🔻 مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، با هر گونه تلاش رژیم ایران برای دریافت عوارض یا تعرفه از کشتیهای عبوری از تنگه هرمز مخالفت کرد و تأکید کرد این آبراه یک مسیر بینالمللی است که هیچ کشوری حق اخذ هزینه عبور از آن را ندارد.
🔻 روبیو که در جریان سفر به امارات متحده عربی در روز سهشنبه دوم تیر سخن میگفت، اظهار داشت، «تنگه هرمز یک آبراه بینالمللی است. هیچ کشوری اجازه دریافت تعرفه یا هزینه عبور از آبراههای بینالمللی را ندارد».
🔻 اظهارات وزیر خارجه آمریکا پس از آن مطرح شد که رژیم ایران و عمان در بیانیهیی مشترک اعلام کردند درباره مدیریت تنگه هرمز و نحوه دریافت هزینه خدمات دریایی از کشتیهای عبوری گفتگو کردهاند.
🔻 تنگه هرمز در روزهای نخست جنگ اخیر میان آمریکا، اسراییل و رژیم ایران بسته شد؛ اقدامی که موجب جهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد. با این حال، پس از توافق اولیه میان واشنگتن و تهران برای آغاز مذاکرات ۶۰ روزه، این آبراه بازگشایی شد و همزمان قیمت نفت روندی نزولی پیدا کرد.
🔻 دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، پیشتر اعلام کرده بود که در طول دوره ۶۰ روزه مذاکرات، عبور کشتیها از تنگه هرمز کاملاً آزاد و بدون دریافت عوارض خواهد بود.
🔻 با وجود این، سخنان اخیر روبیو نشان میدهد دولت آمریکا با هر گونه اقدام رژیم ایران برای دریافت تعرفه از کشتیهای عبوری مخالفت دارد و تنگه هرمز را یک آبراه بینالمللی خارج از حوزه انحصاری کنترل تهران میداند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤2
بر اساس خبرهای منتشر شده ،توقف تولید در اعتراض به عدم پرداخت دو ماه حقوق و مطالبات معوقه در ماشین سازی تبریز؛
گسترش موج نارضایتیهای کارگری در پی بحران معیشتی و سوءمدیریت.
چهارشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
۶ روز بیآبی در بومهن - تامین آب با تانکر
🔺ساکنان بومهن میگویند بیش از ۶ روز است که با قطعی آب دستوپنجه نرم میکنند و آبی که با تانکر تأمین میشود، حتی پاسخگوی نیازهای اولیه خانوارها نیست.
شستشوی لباس و ظروف، استحمام و تأمین نیازهای روزمره به چالشی جدی تبدیل شده
خانوادههای دارای کودک، سالمندان و بیماران بیش از دیگران تحت فشار این وضعیت قرار دارند
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام، لطفاً این فیلم رو تو کانال بذارید.
اینم از نذریِ مسئولین برای مردم خوزستان، شهرستان کارون!
از شیرِ آبِ بهاصطلاح لولهکشی شهری، بهجای آب تصفیهشده، گل و لجن و زنگآهن درمیاد.
البته خب، بیچاره مسئولین تقصیری ندارن؛ اختلاس و بالا کشیدن پول مردم وقت زیادی میگیره، دیگه فرصتی برای رسیدگی و خدمات نمیمونه
چهارشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
اینم از نذریِ مسئولین برای مردم خوزستان، شهرستان کارون!
از شیرِ آبِ بهاصطلاح لولهکشی شهری، بهجای آب تصفیهشده، گل و لجن و زنگآهن درمیاد.
البته خب، بیچاره مسئولین تقصیری ندارن؛ اختلاس و بالا کشیدن پول مردم وقت زیادی میگیره، دیگه فرصتی برای رسیدگی و خدمات نمیمونه
چهارشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1
🔴 در کوچهپسکوچههای ایران فقرزده ۳ تیرماه ۱۴۰۵
♦️ ریاضیات فقر در هندسه غارت!
چندی بود که به کوچهپسکوچههای ایران سر نزده بودیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که میتواند با قطع اینترنت، مردم ما را از حق ارتباطاتشان محروم کند. اما روزنهها در دنیای ارتباطات امروز، بهسرعت به پنجره تبدیل میشوند. حالا دوباره ما آمدهایم.
