آژانس ایران خبر
1.94K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥بیست‌ و یکمین روز جنگ، نقشه منطقه را دگرگون کرد. در حالی که دونالد ترامپ با قاطعیت از نبود رهبری برای مذاکره در ایران سخن می‌گوید، خبر کشته شدن علی‌محمد نایینی، سخنگوی سپاه و چندین فرمانده ارشد، لرزه بر پیکره قدرت انداخته است. از سوی دیگر، انهدام شبکه بزرگ پولشویی در امارات و حملات پهپادی به تاسیسات گازی قطر و کویت، بحران را جهانی کرد. در داخل، ایران با قطع ۲۱ روزه اینترنت در «تاریکی دیجیتال» فرو رفته و درگیری‌های خونین در تبریز و ملکان، وضعیت را در آستانه نوروز به نقطه‌ای بی‌بازگشت رسانده است.
#سخنگوی_سپاه
#جنگ_ایران
#نوروز_خونین
#تاریکی_دیجیتال
#مذاکره_ممنوع
🌎 توقیف ۴وب‌سایت مرتبط با رژیم ایران توسط آمریکا
🔻 وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه ۲۸ اسفند اعلام کرد ۴وب‌سایت مرتبط با نهادهای اطلاعاتی رژیم ایران را به‌دلیل نقش آنها در حملات سایبری و تهدید مخالفان توقیف کرده است.
🔻 مقام‌های آمریکایی تأکید کردند این وب‌سایت‌ها که با حکم قضایی مسدود شده‌اند، برای «انتشار داده‌های سرقت‌شده، عملیات روانی و تهدید مستقیم منتقدان» مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
🔻 به گفته اف.بی.آی، این شبکه وابسته به رژیم ایران در برخی موارد اقدام به انتشار اطلاعات شخصی افراد کرده و حتی «تهدید به قتل» مخالفان در داخل و خارج از آمریکا کرده است.
🔻 هم‌چنین گزارش‌ شده که برای انجام برخی حملات، پیشنهاد پاداش مالی نیز مطرح شده بود.
🔻 مقام‌های آمریکایی این اقدام را بخشی از مقابله با «عملیات سرکوب فرامرزی» رژیم ایران دانسته و تأکید کردند که تحقیقات برای شناسایی عاملان این فعالیت‌ها ادامه دارد.
🌎مقامات آمریکایی: هزاران تفنگدار دریایی دیگر به خاورمیانه اعزام می‌شوند

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات ایالات متحده می‌گوید با نزدیک شدن به هفته چهارم جنگ با ایران، هزاران تن از تفنگداران دریایی و ملوانان آمریکایی در حال حرکت به سمت خاورمیانه هستند.

به گفته این مقامات، واحد ۱۱ اعزامی تفنگداران دریایی و گروه آماده آبی-خاکی «باکسر» که در ابتدا قرار بود به منطقه اقیانوس هند-آرام (ایندو-پاسیفیک) اعزام شوند، مسیرشان تغییر یافته و با شتاب به سمت خاورمیانه در حال حرکت هستند.

پیش از این نیز گزارش شده بود که واحد ۳۱ اعزامی به همراه ناو «تریپولی» در حال حرکت به سمت منطقه است. این دو اخیرا در نزدیکی سنگاپور رویت شده‌اند.

هر واحد اعزامی تفنگداران دریایی شامل حدود ۲۲۰۰ نیرو است که با احتساب گروه پشتیبانی آبی-خاکی، مجموع پرسنل هر گروه به حدود ۴۵۰۰ نفر می‌رسد.

این واحدها به دلیل تنوع توانمندی‌ها به «چاقوی سوئیسی» معروفند. آن‌ها قادر به انجام عملیات‌های آبی-خاکی، عملیات‌های ویژه دریایی در شب یا شرایط نامساعد جوی، پاسخ به بحران و عملیات‌های احتمالی محدود هستند.
دست اندرکاران سیمای آزادی نوروز ۱۴۰۵ را به همه شما تبریک می گوییم در چهل و پنجمین بهار سرخ فام مقاومت ایران، عید نوروز که امسال با عید فطر همراه شده، خجسته و مبارک باد. یاد کهکشان شهیدان راه آزادی در سالی که گذشت گرامی باد #نوروز۱۴۰۵
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎋 «عید اومد» با نوای بختیاری
تقدیم به جاویدنامان وطن

نام شما در گردش ایام باقی خواهد ماند.
نوروز با حضور شما معنا و طراوتی دیگر داشت و اکنون، جای خالی‌تان در این آیین کهن به‌روشنی احساس می‌شود.

برای مردم ایران، نوروزی درخور آزادی و شأن انسانی آرزو می‌کنیم.

آن‌هایی که راه شما را ادامه می‌دهند، در کنار هم می‌مانند؛
می‌خوانند، می‌جنگند و از پا نمی‌نشینند،
تا روزی که این مسیر به پیروزی و سربلندی ایران برسد.

نوروز پیروز✌️🕊

سالِ بدون جمهوری اسلامی را برای ایران‌مان آرزو داریم.

#جاویدنامان_وطن
#عید_نوروز
#سال_سقوط
#سال_سرنگونی
#نه_به_جمهوری_اسلامی
#اعتراضات_سراسری_مردمی
تعدادی از کتلت های بسیجی در هفته گذشته
رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به‌تازگی مهلت تازه‌ای برای ایران تعیین کرده تا تنگه هرمز را دوباره باز کند. در غیر این صورت، به گفته او، ایالات متحده نیروگاه‌های ایران را «نابود خواهد کرد.»

«دونالد ترامپ»، در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» به‌صراحت اعلام کرد که ایران از «همین لحظه» ۴۸ ساعت فرصت دارد تا این آبراه را به‌طور کامل و «بدون تهدید» باز کند.
«سیدعلی موسوی»، سفیر جمهوری اسلامی در بریتانیان و نماینده دائم حکومت ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی ساعاتی پس از تهدید ترامپ در صورت بازنشدن مجدد تنگه هرمز گفت: «تنگه هرمز برای همه به جز دشمنان باز است.»
به گفته او«ایمنی کشتی‌ها و خدمه مستلزم هماهنگی با مقامات ایرانی است.»
«محمدباقر قالیباف»، در واکنش به تهدید دونالد ترامپ در مورد تنگه هرمز، هشدار داد که هرگونه حمله به زیرساخت‌های ایران با واکنشی «بازگشت‌ناپذیر» مواجه خواهد شد.او در ادامه تهدید کرد در این شرایط «قیمت نفت برای مدت‌ها بالاتر خواهد رفت».
نت‌بلاکس که اختلالات اینترنتی در جهان را رصد می‌کند، صبح یکشنبه، دوم فروردین۱۴۰۵ اعلام کرد با گذشت ۵۲۸ ساعت از قطع اینترنت در ایران، این کشور وارد بیست‌وسومین روز قطع ارتباط با جهان شده و خاموشی اینترنتی برای چهارمین هفته پیاپی ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، ادامه این محدودیت بر رنج ناشی از شرایط جنگی برای میلیون‌ها شهروند غیرنظامی که در این وضعیت از دسترسی به منابع مستقل اطلاع‌رسانی و هشدار محروم مانده‌اند، افزوده است.
کشورهای عضو «گروه هفت» همراه با نماینده عالی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای حمایت خود از شرکایشان در منطقه در برابر آنچه «حملات غیرقابل توجیه جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نیابتی آن» را اعلام کردند.
گروه هفت تاکید کرد که بارها گفته‌است جمهوری اسلامی ایران «هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد و باید برنامه موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند، به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه و جهان پایان دهد و خشونت و سرکوب فجیع مردم خود را متوقف سازد.»
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر مسعود پزشکیان مدعی شد که رییس دولت چهاردهم پس از کشته شدن «اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، «بلافاصله» سرپرست این وزارتخانه را تعیین کرده است.
«مهدی طباطبایی» این اظهارات را در شبکه اجتماعی فیلتر‌شده «ایکس» و بدون اشاره به نام سرپرست جدید وزارت اطلاعات مطرح کرد و نوشن «اطلاع‌رسانی در این رابطه در وقت مقتضی انجام خواهد شد.»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴در لحظات بحرانی، دیکتاتوری ولایت فقیه سلاحی مرگبارتر از گلوله به‌کار می‌گیرد: «جنگ روانی». هدف، ایجاد تردید و فلج کردن اراده جمعی است. از نمایش قدرت پوشالی و پیروزی‌های دروغین در جنگ خارجی تا دوقطبی‌سازی جامعه و شیطان‌سازی علیه آلترناتیوهای سازمان‌یافته، همگی تکه‌های یک پازل برای خرید زمان هستند. حکومت با برپایی چوبه‌های دار و پخش اعترافات اجباری، سعی دارد «ترس از آینده» را جایگزین «امید به تغییر» کند. اما آگاهی از این شگردهای قدیمی، اولین قدم برای درهم‌شکستن ابهت پوشالی استبداد است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴نوروز ۱۴۰۵ با بوی کافور آغاز شد! مجتبی خامنه‌ای در اولین پیام سال، سناریویی مضحک از سفر با تاکسی‌های زرد تهران روایت کرد تا ثابت کند الفبای کشورداری را در صندلی عقب پراید یاد گرفته است. پیامی متناقض و آشفته که نشان می‌دهد «جانشین» حتی توان منسجم کردن یک متن ساده را ندارد. او با هراس از ضربات اسرائیل، حملات منطقه را «پرچم دروغین» نامید و دوباره به همان اقتصاد مقاومتی شکست‌خورده متوسل شد. این ادبیات، نه صدای یک رهبر، که فریادِ لرزانِ نظامی مومیایی شده است که در پاییز پیش‌رو، سرنوشتی جز هم‌نشینی با تاریخ نخواهد داشت.
#مجتبی_خامنه_ای
#پیام_نوروزی
#براندازی
#کینگ_مجتبی
#سقوط_نظام
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥شمارش معکوس برای یک فاجعه تمام‌عیار آغاز شد. دونالد ترامپ با تعیین ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته برای بازگشایی تنگه هرمز، لیست سیاهی از نیروگاه‌های ایران از جمله بوشهر و دماوند را روی میز گذاشته است. در حالی که سایه جنگ سنگین‌تر از همیشه است، گزارش‌های هولناکی از انفجارهای پیاپی در تهران، اهواز و شیراز به گوش می‌رسد؛ اما قطع گسترده اینترنت، ایران را در بایکوت خبری فرو برده است. در سوی دیگر، کوشنر چراغ سبز مذاکرات سخت را روشن کرده، اما شروط واشینگتن چیزی جز تسلیم کامل هسته‌ای و موشکی نیست. خاورمیانه در لبه انفجار قرار دارد.
#جنگ_ایران_آمریکا
#تنگه_هرمز
#ترامپ
#نیروگاه_هسته_ای
#فوری
🤬1
«دونالد ترامپ»، رییس جمهوری آمریکا، در شبکه اجتماعی خودش «تروث‌ سوشال» خبر از آن داد «طی دو روز گذشته» دولت ایالات متحده آمریکا و کشور ایران «گفتگوهای بسیار خوب و سازنده‌ای درباره حل‌وفصل کامل و نهایی خصومت‌هایمان در خاورمیانه داشته‌اند.»
در ادامه این پست آمده است: «با توجه به محتوا و لحن این گفتگوهای عمیق، مفصل و راهگشا که در طول هفته نیز ادامه خواهد یافت، من به وزارت جنگ (دفاع) دستور داده‌ام که تمامی حملات نظامی علیه نیروگاه‌های برق و زیرساخت‌های انرژی ایران را برای یک دوره پنج‌روزه به تعویق بیندازد»

به نوشته دونالد ترامپ «این تصمیم منوط به موفقیت آمیز بودن جلسات و مذاکرات جاری خواهد بود.»
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که «هیچ گفتگویی بین تهران و واشنگتن وجود ندارد». این خبر را خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه منتشر کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه سوم فروردین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی خود، تروث سوشال گفت که ایالات متحده و ایران طی دو روز گذشته «گفت‌وگوهای بسیار خوب و سازنده‌ای» در مورد حل و فصل خصومت‌ها در خاورمیانه داشته‌اند.

او نوشت که بر اساس «فضای کلی و لحن این گفت‌و‌گوها» به وزارت دفاع دستور داده هرگونه حمله نظامی علیه نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های انرژی ایران را به مدت «پنج روز» به تعویق بیندازد، «مشروط به موفقیت نشست‌ها و مذاکرات جاری».

ترامپ افزوده که این گفت‌و‌گوها «در طول هفته ادامه خواهد داشت».
گزار‌ش‌هایی از حملات جدید به تهران منتشر شده است. شاهدان عینی از برخی محلات تهران از جمله مناطق شرقی، غربی و مرکزی تهران به گوش رسیدن صدای انفجار را گزارش کرده‌اند.

تهرانپارس، قصر‌الدشت، منیریه، آزادی، لویزان، نارمک، چهارراه ایران خودرو، نواب، میدان امام حسین و چهارراه ایران‌خودرو از جمله مکان‌هایی هستند که گزارش‌هایی مبنی بر حملات داشته‌اند.

رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران از جمله فارس نیز این خبر را تایید کردند و نوشتند:‌« مناطق ۴، ۶، ۱۱،۱۳، ۱۸، ۲۰ و ۲۱ آماج حملات همزمان آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.»

همزمان خبر کشته شدن سعید شمقدری در حمله بامداد سوم فرودین به محله چیذر تایید شد. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های نزدیک به حاکمیت او «️ استاد برق دانشگاه علم و صنعت ایران» معرفی شده است. برخی منابع دیگر اما او را «از چهره‌های صنعت موشکی جمهوری اسلامی» و برادر «امیرالله شمقدری، معاون امنیتی استاندار خراسان رضوی» معرفی کردند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴گزارش‌های تحقیقی از یک رسوایی بزرگ پرده برداشت: بابک زنجانی، متهم ردیف اول فساد نفتی، پیش از آزادی رسمی، مدیریت شبکه پولشویی یک میلیارد دلاری سپاه پاسداران را بر عهده داشته است. این شبکه با ثبت شرکت‌های کاغذی در لندن و استفاده از مدیرعامل‌های خیالی، درآمدهای نفتی ایران را به رمزارز تبدیل کرده و تحریم‌ها را دور زده است. طبق اسناد، ۸۷ درصد تراکنش‌های این صرافی‌های دیجیتال مستقیماً به سپاه مرتبط بوده و بخشی از این پول‌ها صرف حمایت مالی از حوثی‌های یمن شده است. زنجانی که قرار بود اعدام شود، حالا در قامت معمار مالی جدید رژیم، در حال بلعیدن سرمایه‌های ملی است.
در پی اعلام تعویق پنج‌روزه حمله آمریکا به نیروگاه های برق و زیرساختهای انرژی ایران از سوی دونالد ترامپ، قیمت نفت که در ساعات ابتدایی معاملات با جهش شدید همراه شده بود، روند نزولی به خود گرفت و بخشی از افزایش‌های روزانه را از دست داد.
ترامپ حدود دو ساعت پیش در پیامی اعلام کرد که به دلیل «گفتگوهای سازنده» با ایران، ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته برای اقدام نظامی علیه زیرساخت‌های انرژی و نیروگاه‌‌های برق را به پنج روز افزایش داده است. این تغییر رویکرد به سرعت بر بازارهای جهانی انرژی تأثیر گذاشت و باعث کاهش قیمت‌ها شد.
در معاملات امروز، بهای نفت برنت که صبح تا بیش از ۱۱۳ دلار در هر بشکه صعود کرده بود، پس از انتشار این خبر به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد و در حال حاضر در محدوده ۹۸ دلار معامله می‌شود. همچنین نفت وست‌تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز به حدود ۹۰ دلار رسیده است.
از سوی دیگر خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام ارشد امنیتی بدون ذکر نام، اعلام کرده که مذاکره‌ای در جریان نبوده و نیست و معتبر شدن تهدیدات نظامی ایران در خصوص حمله به زیرساخت‌ّای حیاتی منطقه، ترامپ را وادار به عقب‌نشینی کرده است.