت سرنوشتساز دارد، نه جنگ، که قطع قاطع هرگونه مماشات با نظام ملایان است. اگر قدرتهای تأثیرگذار جهانی در سیاستهای خود این اولویت را جدی بگیرند، میتوان امید داشت که مسیر تحولات بهسوی آیندهای رقم خواهد خورد که هم بحران داخلیِ ایران، هم بحران منطقهیی و هم بحران جهانیِ در ارتباط با ایران، به کانونیترین راهحل پایان مجموع بحرانها دست یافتهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👏2🤔2❤1
🔴 تصاویر دیگری از جوانان معترض و زندانیان سیاسی که صبح روز گذشته سربدار شدند
#مهدی_رسولی
#ابراهیم_دولت_آبادی
#محمدرضا_میری
دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
#مهدی_رسولی
#ابراهیم_دولت_آبادی
#محمدرضا_میری
دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
❤3💔2
🔻 دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، اعلام کرد که از صبح دوشنبه ۱۴ اردیبهشت، طرحی موسوم به «پروژه آزادی» برای عبور امن کشتیهای گرفتار در تنگه هرمز آغاز خواهد شد؛ اقدامی که او آن را «بشردوستانه» توصیف کرد و نسبت به هر گونه مداخله در آن هشدار داد.
🔻 ترامپ عصر یکشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی خود با اشاره به وضعیت کشتیهای متوقفشده در این آب راه راهبردی نوشت که آمریکا به کشورهایی که در تحولات اخیر خاورمیانه دخالتی ندارند، اطمینان داده است کشتیهایشان را بهطور امن هدایت خواهد کرد تا بتوانند فعالیتهای خود را از سر بگیرند.
🔻 او تأکید کرد بسیاری از این کشتیها با کمبود غذا و نیازهای اولیه برای خدمه مواجهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔2
🔻 در ادامه موضعگیری ترامپ، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) اعلام کرد که از روز دوشنبه پشتیبانی نظامی از «پروژه آزادی» را با هدف تضمین آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز آغاز میکند.
🔻 بهگفته سنتکام، این مأموریت با دستور مستقیم ترامپ اجرا میشود و شامل حمایت از کشتیهای تجاری برای عبور از این مسیر حیاتی خواهد بود.
🔻 برد کوپر، فرمانده سنتکام، این عملیات را «دفاعی» خواند و تأکید کرد که اجرای آن برای امنیت منطقهیی و اقتصاد جهانی ضروری است.
🔻 او در عینحال تصریح کرد که «محاصره دریایی» علیه رژیم ایران همچنان حفظ خواهد شد.
🔻 سنتکام همچنین جزئیاتی از ابعاد این عملیات ارائه داد و اعلام کرد که بیش از ۱۵هزار نیروی نظامی، ناوشکنهای مجهز به موشکهای هدایتشونده و بیش از ۱۰۰هواپیما در این مأموریت مشارکت خواهند داشت.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👏1🤔1
🔻 اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت در گفتگو با شبکه فاکسنیوز، با اشاره به سیاست «فشار حداکثری» که به دستور دونالد ترامپ از ماه مارس آغاز شده، گفت ۳هفته پیش نیز رئیسجمهور آمریکا به وزارت خزانهداری دستور اجرای مستقیم این عملیات را داده است.
🔻 او این روند را به یک «دو ماراتن» تشبیه کرد که اکنون به خط پایان نزدیک شده است.
🔻 به گفته وزیر خزانهداری آمریکا، این فشارها به حدی رسیده که رژیم ایران با مشکلات جدی مالی مواجه شده و حتی توان پرداخت حقوق نیروهای نظامی خود را از دست میدهد.
🔻 او تأکید کرد که این یک «محاصره واقعی اقتصادی» است که با مشارکت همه نهادهای دولت آمریکا در حال اجراست.
🔻 بسنت همچنین به نقش نیروی دریایی آمریکا در اجرای محاصره دریایی اشاره کرد و گفت هیچ شناوری قادر به عبور از این محدودیتها نیست.
🔻 او افزود که آمریکا فشار بر شبکههای مالی مرتبط با سپاه پاسداران را افزایش داده و هر گونه تلاش برای انتقال منابع مالی به این نهاد را هدف قرار داده است.
🔻 وزیر خزانهداری آمریکا در ادامه با متهم کردن رژیم ایران به فساد گسترده، اعلام کرد که واشنگتن در حال شناسایی و ردیابی داراییهای این حکومت در خارج از کشور است و این داراییها «برای مردم ایران» حفظ خواهد شد.
🔻 بسنت پیشتر نیز رژیم ایران را «سر مار تروریسم جهانی» توصیف کرده و تأکید کرده بود که هدف این عملیات، قطع شریانهای مالی این حکومت در سطح بینالمللی است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1🤔1
🔻 ثابتی عضو مجلس ارتجاع در تجمعات شبانه رژیم آخوندی گفت که اینترنت بهخاطر هستههای شورش فعلاً قرار نیست باز شود.