ما در کوچهپسکوچهها، پاشنه کفشمان را میخوابانیم و به هر دری در شهرهای ایران سر میزنیم. حالا در روزهای پایانی بهار ۱۴۰۵ هستیم. جنگ و سرکوب نتوانسته مردم دلیر ما را زمینگیر کند.
حالا دیگر، در نبود خامنهای، برای مردم ما روشن شده که فصل آخوندها تمام شده است. آنها مثل مرغ «نیمبسمل» هستند و بیخود سختجانی میکنند. اما همین سختجانیشان برای مردم مصیبت ایجاد کرده است. ما در کوچهپسکوچهها پای درد مردم مینشینیم:
♦️ در کوچه پس کوچه های ۳ تیرماه
ریاضیات فقر!
من یک کارگر بازنشستهام، برایم نه زندگی مانده و نه حتی پولِ مردن!
من همان کسی هستم که بعد از ۳۰ سال دویدن و عرق ریختن، امروز تمامِ “عزت” یک عمر کارگریام را توی جیبهای خالیام ریختهام و با دستهای خالی دارم با هیولای تورم دستوپنجه نرم میکنم. داستان زندگی من، داستان یک نفر نیست؛ این روزها قصه من، تراژدی مشترک میلیونها بازنشسته ایرانی است که کارد به استخوانشان رسیده است. بیایید تا برایتان از ریاضیاتِ فقر بگویم؛ ریاضیاتی که زندگی ما را به نابودی کشانده است.
👈 اینجا بخوانید
♦️ ریاضیات فقر در هندسه غارت!
چندی بود که به کوچهپسکوچههای ایران سر نزده بودیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که میتواند با قطع اینترنت، مردم ما را از حق ارتباطاتشان محروم کند. اما روزنهها در دنیای ارتباطات امروز، بهسرعت به پنجره تبدیل میشوند. حالا دوباره ما آمدهایم.
ما در کوچهپسکوچهها، پاشنه کفشمان را میخوابانیم و به هر دری در شهرهای ایران سر میزنیم. حالا در روزهای پایانی بهار ۱۴۰۵ هستیم. جنگ و سرکوب نتوانسته مردم دلیر ما را زمینگیر کند.
حالا دیگر، در نبود خامنهای، برای مردم ما روشن شده که فصل آخوندها تمام شده است. آنها مثل مرغ «نیمبسمل» هستند و بیخود سختجانی میکنند. اما همین سختجانیشان برای مردم مصیبت ایجاد کرده است. ما در کوچهپسکوچهها پای درد مردم مینشینیم:
♦️ در کوچه پس کوچه های ۳ تیرماه
ریاضیات فقر!
من یک کارگر بازنشستهام، برایم نه زندگی مانده و نه حتی پولِ مردن!
