آژانس ایران خبر
1.94K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که موافقت خود با استوارنامه محمدرضا شیبانی، سفیر منصوب حکومت آخوندی در بیروت، را پس گرفته و او را «عنصر نامطلوب» اعلام کرده است.

این وزارتخانه روز سه‌شنبه ۴ فروردین اعلام کرد که توفیق صمدی خوشخو، کاردار ایران در لبنان، احضار شده و این تصمیم به او ابلاغ کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد دریافت عوارض از کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند «قطعا» ادامه خواهد داشت و تنها کشورهای بی‌طرف در جنگ با جمهوری اسلامی ایران از تنگه هرمز ایمن عبور خواهند کرد.
اسماعیل بقایی در گفت‌وگو با رسانه «ایندیا تودی» با اشاره به جنگ جاری، از اعمال مجموعه‌ای از محدودیت‌ها برای عبور از این گذرگاه حیاتی خبر داد و تاکید کرد تنها کشورهایی که به‌گفته او در «اقدامات علیه ایران» نقشی نداشته‌اند، پس از هماهنگی با مقام‌های جمهوری اسلامی امکان عبور «ایمن» خواهند داشت.
هم‌زمان، نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل نیز اعلام کرد عبور کشتی‌های «غیر متخاصم» منوط به رعایت کامل مقررات اعلام‌شده از سوی تهران و عدم همراهی با اقدامات علیه جمهوری اسلامی ایران است.
بقایی در بخش دیگری از اظهاراتش، گزارش‌ها درباره نقش «محمدباقر قالیباف» در مذاکرات با آمریکا را رد نکرد، اما تاکید کرد او در چارچوب اختیارات قانونی خود عمل می‌کند و مسوولیت دیپلماسی خارجی بر عهده «عباس عراقچی» است.
گروه ناظر اینترنتی «نت‌بلاکس» اعلام کرد قطع سراسری اینترنت در ایران وارد بیست‌وششمین روز خود شده و از مرز ۶۰۰ ساعت گذشته است؛ وضعیتی که آن را به یکی از طولانی‌ترین اختلال‌های ارتباطی ثبت‌شده در ایران تبدیل کرده است.
بر اساس گزارش نت بلاکس، این محدودیت گسترده باعث شده شهروندان عملا از دسترسی به شبکه‌های بین‌المللی محروم شوند و امکان ارتباط با خارج از کشور به‌شدت کاهش یابد.
نت‌بلاکس همچنین تاکید کرده این اقدام در شرایط جنگی، حق دسترسی آزاد به اطلاعات را نقض می‌کند و مانع اطلاع‌رسانی و ارتباط‌‌گیری مردم در یکی از حساس‌ترین مقاطع می‌شود.
قطع اینترنت در زمان جنگ که نیاز شهروندان به هشدارهای امنیتی و سلامتی افزایش می‌یابد، کاربران اینترنت در ایران را به چالش‌های فراوانی روبه رو کرده است.
ارتش اسراییل اعلام کرده در روزهای اخیر، نیروی هوایی این کشور دو مرکز اصلی مرتبط با تولید موشک‌های کروز دریایی را در تهران هدف حمله قرار داده است.
بر اساس بیانیه ارتش اسراییل در شبکه اجتماعی ایکس، این تاسیسات زیر نظر وزارت دفاع جمهوری اسلامی فعالیت داشته و در توسعه و ساخت موشک‌های کروز دریایی دوربرد مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.
در این گزارش همچنین آمده است که این نوع موشک‌ها قابلیت هدف قرار دادن سریع اهداف در دریا و حتی مناطق زمینی را دارند.
ارتش اسراییل تاکید کرده عملیات با هدایت نهادهای اطلاعاتی نظامی و دریایی این کشور انجام شده و این مراکز به‌عنوان بخشی از برنامه‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی مورد هدف قرار گرفته‌اند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴با ورود جنگ به هفته چهارم، مشخص شد که حملات هوایی به‌تنهایی باعث فروپاشی نمی‌شوند. اما در حالی که نگاه‌ها به آسمان است، زمین زیر پای قدرت در ایران می‌لرزد. اولویت اصلی تهران نه جبهه‌های نبرد، بلکه مهار «خیابان» و پیشگیری از قیام است. استقرار هزاران نیروی امنیتی نشان می‌دهد که ترس واقعی، از انفجار خشم اجتماعی است. در شرایطی که شکاف‌های درونی قدرت پس از مرگ خامنه‌ای عمیق‌تر شده، ترکیب جنگ و بحران اقتصادی، پتانسیل قیام دی‌ماه را به یک توفان نهایی تبدیل کرده است. سرنوشت این نبرد، نه با موشک، بلکه با سازمان‌دهی توده‌ها رقم خواهد خورد.
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که ایران از نزدیک استقرار سربازان ایالات متحده در منطقه را زیر نظر دارد.
قالیباف در حساب کاربری شبکه اجتماعی خود امروز چهارشنبه ۵فروردین۱۴۰۵ خطاب به نیروهای آمریکایی نوشته است که «آنچه آن‌ها خراب کرده‌اند، سربازان نمی‌توانند جبران کنند و تنها قربانی توهمات نتانیاهو خواهند شد».
قالیباف همچنین تاکید کرد: «عزم ما برای دفاع از سرزمین‌مان را آزمایش نکنید».
او روز گذشته نیست در پیام دیگری علیه اسراییل نیز نوشته بود که «جهان یا در کنار غزه و علیه این رژیم تروریستیِ استعماری است، یا در کنار طبقه اپستین و شکنجه‌گران کودکان می‌ایستد. هیچ راه میانه‌ای وجود ندارد.»
این ادعای قالیباف در حالی مطرح می‌شود که طی روزهای ۱۸و ۱۹دی۱۴۰۴ هزاران شهروند ایرانی با شلیک گلوله‌های جنگی نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی در شهرهای ایران کشته شدند.
نخست‌وزیر پاکستان از آمادگی این کشور برای میزبانی مذاکرات میان آمریکا و ایران با هدف پایان دادن به جنگ در خلیج‌فارس خبر داد. The Prime Minister of Pakistan announced the country's readiness to host talks between the United States and Iran aimed at ending the war in the Persian Gulf. #iranprotests #...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نیویورک تایمز در مقاله‌یی به تاریخ ۲۲ مارس نوشت: ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا و اسراییل به این نتیجه رسیده است که دولت مذهبی ایران ضعیف اما پابرجاست و ترس گسترده از نیروهای نظامی و انتظامی ایران، چشم‌انداز شورشهای نوپا در کشور و هم‌چنین حملات فرامرزی شبه‌نظامیان قومی خارج از ایران را کاهش داده است. ا...
گزارش‌ها حاکی است در برخی معابر شهر کرمانشاه، تصاویری از آدولف هیتلر با نمادهای حزب نازی نصب شده است.

به گفته منابع محلی، این تصاویر همراه با جملاتی منتسب به او منتشر شده که صحت آن‌ها محل تردید است و انتشارشان واکنش‌هایی را در فضای عمومی و شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.
همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره مذاکرات میان آخوندها و ایالات متحده و اعلام آمادگی پاکستان برای میزبانی این گفت‌وگوها، قطر اعلام کرد در حال حاضر نقشی در میانجی‌گری میان دو طرف ندارد.

قطر که پیش‌تر یکی از میانجی‌های فعال میان تهران و واشینگتن به شمار می‌رفت، در شرایطی از این روند فاصله گرفته که خود نیز هدف حملات حکومت آخوندی قرار گرفته است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انهدام ساختمان اپتیک «صاایران» اصفهان متعلق به وزارت دفاع رژیم آخوندی سه شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۵
🟠مولوی عبدالحمید به باقی مانده نظام توصیه کرد که مثل خمینی در جنگ ۸ ساله با عراق، جام زهر بخورند - پست مولوی عبدالحمید در حساب ایکس: ادامه جنگ، به تباهی بیشتر منابع ملی و آسیب به زیرساخت‌های حیاتی می‌انجامد. در اواخر جنگ هشت‌ساله، برای حفظ تمامیت ارضی کشور، جام زهر نوشیده شد و قطعنامه سازمان ملل پذیرفته شد که تصمیمی دشوار اما واقع‌بینانه بود. امروز نیز شایسته است مسیر توقف جنگ انتخاب شود. همچنین همه طرف‌های درگیر باید از حمله به زیرساخت‌های حیاتی و بخش انرژی که نیاز عموم مردم است، پرهیز کنند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی آدم بی وطن و مزدور اجنبی باشه و پدرش و جد اندر جدش رو هم اجنبی ها بر مردم ایران حاکم کرده باشند خودش هم بجای نگرانی از خسارت به زیر ساختهای ایران و صدمه به غیر نظامیان در این جنگ، از طرف درگیر درخواست میکنه که ایران رو نابود کن! ننگ بر این رذالت!
امروز اکانت خبرگزاری حکومتی مهر وابسته به سازمان تبلیغات یا همون خامنه‌ای برای همیشه در ایکس بسته شد
⭕️ ✍️ گزارش خبری - هیاهو و واقعیت!
🔻 در فضای آشفتهٔ پس از مرگ خامنه‌ای، نظام مندرس ولایت فقیه بیش از هر زمان در تنگنای بقا دست و پا می‌زند. از سوی دیگر هیاهوی آلترناتیوسازی و تلاش برای سرقت انقلاب نیز ادامه دارد.
🔻 در چنین شرایطی، برخی سیاست‌مداران بی‌طرف، مرز میان «هیاهو» و «واقعیت» را روشن می‌کنند.
🔻 جان برکو، رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان طی مقاله‌یی که در اکسپرس لندن منتشر شد می‌نویسد: «کشته شدن علی خامنه‌ای باعث فروپاشی فوری رژیم ایران نشد؛ در عوض، واقعیتی گویاتر را فاش کرد: رژیمی که در بن‌بست گرفتار شده است». این توصیف ساختار فرسوده‌یی است که نه توان بازسازی دارد، نه ظرفیت اصلاح.
🔻 برکو در ادامه، ضمن هشدار به آنان که با هیاهوی بسیار واقعیت را کتمان می‌کنند می‌نویسد..
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بر اساس گزارشهای دریافتی موشک شلیک شده توسط رژیم ایران به لبنان در خاک این کشور سقوط کرده و رهگیری نشده است.
خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، موشک شلیک شده از ایران، در حریم هوایی لبنان رهگیری شده است.
اما اکنون اسرائیل خبر داده است که بر اساس ارزیابی‌ها و داده‌های موجود، هم‌زمان با حملات موشکی امروز به سمت این کشور، یک موشک بالستیک شلیک‌شده از سوی ایران، در بیروت سقوط کرد.
ساعاتی پیش از شلیک این موشک، لبنان، محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر رژیم ایران در بیروت، را «عنصر نامطلوب» خواند و او را از این کشور اخراج کرد.
در بابلسر عکس‌هایی از مجتبی خامنه‌ای در کنار آدولف هیتلر در سطح شهر نصب شده است.

در این تصاویر، جملاتی به هیتلر نسبت داده شده که گفته می‌شود مستند و واقعی نیستند.

این تصاویر مربوط به سه‌شنبه ۴ فروردین است و انتشار آن‌ها بازتاب‌هایی در فضای مجازی داشته است.
در بابلسر عکس‌هایی از مجتبی خامنه‌ای در کنار آدولف هیتلر در سطح شهر نصب شده است.

در این تصاویر، جملاتی به هیتلر نسبت داده شده که گفته می‌شود مستند و واقعی نیستند.

این تصاویر مربوط به سه‌شنبه ۴ فروردین است و انتشار آن‌ها بازتاب‌هایی در فضای مجازی داشته است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴محمدباقر ذوالقدر، چهره‌ای که نامش با «منصورون» و ترورهای پیش از انقلاب گره خورده، اکنون بر صندلی دبیری شورای عالی امنیت ملی تکیه زده است. او که سابقه جانشینی فرماندهی کل سپاه و معاونت امنیتی وزارت کشور و دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد، از نگاه منتقدان، استراتژیست اصلی نیروهای لباس‌شخصی و سرکوب‌های دهه ۷۰ و ۸۰ است. ذوالقدر که حتی در لیست تحریم‌های قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت قرار دارد، حالا در چرخشی معنادار جایگزین علی لاریجانی شده است. انتصاب او توسط مهدی طباطبایی سه‌شنبه ۴فروردین۱۴۰۵ که در حساب «ایکس» خود نوشته است: «با نظر و موافقت رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی و با حکم رییس جمهور، محمد باقر ذوالقدر به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.»