🔻 ثابتی عضو مجلس ارتجاع ۱۱ اردیبهشت در پاسخ به سؤال درباره وضعیت اینترنت گفت: «بعضی کارها خوابیده ببینید وضعیت اینترنت منظور در واقع اینترنت بینالملل هستش...
🔻 وضعیت اینترنت تصمیمی که شورای عالی امنیت ملی از فردای جنگ گرفت همین بود که چون بسیاری از هستههای شورش، کسایی که بالاخره دنبال به هم ریختن مملکت بودند، با تصمیم شورای امنیت ملی فعلاً قرار نیست باز بشه».
🔻 وی افزود: «منم اگه بخوام صادقانه تو این قضیه حرف بزنم من میگم ما باید خیلی زودتر از اینها زیرساختهای اینترنت خودمون رو طوری مهیا میکردیم که تو چنین ایامی خیلی از کارها تعطیل نشه».
🔻 ثابتی تأکید کرد تصمیم با شورای عالی امنیت ملی است که رئیس آن رئیسجمهور رژیم آخوندی بوده و اعضای آن عموماً افراد دولتی هستند و علت آن شرایط جنگی است که همچنان ممکن است حملات موشکی تکرار شود و مزدوران مورد حمایت دشمن از شبکهها برای ایجاد تجمع استفاده کنند.
🔻 معاون وزیر ارتباطات رژیم آخوندی درباره قطع اینترنت گفت: قطع کامل اینترنت، پرهزینهترین سناریو برای اقتصاد است. چارچوب اینترنت پرو خارج از این وزارتخانه و در سطح تصمیمگیریهای امنیتی کشور تعیین میشود و نمیتواند جایگزین اینترنت پس از پایان جنگ باشد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔2
🔴 بابا آب داد! (طنز سیاسی)
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۵
زیستشناسان بر این عقیدهاند که آفرینش موجودات، از نبات و حیوان گرفته تا بنیبشر، میلیونها سال بهطول کشیده است، تا مثلاً حیوان سم درآورده و آدمی دندان. و اینکه ماموتها و مانسترها که آنقدر هم گنده بودند از میان رفتند و به جایشان موجودات مفید پدیدار شد. اما ما دانشآموزان را که زیاد هم از علوم زیستشناسی حالیمان نیست، نظر بر این است که نقصی در کار بوده و یک جای کار لنگیده است. آخر چگونه است که پس از آن چندین میلیون سال یکهو سر و کله هیولایی بهنام خمینی پیدا میشود و دست تکامل که موجودات منقرضشده را جمعآوری میکرده چرا بچه یک هیولای دیگر را باقی گذاشته که در دورانهای زیستشناسی مابعد خود مشکوکاحوال میچرخد. همان کینگ رضا که پریشانحال زیستن میدارد و هذیانوار سخن میگوید....
👈بیشتر بخوانید
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۵
زیستشناسان بر این عقیدهاند که آفرینش موجودات، از نبات و حیوان گرفته تا بنیبشر، میلیونها سال بهطول کشیده است، تا مثلاً حیوان سم درآورده و آدمی دندان. و اینکه ماموتها و مانسترها که آنقدر هم گنده بودند از میان رفتند و به جایشان موجودات مفید پدیدار شد. اما ما دانشآموزان را که زیاد هم از علوم زیستشناسی حالیمان نیست، نظر بر این است که نقصی در کار بوده و یک جای کار لنگیده است. آخر چگونه است که پس از آن چندین میلیون سال یکهو سر و کله هیولایی بهنام خمینی پیدا میشود و دست تکامل که موجودات منقرضشده را جمعآوری میکرده چرا بچه یک هیولای دیگر را باقی گذاشته که در دورانهای زیستشناسی مابعد خود مشکوکاحوال میچرخد. همان کینگ رضا که پریشانحال زیستن میدارد و هذیانوار سخن میگوید....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
بابا آب داد! (طنز سیاسی) - ایران آزادی
اما آنگاه که صحبت از علوم میشود میباید آن اصل زیستشناسی را که در کتاب اول دبستان آمده بود بهیاد آریم که «بابا آب داد». این ما را به بابا
❤2🤔2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در این ویدیو، «ایرج مصداقی»، پادوی اطلاعاتی و شاگرد وفادار ج.لاد اوین (اسدالله لاجوردی)، با وقاحتی بینظیر اعتراف میکند که چگونه در دهه ۶۰، دوشادوش گشتهای دادستانی «ماشین کش.تار»، در خیابانها پرسه میزده و با دروغبافی و آدمفروشی، فرزندان مجاهد و مبارز این آب و خاک را شکار کرده و به جوخههای اع.دام میسپرده است.
پیش از این، ۱۶۰۶ تن از زندانیان سیاسی ازبندرستهی دوران شاه و شیخ، در یک بیانیه تاریخی بر ماموریت اطلاعاتی این مزدور نفوذی گواهی داده بودند، اما امروز او خودش با خنده از فروختن همرزمانش میگوید!
