آژانس ایران خبر
1.94K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
در پی اعلام تعویق پنج‌روزه حمله آمریکا به نیروگاه های برق و زیرساختهای انرژی ایران از سوی دونالد ترامپ، قیمت نفت که در ساعات ابتدایی معاملات با جهش شدید همراه شده بود، روند نزولی به خود گرفت و بخشی از افزایش‌های روزانه را از دست داد.
ترامپ حدود دو ساعت پیش در پیامی اعلام کرد که به دلیل «گفتگوهای سازنده» با ایران، ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته برای اقدام نظامی علیه زیرساخت‌های انرژی و نیروگاه‌‌های برق را به پنج روز افزایش داده است. این تغییر رویکرد به سرعت بر بازارهای جهانی انرژی تأثیر گذاشت و باعث کاهش قیمت‌ها شد.
در معاملات امروز، بهای نفت برنت که صبح تا بیش از ۱۱۳ دلار در هر بشکه صعود کرده بود، پس از انتشار این خبر به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد و در حال حاضر در محدوده ۹۸ دلار معامله می‌شود. همچنین نفت وست‌تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز به حدود ۹۰ دلار رسیده است.
از سوی دیگر خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام ارشد امنیتی بدون ذکر نام، اعلام کرده که مذاکره‌ای در جریان نبوده و نیست و معتبر شدن تهدیدات نظامی ایران در خصوص حمله به زیرساخت‌ّای حیاتی منطقه، ترامپ را وادار به عقب‌نشینی کرده است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥دارون عجم‌اوغلو، برنده نوبل اقتصاد، معتقد است مداخله نظامی آمریکا در ایران یک «خودکشی استراتژیک» است. او با یادآوری کودتای ۲۸ مرداد، هشدار می‌دهد که قدرت سخت ترامپ، آخرین بقایای اعتبار بین‌المللی آمریکا را نابود می‌کند. به باور او، برخلاف تصور کاخ سفید، رژیم ایران با ترور رهبرانش فرو نمی‌پاشد؛ بلکه با گروگان گرفتن اقتصاد جهانی در تنگه هرمز، غرب را به زانو در می‌آورد. نتیجه این جنگ برای مردم آمریکا، چیزی جز تورم افسارگسیخته، فروپاشی نهادهای دموکراتیک و تقویت پوپولیسم مخرب داخلی نخواهد بود.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥وارد هفته چهارم عملیات شدیم؛ جایی که تحلیلگران «اسکای نیوز» از یک بن‌بست خطرناک پرده برداشته‌اند. برخلاف ادعای کاخ سفید مبنی بر پایان زودهنگام، شواهد میدانی از لبنان تا خلیج فارس نشان‌دهنده یک «آشفتگی عملیاتی» در ساختار قدرت ایران است. حذف چهره‌های کلیدی، فرماندهی واحد را از بین برده و حالا تصمیمات انتحاری و غیرمنضبط، خطر گسترش جنگ را دوچندان کرده است. ترامپ به دنبال پیروزی مطلق است و ابایی از هزینه‌های سنگین ندارد، اما سوال اینجاست: آیا فروپاشی داخلی پیش از امضای هر صلحی رخ خواهد داد؟
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥جنگ به نقطه بی‌بازگشت رسید! با ورود به روز ۲۴، سایه جنگنده‌ها بر فراز تهران و شهرهای بزرگ سنگینی می‌کند. در حالی که ترامپ با شعار «صلح از مسیر قدرت» تهدید به بمباران زیرساخت‌های هسته‌ای و انرژی کرده، آژانس بین‌المللی انرژی از فلج شدن ۴۰ تأسیسات حیاتی خبر می‌دهد. قیمت نفت با جهشی بی‌سابقه مرز ۱۱۳ دلار را رد کرد. ناتو از تضعیف قوای دفاعی ایران می‌گوید، اما تهران با فعال‌سازی بازوهای منطقه‌ای و تهدید منافع آمریکا، جهان را در آستانه یک شوک نفتی عظیم‌تر از دهه ۷۰ میلادی قرار داده است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥پایان خونین یک مهره کلیدی؛ علی لاریجانی کشته شد. کسی که با تئوری «سرکوب هوشمند»، راه را برای کشتار معترضان در سال ۱۴۰۴ هموار کرد. او که روزگاری در صداوسیما با همکاری سعید امامی، تن و روان نویسندگان را در مستند «هویت» زیر شکنجه متلاشی می‌کرد، در آخرین ماموریتش به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرمان قطع اینترنت و برخورد سخت با «تروریست‌های شهری» (واژه‌ای که خود ابداع کرد) را صادر نمود. از کارشناسی کامپیوتر در دانشگاه شریف تا فرماندهی در سپاه و ریاست مجلس، لاریجانی همیشه نقطه اتصال سرکوب و سیاست بود. او که توسط آمریکا و کانادا به جرم نقض فاحش حقوق بشر تحریم شده بود، سرانجام در ۲۶ اسفند ۱۴۰۴ به انتهای خط رسید. میراث او جز خون و خفقان نبود.
#علی_لاریجانی
#سرکوب۱۴۰۴
#مستند_هویت
#شورای_عالی_امنیت_ملی
#جنایات_سپاه
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴مجتبی مجتبی گمشو برو با سپاه
اولین ترانه، خطاب به کینگ آق مجتبی، خامنه ای دوم!

کاری از بچه های خوب پیک شادی👍😊
تلگرام خبرگزاری صدا و سیمای رژیم: آمریکا در روزهای اخیر با اصرار برخی کشورهای همسایه را واسطه کرده است تا با ایران مذاکره کند اما ایران پاسخ نداده است
نیروهای سرکوبگر رژیم آخوندی در آستانه سال نو به آرامستان نهاوند هجوم بردند و افسانه روزبهانی مادر و بهنوش درویشی خواهر بهنام درویشی از جانباختگان اعتراضات دی‌ماه را بازداشت کردند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شهردار جولیانی:
اگه مایلید ارزیابی داشته باشید که این افراد (اهالی سطل) در آینده چگونه خواهند بود، فقط کافیست به حساب ایکس من مراجعه کنید و کامنت‌هایی که باتهای ناشناس و یا هر کوفت دیگه‌ای که (رضا شارلاتان) دارد، بخوانید. همان‌ها که به محض اینکه بگویی او نباید حاکم شود تو را جر می‌دهند! من معمولاً توصیه نمی‌کنم کسی این‌ها را بخواند. اما خوب است نگاه کنید و متوجه می‌شوید که این روش برخورد یک گروه تروریستی است! کاری که آنها (سلطنت طلبان) می‌کنند از نظر من هیچ تفاوتی با روش های رژیم ندارد! درست مانند یک گروه تروریستی که البته زمانی که حکومت دستشان بود همین بودند!

#iran #iranprotests
کانون حقوق بشر ایران: رژیم آخوندی ده‌ها نفر را در چند استان با اتهامات واهی مانند ارتباط با رسانه‌های خارج، ارسال مختصات اماکن نظامی و همکاری با کشورهای خارجی بازداشت کرد؛ این اقدام برای تشدید سرکوب در سایه جنگ است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🟢🌹بشنوید صدایِ شکسته شدنِ کمرِ یک پدر را... 💔😭

محمدرضا قاسم‌زاده؛ جوانی که جرمش فقط عشق به آزادی بود. در مشهد با گل.وله‌یِ مستقیمِ د.ژخیمان به شهادت رسید، اما تلخ‌تر از داغِ او، سکوت و سانسورِ نامِ اوست. 🥀

پدرش با گریه می‌پرسد: "چرا اسمِ پسرِ منو هیچ‌جا اعلام نکردند؟" 🎤
پدر جان! نامِ محمدرضا در قلبِ یک ملت حک شده است. اگر رسانه‌هایِ م.زدور سکوت کرده‌اند، ما رسانه‌یِ او می‌شویم. ما نمی‌گذاریم خونِ این قهرمان در لابلایِ اخبار گم شود. 🚩✌️

📍 مشهد - قربانیِ شقاوتِ رژیم
🚫 نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

لطفاً برایِ شکستنِ حصرِ خبری، این پست را تا می‌توانید بازنشر کنید
🟠 ناتو هم از آمریکا حمایت کرد .

دبیر کل ناتو مارک روته :
🔸شواهد بیشتری نشان می‌دهد که کاری که پرزیدنت ترامپ در اینجا انجام می‌دهد، یعنی از بین بردن قابلیت موشک بالستیک و خارج کردن قابلیت هسته‌ای از ایران، بسیار مهم است.

🔸رئیس جمهور انجام این کار بسیار مهم است. و من نظرسنجی را دیده ام، اما واقعا امیدوارم مردم آمریکا با او باشند زیرا او این کار را برای امن تر کردن تمام جهان انجام می دهد.

🔸توانایی‌های ایران تهدیدی وجودی برای اسرائیل، منطقه، اروپا و کل جهان به‌شمار می‌آید.