من همان کسی هستم که بعد از ۳۰ سال دویدن و عرق ریختن، امروز تمامِ “عزت” یک عمر کارگریام را توی جیبهای خالیام ریختهام و با دستهای خالی دارم با هیولای تورم دستوپنجه نرم میکنم. داستان زندگی من، داستان یک نفر نیست؛ این روزها قصه من، تراژدی مشترک میلیونها بازنشسته ایرانی است که کارد به استخوانشان رسیده است. بیایید تا برایتان از ریاضیاتِ فقر بگویم؛ ریاضیاتی که زندگی ما را به نابودی کشانده است.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
در کوچهپسکوچههای ایران فقرزده ۳ تیرماه ۱۴۰۵ - ایران آزادی
چندی بود که به کوچهپسکوچههای ایران سر نزده بودیم. موجود ابلهی به نام آخوند تصور کرد که میتواند با قطع اینترنت، مردم ما را از حق ارتباطات
❤2
🔴 تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود
♦️ شعری به قلم یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام
«تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود» سروده پيمان فرح آور زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان لاکان رشت. این شعر در مورد اتهام رذيلانة محاربه با خدا که مبنای بسیاری از احکام ضد انسانی اعدام در دستگاه قضاییه حکومتی است سروده شده و شاعر انقلابی وطن با روحیه سرشارش شعرش را چنین به پایان میبرد:
▫️ما بدهکار وطن بوده و هستیم هنوز
عهد با مادر خود را نشکستیم هنوز
سروده در زندان – ۲۱ بهمن ۱۴۰۴
تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود
پدرت عاشق دلسوخته یزدان بود
پدرت گفت ندزدید، وطن خانه ماست
سر فدای وطنم باد که جانانه ماست
وطنم مادرم ایران منست، جان و دلم
به خدا مادر من جان منست، جان و دلم
پای بیدادگران محکم و ما بر داریم؟
بانک هیهات منالذله به لبها داریم
ما برای همه اهل وطن در بندیم
موج اشکیم ولی گریهکنان میخندیم
شاد باشید عزیزان وطن، ما هستیم
سرو بودیم و ز بوران بلا نشکستیم
صخره بودیم که طوفان پس طوفان دیدیم
حکم اعدام گل و ضجه بستان دیدیم
👈 اینجا بخوانید
♦️ شعری به قلم یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام
«تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود» سروده پيمان فرح آور زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان لاکان رشت. این شعر در مورد اتهام رذيلانة محاربه با خدا که مبنای بسیاری از احکام ضد انسانی اعدام در دستگاه قضاییه حکومتی است سروده شده و شاعر انقلابی وطن با روحیه سرشارش شعرش را چنین به پایان میبرد:
▫️ما بدهکار وطن بوده و هستیم هنوز
عهد با مادر خود را نشکستیم هنوز
سروده در زندان – ۲۱ بهمن ۱۴۰۴
تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود
پدرت عاشق دلسوخته یزدان بود
پدرت گفت ندزدید، وطن خانه ماست
سر فدای وطنم باد که جانانه ماست
وطنم مادرم ایران منست، جان و دلم
به خدا مادر من جان منست، جان و دلم
پای بیدادگران محکم و ما بر داریم؟
بانک هیهات منالذله به لبها داریم
ما برای همه اهل وطن در بندیم
موج اشکیم ولی گریهکنان میخندیم
شاد باشید عزیزان وطن، ما هستیم
سرو بودیم و ز بوران بلا نشکستیم
صخره بودیم که طوفان پس طوفان دیدیم
حکم اعدام گل و ضجه بستان دیدیم
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود - ایران آزادی
«تهمت جنگ من و حضرت حق بهتان بود» سروده پيمان فرح آور زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان لاکان رشت. این شعر در مورد اتهام رذيلانة محاربه
❤2
رئیس سازمان امنیت و اطلاعات داخلی استرالیا (ASIO) روز چهارشنبه ۲۴ ژوئن (۳ تیرماه) اعلام کرد که یک شهروند استرالیایی مقیم ایران که از اعضای ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران است، یک حمله بزرگ با بمب آتشزا علیه اهداف یهودی در سیدنی را سازماندهی کرده است.
مایک برگس در جریان ارائه گزارش سالانه ارزیابی تهدیدهای این کشور، همچنین ابراز نگرانی کرد که یک گروه ایرانی فعال در اروپا ممکن است حملات بیشتر یا ترورهایی را در خاک استرالیا انجام دهد.
سازمان امنیت و اطلاعات داخلی استرالیا پس از کشتهشدن ۱۵ نفر در یک تیراندازی جمعی یهودستیزانه در ساحل باندی در ماه دسامبر ۲۰۲۵، به شدت تحت نظارت و انتقاد قرار گرفته است؛ بهطوری که یک کمیته تحقیق مستقل در زمینه یهودستیزی، به کاهش سهم بودجه اختصاصیافته برای این سازمان، با هدف تحقیقات ضد تروریستی اشاره کرده است.
برگس ضمن دفاع از عملکرد این آژانس در مواجهه با "تهدیدهای همزمان، زنجیرهای و فزاینده"، جزئیاتی از تحقیقات مربوط به دو حمله با بمب آتشزا علیه اهداف یهودی را فاش کرد که ردپای آنها به رژیم ایران میرسد.
او اعلام کرد که یک شهروند استرالیایی مستقر در ایران، حملهای با بمب آتشزا را در سال ۲۰۲۴ به رستوران "لوئیس کانتیننتال کیچن" در منطقه بوندی هدایت کرده است. این حادثه به عنوان اولین حمله بزرگ یهودستیزانه در استرالیا ثبت شد.
برگس گفت: «این فرد یکی از ماموران ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران است و شبکههای آن را در سراسر جهان اداره میکند.»
نیروی قدس شاخه عملیات برونمرزی سپاه پاسداران است.
رئیس سازمان امنیت و اطلاعات داخلی استرالیا افزود که یک ساکن سابق استرالیا نیز که در عراق زندگی میکند اما برای رژیم ایران کار میکرده، حمله بزرگ دیگری را با بمب آتشزا به "کنیسه آداس اسرائیل" در ملبورن هدایت کرده است. استرالیا سال گذشته در پی این حمله، سفیر رژیم ایران را اخراج کرد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 دونالد ترامپ روز چهارشنبه سوم تیرماه در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» اعلام کرد ایران به آمریکا اطلاع داده است که هیچگونه عوارض، هزینه بیمه یا مبلغ اضافی از کشتیهایی که از تنگه هرمز عبور میکنند دریافت نخواهد کرد.
🔻 وی در این پیام با اشاره به آنچه «گزارشهای نادرست رسانههای جعلی» خواند، نوشت: «اگر این اطلاعات نادرست باشد، مذاکرات فوراً پایان خواهد یافت».
🔻 او همچنین افزود بر اساس آنچه به واشنگتن اعلام شده، هیچ پرداخت یا امتیاز مالی از سوی آمریکا به ایران انجام نشده و هیچ دارایییی نیز آزاد نشده است.
🔻 رئیسجمهور آمریکا در ادامه مدعی شد
بخشی از منابع مالی مسدودشده ایران که تحت کنترل واشنگتن قرار دارد، برای حمایت از بخش کشاورزی آمریکا شامل خرید محصولاتی مانند ذرت، گندم و سویا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
🔻 او همچنین گفت آمریکا این اقلام غذایی را در قالب توافقهای تجاری تأمین خواهد کرد و مدعی شد «مواد غذایی در ایران بهشدت مورد نیاز است».
🔻 در همین چارچوب، ترامپ به مفاد یک تفاهمنامه اشاره کرد که بر اساس آن، ایران متعهد شده با «حداکثر تلاش» شرایط عبور ایمن کشتیهای تجاری از خلیجفارس به دریای عمان و بالعکس را بدون دریافت هزینه، برای مدت ۶۰ روز فراهم کند.
🔻 در مقابل، طبق این گزارش، آمریکا نیز موظف به فراهمسازی دسترسی به منابع مالی مسدودشده ایران عنوان شده است.
🔻 همزمان، بهگفته منابع رسمی آمریکایی، مارکو روبیو وزیر امور خارجه آمریکا، در دیدار با رئیس امارات، محمد بن زاید آل نهیان در ابوظبی، درباره همین تفاهمنامه میان واشنگتن و تهران گفتگو کرده است.
🔻 بر اساس بیانیه وزارتخارجه آمریکا، دو طرف در این دیدار درباره تضمین عبور ایمن و کامل کشتیها از تنگه هرمز، اهمیت ثبات منطقه و همچنین ابعاد همکاریهای دوجانبه در حوزههای دفاعی و تجاری رایزنی کردند.
🔻 روبیو که دوم تیر وارد ابوظبی شده بود، پیشتر اعلام کرده بود هدف اصلی سفرش «شنیدن دیدگاه متحدان عرب درباره توافق تهران و واشنگتن» و لحاظ کردن این نظرات در تصمیمگیریهای ایالات متحده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔻 رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، اعلام کرد بازرسان این نهاد از مراکز غنیسازی و تأسیسات هستهی ایران بازدید خواهند کرد و نظارت آژانس بر فعالیتهای هستهای جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت.
🔻 گروسی روز چهارشنبه ۳ تیر در یک نشست خبری در نیروگاه هستهای دایایچی فوکوشیما در ژاپن گفت اگر چه اظهارات سیاسی بخشی از واقعیت موجود است، اما آنچه اهمیت دارد توافقی است که میان ایران و آمریکا به دست آمده و در آن تصریح شده فعالیتهای هستهای مرتبط با مواد و تأسیسات هستهای تحت نظارت آژانس بینالمللی انرژی اتمی انجام خواهد شد.
🔻 مدیرکل آژانس تأکید کرد
انجام بازرسیها امری اجتنابناپذیر است و صرفاً زمان اجرای آن مورد بحث قرار دارد. بهگفته او، این بازرسیها چه در روزهای آینده و چه با فاصلهای چند روزه، در نهایت انجام خواهد شد.
🔻 همزمان، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، نیز اعلام کرد که بازرسان آژانس در زمان مناسب برای بررسی تأسیسات هستهای ایران به این کشور اعزام خواهند شد.
🔻 وی در واکنش به گزارشهایی مبنی بر عدم برنامهریزی برای حضور بازرسان در ایران گفت مقامهای جمهوری اسلامی در این زمینه «اشتباه میکنند» و واشنگتن بر سر انجام «بازرسیهای صددرصدی» با تهران به توافق رسیده است.
🔻 ترامپ همچنین با اشاره به تأسیسات هستهای آسیبدیده ایران گفت عجلهای برای انجام این بازرسیها وجود ندارد، اما بازرسان در زمان مقتضی در محل حاضر خواهند شد.
🔻 اظهارات گروسی از صریحترین مواضع اخیر آژانس درباره ادامه نظارت بر برنامه هستهای جمهوری اسلامی بهشمار میرود؛ موضوعی که در شرایط کنونی و در پی تحولات اخیر پیرامون پرونده هستهای ایران، از اهمیت ویژهای برخوردار شده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایران؛ جنگ آلترناتیوها یا تلاش متحد جبهه ارتجاع برای بقا؟
♦️ نگاهی به آلترناتیو سیاسی در ایران
سالهاست که هر بحثی درباره آینده ایران با پرسشی تکراری در محافل سیاسی و رسانهای همراه میشود: اگر نظام ولایت فقیه سقوط کند، چه کسی خلأ را پر خواهد کرد؟ این پرسش غالباً بهعنوان بهانهای برای توجیه ادامه سیاست معامله و مماشات با رژیم، یا برای ایجاد ترس از تغییر مطرح میشود. اما نگاهی عمیقتر به صحنه ایران نشان میدهد که مشکل دیگر نبودِ آلترناتیو نیست، بلکه شاید نادیده گرفتن وجود آن یا کماهمیت جلوه دادن وزن سیاسی و تشکیلاتی آن است.
رژیم ایران طی دههها تلاش کرده این تصور را جا بیندازد که بقای آن برای جلوگیری از هرجومرج ضروری است و سقوطش کشور را به «سناریوهایی» شبیه برخی کشورهای منطقه خواهد کشاند. اما این تبلیغات یک تفاوت اساسی را نادیده میگیرد: امروز در ایران یک اپوزیسیون سازمانیافته با پروژه سیاسی اعلامشده، برنامه انتقالی روشن، و شبکه فعالیت در داخل و خارج کشور وجود دارد؛ واقعیتی که بحث درباره «خلأ سیاسی» را بیشتر به هراسافکنی سیاسی شبیه میکند تا به واقعیت.
مسئله اصلی فقط رد نظام موجود نیست، بلکه وجود یک چشمانداز کامل برای دوران پس از آن است. آلترناتیو واقعی با میزان سروصدای رسانهای یا حضور مجازی سنجیده نمیشود، بلکه با تواناییاش در ارائه پاسخهای عملی به پرسشهای بزرگ سنجیده میشود: کشور چگونه اداره خواهد شد؟ چه کسی مانع هرجومرج میشود؟ تکلیف ارتش، امنیت و اقتصاد چه خواهد بود؟ و انتقال قدرت چگونه انجام میگیرد؟
▫️ «برنامه انتقال؛ نه خلأ پس از سقوط»
آنچه «شورای ملی مقاومت ایران» را بعنوان یک آلترناتیو متمایز میکند، این است که فقط شعار سرنگونی رژیم را مطرح نمیکند، بلکه تصویری عملی از یک مرحله انتقالی روشن ارائه میدهد. این دیدگاه بر تشکیل یک دولت انتقالی با مدتزمان مشخص استوار است؛ دولتی که مأموریت اصلی آن اداره کشور برای دورهای کوتاه، نه بیش از شش ماه پس از سقوط رژیم، و فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات آزاد برای انتخاب مجلس مؤسسان و قانونگذاری است؛ مجلسی که نماینده مردم ایران باشد و پایههای نظام سیاسی جدید را بنا کند.
👈 اینجا بخوانید
♦️ نگاهی به آلترناتیو سیاسی در ایران
سالهاست که هر بحثی درباره آینده ایران با پرسشی تکراری در محافل سیاسی و رسانهای همراه میشود: اگر نظام ولایت فقیه سقوط کند، چه کسی خلأ را پر خواهد کرد؟ این پرسش غالباً بهعنوان بهانهای برای توجیه ادامه سیاست معامله و مماشات با رژیم، یا برای ایجاد ترس از تغییر مطرح میشود. اما نگاهی عمیقتر به صحنه ایران نشان میدهد که مشکل دیگر نبودِ آلترناتیو نیست، بلکه شاید نادیده گرفتن وجود آن یا کماهمیت جلوه دادن وزن سیاسی و تشکیلاتی آن است.
رژیم ایران طی دههها تلاش کرده این تصور را جا بیندازد که بقای آن برای جلوگیری از هرجومرج ضروری است و سقوطش کشور را به «سناریوهایی» شبیه برخی کشورهای منطقه خواهد کشاند. اما این تبلیغات یک تفاوت اساسی را نادیده میگیرد: امروز در ایران یک اپوزیسیون سازمانیافته با پروژه سیاسی اعلامشده، برنامه انتقالی روشن، و شبکه فعالیت در داخل و خارج کشور وجود دارد؛ واقعیتی که بحث درباره «خلأ سیاسی» را بیشتر به هراسافکنی سیاسی شبیه میکند تا به واقعیت.
مسئله اصلی فقط رد نظام موجود نیست، بلکه وجود یک چشمانداز کامل برای دوران پس از آن است. آلترناتیو واقعی با میزان سروصدای رسانهای یا حضور مجازی سنجیده نمیشود، بلکه با تواناییاش در ارائه پاسخهای عملی به پرسشهای بزرگ سنجیده میشود: کشور چگونه اداره خواهد شد؟ چه کسی مانع هرجومرج میشود؟ تکلیف ارتش، امنیت و اقتصاد چه خواهد بود؟ و انتقال قدرت چگونه انجام میگیرد؟
▫️ «برنامه انتقال؛ نه خلأ پس از سقوط»
آنچه «شورای ملی مقاومت ایران» را بعنوان یک آلترناتیو متمایز میکند، این است که فقط شعار سرنگونی رژیم را مطرح نمیکند، بلکه تصویری عملی از یک مرحله انتقالی روشن ارائه میدهد. این دیدگاه بر تشکیل یک دولت انتقالی با مدتزمان مشخص استوار است؛ دولتی که مأموریت اصلی آن اداره کشور برای دورهای کوتاه، نه بیش از شش ماه پس از سقوط رژیم، و فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات آزاد برای انتخاب مجلس مؤسسان و قانونگذاری است؛ مجلسی که نماینده مردم ایران باشد و پایههای نظام سیاسی جدید را بنا کند.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
ایران؛ جنگ آلترناتیوها یا تلاش متحد جبهه ارتجاع برای بقا؟ - ایران آزادی
نگاهی عمیقتر به صحنه ایران نشان میدهد که مشکل دیگر نبودِ آلترناتیو نیست، بلکه شاید نادیده گرفتن وجود آن یا کماهمیت جلوه دادن وزن سیاسی و
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گروهی از شهروندان در دستگرد اصفهان با نواختن سنج و دمام یاد محسن چیتساز را گرامی داشتند.
محسن چیتساز جوانی کارگر و مستقل؛در شاپور اصفهان قهوهفروشی داشت؛ نانش را با کار درمیآورد و با مردم بود.
جمعهشب ۱۹ دیماه،او با شلیک مستقیم اسلحه وینچستر از ناحیه سر، به دست یک بسیجی ، به شهادت رسید.
چهارشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 تاریخ:۳تیر ۱۴۰۵
یک هموطن از اسلامشهردرموردتوافق رژیم باآمریکا
من موافق نیستم چون آمریکا با توافقی که کرده این حکومت (رژیم) هار تر میشه بیشتر مردم را اذیت میکنه و میکشه.
این وسط فقط خون هزاران جوان ایرانی بیگناه ریخته شد که این ها به خواسته هایشان برسند.
📡 @IranAzadie
❤1
#ارسالی
🔴 تاریخ:۳تیر ۱۴۰۵
وضعیت تجمع شبانه رژیم در خیابانها
یک هموطن از اسلامشهر:
بعد از توافق رژیم با آمریکا دیگرتجمعات شبانه راجمع کردند و بجای آن دسته های مختلف برای محرم راه انداختند.ایشالا که دیگه هر چه زودتر بساط شان را از کل این مملکت جمع کنند.
📡 @IranAzadie
#ارسالی
🔴 تاریخ:۳تیر ۱۴۰۵
فضای مردم بعد از قیام دیماه ۴۰۴ و کشتار معترضان
یک هموطن از اسلامشهر:
ما از اقوام مان در این اعتراضات کشته شدند.بیشتر مردم ناراحت هستند بخاطر این جنایتی که شده وقتی میرم سر مزار خیلی ها همدردی میکنند و خودشان را مدیون این جانباختگان میدانند.
ولی یک عده کمی که سمت این رژیم هستند از دور میتوانند صحبت کنند جرات این را ندارند بیایند به خودمان بگویند.یک عده ای که اکثرابسیجی وسپاهی هستند فقط هنوز میگویند رژیم خوبی هست.
📡 @IranAzadie
Audio
«ما دانههای گندمیم؛ تک به تک هزار دسته میشویم».
این خروش یک زندانی سیاسی هوادار مجاهدین از اعماق زندان مخوف یزد است که راز پویایی و بالندگی و تکثیر مجاهدین در سرکوب را برملا میکند. جریانی که در ۶۱ سال گذشته تمام رؤیاها و محاسبات شاه و شیخ را برهم زده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
در تاریخ ایران، بسیاری از کاروانها نه به دلیل کمبود آب، بلکه به علت گم کردن مسیر نابود میشدند. اقتصاد نیز زمانی آسیب میبیند که چشمانداز آینده از میان برود. امروز «بیآیندگی» به یکی از مهمترین بحرانهای اقتصاد ایران تبدیل شده است؛ بحرانی که جنگ، تورم، رشد نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی و نااطمینانی مداوم آن را تشدید کردهاند.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
استفاده گسترده از دادگاههای آنلاین در نظام قضایی، بهجای افزایش شفافیت و تسهیل دادرسی، نگرانیهای جدی درباره حقوق متهمان و دسترسی خانوادهها به اطلاعات ایجاد کرده است. بر اساس بخشنامه جدید رئیس قوه قضائیه، دادگاههای بدوی و تجدیدنظر میتوانند بهصورت برخط برگزار شوند، اما انتشار جزئیات جلسات، تصویربرداری و گزارشگری پروندهها با محدودیتهای گسترده همراه است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مروری بر آخرین تحولات ایران و منطقه در ۲۴ ساعت گذشته در برنامه «ایران در پنج دقیقه».
همراه با یاسر مفیدی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بیمارستانهای ایران؛ در وضعیت بحران
فرسودگی بیمارستانها، کمبود پرستار، بدهیهای انباشته، کمبود تجهیزات و تعطیلی بخشهای حیاتی درمان، سلامت میلیونها ایرانی را تهدید میکند. از اندیمشک تا دیگر شهرهای کشور، بحران درمان دیگر یک هشدار نیست؛ واقعیتی است که بیماران هر روز با آن دستوپنجه نرم میکنند.
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1