ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
115K photos
132K videos
4.46K files
81K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
🔴 پیام تازه پرزیدنت ترامپ؛ مین‌های هرمز جمع می‌شود، محموله هسته‌ای نابود خواهد شد

پرزیدنت ترامپ در پیامی تازه اعلام کرد رژیم ایران باید بپذیرد که هرگز به سلاح یا بمب هسته‌ای دست نخواهد یافت.

او همچنین گفت تنگه هرمز باید فوراً و بدون دریافت هیچ‌گونه عوارضی، برای عبور آزادانه کشتی‌ها در هر دو مسیر باز شود.

پرزیدنت ترامپ تأکید کرد همه مین‌های دریایی، در صورت باقی‌ماندن، باید از میان برداشته یا منفجر شوند. او نوشت آمریکا پیش‌تر شمار زیادی از این مین‌ها را با مین‌روب‌های پیشرفته زیرآبی خود منهدم کرده و رژیم ایران باید باقی‌مانده آن‌ها را نیز فوراً جمع‌آوری یا نابود کند.

به گفته رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، کشتی‌هایی که به دلیل محاصره دریایی بی‌سابقه آمریکا در تنگه متوقف مانده بودند، اکنون با برداشته‌شدن این محاصره می‌توانند روند بازگشت به خانه را آغاز کنند.

ترامپ در بخش دیگری از پیام خود به مواد غنی‌شده هسته‌ای اشاره کرد و نوشت این مواد که گاهی «گرد و غبار هسته‌ای» نامیده می‌شوند و در عمق زمین، زیر کوه‌هایی تقریباً فروریخته بر اثر حمله قدرتمند بمب‌افکن‌های بی‌دو آمریکا دفن شده‌اند، توسط ایالات متحده از زیر زمین بیرون آورده و نابود خواهند شد.

او افزود این اقدام با هماهنگی نزدیک با رژیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود و آمریکا، در کنار چین، تنها کشوری است که توان مکانیکی لازم برای انجام چنین کاری را دارد.

پرزیدنت ترامپ همچنین اعلام کرد تا اطلاع بعدی، هیچ پولی مبادله نخواهد شد و جزئیات موارد دیگری که به گفته او اهمیت کمتری دارند و بر سر آن‌ها توافق شده، به‌زودی اعلام خواهد شد.

او پیام خود را با این جمله پایان داد: «خدا جهان را حفظ کند.»



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اخبار شامگاهی - جمعه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۵ ،‌برابر با ۲۹ مه ۲۰۲۶


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایران در پنج دقیقه

مروری بر آخرین تحولات ایران و منطقه در ۲۴ ساعت گذشته در برنامه «ایران در پنج دقیقه».
همراه با یاسر مفیدی


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 گزارش سیاسی روز
دهن‌کجی به مجتبی خامنه‌ای


پس از اینکه مجتبی خامنه‌ای نمایندگان مجلس رژیم را به وحدت و پرهیز از اختلافات پوچ کرد، آخوند رسایی در مطلبی تحت عنوان « چه کسانی شایسته جایگاه رهبری‌اند» شایستگی مجتبی خامنه‌ای را زیرعلامت سوال برد. در واکنش به این اقدام، برخی عوامل رژیم از جمله یک نماینده مجلس او را به باد حمله گرفتند. تا جایی که ترسید و پست خود را حذف کرد.
این رفتار آخوند رسایی و هم پالکیهای او نشان دهنده چیست؟



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 فولاد؛ امپراتوری پنهان سپاه
وقتی یکی از مهمترین صنایع کشور به شبکه رانت و فساد تبدیل می‌شود

از فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه تا رانت‌های ویژه و قراردادهای غیرشفاف، این گزارش نشان می‌دهد چگونه صنعت فولاد ایران به بخشی از اقتصاد رانتی حکومت تبدیل شده است.
وقتی ثروت ملی در اختیار سپاه و شبکه‌های قدرت باشد، سهم مردم فقط گرانی و فقر خواهد بود.


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایران: قوه قضاییه؛ ابزار عدالت یا ماشین کشتار؟»
قسمت نهم:
«شکنجه و اعتراف اجباری؛ وقتی زندان به ابزار پرونده‌سازی تبدیل شد»

از سلول انفرادی و فشارهای بازجویی تا اعترافات تلویزیونی و احکام سنگین؛ در این قسمت، نقش قوه قضاییه در پرونده‌های معترضان و زندانیان سیاسی بررسی می‌شود. روایتی از مسیری که به گفته نهادهای حقوق بشری، بیانگر دادرسی های غیر انسانی و ناعادلانه در حاکمیت ولایت فقیه است.


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 شهید راه آزادی؛ مهدی جدیدی
مگه خون من از بقیه رنگین‌تره؟


مهدی جدیدی که بود؟ جوان ۱۹ ساله نازی‌آباد چرا با ۸ گلوله هدف قرار گرفت؟ آیا جرم او فقط ایستادن کنار مردم بود؟ داستان زندگی اپراتور CNC که تازه از سربازی برگشته بود چه پیامی برای امروز ایران دارد؟ روایت کامل شهادت مهدی جدیدی، شهید ۱۸ دی ۱۴۰۴ را در این گزارش ببینید. آیا خون او بذر آزادی شد؟


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 فشار آمریکا، تنگه هرمز و شکاف در رأس رژیم

واشینگتن فشارها را تشدید کرده؛ همزمان پیام مجتبی خامنه‌ای و حمایت از قالیباف، از نگرانی حاکمیت نسبت به شکاف‌های درونی خبر می‌دهد.
آیا رژیم در حال خرید زمان است یا وارد مرحله تازه‌ای از بحران شده؟
گفتگو با عزیز پاکنژاد
 


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 هزینه واقعی قطع اینترنت چه بود؟

پس از نزدیک به سه ماه قطع و محدودیت گسترده اینترنت، حکومت ناچار به عقب‌نشینی نسبی شد. این تصمیم نتیجه فشار اقتصادی بود یا شکست یک سیاست امنیتی؟
گفتگو با پروفسور محمدحسین تسوجی، استاد دانشگاه از آمریکا



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
Audio
🔴 هزینه واقعی قطع اینترنت چه بود؟
🔻محمدحسین تسوجی

پرسشهای زیر پاسخ میدهد :
🔹چرا حکومت ناچار به عقب‌نشینی در موضوع اینترنت شد؟
🔹 قطع اینترنت چه خسارتی به مردم و اقتصاد وارد کرد؟

 
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1
🔴 دو برادر یارسان میثم و مجتبی ویسی با شلیک پاسداران جان باختند
۸ خرداد, ۱۴۰۵
 
این دو برادر از فعالان فرهنگی یارسان و از شورشگران قیام دیماه بودند
به گزارش منابع کردی  دو برادر يارسان ميثم و مجتبی ويسی در حمله پاسداران جنايتكار ولايت فقيه به مخفيگاه آنان در دالاهو کرمانشاه جان باختند
براساس این گزارش روز پنجشنبه۷خرداد ۴۰۵، نيروهای سپاه تروريستی پاسداران در روستای «قلعه كهوش» از توابع شهرستان دالاهو، مخفيگاه ۲ برادر فعال فرهنگی را محاصره كرده و با شليك مستقيم هر دوی آن‌ها را به‌قتل رساندند.
ميثم ويسی و مجتبی ويسی بنيان‌گذاران كتابخانه كردی «دره دريژ (دره دراز)» بودند و به‌دليل شركت در قیام دی‌ماه۱۴۰۴ به خاطر پيگردهای اطلاعات رژيم به صورت مخفيانه زندگی می‌كردند.
منابع کردی تایید کردند که ميثم و مجتبی ویسی بدون هيچ‌گونه هشدار قبلی هدف قرار گرفتند.
این جنایت فجیع به شدت از سوی منابع مستقل، مقاومت ایران و هموطنان و احزاب کردی محکوم شده است....


👈 بیشتر بخوانید
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 وزیر خزانه‌داری آمریکا، اسکات بسنت:

ما حدود ۱ میلیارد دلار از رمزارزهای ایران را توقیف کرده‌ایم — فقط مستقیم کیف‌پول‌ها را گرفته‌ایم.
برخی از آن‌ها شاید همین الان در حال تایپ کردن باشند و هنوز متوجه نشده‌اند که کیف‌پولشان گرفته شده است.
این پولی است که از مردم ایران دزدیده شده است.

جمعه ۸ خردادماه ۱۴۰۵


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🔴 ترامپ از «تصمیم نهایی» درباره توافق با رژیم ایران خبر داد؛ از بازگشایی هرمز تا انتقال اورانیوم غنی‌شده توسط آمریکا

🔻 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه ۸ خرداد در پیامی در شبکه «تروث سوشال» اعلام کرد که تصمیم نهایی درباره توافق با رژیم ایران را در جلسه‌یی در «اتاق وضعیت» کاخ‌سفید اتخاذ خواهد کرد.
🔻 او در این پیام، جزئیاتی از مفاد توافق احتمالی را تشریح کرد؛ از بازگشایی تنگه هرمز و برچیده شدن مین‌های دریایی تا انتقال و نابودی اورانیوم غنی‌شده ایران توسط آمریکا.
🔻 ترامپ در این پیام نوشت که رژیم ایران «باید بپذیرد که هرگز سلاح یا بمب هسته‌یی نخواهد داشت» و تأکید کرد که تنگه هرمز باید «فوراً و بدون عوارض» برای عبور آزادانه کشتی‌ها در هر دو جهت باز شود.
🔻 رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین مدعی شد که تمامی مین‌های دریایی احتمالی در تنگه هرمز باید برچیده شوند و افزود که آمریکا با استفاده از «مین‌روب‌های زیرآبی فوق‌العاده» خود، شمار زیادی از این مین‌ها را منهدم کرده است.
🔻 او خطاب به رژیم ایران نوشت: «ایران نیز باید فوراً هر مین باقی‌مانده‌ای را، که تعدادشان زیاد نخواهد بود، جمع‌آوری یا منفجر کند».
🔻 ترامپ در بخش دیگری از پیام خود، از پایان «محاصره دریایی» علیه ایران سخن گفت و نوشت: «کشتی‌هایی که به‌دلیل محاصره دریایی شگفت‌انگیز و بی‌سابقه ما در تنگه گرفتار شده بودند ـ محاصره‌ای که اکنون لغو خواهد شد ـ می‌توانند روند بازگشت به خانه را آغاز کنند».
🔻 او هم‌چنین درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده رژیم ایران مدعی شد که این مواد، که از آنها با عنوان «غبار هسته‌ای» یاد کرد، توسط ایالات متحده از اعماق زمین خارج خواهد شد. ترامپ نوشت این مواد در زیر کوه‌هایی قرار دارند که به‌گفته او «در حمله قدرتمند بمب‌افکن‌های B-۲ آمریکا در ۱۱ ماه پیش فروریخته‌اند».
🔻 ترامپ افزود که طبق توافق، تنها آمریکا و چین توانایی فنی اجرای چنین عملیاتی را دارند و این اقدام «با هماهنگی و همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» انجام خواهد شد و سپس این مواد نابود می‌شوند.
🔻 رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تأکید کرد: «تا اطلاع ثانوی، هیچ پولی رد و بدل نخواهد شد». او هم‌چنین نوشت که «درباره موارد دیگری که اهمیت بسیار کمتری دارند نیز توافق حاصل شده است» و در پایان اعلام کرد که اکنون برای تصمیم‌گیری نهایی وارد جلسه «اتاق وضعیت» خواهد شد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1
#ارسالی
🔴 تاریخ:۸خرداد ۱۴۰۵
ارسالی یک نوجوان در تهران


مدارس ما بسته شده و قرار بود آنلاین برگزار بشود ولی همون هم برگزار نشد. نه دانش آموزها و نه معلمان با همه مشکلات و موضوعاتی که الان تو ایران هست حوصله درس خواندن و درس دادن ندارند برای همین کسی شرکت نمیکنه.من اولش رفتم کار بکنم ولی مادرم اجازه نداد. مشکلاتی پیش اومده بود و سنم هم زیر ۱۸ بود برای همین دیگه سر کار هم نرفتم و الان توی خونه هستم.





📡
@IranAzadie
#ارسالی
🔴 تاریخ:۸خرداد ۱۴۰۵
ارسالی یک هموطن -گزارش خبری ازوضعیت ایران پس ازجنگ ۴۰روزه 


من یک نوجوان تهرانی هستم و میخواستم یک گزارش از وضعیتمون بدهم.
پس از تقریبا ۴۸ روز از پایان جنگ و کش و قوس های فراوان سرانجام اینترنت وصل شد،شادی خاصی وجود نداشت چون مردم هدف بزرگتری داشتن و هنوز هم دارند،اما بالاخره یک تنفس مصنوعی بود،هرچند سرعتش بسیار پایین و محدوده اما از نت ملی رژیم قابل قبول ترهست.

گرانی ها سرسام آورهست،مدارس و دانشگاه ها را به بهانه های امنیتی تعطیل کردند چون از جمع شدن بچه ها و حرف زدن مردم در مورد مسائل وحشت دارند.هرروز اوضاع سخت تر میشه و مردم در یک خوف و ترس زندگی میکنند.
شب ها هم مزدوران حکومت با سر وصدای فراوان و پخش عربده مداحی حکومتی ها بسیاری از مردم نزدیک به محل تجمع را آزار میدهند.تعدادشون کم هست اما همان تعداد را هم به طمع غذا و ترساندن از اینکه اگه نیایید از کار اخراج میشوید میاورند .این خلاصه وضعیت ما از داخل ایران هست.




📡
@IranAzadie
1
#ارسالی
🔴 تاریخ:۸خرداد ۱۴۰۵
ارسالی یک هموطن ازبابل

الان بیشتر درد مردم گرانی هست.قیمت‌ها هر روز بالاتر میره و فشار زندگی روی همه سنگین‌تر شده، فرقی هم نمی‌کنه کی باشی یا کجا زندگی کنی.ولی همزمان فضای شهرها هم خیلی عوض شده.
قبلاً بابت پوشش و حجاب مدام استرس و درگیری بود، اما الان تو خیلی از شهرها دخترها و خانم‌ها خیلی راحت‌تر میایند بیرون. با تیشرت و شلوار، حتی خیلی‌ها شال هم نمی‌ندازند.اونایی هم که هنوز حجاب کامل دارند، بیشتر تو حاشیه شهرها دیده میشوند.از اون فضای ترس و گیر دادن‌های همیشگی هم خیلی کم شده و اون آدمایی که قبلاً جلوی مردم را می‌گرفتند، الان دیگه مثل قبل جرأت دخالت ندارند.


📡
@IranAzadie
#ارسالی
🔴 تاریخ:۸خرداد ۱۴۰۵
ارسالی یک هموطن ازتهران تاریخ ۸خرداد


نت نسبت به روز اول که وصل شد کمی بهتر شده،اینستاگرام را یکذره بالا میاورد،تلگرام هم خوبه .منتها ویدیوها یک ذره سخت دانلودمیشه.
نت خونه بهتر کار میکنه،نت همراه اول داغونه.






📡
@IranAzadie
#ارسالی
🔴 تاریخ:۸خرداد ۱۴۰۵
ارسالی یک هموطن ازمازندران


در ماه‌های اخیر،  هزینه تأمین اقلام ضروری خانوار با افزایش قابل توجهی همراه هست. این افزایش بیشتر در کالاهای  مثل مرغ، گوشت، روغن و سایر اقلام روزمره است. یک سبد خرید معمولی برای خانواده سه‌نفره که در ماه‌های گذشته حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان هزینه داشته، در حال حاضر به حدود ۱۲ میلیون تومان رسیده . آن هم در شرایطی که اقلام مانند روغن وگوشت ومرغ در این سبد نیست.
  خریدهای جزئی از سوپرمارکت‌ها نیز با هزینه‌های بالایی همراه هست، به‌طوری‌که تهیه چند قلم کالای ضروری می‌تواند به بیش از دو میلیون تومان برسد. این موضوع فشار بیشتری را بر خانوارهای حقوق‌بگیر و به‌ویژه بازنشستگان وارد کرده . گروه‌هایی که درآمد شون متناسب با رشد قیمت‌ها افزایش پیدانکرده. 
تفاوت قیمت در مناطق توریستی شمال کشور، به دلیل حضور مسافران و گردشگران، تصور عمومی از وضعیت اقتصادی متفاوت است، اما این مسئله لزوماً به معنای ثبات یا بهبود قدرت خرید ساکنان محلی نیست.درحالیکه د رغرب کشور به مراتب فشار روی مردم بیشتر هست. افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر باعث شده فاصله بین درآمد و هزینه خانوارها بیشتر بشه.فشار معیشتی بر خانوارها در حال افزایش هست و سبد مصرفی  هر روز سفره کوچک وکوچکترمیشود.





📡
@IranAzadie