آژانس ایران خبر
1.93K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
🔺🔻فــوری | معمای «کنسروهای انفجاری» در شیراز؛ ردپای ریزمهمات بمب خوشه‌ای؟

در حالی که در روزهای گذشته گزارش‌هایی از انفجار کنسروهای مشکوک در شیراز منتشر شده بود، اکنون تصاویر تازه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد این اجسام احتمالاً ریزمهمات BLU-108 مربوط به بمب خوشه‌ای CBU-105 بوده‌اند.

بر اساس این تحلیل‌ها، هر بمب خوشه‌ای CBU-105 شامل چندین ریزمهمات ضدزره BLU-108 است که خود دارای سازوکار پیچیده‌ای از جمله حسگر حرارتی و خرج گود برای شناسایی و انهدام اهدافی مانند خودروها و تجهیزات می‌باشد. این ریزمهمات در صورت عدم شناسایی هدف، پس از زمان مشخصی منفجر می‌شوند.

در همین حال، گزارش‌هایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از این اشیاء در سطح شهر پراکنده شده و به دلیل شباهت ظاهری، به‌عنوان قوطی کنسرو توسط افراد جمع‌آوری یا حتی توزیع شده‌اند. گفته می‌شود تعدادی نیز هنگام تلاش برای باز کردن این اشیاء دچار انفجار شده‌اند.
تفاوت رژیم آخوندی با طرح دفترچه گذار پهلوی چیه؟ دقیقا هیچی! 🔴در هر دو هر سه نهاد زیر نظر یک نفر هستند. این یعنی اصولی که هر دیکتاتوری بر آن بنا شده است. 🔴در حکومت دموکراتیک، هر سه نهاد مستقل هستند. رئیس جمهور خود بخشی از قوه‌ی مجریه است. #نه_شاه_نه_شیخ #شاه_رفت_شیخ_نیز_میرود
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴محمدباقر ذوالقدر، از فرماندهان ارشد سپاه و تئوریسین جریان‌های فشار، در فروردین ۱۴۰۵ بر صندلی دبیری شورای عالی امنیت ملی تکیه زد. او که سوابقی چون فرماندهی قرارگاه رمضان و مهندسی انتخابات ۸۴ را در کارنامه دارد، اکنون در راس شبکه‌ای مخوف از پیوندهای خانوادگی امنیتی قرار گرفته است. ذوالقدر با پیشینه سازماندهی انصار حزب‌الله و نقش‌آفرینی در سرکوب‌های خیابانی، مهره‌ای است که حاکمیت برای عبور از بحران‌های پیش‌رو و انسداد کامل فضای سیاسی به او پناه برده است؛ انتصابی که پیام روشن تشدید امنیتی‌سازی فضای کشور را مخابره می‌کند.
#محمدباقر_ذوالقدر
#شورای_عالی_امنیت_ملی
#انصار_حزب_الله
#امنیت_ملی
#نفوذ_امنیتی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴علیرضا ذوالقدر کیست؟ فرزند دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی، بیش از یک دهه است که در وین اقامت دارد. او که ظاهراً با فروش سیم‌کارت‌های Eety و برگزاری کنسرت‌های لاکچری سرگرم است، نفوذ خود را به بازار حساس طلا نیز کشانده است. پرسش اینجاست: چگونه فرزند شخصی که مسئول مستقیم امنیت و مقابله با نفوذ است، خود در قلب اروپا مشغول به تجارت و صادرات طلاست؟ این حجم از سرمایه و دسترسی به بازارهای جهانی، آن هم در اوج تحریم‌ها، نشان از رانتی است که تنها برای «ژن‌های خوب» فراهم است. آیا امنیت ملی ایران با بیزنس‌های شخصی در وین گره خورده است؟
#فساد_سیستماتیک #شورای_عالی_امنیت_ملی #اتریش #رانت_خواری #نفوذ
فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز پنجشنبه ۶فروردین۱۴۰۵ با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس کشته شدن «علیرضا تنگسیری»، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، در حمله هوایی اسراییل به بندرعباس کشته شده است.
«برد کوپر»، فرمانده سنتکام در این بیانیه گفته است کشته شدن تنگسیری «منطقه را امن‌تر می‌کند» و همچنین اشاره کرده که «این فرمانده سپاه طی سال‌ها فرماندهی خود، دستور حمله به صدها شناور با استفاده از پهپادها و موشک‌های یک‌طرفه را صادر کرد و باعث کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه شد».
