ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
115K photos
132K videos
4.46K files
81.1K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 دیروز سه شنبه ۲ تیر ماه پزشکیان به نشانه دوستی در حال کاشتن یک درخت در اسلام‌آباد بود که رسم پاکستانی‌هاست. شهباز شریف اشاره می‌کنه به پزشکیان بسه دیگه، نمادینه، ولش کن! ولی پزشکیان توجهی نمی‌کنه و فقط بیل می‌زنه.





دوستان
: هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😁3
🔴 مانيفست آزادی در پاریس

♦️ تاریخی‌‌ترین رویداد سیاسی مقاومت ایران چگونه رقم خورد؟

روز شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ برابر با ۲۰ ژوئن، شهر پاریس شاهد یکی از حساس‌ترین و تاریخی‌ترین رویدادهای سیاسی مقاومت ایران بود. گرچه پلیس فرانسه، در نتیجه فشارهای دیپلماتیک و تن دادن به سیاست شرم‌آور مماشات، مجوز برگزاری تظاهرات متمرکز و یکصدهزار نفره ایرانیان آزاده را لغو کرد، اما ایرانیان آزاده حاضر در صحنه با ابتکار عمل بی‌نظیر در چندین نقطه پاریس، توانستتند به خواسته استراتژیک خود نایل شوند. این حضور گسترده و پرشور، صدای رسای مردم سرکوب‌شده ایران و زندانیان سیاسی را با شعار محوری «نه به اعدام» به گوش جهانیان رساند و ثابت کرد که هیچ مانع اداری و دیپلماتیکی نمی‌تواند اراده یک ملت برای رهایی را متوقف کند. همزمان، اجلاس بسیار باشکوهی در مقر مرکزی شورای ملی مقاومت ایران به ریاست خانم مریم رجوی و با حضور برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی و تصمیم‌گیرندگان بین‌المللی برگزار شد.

▫️ اجلاس ایران آزاد
این اجلاس در شرایطی برگزار گردید که خاورمیانه درگیر یک جنگ گسترده خارجی است؛ جنگی ویرانگر که ماشین نظامی رژیم ولایت فقیه را به شدت در هم کوبیده و به کشته شدن علی خامنه‌ای، دیکتاتور خون‌ریز این رژیم، منجر شده است. رژیم ملایان اکنون در نقطه پایان خود قرار دارد، فاقد رهبری است و ساختار آن در حال فروپاشی است.

👈 اینجا بخوانید
1
🔴 چگونه فلات ایران در حال تبدیل شدن به بیابان است؟

♦️ ایران در مسیر تبدیل شدن به بیابان

هر سال ۱۷ ژوئن، روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی، فرصتی است برای توجه به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای زیست‌محیطی جهان. اما برای ایران، این روز فقط یک مناسبت جهانی نیست؛ بلکه یادآور بحرانی است که هر روز آثار آن در زندگی میلیون‌ها نفر دیده می‌شود؛ از طوفان‌های گردوغبار و خشک‌شدن زمین‌های کشاورزی گرفته تا مهاجرت روستاییان و تهدید امنیت غذایی کشور.

ایران از دیرباز در کمربند خشک جهان قرار داشته، اما آنچه امروز شاهد آن هستیم، صرفاً نتیجه شرایط اقلیمی نیست. بسیاری از کارشناسان معتقدند بخش مهمی از بحران کنونی، محصول دهه‌ها سوءمدیریت، تصمیمات غیرکارشناسی و سیاست‌های مخرب حکومت در حوزه آب و محیط زیست است.

براساس آمارهای رسمی، از ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت ایران، حدود ۳۲ میلیون هکتار را اراضی بیابانی تشکیل می‌دهد و نمی از این مساحت در وضعیت فوق‌بحرانی قرار دارد و به کانون‌های تولید گردوغبار تبدیل شده‌است.

👈 اینجا بخوانید
🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایستگاه خبری - چهار شنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۵ ،‌برابر با ۲۴ ژوئن ۲۰۲۶


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چالش
- آتش‌بس یا فریب دیپلماتیک؟ پشت پرده نقشه‌راه ۶۰ روزه آمریکا و ایران چیست؟


در حالی که میانجی‌ها از پیشرفت مذاکرات آمریکا و رژیم ایران ، توافق بر سر نقشه‌راه ۶۰ روزه و ایجاد کانال‌های ارتباطی برای کنترل تنش در تنگه هرمز و لبنان خبر می‌دهند، روایت‌های متناقض واشنگتن و تهران ابهام‌های جدی ایجاد کرده است.
جی‌دی ونس از پیشرفت مذاکرات و موافقت تهران با بازگشت بازرسان هسته‌ای سخن می‌گوید، اما مقام‌های ایرانی تأکید دارند که هنوز مذاکرات واقعی درباره پرونده هسته‌ای آغاز نشده است.
همزمان، تعلیق موقت برخی تحریم‌ها و کاهش تنش در لبنان این پرسش را تقویت کرده که آیا طرفین به توافق نزدیک شده‌اند یا صرفاً در حال خریدن زمان هستند؟
اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای، تنگه هرمز و لبنان همچنان پابرجاست.
نقشه‌راه ۶۰ روزه، آغاز یک توافق واقعی است یا فرصتی برای تعویق رویارویی بزرگ‌تر؟


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 دیروز حقوق خدمتم را گرفتم؛ مبلغی که حتی خرج یک هفته زندگی هم نمی‌شه.
ما سربازها شب‌ها گرسنه می‌خوابیم و کسی هم صدایمان را نمی‌شنوه.

امروز آگهی‌های استخدام برای حزب الله لبنان را نگاه می‌کردم و با خودم گفتم:
چطور ممکن است جوانی که برای کشورش خدمت می‌کنه، این‌قدر تحت فشار مالی باشد ولی برای حزب الله اینقدر حقوق میدن؟
واقعاً این وضعیت سزاوار ما نیست. ما هم انسانیم، زندگی داریم، نیاز داریم یکی هست بگه ما سربازا چکار کنیم؟.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1
Audio
🔴 #پادکست - تفسیر سیاسی روز
تهدید به قتل پزشکیان و بحران مهار نیروهای خودی ؟
 
آیا باندهای حکومتی به سمت تعارض تمام‌عیار می‌روند؟
با فروکش کردن فضای جنگ و ورود رژیم ایران را  به دوره پس از جنگ، شکاف‌های درونی حاکمیت بار دیگر آشکار شده است. در ماه‌های گذشته، شرایط جنگی و فضای امنیتی ناشی از آن اختلافات جناحی را زیر شعار «وحدت ملی» پنهان کرده بود، اما با پایان آن شرایط، تضادهای انباشته‌شده میان باندهای قدرت با شدت بیشتری خود را نشان می‌دهند.


به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1
🔴 اعتراف همتی مبنی بر اینکه دارایی آزاد شده صرفا برای کالاهای اساسی است!
۳ تیر, ۱۴۰۵
رئیس کل بانک مرکزی ؛ دارایی‌های آزادشده همچنان فقط برای کالاهای اساسی و دارو قابل استفاده است
اظهارات عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، درباره آزادسازی ۱۲ میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران، در عین حال حاوی نکته‌ای قابل توجه بود؛ اینکه این منابع برخلاف تصور عمومی قرار نیست آزادانه در اختیار حکومت ایران قرار گیرد، بلکه همچنان صرفاً برای واردات کالاهای اساسی و دارو قابل استفاده خواهد بود.
همتی در تشریح نتایج مذاکرات میان ایران و آمریکا که با میانجی‌گری قطر و پاکستان انجام شده است، از آزادسازی مرحله‌ای منابع مسدودشده ایران خبر داد و گفت در گام نخست ۱۲ میلیارد دلار از این دارایی‌ها آزاد خواهد شد. با این حال او تأکید کرد که نحوه استفاده از این منابع بر اساس توافقی انجام می‌شود که پیش‌تر در سال ۱۴۰۲ و در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی میان تهران و واشنگتن شکل گرفته بود....


👈بیشتر بخوانید
🔥2
🔴 مارکو روبیو: هیچ کشوری اجازه دریافت تعرفه از آبراه‌های بین‌المللی را ندارد
🔻 مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، با هر گونه تلاش رژیم ایران برای دریافت عوارض یا تعرفه از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز مخالفت کرد و تأکید کرد این آبراه یک مسیر بین‌المللی است که هیچ کشوری حق اخذ هزینه عبور از آن را ندارد.
🔻 روبیو که در جریان سفر به امارات متحده عربی در روز سه‌شنبه دوم تیر سخن می‌گفت، اظهار داشت، «تنگه هرمز یک آبراه بین‌المللی است. هیچ کشوری اجازه دریافت تعرفه یا هزینه عبور از آبراه‌های بین‌المللی را ندارد».
🔻 اظهارات وزیر خارجه آمریکا پس از آن مطرح شد که رژیم ایران و عمان در بیانیه‌یی مشترک اعلام کردند درباره مدیریت تنگه هرمز و نحوه دریافت هزینه خدمات دریایی از کشتی‌های عبوری گفتگو کرده‌اند.
🔻 تنگه هرمز در روزهای نخست جنگ اخیر میان آمریکا، اسراییل و رژیم ایران بسته شد؛ اقدامی که موجب جهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد. با این حال، پس از توافق اولیه میان واشنگتن و تهران برای آغاز مذاکرات ۶۰ روزه، این آبراه بازگشایی شد و همزمان قیمت نفت روندی نزولی پیدا کرد.
🔻 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش‌تر اعلام کرده بود که در طول دوره ۶۰ روزه مذاکرات، عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز کاملاً آزاد و بدون دریافت عوارض خواهد بود.
🔻 با وجود این، سخنان اخیر روبیو نشان می‌دهد دولت آمریکا با هر گونه اقدام رژیم ایران برای دریافت تعرفه از کشتی‌های عبوری مخالفت دارد و تنگه هرمز را یک آبراه بین‌المللی خارج از حوزه انحصاری کنترل تهران می‌داند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
2
🔴 اعتصاب ۱۶۰۰ کارگر گروه ماشین‌سازی تبریز؛
بر اساس خبرهای منتشر شده ،‌توقف تولید در اعتراض به عدم پرداخت دو ماه حقوق و مطالبات معوقه در ماشین سازی تبریز؛
گسترش موج نارضایتی‌های کارگری در پی بحران معیشتی و سوءمدیریت.


چهارشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۵


دوستان
: هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴حاکمیت ضدمردمی از تامین ابتدایی‌ترین نیازهای هموطنانمان عاجز است
۶ روز بی‌آبی در بومهن - تامین آب با تانکر


🔺ساکنان بومهن می‌گویند بیش از ۶ روز است که با قطعی آب دست‌وپنجه نرم می‌کنند و آبی که با تانکر تأمین می‌شود، حتی پاسخگوی نیازهای اولیه خانوارها نیست.
شستشوی لباس و ظروف، استحمام و تأمین نیازهای روزمره به چالشی جدی تبدیل شده
خانواده‌های دارای کودک، سالمندان و بیماران بیش از دیگران تحت فشار این وضعیت قرار دارند

دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی

🔴 سلام، لطفاً این فیلم رو تو کانال بذارید.
اینم از نذریِ مسئولین برای مردم خوزستان، شهرستان کارون!
از شیرِ آبِ به‌اصطلاح لوله‌کشی شهری، به‌جای آب تصفیه‌شده، گل و لجن و زنگ‌آهن درمیاد.
البته خب، بیچاره مسئولین تقصیری ندارن؛ اختلاس و بالا کشیدن پول مردم وقت زیادی می‌گیره، دیگه فرصتی برای رسیدگی و خدمات نمی‌مونه

چهارشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۵

دوستان
: هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1
🔴 در کوچه‌پس‌کوچه‌های ایران فقر‌زده ۳ تیرماه ۱۴۰۵

♦️ ریاضیات فقر در هندسه غارت!