🔸دبیرکل ناتو همچنین به فاکس نیوز گفت: ما با آمریکا در گروهی متشکل از ۲۲ کشور درباره چگونگی باز کردن تنگه هرمز همکاری می‌کنیم.
🔴 وزیر خزانه‌داری آمریکا: برای کاهش تنش با رژیم ایران باید فشار نظامی را افزایش داد

🔻 وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده ممکن است برای کاهش درگیریها با رژیم ایران، ناچار به تشدید حملات و افزایش فشار نظامی شود.
🔻 اسکات بسنت در گفتگویی تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا به‌دنبال کاهش جنگ است یا تشدید آن، گفت این دو موضوع با هم تناقض ندارند و گاهی برای کاهش تنش، باید ابتدا فشار و تنش را افزایش داد.
🔻 این اظهارات در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ بامداد یکشنبه تهدید کرده اگر تهران تنگه هرمز را به‌طور کامل باز نکند، تأسیسات انرژی ایران هدف حمله قرار خواهند گرفت. این در حالی است که او یک روز پیش‌تر از بررسی کاهش تدریجی جنگ سخن گفته بود.
🔻 در همین حال، تهدیدها علیه کشتیرانی در تنگه هرمز که حدود یک‌پنجم نفت و گاز جهان از آن عبور می‌کند، باعث افزایش شدید قیمت انرژی در جهان شده است.
🔻 وزیر خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین اعلام کرد برای کاهش آشفتگی بازار انرژی، تحریم‌های مربوط به نفت ایران و روسیه که پیش‌تر روی کشتی‌ها بارگیری شده بود، به‌طور موقت لغو شده است.
🔻 مارک روته، دبیرکل ناتو، اعلام کرد ایالات متحده و ۲۲ کشور در حال برنامه‌ریزی نظامی برای تضمین «آزادی کشتیرانی» در تنگه هرمز هستند.
🔻 به گفته مارک روته، این کشورها در پی بیانیه‌یی که روز شنبه منتشر شد، در حال هماهنگی نظامی برای تضمین عبور ایمن کشتی‌ها از تنگه هرمز هستند.
🔻 در این بیانیه، اقدام رژیم ایران در بستن این آبراه حیاتی محکوم شده و کشورها بر مشارکت برای حفظ امنیت عبور و مرور دریایی تأکید کرده‌اند.
🔻 امارات متحده عربی، انگلستان، فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، هلند، کانادا، کره جنوبی، نیوزیلند، دانمارک، لتونی، اسلوونی، استونی، نروژ، سوئد، فنلاند، جمهوری چک، رومانی، بحرین، لیتوانی و استرالیا از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.
🔻 دبیرکل ناتو در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد این کشورها برای اجرای دیدگاه دونالد ترامپ جهت باز نگه‌داشتن تنگه هرمز در حال هماهنگی و برنامه‌ریزی میان نیروهای نظامی خود هستند.
🔻 او هم‌چنین اذعان کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از ناتو به‌دلیل کندی متحدان در اقدام برای بازگشایی تنگه هرمز که در پی حملات رژیم ایران عملاً بسته شده، ناراضی و خشمگین بوده است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥طرح جنجالی دریافت حق عبور ۲ میلیون دلاری از کشتی‌ها در تنگه هرمز، شوک جدیدی به بازارهای جهانی وارد کرد. بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی، این اقدام را «رژیم حاکمیتی جدید» و نشانه اقتدار نامیده، اما تحلیلگران آن را «باج‌گیری سیستماتیک» و نشانه استیصال مالی حکومت می‌دانند. این رفتار که یادآور راهزنی گروه‌هایی مانند نایبیان در دوران ضعف قاجار است، نه تنها امنیت کشتیرانی را به خطر انداخته، بلکه برخلاف معاهدات بین‌المللی دریایی است. خاورمیانه در آتش بحران می‌سوزد و این قمار بزرگ می‌تواند جرقه یک تقابل ویرانگر بین‌المللی باشد.
#تنگه_هرمز
#باجگیری_دریایی
#امنیت_انرژی
#تحریم_کشتی_رانی
#بحران_خلیج_فارس
🔴 جنگ با حکومت ایران؛ پایان نزدیک یا پیچ خطرناک‌تر درگیری؟

♦️ ازهم‌گسیختگی رهبری حکومت ایران
اسکای نیوز جنگ با حکومت ایران را با کارشناسان سیاسی و نظامی در تاریخ اول فروردین ماه ۱۴۰۵ مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. با ورود عملیات نظامی علیه حکومت ایران به هفته چهارم خود، پرسش‌ها درباره این‌که آیا جنگ به پایان خود نزدیک می‌شود، همان‌گونه که برآوردهای آمریکایی نشان می‌دهد، یا اینکه به سوی مرحله‌ای پیچیده‌تر پیش می‌رود که ممکن است مدت درگیری را طولانی‌تر و دامنه آن را در سطح منطقه‌ای گسترده‌تر کند، افزایش یافته است.

افزایش بحران میدانی و نشانه‌های متناقض
تحولات میدانی اخیر، از حملات در عمق خاک ایران تا گسترش درگیری‌ها به عراق و لبنان، نشان‌دهنده تشدید آشکار تنش است، اما در عین حال از پیچیدگی فزاینده مسیر جنگ نیز حکایت دارد.

کارشناس امور سیاسی و نظامی، مهند العزاوی، معتقد است که «عملیات نظامی بر اساس روندی مرحله‌ای و سازمان‌یافته پیش می‌رود که هدف آن سلب توانمندی‌های راهبردی حکومت ایران است»، و تأکید می‌کند که «حملات آمریکا از واکنش‌ها تأثیر نپذیرفته، بلکه در چارچوب طرحی دقیق و نسبتاً بلندمدت پیش می‌رود».
👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴وزارت دادگستری آمریکا با حکم قضایی ایالت مریلند، چهار وب‌سایت وابسته به نهادهای اطلاعاتی رژیم ایران را توقیف و از دسترس خارج کرد. این سایت‌ها، از جمله «عدالت میهن»، با جعل هویت رسانه‌ای، ماموریت داشتند از طریق حملات سایبری و انتشار پروپاگاندا، دولت آلبانی و مخالفان حکومت را تحت فشار قرار دهند. اف‌بی‌آی اعلام کرد این شبکه‌ها دارای «کتابچه راهنمای عملیاتی» مشترک برای تروریسم سایبری بودند. مدیر اف‌بی‌آی هشدار داد: «ما چهار ستون عملیات آن‌ها را فرو ریختیم و شکار عاملان این تهدیدهای بزدلانه تا دستگیری نهایی ادامه خواهد داشت.»
نت بلاکس، نهاد مستقل نظارت بر اینترنت، اعلام کرد که قطع اینترنت در ایران از ۵۷۶ ساعت عبور کرده و به این ترتیب مردم ایران، وارد بیست و پنجمین روز خاموشی اینترنت شده‌اند.

قطع اینترنت در زمان جنگ که نیاز شهروندان به هشدارهای امنیتی و سلامتی افزایش می‌یابد، کاربران اینترنت در ایران را به چالش‌های فراوانی روبه رو کرده است.

نت بلاکس در حساب «ایکس» خود نوشته است: «قطعی اینترنت ایران پس از ۵۷۶ ساعت وارد بیست و پنجمین روز خود شده و مردم را از جهان منزوی کرده است.»

این نهاد همچنین به کاربرانی که از «خط سفید» استفاده می‌کنند تا صدای حکومت جمهوری اسلامی باشند نیز اشاره کرده و آن‌ها را «کنترل کنندگان روایت حکومت» نامیده است. نت بلاکس همچنین نوشته است: «این اقدامات، شهروندان ایران را از به‌روزرسانی‌های حیاتی و شنیدن صداها در صحنه جهانی محروم می‌کند.»
رسانه‌ها در ایران، به نقل از «مهدی طباطبایی» معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، از انتصاب «محمدباقر ذوالقدر» به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داده‌اند.

مهدی طباطبایی سه‌شنبه ۴فروردین۱۴۰۵ در حساب «ایکس» خود نوشته است: «با نظر و موافقت رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی و با حکم رییس جمهور، محمد باقر ذوالقدر به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.»
محمدباقر ذوالقدر از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران و از چهره‌های امنیتی و سیاسی حکومت محسوب می‌شود که طی دهه‌های اخیر، در نهادهای نظامی، امنیتی و قضایی سمت‌هایی کلیدی داشته است.
از محمدباقر ذوالقدر به عنوان یکی از نخستین اعضای سپاه پاسداران یاد می‌شود. او سمت‌هایی چون جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ابتدای دهه ۱۳۸۰، معاونت وزارت کشور و معاون امنیتی انتظامی در سال ۱۳۸۴، معاون پیشین ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و معاون راهبردی قوه قضاییه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز در کارنامه خود دارد.