آژانس ایران خبر
1.94K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
خبرگزاری‌های نزدیک به نهادهای نظامی و امنیتی در ایران ویدیویی منتشر کرده‌‌اند که در آن «مجید موسوی»، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در حال بازدید از یکی از شهرهای زیرزمینی موشکی جمهوری اسلامی دیده می‌شود.
پایگاه خبری «انتخاب» علاوه بر این ویدیو پیامی مکتوب از مجید موسوی منتشر کرده‌ با این مضمون که «دشمن برخلاف ایران در زمان آتش‌بس نتوانسته مهمات خود را بازسازی کند.»
در این پیام آمده است: «در دوره توقف آتش، سرعت ما در به‌روزرسانی و پرکردن سکوهای پرتاب موشک و پهپاد از قبل جنگ هم بیشتر است. خبر داریم که دشمن در ایجاد این شرایط برای خود ناتوان است و مجبورند مهمات را از آن سوی دنیا قطره‌چکانی بیاورند.»
خبرنگار الجزیره با انتشار پیامی در اکس نوشت هیئت پاکستانی تا عصر شنبه، ۲۹ فروردین‌ماه، در تهران حضور داشت و «در تلاش بود پاسخ روشن ایران به خواسته‌های آمریکا را دریافت کند»، اما «تا این لحظه نتیجه این تلاش‌ها مشخص نیست.» او افزود: «فضای حاکم تا ساعات ابتدایی عصر چندان نزدیک به خوش‌بینی نبود» و به نظر می‌رسد تهران همچنان بر «خطوط قرمز اولیه خود درباره غنی‌سازی و ذخایر اورانیوم با غنای بالا» پافشاری می‌کند. خبرنگار آکسیوس نیز در واکنش به این گزارش نوشت: «به نظر می‌رسد این سومین محاسبه اشتباه رژیم ایران در کمتر از یک سال باشد».
خبرنگار الجزیره همچنین نوشت «وضعیت تنگه به تصمیم آمریکا برای لغو محاصره بستگی دارد» و پاکستان همچنان برای یافتن «هرگونه گشایش ممکن به منظور جلوگیری از ازسرگیری درگیری‌ها» تلاش می‌کند. هاشم افزود آتش‌بس شکننده در لبنان نیز بر این صحنه سایه انداخته و «اصرار روشنی برای پیوند دادن همه پرونده‌ها» وجود دارد. به گفته او، سفر
اعلام‌شده اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، به بغداد برای گفتگو درباره انتخاب نخست‌وزیر، پیامی از سوی جمهوری اسلامی است که «تهران از نفوذ خود در عراق عقب‌نشینی نمی‌کند و جنگ تغییری در سیاست منطقه‌ای آن ایجاد نکرده است.» او در پایان نوشت: «گام بعدی چیست؟ همه چیز به اقدام بعدی واشنگتن بستگی دارد.»
🔺🔻منابع نزدیک به کاخ سفید: آمریکا آماده از سرگیری حملات نظامی به ایران است
🔺🔻فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM)

ملوانان و نیروهای تفنگدار دریایی مستقر در ناو آبی‌خاکی USS Rushmore (LSD-47) در حال اجرای عملیات محاصره دریایی در دریای عرب هستند.
حمله خبرگزاری نیروی تروریستی قدس به عراقچی؛ جنجال بر سر توئیت درباره باز بودن تنگه هرمز

🔻خبرگزاری نیروی تروریستی قدس با عنوان «توئیت بد و ناقص عراقچی و ابهام‌سازی نادرست درباره بازگشایی تنگه هرمز» نوشت: عباس عراقچی، وزیر خارجه، در توئیتی اعلام کرد که پیرو آتش‌بس در لبنان، تنگه هرمز برای عبور کشتی‌های تجاری برای مدت باقی‌مانده از زمان آتش‌بس به‌صورت کامل باز خواهد بود.
🔻این توئیت وزیر خارجه ابهامات مختلفی را درباره شرایط عبور و جزئیات و سازوکارهای آن ایجاد کرد و موجب نقدهای بسیار شد. انتشار این توئیت، بدون هیچ توضیح شفاهی یا حداقل توضیحات کتبی مکفی، یک بدسلیقگی کامل در اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود و بدیهی است که خود وزارت خارجه یا باید نسبت به این نوع اطلاع‌رسانی‌ها تجدیدنظر لازم را انجام دهد یا اینکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به وظیفه خود عمل کند.
🔺🔻فوری :ترامپ در مصاحبه تلفنی با فاکس نیوز: «اگر ایران حاضر به امضای توافق نشود، کل کشور را منفجر خواهیم کرد.»
🔻🔺رسانه‌های پاکستانی: دو هواپیمای آمریکایی به عنوان بخشی از آمادگی‌ها برای مذاکرات بین ایران و آمریکا در اسلام‌آباد فرود آمدند.


خبرگزاری AP گزارش می‌دهد که یک تیم امنیتی آمریکایی در اسلام‌آباد حضور دارد.
🔻🔺ترامپ با تهدید به نابودی زیرساخت‌های ایران از دور تازه مذاکرات در پاکستان خبر داد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، در متنی منتسب به حسابش در شبکه اجتماعی خود مدعی شد که جمهوری اسلامی با شلیک در تنگه هرمز، آتش‌بس را نقض کرده و همزمان اعلام کرد نمایندگان آمریکا برای دور تازه مذاکرات راهی اسلام‌آباد پاکستان می‌شوند. در همین متن، او با لحنی تهدیدآمیز گفت اگر توافقی حاصل نشود، آمریکا نیروگاه‌ها و پل‌های ایران را هدف قرار خواهد داد.

این اظهارات در حالی منتشر شده که گزارش‌های معتبر بین‌المللی نیز از ادامه گفت‌وگوهای پرتنش میان واشینگتن و تهران در اسلام‌آباد، تشدید فشار آمریکا بر مسیرهای دریایی و تداوم اختلاف‌ها بر سر تنگه هرمز خبر داده‌اند. رویترز گزارش داده که گفت‌وگوهای اخیر بدون توافق نهایی پایان یافت اما مسیر دیپلماسی همچنان باز مانده است. آسوشیتدپرس هم پیش‌تر از تهدیدهای ترامپ درباره زیرساخت‌های انرژی و ادامه فشار بر جمهوری اسلامی خبر داده بود.
هشدار روسیه به ایران در بیانیه رسمی :

…پنتاگون برخلاف ادعاهای دیپلماتیک، پیوسته و با سرعت در حال تقویت شمار نیروهای نظامی خود در سطح منطقه است.حضور ۵۰ هزار نیروی نظامی، از جمله یگان‌های دلتا و لشکر ۸۲ هوابرد، گویای آمادگی عملیاتی برای مداخله مستقیم است.
وال‌استریت‌ژورنال:
ارتش آمریکا آماده حملاتی علیه نفتکش‌ها و کشتی‌های ایرانی در روزهای آینده می‌شود.
حساب پاسدار عربده کش حسن عباسی هم ساسبند شد
🔴 پمپئو: رژیم ایران در حال سقوط است؛ آمریکا نباید عقب‌نشینی کند و باید فشار حداکثری و محاصره را تا دستیابی به توافق جامع ادامه دهد

🔻 مایک پمپئو در صفحه ایکس اعلام کرد: رژیم ایران در حال سقوط است. آمریکا اکنون نباید عقب بکشد. فشار حداکثری، از جمله محاصره، باید ادامه یابد تا تهران با توافقی جامع موافقت کند. توافقی که به برنامه هسته‌یی، برنامه موشکی و حمایت از تروریسم آن پایان دهد.
⏱️ نت بلاکس: قطعی اینترنت در #ایران اکنون از مرز ۱۲۰۰ ساعت گذشته است و در هشتمین هفته خود، در روز ۵۱ام، همچنان ادامه دارد.

در حالی که به نظر می‌رسد مذاکرات صلح با مشکل مواجه شده است، یکی از مهمترین عوامل برای ایرانیان، یعنی برقراری مجدد اتصال بین‌المللی، هنوز نادیده گرفته می‌شود.
🔴 ترامپ: محاصره دریایی تا رسیدن به توافق نهایی ادامه می‌یابد
۲۹ فروردین, ۱۴۰۵

در تازه‌ترین تحولات مربوط به تنگه هرمز و جنگ در خاورمیانه، مقام‌های مختلف بین‌المللی دیدگاه‌های خود را درباره وضعیت این آبراهه راهبردی اعلام کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد که روند تحولات در خاورمیانه و در ارتباط با ایران «مثبت» ارزیابی می‌شود و مذاکراتی در پایان هفته یعنی روزهای شنبه یا یکشنبه برگزار خواهد شد. او همچنین به وجود «خبرهای خوب» اشاره کرد که هنوز امکان اعلام آن فراهم نشده است. وی پیش‌تر نیز تأکید کرده بود که محاصره دریایی بنادر ایران تا دستیابی به یک توافق کامل ادامه خواهد داشت.

در مقابل، محمدباقر قالیباف این ادعاها را رد کرد و گفت سخنان مطرح‌شده درباره پیروزی آمریکا نادرست است. او هشدار داد در صورت ادامه محاصره، تنگه هرمز باز نخواهد ماند....
🔴 نیویورک‌تایمز: آغاز آتش‌بس ۱۰روزه در لبنان؛ توقف درگیری‌های اسراییل و حزب‌الله و گشایش مسیر مذاکرات آمریکا و ایران

🔻 نیویورک تایمز روز جمعه ۲۸فروردین گزارش داد: آتش‌بس ۱۰روزه از نیمه‌شب جمعه صبح در لبنان به اجرا درآمد.
🔻 این آتش‌بس درگیری بین نیروهای اسراییلی و حزب‌الله را متوقف می‌کند و مانع بزرگی را بر سر راه مذاکرات بین آمریکا و ایران از بین می‌برد.
🔻 وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که اسراییل حق خود را برای «انجام تمام اقدامات لازم در دفاع از خود» حفظ می‌کند اما «عملیات تهاجمی» علیه اهداف لبنانی از طریق زمین هوا یا دریا انجام نخواهد داد و افزود انتظار می‌رود دولت لبنان با حمایت بین‌المللی «گام‌های معناداری» برای جلوگیری از حملات حزب‌الله علیه اهداف اسراییلی بردارد.
🔻 مقامات لبنانی می‌گویند که در طی حملات اخیر اسراییل بیش از ۲۱۰۰نفر در لبنان کشته و بیش از یک میلیون نفر آواره شده‌اند.
🔻 به‌گفته مقامات اسراییلی حداقل ۱۳سرباز اسراییلی و ۲غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 حمله تند آخوند موسوی به عراقچی: بدانید تنگه هرمز باید بسته بماند ...
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت که «نمایندگان من عصر دوشنبه برای مذاکرات در اسلام‌آباد خواهند بود.»
جمهوری اسلامی می‌گوید روز شنبه ۲۹فروردین۱۴۰۵ به یک کشتی شلیک کرده است. ترامپ با اشاره به این‌ نکته که اقدام جمهوری اسلامی «نقض کامل» توافق آتش‌بس بود نوشت «بسیاری از این شلیک‌ها به سمت یک کشتی فرانسوی و یک کشتی باری بریتانیایی بود. این کار خوبی نبود، درست است؟»
او در پایان نوشت: «وقت آن رسیده که ماشین کشتار جمهوری اسلامی متوقف شود.»
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۵، در گفت‌وگویی با خبرنگار فاکس‌نیوز اعلام کرد، جرد کوشنر و استیو ویتکاف به عنوان فرستادگان او در حال حرکت به سوی اسلام‌آباد هستند تا از روز سه‌شنبه، و احتمالا تا چهارشنبه، نشست‌هایی با مذاکره‌کنندگان حکومت ایران برگزار کنند.

به گفته این خبرنگار، ترامپ در این گفت‌وگوی ۲۰ دقیقه‌ای، مذاکرات اسلام‌ آباد را «آخرین شانس» حکومت ایران توصیف کرده و هشدار داده است در صورت امضا نشدن توافق، «کل کشور نابود خواهد شد» و پل‌ها و نیروگاه‌های برق هدف قرار خواهند گرفت.
خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گزارش داد تیم مذاکره کننده ایرانی تاکید کرده است که تا زمانی که اعلام ترامپ مبنی بر محاصره دریایی ایران وجود دارد، هیچ گونه مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

به نوشته تسنیم، تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا از طریق واسطه پاکستانی طی روزهای اخیر و پس از پایان دور اول مذاکرات همچنان ادامه داشته و این تبادل، ادامه همان روندی است که پیش از این به دلیل «زیاده‌خواهی و جاه‌طلبی آمریکایی‌ها» بی‌نتیجه مانده بود.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴زلزله در بازار انرژی و سیاست! در حالی که دبیرکل سازمان ملل باز بودن تنگه هرمز را گامی بزرگ برای صلح می‌داند، در داخل رژیم شعله‌های اختلاف زبانه می‌کشد. موسوی‌مطلق با خائن خواندن مخالفان و حمله به عراقچی، خواستار بستن شریان حیاتی جهان شده است. از سوی دیگر، مایک پمپئو با ادبیاتی تند مدعی شد که تلاش برای یافتن میانه‌رو در ایران بیهوده است و ارزش‌های رژیم با جهان آزاد در تضاد مطلق قرار دارد. ریزش ۱۱ درصدی قیمت نفت نشان داد که جهان تشنه ثبات است، اما آیا فریادهای «خفه کردن مخالفان» اجازه دیپلماسی را خواهد داد؟
#بحران_نفت
#دیپلماسی
#جنجال_سیاسی
#امنیت_ملی
#سازمان_ملل