چندی بود که به کوچه‌پس‌کوچه‌های ایران سر نزده بودیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که می‌تواند با قطع اینترنت، مردم ما را از حق ارتباطات‌شان محروم کند. اما روزنه‌ها در دنیای ارتباطات امروز، به‌سرعت به پنجره تبدیل می‌شوند. حالا دوباره ما آمده‌ایم.

ما در کوچه‌پس‌کوچه‌ها، پاشنه کفش‌مان را می‌خوابانیم و به هر دری در شهرهای ایران سر می‌زنیم. حالا در روزهای پایانی بهار ۱۴۰۵ هستیم. جنگ و سرکوب نتوانسته مردم دلیر ما را زمینگیر کند.

حالا دیگر، در نبود خامنه‌ای، برای مردم ما روشن شده که فصل آخوندها تمام شده است. آن‌ها مثل مرغ «نیم‌بسمل» هستند و بی‌خود سخت‌جانی می‌کنند. اما همین سخت‌جانی‌شان برای مردم مصیبت ایجاد کرده است. ما در کوچه‌پس‌کوچه‌ها پای درد مردم می‌نشینیم:

♦️ در کوچه پس کوچه های ۳ تیرماه

ریاضیات فقر!

من یک کارگر بازنشسته‌ام، برایم نه زندگی مانده و نه حتی پولِ مردن!

من همان کسی هستم که بعد از ۳۰ سال دویدن و عرق ریختن، امروز تمامِ “عزت” یک عمر کارگری‌ام را توی جیب‌های خالی‌ام ریخته‌ام و با دست‌های خالی دارم با هیولای تورم دست‌وپنجه نرم می‌کنم. داستان زندگی من، داستان یک نفر نیست؛ این روزها قصه من، تراژدی مشترک میلیون‌ها بازنشسته ایرانی است که کارد به استخوان‌شان رسیده است. بیایید تا برایتان از ریاضیاتِ فقر بگویم؛ ریاضیاتی که زندگی ما را به نابودی کشانده است.

👈 اینجا بخوانید
2
🔴 تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود

♦️ شعری به قلم یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام

«تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود» سروده پيمان فرح آور زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان لاکان رشت. این شعر در مورد اتهام رذيلانة محاربه با خدا که مبنای بسیاری از احکام ضد انسانی اعدام در دستگاه قضاییه حکومتی است سروده شده و شاعر انقلابی وطن با روحیه سرشارش شعرش را چنین به پایان می‌برد:

▫️ما بدهکار وطن بوده و هستیم هنوز
عهد با مادر خود را نشکستیم هنوز

سروده در زندان – ۲۱ بهمن ۱۴۰۴

تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود
پدرت عاشق دلسوخته‌ یزدان بود

پدرت گفت ندزدید، وطن خانه‌ ماست

سر فدای وطنم باد که جانانه‌ ماست

وطنم مادرم ایران منست، جان و دلم

به خدا مادر من جان منست، جان و دلم

پای بیدادگران محکم و ما بر داریم؟

بانک هیهات من‌الذله به لبها داریم

ما برای همه اهل وطن در بندیم

موج اشکیم ولی گریه‌کنان می‌خندیم

شاد باشید عزیزان وطن، ما هستیم

سرو بودیم و ز بوران بلا نشکستیم

صخره بودیم که طوفان پس طوفان دیدیم

حکم اعدام گل و ضجه‌ بستان دیدیم

👈 اینجا بخوانید
2
🔴 هشدار اطلاعات استرالیا درباره تهدیدهای تروریستی رژیم ایران

رئیس سازمان امنیت و اطلاعات داخلی استرالیا (ASIO) روز چهارشنبه ۲۴ ژوئن (۳ تیرماه) اعلام کرد که یک شهروند استرالیایی مقیم ایران که از اعضای ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران است، یک حمله بزرگ با بمب آتش‌زا علیه اهداف یهودی در سیدنی را سازماندهی کرده است.

