🔴 بحران معیشتی؛ روایت اعداد از انفجار خاموش جامعه
♦️ آمارهای رسمی، ابعاد تازهای از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی را آشکار کردهاند
بحران معیشتی زخمی که بر پیکر زندگی مردم ایران هر روز عمیقتر میشود. در حالی که حکومت سالها تلاش کرده با آمارسازی و تبلیغات، تصویر واقعی اقتصاد ایران را پنهان کند، اکنون حتی رسانههای وابسته و گزارشهای رسمی نیز دیگر قادر به انکار عمق بحران نیستند. «بحران معیشتی» امروز به مهمترین دغدغه میلیونها ایرانی تبدیل شده است. سفرههایی که هر روز کوچکتر میشوند، جوانانی که امیدی به اشتغال ندارند و خانوادههایی که زیر فشار اجارهبها و تورم خرد شدهاند، تصویری از جامعهای است که در آستانه انفجار اجتماعی قرار گرفته است.
روزنامه شرق در شماره پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵، با استناد به گزارش فصلی اقتصاد ایران در پاییز ۱۴۰۴ که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، بخشی از واقعیت پنهانمانده اقتصاد کشور را آشکار کرده است. آماری که نهتنها نشانه رکود اقتصادی، بلکه بیانگر گسترش بحران معیشتی در تمام لایههای جامعه است.
بر اساس این گزارش، جمعیت ایران از مرز ۸۴ میلیون نفر عبور کرده است. با این حال، نرخ رشد جمعیت روندی نزولی دارد و بعد خانوار نیز کاهش یافته است. میانگین بعد خانوار از ۳.۳ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۳.۲ نفر رسیده است. این کاهش، تنها یک تغییر آماری نیست. بسیاری از خانوادهها دیگر توان اقتصادی برای فرزندآوری یا حتی حفظ ساختار سنتی خانواده را ندارند. بحران معیشتی مستقیماً بر سبک زندگی و آینده نسل جوان تأثیر گذاشته است.
👈 اینجا بخوانید
♦️ آمارهای رسمی، ابعاد تازهای از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی را آشکار کردهاند
بحران معیشتی زخمی که بر پیکر زندگی مردم ایران هر روز عمیقتر میشود. در حالی که حکومت سالها تلاش کرده با آمارسازی و تبلیغات، تصویر واقعی اقتصاد ایران را پنهان کند، اکنون حتی رسانههای وابسته و گزارشهای رسمی نیز دیگر قادر به انکار عمق بحران نیستند. «بحران معیشتی» امروز به مهمترین دغدغه میلیونها ایرانی تبدیل شده است. سفرههایی که هر روز کوچکتر میشوند، جوانانی که امیدی به اشتغال ندارند و خانوادههایی که زیر فشار اجارهبها و تورم خرد شدهاند، تصویری از جامعهای است که در آستانه انفجار اجتماعی قرار گرفته است.
روزنامه شرق در شماره پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵، با استناد به گزارش فصلی اقتصاد ایران در پاییز ۱۴۰۴ که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، بخشی از واقعیت پنهانمانده اقتصاد کشور را آشکار کرده است. آماری که نهتنها نشانه رکود اقتصادی، بلکه بیانگر گسترش بحران معیشتی در تمام لایههای جامعه است.
بر اساس این گزارش، جمعیت ایران از مرز ۸۴ میلیون نفر عبور کرده است. با این حال، نرخ رشد جمعیت روندی نزولی دارد و بعد خانوار نیز کاهش یافته است. میانگین بعد خانوار از ۳.۳ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۳.۲ نفر رسیده است. این کاهش، تنها یک تغییر آماری نیست. بسیاری از خانوادهها دیگر توان اقتصادی برای فرزندآوری یا حتی حفظ ساختار سنتی خانواده را ندارند. بحران معیشتی مستقیماً بر سبک زندگی و آینده نسل جوان تأثیر گذاشته است.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
بحران معیشتی؛ روایت اعداد از انفجار خاموش جامعه - ایران آزادی
بحران معیشتی زخمی که بر پیکر زندگی مردم ایران هر روز عمیقتر میشود. در حالی که حکومت سالها تلاش کرده با آمارسازی و تبلیغات، تصویر واقعی
😱1
🔴 شوکدرمانی؛ غارت تتمه جیب مردم تحت عنوان جنگ خارجی و شرایط جنگی
♦️ چگونه این سیاست به ابزار انتقال بحران به جامعه تبدیل شد؟
شوک درمانی ناشی از چیست؟ سیاستهای هدفمند یا جنگ خارجی؟.بحران اقتصادی و تورم در ایران، بیش از آنکه نتیجه مستقیم جنگ یا عوامل خارجی باشد، به عنوان پیامد سیاستهای داخلی و هدفمند در قالب شوکدرمانی شناخته میشود. در این چارچوب، حکومت با استفاده از فضای روانی ناشی از جنگ و تنشهای منطقهای، فشار اقتصادی را به جامعه منتقل کرده و تلاش میکند سقوط ارزش پول ملی را به عوامل بیرونی نسبت دهد، در حالی که بخش مهمی از این روند در دل سیاستهای شوکدرمانی شکل گرفته است.
حسین راغفر، اقتصاددان، معتقد است «آثار جنگ معمولاً به سرعت در تورم ظاهر نمیشود و نقش آن در افزایش قیمتها محدود است». او تأکید میکند که «بخش عمده تورم نتیجه سیاستهای داخلی و بهرهگیری از فضای روانی جامعه است». به گفته او، «حکومت از ترس و نااطمینانی ناشی از جنگ برای اجرای سیاستهایی استفاده میکند که در شرایط عادی با واکنش شدید اجتماعی روبهرو میشود و این همان بستر اجرای شوکدرمانی است».
افزایش ناگهانی قیمتها و اعمال فشار اقتصادی سیاست شوک درمانی
سیاستهای اقتصادی کشور در سالهای اخیر به شکل واضحی در قالب شوکدرمانی تعریف میشود؛ یعنی افزایش ناگهانی قیمتها و اعمال فشار اقتصادی برای تأمین منابع مالی دولت. راغفر اشاره میکند که «پس از پایان درگیریهای نظامی، دولت به جای حمایت از مردم، قیمت بنزین، حاملهای انرژی و ارز را افزایش داده و همین موضوع یکی از عوامل اصلی تورم و نارضایتی اجتماعی بوده است». او این روند را بخشی از سیاست مستمر شوک سنگین میداند.
👈 اینجا بخوانید
♦️ چگونه این سیاست به ابزار انتقال بحران به جامعه تبدیل شد؟
شوک درمانی ناشی از چیست؟ سیاستهای هدفمند یا جنگ خارجی؟.بحران اقتصادی و تورم در ایران، بیش از آنکه نتیجه مستقیم جنگ یا عوامل خارجی باشد، به عنوان پیامد سیاستهای داخلی و هدفمند در قالب شوکدرمانی شناخته میشود. در این چارچوب، حکومت با استفاده از فضای روانی ناشی از جنگ و تنشهای منطقهای، فشار اقتصادی را به جامعه منتقل کرده و تلاش میکند سقوط ارزش پول ملی را به عوامل بیرونی نسبت دهد، در حالی که بخش مهمی از این روند در دل سیاستهای شوکدرمانی شکل گرفته است.
حسین راغفر، اقتصاددان، معتقد است «آثار جنگ معمولاً به سرعت در تورم ظاهر نمیشود و نقش آن در افزایش قیمتها محدود است». او تأکید میکند که «بخش عمده تورم نتیجه سیاستهای داخلی و بهرهگیری از فضای روانی جامعه است». به گفته او، «حکومت از ترس و نااطمینانی ناشی از جنگ برای اجرای سیاستهایی استفاده میکند که در شرایط عادی با واکنش شدید اجتماعی روبهرو میشود و این همان بستر اجرای شوکدرمانی است».
افزایش ناگهانی قیمتها و اعمال فشار اقتصادی سیاست شوک درمانی
سیاستهای اقتصادی کشور در سالهای اخیر به شکل واضحی در قالب شوکدرمانی تعریف میشود؛ یعنی افزایش ناگهانی قیمتها و اعمال فشار اقتصادی برای تأمین منابع مالی دولت. راغفر اشاره میکند که «پس از پایان درگیریهای نظامی، دولت به جای حمایت از مردم، قیمت بنزین، حاملهای انرژی و ارز را افزایش داده و همین موضوع یکی از عوامل اصلی تورم و نارضایتی اجتماعی بوده است». او این روند را بخشی از سیاست مستمر شوک سنگین میداند.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
شوکدرمانی؛ غارت تتمه جیب مردم تحت عنوان جنگ خارجی و شرایط جنگی - ایران آزادی
شوک درمانی ناشی از چیست؟ سیاستهای هدفمند یا جنگ خارجی؟.بحران اقتصادی و تورم در ایران، بیش از آنکه نتیجه مستقیم جنگ یا عوامل خارجی باشد،
🔴قتل یک شهروند در بهشهر توسط ماموران نیروی انتظامی
به گزارش منابع خبری حوالی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد جمعه اول خرداد در بهشهر استان مازندران محله «سارو»، فردی بهنام حسین محمدی توسط ماموران نیروی انتظامی کشته شده است.
ایست بازرسی و گشت محلهمحور که توسط ماموران نیروی انتظامی [یگان امداد] برقرار شده بود یک ماشین پژو پارس را متوقف میکند و با بدرفتاری و توهین دو سرنشین را بازرسی بدنی میشوند.
شاهدان میگویند پلیس به دو جوان حرفهای تحقیرآمیز زدهاند.
حسین محمدی (پدر یکی از سرنشینان) برای آرام کردن قضیه وارد میشود اما ماموران به او نیز توهین میکنند و درگیر میشوند که یکی از ماموران او را با تیر مستقیم کلت به قتل میرساند. در پی این اقدام مردم و نیروی انتظامی درگیر شدند.
جمعه ۱ خردادماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
به گزارش منابع خبری حوالی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد جمعه اول خرداد در بهشهر استان مازندران محله «سارو»، فردی بهنام حسین محمدی توسط ماموران نیروی انتظامی کشته شده است.
ایست بازرسی و گشت محلهمحور که توسط ماموران نیروی انتظامی [یگان امداد] برقرار شده بود یک ماشین پژو پارس را متوقف میکند و با بدرفتاری و توهین دو سرنشین را بازرسی بدنی میشوند.
شاهدان میگویند پلیس به دو جوان حرفهای تحقیرآمیز زدهاند.
حسین محمدی (پدر یکی از سرنشینان) برای آرام کردن قضیه وارد میشود اما ماموران به او نیز توهین میکنند و درگیر میشوند که یکی از ماموران او را با تیر مستقیم کلت به قتل میرساند. در پی این اقدام مردم و نیروی انتظامی درگیر شدند.
جمعه ۱ خردادماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 علی خضریان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: جمهوری اسلامی در خصوص خروج اورانیوم از ایران هیچ مصالحهای انجام نخواهد داد.
جمعه ۱ خردادماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
جمعه ۱ خردادماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔴 والاستریت ژورنال از کمک بابک زنجانی به نقض تحریمها خبر داد
والاستریت ژورنال گزارش داده بابک زنجانی، فعال اقتصادی تحریمشده ایرانی، با استفاده از شبکهای از حسابها در بایننس، دستکم ۸۵۰ میلیون دلار تراکنش را طی دو سال انجام داده است؛ تراکنشهایی که در گزارشهای داخلی بایننس بارها مشکوک تشخیص داده شدند، اما حساب اصلی او ماهها پس از هشدارهای داخلی همچنان فعال ماند.
این نشریه مینویسد این پولها بخشی از میلیاردها دلار جریان مالی رمزارزی بودهاند که در سالهای منتهی به جنگ اخیر، به شبکههای تامین مالی سپاه پاسداران متصل بودهاند.
بر اساس این گزارش، بخش عمده این تراکنشها از طریق یک حساب اصلی و چند حساب دیگر که به خواهر، شریک عاطفی و مدیر شرکت زنجانی مرتبط بودهاند انجام شده است.
بررسیهای داخلی بایننس نشان داده که این حسابها از یک مجموعه دستگاه مشترک استفاده میکردهاند؛ الگویی که از نگاه تیمهای تطبیق این صرافی، نشانهای از تلاش برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران بوده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
والاستریت ژورنال گزارش داده بابک زنجانی، فعال اقتصادی تحریمشده ایرانی، با استفاده از شبکهای از حسابها در بایننس، دستکم ۸۵۰ میلیون دلار تراکنش را طی دو سال انجام داده است؛ تراکنشهایی که در گزارشهای داخلی بایننس بارها مشکوک تشخیص داده شدند، اما حساب اصلی او ماهها پس از هشدارهای داخلی همچنان فعال ماند.
این نشریه مینویسد این پولها بخشی از میلیاردها دلار جریان مالی رمزارزی بودهاند که در سالهای منتهی به جنگ اخیر، به شبکههای تامین مالی سپاه پاسداران متصل بودهاند.
بر اساس این گزارش، بخش عمده این تراکنشها از طریق یک حساب اصلی و چند حساب دیگر که به خواهر، شریک عاطفی و مدیر شرکت زنجانی مرتبط بودهاند انجام شده است.
بررسیهای داخلی بایننس نشان داده که این حسابها از یک مجموعه دستگاه مشترک استفاده میکردهاند؛ الگویی که از نگاه تیمهای تطبیق این صرافی، نشانهای از تلاش برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران بوده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
❤1
واشنگتن از پیشرفت نسبی مذاکرات خبر داد اما هشدار داد این اقدام میتواند توافق را نابود کند
🔺مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از سفر به سوئد، اعلام کرد که طرح احتمالی رژیم ایران برای دریافت عوارض در تنگه هرمز با مخالفت گسترده جهانی روبهروست و از نظر واشنگتن «کاملاً غیرقابل قبول» است.
او گفت: «ایجاد سیستم دریافت عوارض در تنگههای بینالمللی غیرقانونی و غیرقابل پذیرش است و تنها دیدگاه آمریکا نیست، بلکه اجماع جهانی است.»
روبیو اعلام کرد که آمریکا در حال پیگیری یک قطعنامه در سازمان ملل است که:
با حمایت بحرین ارائه شده
بیش از «صد کشور» آن را امضا کردهاند
او همچنین افزود که حتی کشورهایی مانند چین نیز با طرح دریافت عوارض مخالفت کردهاند.
وزیر خارجه آمریکا هشدار داد:
تلاش برای اجرای چنین طرحی میتواند «دستیابی به توافق دیپلماتیک را ناممکن کند» او این اقدام را نهتنها یک چالش منطقهای، بلکه «تهدیدی برای کل جهان» توصیف کرد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔴 ۸۸روز قطع اینترنت در ایران؛ رکورد جنایت و سبعیت
۱ خرداد, ۱۴۰۵
۸۸روز قطع اینترنت در ایران؛ رکورد جنایت و سبعیت
قطع اینترنت در ایران وارد هشتاد و چهارمین روز متوالی شد و بنا بر گزارشها، شبکههای بینالمللی تاکنون بیش از ۱۹۹۲ ساعت از دسترس بخش بزرگی از شهروندان خارج بودهاند.
نهاد مستقل پایش اینترنت، «نتبلاکس»، در تازهترین ارزیابی خود هشدار داده است که ادامه این خاموشی دیجیتال، شکافهای اقتصادی و اجتماعی را هر ساعت عمیقتر میکند. به گفته این نهاد، دسترسی به ارتباطات جهانی در ایران بهشدت محدود شده و امکان ارتباط آزاد با جهان خارج، بیش از پیش به موقعیت سیاسی، میزان همسویی با حکومت و برخورداری از امتیازات ویژه وابسته شده است.
پیامدهای اقتصادی این محدودیتها نیز گسترده توصیف میشود. گزارشها از افت نزدیک به ۸۰ درصدی فعالیت و فروش فروشگاههای آنلاین داخلی حکایت دارد؛ وضعیتی که بیشترین فشار را بر کسبوکارهای کوچک و فعالان مستقل اینترنتی وارد کرده است....
👈 بیشتر بخوانید
۱ خرداد, ۱۴۰۵
۸۸روز قطع اینترنت در ایران؛ رکورد جنایت و سبعیت
قطع اینترنت در ایران وارد هشتاد و چهارمین روز متوالی شد و بنا بر گزارشها، شبکههای بینالمللی تاکنون بیش از ۱۹۹۲ ساعت از دسترس بخش بزرگی از شهروندان خارج بودهاند.
نهاد مستقل پایش اینترنت، «نتبلاکس»، در تازهترین ارزیابی خود هشدار داده است که ادامه این خاموشی دیجیتال، شکافهای اقتصادی و اجتماعی را هر ساعت عمیقتر میکند. به گفته این نهاد، دسترسی به ارتباطات جهانی در ایران بهشدت محدود شده و امکان ارتباط آزاد با جهان خارج، بیش از پیش به موقعیت سیاسی، میزان همسویی با حکومت و برخورداری از امتیازات ویژه وابسته شده است.
پیامدهای اقتصادی این محدودیتها نیز گسترده توصیف میشود. گزارشها از افت نزدیک به ۸۰ درصدی فعالیت و فروش فروشگاههای آنلاین داخلی حکایت دارد؛ وضعیتی که بیشترین فشار را بر کسبوکارهای کوچک و فعالان مستقل اینترنتی وارد کرده است....
👈 بیشتر بخوانید
به گفته دفتر او، از زمان آغاز تنشهای نظامی اخیر، دستکم ۳۴ نفر با اتهامات سیاسی و امنیتی اعدام شدهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 روان درمانی یا تراپی؛ از درمان تا کالای لوکس در ایران!
۱ خرداد, ۱۴۰۵
افزایش هزینهها و نبود بیمه، دسترسی به درمان را محدود کرده است
روان درمانی یا تراپی هم اکنون در ایران فقط برای طبقه مرفه میباشد. در سالهای اخیر، موضوع سلامت روان در ایران به یکی از مهمترین بحرانهای اجتماعی تبدیل شده است. افزایش فشارهای اقتصادی، ناامنی معیشتی، تنشهای اجتماعی و تجربههای مداوم اضطراب، باعث شده نیاز به خدمات رواندرمانی یا همان تراپی به شکل چشمگیری افزایش یابد. با این حال، ساختار خدمات درمانی و سیاستهای حمایتی، همگام با این نیاز رشد نکردهاند و همین شکاف، تراپی را از یک خدمت درمانی ضروری به یک کالای لوکس برای طبقه محدود جامعه تبدیل کرده است.
از تبدیل شدن تراپی به کالایی لوکس در ایران
بر اساس دادههای منتشرشده از سوی وزارت بهداشت، حدود یکچهارم جمعیت ایران با نوعی از اختلالات روانی درگیر هستند. برخی کارشناسان مستقل نیز با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی، این رقم را حتی بیش از ۵۰درصد تخمین میزنند. در این میان، تراپی به عنوان یکی از اصلیترین ابزارهای درمانی، برای بسیاری از افراد غیرقابل دسترس شده است. نبود پوشش بیمهای برای خدمات رواندرمانی، نقش مهمی در این وضعیت دارد و موجب شده روان درمانی در بازار آزاد به شکل یک خدمت لوکس عرضه شود....
👈بیشتر بخوانید
۱ خرداد, ۱۴۰۵
افزایش هزینهها و نبود بیمه، دسترسی به درمان را محدود کرده است
روان درمانی یا تراپی هم اکنون در ایران فقط برای طبقه مرفه میباشد. در سالهای اخیر، موضوع سلامت روان در ایران به یکی از مهمترین بحرانهای اجتماعی تبدیل شده است. افزایش فشارهای اقتصادی، ناامنی معیشتی، تنشهای اجتماعی و تجربههای مداوم اضطراب، باعث شده نیاز به خدمات رواندرمانی یا همان تراپی به شکل چشمگیری افزایش یابد. با این حال، ساختار خدمات درمانی و سیاستهای حمایتی، همگام با این نیاز رشد نکردهاند و همین شکاف، تراپی را از یک خدمت درمانی ضروری به یک کالای لوکس برای طبقه محدود جامعه تبدیل کرده است.
از تبدیل شدن تراپی به کالایی لوکس در ایران
بر اساس دادههای منتشرشده از سوی وزارت بهداشت، حدود یکچهارم جمعیت ایران با نوعی از اختلالات روانی درگیر هستند. برخی کارشناسان مستقل نیز با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی، این رقم را حتی بیش از ۵۰درصد تخمین میزنند. در این میان، تراپی به عنوان یکی از اصلیترین ابزارهای درمانی، برای بسیاری از افراد غیرقابل دسترس شده است. نبود پوشش بیمهای برای خدمات رواندرمانی، نقش مهمی در این وضعیت دارد و موجب شده روان درمانی در بازار آزاد به شکل یک خدمت لوکس عرضه شود....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
روان درمانی یا تراپی؛ از درمان تا کالای لوکس در ایران! - ایران آزادی
روان درمانی یا تراپی هم اکنون در ایران فقط برای طبقه مرفه میباشد. در سالهای اخیر، موضوع سلامت روان در ایران به یکی از مهمترین بحرانهای اجتماعی تبدیل شده…
🔴 شورای همکاری خلیج فارس رژیم ایران را عامل ناامنی در منطقه اعلام کرد
♦️ کشورهای عربی، تهران را عامل بحران و ناامنی منطقه معرفی کردند
انزوای منطقهای حکومت آخوندی هر روز در بین کشورهای عربی بیشتر میشود. شورای همکاری خلیجفارس در تازهترین موضعگیری خود، حکومت ایران را عامل اصلی بیثباتی در خاورمیانه معرفی کرد. این شورا اعلام کرد سیاستهای تهران امنیت منطقه را بهصورت مستقیم هدف قرار داده و تنشهای جاری در خلیجفارس نتیجه اقدامات حکومت ایران است. این بیانیه در شرایطی منتشر شد که نگرانیها درباره امنیت کشتیرانی، زیرساختهای انرژی و افزایش درگیریهای منطقهای شدت گرفته است.
جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیجفارس، اقدامات حکومت ایران را نقض آشکار قوانین بینالمللی و اصول حسن همجواری توصیف کرد. او تأکید کرد کشورهای عضو شورا از امارات و کویت در برابر تهدیدها و حملات منتسب به حکومت ایران حمایت کامل میکنند. البدیوی همچنین گفت امنیت کشورهای عربی حوزه خلیجفارس بخشی جداییناپذیر از امنیت جمعی منطقه است و اعضای شورا در برابر تهدیدهای حکومت ایران موضع مشترک دارند. این موضع مشترک انزوای منطقهای حکومت ایران را بیشتر خواهد کرد.
👈 اینجا بخوانید
♦️ کشورهای عربی، تهران را عامل بحران و ناامنی منطقه معرفی کردند
انزوای منطقهای حکومت آخوندی هر روز در بین کشورهای عربی بیشتر میشود. شورای همکاری خلیجفارس در تازهترین موضعگیری خود، حکومت ایران را عامل اصلی بیثباتی در خاورمیانه معرفی کرد. این شورا اعلام کرد سیاستهای تهران امنیت منطقه را بهصورت مستقیم هدف قرار داده و تنشهای جاری در خلیجفارس نتیجه اقدامات حکومت ایران است. این بیانیه در شرایطی منتشر شد که نگرانیها درباره امنیت کشتیرانی، زیرساختهای انرژی و افزایش درگیریهای منطقهای شدت گرفته است.
جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیجفارس، اقدامات حکومت ایران را نقض آشکار قوانین بینالمللی و اصول حسن همجواری توصیف کرد. او تأکید کرد کشورهای عضو شورا از امارات و کویت در برابر تهدیدها و حملات منتسب به حکومت ایران حمایت کامل میکنند. البدیوی همچنین گفت امنیت کشورهای عربی حوزه خلیجفارس بخشی جداییناپذیر از امنیت جمعی منطقه است و اعضای شورا در برابر تهدیدهای حکومت ایران موضع مشترک دارند. این موضع مشترک انزوای منطقهای حکومت ایران را بیشتر خواهد کرد.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
شورای همکاری خلیج فارس رژیم ایران را عامل ناامنی در منطقه اعلام کرد - ایران آزادی
انزوای منطقهای حکومت آخوندی هر روز در بین کشورهای عربی بیشتر میشود. شورای همکاری خلیجفارس در تازهترین موضعگیری خود، حکومت ایران را عامل
❤1
Audio
بحران مسکن در ایران از یک مشکل اقتصادی فراتر رفته و به یکی از جدیترین بحرانهای اجتماعی کشور تبدیل شده است. افزایش مداوم قیمت خانه، رشد شدید اجارهبها و کاهش قدرت خرید باعث شده بسیاری از خانوادهها امید خود را به خانهدار شدن از دست بدهند. کاهش ارزش پول ملی و جهش قیمت زمین و ساختمان نیز این بحران را عمیقتر کرده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
افزایش فشارهای امنیتی علیه دانشجویان بلوچ در دانشگاههای تهران، نگرانیهای تازهای درباره تشدید سرکوب در محیطهای دانشگاهی ایجاد کرده است. بر اساس گزارشها، شماری از دانشجویان بلوچ مقطع دکتری بدون دریافت حکم رسمی یا اطلاع از مرجع صادرکننده، با ممنوعالخروجی مواجه شدهاند. این دانشجویان میگویند تنها پس از مراجعه به نهادهای اداری و انجام استعلام متوجه شدهاند که اجازه خروج از کشور را ندارند
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
رانندگان و کارگرانی که درقسمت سوخت هستند،میگوینداینجا وضعیت فوقالعاده است. بخشهای تولیدی بطورگسترده تعطیل شده ودستکم ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کارگر روزمزد در یکی از پالایشگاههای کلیدی کشوردراصفهان اخراج شده اند.مدیریت پالایشگاه با اعلام وضعیت اضطراری به کارگران گفته است «دیگر سر کار نیایید» و به رانندگان تانکر نیز ابلاغ شده که به دلیل نبود بار، برای بارگیری مراجعه نکنند.همه کارگران میگوینداین اقدام ناگهانی ناشی از جنگ و شرایط نظامی منطقه است که مستقیماً معیشت صدها کارگر را درمعرض نابودی قرارداده . با توجه به «روزمزد» شدن سیستم استخدامی کارگران در سالهای اخیر، تعطیلی بخشها به معنای قطع کامل حقوق این افراد است و مدیریت هیچ تضمینی برای پرداخت خسارت یا حقوق ایام تعطیلی به کارگران نداده و تنها به جمله «بعداً اطلاع میدهیم» بسنده کرده است. در حال حاضر، بخشهای عظیمی از پالایشگاه در حال تخلیه است.
بخش سوخت داخلی (بنزین، گازوئیل و مازوت)فعلا به دلیل نیاز مفرط پمپبنزینها و نیروگاههای کشور، این بخشها همچنان فعال نگه داشته شدهاند.
بخش قیر و وکیوم حلالهابدلیل متوقف شدن کامل صادرات با حداقل ظرفیت ممکن (رکود شدید بارگیری ) مواجه شده است.
تنها بخشی که با حداکثر ظرفیت و چنگ و دندان فعال نگه داشته شده، بخش صادرات گاز است که (تحت کنترل مستقیم سپاه پاسداران)است. سپاه پاسداران به طور گسترده حجم عظیمی از تولیدات گاز عسلویه و اصفهان را به سمت مرز ریمدان (مرز بین ایران و پاکستان) میفرستد میکند. از آنجا که مصرف گاز در پاکستان بسیار بالاست، این تجارت سودآور کاملاً در انحصار ارگانهای نظامی قرار گرفته است.به گفته رانندگان خطوط ترانزیتی، مأموران و عوامل وابسته به سپاه با ایجاد بینوبتی و پارتیبازی، تانکرهای حامل گاز متعلق به خودشان را فوراً راهی خاک پاکستان میکنند، در حالی که رانندگان مستقل و بخش خصوصی مجبورند برای روزها در شرایط بهشدت اسفبارونبود امکانات اولیه (نبود حمام، رستوران و مغازه) در مرز سپری کنند.رانندگان بومی برای یک بارگیری ساده تا ۲۸ روز درریمدان معطل می مانند. عملابا این کارشان رانندگان مستقل را به مرز ورشکستگی کشانده وآنها را مجبور به ترک این خطوط مواصلاتی کرده اند.
📡 @IranAzadie
🔴 تاریخ: اول خرداد ۱۴۰۵
ارسالی ازیک هموطن ازاصفهان : اخراج نزدیک به ۱۰۰۰ کارگر روزمزد و قبضه صادرات گاز توسط سپاه.
رانندگان و کارگرانی که درقسمت سوخت هستند،میگوینداینجا وضعیت فوقالعاده است. بخشهای تولیدی بطورگسترده تعطیل شده ودستکم ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کارگر روزمزد در یکی از پالایشگاههای کلیدی کشوردراصفهان اخراج شده اند.مدیریت پالایشگاه با اعلام وضعیت اضطراری به کارگران گفته است «دیگر سر کار نیایید» و به رانندگان تانکر نیز ابلاغ شده که به دلیل نبود بار، برای بارگیری مراجعه نکنند.همه کارگران میگوینداین اقدام ناگهانی ناشی از جنگ و شرایط نظامی منطقه است که مستقیماً معیشت صدها کارگر را درمعرض نابودی قرارداده . با توجه به «روزمزد» شدن سیستم استخدامی کارگران در سالهای اخیر، تعطیلی بخشها به معنای قطع کامل حقوق این افراد است و مدیریت هیچ تضمینی برای پرداخت خسارت یا حقوق ایام تعطیلی به کارگران نداده و تنها به جمله «بعداً اطلاع میدهیم» بسنده کرده است. در حال حاضر، بخشهای عظیمی از پالایشگاه در حال تخلیه است.
بخش سوخت داخلی (بنزین، گازوئیل و مازوت)فعلا به دلیل نیاز مفرط پمپبنزینها و نیروگاههای کشور، این بخشها همچنان فعال نگه داشته شدهاند.
بخش قیر و وکیوم حلالهابدلیل متوقف شدن کامل صادرات با حداقل ظرفیت ممکن (رکود شدید بارگیری ) مواجه شده است.
تنها بخشی که با حداکثر ظرفیت و چنگ و دندان فعال نگه داشته شده، بخش صادرات گاز است که (تحت کنترل مستقیم سپاه پاسداران)است. سپاه پاسداران به طور گسترده حجم عظیمی از تولیدات گاز عسلویه و اصفهان را به سمت مرز ریمدان (مرز بین ایران و پاکستان) میفرستد میکند. از آنجا که مصرف گاز در پاکستان بسیار بالاست، این تجارت سودآور کاملاً در انحصار ارگانهای نظامی قرار گرفته است.به گفته رانندگان خطوط ترانزیتی، مأموران و عوامل وابسته به سپاه با ایجاد بینوبتی و پارتیبازی، تانکرهای حامل گاز متعلق به خودشان را فوراً راهی خاک پاکستان میکنند، در حالی که رانندگان مستقل و بخش خصوصی مجبورند برای روزها در شرایط بهشدت اسفبارونبود امکانات اولیه (نبود حمام، رستوران و مغازه) در مرز سپری کنند.رانندگان بومی برای یک بارگیری ساده تا ۲۸ روز درریمدان معطل می مانند. عملابا این کارشان رانندگان مستقل را به مرز ورشکستگی کشانده وآنها را مجبور به ترک این خطوط مواصلاتی کرده اند.
📡 @IranAzadie
Audio
ساواک در سال ۱۳۳۵ و پس از کودتای ۲۸ مرداد برای تثبیت حکومت پهلوی و سرکوب مخالفان سیاسی تأسیس شد. نخستین رئیس آن، تیمور بختیار بود که نقش مهمی در سرکوب نیروهای ملی، هواداران محمد مصدق و مخالفان حکومت داشت. اما او بعدها با محمدرضا شاه اختلاف پیدا کرد، از قدرت کنار گذاشته شد و سرانجام در سال ۱۳۴۹ توسط همان دستگاه امنیتی که خود بنیان گذاشته بود، ترور شد.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨 یک شروع تازه برای صدای آزادی…
از شنبه ۲ خرداد، پخش زنده تلویزیون «ایران آزادی» را همزمان در یوتیوب دنبال کنید؛
هر شب همراه با تازهترین خبرها، تحلیلها، گفتگوها و صدای مردم ایران.
🕣 ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ ایران
🕖 ۱۹ تا ۲۰ اروپا
🔴 کانال یوتیوب ایران آزادی را همین حالا Subscribe کنید و زنگوله 🔔 را بزنید تا هیچ برنامهای را از دست ندهید.
یوتیوب ایران آزادی:
https://tinyurl.com/34sxjrwc
از شنبه ۲ خرداد، پخش زنده تلویزیون «ایران آزادی» را همزمان در یوتیوب دنبال کنید؛
هر شب همراه با تازهترین خبرها، تحلیلها، گفتگوها و صدای مردم ایران.
🕣 ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ ایران
🕖 ۱۹ تا ۲۰ اروپا
🔴 کانال یوتیوب ایران آزادی را همین حالا Subscribe کنید و زنگوله 🔔 را بزنید تا هیچ برنامهای را از دست ندهید.
یوتیوب ایران آزادی:
https://tinyurl.com/34sxjrwc
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مروری بر آخرین تحولات ایران و منطقه در ۲۴ ساعت گذشته در برنامه «ایران در پنج دقیقه».
همراه با یاسر مفیدی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چرا پزشکیان پالس ضعف میدهد؟
پس از اینکه پزشکیان گفت اینطور نیست که ما صدمه ندیده باشیم و به بخشی ازخسارتهای وارد شده به رژیم اذعان کرد و گفت اگر مذاکره نکنیم چکار کنیم؟ باند پایداری به او حمله کرد و مدعی شد که پزشکیان پالس ضعف به دشمن داده است.
این کشاکشها در درون رژیم نشاندهنده چیست؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چهار گزارش مردمی از تهران؛ از نارضایتی کارمندان شرکتهای ارتباطی تا بیاعتمادی مردم به اینترنت پرو، گرانی فیلترشکنها، کنترل گوشیها و امنیتیشدن خیابانها.
این گزارشها نشان میدهد اینترنت برای رژیم فقط ابزار ارتباط نیست؛ ابزار درآمد، کنترل، رصد و سرکوب است. اما در برابر این فشار، جامعه خاموش نمانده است.
تهران زیر فشار گرانی، اینترنت طبقاتی و کنترل امنیتی است؛ اما همین فشارها همان خشم انباشتهای را میسازد که بارها در قیامهای ۹۶، ۹۸، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۴ خودش را نشان داده است.
اینترنت را میبندند؛ اما خشم مردم را نمیتوانند قطع کنند.
#روایت_مردم #تهران #اینترنت_طبقاتی #اینترنت_پرو #قطع_اینترنت #فیلترینگ #گرانی #سرکوب #ایران #ایران_آزادی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM