This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴با ورود جنگ به هفته چهارم، مشخص شد که حملات هوایی بهتنهایی باعث فروپاشی نمیشوند. اما در حالی که نگاهها به آسمان است، زمین زیر پای قدرت در ایران میلرزد. اولویت اصلی تهران نه جبهههای نبرد، بلکه مهار «خیابان» و پیشگیری از قیام است. استقرار هزاران نیروی امنیتی نشان میدهد که ترس واقعی، از انفجار خشم اجتماعی است. در شرایطی که شکافهای درونی قدرت پس از مرگ خامنهای عمیقتر شده، ترکیب جنگ و بحران اقتصادی، پتانسیل قیام دیماه را به یک توفان نهایی تبدیل کرده است. سرنوشت این نبرد، نه با موشک، بلکه با سازماندهی تودهها رقم خواهد خورد.
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که ایران از نزدیک استقرار سربازان ایالات متحده در منطقه را زیر نظر دارد.
قالیباف در حساب کاربری شبکه اجتماعی خود امروز چهارشنبه ۵فروردین۱۴۰۵ خطاب به نیروهای آمریکایی نوشته است که «آنچه آنها خراب کردهاند، سربازان نمیتوانند جبران کنند و تنها قربانی توهمات نتانیاهو خواهند شد».
قالیباف همچنین تاکید کرد: «عزم ما برای دفاع از سرزمینمان را آزمایش نکنید».
او روز گذشته نیست در پیام دیگری علیه اسراییل نیز نوشته بود که «جهان یا در کنار غزه و علیه این رژیم تروریستیِ استعماری است، یا در کنار طبقه اپستین و شکنجهگران کودکان میایستد. هیچ راه میانهای وجود ندارد.»
این ادعای قالیباف در حالی مطرح میشود که طی روزهای ۱۸و ۱۹دی۱۴۰۴ هزاران شهروند ایرانی با شلیک گلولههای جنگی نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی در شهرهای ایران کشته شدند.
قالیباف در حساب کاربری شبکه اجتماعی خود امروز چهارشنبه ۵فروردین۱۴۰۵ خطاب به نیروهای آمریکایی نوشته است که «آنچه آنها خراب کردهاند، سربازان نمیتوانند جبران کنند و تنها قربانی توهمات نتانیاهو خواهند شد».
قالیباف همچنین تاکید کرد: «عزم ما برای دفاع از سرزمینمان را آزمایش نکنید».
او روز گذشته نیست در پیام دیگری علیه اسراییل نیز نوشته بود که «جهان یا در کنار غزه و علیه این رژیم تروریستیِ استعماری است، یا در کنار طبقه اپستین و شکنجهگران کودکان میایستد. هیچ راه میانهای وجود ندارد.»
این ادعای قالیباف در حالی مطرح میشود که طی روزهای ۱۸و ۱۹دی۱۴۰۴ هزاران شهروند ایرانی با شلیک گلولههای جنگی نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی در شهرهای ایران کشته شدند.
نخستوزیر پاکستان از آمادگی این کشور برای میزبانی مذاکرات میان آمریکا و ایران با هدف پایان دادن به جنگ در خلیجفارس خبر داد. The Prime Minister of Pakistan announced the country's readiness to host talks between the United States and Iran aimed at ending the war in the Persian Gulf. #iranprotests #...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نیویورک تایمز در مقالهیی به تاریخ ۲۲ مارس نوشت: ارزیابیهای اطلاعاتی آمریکا و اسراییل به این نتیجه رسیده است که دولت مذهبی ایران ضعیف اما پابرجاست و ترس گسترده از نیروهای نظامی و انتظامی ایران، چشمانداز شورشهای نوپا در کشور و همچنین حملات فرامرزی شبهنظامیان قومی خارج از ایران را کاهش داده است. ا...
همزمان با گمانهزنیها درباره مذاکرات میان آخوندها و ایالات متحده و اعلام آمادگی پاکستان برای میزبانی این گفتوگوها، قطر اعلام کرد در حال حاضر نقشی در میانجیگری میان دو طرف ندارد.
قطر که پیشتر یکی از میانجیهای فعال میان تهران و واشینگتن به شمار میرفت، در شرایطی از این روند فاصله گرفته که خود نیز هدف حملات حکومت آخوندی قرار گرفته است.
قطر که پیشتر یکی از میانجیهای فعال میان تهران و واشینگتن به شمار میرفت، در شرایطی از این روند فاصله گرفته که خود نیز هدف حملات حکومت آخوندی قرار گرفته است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انهدام ساختمان اپتیک «صاایران» اصفهان متعلق به وزارت دفاع رژیم آخوندی سه شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۵
🟠مولوی عبدالحمید به باقی مانده نظام توصیه کرد که مثل خمینی در جنگ ۸ ساله با عراق، جام زهر بخورند - پست مولوی عبدالحمید در حساب ایکس: ادامه جنگ، به تباهی بیشتر منابع ملی و آسیب به زیرساختهای حیاتی میانجامد. در اواخر جنگ هشتساله، برای حفظ تمامیت ارضی کشور، جام زهر نوشیده شد و قطعنامه سازمان ملل پذیرفته شد که تصمیمی دشوار اما واقعبینانه بود. امروز نیز شایسته است مسیر توقف جنگ انتخاب شود. همچنین همه طرفهای درگیر باید از حمله به زیرساختهای حیاتی و بخش انرژی که نیاز عموم مردم است، پرهیز کنند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی آدم بی وطن و مزدور اجنبی باشه و پدرش و جد اندر جدش رو هم اجنبی ها بر مردم ایران حاکم کرده باشند خودش هم بجای نگرانی از خسارت به زیر ساختهای ایران و صدمه به غیر نظامیان در این جنگ، از طرف درگیر درخواست میکنه که ایران رو نابود کن! ننگ بر این رذالت!
⭕️ ✍️ گزارش خبری - هیاهو و واقعیت!
🔻 در فضای آشفتهٔ پس از مرگ خامنهای، نظام مندرس ولایت فقیه بیش از هر زمان در تنگنای بقا دست و پا میزند. از سوی دیگر هیاهوی آلترناتیوسازی و تلاش برای سرقت انقلاب نیز ادامه دارد.
🔻 در چنین شرایطی، برخی سیاستمداران بیطرف، مرز میان «هیاهو» و «واقعیت» را روشن میکنند.
🔻 جان برکو، رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان طی مقالهیی که در اکسپرس لندن منتشر شد مینویسد: «کشته شدن علی خامنهای باعث فروپاشی فوری رژیم ایران نشد؛ در عوض، واقعیتی گویاتر را فاش کرد: رژیمی که در بنبست گرفتار شده است». این توصیف ساختار فرسودهیی است که نه توان بازسازی دارد، نه ظرفیت اصلاح.
🔻 برکو در ادامه، ضمن هشدار به آنان که با هیاهوی بسیار واقعیت را کتمان میکنند مینویسد..
🔻 در فضای آشفتهٔ پس از مرگ خامنهای، نظام مندرس ولایت فقیه بیش از هر زمان در تنگنای بقا دست و پا میزند. از سوی دیگر هیاهوی آلترناتیوسازی و تلاش برای سرقت انقلاب نیز ادامه دارد.
🔻 در چنین شرایطی، برخی سیاستمداران بیطرف، مرز میان «هیاهو» و «واقعیت» را روشن میکنند.
🔻 جان برکو، رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان طی مقالهیی که در اکسپرس لندن منتشر شد مینویسد: «کشته شدن علی خامنهای باعث فروپاشی فوری رژیم ایران نشد؛ در عوض، واقعیتی گویاتر را فاش کرد: رژیمی که در بنبست گرفتار شده است». این توصیف ساختار فرسودهیی است که نه توان بازسازی دارد، نه ظرفیت اصلاح.
🔻 برکو در ادامه، ضمن هشدار به آنان که با هیاهوی بسیار واقعیت را کتمان میکنند مینویسد..
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بر اساس گزارشهای دریافتی موشک شلیک شده توسط رژیم ایران به لبنان در خاک این کشور سقوط کرده و رهگیری نشده است.
خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، موشک شلیک شده از ایران، در حریم هوایی لبنان رهگیری شده است.
اما اکنون اسرائیل خبر داده است که بر اساس ارزیابیها و دادههای موجود، همزمان با حملات موشکی امروز به سمت این کشور، یک موشک بالستیک شلیکشده از سوی ایران، در بیروت سقوط کرد.
ساعاتی پیش از شلیک این موشک، لبنان، محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر رژیم ایران در بیروت، را «عنصر نامطلوب» خواند و او را از این کشور اخراج کرد.
خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، موشک شلیک شده از ایران، در حریم هوایی لبنان رهگیری شده است.
اما اکنون اسرائیل خبر داده است که بر اساس ارزیابیها و دادههای موجود، همزمان با حملات موشکی امروز به سمت این کشور، یک موشک بالستیک شلیکشده از سوی ایران، در بیروت سقوط کرد.
ساعاتی پیش از شلیک این موشک، لبنان، محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر رژیم ایران در بیروت، را «عنصر نامطلوب» خواند و او را از این کشور اخراج کرد.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴محمدباقر ذوالقدر، چهرهای که نامش با «منصورون» و ترورهای پیش از انقلاب گره خورده، اکنون بر صندلی دبیری شورای عالی امنیت ملی تکیه زده است. او که سابقه جانشینی فرماندهی کل سپاه و معاونت امنیتی وزارت کشور و دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد، از نگاه منتقدان، استراتژیست اصلی نیروهای لباسشخصی و سرکوبهای دهه ۷۰ و ۸۰ است. ذوالقدر که حتی در لیست تحریمهای قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت قرار دارد، حالا در چرخشی معنادار جایگزین علی لاریجانی شده است. انتصاب او توسط مهدی طباطبایی سهشنبه ۴فروردین۱۴۰۵ که در حساب «ایکس» خود نوشته است: «با نظر و موافقت رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی و با حکم رییس جمهور، محمد باقر ذوالقدر به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.»
ابراهیم ذوالفقاری، سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا، روز چهارشنبه ۵فروردین۱۴۰۵ با واکنش تند به اظهارات مقامهای آمریکایی، هرگونه مذاکره با ایالات متحده را رد کرد و گفت جمهوری اسلامی «هرگز» با طرف آمریکایی کنار نخواهد آمد.
این موضعگیری در شرایطی مطرح شده که به گفته رسانههای آمریکایی، دولت ترامپ طرحی ۱۵ بندی برای پایان دادن به درگیریها تهیه و به تهران ارائه کرده است.
ذوالفقاری همچنین شرطهایی را برای هرگونه تغییر وضعیت مطرح کرد و مدعی شد تا زمانی که واشنگتن نقش نیروهای مسلح آخوندها در «تضمین ثبات منطقه» را نپذیرد، شرایط اقتصادی از جمله قیمت انرژی و سرمایهگذاریهای آمریکا به وضعیت پیش از جنگ بازنخواهد گشت.
این موضعگیری در شرایطی مطرح شده که به گفته رسانههای آمریکایی، دولت ترامپ طرحی ۱۵ بندی برای پایان دادن به درگیریها تهیه و به تهران ارائه کرده است.
ذوالفقاری همچنین شرطهایی را برای هرگونه تغییر وضعیت مطرح کرد و مدعی شد تا زمانی که واشنگتن نقش نیروهای مسلح آخوندها در «تضمین ثبات منطقه» را نپذیرد، شرایط اقتصادی از جمله قیمت انرژی و سرمایهگذاریهای آمریکا به وضعیت پیش از جنگ بازنخواهد گشت.
گزارشها حاکی است دونالد ترامپ ۱۵ شرط را بهعنوان چارچوب پیشنهادی برای پایان دادن به جنگ جاری به تهران منتقل کرده است.
بر اساس گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، دو طرف در صورت پذیرش یک آتشبس یکماهه، وارد مذاکره بر سر این توافق ۱۵ بندی خواهند شد.
مهمترین شروط مطرحشده شامل برچیدن کامل برنامه هستهای ایران، توقف هرگونه غنیسازی اورانیوم، تحویل ذخایر اورانیوم غنیشده به آژانس بینالمللی انرژی اتمی و برچیدن تأسیسات هستهای نطنز، فردو و اصفهان است.
همچنین در این فهرست بر محدودسازی برنامه موشکی، توقف حمایت از نیروهای نیابتی منطقهای و تضمین باز ماندن تنگه هرمز بهعنوان گذرگاه آزاد دریایی تأکید شده است.
بر اساس گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، دو طرف در صورت پذیرش یک آتشبس یکماهه، وارد مذاکره بر سر این توافق ۱۵ بندی خواهند شد.
مهمترین شروط مطرحشده شامل برچیدن کامل برنامه هستهای ایران، توقف هرگونه غنیسازی اورانیوم، تحویل ذخایر اورانیوم غنیشده به آژانس بینالمللی انرژی اتمی و برچیدن تأسیسات هستهای نطنز، فردو و اصفهان است.
همچنین در این فهرست بر محدودسازی برنامه موشکی، توقف حمایت از نیروهای نیابتی منطقهای و تضمین باز ماندن تنگه هرمز بهعنوان گذرگاه آزاد دریایی تأکید شده است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تمسخر موضوع طرف حساب شدن قالیباف برای مذاکره با آمریکا توسط یک هموطن در متل قو استان مازنداران با اشاره به دور زدن یک هواپیمای جنگنده در آسمان: داره دنبال قالیباف میگرده 🤣🤣😂
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥بحث جانشینی خامنهای و انتقال قدرت به مجتبی خامنهای همواره داغ بوده است. او با در دست داشتن اطلاعات سپاه و منابع مالی، مهره اصلی بیت است. اما پاسخ مردم در قیامهای اخیر روشن بود: «مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی». این شعار نماد نفرت از استمرار دیکتاتوری آخوندها و طرح ولیعهدی در نظام است.