مایک برگس در جریان ارائه گزارش سالانه ارزیابی تهدیدهای این کشور، همچنین ابراز نگرانی کرد که یک گروه ایرانی فعال در اروپا ممکن است حملات بیشتر یا ترورهایی را در خاک استرالیا انجام دهد.

سازمان امنیت و اطلاعات داخلی استرالیا پس از کشته‌شدن ۱۵ نفر در یک تیراندازی جمعی یهودستیزانه در ساحل باندی در ماه دسامبر ۲۰۲۵، به شدت تحت نظارت و انتقاد قرار گرفته است؛ به‌طوری که یک کمیته تحقیق مستقل در زمینه یهودستیزی، به کاهش سهم بودجه اختصاص‌یافته برای این سازمان، با هدف تحقیقات ضد تروریستی اشاره کرده است.

برگس ضمن دفاع از عملکرد این آژانس در مواجهه با "تهدیدهای همزمان، زنجیره‌ای و فزاینده"، جزئیاتی از تحقیقات مربوط به دو حمله با بمب آتش‌زا علیه اهداف یهودی را فاش کرد که ردپای آن‌ها به رژیم ایران می‌رسد.

او اعلام کرد که یک شهروند استرالیایی مستقر در ایران، حمله‌ای با بمب آتش‌زا را در سال ۲۰۲۴ به رستوران "لوئیس کانتیننتال کیچن" در منطقه بوندی هدایت کرده است. این حادثه به عنوان اولین حمله بزرگ یهودستیزانه در استرالیا ثبت شد.

برگس گفت: «این فرد یکی از ماموران ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران است و شبکه‌های آن را در سراسر جهان اداره می‌کند.»

نیروی قدس شاخه عملیات برون‌مرزی سپاه پاسداران است.

رئیس سازمان امنیت و اطلاعات داخلی استرالیا افزود که یک ساکن سابق استرالیا نیز که در عراق زندگی می‌کند اما برای رژیم ایران کار می‌کرده، حمله بزرگ دیگری را با بمب آتش‌زا به "کنیسه آداس اسرائیل" در ملبورن هدایت کرده است. استرالیا سال گذشته در پی این حمله، سفیر رژیم ایران را اخراج کرد.

دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ترامپ: ایران هیچ عوارضی برای عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز دریافت نمی‌کند

