ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
115K photos
132K videos
4.46K files
81K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
🔴 دفاعیه شگفت‌انگیز مجاهد سربه‌دار وحید بنی‌عامریان
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۵
در سحرگاه ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ فرمانده وحید بنی‌عامریان همراه با یار و همرزمش ابوالحسن منتظر به جرم عضویت در مجاهدین خلق در زندان قزلحصار به دار آویخته شدند. شگفت‌انگیز آن بود که درخشش وحید از همان لحظه آغاز شد. بسیاری از همکلاسی‌های او در دانشگاه خواجه نصیر و بسیاری از همرزمان و دوستانش از اعدام جنایتکارانه یک نخبه آگاه و مسئول شوکه شدند. اما شگفتی اصلی وحید اعدامش نبود بلکه یادگارهایی بود که از خود به جای گذاشت. یکی از این یادگارها همین ویدئوی است که متن آن پیش روی ماست و تصویرش در پی می آید.

در توضیح این ویدئو باید گفت که وی قبل از اعدام این ویدئو را پر کرد و به بیرون زندان فرستاد. او بعد از صدور حکم اعدام این دفاعیه را انجام داد و چون دادگاه رژیم انسان ستیز را به رسمیت نمی شناخت، دفاعیه را به محضر خلق قهرمان ایران تقدیم کرد:...




👈بیشتر بخوانید
3
🔴 مایک والترز: قطعنامه جدیدی با هدف پاسخگو کردن رژیم ایران به شورای امنیت می‌رود

🔻 آمریکا اعلام کرد در حال پیشبرد قطعنامه‌یی در شورای امنیت سازمان ملل متحد است که اقدامات رژیم ایران در تنگه هرمز، از جمله مین‌گذاری دریایی و تهدید کشتیرانی بین‌المللی را هدف قرار می‌دهد.
🔻 به گزارش رسانه‌های آمریکایی، این اقدام در راستای تلاش دولت دونالد ترامپ برای تقویت حمایت بین‌المللی از عملیات دریایی جاری در تنگه هرمز، انجام می‌شود.
🔻 مایک والتز، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت در یک نشست خبری گفت
این قطعنامه با هدف پاسخگو کردن رژیم ایران به‌دلیل «مین‌گذاری در آب‌های بین‌المللی و تهدید یکی از حیاتی‌ترین مسیرهای تجارت جهانی» تدوین شده است.
🔻 او تأکید کرد که این طرح با همکاری بحرین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس تهیه می‌شود و افزود: «ما در شورای امنیت روی مسیری موازی کار می‌کنیم که جدا از پروژه آزادی است، اما با آن ارتباط دارد».
🔻 والتز با انتقاد از اقدامات رژیم ایران گفت این کشور نمی‌تواند «کورکورانه» اقدام به مین‌گذاری در دریاها کند و امنیت کشتیرانی جهانی را به خطر بیندازد.
🔻 به‌گفته او، این قطعنامه ایران را ملزم خواهد کرد که مین‌گذاری را متوقف کند، محل مین‌ها را اعلام کند و با سازمان ملل برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه همکاری داشته باشد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
👍1
🔴 جمعبندی سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران- آوریل۲۰۲۶
۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۵

آن چه صفحه تاریخ ایران در آغاز سال ۲۰۲۶ را از همیشه متمایز می سازد، شکل‌گیری قیامی آتشین دیماه است که تبلوری از خشم عمومی نسبت به یک حاکمیت جبار و ضد حقوق بشر است. همانگونه که این قیام بی نظیر بوده است نقض حقوق بشر و جنایتی هم که علیه مردم در جریان قیام صورت گرفته بی نظیر بوده است.

تصاویر پیکرهای انباشته شده شهیدان قیام در سوله‌ها و سردخانه‌های سرریز شده از پیکر انسانها تصویری تلخ اما گویا از تاریخ ایران به ثبت داده است. اکنون همان جنایت پیشگانی که در جریان قیام جوانان را به رگبار بستند، با اعدام‌های روزانه جوانان قیام و شورشگر تلاش دارند جلوی جنبش دیگر را بگیرند....


👈بیشتر بخوانید
2🔥1
🔴 تنگه هرمز در سکوت دریایی؛ کشتی‌ها به‌سوی دبی گریختند

بلومبرگ گزارش داد تنگه هرمز، یکی از حیاتی‌ترین گذرگاه‌های انرژی جهان، در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه تقریباً از تردد دریایی خالی بود و صدها کشتی در نزدیکی دبی تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، کشتی‌ها با فاصله گرفتن از تنگه هرمز، به‌دنبال پناه‌گیری در نقاط امن‌تر هستند؛ اقدامی که در واکنش به گسترش محدوده کنترل رژیم ایران و هشدارهای رادیویی به شناورها صورت گرفته است.

حملات به بندر فجیره در امارات نیز نگرانی‌ها را تشدید کرده و نشان داده دامنه تهدیدهای رژیم ایران از تنگه هرمز فراتر رفته است. بلومبرگ نوشت عبور روزانه از تنگه هرمز اکنون تقریباً به صفر رسیده؛ در حالی که پیش از جنگ، روزانه حدود ۱۳۵ عبور از این مسیر ثبت می‌شد.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 گسترش شعار نویسی در مدارس شیراز
در و دیوار شهر رسانه ی ماست.







دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
🔴 تداوم کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در هفته صد و نوزدهم در ۵۶ زندان مختلف

🔺بیانیه کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در هفته صد و نوزدهم، با تأکید بر این‌که «افزایش اعدامها نتیجه تسلیم دستگاه قضائی به نهاد‌های امنیتی واجا، ساس و شورای هماهنگی اطلاعاتی کشور است»، روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ انتشاریافت.
🔹بیانیهٔ ضمن یادآوری اعدام زندانی سیاسی ۲۱ساله و قهرمان کاراته ساسان آزادوار در اصفهان، اعدام سه زندانی دیگر قیام دی‌ماه ۴۰۴ در مشهد با اسامی مهدی رسولی، محمدرضا میری، ابراهیم دولت‌آبادی در مشهد و اعدام محراب عبدالله‌زاده از زندانیان خیزش ۱۴۰۱ در ارومیه توسط دیکتاتوری حاکم در هفتهٔ گذشته، خاطرنشان می‌کند که اعدام زندانیان محدود به زندانیان سیاسی نیست و در هفته گذشته، اعدام زندانیان با اتهامات دیگر نیز افزایش یافته است.
🔹در ادامهٔ بیانیهٔ کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، ضمن تأکید بر این‌که بسیاری از زندانیان و بازداشتی‌های اعتراضات اخیر هم‌چنان در خطر اعدام قرار دارند، آمده است: اژه‌ای رئیس دستگاه قضاییه [تحت سلطه واجا، ساس و شورای هماهنگی اطلاعات کشور] هفته گذشته با حمله به مخالفان اعدام، جوانان و مخالفان حکومت را به اعدام‌های بیشتر تهدید کرد و به این ترتیب بر سرکوب مردم معترض و در عمل اعدام زندانیان شدت بخشید.
🔹در ادامه مقاومتها در برابر احکام "قرون وسطایی"اعدام، تعدادی از فعالان کارزار"سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در بند زنان زندان اوین که سه‌شنبه گذشته در هواخوری بند شعار نه به اعدام و مرگ بر دیکتاتور سر داده بودند محروم از ملاقات و تماس شده‌اند.
🔹بر همگان روشن است که سیاست سرکوب، زندان و اعدام نمی‌تواند مانع خیزش و قیام مردم علیه حاکمیت گردد. زیرا حاکمیتی که مشروعیت خود را در بین مردم از دست داده، سرکوب و اعدام دردی از آن دوا نخواهد کرد.
🔹ما اعضای کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" کلیه وجدانهای بیدار و مخالفان اعدام، ارگانهای حقوق‌بشری و جوامع بین‌المللی را به اقدام فوری و مؤثر برای نجات جان زندانیان سیاسی و غیرسیاسی در ایران فرا می‌خوانیم.
🔹کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در هفته صدو نوزدهم در روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ در ۵۶زندان زیر در اعتصاب غذا می‌باشند:
زندان اوین (بند زنان و مردان)، زندان قزلحصار (واحد ۲و۳و ۴)، زندان مرکزی کرج، زندان فردیس کرج، زندان تهران بزرگ، زندان قرچک، زندان خورین ورامین، زندان چوبیندر قزوین، زندان اهر، زندان اراک، زندان لنگرود قم، زندان خرم‌آباد، زندان بروجرد، زندان یاسوج، زندان اسدآباد اصفهان، زندان دستگرد اصفهان، زندان شیبان اهواز، زندان سپیدار اهواز (بند زنان و مردان)، زندان نظام شیراز، زندان عادل‌آباد شیراز (بند زنان و مردان)، زندان فیروزآباد فارس، زندان دهدشت، زندان زاهدان (بند زنان و مردان)، زندان برازجان، زندان رامهرمز، زندان بهبهان، زندان بم، زندان یزد (بند زنان و مردان)، زندان کهنوج، زندان طبس، زندان مرکزی بیرجند، زندان مشهد، زندان گرگان، زندان سبزوار، زندان گنبدکاووس، زندان قائمشهر، زندان رشت (بند مردان و زنان)، زندان رودسر، زندان حویق تالش، زندان ازبرم لاهیجان، زندان دیزل‌آباد کرمانشاه، زندان اردبیل، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان سلماس، زندان خوی، زندان نقده، زندان میاندوآب، زندان مهاباد، زندان بوکان، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان سنندج، زندان کامیاران و زندان ایلام



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 براساس خبرهای منتشر شده ،‌ حکم اعاده‌ی دادرسی پیمان فرح‌آور، که به جرم هواداری از سازمان مجاهدین خلق در زندان است رد شد. او پیش از این به اعدام محکوم شده بود.

🔴پیمان فرح‌آور شاعر اهل گیلان در زندان لاکان به سر می‌برد


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
3😱1
🔴 کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام وارد هفته صدو نوزدهم شد
۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۵

برغم اجرای مستمر حکم اعدام در مورد زندانیان سیاسی ، کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام قدرتمندانه ادامه یافت و وارد هفته صدونوزدهم شد.براساس گزارشها زندانیان شرکت کننده در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در این هفته نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به ادامه اعدام‌های وحشیانه اعلام اعتصاب کردند و تاکید کردند:« اژه‌ای رئیس دستگاه قضائیه [تحت سلطه واجا، ساس و شورای هماهنگی اطلاعات کشور] هفته‌گذشته با حمله به مخالفان اعدام، جوانان و مخالفان حکومت را به اعدام‌های بیشتر تهدید کرد و به این ترتیب بر سرکوب‌ مردم معترض و در عمل اعدام زندانیان شدت بخشید.

متن کامل بیانیه زندانیان شرک کنده در کارزار

افزایش اعدام‌ها نتیجه تسلیم دستگاه قضائی به نهاد‌های امنیتی واجا،ساس و شورای هماهنگی اطلاعاتی کشور است

تداوم کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در هفته صدونوزدهم در ۵۶ زندان مختلف

دیکتاتوری حاکم بر ایران، در هفته گذشته زندانی سیاسی ۲۱ ساله و قهرمان کاراته ساسان آزادوار، و سه زندانی دیگر قیام دی ماه ۴۰۴ را در مشهد با اسامی مهدی رسولی، محمدرضا میری، ابراهیم دولت آبادی و محراب عبدالله زاده از زندانیان خیزش ۱۴۰۱ را در ارومیه سبعانه اعدام کرد. همچنین دو زندانی کُرد با اسامی ناصر بکرزاده و یعقوب کریم پور را نیز تحت عنوان جاسوسی به دار آویخت. اعدام زندانیان محدود به زندانیان سیاسی نیست و در هفته گذشته، اعدام زندانیان با اتهامات دیگر نیز افزایش یافته است.

بسیاری از زندانیان و بازداشتی‌های اعتراضات اخیر، همچنان در خطر اعدام قرار دارند. به ویژه زندانیانی همچون عرفان امیری، متین محمدی، احسان حسینی پور حصارلو، مریم هداوندمیری، محمد عباسی، سعید زارعی کردشولی، حمیدرضا فتحی، عبدالرضا فتحی، حمیدرضا ثابت‌رای و محمدرضا طبری که اخیراً به اعدام محکوم شده‌اند. قضائیه ولایت فقیه در اقدامی دیگر اعاده ‌دادرسی پیمان فرح‌آور، زندانی سیاسی محبوس در زندان لاکان رشت را رد کرده‌است و جان این زندانی در خطر جدی قرار دارد....




👈بیشتر بخوانید
🔥1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام و درود بر شما

این ویدیو رو دیشب در تهران گرفتم. یه ساختمان دولتی که از سر تا پا روشنه.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 وزیر جنگ آمریکا پیت هگست به بقایای پاسداران و نیروهای نظامی رژیم ایران هشدار داد و گفت:

«به آنچه از نیروهای ایران باقی مانده است: اگر به سربازان آمریکایی یا کشتی‌های تجاری بی‌گناه حمله کنید، با قدرت آتش کوبنده و ویرانگر آمریکا روبرو خواهید شد... ما ترجیح می‌دهیم این یک عملیات صلح‌آمیز باشد، اما آماده دفاع از مردم خود هستیم.»

پیت هگسث به طور رسمی رژیم ایران را به خاطر «اخاذی بین‌المللی» در صحنه جهانی هشدار داد و گفت:
«برای مدت طولانی، ایران کشتی‌ها را آزار می‌داد، به نفتکش‌های غیرنظامی از همه کشورها تیراندازی می‌کرد و سعی داشت یک سیستم عوارض تحمیل کند. طرح ایران، که شکلی از اخاذی بین‌المللی است، غیرقابل قبول است. این کار با پروژه آزادی به پایان خواهد رسید.»

وی افزود؛
«این عملیات جدا و متمایز از عملیات خشم حماسی است. پروژه آزادی ماهیتی دفاعی، دامنه‌ای متمرکز و مدت زمانی موقت دارد - با یک ماموریت: محافظت از کشتی‌های تجاری بی‌گناه در برابر تجاوز ایران.»


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 رهبران فرانسه و انگلستان و دبیرکل ناتو بر پایان جنگ ایران و آمریکا تأکید کردند

🔻 سایت دولت انگلستان ۱۴ اردیبهشت گزارش داد: این رهبران در مورد وضعیت خاورمیانه، لزوم پایان جنگ در ایران، لزوم بازگشایی تنگه هرمز برای بازگرداندن آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت جهانی توافق کردند.
🔻 آنها هم‌چنین در مورد حمایت اروپا از تقویت امنیت منطقه بحث کردند و از هماهنگی نزدیک بین متحدان اروپایی استقبال کردند.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 موج جهانی محکومیت حملات موشکی و پهپادی رژیم ایران به امارات

🔻 در پی حملات موشکی و پهپادی رژیم ایران به امارات متحده عربی، موجی از محکومیت‌های گسترده بین‌المللی شکل گرفته و کشورهای مختلف و نهادهای منطقه‌ای و جهانی با ابوظبی اعلام همبستگی کرده‌اند.
🔻 وزارت دفاع امارات اعلام کرده است چندین موشک کروز شلیک‌شده از سوی رژیم ایران به‌سوی این کشور شناسایی شده‌اند.
🔻 هم‌زمان، دفتر رسانه‌ای فجیره گزارش داده که در پی حمله پهپادی به منطقه صنایع نفتی این شهر، آتش‌سوزی رخ داده است. بر اساس این گزارش، در حمله به مجتمع صنعت نفت فجیره، ۳شهروند هندی زخمی شده‌اند.
🔻 در سطح بین‌المللی، مارک کارنی، نخست‌وزیر کانادا، این حملات را «بدون تحریک» توصیف کرد و
ضمن اعلام حمایت از محمد بن زاید و مردم امارات، از تلاش‌ها برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی قدردانی کرد. وی همچنین خواستار کاهش تنش و بازگشت به مسیر دیپلماسی شد.
🔻 اتحادیه اروپا نیز با انتشار بیانیه‌ای، حملات به «شرکای راهبردی» خود در خلیج‌فارس را «نقض آشکار حقوق بین‌الملل» خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.
🔻 فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، تأکید کرد که اتحادیه اروپا برای کاهش تنش و دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک، همکاری نزدیک با شرکای خود را ادامه خواهد داد.
🔻 کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلستان، ضمن محکوم کردن این حملات، اعلام کرد که لندن در کنار امارات متحده عربی ایستاده و به حمایت از شرکای خود در منطقه ادامه می‌دهد. او از تهران خواست برای جلوگیری از تشدید بحران، به مسیر دیپلماسی بازگردد.
🔻 امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی را «غیرموجه و غیرقابل قبول» دانست و بر ادامه حمایت پاریس از متحدان منطقه‌ای تأکید کرد.
🔻 فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان، نیز با محکوم کردن این حملات، اعلام کرد که برلین در کنار مردم امارات و شرکای منطقه‌ای خود قرار دارد.
🔻 در منطقه، عربستان سعودی و بحرین نیز واکنش نشان دادند. ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با رئیس امارات، این حملات را «غیرموجه» خواند و آن را محکوم کرد.
🔻 پادشاه بحرین نیز با اعلام حمایت از امارات، تأکید کرد که منامه از اقدامات این کشور برای حفظ امنیت و ثبات خود پشتیبانی می‌کند.
🔻 هم‌زمان، دبیرکل اتحادیه عرب و رئیس پارلمان عربی نیز این حملات را محکوم کرده و بر همبستگی با امارات تأکید کردند.
🔻 نیوزیلند نیز این اقدام را نقض آتش‌بس دانست و از تهران خواست به تعهدات خود پایبند بماند و به حقوق بین‌الملل، از جمله حفاظت از غیرنظامیان، احترام بگذارد.
🔻 شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، ضمن محکوم کردن حملات، همبستگی کشورش با امارات را اعلام کرد و نوشت پاکستان در این شرایط در کنار دولت و مردم امارات ایستاده است.
🔻 وی همچنین بر ضرورت حفظ آتش‌بس و فراهم شدن فضای دیپلماتیک برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه تأکید کرد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🔴 وال استریت ژورنال: تهدید پاسدار یدالله جوانی به توقیف کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز

رژیم ایران مدعی شد با کشتی‌هایی که سعی در عبور از تنگه هرمز دارند به‌طور قاطع برخورد خواهد کرد
وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت گزارش داد که به‌دنبال عملیات هدایت کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز، مهره‌های سپاه پاسداران تهدید به برخورد با کشتی‌های عبوری کرده‌اند. در همین رابطه پاسدار جوانی مدعی شد که تمامی کشتی‌ها برای تردد از این آبراه حیاتی باید از رژیم ایران مجوز دریافت کنند.

تهدیدات رژیم در تنگه هرمز

وال استریت امروز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت نوشت: سپاه پاسداران در دومین روز از عملیات آمریکا برای هدایت کشتی‌های تجاری در آبراه حیاتی تنگه هرمز اعلام کرد با کشتی‌هایی که سعی در عبور از تنگه هرمز دارند «به‌طور قاطع برخورد خواهد شد».

ادعاهای پاسدار جوانی علیه کشتی‌رانی بین‌المللی

پاسدار جوانی، از مهره‌های سیاسی سپاه پاسداران در مصاحبه‌ای با رسانه حکومتی ایرنا هشدار داد: «همه کشتی‌هایی که از تنگه عبور می‌کنند باید ابتدا اجازه تهران را دریافت کنند».


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 خطر فروپاشی آتش‌بس در خاورمیانه؛ تبادل حملات سنگین میان رژیم ایران و آمریکا در تنگه هرمز

انهدام قایق‌ها و پهپادهای ایرانی توسط سنتکام؛ حمله موشکی ایران به بنادر نفتی امارات
آتش‌بس شکننده در منطقه خاورمیانه روز سه‌شنبه، پس از حملات متقابل و جدید نیروهای نظامی ایالات متحده و رژیم ایران، در آستانه فروپاشی قرار گرفت. در حالی که واشینگتن از انهدام تجهیزات نظامی ایران در جریان عملیات اسکورت نفتکش‌ها خبر می‌دهد، تهران با تأیید حمله به امارات، نیروهای آمریکایی را به هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرده است.

درگیری در آب‌های هرمز؛ انهدام قایق‌ها و پهپادها
ارتش ایالات متحده روز دوشنبه از درگیری مستقیم در تنگه هرمز خبر داد:

انهدام تجهیزات: نیروهای آمریکایی اعلام کردند پس از دستور دونالد ترامپ برای اعزام نیروی دریایی جهت اسکورت نفتکش‌های سرگردان، شش قایق کوچک، موشک‌های کروز و پهپادهای ایرانی را منهدم کرده‌اند.

تکذیب و اتهام تهران: رژیم ایران ضمن تکذیب انهدام قایق‌های نظامی خود، اعلام کرد که ارتش آمریکا قایق‌های غیرنظامی را هدف قرار داده و منجر به کشته شدن پنج غیرنظامی شده است.

عبور کشتی‌های تجاری: ارتش آمریکا اعلام کرد دو کشتی تجاری این کشور تحت حمایت ناوشکن‌های موشک‌انداز از تنگه عبور کرده‌اند؛ ادعایی که بلافاصله توسط ایران تکذیب شد.

گسترش دامنه جنگ؛ حمله به بنادر و کشتی‌های تجاری
گزارش‌های میدانی از وقوع انفجارهای گسترده در زیرساخت‌های انرژی منطقه حکایت دارد:

حمله به امارات: تلویزیون دولتی ایران تأیید کرد که مقامات نظامی در پاسخ به آنچه «ماجراجویی ارتش ایالات متحده» خوانده‌اند، به خاک امارات حمله کرده‌اند.

آتش‌سوزی در بندر نفتی: به گزارش رویترز، یک بندر نفتی در امارات توسط موشک‌های ایرانی به آتش کشیده شد.

آسیب به ناوگان تجاری: آژانس امنیت دریایی بریتانیا از مورد اصابت قرار گرفتن دو کشتی در سواحل امارات خبر داد. همچنین کره جنوبی گزارش داد که یکی از کشتی‌های تجاری‌اش در تنگه هرمز دچار انفجار و آتش‌سوزی در موتورخانه شده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1
🔴 تأکید نمایندگان کشورهای مختلف در کنفرانس بازنگری «ان‌پی‌تی»: رژیم ایران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند

نشست کمیته سوم کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای درباره رژیم ایران

۱۴۰۵/۲/۱۵

اتحادیه اروپا: توسعه هسته‌ای رژیم ایران و پایبند نبودن به توافقنامه پادمان، یک بحران فوری و عمیق برای پیمان منع تسلیحات هسته‌ای ایجاد کرده است

در کمیته سوم کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPt)، نمایندگان کشورهای مختلف تصریح کردند که رژیم ایران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند. نماینده اتحادیه اروپا در این نشست تأکید کرد که تحولات در ایران و منطقه، امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند.

محکومیت حملات نظامی رژیم ایران علیه کشورهای منطقه
اتحادیه اروپا خواستار کاهش تنش، خویشتن‌داری حداکثری، حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی و احترام کامل به قوانین بین‌المللی توسط همه طرف‌ها است. نماینده اتحادیه اروپا افزود: «ما حملات نظامی بی‌هدف رژیم ایران علیه کشورهای منطقه را به‌شدت محکوم می‌کنیم.»

بحران غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بالا توسط رژیم
نماینده اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: توسعه هسته‌ای رژیم ایران در شش سال گذشته و پایبند نبودن آن به توافقنامه پادمان، یک بحران فوری و عمیق برای پیمان منع تسلیحات هسته‌ای ایجاد کرده است. رژیم ایران تنها کشور غیرهسته‌ای عضو NPt است که اورانیوم غنی‌شده با غلظت بالا تولید و انباشته کرده است؛ اقدامی که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای آن وجود ندارد.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 امارات بار دیگر از حملات موشکی و پهپادی رژیم ایران خبر داد

وزارت دفاع امارات اعلام کرده است که پدافند هوایی این کشور در حال مقابله با حملات موشکی و پهپادهای انتحاری است که به‌گفته مقام‌های اماراتی از سوی رژیم ایران شلیک شده‌اند.

در حدود ۲۰ دقیقه گذشته، صدای انفجارهای متعدد در نقاط مختلف امارات شنیده شده و گزارش‌ها از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی این کشور حکایت دارد.

این تحول تازه، نشانه‌ای دیگر از گسترش دامنه تنش در منطقه و ورود دوباره امارات به کانون درگیری‌هایی است که رژیم ایران تلاش دارد با کشاندن آن به کشورهای همسایه، هزینه ماجراجویی‌های خود را از جیب مردم منطقه پرداخت کند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM