Audio
دوگانگی رضا پهلوی؛ از گذشته تا ادعای آینده
تجمع اخیر هواداران رضا پهلوی در آلمان با نماد ساواک، بار دیگر تناقض اصلی جریان سلطنتطلب را آشکار کرد. در حالی که این جریان خود را آلترناتیوی برای آینده ایران معرفی میکند، بخش مهمی از هویت و تبلیغاتش همچنان بر بازسازی نوستالژی دوران پهلوی استوار است. مقاومت ایران این اقدام را دفاع از جنایتهای ساواک دانست، اما حامیان سلطنت آن را نماد اقتدار گذشته معرفی کردند.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤2
🔴 سپاه پاسداران در بحرین؛ شبکه نفوذ با پروژه بیثباتسازی!
♦️ احکام حبس ابد، ابعاد تازهای از فعالیتهای برونمرزی سپاه پاسداران را آشکار کرد
مقامهای بحرینی از صدور احکام سنگین علیه سه متهم مرتبط با سپاه پاسداران خبر دادهاند. این پروندهها بار دیگر موضوع فعالیتهای برونمرزی حکومت ایران و نقش سپاه پاسداران در کشورهای منطقه را به صدر اخبار بازگرداند. دادگاه عالی کیفری بحرین در دو پرونده جداگانه، دو مرد و یک زن را به اتهام همکاری با پاسداران و مشارکت در اقدامات خصمانه علیه امنیت ملی این کشور به حبس ابد محکوم کرد.
بر اساس گزارش رسانههای بحرینی، این سه نفر متهم بودند که با پاسداران ارتباط مستقیم داشتهاند و در پروژههای اطلاعاتی و امنیتی علیه بحرین مشارکت کردهاند. دادگاه اعلام کرد متهمان برای جمعآوری اطلاعات حساس، رصد تأسیسات حیاتی و انتقال دادههای امنیتی فعالیت میکردند.
سپاه پاسداران و اتهام طراحی عملیات در بحرین
در پرونده نخست، دو مرد بحرینی به اتهام ارتباط سازمانیافته با سپاه پاسداران محاکمه شدند. دادگاه هر دو متهم را علاوه بر حبس ابد، به پرداخت ۱۰ هزار دینار بحرین محکوم کرد. همچنین حکم مصادره تجهیزات و اقلام کشفشده نیز صادر شد.
👈 اینجا بخوانید
♦️ احکام حبس ابد، ابعاد تازهای از فعالیتهای برونمرزی سپاه پاسداران را آشکار کرد
مقامهای بحرینی از صدور احکام سنگین علیه سه متهم مرتبط با سپاه پاسداران خبر دادهاند. این پروندهها بار دیگر موضوع فعالیتهای برونمرزی حکومت ایران و نقش سپاه پاسداران در کشورهای منطقه را به صدر اخبار بازگرداند. دادگاه عالی کیفری بحرین در دو پرونده جداگانه، دو مرد و یک زن را به اتهام همکاری با پاسداران و مشارکت در اقدامات خصمانه علیه امنیت ملی این کشور به حبس ابد محکوم کرد.
بر اساس گزارش رسانههای بحرینی، این سه نفر متهم بودند که با پاسداران ارتباط مستقیم داشتهاند و در پروژههای اطلاعاتی و امنیتی علیه بحرین مشارکت کردهاند. دادگاه اعلام کرد متهمان برای جمعآوری اطلاعات حساس، رصد تأسیسات حیاتی و انتقال دادههای امنیتی فعالیت میکردند.
سپاه پاسداران و اتهام طراحی عملیات در بحرین
در پرونده نخست، دو مرد بحرینی به اتهام ارتباط سازمانیافته با سپاه پاسداران محاکمه شدند. دادگاه هر دو متهم را علاوه بر حبس ابد، به پرداخت ۱۰ هزار دینار بحرین محکوم کرد. همچنین حکم مصادره تجهیزات و اقلام کشفشده نیز صادر شد.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
سپاه پاسداران در بحرین؛ شبکه نفوذ با پروژه بیثباتسازی! - ایران آزادی
مقامهای بحرینی از صدور احکام سنگین علیه سه متهم مرتبط با سپاه پاسداران خبر دادهاند. این پروندهها بار دیگر موضوع فعالیتهای برونمرزی حکومت
👍1
🔻 شماری از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا، در ادامه افزایش فشارها بر رژیم ایران، از دولت انگلستان خواستند سپاه پاسداران را رسماً در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد.
🔻 کلودیا تنی، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد همراه با مایک لاولر و برد شرمن، رهبری یک نامه دوحزبی به دولت انگلستان را برعهده گرفتهاند؛ نامهای که در آن بر تشدید فشارها علیه رژیم ایران و ممنوع اعلام شدن سپاه پاسداران تأکید شده است.
🔻 تنی در پیامی در شبکه ایکس نوشت:
«سپاه پاسداران از گروههای تروریستی حمایت مالی میکند، غرب را تهدید میکند و مخالفان را در داخل سرکوب میکند. جهان آزاد باید علیه این رژیم متحد شود.»
🔻 این درخواست در حالی مطرح شده که نگرانیها درباره نقش رژیم ایران در حمایت از گروههای نیابتی، عملیات تروریستی و فعالیتهای بیثباتکننده در خاورمیانه و اروپا افزایش یافته است.
🔻 در نامه قانونگذاران آمریکایی از لندن خواسته شده در کنار آمریکا، کانادا و دیگر متحدان غربی، سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد و مسیرهای دور زدن تحریمهای جمهوری اسلامی را مسدود کند.
🔻 نمایندگان کنگره همچنین به آنچه «شواهد فزاینده» از فعالیتهای خصمانه وابسته به رژیم ایران در اروپا توصیف شده اشاره کردهاند؛ از جمله حملات یهودستیزانه، عملیات سایبری، طرحهای ترور و تهدید مخالفان حکومت ایران در خارج از کشور.
🔻 کلودیا تنی، سپاه پاسداران را «یکی از خطرناکترین سازمانهای تروریستی جهان» توصیف کرد و گفت رژیم ایران همچنان از طریق سپاه و شبکههای نیابتی خود به صدور تروریسم، تهدید متحدان غربی و سرکوب مردم ایران ادامه میدهد.
🔻 برد شرمن، عضو دموکرات کنگره، هشدار داد هر روز تأخیر در اقدام انگلستان، فرصت تازهای برای سپاه پاسداران جهت فرار از فشار و تحریمهای بینالمللی ایجاد میکند.
🔻 مایک لاولر نیز تأکید کرد لندن باید «بدون تأخیر» در کنار مردم ایران و مخالفان رژیم بایستد و سپاه را رسماً ممنوع اعلام کند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤2
🌐 برنامه های واحد تولید تلویزیون ایران آزادی
پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴، برابر با ۱۴ می ۲۰۲۶
🔴 برنامه های صبحگاهی
- ایستگاه خبری
- چالش
- پادکست - تفسیر سیاسی روز
-
🔴 برنامه های شامگاهی
- پادکست - ایران در صدر سرکوب قلم؛ جهش بیسابقه شمار نویسندگان زندانی در جهان
- پادکست - بابک علیپور؛ طنین شکستناپذیری مجاهد خلق در رویارویی با زندان و اعدام
- پادکست - امیرحسین مرادی خطاب به قوه قضاییه:عفو ننگین شما را نمیخواهم
- اخبار شامگاهی
- ایران در پنج دقیقه
- گزارش سیاسی روز
- ایران: قوه قضاییه؛ ابزار عدالت یا ماشین کشتار؟» قسمت پنجم:
- اعدام محمد عباسی؛ نشانه قدرت یا وحشت؟
- کنفرانس؛ رژیم در محاصره بحرانها؛ راه برونرفت؟
- فایل صوتی؛ رژیم در محاصره بحرانها؛ راه برونرفت؟
- کنفرانس؛ جنگ، ساواک و رؤیای بازگشت سلطنت
- فایل صوتی؛ جنگ، ساواک و رؤیای بازگشت سلطنت
- کنفرانس؛ خطر زلزله در تهران و تهدیدات پیشرو؟
- فایل صوتی؛ خطر زلزله در تهران و تهدیدات پیشرو؟
📱 @IranAzadie
پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴، برابر با ۱۴ می ۲۰۲۶
🔴 برنامه های صبحگاهی
- ایستگاه خبری
- چالش
- پادکست - تفسیر سیاسی روز
-
- پادکست - ایران در صدر سرکوب قلم؛ جهش بیسابقه شمار نویسندگان زندانی در جهان
- پادکست - بابک علیپور؛ طنین شکستناپذیری مجاهد خلق در رویارویی با زندان و اعدام
- پادکست - امیرحسین مرادی خطاب به قوه قضاییه:عفو ننگین شما را نمیخواهم
- اخبار شامگاهی
- ایران در پنج دقیقه
- گزارش سیاسی روز
- ایران: قوه قضاییه؛ ابزار عدالت یا ماشین کشتار؟» قسمت پنجم:
- اعدام محمد عباسی؛ نشانه قدرت یا وحشت؟
- کنفرانس؛ رژیم در محاصره بحرانها؛ راه برونرفت؟
- فایل صوتی؛ رژیم در محاصره بحرانها؛ راه برونرفت؟
- کنفرانس؛ جنگ، ساواک و رؤیای بازگشت سلطنت
- فایل صوتی؛ جنگ، ساواک و رؤیای بازگشت سلطنت
- کنفرانس؛ خطر زلزله در تهران و تهدیدات پیشرو؟
- فایل صوتی؛ خطر زلزله در تهران و تهدیدات پیشرو؟
📱 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 برنامه «پاداش برای عدالت» وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان و منابع مطلع خواسته است اطلاعات مرتبط با فروش و انتقال نفت تحریمشده رژیم ایران را در اختیار این نهاد قرار دهند.
🔻 در اطلاعیه منتشرشده تأکید شده که تا سقف ۱۵ میلیون دلار پاداش برای اطلاعاتی پرداخت میشود که به شناسایی و مختل شدن شبکههای فروش نفت وابسته به سپاه پاسداران منجر شود.
🔻 بر اساس این اطلاعیه، سپاه پاسداران از طریق شبکههای واسطهای، شرکتهای پوششی و مسیرهای پنهان حملونقل، نفت تحریمشده را برای تأمین منابع مالی خود به فروش میرساند.
🔻 اطلاعات مربوط به نفتکشها، شرکتها، مسیرهای انتقال، تراکنشهای مالی و افراد یا نهادهای دخیل در این شبکهها، میتواند مشمول بررسی و دریافت پاداش شود.
🔻 در این فراخوان همچنین از افراد مطلع خواسته شده اطلاعات خود را در اختیار مقامهای آمریکایی قرار دهند و تأکید شده که هویت و امنیت گزارشدهندگان، در صورت نیاز، محافظت خواهد شد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 یک مقام آمریکایی: سپاه پاسداران به قیمت نابودی ایران می خواهد قدرت را حفظ کند
♦️ هشدار مقام آمریکایی درباره آینده اقتصاد و سیاست حکومت ایران
اظهارات تازه «پت فالون» عضو کمیته خدمات مسلح و اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر توجهها را به نقش سپاه پاسداران در بحرانهای سیاسی و اقتصادی ایران جلب کرده است. او در یک گفتوگوی تلویزیونی، از وضعیت بحرانی ذخایر نفتی ایران و رویکرد حاکمیت نسبت به آینده کشور سخن گفت. این مقام آمریکایی تأکید کرد که سپاه پاسداران حتی حاضر است ایران نابود شود، اما همچنان قدرت را حفظ کند.
بحران نفت و هشدار درباره اقتصاد ایران
پت فالون روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد مقامهای حکومت ایران در «چارچوب واقعیت» تصمیمگیری نمیکنند. او گفت ظرفیت ذخیرهسازی نفت ایران رو به پایان است و ادامه این روند میتواند پیامدهای سنگینی برای اقتصاد کشور داشته باشد.
👈 اینجا بخوانید
♦️ هشدار مقام آمریکایی درباره آینده اقتصاد و سیاست حکومت ایران
اظهارات تازه «پت فالون» عضو کمیته خدمات مسلح و اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر توجهها را به نقش سپاه پاسداران در بحرانهای سیاسی و اقتصادی ایران جلب کرده است. او در یک گفتوگوی تلویزیونی، از وضعیت بحرانی ذخایر نفتی ایران و رویکرد حاکمیت نسبت به آینده کشور سخن گفت. این مقام آمریکایی تأکید کرد که سپاه پاسداران حتی حاضر است ایران نابود شود، اما همچنان قدرت را حفظ کند.
بحران نفت و هشدار درباره اقتصاد ایران
پت فالون روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد مقامهای حکومت ایران در «چارچوب واقعیت» تصمیمگیری نمیکنند. او گفت ظرفیت ذخیرهسازی نفت ایران رو به پایان است و ادامه این روند میتواند پیامدهای سنگینی برای اقتصاد کشور داشته باشد.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
یک مقام آمریکایی: سپاه پاسداران به قیمت نابودی ایران می خواهد قدرت را حفظ کند - ایران آزادی
اظهارات تازه «پت فالون» عضو کمیته خدمات مسلح و اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر توجهها را به نقش سپاه پاسداران در بحرانهای سیاسی
🔥1
🔻 علیرضا جعفرزاده، معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، گفت رژیم ایران طی سالها میلیاردها دلار از منابع کشور را صرف توسعه برنامه موشکی و پهپادی کرده تا از طریق سرکوب داخلی و تهدیدهای منطقهای، بقای خود را حفظ کند.
🔻 او با اشاره به تغییر ساختار نیروی هوایی سپاه به نیروی هوافضا به دستور خامنهای در سال ۲۰۰۹، تأکید کرد برنامه موشکی به محور اصلی راهبرد نظامی رژیم تبدیل شده و دهها سایت مرتبط با آن پیشتر افشا شده است.
🔻 جعفرزاده وابستگی حکومت به پروژههای موشکی و هستهای را نه نشانه قدرت، بلکه بیانگر ضعف و بحران ساختاری رژیم دانست و گفت در حالی که بخش بزرگی از مردم ایران زیر خط فقر هستند، منابع کشور صرف پروژههای نظامی و سرکوب میشود.
🔻 او همچنین به افزایش نارضایتی عمومی، اعتراضهای سراسری و تشدید سرکوب و اعدامها اشاره کرد و خواستار حمایت جامعه جهانی از مردم ایران شد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔻 انجمن قلم آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد شمار نویسندگان زندانی در جهان در سال ۲۰۲۵ به ۴۰۱ نفر رسیده و رژیم ایران پس از چین، دومین زندان بزرگ نویسندگان و فعالان فرهنگی است.
🔻 بر اساس «شاخص آزادی نوشتن»، ایران با ۵۳ نویسنده زندانی در رتبه دوم قرار دارد و طی یک سال گذشته دستکم ۱۷ مورد بازداشت جدید در میان نویسندگان، مترجمان، پژوهشگران و فعالان فرهنگی ثبت شده است.
🔻 این گزارش میگوید موج سرکوب آزادی بیان در ایران تشدید شده و شاعران، تحلیلگران، اقتصاددانان و مدافعان حقوق بشر تحت فشار و بازداشت امنیتی قرار گرفتهاند.
🔻 مقامهای انجمن قلم آمریکا تأکید کردهاند رژیم ایران کارزاری گسترده برای خاموش کردن صداهای مستقل به راه انداخته و دامنه سرکوب پس از تنشهای اخیر منطقهای گستردهتر شده است.
🔻 انجمن قلم آمریکا این روند را نشانه تشدید سرکوب سیستماتیک آزادی اندیشه و تلاش رژیم برای حذف کامل صدای منتقدان ارزیابی کرده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 کریس رایت، وزیر انرژی آمریکا، در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور هشدار داد رژیم ایران به مرحلهای بسیار نگرانکننده در برنامه هستهای رسیده و تنها چند هفته با رسیدن اورانیوم غنیشده به سطح مورد نیاز برای سلاح هستهای فاصله دارد.
🔻 او گفت رژیم ایران حجم قابلتوجهی اورانیوم ۶۰ درصدی در اختیار دارد؛ سطحی که از نظر فنی فاصله کمی تا غنای ۹۰ درصدیِ لازم برای ساخت سلاح هستهای دارد و بخش عمده مسیر تسلیحاتی شدن را طی کرده است.
🔻 به گفته مقامهای آمریکایی، ایران حدود یک تن اورانیوم ۶۰ درصدی و بیش از ۱۱ تن اورانیوم با غنای پایینتر ذخیره کرده که تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان ارزیابی میشود.
🔻 وزیر انرژی آمریکا تأکید کرد هدف واشنگتن توقف کامل برنامه غنیسازی ایران است و هشدار داد در صورت حرکت به سمت سلاح هستهای، گزینه نظامی نیز روی میز خواهد بود.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 در کوچه پس کوچههای ایران جنگزده!
۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۵
صدای مردم زیر آوار فقر و ویرانی
چندی بود که به کوچه پس کوچههای ایران سر نزدیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که می تونه با قطع اینترنت مردم مارو از حق ارتباطاتش محروم کنه. اما روزنهها در دنیای ارتباطات امروز به سرعت به پنجره تبدیل می شوند. حالا دوباره ما اومدیم.
ما در کوچه پس کوچهها، پاشنه کفشمان را میخوابانیم و به هر دری در شهرهای ایران سر میزنیم. حالا در آغاز ۱۴۰۵ هستیم . جنگ و سرکوب نتونسته مردم دلیر ما را زمینگیر کنه .
حالا دیگه در نبود خامنهای پدر برای مردم ما روشن شده که فصل آخوندا دیگه تموم شده.اونا مثل مرغ« نیم بسمل»هستند بیخود دارن سخت جانی می کنن. اما همین سخت جانیشان برای مردم مصیبتها ایجاد کرده. ما در کوچه پس کوچهها پای درد مردم می نشینیم:...
👈بیشتر بخوانید
۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۵
صدای مردم زیر آوار فقر و ویرانی
چندی بود که به کوچه پس کوچههای ایران سر نزدیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که می تونه با قطع اینترنت مردم مارو از حق ارتباطاتش محروم کنه. اما روزنهها در دنیای ارتباطات امروز به سرعت به پنجره تبدیل می شوند. حالا دوباره ما اومدیم.
ما در کوچه پس کوچهها، پاشنه کفشمان را میخوابانیم و به هر دری در شهرهای ایران سر میزنیم. حالا در آغاز ۱۴۰۵ هستیم . جنگ و سرکوب نتونسته مردم دلیر ما را زمینگیر کنه .
حالا دیگه در نبود خامنهای پدر برای مردم ما روشن شده که فصل آخوندا دیگه تموم شده.اونا مثل مرغ« نیم بسمل»هستند بیخود دارن سخت جانی می کنن. اما همین سخت جانیشان برای مردم مصیبتها ایجاد کرده. ما در کوچه پس کوچهها پای درد مردم می نشینیم:...
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
در کوچه پس کوچههای ایران جنگزده! - ایران آزادی
چندی بود که به کوچهپس کوچههای ایران سر نزدیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که می تونه با قطع اینترنت مردم مارو از حق ارتباطاتش
👏1
🔻 تازهترین گزارشها نشان میدهد شاخص فلاکت ایران در زمستان ۱۴۰۴ به ۷۴.۲ واحد رسیده که بالاترین سطح از ابتدای ۱۴۰۰ تاکنون محسوب میشود و فشار سنگینی بر معیشت خانوارها وارد کرده است.
🔻 این شاخص از مجموع نرخ تورم و بیکاری به دست میآید. در حالی که نرخ بیکاری کشور ۷.۶ درصد و بدون تغییر نسبت به سال قبل باقی مانده، تورم نقطهای فصلی به ۶۶.۶ درصد رسیده و عامل اصلی جهش شاخص فلاکت عنوان شده است.
🔻 در سطح استانها، ۲۴ استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارند و چهار استان کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام با شاخص بالای ۹۰ در صدر قرار گرفتهاند.
🔻 در کرمانشاه نرخ بیکاری به ۱۶.۵ درصد رسیده و در لرستان تورم ۸۳.۶ درصدی ثبت شده است. در مقابل، تهران با شاخص ۵۹.۷ پایینترین سطح فلاکت را در کشور دارد.
🔻 شاخص فلاکت نسبت به زمستان ۱۴۰۳ که ۴۲.۳ واحد بود، جهش قابلتوجهی داشته و کارشناسان نسبت به پیامدهای اجتماعی آن مانند افزایش فقر، جرم و آسیبهای اجتماعی هشدار دادهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
تهران، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵ - در حالی که توجهات اغلب به تحولات خارجی و مذاکرات و جنگ
معطوف است، گزارشهای داخلی حاکی از وجود یک"جنگ پنهان" و ۲۴ ساعته رژیم با مردم از طریق تحمیل فقر، فلاکت و بحرانهای معیشتی است. این وضعیت، سفرههای ایرانی را تحت فشار بیسابقهای قرار داده و هشدارها درباره عواقب اجتماعی آن رو به افزایش است.
۴۴ رکورد گرانی در یک ماه؛
تجارت نیوز رژیم :
تورم، بلای جان سفرهها
بر اساس گزارش سایت حکومتی تجارت نیوز، فروردین ۱۴۰۵ با ثبت ۴۴ رکورد گرانی در میان ۵۲ قلم کالای خوراکی منتخب، آغاز شد. این آمار نشان میدهد که موج گرانی از زمستان ۱۴۰۴ عبور کرده و وارد فاز تازهای شده است. قیمت روغن، برنج، مرغ، گوشت و لبنیات با فاصلهای محسوس
نسبت به میانگین قیمت سال گذشته در حال معامله هستند. به عنوان مثال، قیمت روغن نباتی و روغن مایع بیش از چهار برابر و کالاهایی نظیر مرغ، برنج خارجی و تخممرغ نیز جهشهای بالای ۱۵۰ درصدی را تجربه کردهاند.
تولید کشاورزی زیر ضرب کمبودها
بحران مواد غذایی در شرایطی تشدید میشود که شوک به کشاورزی با جهش قیمت کود شیمیایی در کنار گرانی اقلام خوراکی هم ادامه دارد.
در ایران آخوندزده امروز، بخش کشاورزی هم با چالشهای جدی روبروست.
یاسر اسلامدوست، عضو مجلس رژیم، از "جهش ناگهانی قیمت کودهای شیمیایی" و "اختلال در بازار نهادهها" خبر داده و سوءمدیریت در توزیع و قیمتگذاری را غیرقابل قبول دانسته است.
خبرگزاری ایلنا رژیم :
پیش از این نیز سایت حکومتی تابناک گزارش داده بود که با قیمت ۷ میلیون تومانی برای یک کیسه کود تریپل، "منطق اقتصادی تولید در روستاهای ایران از هم پاشیده است". این وضعیت میتواند به مهاجرت از روستا به شهر و افزایش وابستگی به واردات مواد غذایی منجر شود.
سایت تابناک رژیم:
به این ترتیب هم مواد غذایی پایه و هم کشاورزی و تولیدات دامی همه و همه در چنبره گرانیهای لحظه مره، محاصره سفرههای کوچک مردم را به صورت روزمره تشدید میکند،
وضعیتی که دیر یا زود از آستانه تحمل مردم عبور خواهد کرد و رژیم را بار دیگر در برابر موج خروشان خشم مردم قرار خواهد داد. مردمی که اینک برای بقا و بود و نبود خودشان و فرزندانشان ناگزیر از جنگ با رژیم هستند. جنگی آزادیبخش که پاسخ طبیعی و ضروری مردم به جنگی است که رژیم به مردم ایران تحمیل کرده است
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام
در این ساختمون سپاهیهای ارشد زندگی میکردن همونایی که تو جنگ بمبارون شدن.
میگن جنگ رو بردیم ولی حتی پول ندارن خونههای داغون شده شون رو درست کنن.
این دیگه چه جور پیروزیه؟
این فیلمی رو که دیشب تو تهران گرفتم، براتون میفرستم.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
در این ساختمون سپاهیهای ارشد زندگی میکردن همونایی که تو جنگ بمبارون شدن.
میگن جنگ رو بردیم ولی حتی پول ندارن خونههای داغون شده شون رو درست کنن.
این دیگه چه جور پیروزیه؟
این فیلمی رو که دیشب تو تهران گرفتم، براتون میفرستم.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد شارون گوهری یک ایرانی مقیم آمریکا که یک شبکه قاچاق انسان از ایران به آمریکا را هدایت میکرد، به جرم خود اعتراف کرده است. یکی از افرادی که گوهری به انتقال وی کمک کرده با سپاه پاسداران در ارتباط بوده است.
🔻 به گفته وزارت دادگستری آمریکا گوهری به این افراد در سفارت مکزیک در ایران کمک میکرد تا ویزای مسافرتی دریافت کنند. سپس سفر آنها به مکزیک و از طریق آن، به آمریکا را در گروههای بزرگ انجام میداد.
🔻 برخی با کمک گوهری از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی عبور کردند.
🔻 گوهری با شبکهیی از همکاران در ایران و جاهای دیگر کار میکرد و برای این خدمات هزاران دلار از هر مشتری دریافت میکرد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬1
🔻سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، از افت تولید نفت ایران برای دومین ماه متوالی خبر داد.
