🔴 آکسیوس: آمریکا و رژیم ایران به توافق یک صفحهیی برای پایان دادن به جنگ نزدیک میشوند
🔻 آکسیوس امروز ۱۶ اردیبهشت بهنقل از منابع مطلع نوشت: آمریکا و رژیم ایران به توافق یک صفحهای برای پایان دادن به جنگ نزدیک میشوند. ۲مقام آمریکایی و ۲منبع دیگر این موضوع را فاش کردند.
🔻 بهنوشته آکسیوس، آمریکا انتظار دارد که ایران در ۴۸ساعت آینده در مورد چندین نکته کلیدی پاسخ دهد. هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است، اما منابع گفتند که این نزدیکترین توافق طرفین از زمان شروع جنگ بوده است.
🔻 این توافق شامل تعهد ایران به توقف غنیسازی هستهیی، موافقت آمریکا با لغو تحریمها و آزادسازی میلیاردها دلار از داراییهای مسدود شده ایران و
لغو محدودیتهای عبور و مرور از تنگه هرمز توسط هر دو طرف خواهد بود.
🔻 آکسیوس افزود: بسیاری از شرایط مندرج در این یادداشت، مشروط بهدستیابی به توافق نهایی است و احتمال جنگ مجدد یا برزخی طولانی را باقی میگذارد که در آن جنگ داغ متوقف شده، اما هیچ چیز واقعاً حل نشده است.
🔻 یک مقام آمریکایی گفت که در صورت شکست مذاکرات، نیروهای آمریکایی میتوانند محاصره را دوباره برقرار کنند، یا اقدام نظامی را از سر بگیرند.
🔻 به گفته این منابع مدت زمان توقف غنیسازی اورانیوم بهطور فعال در حال مذاکره است و ۳منبع میگویند که حداقل ۱۲سال خواهد بود. یک منبع دیگر ۱۵سال را اعلام کرده است. ایران پیشنهاد توقف ۵ساله غنیسازی را داده و آمریکا خواستار ۲۰سال شده است.
🔻 ۲منبع آگاه همچنین اعلام کردند که ایران موافقت خواهد کرد اورانیوم غنیشده با غنای بالا را از کشور خارج کند، اولویت اصلی آمریکا که تهران تاکنون آن را رد کرده است. یک منبع گفت که گزینهیی که مورد بحث قرار گرفته، انتقال مواد به آمریکا است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 آکسیوس امروز ۱۶ اردیبهشت بهنقل از منابع مطلع نوشت: آمریکا و رژیم ایران به توافق یک صفحهای برای پایان دادن به جنگ نزدیک میشوند. ۲مقام آمریکایی و ۲منبع دیگر این موضوع را فاش کردند.
🔻 بهنوشته آکسیوس، آمریکا انتظار دارد که ایران در ۴۸ساعت آینده در مورد چندین نکته کلیدی پاسخ دهد. هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است، اما منابع گفتند که این نزدیکترین توافق طرفین از زمان شروع جنگ بوده است.
🔻 این توافق شامل تعهد ایران به توقف غنیسازی هستهیی، موافقت آمریکا با لغو تحریمها و آزادسازی میلیاردها دلار از داراییهای مسدود شده ایران و
لغو محدودیتهای عبور و مرور از تنگه هرمز توسط هر دو طرف خواهد بود.
🔻 آکسیوس افزود: بسیاری از شرایط مندرج در این یادداشت، مشروط بهدستیابی به توافق نهایی است و احتمال جنگ مجدد یا برزخی طولانی را باقی میگذارد که در آن جنگ داغ متوقف شده، اما هیچ چیز واقعاً حل نشده است.
🔻 یک مقام آمریکایی گفت که در صورت شکست مذاکرات، نیروهای آمریکایی میتوانند محاصره را دوباره برقرار کنند، یا اقدام نظامی را از سر بگیرند.
🔻 به گفته این منابع مدت زمان توقف غنیسازی اورانیوم بهطور فعال در حال مذاکره است و ۳منبع میگویند که حداقل ۱۲سال خواهد بود. یک منبع دیگر ۱۵سال را اعلام کرده است. ایران پیشنهاد توقف ۵ساله غنیسازی را داده و آمریکا خواستار ۲۰سال شده است.
🔻 ۲منبع آگاه همچنین اعلام کردند که ایران موافقت خواهد کرد اورانیوم غنیشده با غنای بالا را از کشور خارج کند، اولویت اصلی آمریکا که تهران تاکنون آن را رد کرده است. یک منبع گفت که گزینهیی که مورد بحث قرار گرفته، انتقال مواد به آمریکا است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 آسوشیتدپرس امروز ۱۶ اردیبهشت نوشت: آمریکا و کشورهای متحدش در خلیجفارس، قطعنامهیی را به سازمان ملل پیشنهاد دادهاند که بر اساس آن، اگر حملات به کشتیها در تنگه هرمز متوقف نشود، «عوارض غیرقانونی» لغو نشود و محلِ قرارگیری همه مینها اعلام نشود، رژیم ایران با تحریم یا اقدامات دیگر روبهرو خواهد شد.
🔻 پیشنویس قطعنامه از رژیم ایران میخواهد؛ «فوراً در تلاشهای سازمان ملل برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه در تنگه، برای رساندن کمکهای حیاتی، کود شیمیایی و سایر کالاها مشارکت کند و زمینه انجام آن را فراهم سازد».
🔻 آسوشیتدپرس نوشت: قطعنامه پیشنهادی آمریکا و کشورهای متحدش، تحت فصل ۷ منشور سازمان ملل تهیه شده است؛ بنابراین میتواند با اقدام نظامی اجرا شود. همچنین در صورت رعایت نکردن آن از سوی رژیم ایران، «اقدامات مؤثر متناسب با وخامت اوضاع، از جمله تحریمها» را مجاز میداند.
🔻 پیشنویس قطعنامه جدید، حق همه کشورها را برای دفاع از کشتیهای خود در برابر حملات و «تحریکات» مجاز میداند و از همه کشورهای دیگر میخواهد در بستن تنگه هرمز یا دریافت عوارض به ایران کمک نکنند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 پروفسور آلخو ویدال کوادراس نایبرئیس پیشین پارلمان اروپا در مقالهای در رسانه اروپایی «ایی.یو الایو» در تاریخ ۱۴ اردیبهشت مینویسد: زمان آن فرارسیده که روابط معمول با رژیم تهران را کنار بگذاریم...
🔻 ادامه روابط با رژیم باید مشروط به توقف اعدامها، بهویژه اعدام زندانیان سیاسی باشد. طبق گزارش سازمان ملل متحد، از زمان جنگ دستکم ۲۱نفر اعدام و هزاران نفر دستگیر شدهاند.
🔻 حداقل ۸نفر از اعدامشدگان اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران جنبش اصلی مقاومت ایران بودهاند.
🔻 در هفتههای اخیر، یک ویدیوی تکاندهنده از زندان قزلحصار بهطور گسترده منتشر شده است: ۶عضو مجاهدین خلق، قبل از اعدام، در کنار هم ایستاده و یک سرود مقاومت میخوانند.
🔻 صدای آنها محکم، سرکش و سرشار از وقار و نمایش فوقالعادهای از شجاعت در مواجهه با مرگ است.
🔻 این فیلم، مخاطبان سراسر جهان را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده و در یک لحظه، روحیه نسلی را که از تسلیم شدن - حتی در پای چوبه دار - خودداری میکند، به تصویر کشیده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
رژیم تلاش میکند از اینکه پس از حملات آمریکا سرنگون نشده، تصویری از «پیروزی» بسازد؛ اما آیا واقعاً از بحران عبور کرده یا بیش از گذشته آسیبپذیر شده؟ موقعیت رژیم پس از جنگ و چشمانداز آینده ایران چیست؟
گفتگو با دکتر صادق پشمفروش
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
چرا جریان سلطنتطلب تلاش میکند ساواک، شکنجه و سرکوب دوران شاه را انکار یا بازنویسی کند؟ آیا میتوان حافظه تاریخی جامعه را پاک کرد؟
گفتگو با سهیلا دشتی، تحلیلگر سیاسی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥2
🔻 بهگزارش فاکس نیوز ۱۶ اردیبهشت؛ مایک والتز، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت دونالد ترامپ «هوشمندانه» معادله بستن تنگه هرمز را با اعمال محاصره دریایی علیه جمهوری اسلامی برعکس کرده است.
🔻 او افزود: «اکنون میبینید جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق، از سرِ درماندگی تلاش میکند».
🔻 مایک والتز همچنین گفت ارزش پول آنها سقوط کرده است، ذخایر ارزیشان رو به کاهش است و عملاً به پایان راه رسیدهاند. دیگر جایی برای ذخیره نفت ندارند.
🔻 سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود: «ما نهتنها با نیروی دریایی قدرتمند آمریکا جلوی خروج نفت را گرفتهایم، بلکه ورود نفتکشهای خالی را هم متوقف کردهایم؛ همانهایی که قرار بود برای ذخیرهسازی استفاده شوند».
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔1
🔻 فردریش مرتس صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی با نخستوزیر پرتغال در روز ۱۵ اردیبهشت گفت: ایران باید به میز مذاکره بازگردد و از بازی با زمان دست بردارد...
🔻 این کشور دیگر نباید منطقه و کل جهان را به گروگان بگیرد. برنامه تسلیحات هستهیی نظامی ایران باید بهطور قطعی و برای همیشه پایان یابد.
🔻 در این کنفرانس مطبوعاتی نخستوزیر پرتغال نیز گفت: آنچه ایران در زمینه دستیابی به توانمندی هستهیی نظامی انجام میدهد، غیرقابل قبول است.
🔻 همچنین پیامدهای اقدامات این کشور برای تجارت بینالملل، بهویژه در رابطه با دشواریهای دریانوردی در تنگه هرمز و حملاتی که با هیچ معیاری در قبال کشورهای منطقه قابل درک نیست، کاملاً ناپذیرفتنی است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راههای ارتباطی با ما را به اشتراک میگذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی
https://t.me/IranAzadie
https://t.me/conference96
https://t.me/TV_IranAzadi
https://www.instagram.com/iranazadie
https://www.instagram.com/iranazad_tv/
https://www.instagram.com/iranazadinews/
@iranazadi1395
@IranAzad_TV
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks
https://iranfreedom.net
+17077023860
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤3
«رئیس جمهور در ابتدا فکر میکرد که اگر ما عزم و اراده نشان دهیم، با افراد منطقی سر و کار خواهیم داشت و میتوانیم به نوعی توافق برسیم - او احتمالاً شش یا هشت هفته پیش فکر میکرد که این اتفاق خواهد افتاد. اما در واقع، ما با متعصبان مذهبی سر و کار داریم که هشت سال جنگ با عراق را تحمل کردند و یک میلیون تلفات متحمل شدند و آنها به سادگی در تنگنا قرار گرفتهاند. اکنون چیزی که تغییر کرده است، فشار است. محاصره و اقدامات مالی که ما انجام میدهیم، فشار فوقالعادهای را وارد میکند، اقتصاد ایران را فلج میکند و به نظر من، آن را برای رژیم فعلی غیرقابل مدیریت میکند. و من فکر میکنم آنها ممکن است آماده باشند تا امتیازات بسیار بیشتری از آنچه انتظار میرفت ارائه دهند، زیرا میبینند که در چند هفته آینده، همه چیز از قبل مشخص است.»
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔1
ارتش آمریکا میگوید یک شناور را که در خلیج عمان به دنبال نقض محاصره دریایی ایران بوده مهار کرده است.
به گفته ارتش آمریکا این کشتی با پرچم ایران حرکت میکرد و قصد داشت به سمت یک بندر ایران برود. سنتکام اعلام کرد که این شناور یک نفتکش به نام M/T Hasna بود.
در بیانیه سنتکام آمده است: «نیروهای آمریکایی چند هشدار صادر کرده و به این شناور با پرچم ایران اطلاع دادند که در حال نقض محاصره ایالات متحده است.»
ارتش آمریکا میگوید این شناور در حال حرکت در آبهای بینالمللی بود. زمان وقوع این حادثه عصر روز چهارشنبه عنوان شده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👀1
🔴 روزنامه وال استریت ژورنال گزارش میدهد که ایالات متحده یک چارچوب هستهای جدید به ایران داده است.
اگر تهران بپذیرد، ۳۰ روز مذاکرات دقیق آغاز میشود.
خطوط قرمز اصلی ایالات متحده:
— تأییدیه ایرانی مبنی بر اینکه به دنبال سلاحهای هستهای نیست.
— خلع سلاح فردو، نطنز و اصفهان
— ممنوعیت کامل کارهای هستهای زیرزمینی.
— بازرسیهای درخواستی با جریمه برای نقض.
— ۲۰ سال وقفه در غنیسازی اورانیوم (کاهش از «دائمی»).
— تحویل تمام انبارهای اورانیوم غنیشده.
— بازگشایی تنگه هرمز، همزمان با کاهش محاصره ایالات متحده.
— تسکین تحریمهای مبتنی بر عملکرد، که از پیش اعطا نمیشود.
پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
اگر تهران بپذیرد، ۳۰ روز مذاکرات دقیق آغاز میشود.
خطوط قرمز اصلی ایالات متحده:
— تأییدیه ایرانی مبنی بر اینکه به دنبال سلاحهای هستهای نیست.
— خلع سلاح فردو، نطنز و اصفهان
— ممنوعیت کامل کارهای هستهای زیرزمینی.
— بازرسیهای درخواستی با جریمه برای نقض.
— ۲۰ سال وقفه در غنیسازی اورانیوم (کاهش از «دائمی»).
— تحویل تمام انبارهای اورانیوم غنیشده.
— بازگشایی تنگه هرمز، همزمان با کاهش محاصره ایالات متحده.
— تسکین تحریمهای مبتنی بر عملکرد، که از پیش اعطا نمیشود.
پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🤔1
چرا حکومتی که درگیر عمیقترین بحران اقتصادی در ۴دهه گذشته است، با قطع اینترنت میلیاردها دلار به اقتصاد بحرانزدهاش ضربه میزند؟
چگونه با تحمل این همه خسارت و میلیونها ناراضی، شاهرگ حیاتی ارتباطی کشور را قطع میکند؟
سایت حکومتی «دنیای اقتصاد» ۱۴ اردیبهشت فاش کرد که تنها در ۶۶روز قطع اینترنت، بیش از ۵.۲میلیارد دلار به اقتصاد ایران خسارت وارد شده است. پیش از آن نیز سایت «فرارو» بهنقل از رئیس کمیسیون کسبوکار اعلام کرده بود زیان روزانهٔ قطع اینترنت بین ۷۰ تا ۸۰میلیون دلار است؛ رقمی که بهگفته او معادل از دست رفتن چندین پل و چند نیروگاه در هر روز است. به بیان دیگر، با قطع اینترنت زیرساختهای واقعی کشور یکییکی قربانی میشوند.
پشتپرده چه خبر است؟
امیرحسین ثابتی، از سخنگویان باند فاشیستی حاکم، لابهلای عربدههای خیابانی پرده را کنار زد و گفت: «بعضی کارها خوابیده است. وضعیت اینترنت تصمیمی است که شورای عالی امنیت ملی از فردای جنگ گرفت، چون بسیاری از هستههای شورش، کسانی که بالاخره دنبال بههمریختن مملکت بودند، با تصمیم شورای امنیت ملی فعلاً قرار نیست باز بشه».
در همین اعتراف ساده میبینیم که جنگ اصلی نظام با مردم و کانونهای شورش و قیام است.
ولایت نیمهجان و پاسدارانش خوب میدانند که اینترنت در ایران امروز فقط یک ابزار ارتباطی نیست؛ بلکه شاهرگ اطلاعرسانی، ابزاری برای سازماندهی اجتماعی و آیینهیی از واقعیتهای خیابان است. قطع اینترنت هم تلاشی مذبوحانه است برای خاموش کردن صدایی که از کنترل خارج شده!
اما این «انتحار دیجیتال» یک هزینه دوگانه دارد. از یکسو اقتصاد خرد را فلج میکند، معیشت میلیونها نفر را نابود میسازد و حس «حبس خانگی» را به جامعه تحمیل میکند و از سوی دیگر، همان خشمی را که قرار بود مهار شود، متراکم و عمیقتر میکند.
پاسدار حسن عباسی روز سهشنبه ۱۵ اردیبهشت تعارف را کنار گذاشت و در تلویزیون حکومتی گفت برای تأمین «امنیت» نظام باید اینترنت را به سپاه و نیروی انتظامی بدهیم و افزود: «یکی از اصلاحات ساختاری در جمهوری اسلامی انحلال وزارت ارتباطات و تشکیل سازمان اناسای به شکل بومی در نیروهای مسلح هست تا کشور ایمنی و امنیتش برقرار شود».
اما واقعیت این است که با بریدن شاهرگ ارتباطی، نمیتوان شریان خشم مردم را بست و آتش «هستههای شورش» را خاموش کرد. سکوت در فضای مجازی، الزاماً بهمعنای آرامش در واقعیت نیست؛ بلکه مقدمهٔ انفجاریست که اینبار نه از طریق اینترنت، که در خیابان خود را نشان میدهد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
«آیندهی این جنگ چه میشود؟» این پرسش کوتاه، پررفتوآمدترین موضوع گفتوگو میان مردم ایران در داخل و خارج کشور است؛ چرا که نتیجهی جنگ با آزادیها، با مطالبات دیرینهی مردم در چند دههی گذشته و با سرنوشت ملی کشورمان گره خورده است. پس بههیچوجه نمیتوان از کنار جنگ یا مذاکره، محاصره دریایی، بستن تنگهی هرمز و اعدامهای جاری، بهراحتی گذشت. بههمین دلایل، دستآورد نهاییِ جنگ و مذاکره برای مردم، برای منافع ملی ایران، برای متوقف کردن ماشین اعدام و برای اپوزیسیون اصیل نافیِ هرگونه دیکتاتوری، بسیار مهم است.
مذاکرات در هالهیی از ابهام در رفت و برگشتاند و اژدهای اعدام در سایهی جنگ و مذاکره، بیوقفه تنوره میکشد و مغز نخبگان ایران را میطلبد. از همینروی، پتانسیل انفجاری جامعهی ایران باوجود جنگ خارجی و آژیر ماشین اعدام در سایهی آن، بیش از قبل شده است.
ریشههای بحران میان جامعه و حاکمیت کماکان همچون سرچشمهیی جوشان در غلیان هستند. هیچ جنگ خارجی و هیچ تحول بینالمللی نتوانسته و نمیتواند بحران عمیق میان اکثریت جامعهی با حاکمیت ملایان را تغییر دهد. این بحران یا با برآورده شدن مطالبات مردم در قیامهای ششگانهی سه دههی اخیر به سرانجام خواهد رسید یا با سرنگونی قاطع کل حاکمیت.
تا همینجای جنگ، شاهدیم که نه محکومیت اعدامهای فراحقوقی و فراقضایی، نه نقض حقوق بشر و نه سرکوب بیشتر در سایهی جنگ، هیچکدام مورد توجه مخاطبهای جهانیِ مسائل ایران قرار نگرفتهاند. از قضا این بیتوجهیِ جهانی موجب تشدید سرکوب و نقض حقوق بشر و اعدامها شده است؛ چرا که برای اینان منافع استراتژیک خودشان در این جنگ اهمیت دارد. بنابراین پرسش از خودمان این است که: منافع استراتژیک مردم و کشور ایران چیست و برای تحقق آن چه باید کرد؟
در دورهیی هستیم که هم جامعه و هم حاکمیت در معرض بحرانهای ژرف اقتصادی، سیاسی واقع شدهاند. حاکمیت میخواهد با اهرمهای جنگ و سرکوب و تحمیل حداکثر فشار بر مردم، از زنجیرهای این بحران عمیق خلاصی یابد. جامعه میخواهد برای رهایی از این بحرانها، مانع و تضاد را که مسبب اصلیِ این سلسلهبحرانهاست از سر راه بردارد. همین دو کنش، سوختبار انفجاری ناگزیر اجتماعی ــ لاجرم قاطع ــ است که دامنه و ژرفای آن بسا بیش از نمونهی دیماه خواهد بود.
پس از دو ماه جنگ و مذاکره، یک تجربهی گرانبها نصیب مردم ایران برای توسل به واقعیترین و راهبردیترین راه حل جهت کنار زدن حاکمیت شده است: «کس نخارد پشت ایران جز مگر انگشت ایران». پاسخ واقعیِ پرسش شروع مقاله، همین است. قدرت واقعی و اعجاز همبستگیِ ملی پیرامون این قدرت، در همین عزم ملی برای پاسخ به آرزوی تاریخیِ ایرانزمین در عبور همیشگی از سلسلهی دیکتاتوریها و در آغوش گرفتن شاهد آزادی و دموکراسی است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥2
🔻 دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد اورانیوم غنیشده رژیم ایران را در چارچوب توافق احتمالی به دست گیرد و همزمان از نزدیک بودن دستیابی به توافقی برای پایان جنگ خبر داد.
🔻 ترامپ هنگام ترک یک رویداد در کاخسفید به خبرنگاران گفت: «ما آن را خواهیم گرفت»، اشارهیی مستقیم به ذخایر اورانیوم غنیشده رژیم ایران. او همچنین تأکید کرد که یکی از اهداف اصلی اقدامات نظامی آمریکا علیه ایران، جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هستهیی بوده است.
🔻 بر اساس ارزیابیها، رژیم ایران همچنان بیش از ۴۰۰کیلو گرم اورانیوم با غنای ۶۰درصد در اختیار دارد؛ موادی که بهگفته مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی احتمالاً در تأسیسات هدف قرار گرفته در جریان جنگ ۱۲روزه سال گذشته مدفون شدهاند.
🔻 رئیسجمهور آمریکا در ادامه گفت که ایران تمایل به مذاکره و دستیابی به توافق دارد و افزود: «همهچیز بهخوبی پیش میرود و خواهیم دید چه اتفاقی میافتد». او همچنین تصریح کرد که واشنگتن در حال بررسی این است که آیا پیشنهادهای ارائهشده از سوی ایران میتواند رضایتبخش باشد یا نه.
🔻 ترامپ در گفتگویی تلفنی با شبکه پیبیاس نیز اعلام کرد که احتمال دارد توافق با ایران پیش از سفر برنامهریزی شده او به چین نهایی شود. با این حال، او با احتیاط افزود که پیشتر نیز چنین ارزیابیهایی داشته و باید منتظر نتیجه ماند.
🔻 او در عینحال هشدار داد که در صورت عدم دستیابی به توافق، گزینه نظامی همچنان روی میز است و گفت: «اگر پایان نیابد، مجبوریم دوباره آنها را بهشدت بمباران کنیم». این تهدید پیشتر نیز در پیامی در شبکه اجتماعی او مطرح شده بود.
🔻 ترامپ همچنین انتقال اورانیوم ۶۰درصدی ایران به آمریکا را بخشی از توافق احتمالی دانست و تأکید کرد که تهران دیگر اجازه راهاندازی تأسیسات هستهیی زیرزمینی خود را نخواهد داشت.
🔻 در همین حال، گزارشهای منتشر شده از سوی رسانههایی مانند آکسیوس و رویترز حاکی از آن است که واشنگتن و تهران به یک یادداشت تفاهم کوتاه برای پایان جنگ نزدیک شدهاند، هر چند مقامهای رژیم ایران اعلام کردهاند که همچنان در حال بررسی پیشنهاد جدید آمریکا هستند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1🤔1