🔴 سرکوب هدفمند زنان؛ از بازداشتهای گسترده تا احکام اعدام
۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۵
زنان ایران میراثدار کدام سنت مبارزاتی؟
زنان در ایران با موجی از بازداشتهای گسترده و سرکوبی هدفمند روبهرو شدند؛ موجی که نشاندهنده تشدید برنامهریزیشده کنترل در میانه بحران بود. از ویژگیهای این دوره میتوان به بازداشتهای گسترده، صدور احکام سنگین قضایی، و افزایش آزار و فشار بر خانوادههای زندانیان سیاسی، اعدامشدگان و جانباختگان قیام ۱۴۰۴ اشاره کرد.
این گزارش، تصویری از وضعیت زنان در شرایطی ارائه میدهد که بحرانهای سیاسی و محدودیتهای اطلاعرسانی، ابعاد واقعی نقض حقوق آنان را بیش از پیش پنهان کرده است.
رژیم ایران بار دیگر از فضای تنش و بحران جنگی که بر مردم ایران تحمیل کرده، برای تشدید سرکوب داخلی بهرهبرداری کرد. در شرایطی که توجه افکار عمومی تا حدی معطوف به تحولات منطقهای و جنگ شده بود، دستگاههای امنیتی دامنه کنترل و سرکوب را در داخل کشور بهطور سیستماتیک گسترش دادند...
👈بیشتر بخوانید
۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۵
زنان ایران میراثدار کدام سنت مبارزاتی؟
زنان در ایران با موجی از بازداشتهای گسترده و سرکوبی هدفمند روبهرو شدند؛ موجی که نشاندهنده تشدید برنامهریزیشده کنترل در میانه بحران بود. از ویژگیهای این دوره میتوان به بازداشتهای گسترده، صدور احکام سنگین قضایی، و افزایش آزار و فشار بر خانوادههای زندانیان سیاسی، اعدامشدگان و جانباختگان قیام ۱۴۰۴ اشاره کرد.
این گزارش، تصویری از وضعیت زنان در شرایطی ارائه میدهد که بحرانهای سیاسی و محدودیتهای اطلاعرسانی، ابعاد واقعی نقض حقوق آنان را بیش از پیش پنهان کرده است.
رژیم ایران بار دیگر از فضای تنش و بحران جنگی که بر مردم ایران تحمیل کرده، برای تشدید سرکوب داخلی بهرهبرداری کرد. در شرایطی که توجه افکار عمومی تا حدی معطوف به تحولات منطقهای و جنگ شده بود، دستگاههای امنیتی دامنه کنترل و سرکوب را در داخل کشور بهطور سیستماتیک گسترش دادند...
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
سرکوب هدفمند زنان؛ از بازداشتهای گسترده تا احکام اعدام - ایران آزادی
زنان در ایران با موجی از بازداشتهای گسترده و سرکوبی هدفمند روبهرو شدند؛ موجی که نشاندهنده تشدید برنامهریزیشده کنترل در میانه بحران بود
🔥1
🔺باب بلکمن، نماینده حزب محافظهکار، در نشست مجلس عوام انگلستان درباره امنیت ملی و تهدیدهای مرتبط با رژیم ایران، در روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت با انتقاد از رویکرد دولت انگلستان در قبال تهران، خواستار اقدام فوری علیه سپاه پاسداران و شبکههای مرتبط با رژیم ایران در خاک این کشور شد.
بلکمن در این جلسه گفت: «لیستگذاری تروریستی سپاه پاسداران مدتهاست که به تعویق افتاده است» و افزود که نهادهای مرتبط با رژیم ایران در انگلستان فعال هستند و «مستقیماً از تهران دستور میگیرند و بودجه خود را از تهران دریافت میکنند».
او همچنین مدعی شد: «داراییهایی در سراسر لندن، چه در امور مالی و چه در املاک، وجود دارد که مستقیماً با سپاه پاسداران و حکومت دینی در ایران مرتبط است» ...
بلکمن در ادامه با اشاره به تهدیدات امنیتی مرتبط با رژیم ایران، پرسید چرا سفارت این کشور هنوز فعال است و چرا اقدام جدیتری علیه این شبکهها صورت نمیگیرد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1👍1
🔴 از مرغ تا تخممرغ؛ موج تازه گرانی سفره مردم را کوچکتر کرد
🔺گرانیهای روزافزون، ترفند حاکمیت غارتگر آخوندی بر خالیتر کردن هر چه بیشتر جیب و سفره مردم
رسانههای حکومتی از ادامه افزایش قیمت مواد غذایی و تشدید فشار معیشتی بر مردم خبر میدهند؛ بهطوریکه طی روزهای اخیر بهای مرغ و تخممرغ با جهشی تازه روبهرو شده است.
🔹سایت حکومتی جماران روز ۲۳ اردیبهشت گزارش داد قیمت مرغ کشتار طی ۱۰ روز، از حدود ۳۳۰ هزار تومان در ۱۳ اردیبهشت به ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که نشاندهنده افزایش حدود ۱۴.۴ درصدی است.
🔹دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی نیز با اشاره به بحران در صنعت مرغداری گفت افزایش شدید هزینههای تولید، کمبود نقدینگی، گرانی نهادهها و بالا رفتن ریسک تولید، این صنعت را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
🔹همزمان سایت حکومتی «برترینها» روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت زیر عنوان «اگر فقط تخممرغ بخورید، ماهی ۱۸ میلیون تومان هزینه دارد!» نوشت که حتی کالاهایی که زمانی ارزانترین اقلام غذایی محسوب میشدند، اکنون از دسترس بسیاری از خانوادهها خارج شدهاند. این گزارش میافزاید قیمت هر دانه تخممرغ به ۲۵ هزار تومان رسیده است.
🔹کانال تلگرامی حکومتی «چند ثانیه» نیز با انتشار تصویری از روند صعودی قیمت تخممرغ در یک سال گذشته نوشت با ۵۰۰ هزار تومان پول، تعداد شانههای تخممرغ قابل خرید در ماههای مختلف بهطور چشمگیری کاهش یافته است.
🔹افزایش مداوم قیمت کالاهای اساسی در حالی ادامه دارد که بحران تورم، سقوط قدرت خرید و ناکارآمدی اقتصادی رژیم، فشار سنگینی بر زندگی میلیونها خانواده وارد کرده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔺گرانیهای روزافزون، ترفند حاکمیت غارتگر آخوندی بر خالیتر کردن هر چه بیشتر جیب و سفره مردم
رسانههای حکومتی از ادامه افزایش قیمت مواد غذایی و تشدید فشار معیشتی بر مردم خبر میدهند؛ بهطوریکه طی روزهای اخیر بهای مرغ و تخممرغ با جهشی تازه روبهرو شده است.
🔹سایت حکومتی جماران روز ۲۳ اردیبهشت گزارش داد قیمت مرغ کشتار طی ۱۰ روز، از حدود ۳۳۰ هزار تومان در ۱۳ اردیبهشت به ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که نشاندهنده افزایش حدود ۱۴.۴ درصدی است.
🔹دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی نیز با اشاره به بحران در صنعت مرغداری گفت افزایش شدید هزینههای تولید، کمبود نقدینگی، گرانی نهادهها و بالا رفتن ریسک تولید، این صنعت را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
🔹همزمان سایت حکومتی «برترینها» روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت زیر عنوان «اگر فقط تخممرغ بخورید، ماهی ۱۸ میلیون تومان هزینه دارد!» نوشت که حتی کالاهایی که زمانی ارزانترین اقلام غذایی محسوب میشدند، اکنون از دسترس بسیاری از خانوادهها خارج شدهاند. این گزارش میافزاید قیمت هر دانه تخممرغ به ۲۵ هزار تومان رسیده است.
🔹کانال تلگرامی حکومتی «چند ثانیه» نیز با انتشار تصویری از روند صعودی قیمت تخممرغ در یک سال گذشته نوشت با ۵۰۰ هزار تومان پول، تعداد شانههای تخممرغ قابل خرید در ماههای مختلف بهطور چشمگیری کاهش یافته است.
🔹افزایش مداوم قیمت کالاهای اساسی در حالی ادامه دارد که بحران تورم، سقوط قدرت خرید و ناکارآمدی اقتصادی رژیم، فشار سنگینی بر زندگی میلیونها خانواده وارد کرده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 همزمان با دیدار رؤسای جمهور آمریکا و چین در پکن، رهبران ۲۶ کشور جهان روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت با صدور بیانیهای مشترک، خواستار بازگشت وضعیت عادی دریانوردی در تنگه هرمز و رفع محدودیتهای اعمالشده شدند.
🔻 در این بیانیه که از سوی کشورهایی از جمله انگلستان، فرانسه، بحرین، کانادا، آلمان، ژاپن، قطر و کره جنوبی منتشر شد، بر «تعهد جمعی برای استفاده از ابزارهای دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی جهت تضمین آزادی ناوبری در تنگه هرمز» تأکید شده است.
🔻 در متن بیانیه آمده است: «ناوبری باید مطابق با کنوانسیون حقوق دریاها(UNCLOS) و قوانین بینالمللی، آزاد و بدون مانع باشد.»
🔻 این کشورها همچنین از تشکیل یک «مأموریت نظامی چندملیتی مستقل و کاملاً دفاعی» برای تأمین امنیت کشتیرانی در منطقه خبر دادهاند؛ مأموریتی که شامل عملیات پاکسازی مین و حفاظت از مسیرهای تجاری عنوان شده است.
🔻 در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است که این اقدام در هماهنگی با تلاشهای دیپلماتیک برای کاهش تنشها انجام میشود و «مکمل روندهای سیاسی موجود» خواهد بود.
🔻 در همین حال، منابع غربی گزارش دادهاند که تنگه هرمز یکی از محورهای گفتوگوی دونالد ترامپ و شی جینپینگ در پکن بوده و رئیسجمهور آمریکا مدعی شده است همتای چینی او «مایل به باز ماندن این آبراه» بوده و حتی برای رسیدن به توافقی با رژیم ایران درباره این موضوع اعلام آمادگی کرده است.
🔻 در بیانیه ۲۶ کشور همچنین آمده است: «این مأموریت تنها در شرایط مناسب و امن آغاز خواهد شد» و پیشتر وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده بود اجرای آن پس از برقراری آتشبس پایدار در منطقه ممکن خواهد بود.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 برنامه «پاداش برای عدالت» وابسته به وزارتخارجه آمریکا اعلام کرد تا سقف ۱۵ میلیون دلار پاداش برای دریافت اطلاعات درباره اعضای شرکت «کیمیا پارت سیوان»(کیپاس) در نظر گرفته شده است؛ شرکتی که بهعنوان یکی از بازوهای تولید پهپاد نیروی قدس سپاه پاسداران معرفی شده است.
🔻 در بیانیهاین برنامه آمده است: «این پاداش به هر گونه اطلاعاتی که منجر به اختلال در سازوکارهای مالی سپاه پاسداران شود اختصاص خواهد یافت».
در ادامه این اطلاعیه تأکید شده است که اعضای این شرکت در عملیات مرتبط با تولید و توسعه پهپادهای نیروی قدس نقش داشتهاند و پشتیبانی فنی از پهپادهای عملیاتی منتقل شده به عراق را برعهده داشتهاند.
🔻 بر اساس متن منتشر شده، این نهاد آمریکایی مدعی شده است: «اعضای برجسته شرکت کیپاس مستقر در ایران، از جمله حسن آرامبونژاد، ابوالفضل رمضانزاده مشکانی، مهدی غفاری نقنه، رضا نهاردانی، عباس سرتاجی و هادی جمشیدی زوارکی، بهطور فعال در آزمایش، توسعه و تأمین پهپادهای این شرکت مشارکت داشتهاند».
🔻 در بخش دیگری از بیانیه آمده است که این افراد و شرکت کیپاس پیشتر نیز از سوی وزارت خزانهداری آمریکا در فهرست تحریمها قرار گرفتهاند.
🔻 برنامه «پاداش برای عدالت» همچنین اعلام کرده است این شبکه در تأمین قطعات پهپاد از خارج از ایران نقش داشته و این تجهیزات برای استفاده سپاه پاسداران و گروههای همسو در عراق، یمن و سوریه به کار گرفته شدهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 برد کوپر، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد توان نظامی رژیم ایران در پی حملات مشترک آمریکا و اسرائیل بهشدت تضعیف شده و صنایع موشکی، پهپادی و دریایی رژیم ایران «۹۰ درصد» آسیب دیدهاند.
🔻 کوپر در این جلسه گفت: «تهدید رژیم ایران بهطور چشمگیری کاهش یافته و آنها دیگر مانند گذشته در هیچ حوزهای قادر به تهدید شرکای منطقهای یا آمریکا نیستند. آنها بهشدت تضعیف شدهاند.»
🔻 فرمانده سنتکام با دفاع از عملیات نظامی اخیر علیه رژیم ایران تأکید کرد آمریکا و اسرائیل موفق شدهاند زیرساختهای کلیدی نظامی رژیم ایران را فلج کنند.
🔻 او گفت: «ما توان رژیم ایران برای اعمال قدرت در منطقه را نابود کردیم و مسیرهای انتقال سلاح و تجهیزات به نیروهای نیابتی آنها قطع شده است.»
🔻 کوپر همچنین اشاره کرد نیروهای وابسته به رژیم ایران طی ۳۰ ماه پیش از جنگ اخیر، بیش از ۳۵۰ حمله علیه نیروها و دیپلماتهای آمریکایی انجام داده بودند؛ حملاتی که به گفته او به کشته شدن چهار نظامی آمریکایی منجر شد.
🔻 فرمانده سنتکام گفت حماس، حزبالله لبنان و حوثیهای یمن اکنون از حمایت تسلیحاتی رژیم ایران محروم شدهاند و افزود: «این نتیجه از پیش تضمینشده نبود.»
🔻 او همچنین گزارشهای منتشرشده درباره حفظ بخش بزرگی از زرادخانه موشکی رژیم ایران را رد کرد و گفت ارقام مطرحشده در برخی رسانهها دقیق نیست.
🔻 برد کوپر در ادامه توضیح داد ارتش آمریکا دیگر برای مقابله با پهپادهای رژیم ایران از سامانههای گرانقیمت استفاده نمیکند و اکنون از مهمات ارزانتر و تاکتیکهای جدید بهره میبرد؛ موضوعی که پس از کاهش ذخایر موشکهای پدافندی آمریکا در جریان جنگ، به مسئلهای بحثبرانگیز تبدیل شده بود.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 حمله مجدد سپاه تروریستی پاسداران به مقرهای احزاب کردستان ایران در اقلیم کردستان.
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، در مصاحبه اختصاصی با شبکه فاکسنیوز و برنامه شان هنیتی که ۲۴ اردیبهشت پخش شد، با لحنی تند علیه رژیم ایران گفت تهران تنها دو گزینه پیشرو دارد: «یا توافق کند یا حذف شود.»
🔻 ترامپ در این گفتوگو، که پس از دیدارش با شی جینپینگ، رئیسجمهوری چین، انجام شد، تأکید کرد آمریکا «دقیقاً» از تحرکات رژیم ایران آگاه است و هشدار داد: «ما دقیقاً میدانیم چه کاری میکنند... هر کاری که در چهار هفته گذشته انجام دادهاند، ما میتوانیم در یک روز نابود کنیم.»
🔻 رئیسجمهوری آمریکا با اشاره به مذاکرات هستهای و وضعیت داخلی رژیم ایران گفت: «رژیم ایران پنج روز وقت صرف کرد تا به پیشنهادی پاسخ دهد که یک ساعت هم زمان نمیبرد.» او همچنین افزود حکومت ایران «چیزی جز آشوب» در داخل ندارد.
🔻 ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه، با اشاره به کشته شدن فرماندهان و مقامهای ارشد رژیم ایران، گفت: «ما اکنون با رده سوم رهبران آنها طرف هستیم.» او افزود رهبران رده اول و دوم «دیگر با ما نیستند» و مدعی شد نیروهای فعلی «منطقیتر» و «باهوشتر» هستند. ترامپ این وضعیت را به نوعی «تغییر رژیم» تشبیه کرد.
🔻 او همچنین اعلام کرد در گفتوگو با شی جینپینگ درباره ایران صحبت کرده و رئیسجمهوری چین به او اطمینان داده است که پکن به رژیم ایران سلاح نخواهد داد. ترامپ گفت: «شی جینپینگ این را با قاطعیت گفت.»
🔻 ترامپ در ادامه تأکید کرد چین همچنان خواهان خرید نفت از ایران است، اما مدعی شد اکنون «هیچ نفتی از جزیره خارک خارج نمیشود» و بازارهای دیگری، از جمله تگزاس، جایگزین آن شدهاند.
🔻 رئیسجمهوری آمریکا همچنین درباره برنامه هستهای رژیم ایران گفت خارج کردن اورانیوم غنیشده از ایران بیشتر جنبه «روابط عمومی» دارد، اما ترجیح میدهد این مواد از ایران خارج شوند. او افزود: «ما ۲۴ ساعته سه سایت هستهای را زیر نظر داریم و دقیقاً میدانیم چه اتفاقی آنجا میافتد.»
🔻 ترامپ با اشاره به حملات احتمالی آینده هشدار داد: «اگر آنها حرکتی انجام دهند و ببینم کسی تلاش میکند وارد آن تأسیسات شود، فقط چند بمب دیگر میزنیم و کار تمام میشود.»
🔻 او همچنین گفت آمریکا با استفاده از «نیروی فضایی» و سامانههای نظارتی خود، تمامی تحرکات اطراف تأسیسات هستهای رژیم ایران را زیر نظر دارد و تأکید کرد: «هیچکس حتی به آنجا نزدیک هم نشده است.»
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 سرکوب امنیتی؛ زنان و کودکان در محاصره بازداشت و اعدام
♦️ افزایش بازداشتها و اعدامها، خانوادهها را در ترس و بیخبری فرو برده است
همزمان با گسترش فضای امنیتی در ایران، موج تازهای از سرکوب امنیتی شامل، بازداشتها، احکام اعدام و فشار بر خانوادههای زندانیان سیاسی در شهرهای مختلف آغاز شده است. گزارشهای منتشرشده از اهواز، ایذه، مشهد، کرماشان، زاهدان، شیراز، تهران، رشت و شهرهای کوردستان نشان میدهد که سرکوب امنیتی وارد مرحلهای گستردهتر شده است. در این میان، زنان زندانی، خانوادههای دادخواه و حتی کودکان زیر سن قانونی بیش از دیگران هدف فشار قرار گرفتهاند.
فعالان حقوق بشر میگویند حکومت با استفاده از فضای جنگی، محدودیت اینترنت و فضای بسته رسانهای تلاش میکند روند بازداشتها، اعدامها و سرکوب امنیتی را دور از توجه افکار عمومی پیش ببرد. همزمان خانوادههای زندانیان سیاسی از تهدید، احضار و محرومیت از ابتداییترین حقوق خود خبر میدهند.
قطع ملاقاتها؛ ابزار تازه سرکوب امنیتی
در زندان دیزلآباد کرماشان، ملاقات زندانیان بهطور کامل قطع شده است. خانوادهها هفتهها است هیچ دیداری با عزیزان خود نداشتهاند. منابع محلی میگویند تماسهای تلفنی زندانیان نیز تحت کنترل شدید قرار دارد. مادران و بستگان زندانیان سیاسی بارها برای پیگیری وضعیت فرزندان خود به نهادهای قضایی مراجعه کردهاند، اما بهجای پاسخ با تهدید روبهرو شدهاند.
👈 اینجا بخوانید
♦️ افزایش بازداشتها و اعدامها، خانوادهها را در ترس و بیخبری فرو برده است
همزمان با گسترش فضای امنیتی در ایران، موج تازهای از سرکوب امنیتی شامل، بازداشتها، احکام اعدام و فشار بر خانوادههای زندانیان سیاسی در شهرهای مختلف آغاز شده است. گزارشهای منتشرشده از اهواز، ایذه، مشهد، کرماشان، زاهدان، شیراز، تهران، رشت و شهرهای کوردستان نشان میدهد که سرکوب امنیتی وارد مرحلهای گستردهتر شده است. در این میان، زنان زندانی، خانوادههای دادخواه و حتی کودکان زیر سن قانونی بیش از دیگران هدف فشار قرار گرفتهاند.
فعالان حقوق بشر میگویند حکومت با استفاده از فضای جنگی، محدودیت اینترنت و فضای بسته رسانهای تلاش میکند روند بازداشتها، اعدامها و سرکوب امنیتی را دور از توجه افکار عمومی پیش ببرد. همزمان خانوادههای زندانیان سیاسی از تهدید، احضار و محرومیت از ابتداییترین حقوق خود خبر میدهند.
قطع ملاقاتها؛ ابزار تازه سرکوب امنیتی
در زندان دیزلآباد کرماشان، ملاقات زندانیان بهطور کامل قطع شده است. خانوادهها هفتهها است هیچ دیداری با عزیزان خود نداشتهاند. منابع محلی میگویند تماسهای تلفنی زندانیان نیز تحت کنترل شدید قرار دارد. مادران و بستگان زندانیان سیاسی بارها برای پیگیری وضعیت فرزندان خود به نهادهای قضایی مراجعه کردهاند، اما بهجای پاسخ با تهدید روبهرو شدهاند.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
سرکوب امنیتی؛ زنان و کودکان در محاصره بازداشت و اعدام - ایران آزادی
کوردستان نشان میدهد که سرکوب امنیتی وارد مرحلهای گستردهتر شده است. در این میان، زنان زندانی، خانوادههای دادخواه و حتی کودکان زیر سن قانونی
🔻 اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، اعلام کرد فشارهای اقتصادی واشنگتن علیه رژیم ایران به مرحلهای رسیده که صادرات نفت تهران عملاً مختل شده و رژیم ایران حتی برای پرداخت حقوق نیروهای نظامی خود با مشکل روبهرو است.
🔻 بسنت که در جریان سفر دونالد ترامپ به چین حضور دارد، روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشتماه در گفتوگو با شبکه سیانبیسی گفت: «اصلیترین تأسیسات بارگیری نفت در ایران، جزیره خارک است. ما دیدهایم که در سه روز گذشته هیچ بارگیریای انجام نشده است.»
🔻 او با اشاره به تصاویر ماهوارهای افزود: «هیچ کشتیای وارد یا خارج نمیشود و رژیم ایران دیگر قادر نیست نفت را روی آب ذخیره کند. آنها بهزودی ناچار خواهند شد تولید خود را متوقف کنند.»
🔻 وزیر خزانهداری آمریکا، رژیم ایران را «رژیمی شریر» توصیف کرد و گفت: «تنها در سال جاری، رژیم ایران بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر را اعدام کرده که بسیاری از آنها معترضان مسالمتآمیز بودهاند. سؤال این است که جهان باید با چنین رژیمی چگونه برخورد کند؟»
🔻 بسنت تأکید کرد فشارهای اقتصادی آمریکا توان مالی رژیم ایران را بهشدت تضعیف کرده است و گفت: «آنها اکنون به جایی رسیدهاند که حتی توان پرداخت حقوق نظامیان خود را ندارند و دیگر قادر نیستند تسلیحات مورد نیازشان را از خارج تأمین کنند.»
🔻 او افزود: «فکر میکنم رژیم ایران در آخرین مراحل قرار دارد و محاصرهای که پرزیدنت ترامپ ایجاد کرده، یک موفقیت چشمگیر بوده است.»
🔻 پیشتر وزارت خزانهداری آمریکا اعلام کرده بود رژیم ایران درآمدهای نفتی را نه صرف بهبود وضعیت معیشتی مردم، بلکه برای توسعه برنامههای تسلیحاتی، حمایت از گروههای نیابتی و تقویت دستگاههای سرکوب امنیتی هزینه میکند.
🔻 واشنگتن همچنین هشدار داده است بانکها و مؤسسات مالی خارجی، بهویژه نهادهای مرتبط با پالایشگاههای مستقل چین، در صورت همکاری در فروش نفت رژیم ایران، با تحریمهای سنگین آمریکا مواجه خواهند شد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 علیآبادی وزیر نیروی دولت پزشکیان افزود: توزیع نابرابر بارش باعث شده ۱۰ استان با جمعیت بیش از ۳۵ میلیون نفر همچنان در شرایط زیر نرمال قرار داشته باشند.
🔻 با وجود افزایش ۶۶ درصدی نسبت به سال گذشته، ۶ سال متوالی خشکسالی و انباشت کسری مخازن به ویژه در آبهای زیرزمینی، نگرانی کسری مخازن آب سطحی و زیرزمینی را به عنوان یک چالش جدی مطرح کرده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پولیتیکو و افشای بنبست سیاسی بچهشاه
۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۵
مصاحبه اخیر بچهشاه با پولیتیکو، بیش از آنکه نمایش یک آلترناتیو سیاسی باشد، صحنه آشکار شدن تناقضها، عقبنشینیها و وابستگی فکری جریانی بود که با کمک رسانههای مشکوک تلاش کرده خود را «صدای مردم ایران» جا بزند. او در این گفتوگو، بارها با زبان خود اعتراف میکند که نه به نیروی مردم، بلکه به فشار خارجی، حمله نظامی و معامله با قدرتهای بینالمللی امید بسته است.
او در بخشی از مصاحبه، با لحنی آشکارا مداخلهجویانه میگوید: «این فرصتی است برای اینکه کار را یکباره تمام کنید و پرونده را ببندید». سپس اضافه میکند: «بهجای فکر کردن به توافق با این رژیم، بهتر است آن را برای همیشه کنار بگذارید». این جملات عملاً دعوت مستقیم قدرتهای خارجی به ادامه فشار و تخریب ایران است؛ در حالی که او همزمان ادعا میکند دغدغه «مردم ایران» را دارد. همین تناقض بود که باعث شد یک زن ایرانی در جلسه فریاد بزند: «کجا بودی وقتی مردم ما داشتند کودکانشان را از زیر آوار بمبها بیرون میکشیدند؟»...
👈بیشتر بخوانید
۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۵
مصاحبه اخیر بچهشاه با پولیتیکو، بیش از آنکه نمایش یک آلترناتیو سیاسی باشد، صحنه آشکار شدن تناقضها، عقبنشینیها و وابستگی فکری جریانی بود که با کمک رسانههای مشکوک تلاش کرده خود را «صدای مردم ایران» جا بزند. او در این گفتوگو، بارها با زبان خود اعتراف میکند که نه به نیروی مردم، بلکه به فشار خارجی، حمله نظامی و معامله با قدرتهای بینالمللی امید بسته است.
او در بخشی از مصاحبه، با لحنی آشکارا مداخلهجویانه میگوید: «این فرصتی است برای اینکه کار را یکباره تمام کنید و پرونده را ببندید». سپس اضافه میکند: «بهجای فکر کردن به توافق با این رژیم، بهتر است آن را برای همیشه کنار بگذارید». این جملات عملاً دعوت مستقیم قدرتهای خارجی به ادامه فشار و تخریب ایران است؛ در حالی که او همزمان ادعا میکند دغدغه «مردم ایران» را دارد. همین تناقض بود که باعث شد یک زن ایرانی در جلسه فریاد بزند: «کجا بودی وقتی مردم ما داشتند کودکانشان را از زیر آوار بمبها بیرون میکشیدند؟»...
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
پولیتیکو و افشای بنبست سیاسی بچهشاه - ایران آزادی
مصاحبه اخیر بچهشاه با پولیتیکو، بیش از آنکه نمایش یک آلترناتیو سیاسی باشد، صحنه آشکار شدن تناقضها، عقبنشینیها و وابستگی فکری جریانی بود
🔻 به گزارش شبکه های اجتماعی پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت با شلیک مأموران جنایتکار رژیم به خودرو ۲ سوختبر محروم بلوچ در محور زاهدان-میرجاوه این ۲ هموطن در شعلههای آتش جانباختند.
🔻 مأموران جنایتپیشه بدون هشدار قبلی خودرو این ۲ هموطن بلوچ را هدف گلوله قرار دادند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 امارات متحده عربی اعلام کرد اجرای پروژهٔ خط لولهٔ جدید نفتی «غرب به شرق» را برای افزایش توان صادرات نفت از خارج از تنگه هرمز تسریع میکند؛ اقدامی که در بحبوحهٔ بحران منطقهیی و اختلال در عبور نفتکشها از تنگه هرمز، اهمیت راهبردی یافته است.
🔻 دفتر رسانهیی دولت ابوظبی روز جمعه ۲۵ اردیبهشت اعلام کرد شیخ خالد بن محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، به شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) دستور داده است روند اجرای این پروژه شتاب بگیرد. بر اساس این بیانیه، این خط لوله که هماکنون در حال ساخت است، قرار است تا سال ۲۰۲۷ به بهرهبرداری برسد و ظرفیت صادرات نفت امارات از طریق بندر فجیره را دوبرابر کند.
🔻 خط لولهٔ فعلی «حبشان ـ فجیره» توان انتقال روزانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام را دارد و امکان صادرات مستقیم نفت امارات از دریای عمان را بدون عبور از تنگه هرمز فراهم میکند.
🔻 امارات و عربستان سعودی تنها کشورهای حوزهٔ خلیجفارس هستند که بخشی از صادرات نفت خود را از طریق خطوط لوله خارج از تنگه هرمز انجام میدهند. عمان نیز بهدلیل دسترسی مستقیم به دریای عمان، وابستگی کمتری به این گذرگاه راهبردی دارد.
🔻 این تحولات در حالی رخ میدهد که رژیم ایران پس از آغاز جنگ آمریکا و اسراییل با ایران در نهم اسفند ۱۴۰۴، عملاً تنگه هرمز را به اهرم فشار سیاسی و نظامی تبدیل کرده است؛ اقدامی که نگرانیها دربارهٔ امنیت انرژی و صادرات نفت در منطقه را افزایش داده است.
🔻 کویت، عراق، قطر و بحرین همچنان برای صادرات نفت خود تا حد زیادی به تنگه هرمز وابستهاند و هر گونه اختلال در این مسیر، بازار جهانی انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد.
🔻 افزایش تنشها و محدود شدن عبور نفتکشها از تنگه هرمز طی ماههای اخیر، موجب افزایش بهای انرژی و تشدید نگرانیها دربارهٔ رشد تورم و احتمال رکود اقتصادی در بازارهای جهانی شده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 نشست وزیران خارجه کشورهای عضو گروه بریکس در دهلینو، پایتخت هند، در پی بروز اختلافات جدی میان اعضا، بهویژه رژیم ایران و امارات متحده عربی، بدون صدور بیانیه مشترک پایان یافت.
🔻 به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت هند روز جمعه ۲۵ اردیبهشت اعلام کرد به جای بیانیه پایانی مشترک، تنها «بیانیه رئیس نشست» منتشر شده است؛ زیرا کشورهای عضو درباره تحولات خاورمیانه و جنگ ایران دیدگاههای کاملاً متفاوتی داشتهاند.
🔻 گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، اتیوپی، مصر، ایران، امارات متحده عربی و اندونزی است و در سالهای اخیر با گسترش اعضا به یک بلوک اقتصادی گسترده تبدیل شده است.
🔻 رسانههای حکومتی پیشتر از تنش لفظی میان تهران و ابوظبی در جریان این نشست خبر داده بودند. بر اساس این گزارشها، عراقچی، وزیر خارجه رژیم، امارات را به مشارکت مستقیم در جنگ آمریکا و اسراییل علیه رژیم ایران متهم کرده و گفته است همکاریهای امنیتی ابوظبی با آمریکا و اسراییل، این کشور را درگیر در جنگ کرده است.
🔻 او همچنین به سفر گزارششده بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسراییل، به امارات در جریان درگیریها اشاره کرده است.
🔻 در مقابل، بهنوشته روزنامه لبنانی «الاخبار»، هیأت اماراتی خواستار آن بوده که در بیانیه پایانی، حملات موشکی رژیم ایران و توقیف کشتیها محکوم شود؛ در حالی که تهران بر درج محکومیت حملات آمریکا و اسراییل تأکید داشته است.
🔻 این روزنامه همچنین گزارش داده است روسیه پیشنویسی میانهرو با محوریت آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز ارائه کرده، اما امارات با آن مخالفت کرده است، زیرا اشاره به تنگه هرمز را بهمعنای مشروعیتبخشی به نفوذ رژیم ایران در این آبراه راهبردی دانسته است.
🔻 اختلافات در نشست دهلینو بار دیگر نشان داد شکافهای سیاسی میان اعضای جدید و قدیم بریکس، بهویژه در موضوعات امنیتی و بحرانهای منطقهای، در حال افزایش است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 وزیران کشور شورای همکاری خلیج فارس در یک نشست اضطراری دستگیری شبکههای وابسته به سپاه پاسداران در برخی کشورهای عربی را بررسی کردند و خواستار هماهنگی امنیتی قویتر شدند.
🔻 روزنامه کویت تایمز نوشت:وزیران کشور شورای همکاری خلیجفارس تأکید کردند امنیت خلیجفارس جداییناپذیر است.
🔻 دستگیری چند هسته وابسته به سپاه پاسداران بیانگر هوشیاری و آمادگی سرویسهای امنیتی کشورهای عضو در حفظ ثبات و امنیت منطقهای است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴«مقام انسانیت» همین بود!
بی آبی، بی برقی، بی بنزینی، در کنار گرانی، بیکاری، ناامنی و بسیاری از دیگر رنج های زندگی روزگار ایرانیان را تیره ساخته و همزمان فساد روزافزون، زندگی های اشرافی و ثروت اندوزی مقامات و کارگزاران رژیم پیوسته افزایش می یابد!
سال ها پیش «خمینی» این وضعیت را با نام رسیدن به «مقام انسانیت» وعده داده بود و «علی خامنه ای» نیز رسیدن به این «قُلّه» را پیش بینی کرده بود!
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
بی آبی، بی برقی، بی بنزینی، در کنار گرانی، بیکاری، ناامنی و بسیاری از دیگر رنج های زندگی روزگار ایرانیان را تیره ساخته و همزمان فساد روزافزون، زندگی های اشرافی و ثروت اندوزی مقامات و کارگزاران رژیم پیوسته افزایش می یابد!
سال ها پیش «خمینی» این وضعیت را با نام رسیدن به «مقام انسانیت» وعده داده بود و «علی خامنه ای» نیز رسیدن به این «قُلّه» را پیش بینی کرده بود!
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 افزایش رانت خواری و وضعیت ناگوار دامداری ها!
«میثم ظهوریان»، نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، می گوید چهار برابر شدن نرخ ارز وارداتی از سوی دولت، سبب از میان رفتن سرمایه در گردش تولیدی های کوچک و متوسط ـ به ویژه دامداری ها ـ، افزایش رانت خواری واردکنندگان و مدیران حکومتی و تورّم بیشتر شده است.
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
«میثم ظهوریان»، نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، می گوید چهار برابر شدن نرخ ارز وارداتی از سوی دولت، سبب از میان رفتن سرمایه در گردش تولیدی های کوچک و متوسط ـ به ویژه دامداری ها ـ، افزایش رانت خواری واردکنندگان و مدیران حکومتی و تورّم بیشتر شده است.
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 به دلیل محاصره دریایی و پرشدن نفت جزیره ،نفت به مناطق ساحلی و جزایر ما رسیده و اینطور در حال نابودکردن محیط زیست است.
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie