آژانس ایران خبر
1.94K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین نتوانست قطعنامه‌ای با هدف کاهش تنش در تنگه هرمز را تصویب کند. این قطعنامه‌ نسخه‌ای تعدیل‌شده از طرح پیشنهادی بحرین بود که در نسخه اولیه آن امکان استفاده از زور نیز پیش‌بینی شده بود. این قطعنامه با وتوی روسیه و چین رد شد. ۱۱ کشور به این قطعنامه پیشنهادی رای مثبت داده و کلمبیا و پاکستان به آن رای ممتنع دادند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥ساعت ۸ شب سه‌شنبه؛ این ضرب‌الاجل وحشتناکی است که ترامپ برای زیرساخت‌های ایران تعیین کرده بود. اما حالا آکسیوس از احتمال یک چرخش ناگهانی خبر می‌دهد. یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید همه‌چیز به امضای ترامپ بستگی دارد؛ اگر بوی توافق بیاید، حملات به تعویق می‌افتد. در حالی که پنتاگون به تمدید مهلت بدبین است، میانجی‌هایی مثل ترکیه و مصر در حال چانه‌زنی روی طرح ۱۰ بندی ایران هستند. کاخ سفید این طرح را «حداکثری» اما بخشی از بازی مذاکره می‌بیند. آیا تهران نشانه‌ای ملموس نشان می‌دهد یا سایه جنگ بر سر نیروگاه‌ها سنگین‌تر خواهد شد؟
#حمله_به_ایران
#ترامپ
#ضرب_الاجل
#ایران_آمریکا
#جنگ_یا_صلح
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥جزیره خارک زیر آتش سنگین؛ گزارش‌ها از حملات گسترده شبانه ایالات متحده به ده‌ها نقطه نظامی در این منطقه استراتژیک حکایت دارد. از پناهگاه‌های زیرزمینی تا ایستگاه‌های راداری و انبارهای مهمات، همگی هدف بمباران قرار گرفته‌اند. شدت ماجرا زمانی فاش شد که صدای انفجارهای پی‌درپی، ظهر سه‌شنبه لرزه بر اندام ساکنان بوشهر و گناوه انداخت. در حالی که منابع رسمی داخلی سکوت پیشه کرده‌اند، شواهد از تخریب گسترده در منطقه‌ای خبر می‌دهند که پیش از این هم سابقه دریافت ۹۰ ضربه نظامی را داشته است. تنش به نقطه جوش رسیده و زیرساخت‌های حیاتی در لبه پرتگاه قرار دارند.
#حمله_به_خارک
#فوری
#جنگ_ایران_آمریکا
#انفجار_بوشهر
#جزیره_خارک
#جنگ_ایران
#حمله_هوایی
#اخبار_فوری
#اسرائیل
#بمباران
خبرگزاری ایسنا نوشته است که ریاست تیم مذاکره‌کننده ایرانی در گفت‌وگوهای روز جمعه بر عهده «محمد باقر قالیباف» رییس مجلس است.
«جی دی ونس» معاون رییس جمهور آمریکا هیات آمریکایی را سرپرستی می کند.
«نت‌بلاکس» نهاد مستقل نظارت بر شبکه اینترنت؛ تایید کرد که قطع اینترنت در ایران وارد چهلمیمن روز شد. به گزارش این نهاد بیش از ۹۳۶ ساعت است که دسترسی به اینترنت در ایران تقریبا غیر ممکن است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴یواش‌یواش پست‌ها غیب می‌شن…یا پیجها بسته میشن
بعدش هم نوبت «تغییر حافظه جمعی»ه! 😏

وقتی به شاهپرستان و رضا پالانی و باند فاشیستش میرسه، دیروز با صدای بلند یه چیز می‌گفتن،
امروز همون‌ها می‌شن منتقد همون حرف‌ها!
یه عده هم کلاً یادشون نمیاد چی گفته بودن…
مسئولیت؟ اون دیگه برای بقیه‌ست! 🎭
همون جمله معروف:
«پیروزی هزار پدر دارد، شکست یتیم است»

و اینجا دقیقاً همون‌جاست که
حافظه‌ها کوتاه میشه…
اما اینترنت، نه! 😉🔥
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ترانه سرود «اندوهتان مباد!» تقدیم به خانواده های شهیدان و تمامی داغداران از دست دادن سروهایی چنین راست قامت که اندوه را به خشم تبدیل کنیم
پدرام سلطانی، فعال اقتصادی: اینترنت را برقرار کنید/ کسب و کارهای کوچک در حال متلاشی شدن هستند
ریاست تیم مذاکره‌کننده باقی مانده رژیم ملاها در گفت‌وگوهای روز جمعه بر عهده «محمد باقر قالیباف» است.

«جی دی ونس» معاون رئیس جمهور آمریکا هیات آمریکایی را سرپرستی می کند.
حسین شریعتمداری: پذیرش آتش بس هدیه به دشمن هست
🔷‏حامد بنی عامریان برادر زندانی سیاسی سربدار وحید بنی عامریان :

‏«می‌دانی چقدر شخصا به تو علاقه داشته ام و تا چه اندازه نسبت به سلامتی و همه جنبه‌های زندگی‌ات حساس بودم؛ برایم بسیار مهم بودی، شاید حتی در اولویت همه چیز. هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم روزی برسد که با قلبی شکسته و سرشار از اندوه و حسرت، بخواهم برای تو و دوست و یار همیشگی ات پویا سفره یادبود پهن کنم.

‏تو هم علاقه‌ای وصف‌نشدنی و فراتر از یک برادر به من داشتی، و همین شده بود اهرم فشاری در دست کفتارصفتان برای آزار تو در طول سالهای اسارت و شکنجه. اما با تمام عشقی که به خانواده داشتی، تمام سختی های وحشتناک را به جان خریدی و راه وطن و راه آزادی را انتخاب کردی؛ چون همان‌طور که به من گفته بودی، نمی‌توانستی ظلم را ببینی و زندگی عادی داشته باشی.
کشورها منطقه ضمن صدور بیانیه‌هایی از پذیرش آتش‌بس بین جمهوری اسلامی و آمریکا استقبال کردند.
وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد این کشور از دستیابی ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران به توافق آتش‌بس استقبال می‌کند.
کویت و امارات متحده عربی اعلام کردند که به رغم گذشت چند ساعت از پذیرش آتش‌بس همچنان در حال مقابله با حملات موشکی و پهپاد‌ی جمهوری اسلامی هستند.

وزارت دفاع امارات ظهر چهارشنبه ۱۹ فروردین با صدور بیانیه‌ای گفت: «دفاع هوایی امارات در حال مقابله با حملات موشکی و پهپاد‌ی است که از ایران سرچشمه می‌گیرند.»
موج گسترده #بیکاری، مشکلات مالی و قانونی افراد و ناتوانی سیستم برای حمایت از بیکاران در شرایط جنگ و قطعی اینترنت، موجب نگرانی کارگران و کارمندان بخش‌های مختلف شده است. روزنامه شرق در گزارشی به این موضوع پرداخت و اعلام کرد که مشاغل متنوعی از مهمانداران هواپیما و خبرنگاران گرفته تا فروشندگان کتاب و مهندسان شرکت‌های فناوری، تحت تأثیر شرایط بحران، شغل خود را از دست داده‌اند و بسیاری از آن‌ها حقوق و عیدی خود را دریافت نکرده‌اند. گزارش همچنین به چالش‌های قانونی و محدودیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در حمایت از افراد بیکار اشاره کرده و هشدار داده است که ادامه این روند می‌تواند بحران بیکاری گسترده‌تری ایجاد کند.
🌺#فوری
#مریم_اکبری_منفرد
بعد از ۱۷ سااال مقاومت و پایداری
بدون یک روز مرخصی
از زندان قرچک ورامین آزاد شد
2
گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ایران از فعالیت پدافند در مناطق غربی تهران و وقوع انفجار در سید خندان و تهرانپارس حکایت دارند. شماری از رسانه‌های حکومتی از این تحولات تحت عنوان نقض آتش ‌بس یاد کرده‌اند. خبرگزاری مهر نوشته: «امروز دشمن با نقض آتش‌بس، به مناطقی در اطراف تهران نیز حمله کرده است.» همزمان گزارش‌هایی از حمله به مناطقی در شهرهای اندیمشک و بابل نیز منتشر شده است.
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، اعلام کرد شروط آتش بس دو هفته ای میان ایران و آمریکا «شفاف و صریح» است و تاکید کرد واشنگتن باید میان پایبندی به آتش بس یا آنچه او «ادامه جنگ از طریق اسراییل» خواند، یکی را انتخاب کند.

عراقچی، روز ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «شرایط آتش بس ایران و آمریکا روشن و صریح است: آمریکا باید انتخاب کند، آتش بس یا ادامه جنگ از طریق اسراییل. نمی تواند هر دو را همزمان داشته باشد.»

او همچنین با اشاره به وضعیت لبنان نوشت: «جهان شاهد کشتارها در لبنان است.»

وزیر امور خارجه ایران افزود: «توپ در زمین آمریکا است و جهان نظاره گر است که آیا به تعهدات خود عمل خواهد کرد یا نه.»

در همین حال، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داده است که در صورت متوقف نشدن فوری آنچه «تجاوزها» علیه لبنان خوانده شده، واکنش نشان خواهد داد.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥حسین شریعتمداری با شلیک به ایده آتش‌بس دوهفته‌ای، آن را یک «هدیه طلایی» برای دشمن توصیف کرد که هیچ تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد. او با بدبینی مطلق به سوابق آمریکا، هرگونه توافق را پیش‌فروش کردن امنیت ملی دانست. در جبهه مقابل، فریدون مجلسی با رویکردی واقع‌گرایانه، تداوم جنگ را فراتر از ظرفیت‌های اقتصادی ایران می‌بیند. او هشدار می‌دهد که بدون دیپلماسی و اصلاحات داخلی، کشور در تله تنش‌های فرسایشی گرفتار می‌شود. جدال اصلی اکنون میان «ایستادگی تا مرز جنگ» یا «عقب‌نشینی تاکتیکی برای بقا» است؛ دو راهی سرنوشت‌سازی که آینده خاورمیانه را رقم می‌زند.
#آتش_بس
#حسین_شریعتمداری
#روزنامه_کیهان
#جنگ_ایران
#دیپلماسی