آژانس ایران خبر
1.93K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
تجمع دانشجویان علوم پزشکی شیراز

امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اعتراض به بازداشت کادر درمان و همچنین مرگ مشکوک دو دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

دانشجویان معترض اعلام کردند در برابر کشتار جوانان و دانشجویان، تهدید و ارعاب کادر درمان، شرایط اسف‌بار معیشتی و فضای خفقان حاکم سکوت نخواهند کرد.

🆔Iran_news_ajancy
«نتیجه قتل‌عام جوانان و خون‌ریزی‌های صورت‌گرفته، به‌زودی آشکار خواهد شد؛ هنوز دیر نشده است.»

مقامات نظام ، در واکنش به اعتراضات اخیر، مدعی شدند که «هیچ معترضی کشته نشده و تمامی جانباختگان، محارب بوده‌اند».

مهدی چمران: ما جانباخته اعتراضات نداشتیم هیچ معترضی کشته نشده همه شان محارب بودند!

«آنچه بر جوانان رفت، بی‌پاسخ نخواهد ماند؛ زمان قضاوت در راه است.»

🆔Iran_news_ajancy
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨 ویدیو جدید از کشتار مردم توسط نیروهای مسلح در 18 دی پونک تهران

🆔Iran_news_ajancy
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
👈👈👈👈به یاد آور . به یاد آور .به یاد آور که تا حال به یک چپاول‌گر، غارتگری، دزد، اختلاسگر و... حتی با تیرکمان گنجشک ، سنگی پرتاب شده؟👉👉
به یاد آور اختلاس، غارت، رانت های که در کشور سیستمی در حال اجراست. آنهم بیش از ۲ دهه
به‌یاد آور زندگی، معیشت و دغدغه خانواده خود را
پس چرا به مردمی شلیک می‌کنی که برای فقر و فلاکت خود سال‌ها اعتراض کرده و چندین بار کف خیابان آمدند و کشته دادند. اینها مردم و هموطن تو هستند . دشمن و تروریست نیستند.
نه اسلام در‌خطراست و نه ایران‌ما در معرض تجزیه. فقط منافع سران‌در‌ خطر است.

🆔Iran_news_ajancy
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴آخرین کلام شهید بهنام درویشی به مادرش:
«توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد… به مادرم بگویید دیگر پسر ندارد.»
ایستادگی نسلی که پرچمِ سرِ خم‌قدغن را برافراشت، نه قابل نادیده گرفتن است و نه شکستنی. نسلی که از دو نیم شدن نمی‌ترسد، دیر یا زود قیصر را به زیر می‌کشد.


🆔Iran_news_ajancy
🩸🥀خون بهای آزادی...🍁🍂

بهمن پنجاه و هفت افروخت این سیگار را
تا بریزد بر سرم چون بهمنی، دیوار را

سرقت یک انقلاب از انقلابیون نکاست
می برم تا اوج، بالا پرچم پیکار را

ای تبر زن بر بن این خاک، از فردا بترس
میکشد هیزم شکن بر دوش،چوب دار را

شرزه شیرانی که ما دیدیم در این کارزار
بر سر کفتارها ریزند خوش آوار را

حزب آدم خوار، حزب الله نام خود نهاد
تا کند توجیه عمری، غارت و کشتار را

بار دیگر شعله ی این خشم، از نو گر گرفت
چشم وا کن تا ببینی، آخرین هشدار را

بس کلامت با دروغ و حیله شد آمیخته
حاکم انکار، مکرت کرد عیان آمار را

قامتت را جامه ی قدرت گشاد آید برو
تا نکردیم عاقبت زین تنگ تر افسار را

آب را کردی گل آلود از طمع بهر شکار
غرق گشتی پس نکن آشفته تر بازار را

جبر مطلق نزد شاه و شیخ شد راز بقا
شیخ و شه را می چشانم زهر این اجبار را

سینه ها شد زخمی از اندوه و بهر انتقام
میگشاییم این زمان بر قلبتان رگبار را
گ
پر امید و با اراده ایستاده صف به صف
بر شکافد فرق آن فرعونی خونخوار را

رهبر جعلی سقوطت آرزوی میهن است
تا ببینی قاسم و مغنیه و سنوار را...

سراینده:✍️☆(ققنوس)☆🦅


🆔Iran_news_ajancy
🥰1
هشدار درباره یک پروژه مشکوک «مسکن ملی» در استان اردبیل

بر اساس گزارش‌های محلی، بخشی از پروژه‌های موسوم به «مسکن ملی» برای اقشار ضعیف در شهرهای اردبیل، لاهرود، نمین و مشگین، روی زمین‌هایی ساخته شده‌اند که فاقد تأییدیه آزمایشگاهی خاک بوده‌اند. این واحدها (۵ طبقه، ۸ واحدی) حتی روی اراضی زراعی احداث شده‌اند؛ موضوعی که ایمنی و قانونی‌بودن پروژه را با تردید جدی روبه‌رو می‌کند.

همچنین گزارش شده مصالح یارانه‌ای دولتی مانند سیمان و میلگرد دریافت شده، اما پیمانکاران مجبور شده‌اند همان مصالح را با قیمت آزاد تهیه کنند. برخی پیمانکارانی که اعتراض کرده‌اند، بنا بر گفته‌ها با فشار و تهدید امنیتی مواجه شده‌اند.

در این میان، کارگران، اقشار کم‌درآمد و زنان سرپرست خانوار حدود ۴ سال آورده مالی واریز کرده‌اند؛ با این امید که صاحب خانه شوند. نه‌تنها بسیاری از پیمانکاران هنوز مطالبات کامل خود را دریافت نکرده‌اند، بلکه گفته می‌شود بخشی از پول‌های واریزی مردم در محل‌ها و پروژه‌های دیگر سرمایه‌گذاری شده است.

اکنون موضوع نگران‌کننده‌تر این است که حدود ۲۰ هزار خانواده که سال‌ها منتظر تحویل واحد بوده‌اند، در حال حذف از پروژه هستند و واحدهایی که با پول آن‌ها ساخته شده، قرار است به‌جای تحویل، به مسکن استیجاری دولتی تبدیل شود.

این یک هشدار عمومی است:
مردم حق دارند بدانند با نام «مسکن ملی» و «مسکن محرومان» چه بر سر پول، امنیت و آینده ۲۰ هزار خانواده آمده است.

🆔Iran_news_ajancy
🚨فوری: مردم اطلاعات این مجری صدا و سیما رو گیر آوردن و برای سرش جایزه۵ میلیاردی گذاشتن:

🆔Iran_news_ajancy
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بازار خراب و داغونه

این حال‌و‌روزِ ماست؛ نتیجه یک اقتصاد پکیده که همه را درگیر کرده.
از کارگر و کاسب گرفته تا تولیدکننده و پیمانکار،
تقریباً در همه صنف‌ها همین داستانه
این فقط مشکل یک شهر یا یک صنف نیست؛
این تصویری از وضعیتی‌ست که همه با پوست و استخوان لمسش می‌کنیم.

🆔Iran_news_ajancy
قیام ملی بازار
چهلمِ جان‌فشانان راه آزادی

فراخوان رسمی کسبه بازار بزرگ تهران

بعد از چهل روز
از ایامی که خون، خیابان‌های ایران را نشانه‌گذاری کرد.

ما، کسبه و بازاریان بازار بزرگ تهران،
با ادای احترام به خانواده‌های داغدار
بدین‌وسیله اعلام می‌داریم:

زمان حضور سراسری
📅 سه شنبه ۲۸ بهمن (چهلم ۱۸ دی)
📅 چهارشنبنه ۲۹ بهمن (چهلم ۱۹ دی)
🕛 ساعت ۱۲ ظهر تا پایان شب

📍 محل تجمع
تهران: تمام بازار ها و راسته های تهران
سایر شهرها: بازارها و مراکز اصلی هر شهر

📣 خطاب به خانواده‌ها و مردم ایران

از تمام خانواده‌های عزادار
که عزیزانشان در وقایع ۱۸ و ۱۹ دی جان باختند،
دعوت می‌شود در مراسم چهلم،
برای پاسداشت یاد جان‌فشانان،
در کنار مردم در بازار ها حضور یابند.

از مردم شریف ایران در سراسر کشور
دعوت می‌کنیم همزمان،
در شهرهای خود،
یاد جان‌باختگان را زنده نگه دارند
و قیام ملی را تداوم بخشند .

این حضور،
بیانیه‌ای است از قیام مردم ایران
از انتقام بزرگترین کشتار خیابانی  تاریخ معاصر
چهلم، پایان نیست؛
آغاز مسئولیت جمعی ماست.


                          ✍️کسبه بازار بزرگ تهران

🆔Iran_news_ajancy
🔥بدون شرح

🆔Iran_news_ajancy
⚘️پیشکش راه جاویدنامان آزادی وطن🥀

زنده و جاوید باد، یاد شهیدان خلق
جلوه خورشید ما،خون خروشان خلق

 برکند از بیخ و بن، دست جوانان خلق
نسل هرآنکس وطن،کرد چو زندان خلق

چشم جهان بسته بر، رزم نمایان خلق
گوش فلک پر شد از،غرش شیران خلق

کوچه خیابان شهر،عرصه ی طوفان خلق
با دل و جان مانده ایم،بر سر پیمان خلق

روز رهایی رسید، بهر دلیران خلق
روسیهی مانده بر،فصل زمستان خلق
❤️‍🔥

✍️سراینده:☆ققنوس🦅

🆔Iran_news_ajancy
🔥1
رهبر زنازاده!
از کی شده آزاده؟
از بهر فروپاشی
دیگر شده آماده◇

ای پست تر از حیوان
ننگ همه ی دوران
فرمان مبر از شیطان
فتوا نده بر انسان◇


✍️سراینده: ققنوس🦅

🆔Iran_news_ajancy
🔥1
🆔Iran_news_ajancy
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
خون بیگناه مانده بر زمین های کو صدایتان کو خدایتان مردم زمین ای دست به خون آلوده دامان تو را می گیرد خونی که به گردن داری نرود از یادم
خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل سرانجام تک‌تکتون بشه ..آمین...گاهی خدا زنهار کائناتو اینطوری نشون ادم میده ..چقدر باید غافل باشی که نفهمی و بری تا ته خط! حالا نفهمین و ظلم کنید! خونی که به‌گردنتونه‌، اگه‌یادتونم‌بره ، خدا یادتون میاره به فجیع ترین شکل ممکن

🆔Iran_news_ajancy
برای ثبت در تاریخ – اعتراضات اخیر

در جریان اعتراضات مردمی اخیر، شلیک به سر و صورت معترضان موجب نابینایی هزاران چشم شد؛ زخمی که قابل جبران نیست و به عنوان سندی از وحشی‌گری حکومت باقی خواهد ماند که از زمان آقامحمدخان قاجار بی سابقه می نماید و قابل جبران نیز نیست.

همانند آن روزهای تاریک، در اعتراضات اخیر نیز حکومت با خشونتی سازمان‌یافته و هدفمند شهروندان خود را نشانه گرفت و راه فرار و دفاع را از آن‌ها گرفت.

این ثبت، برای امروز نیست؛
برای نسل‌های آینده است،
تا بدانند در اعتراضات اخیر چه بر مردم گذشت و چه حکومتی، چشم‌های فرزندان این سرزمین را نشانه گرفت.

تاریخ فراموش نمی‌کند.
زخم چشم‌ها، سند جنایت است.

🆔Iran_news_ajancy
ادامه حواشی در شهرداری ایلام؛ تحصن کارکنان با دخالت نیروهای امنیتی پایان یافت

حواشی و بحران در شهرداری ایلام همچنان ادامه دارد. صبح امروز، جمعی از کارکنان شهرداری ایلام در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالبات معوقه دست به تحصن زدند و با بستن درِ این مجموعه، خواستار پاسخ‌گویی مسئولان شدند.

به گفته منابع محلی، این اعتراض در ادامه‌ی سوءمدیریت مزمن و بلاتکلیفی مالی در شهرداری ایلام شکل گرفته؛ وضعیتی که به‌گفته کارکنان، ماه‌هاست زندگی آن‌ها را با بحران جدی مواجه کرده و تاکنون نیز پاسخ روشنی از سوی مسئولان دریافت نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، پس از شکل‌گیری تجمع، نیروهای امنیتی در محل حاضر شده و معترضان را با ضرب‌وشتم متفرق کرده‌اند. این برخورد در حالی صورت گرفته که کارکنان، اعتراض خود را مسالمت‌آمیز و صرفاً در مطالبه‌ی حقوق قانونی‌شان عنوان کرده بودند.

کارکنان شهرداری می‌گویند در شرایطی که فشار معیشتی به اوج رسیده، نه تنها مطالباتشان پرداخت نمی‌شود، بلکه صدای اعتراضشان نیز با برخورد امنیتی پاسخ داده می‌شود.

🆔Iran_news_ajancy
🔻با خون خود کف پیاده‌رو نوشت: ایران

-گوهردشت کرج

🆔Iran_news_ajancy
🔻سفیر آمریکا در ناتو: توپ در زمین ایرانه که باید تسلیم بشه؛ صبر ترامپ رو به پایان است!

🆔Iran_news_ajancy
"بازار در بحران؛ کاسبان زیر فشار کرایه‌ها، مالیات و کمبود مشتری"

بازار این روزها وضعیت عجیبی پیدا کرده. مردم گوش به حرف مسئولین می‌دهند و به صرفه‌جویی در آب و گاز توجه می‌کنند، حتی کاسب‌ها هم مجبورند کم‌کم مغازه‌ها را ببندند. بازار به طوری شده که با این کرایه‌های میلیونی، حتی اگر مغازه مال خودت باشد، برای اینکه کمتر پول آب، برق و مالیات بدهی، مجبور می‌شوی کسب و کارت را تعطیل کنی؛ مشتری هم که کم است.

ادارات آب، برق و مالیات انصاف ندارند؛ نمی‌گویند «کاسبی نیست، ما هم کمتر می‌گیریم». تازه، فیتیله‌ها را بالا می‌کشند و مردم بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند. من دیگر ناامید شده‌ام.

سال‌هاست که ما در بازار کار می‌کنیم، حدود ۱۶–۱۷ سال، ولی امسال فکر می‌کنم مجبوریم مغازه را ببندیم. از هفته قبل هم دو تا یخچال قسطی دادیم به مشتری، با ترس و لرز، و نمی‌دانیم آیا قسط‌ها پرداخت می‌شوند یا نه. حتی اگر نتوانند پرداخت کنند، یخچال باید به عنوان دست‌دوم فروخته شود؛ چون نو کردن آن دیگر ممکن نیست.

ما در حوزه فروش، تعمیر و خدمات پس از فروش کولر گازی، چیلر، یخچال خانگی و صنعتی، هواساز و هر چیزی که با سرما مرتبط است کار می‌کنیم، اما وضعیت بازار این روزها بسیار بحرانی است.

🆔Iran_news_ajancy