🔹تولید روزانه نفت ایران در ماه آوریل نسبت به ماه مارس حدود ۲۱۲ هزار بشکه و نسبت به ماه فوریه، قبل از جنگ، حدود ۳۸۷ هزار بشکه کاهش داشته است. ایران در ماه گذشته روزانه ۲ میلیون و ۸۵۴ هزار بشکه تولید نفت داشته است.
🔹با توجه به پر شدن مخازن ذخیره نفت ایران به خاطر محاصره دریایی آمریکا، انتظار میرود شتاب افت تولید نفت ایران در ماه جاری افزایش یابد.
🔹مصرف داخلی نفت خام ایران حدود ۱.۷ میلیون بشکه است و در صورت ناتوانی رژیم ایران در صادرات نفت، تولید نفت خام به همین سطح کاهش خواهد یافت.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥2
🔻 تلگرام العربیه روز ۲۳ اردیبهشت: به گزارش رسانههای عربی با ادامه محاصره دریایی ایران از سوی آمریکا که از ۱۳ آوریل آغاز شد، بهنظر میرسد که مخازن نفت در جزیره خارک به حداکثر ظرفیت ذخیرهسازی نزدیک شده است.
🔻 بنا به این گزارش، تصاویر ماهوارههای اروپایی نشان دادهاند طی روزهای ۸، ۹ و ۱۱ مه، حضور هیچ نفتکش دریایی در نزدیکی جزیره خارک برای صادرات نفت شناسایی نشده است.
🔻 تصاویر ماهوارهیی همچنین نشان میدهد که مخازن نفتی جزیره در آستانه پرشدن کامل است. در صورت ادامه توقف فعالیت و صادرات از خارک، فشار بیشتری بر دیگر تأسیسات ذخیرهسازی نفت در ایران وارد خواهد شد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1👏1
🔴 سایت حکومتی عصر ایران: قطع اینترنت نه امنیت میآورد نه ثبات
🔺در ادامه جنگ و جدالهای باندی در درون نظام نامشروع آخوندی، سایت حکومتی عصر ایران طی مطلبی در باره قطع اینترنت توسط حاکمیت سانسور و اختناق آخوندی نوشت:
وضعیت دسترسی به شبکه اینترنت بینالملل در کشورمان به مرحلهای از بحران رسیده که فراتر از اختلالات مقطعی، اکنون به یک «بنبست ارتباطی» تبدیل شده است. در حالی که دادههای مراکز افکارسنجی و هشدار مکرر کارشناسان، از اوجگیری نارضایتی عمومی حکایت دارد، اصرار بر سیاست انسداد و ورود به عصر «اینترنت طبقاتی»، سوالات جدی را در مورد آینده حکمرانی دیجیتال و حقوق شهروندی ایجاد کرده است.
🔹 قادر باستانی تبریزی، روزنامهنگار و عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامهنگاران در گفتوگو با خبرنگار ایلنا گفت: اغلب دادهها درباره تبعات قطع اینترنت و اینترنت بیکیفیت هشدارآمیز است. تجربه زیسته مردم هم نشان میدهد وضعیت اینترنت در ماههای اخیر چقدر موجب نارضایتی و عصبانیت جامعه شده است. وقتی شما با دادههای روشن مواجه هستید که نشان میدهد جامعه از یک سیاست ناراضی است، نادیده گرفتن آن یا به معنای بیاعتنایی به افکار عمومی است یا به معنای ناتوانی در تصمیمگیری. در هر دو حالت، مسئله جدی است.
🔹وی ادامه داد: در نگاه مردم، با شروع آتشبس، دلیلی برای ادامه قطع اینترنت وجود ندارد. ۷۰ روز اینترنت را قطع میکنند و حتی ضرورتی نمیبینند به مردم توضیح بدهند چرا!
کسبوکارهای زیادی نابود شده، زندگیهای بسیاری به خاک سیاه نشسته، اما باز هم سکوت میکنند. بعد هم اینترنت را برای گروههای خاص با قیمت چند برابری تحت عنوان اینترنت پرو عرضه میکنند.
🔹وی افزود: در میانمدت و بلندمدت، ما با عقبماندگی فناورانه، افزایش هزینههای توسعه و واگذاری مرجعیت اطلاعاتی به بیرون از کشور مواجه میشویم و اینها خسارتهای جدی و انباشته هستند. بنابراین قطع اینترنت نه امنیت میآورد نه ثبات و فقط هزینهها را انباشته میکند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔺در ادامه جنگ و جدالهای باندی در درون نظام نامشروع آخوندی، سایت حکومتی عصر ایران طی مطلبی در باره قطع اینترنت توسط حاکمیت سانسور و اختناق آخوندی نوشت:
وضعیت دسترسی به شبکه اینترنت بینالملل در کشورمان به مرحلهای از بحران رسیده که فراتر از اختلالات مقطعی، اکنون به یک «بنبست ارتباطی» تبدیل شده است. در حالی که دادههای مراکز افکارسنجی و هشدار مکرر کارشناسان، از اوجگیری نارضایتی عمومی حکایت دارد، اصرار بر سیاست انسداد و ورود به عصر «اینترنت طبقاتی»، سوالات جدی را در مورد آینده حکمرانی دیجیتال و حقوق شهروندی ایجاد کرده است.
🔹 قادر باستانی تبریزی، روزنامهنگار و عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامهنگاران در گفتوگو با خبرنگار ایلنا گفت: اغلب دادهها درباره تبعات قطع اینترنت و اینترنت بیکیفیت هشدارآمیز است. تجربه زیسته مردم هم نشان میدهد وضعیت اینترنت در ماههای اخیر چقدر موجب نارضایتی و عصبانیت جامعه شده است. وقتی شما با دادههای روشن مواجه هستید که نشان میدهد جامعه از یک سیاست ناراضی است، نادیده گرفتن آن یا به معنای بیاعتنایی به افکار عمومی است یا به معنای ناتوانی در تصمیمگیری. در هر دو حالت، مسئله جدی است.
🔹وی ادامه داد: در نگاه مردم، با شروع آتشبس، دلیلی برای ادامه قطع اینترنت وجود ندارد. ۷۰ روز اینترنت را قطع میکنند و حتی ضرورتی نمیبینند به مردم توضیح بدهند چرا!
کسبوکارهای زیادی نابود شده، زندگیهای بسیاری به خاک سیاه نشسته، اما باز هم سکوت میکنند. بعد هم اینترنت را برای گروههای خاص با قیمت چند برابری تحت عنوان اینترنت پرو عرضه میکنند.
🔹وی افزود: در میانمدت و بلندمدت، ما با عقبماندگی فناورانه، افزایش هزینههای توسعه و واگذاری مرجعیت اطلاعاتی به بیرون از کشور مواجه میشویم و اینها خسارتهای جدی و انباشته هستند. بنابراین قطع اینترنت نه امنیت میآورد نه ثبات و فقط هزینهها را انباشته میکند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
❤1🔥1
#ارسالی
🔴 تاریخ: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۵
جادههای مرزی قاچاق سوخت و حراج سرمایههای کشور
من خودم سالهاست توی جادههای مرزی رفتوآمد میکنم و با چشم خودم دیدم چه چیزهایی داره توی این مسیرها اتفاق میافتد.شب و روز تانکرهای گاز و سوخت رامیبینیم که به سمت مرز پاکستان حرکت میکنند. تانکرهایی که خیلی از رانندهها میگویند وابسته به شبکههای قدرت و مافیای حکومتی هستند. همهچیز جلوی چشم مردم است، ولی کسی حق ندارد چیزی بگوید.درد ما این هست که همان موقعی که مردم داخل کشور با گرونی گاز، سوخت و فشار اقتصادی له شدن، این تانکرها پشت سر هم از جادهها رد میشوند و ثروت کشور را میبرند.ما رانندهها توی این جادهها زندگی میکنیم و بهتر از هر کسی میفهمیم اوضاع اقتصادی چقدر خراب شده.کار به جایی رسیده که نه فقط نفت و گاز نیست حالا حتی گیاهان دارویی و منابع طبیعی کشور هم دارند بار کامیون کرده و از مرز خارج میکنند.
گل گاوزبان، شیرینبیان و خیلی از محصولاتی که زمانی سرمایه طبیعی ایران بودند، حالا برای پول و ارز بیشتر از کشور خارج میشوند.انگار هر چیزی که ارزش داره، داردفروخته میشود تا فقط چند روز بیشتر این وضعیت سرپا بماند.
خیلی ها وقتی این صحنهها را میبینیم، حس میکنیم کشور داره تکهتکه فروخته میشود.مردم زیر فشار گرونی و فقر له شدن، ولی سرمایههای ملی یکییکی از جادههای مرزی خارج میشوند و کسی هم پاسخگو نیست.
📡 @IranAzadie
🔥2