اما فاجعه و ابتذال سیاسی ماجرا کجاست؟
این تفالهی امنیتی و تشنهبهخ.ون، امروز تغییر رنگ داده، شاهپرست شده و در تجمعات «سارقان قیام»، شعار فاش.یستی سر میدهد! بدتر از آن، این شکارچی «مجاهدین خلق»، امروز تئوریسین «بچه شاه» شده و در کمیتهی مضحک «عدالت انتقالی» او سینه میزند!
هدف این «پروژه استعماری» کاملاً روشن است: «اپوزیسیون فیک» از میان توابین لاجوردی یارگیری میکند تا فردا روز، برای «وحوش» سپاه و شکن.جهگران ساواک اماننامه و مصونیت بخرد و در دادگاههای فرمایشی خود، حکم اع.دام و نابودی انقلابیون را صادر کند!
اما زهی خیال باطل! خ.ونی که در کف خیابانهای ایران و در راهروهای اوین ریخته شده، هرگز به این «بقایای دیکتاتوری» و این «عامل انحراف» اجازه موجسواری نخواهد داد. مشروعیت، تنها از آن خ.ون و میدان است.
#نه_شاه_نه_شیخ
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍2👏1
با تشدید حضور نظامی ایالات متحده در آبهای منطقه، ناوشکنهای موشکانداز آمریکایی پس از عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شدهاند. این تحرکات در چارچوب طرح موسوم به «پروژه آزادی» انجام میشود؛ طرحی که هدف آن بازگرداندن جریان عبور کشتیهای تجاری در یکی از حیاتیترین مسیرهای دریایی جهان عنوان شده است.
🔴 ترجمه کامل متن پست رسمی سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس:
ناوشکنهای موشکانداز نیروی دریایی ایالات متحده در حال حاضر پس از عبور از تنگه هرمز، در خلیج فارس در حال عملیات هستند و از «پروژه آزادی» پشتیبانی میکنند.
نیروهای آمریکایی بهطور فعال در تلاش برای بازگرداندن عبور و مرور کشتیهای تجاری مشارکت دارند.
بهعنوان نخستین گام، دو فروند کشتی تجاری با پرچم آمریکا با موفقیت از تنگه هرمز عبور کردهاند و در مسیر خود با امنیت در حال حرکت هستند.
دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👏1
در جلسه ای، گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور بعد از جنگ ارائه شد
ارائه دهنده معتقد بود به "فرو پاشی" اقتصادی نزدیک شدیم!
می گفت گزارش را برای مدیران ارشد کشور ارسال کرده!
عصر امروز توئیت ترامپ را دیدم؛
"ایران به ما اطلاع داد که آنها در وضعیت #فروپاشی هستند."
امان از گزارش نویس ها!!!
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
در قلب تهران، خیابان انقلاب، خیابان مظفر شمالی، اولین درب بزرگ سمت راست، یکی از تاریکترین مراکز سرکوب جمهوری اسلامی قرار دارد.این مکان، مرکز اصلی بازجویی و شکنجه وزارت اطلاعات است که اکثر شهروندان احضارشده برای «پاسخگویی» به آنجا منتقل میشوند. اینجا نه تنها محل بازجوییهای طولانی و شکنجههای جسمی و روانی است، بلکه مرکز انباشت پروندههای امنیتی شهروندان معترض و مخالف نیز محسوب میشود.مردم آن را «برادران مظفر شمالی» مینامند؛ نامی که پشتش وحشت، اعترافات اجباری و نقض سیستماتیک حقوق بشر پنهان شده است.
این همان جایی است که رژیم برای خاموش کردن صدای مردم از آن استفاده میکند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا، اعلام کرد با توجه به شواهد موجود، احتمال درگیری دوباره میان ایران و آمریکا وجود دارد و واشنگتن به تعهدات خود پایبند نبوده است. او گفت اظهارات مقامهای آمریکایی بیش از آنکه نشاندهنده تغییر واقعی باشد، جنبه تبلیغاتی دارد و با هدف کنترل بازار نفت و مدیریت شرایط منطقه مطرح میشود.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
آنچه بهعنوان مسأله اصلی و فوری مردم ایران در عرصه روابط بینالمللی مطرح میشود، بیش از هر چیز به نحوه برخورد قدرتهای جهانی با حاکمیت و وضعیت حقوقبشر در ایران بازمیگردد. پرسش محوری این است که کشورهای تأثیرگذار، بهویژه اروپا و آمریکا، چه سیاستی را باید در قبال این وضعیت اتخاذ کنند: ادامه تعامل و ملاحظهکاری یا اتخاذ رویکردی قاطعتر.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
افشاگری تازه خبرگزاری رویترز یکی از پنهانترین ابعاد اقتصاد ایران را آشکار کرده است؛ شبکهای که در آن خاندانهای بانفوذ با استفاده از رمزارزها، مسیرهای تازهای برای دور زدن تحریمها، انتقال سرمایه و پنهانسازی منابع مالی ایجاد کردهاند. در مرکز این پرونده، خاندان خرازی و صرافی «نوبیتکس» قرار دارند؛ پلتفرمی که به مهمترین درگاه رمزارزی ایران تبدیل شده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM