آکسیوس: «دو مقام آمریکایی گفتند که ایالات متحده و ایران روز چهارشنبه بهصورت از راه دور تفاهمنامه (MOU) پایان جنگ را امضا کردهاند و این توافق از حالا لازمالاجرا است.
ترامپ شخصاً یک نسخه از این توافق را طی شام با رئیسجمهور فرانسه در کاخ ورسای امضا کرد. عکس نسخهٔ امضاشده برای ایرانیها و کشورهای میانجی ارسال شد.»
ترامپ شخصاً یک نسخه از این توافق را طی شام با رئیسجمهور فرانسه در کاخ ورسای امضا کرد. عکس نسخهٔ امضاشده برای ایرانیها و کشورهای میانجی ارسال شد.»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باقر شاه « من من من»!!
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویدئوی دیگر از لحظات ضربوشتم زنان بلوچ در پشموکی فاریاب؛ شمار زنان مجروح به هشت نفر رسید
ویدئوی دیگری از لحظات یورش نیروهای نظامی به تجمع اعتراضی اهالی روستای پشموکی از توابع شهرستان فاریاب در استان کرمان منتشر شده که ابعاد بیشتری از نحوه برخورد وحشیانه نیروهای سرکوبگر با زنان بیدفاع بلوچ معترض را آشکار میکند.
ویدئوی دیگری از لحظات یورش نیروهای نظامی به تجمع اعتراضی اهالی روستای پشموکی از توابع شهرستان فاریاب در استان کرمان منتشر شده که ابعاد بیشتری از نحوه برخورد وحشیانه نیروهای سرکوبگر با زنان بیدفاع بلوچ معترض را آشکار میکند.
🚨 ثروت برای صاحبان نفوذ، باتوم برای مردم!
مردم روستای پشموکی به نحوه واگذاری و بهرهبرداری از معدن کرومیت اعتراض کردند؛ معدنی که به گفته معترضان، سودش به جیب عدهای خاص میرود و سهم مردم بومی از آن فقط فقر، محرومیت و تخریب منطقه بوده است.
📌 پاسخ این اعتراض چه بود؟ گفتوگو؟ پاسخگویی؟ شفافسازی؟ نه؛ باتوم، ضربوشتم و بازداشت.
🔹 در ویدئوهای منتشرشده، زنان معترضی دیده میشوند که به جای شنیده شدن، با خشونت روبهرو شدهاند. گزارشها از مجروح شدن دستکم ۸ زن و بازداشت چند شهروند حکایت دارد.
🔹 ظاهراً در این کشور پرسیدن اینکه «سهم مردم از ثروت منطقهشان کجاست؟» از غارت منابع آسانتر نیست.
⚠️ وقتی مطالبه مردم برای حق، عدالت و سهمشان از منابع سرزمینشان با مشت و باتوم پاسخ داده میشود، این پیام مخابره میشود حق را میتوان با زور گرفت و و جواب هر مشت با مشت باید پاسخ داد !!
مردم روستای پشموکی به نحوه واگذاری و بهرهبرداری از معدن کرومیت اعتراض کردند؛ معدنی که به گفته معترضان، سودش به جیب عدهای خاص میرود و سهم مردم بومی از آن فقط فقر، محرومیت و تخریب منطقه بوده است.
📌 پاسخ این اعتراض چه بود؟ گفتوگو؟ پاسخگویی؟ شفافسازی؟ نه؛ باتوم، ضربوشتم و بازداشت.
🔹 در ویدئوهای منتشرشده، زنان معترضی دیده میشوند که به جای شنیده شدن، با خشونت روبهرو شدهاند. گزارشها از مجروح شدن دستکم ۸ زن و بازداشت چند شهروند حکایت دارد.
🔹 ظاهراً در این کشور پرسیدن اینکه «سهم مردم از ثروت منطقهشان کجاست؟» از غارت منابع آسانتر نیست.
⚠️ وقتی مطالبه مردم برای حق، عدالت و سهمشان از منابع سرزمینشان با مشت و باتوم پاسخ داده میشود، این پیام مخابره میشود حق را میتوان با زور گرفت و و جواب هر مشت با مشت باید پاسخ داد !!
🐎 فاصله طبقاتی را اینجا ببینید...
ایران دو طبقه؛ ۱۰۰ میلیون برای اسب، حسرت نان برای مردم
اینجا بعضیها برای اسب ۱۰۰ میلیون خرج میکنند، بعضیها برای نان شرمندهاند
در حالی که بسیاری از خانوادهها برای خرید گوشت، لبنیات، اجاره خانه و حتی لوازمالتحریر فرزندانشان با مشکل روبهرو هستند، گزارشها نشان میدهد برخی افراد که عموما وابسته به قدرت هستند برای نگهداری یک اسب ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه میکنند.
📌 هزینهای که برای بسیاری از کارگران، بازنشستگان و کارمندان حتی معادل چند ماه درآمدشان هم نیست.
🔹 ماهانه دهها میلیون تومان فقط برای خوراک، پانسیون، حملونقل و آمادهسازی یک اسب هزینه میشود؛ رقمی که برای میلیونها نفر تنها یک رؤیاست.
🔹 این خبر نه انتقاد از علاقهمندان به اسب، بلکه یادآور شکافی است که هر روز عمیقتر میشود؛ جایی که یک نفر ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خرج تفریح و نگهداری اسب میکند و در سوی دیگر، خانوادهای برای تأمین حداقلهای زندگی درمانده است.
⚠️ درد اصلی، اسب نیست؛ درد اصلی جامعهای است که در آن برخی برای یک اسب ماهی ۱۰۰ میلیون هزینه میکنند و برخی دیگر برای نان، دارو و اجاره خانه ماندهاند.
ایران دو طبقه؛ ۱۰۰ میلیون برای اسب، حسرت نان برای مردم
اینجا بعضیها برای اسب ۱۰۰ میلیون خرج میکنند، بعضیها برای نان شرمندهاند
در حالی که بسیاری از خانوادهها برای خرید گوشت، لبنیات، اجاره خانه و حتی لوازمالتحریر فرزندانشان با مشکل روبهرو هستند، گزارشها نشان میدهد برخی افراد که عموما وابسته به قدرت هستند برای نگهداری یک اسب ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه میکنند.
📌 هزینهای که برای بسیاری از کارگران، بازنشستگان و کارمندان حتی معادل چند ماه درآمدشان هم نیست.
🔹 ماهانه دهها میلیون تومان فقط برای خوراک، پانسیون، حملونقل و آمادهسازی یک اسب هزینه میشود؛ رقمی که برای میلیونها نفر تنها یک رؤیاست.
🔹 این خبر نه انتقاد از علاقهمندان به اسب، بلکه یادآور شکافی است که هر روز عمیقتر میشود؛ جایی که یک نفر ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خرج تفریح و نگهداری اسب میکند و در سوی دیگر، خانوادهای برای تأمین حداقلهای زندگی درمانده است.
⚠️ درد اصلی، اسب نیست؛ درد اصلی جامعهای است که در آن برخی برای یک اسب ماهی ۱۰۰ میلیون هزینه میکنند و برخی دیگر برای نان، دارو و اجاره خانه ماندهاند.
🔴عباس موسوی، معاون دفتر پزشکیان: ممکن است دیگر به اورانیوم با غلظت ۶۰ درصد نیاز نداشته باشیم و آن را کاهش دهیم تا امتیازات مورد نیاز خود را بگیریم و این هیچ ایرادی در دنیای سیاست ندارد.
🚕 قبل از اعتراض به کرایه اسنپ، یک روز جای راننده باشید!
یک راننده اسنپ میگوید:
«از صبح تا ظهر کار کردم، درآمدم ۳۵۰ هزار تومان شد. بعد رفتم فقط یک بلبرینگ جلو پراید و اجرت تعمیرش را پرداخت کردم؛ ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان. یک جفت لنت جلو هم خریدم ۹۸۰ هزار تومان. حالا خودتان حساب کنید.»
📌 خیلیها میگویند کرایه اسنپ گران شده؛ اما کسی نمیپرسد هزینه تعمیرات، لوازم یدکی، روغن، لاستیک، بیمه و استهلاک خودرو چقدر بالا رفته است.
🔹 امروز یک راننده باید ساعتها در ترافیک و گرما کار کند تا شاید فقط هزینه خرابی یک قطعه خودرو را جبران کند.
🔹 از طرف دیگر، حدود ۲۲ درصد کرایه هم سهم پلتفرم است و از جیب راننده پرداخت میشود.
⚠️ مشکل فقط کرایه نیست؛ مشکل این است که قیمت لوازم یدکی و هزینههای خودرو چند برابر شده، اما درآمد راننده هنوز با واقعیت بازار فاصله زیادی دارد. قبل از قضاوت، فقط یک روز جای راننده بنشینید.
یک راننده اسنپ میگوید:
«از صبح تا ظهر کار کردم، درآمدم ۳۵۰ هزار تومان شد. بعد رفتم فقط یک بلبرینگ جلو پراید و اجرت تعمیرش را پرداخت کردم؛ ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان. یک جفت لنت جلو هم خریدم ۹۸۰ هزار تومان. حالا خودتان حساب کنید.»
📌 خیلیها میگویند کرایه اسنپ گران شده؛ اما کسی نمیپرسد هزینه تعمیرات، لوازم یدکی، روغن، لاستیک، بیمه و استهلاک خودرو چقدر بالا رفته است.
🔹 امروز یک راننده باید ساعتها در ترافیک و گرما کار کند تا شاید فقط هزینه خرابی یک قطعه خودرو را جبران کند.
🔹 از طرف دیگر، حدود ۲۲ درصد کرایه هم سهم پلتفرم است و از جیب راننده پرداخت میشود.
⚠️ مشکل فقط کرایه نیست؛ مشکل این است که قیمت لوازم یدکی و هزینههای خودرو چند برابر شده، اما درآمد راننده هنوز با واقعیت بازار فاصله زیادی دارد. قبل از قضاوت، فقط یک روز جای راننده بنشینید.
💢 ما فقط زندهایم؛ زندگی نمیکنیم
اوضاع معیشتی مردم به جایی رسیده که بسیاری فقط برای گذران روز تلاش میکنند، نه برای زندگی کردن.
📌 بازارها یکی پس از دیگری در رکود فرو رفتهاند. از آهنفروش و مصالحفروش گرفته تا سوپرمارکت، پوشاک و سایر اصناف؛ همه یک حرف مشترک دارند: «فروش هست، اما سودی نیست.»
🔹 بسیاری از کسبه میگویند کالایی را امروز میفروشند، اما وقتی برای جایگزین کردن همان کالا میروند، با قیمت بالاتری روبهرو میشوند. در ظاهر فروش انجام شده، اما در عمل سرمایه آب میرود.
🔹 بازار پوشاک نیز حال و روز بهتری ندارد. بعضی مغازهداران میگویند روزها میگذرد و حتی یک فروش جزئی هم ندارند، چه برسد به فروش عمده.
⚠️ وقتی مردم قدرت خرید ندارند، بازار نمیچرخد. وقتی بازار نمیچرخد، تولید، اشتغال و کسبوکار هم آسیب میبیند.
بسیاری از مردم و کسبه احساس میکنند هر روز بیشتر از روز قبل از زندگی عقب میمانند.
اوضاع معیشتی مردم به جایی رسیده که بسیاری فقط برای گذران روز تلاش میکنند، نه برای زندگی کردن.
📌 بازارها یکی پس از دیگری در رکود فرو رفتهاند. از آهنفروش و مصالحفروش گرفته تا سوپرمارکت، پوشاک و سایر اصناف؛ همه یک حرف مشترک دارند: «فروش هست، اما سودی نیست.»
🔹 بسیاری از کسبه میگویند کالایی را امروز میفروشند، اما وقتی برای جایگزین کردن همان کالا میروند، با قیمت بالاتری روبهرو میشوند. در ظاهر فروش انجام شده، اما در عمل سرمایه آب میرود.
🔹 بازار پوشاک نیز حال و روز بهتری ندارد. بعضی مغازهداران میگویند روزها میگذرد و حتی یک فروش جزئی هم ندارند، چه برسد به فروش عمده.
⚠️ وقتی مردم قدرت خرید ندارند، بازار نمیچرخد. وقتی بازار نمیچرخد، تولید، اشتغال و کسبوکار هم آسیب میبیند.
بسیاری از مردم و کسبه احساس میکنند هر روز بیشتر از روز قبل از زندگی عقب میمانند.
رییس سازمان عفو بینالملل میگوید توافق ایران و آمریکا، موسوم به «تفاهمنامه اسلامآباد»، تنها زمانی میتواند به صلحی پایدار منجر شود که «حفاظت از حقوق بشر، پاسخگویی عاملان نقض حقوق بینالملل، جبران خسارت قربانیان و تضمین عدم تکرار این نقضها نیز در کانون توجه قرار گیرد.»
«انیس کالامار» روز پنجشنبه ۲۸خرداد۱۴۰۵ با ابراز نگرانی نسبت به تداوم سرکوب داخلی در ایران هشدار داد توافقی که «صرفا بهطور موقت جنگ را متوقف کند اما حقوق بشر را نادیده بگیرد، خطر آن را دارد که به پوششی برای تداوم مصونیت از مجازات، اشغالگری و سرکوب تبدیل شود.»
«انیس کالامار» روز پنجشنبه ۲۸خرداد۱۴۰۵ با ابراز نگرانی نسبت به تداوم سرکوب داخلی در ایران هشدار داد توافقی که «صرفا بهطور موقت جنگ را متوقف کند اما حقوق بشر را نادیده بگیرد، خطر آن را دارد که به پوششی برای تداوم مصونیت از مجازات، اشغالگری و سرکوب تبدیل شود.»
شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی شامگاه پنجشنبه ۲۸خرداد۱۴۰۵ به شکل رسمی اعلام کرد که تا ۶۰روز از کشتیهای در حال عبور از تنگه هرمز هزینهای دریافت نخواهد شد.
در بیانیه رسمی این شورا که رسانههای ایران آن را منتشر کردهاند آمده است: «به موجب یادداشت تفاهم اسلامآباد، به مدت شصت روز، هیچگونه هزینهای از متقاضیان اخذ نخواهد شد و این هزینهها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تامین میشود.»
به گفته مقامات ارشد ایالات متحده و مطابق با قوانین بینالمللی، ایران نمیتواند از کشتیها «عوارض» دریافت کند. با اینحال جمهوری اسلامی میگوید که امکان دریافت هزینه «خدمات» از شناورها را دارد.
در بیانیه رسمی این شورا که رسانههای ایران آن را منتشر کردهاند آمده است: «به موجب یادداشت تفاهم اسلامآباد، به مدت شصت روز، هیچگونه هزینهای از متقاضیان اخذ نخواهد شد و این هزینهها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تامین میشود.»
به گفته مقامات ارشد ایالات متحده و مطابق با قوانین بینالمللی، ایران نمیتواند از کشتیها «عوارض» دریافت کند. با اینحال جمهوری اسلامی میگوید که امکان دریافت هزینه «خدمات» از شناورها را دارد.
❤1