کوپر به معرفی تنگسیری به عنوان «تروریست جهانی ویژه» در سال ۲۰۱۹ توسط دولت ایالات متحده اشاره کرده و گفته است او در سال ۲۰۲۴ به‌دلیل توسعه پهپادها هدف تحریم‌های ثانویه بیشتری قرار گرفت.
بر اساس اطلاعات رسیده به «ایران‌وایر» عصر روز پنجشنبه ۶فروردین۱۴۰۵ صدای انفجارهای شدید در تهران به گوش رسیده و ضدهوایی هم فعال شده است.
یک شهروند ساکن تهران به ایران‌وایر می‌گوید: «داشتم در خیابان قدم می‌زدم که فعال شدن پدافند هوایی باعث شد به خانه برگردم.»
او گفته است بلافاصله پس از فعال شدن پدافند صدای انفجارهای شدید و غرش جنگنده‌ها از شرق، غرب و شمال تهران به گوش رسیده است.
گزارش‌های شهروندان نیز حاکی از آن است که در کرج نیز حملات هوایی آغاز شده است.
روز پنجشنبه ۶شهریور۱۴۰۵ اخبار بیشتری در خصوص مذاکره نمایندگان جمهوری اسلامی با آمریکا در پاکستان منتشر شد.
ویتکاف، عضو ارشد مذاکره کننده ایالات متحده گفت طرح ۱۵ماده‌ای پیشنهادی آمریکا به نمایندگان ایران تحویل داده شده است.
«محمدباقر قالیباف» که گمانه‌زنی‌ها از او به‌عنوان نماینده اصلی جمهوری اسلامی در این مذاکره یاد می‌کنند در حساب توییتر خود به این خبر واکنش نشان داد.
او که پیشتر این خبرها را تکذیب کرده بود با خطاب قرار دادن «ملت قهرمان ایران» باز دیگر آن‌ها را به حضور در خیابان تشویق کرد و نوشت: «هیچ کس نمی‌تواند برای ایران و ایرانی اولتیماتوم تعیین کند.فرزندان شما این موقعیت را تا تحقق کامل پیروزی و شکستن چرخهٔ شوم «جنگ-آتش‌بس-جنگ» از دست نخواهند داد.»
ترامپ امروز در جلسه کاخ سفید در میان اعضای کابینه خود صراحتا گفت اگر جمهوری اسلامی این مذاکرات را نپذیرد «بدترین کابوس خود را خواهد دید.»
در جلسه‌ای که روز پنجشنبه ۶فروردین۱۴۰۵ در کاخ سفید برگزار شد، «دونالد ترامپ» رییس جمهور ایالات متحده و شماری از اعضای کابینه و معاونان او درباره مساله جنگ با ایران توضیحاتی ارایه کردند.
در این جلسه «استیو ویتکاف»، فرستاده ویژه ترامپ به خاورمیانه، تایید کرد که آمریکا «فهرست اقدامات ۱۵ماده‌ای که چارچوب توافق صلح را تشکیل می‌دهد» را برای نمایندگان حکومت ایران و از طریق دولت پاکستان ارسال کرده است.
این سند پیش از این در رسانه‌ها منتشر شده و رسانه‌ها به نقل از مقامات بدون ذکر نام، آن را گزارش داده‌اند، اما این اولین بار است که کاخ سفید به طور علنی ارسال آن را تایید می‌کند.
ویتکاف که به‌عنوان عضو ارشد مذاکره‌کننده با عباس عراقچی پیش‌تر درباره شیوه مذاکره با مقامات ایران صحبت‌هایی ارایه کرده بود اعلام کرد که دولت آمریکا «محرمانه بودن شرایط خاص» مذاکرات را حفظ خواهد کرد و «از طریق رسانه‌های خبری مذاکره نخواهد کرد».
«دونالد ترامپ»، در حساب سوشال تروث نوشت که به درخواست «دولت ایران» روند تخریب تاسیسات انرژی را به مدت ده روز به تعویق انداخت. به این ترتیب این تهدید علیه منابع و زیرساخت‌های انرژی تا روز دوشنبه ۶ آوریل ۲۰۲۶، ساعت ۸ شب به وقت شرق آمریکا، معلق شده است.
ترامپ همچنین گفته است که مذاکرات میان نمایندگان حکومت ایران و دولت ایالات متحده «برخلاف گزارش‌های رسانه‌های دروغ‌پرداز» بسیار خوب پیش می‌رود.
«دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا، در گفت‌وگویی تلفنی با شبکه «فاکس‌نیوز» تاکید کرد که «سرکوب شدید»، «استفاده از سلاح‌های جنگی» و «اعدام معترضان»، عوامل اصلی فروکش کردن اعتراضات در ایران بوده است. او همچنین از تمدید مهلت مذاکراتی با تهران خبر داد و گفت به درخواست مقام‌های جمهوری اسلامی، به‌جای هفت روز، ۱۰ روز به آنها فرصت داده است.
دونالد ترامپ در این مصاحبه که عصر پنج‌شنبه ۶فروردین۱۴۰۵ به وقت شرق آمریکا از شبکه فاکس نیوز پخش شد، با اشاره به وضعیت داخلی ایران گفت که ایرانیان به دلیل خشونت گسترده «وحشت‌زده» شده‌اند. او مدعی شد که می‌داند معترضان با دیدن کشته شدن افراد «یکی پس از دیگری» دیگری در خیابان‌های ایران، قادر به ادامه اعتراض نیستند.
رییس‌جمهور آمریکا با اشاره به نحوه برخورد نیروهای حکومتی گفت که معترضان هدف تیراندازی مستقیم قرار می‌گیرند و از «تک‌تیراندازها روی ساختمان‌ها» برای سرکوب استفاده می‌شود. او همچنین تایید کرد که مطلع است در جریان اعتراضات ماموران حکومت، به سر زنان به صورت مستقیم شلیک کرده‌اند.
طبق روایت‌های منتشر شده از شهروندان ایرانی در شهرهای غرب، شمال غرب و مناطق مرکزی ایران، بامداد شدت حملات نیروهای ارتش آمریکا و اسراییل در شامگاه ۶فروردین و ساعات بامدادی جمعه ۷فروردین۱۴۰۵ با شدت بیشتری در تناسب با شب‌های گذشته ادامه داشته است.

شهروندان در تبریز و ارومیه، از شنیده شدن صدای مکرر انفجارها در ساعات بامدادی خبر داده‌اند. همچنین شهروندان اصفهان از حوالی ساعت ۳ بامداد تا ساعت ۷ صبح به وقت محلی، از شنیده شدن صداهای جنگنده، انفجارهای مهیب و شلیک پدافند خبر داده‌اند.

در تهران، شهروندان یکی از پرتعدادترین حملات‌ شب‌های اخیر را تجربه کردند. شنیده شدن صدای انفجارها از مناطق مرکزی، شمالی، جنوبی، شرقی و غربی پایتخت گزارش شده است.

طبق خبرهای منتشر شده از گزارش‌های شهروندان، مناطق غربی تهران از جمله «چیتگر»، «کوهک» و «مهر‌آباد» شاهد انفجارهای مهیب و پیاپی بود.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
«رحیم نادعلی»، معاون سپاه «محمد رسول‌الله» تهران بزرگ، با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی از اجرای طرحی برای جذب و سازماندهی شهروندان تهرانی در حوزه‌های عملیاتی و امنیتی خبر داد و ادعا کرد بسیاری از نوجوانان مایل‌اند در طرح‌های به گفته او «مدافعان امنیت» حضور داشته باشند.
او ضمن اشاره به جزییاتی درباره این طرح اعلام کرد که همه افراد «بالای ۱۲ سال» می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. این در حالی است که جمهوری اسلامی پیش‌تر بارها به «استفاده نظامی از کودکان» متهم شده است.
«کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، در واکنش به اظهارات اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از آنچه «مواضع مخرب و جانبدارانه» او خواند، انتقاد کرد و هشدار داد این اظهارات به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند.
کاظم غریب‌آبادی به رسانه‌های ایران گفته است که آقای گروسی تاکنون «هیچ اقدام مفیدی» درباره ایران انجام نداده و با طرح دیدگاه‌هایی که به گفته او خارج از چارچوب فنی آژانس بوده، صرفا به پیچیده‌تر شدن شرایط کمک کرده است.
غریب‌آبادی به اظهارات اخیر گروسی اشاره کرد و مدعی شد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در در اظهاراتی گفته است «هیچ جنگی نمی‌تواند توانمندی هسته‌ای ایران را نابود کند، مگر جنگ هسته‌ای.» رافائل گروسی پیش از این ابراز امیدواری کرده بود چنین سناریویی رخ ندهد.
این مقام وزارت خارجه جمهوری اسلامی با طرح این پرسش که رافائل گروسی «مدیرکل یک نهاد بین‌المللی است یا تحلیلگر رسانه‌ای»، از عدم محکومیت حملات به تاسیسات هسته‌ای ایران، از جمله آنچه «تعرض به محوطه نیروگاه بوشهر» خوانده، انتقاد کرد.
نشریه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده است که دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری ایالات آمریکا در حال بررسی «اعزام حدود ۱۰ هزار نیروی زمینی اضافی» به خاورمیانه است؛ اقدامی که به گفته منابع آگاه، با هدف «افزایش گزینه‌های نظامی آمریکا» در کنار «ادامه مسیر دیپلماتیک» با تهران انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا این طرح را به‌عنوان بخشی از سناریوهای احتمالی روی میز قرار داده‌اند تا در صورت نیاز، دامنه واکنش نظامی واشنگتن در قبال تحولات منطقه گسترش یابد. به نوشته وال‌استریت ژورنال، این نیروها ممکن است شامل واحدهای پیاده‌نظام و تجهیزات زرهی از جمله تانک‌ها باشند.
در این گزارش همچنین اشاره شده که بررسی این گزینه در حالی انجام می‌شود که دولت آمریکا هم‌زمان از ادامه مذاکرات با جمهوری اسلامی سخن گفته و تلاش دارد مسیر دیپلماسی را باز نگه دارد.
پیش از این نیز گزارش‌هایی از اعزام حدود ۵ هزار نیروی تفنگدار آمریکایی به منطقه منتشر شده بود.
همچنین در این گزارش تاکید شده است که هنوز تصمیم نهایی درباره اعزام این نیروها اتخاذ نشده و این طرح در مرحله بررسی قرار دارد.
نت بلاکس، نهاد مستقل نظارت بر اینترنت، اعلام کرد که قطع اینترنت در ایران از ۶۴۸ عبور کرده تا به این ترتیب مردم ایران، وارد بیست و هشتمین روز خاموشی اینترنت شوند.
قطع اینترنت در زمان جنگ که نیاز شهروندان به هشدارهای امنیتی و سلامتی افزایش می‌یابد، کاربران اینترنت در ایران را به چالش‌های فراوانی روبه رو کرده است.
نت بلاکس در حساب «ایکس» خود نوشته است: «قطعی اینترنت ایران پس از ۶۴۸ ساعت وارد بیست و هشتمین روز خود شده و ایرانیان بیش از نیمی از سال (۲۰۲۶ میلادی) را تا به امروز از شبکه‌های بین‌المللی جدا بوده‌اند.»
این نهاد همچنین بار دیگر به کاربران «خط سفید» اشاره کرده و نوشته است: «مقامات همچنان در حال اصلاح یک سیستم دو لایه هستند که در آن فقط عوامل رژیم اجازه آنلاین شدن دارند.»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴در حالی که ترامپ با طرحی ۱۵ ماده‌ای شامل برچیدن کامل برنامه هسته‌ای و موشکی، فشار را بر تهران به اوج رسانده، حکومت ایران با درخواست غرامت و حق عبور در هرمز، بازی را پیچیده کرده است. گزارش‌ها از دیدار مخفیانه "ویتکاف" با یک مقام ارشد (احتمالاً قالیباف) حکایت دارد؛ دیداری که در سایه ابهام قدرت در ایران و نفوذ سپاه، خروجی روشنی ندارد. ترامپ مدعی دریافت یک «هدیه نفتی» شده، اما با وجود اهرم‌های فشار در تنگه هرمز، مشخص نیست این یک پیشرفت واقعی است یا بازی زمان برای فرار از توافق!
#مذاکرات_ایران_آمریکا
#دونالد_ترامپ
#تنگه_هرمز
#تحریم_هسته‌ای
#سیاست_خارجی