🔻 دونالد ترامپ روز چهارشنبه سوم تیرماه در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» اعلام کرد ایران به آمریکا اطلاع داده است که هیچ‌گونه عوارض، هزینه بیمه یا مبلغ اضافی از کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند دریافت نخواهد کرد.
🔻 وی در این پیام با اشاره به آنچه «گزارش‌های نادرست رسانه‌های جعلی» خواند، نوشت: «اگر این اطلاعات نادرست باشد، مذاکرات فوراً پایان خواهد یافت».
🔻 او هم‌چنین افزود بر اساس آنچه به واشنگتن اعلام شده، هیچ پرداخت یا امتیاز مالی از سوی آمریکا به ایران انجام نشده و هیچ دارایی‌یی نیز آزاد نشده است.
🔻 رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد
بخشی از منابع مالی مسدودشده ایران که تحت کنترل واشنگتن قرار دارد، برای حمایت از بخش کشاورزی آمریکا شامل خرید محصولاتی مانند ذرت، گندم و سویا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
🔻 او هم‌چنین گفت آمریکا این اقلام غذایی را در قالب توافق‌های تجاری تأمین خواهد کرد و مدعی شد «مواد غذایی در ایران به‌شدت مورد نیاز است».
🔻 در همین چارچوب، ترامپ به مفاد یک تفاهم‌نامه اشاره کرد که بر اساس آن، ایران متعهد شده با «حداکثر تلاش» شرایط عبور ایمن کشتی‌های تجاری از خلیج‌فارس به دریای عمان و بالعکس را بدون دریافت هزینه، برای مدت ۶۰ روز فراهم کند.
🔻 در مقابل، طبق این گزارش، آمریکا نیز موظف به فراهم‌سازی دسترسی به منابع مالی مسدودشده ایران عنوان شده است.
🔻 هم‌زمان، به‌گفته منابع رسمی آمریکایی، مارکو روبیو وزیر امور خارجه آمریکا، در دیدار با رئیس امارات، محمد بن زاید آل نهیان در ابوظبی، درباره همین تفاهم‌نامه میان واشنگتن و تهران گفتگو کرده است.
🔻 بر اساس بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا، دو طرف در این دیدار درباره تضمین عبور ایمن و کامل کشتی‌ها از تنگه هرمز، اهمیت ثبات منطقه و هم‌چنین ابعاد همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و تجاری رایزنی کردند.
🔻 روبیو که دوم تیر وارد ابوظبی شده بود، پیش‌تر اعلام کرده بود هدف اصلی سفرش «شنیدن دیدگاه متحدان عرب درباره توافق تهران و واشنگتن» و لحاظ کردن این نظرات در تصمیم‌گیری‌های ایالات متحده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1
🔴 گروسی: بازرسان آژانس از تأسیسات غنی‌سازی ایران بازدید خواهند کرد
🔻 رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد بازرسان این نهاد از مراکز غنی‌سازی و تأسیسات هسته‌ی ایران بازدید خواهند کرد و نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت.
🔻 گروسی روز چهارشنبه ۳ تیر در یک نشست خبری در نیروگاه هسته‌ای دای‌ایچی فوکوشیما در ژاپن گفت اگر چه اظهارات سیاسی بخشی از واقعیت موجود است، اما آنچه اهمیت دارد توافقی است که میان ایران و آمریکا به دست آمده و در آن تصریح شده فعالیت‌های هسته‌‌ای مرتبط با مواد و تأسیسات هسته‌‌ای تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام خواهد شد.
🔻 مدیرکل آژانس تأکید کرد
انجام بازرسی‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است و صرفاً زمان اجرای آن مورد بحث قرار دارد. به‌گفته او، این بازرسی‌ها چه در روزهای آینده و چه با فاصله‌‌ای چند روزه، در نهایت انجام خواهد شد.
🔻 همزمان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز اعلام کرد که بازرسان آژانس در زمان مناسب برای بررسی تأسیسات هسته‌‌ای ایران به این کشور اعزام خواهند شد.
🔻 وی در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر عدم برنامه‌ریزی برای حضور بازرسان در ایران گفت مقام‌های جمهوری اسلامی در این زمینه «اشتباه می‌کنند» و واشنگتن بر سر انجام «بازرسی‌های صددرصدی» با تهران به توافق رسیده است.
🔻 ترامپ هم‌چنین با اشاره به تأسیسات هسته‌ای آسیب‌دیده ایران گفت عجله‌ای برای انجام این بازرسی‌ها وجود ندارد، اما بازرسان در زمان مقتضی در محل حاضر خواهند شد.
🔻 اظهارات گروسی از صریح‌ترین مواضع اخیر آژانس درباره ادامه نظارت بر برنامه هسته‌‌ای جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود؛ موضوعی که در شرایط کنونی و در پی تحولات اخیر پیرامون پرونده هسته‌‌ای ایران، از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار شده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12


📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM