ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
114K photos
132K videos
4.46K files
80.9K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
🔴 ترامپ: عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز را از دوشنبه آغاز می‌کنیم؛ هر گونه مانع‌تراشی پاسخ قاطع دارد

🔻 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد که از صبح دوشنبه ۱۴ اردیبهشت، طرحی موسوم به «پروژه آزادی» برای عبور امن کشتی‌های گرفتار در تنگه هرمز آغاز خواهد شد؛ اقدامی که او آن را «بشردوستانه» توصیف کرد و نسبت به هر گونه مداخله در آن هشدار داد.
🔻 ترامپ عصر یکشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی خود با اشاره به وضعیت کشتی‌های متوقف‌شده در این آب راه راهبردی نوشت که آمریکا به کشورهایی که در تحولات اخیر خاورمیانه دخالتی ندارند، اطمینان داده است کشتی‌هایشان را به‌طور امن هدایت خواهد کرد تا بتوانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.
🔻 او تأکید کرد بسیاری از این کشتی‌ها با کمبود غذا و نیازهای اولیه برای خدمه مواجه‌اند.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔2
🔴 پشتیبانی ناتو از «پروژه آزادی»

🔻 در ادامه موضع‌گیری ترامپ، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) اعلام کرد که از روز دوشنبه پشتیبانی نظامی از «پروژه آزادی» را با هدف تضمین آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز آغاز می‌کند.
🔻 به‌گفته سنتکام، این مأموریت با دستور مستقیم ترامپ اجرا می‌شود و شامل حمایت از کشتی‌های تجاری برای عبور از این مسیر حیاتی خواهد بود.
🔻 برد کوپر، فرمانده سنتکام، این عملیات را «دفاعی» خواند و تأکید کرد که اجرای آن برای امنیت منطقه‌یی و اقتصاد جهانی ضروری است.
🔻 او در عین‌حال تصریح کرد که «محاصره دریایی» علیه رژیم ایران هم‌چنان حفظ خواهد شد.
🔻 سنتکام هم‌چنین جزئیاتی از ابعاد این عملیات ارائه داد و اعلام کرد که بیش از ۱۵هزار نیروی نظامی، ناوشکن‌های مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده و بیش از ۱۰۰هواپیما در این مأموریت مشارکت خواهند داشت.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👏1🤔1
🔴 اسکات بسنت: در حال «خفه کردن» رژیم ایران هستیم؛ عملیات خشم اقتصادی به خط پایان نزدیک می‌شود

🔻 اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز، با اشاره به سیاست «فشار حداکثری» که به دستور دونالد ترامپ از ماه مارس آغاز شده، گفت ۳هفته پیش نیز رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت خزانه‌داری دستور اجرای مستقیم این عملیات را داده است.
🔻 او این روند را به یک «دو ماراتن» تشبیه کرد که اکنون به خط پایان نزدیک شده است.
🔻 به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا، این فشارها به حدی رسیده که رژیم ایران با مشکلات جدی مالی مواجه شده و حتی توان پرداخت حقوق نیروهای نظامی خود را از دست می‌دهد.
🔻 او تأکید کرد که این یک «محاصره واقعی اقتصادی» است که با مشارکت همه نهادهای دولت آمریکا در حال اجراست.
🔻 بسنت هم‌چنین به نقش نیروی دریایی آمریکا در اجرای محاصره دریایی اشاره کرد و گفت هیچ شناوری قادر به عبور از این محدودیت‌ها نیست.
🔻 او افزود که آمریکا فشار بر شبکه‌های مالی مرتبط با سپاه پاسداران را افزایش داده و هر گونه تلاش برای انتقال منابع مالی به این نهاد را هدف قرار داده است.
🔻 وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه با متهم کردن رژیم ایران به فساد گسترده، اعلام کرد که واشنگتن در حال شناسایی و ردیابی دارایی‌های این حکومت در خارج از کشور است و این دارایی‌ها «برای مردم ایران» حفظ خواهد شد.
🔻 بسنت پیش‌تر نیز رژیم ایران را «سر مار تروریسم جهانی» توصیف کرده و تأکید کرده بود که هدف این عملیات، قطع شریان‌های مالی این حکومت در سطح بین‌المللی است.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1🤔1
🔴 ثابتی عضو مجلس ارتجاع: اینترنت به‌دلیل هسته‌های شورش فعلاً باز نمی‌شود

🔻 ثابتی عضو مجلس ارتجاع در تجمعات شبانه رژیم آخوندی گفت که اینترنت به‌خاطر هسته‌های شورش فعلاً قرار نیست باز شود.
🔻 ثابتی عضو مجلس ارتجاع ۱۱ اردیبهشت در پاسخ به سؤال درباره وضعیت اینترنت گفت: «بعضی کارها خوابیده ببینید وضعیت اینترنت منظور در واقع اینترنت بین‌الملل هستش...
🔻 وضعیت اینترنت تصمیمی که شورای عالی امنیت ملی از فردای جنگ گرفت همین بود که چون بسیاری از هسته‌های شورش، کسایی که بالاخره دنبال به هم ریختن مملکت بودند، با تصمیم شورای امنیت ملی فعلاً قرار نیست باز بشه».
🔻 وی افزود: «منم اگه بخوام صادقانه تو این قضیه حرف بزنم من میگم ما باید خیلی زودتر از اینها زیرساخت‌های اینترنت خودمون رو طوری مهیا می‌کردیم که تو چنین ایامی خیلی از کارها تعطیل نشه».
🔻 ثابتی تأکید کرد تصمیم با شورای عالی امنیت ملی است که رئیس آن رئیس‌جمهور رژیم آخوندی بوده و اعضای آن عموماً افراد دولتی هستند و علت آن شرایط جنگی است که هم‌چنان ممکن است حملات موشکی تکرار شود و مزدوران مورد حمایت دشمن از شبکه‌ها برای ایجاد تجمع استفاده کنند.
🔻 معاون وزیر ارتباطات رژیم آخوندی درباره قطع اینترنت گفت: قطع کامل اینترنت، پرهزینه‌ترین سناریو برای اقتصاد است. چارچوب اینترنت پرو خارج از این وزارت‌خانه و در سطح تصمیم‌گیری‌های امنیتی کشور تعیین می‌شود و نمی‌تواند جایگزین اینترنت پس از پایان جنگ باشد.

دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔2
🔴 بابا آب داد! (طنز سیاسی)
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۵

زیست‌شناسان بر این عقیده‌اند که آفرینش موجودات، از نبات و حیوان گرفته تا بنی‌بشر، میلیون‌ها سال به‌طول کشیده است، تا مثلاً حیوان سم درآورده و آدمی دندان. و اینکه ماموت‌ها و مانسترها که آن‌قدر هم گنده بودند از میان رفتند و به جایشان موجودات مفید پدیدار شد. اما ما دانش‌آموزان را که زیاد هم از علوم زیست‌شناسی حالی‌مان نیست، نظر بر این است که نقصی در کار بوده و یک جای کار لنگیده است. آخر چگونه است که پس از آن چندین میلیون سال یکهو سر و کله هیولایی به‌نام خمینی پیدا می‌شود و دست تکامل که موجودات منقرض‌شده را جمع‌آوری می‌کرده چرا بچه یک هیولای دیگر را باقی گذاشته که در دوران‌های زیست‌شناسی مابعد خود مشکوک‌احوال می‌چرخد. همان کینگ رضا که پریشان‌حال زیستن می‌دارد و هذیان‌وار سخن می‌گوید....



👈بیشتر بخوانید
2🤔2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 رسوایی بزرگ با زبان خودشان! وقتی نقاب‌ها می‌افتد، اتحاد کثیف «فاش.یسم دینی» و دیکتاتوری موروثی عیان می‌شود.

در این ویدیو، «ایرج مصداقی»، پادوی اطلاعاتی و شاگرد وفادار ج.لاد اوین (اسدالله لاجوردی)، با وقاحتی بی‌نظیر اعتراف می‌کند که چگونه در دهه ۶۰، دوشادوش گشت‌های دادستانی «ماشین کش.تار»، در خیابان‌ها پرسه می‌زده و با دروغ‌بافی و آدم‌فروشی، فرزندان مجاهد و مبارز این آب و خاک را شکار کرده و به جوخه‌های اع.دام می‌سپرده است.
پیش از این، ۱۶۰۶ تن از زندانیان سیاسی ازبند‌رسته‌ی دوران شاه و شیخ، در یک بیانیه تاریخی بر ماموریت اطلاعاتی این مزدور نفوذی گواهی داده بودند، اما امروز او خودش با خنده از فروختن همرزمانش می‌گوید!
اما فاجعه و ابتذال سیاسی ماجرا کجاست؟
این تفاله‌ی امنیتی و تشنه‌به‌خ.ون، امروز تغییر رنگ داده، شاه‌پرست شده و در تجمعات «سارقان قیام»، شعار فاش.یستی سر می‌دهد! بدتر از آن، این شکارچی «مجاهدین خلق»، امروز تئوریسین «بچه شاه» شده و در کمیته‌ی مضحک «عدالت انتقالی» او سینه می‌زند!
هدف این «پروژه استعماری» کاملاً روشن است: «اپوزیسیون فیک» از میان توابین لاجوردی یارگیری می‌کند تا فردا روز، برای «وحوش» سپاه و شکن.جه‌گران ساواک امان‌نامه و مصونیت بخرد و در دادگاه‌های فرمایشی خود، حکم اع.دام و نابودی انقلابیون را صادر کند!

اما زهی خیال باطل! خ.ونی که در کف خیابان‌های ایران و در راهروهای اوین ریخته شده، هرگز به این «بقایای دیکتاتوری» و این «عامل انحراف» اجازه موج‌سواری نخواهد داد. مشروعیت، تنها از آن خ.ون و میدان است.
#نه_شاه_نه_شیخ



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍2👏1
🔴 ورود ناوشکن‌های آمریکا به خلیج فارس؛ آغاز عملی «پروژه آزادی» با عبور اولین کشتی‌ها

با تشدید حضور نظامی ایالات متحده در آب‌های منطقه، ناوشکن‌های موشک‌انداز آمریکایی پس از عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شده‌اند. این تحرکات در چارچوب طرح موسوم به «پروژه آزادی» انجام می‌شود؛ طرحی که هدف آن بازگرداندن جریان عبور کشتی‌های تجاری در یکی از حیاتی‌ترین مسیرهای دریایی جهان عنوان شده است.

🔴 ترجمه کامل متن پست رسمی سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس:
ناوشکن‌های موشک‌انداز نیروی دریایی ایالات متحده در حال حاضر پس از عبور از تنگه هرمز، در خلیج فارس در حال عملیات هستند و از «پروژه آزادی» پشتیبانی می‌کنند.

نیروهای آمریکایی به‌طور فعال در تلاش برای بازگرداندن عبور و مرور کشتی‌های تجاری مشارکت دارند.

به‌عنوان نخستین گام، دو فروند کشتی تجاری با پرچم آمریکا با موفقیت از تنگه هرمز عبور کرده‌اند و در مسیر خود با امنیت در حال حرکت هستند.

دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۴۰۵


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👏1
🔴 محسن زنگنه عضو مجلس آخوندی، اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد فروپاشی اقتصاد رژیم را تایید کرده و با طرح این موضوع که گزارش را چه کسی به ترامپ داده ، میگوید؛

در جلسه ای، گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور بعد از جنگ ارائه شد
ارائه دهنده معتقد بود به "فرو پاشی" اقتصادی نزدیک شدیم!
می گفت گزارش را برای مدیران ارشد کشور ارسال کرده!
عصر امروز توئیت ترامپ را دیدم؛
"ایران به ما اطلاع داد که آنها در وضعیت #فروپاشی هستند."
امان از گزارش نویس ها!!!


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تهران – مرکز اصلی شکنجه و بازجویی وزارت اطلاعات

در قلب تهران، خیابان انقلاب، خیابان مظفر شمالی، اولین درب بزرگ سمت راست، یکی از تاریک‌ترین مراکز سرکوب جمهوری اسلامی قرار دارد.این مکان، مرکز اصلی بازجویی و شکنجه وزارت اطلاعات است که اکثر شهروندان احضارشده برای «پاسخگویی» به آنجا منتقل می‌شوند. اینجا نه تنها محل بازجویی‌های طولانی و شکنجه‌های جسمی و روانی است، بلکه مرکز انباشت پرونده‌های امنیتی شهروندان معترض و مخالف نیز محسوب می‌شود.مردم آن را «برادران مظفر شمالی» می‌نامند؛ نامی که پشتش وحشت، اعترافات اجباری و نقض سیستماتیک حقوق بشر پنهان شده است.
این همان جایی است که رژیم برای خاموش کردن صدای مردم از آن استفاده می‌کند.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔴 #پادکست - قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه: ممکن است جنگ با آمریکا دوباره شروع شود!

محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، اعلام کرد با توجه به شواهد موجود، احتمال درگیری دوباره میان ایران و آمریکا وجود دارد و واشنگتن به تعهدات خود پایبند نبوده است. او گفت اظهارات مقام‌های آمریکایی بیش از آن‌که نشان‌دهنده تغییر واقعی باشد، جنبه تبلیغاتی دارد و با هدف کنترل بازار نفت و مدیریت شرایط منطقه مطرح می‌شود.



به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔴 #پادکست - چرا سکوت جهان در برابر اعدام‌های ایران خطرناک است

آن‌چه به‌عنوان مسأله اصلی و فوری مردم ایران در عرصه روابط بین‌المللی مطرح می‌شود، بیش از هر چیز به نحوه برخورد قدرت‌های جهانی با حاکمیت و وضعیت حقوق‌بشر در ایران بازمی‌گردد. پرسش محوری این است که کشورهای تأثیرگذار، به‌ویژه اروپا و آمریکا، چه سیاستی را باید در قبال این وضعیت اتخاذ کنند: ادامه تعامل و ملاحظه‌کاری یا اتخاذ رویکردی قاطع‌تر.



به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔴 #پادکست - گزارش افشاگرانه رویترز از نقش خاندان خرازی در پشت‌پرده امپراتوری نوبیتکس


افشاگری تازه خبرگزاری رویترز یکی از پنهان‌ترین ابعاد اقتصاد ایران را آشکار کرده است؛ شبکه‌ای که در آن خاندان‌های بانفوذ با استفاده از رمزارزها، مسیرهای تازه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها، انتقال سرمایه و پنهان‌سازی منابع مالی ایجاد کرده‌اند. در مرکز این پرونده، خاندان خرازی و صرافی «نوبیتکس» قرار دارند؛ پلتفرمی که به مهم‌ترین درگاه رمزارزی ایران تبدیل شده است.


به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اخبار شامگاهی - دو شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ ، برابر با ۴ می ۲۰۲۶


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایران در پنج دقیقه

مروری بر آخرین تحولات ایران و منطقه در ۲۴ ساعت گذشته در برنامه «ایران در پنج دقیقه».
همراه با یاسر مفیدی



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 سربه‌داران مشهد؛ پرچمداران محلات شورشی

حکومت امروز در مشهد، سه جوان شورشگر بازداشت‌شده در قیام دی‌ماه ۱۴۰۴ را اعدام کرد.
مهدی رسولی، محمدرضا میری و ابراهیم دولت‌آبادی، از جوانانی بودند که در اعتراضات مشهد حضور داشتند و حکومت آن‌ها را «لیدر اعتراضات» معرفی می‌کرد.
هر سه این شورشگران در بلوار طبرسی مشهد شب۱۸دیماه مزدوران رژیم را مجازات کرده و منطقه را آزاد کرده بودند. حکومت برای گرفتن انتقام از مردم مشهد آنها را اعدام کرد اما این اعدام‌ها، بیش از هر چیز نشان‌دهنده وحشت حکومت از تکرار قیام و خشم نسل جوان ایران است.



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 نیم نگاه
مذاکره اجباری در بن‌بست کامل


ثابتی نماینده مجلس رژيم گفته: الان مسئله این نیست که عراقچی و قالیباف مذاکره کنند یا جلیلی‌ مشکل ما آمریکاست نه اینکه باقر برود یا عباس یا سعید.
معنی این حرف چیست؟



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1👀1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پیش به سوی قیام ...
چرا رژیم از نسل جوان می‌ترسد؟


تحولات اجتماعی با شتابی کم‌سابقه در جریان است. در پس این وضعیت، بحث از شکل‌گیری نسلی تازه مطرح است ؛ نسلی که تجربه‌های متفاوتی دارد و نقش آن در تحولات پیش‌رو، به یکی از موضوعات مهم تحلیل‌های اجتماعی تبدیل شده است، این نسل چه نقشی بر تحولات دارد؟
همراه با محمد رضا مرادی ...



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍2
🔴 اوج‌گیری تنش در تنگه هرمز؛ سنتکام: عبور کردیم. سپاه: زدیم!
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۵

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) عصر دوشنبه ۱۴ اردیبهشت اعلام کرد که دو کشتی تجاری با پرچم ایالات متحده با موفقیت از تنگه هرمز عبور کرده و به مسیر خود ادامه داده‌اند. به‌گفته این نهاد، این اقدام در چارچوب تلاش‌های نیروهای آمریکایی برای تأمین امنیت رفت‌وآمد دریایی و پشتیبانی از طرحی موسوم به «پروژه آزادی» انجام شده است.

سنتکام همچنین تأکید کرد که ناوشکن‌های موشک‌انداز نیروی دریایی آمریکا پس از عبور از تنگه هرمز، اکنون در خلیج فارس مستقر هستند و مأموریت‌های عملیاتی خود را دنبال می‌کنند. در پیامی که در شبکه ایکس منتشر شد، آمده است نیروهای آمریکایی به‌صورت فعال در حال فراهم کردن شرایط برای ازسرگیری تردد ایمن کشتی‌های تجاری در این مسیر راهبردی هستند....



👈بیشتر بخوانید
👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 موج اعدام‌ها، وحشت حاکمیت از چیست؟

اعدام‌های روزانه در ایران، همزمان با افزایش انزوای بین‌المللی رژیم، چه پیامی دارد؟
بررسی ریشه‌های ترس رژیم از جامعه و نقش نسل جوان در خیزش‌های آینده.
گفتگو با عباس صنوبری



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1