آژانس ایران خبر
1.94K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
نت‌بلاکس، نهاد مستقل نظارت بر اینترنت اعلام کرد که قطع گسترده اینترنت در ایران، با گذشت یک ماه، همچنان ادامه دارد و دسترسی شهروندان به شبکه جهانی به‌شدت محدود باقی مانده است.
بر اساس این گزارش، از صبح شنبه ۹اسفند۱۴۰۴، هم‌زمان با آغاز این اختلال سراسری، ارتباط ایران با اینترنت جهانی به‌طور گسترده قطع شده و کشور عملا در وضعیت «تاریکی دیجیتال» قرار گرفته است؛ وضعیتی که پس از گذشت ۶۷۲ ساعت همچنان برقرار است.
نت‌بلاکس تاکید کرده این محدودیت‌ها ارتباطات روزمره شهروندان و دسترسی آن‌ها به اطلاعات را به‌شدت مختل کرده و مانعی جدی در مسیر اطلاع‌رسانی آزاد ایجاد کرده است.
هم‌زمان گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد بسیاری از ایرانیان خارج از کشور در این مدت نتوانسته‌اند با خانواده‌های خود در داخل ایران تماس برقرار کنند؛ موضوعی که ابعاد انسانی این قطعی گسترده را پررنگ‌تر کرده است.
قطع اینترنت در زمان جنگ که نیاز شهروندان به هشدارهای امنیتی و سلامتی افزایش می‌یابد، کاربران اینترنت در ایران را به چالش‌های فراوانی روبه رو کرده است.
محمد مهدی احمدی‌زاده، فرمانده بسیج
شهرستان رودان، استان هرمزگان،
در حمله هوایی به هلاکت رسید.
این خبر تائید نشده است 

مهدی رسولی، مداح/قاری شخصی جمهوری اسلامی و خامنه‌ای
او برای سر ترامپ جایزه تعیین کرد. ترامپ به دوران حرفه‌ای او پایان داد.
«استیو ویتکاف»، فرستاده ویژه «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه، هفتم فروردین گفت «این هفته با ایرانی‌ها ملاقات خواهیم کرد» و تاکید کرد که «قطعا امیدواریم.»
پیش‌تر خبرگزاری «رویترز» از احتمال تحویل  پاسخ ایران به طرح ۱۵بندی ایالات متحده برای پایان جنگ تا پایان روز جمعه خبر داده بود.
ویتکاف که در یک نشست سرمایه‌گذاری در میامی، ایالت فلوریدا، صحبت می‌کرد بدون مشخص کردن این‌که آیا به هفته جاری یا هفته آینده اشاره دارد، گفت: «ما یک توافق ۱۵بندی روی میز داریم که ایرانی‌ها مدتی است که آن را دارند. ما انتظار پاسخی از آن‌ها داریم و این همه چیز را حل خواهد کرد.»
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته که ممکن است تعریف آن‌ها از مذاکره با تعریف ما فرق داشته باشد.
شبکه سی‌بی‌اس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ناو هواپیمابر «یواس‌اس جورج اچ.دبلیو. بوش» ممکن است به سمت خاورمیانه اعزام شود.

با این حال، تاکنون هیچ تأیید رسمی از سوی پنتاگون یا نیروی دریایی آمریکا درباره اعزام این ناو به حوزه فرماندهی مرکزی یا مشارکت آن در عملیات مرتبط با ایران منتشر نشده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که تحرکات نظامی آمریکا در منطقه افزایش یافته و گمانه‌زنی‌ها درباره تقویت حضور نظامی واشینگتن ادامه دارد.
به گزارش نیویورک تایمز، حوثی‌های مورد حمایت حکومت آخوندی در یمن روز شنبه اعلام کردند با انجام یک حمله موشکی بالستیک علیه اسرائیل، وارد جنگ شده‌اند؛ اقدامی که می‌تواند جبهه تازه‌ای در درگیری‌های رو به گسترش خاورمیانه ایجاد کند.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها، اعلام کرد حملات از یمن «تا زمان پایان تجاوز» ادامه خواهد داشت؛ اشاره‌ای به جنگ آمریکا و اسرائیل علیه حکومت آخوندی و همچنین عملیات اسرائیل علیه حزب‌الله در لبنان. همزمان، مقام‌های آمریکایی از زخمی شدن ۱۲ نیروی آمریکا در حمله به یک پایگاه نظامی در عربستان سعودی خبر داده‌اند و ارتش اسرائیل نیز از آغاز دور تازه‌ای از حملات به تهران و رهگیری موج‌های جدید موشکی خبر داده است.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که جنگ وارد دومین ماه خود شده و دامنه آن در منطقه در حال گسترش است.
درخواست ۳۲۰ فعال ایرانی از کمیته نوبل: سلب مشروعیت اخلاقی جایزه نوبل صلح از شیرین عبادی
#نه_شاه_نه_شیخ
این فعالان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به کمیته نوبل، به‌شدت از مواضعی که شیرین عبادی در سال‌های اخیر اتخاذ کرده انتقاد کرده و خواستار آن شده‌اند که مشروعیت اخلاقی جایزه نوبل صلح ۲۰۰۳ از او سلب شود.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴صدراعظم آلمان آب پاکی را روی دست تندروها ریخت! فریدریش مرتس در نشست فرانکفورت با لحنی بدبینانه اعلام کرد که رویای تغییر رژیم ایران از مسیر نظامی، سرابی بیش نیست. او با یادآوری شکست‌های تاریخی در افغانستان، هشدار داد که واشینگتن و تل‌آویو بدون راهبردی روشن، تنها در حال فرو رفتن در یک بحران طولانی‌مدت هستند. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مرتس پیش‌تر و پس از حوادث دی‌ماه ۱۴۰۴، از شمارش معکوس برای پایان حکومت ایران سخن گفته بود؛ اما حالا با گذشت یک ماه از جنگ، چرخش موضع او نشان‌دهنده بن‌بست نظامی و پیچیدگی‌های پیش‌بینی‌نشده در منطقه است.
#جنگ_ایران
#صدراعظم_آلمان
#تغییر_رژیم
#تحلیل_سیاسی
#خبر_فوری
کار جمهوری اسلامی به جایی رسیده که کودکان را سپر خود کرده است.
رژیم بچه‌کش و جنایتکار.
به گزارش خبرگزاری رویترز وزیر خارجه فرانسه گفت این کشور با هدف بازگشایی تنگه هرمز با آمریکا هم‌نظر است. ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه، روز جمعه گفت که مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، گفته است که هدف واشنگتن نابودی قابلیت‌های بالستیک رژیم ایران است و پاریس نیز همین اهداف را در مورد بازگ...
دست پوکر بازحرفه ای رو نمیشه خوند
👤ایا میدانید جمهوری اسلامی برای ساخت فقط شهرک موشکی یزد از جیب هر خانواده ایرانی ۲ میلیارد تومان هزینه کرده!
استیو ویتکاف، نماینده ویژه آمریکا، اعلام کرد واشینگتن در تلاش است به توافقی برای پایان دادن به جنگ علیه ایران دست یابد و هشدار داد که «نمی‌توانیم شاهد ظهور دوباره کره شمالی در خاورمیانه باشیم».

او در سخنرانی خود در رویدادی در میامی گفت انتظار می‌رود در طول این هفته نشست‌هایی در این زمینه برگزار شود و آمریکا به پیشرفت در مسیر مذاکرات امیدوار است.

با این حال، ویتکاف تأکید کرد که ممکن است برداشت واشینگتن از مذاکره با دیدگاه طرف مقابل متفاوت باشد.
دونالد ترامپ از آنچه عدم همراهی ناتو در مقابله با ایران خواند، به‌شدت انتقاد کرد و این ائتلاف را به «اشتباه بزرگ» متهم کرد.

او گفت ناتو در این رویارویی حضور نداشته و حتی حاضر نشده حمایت نمادین یا ارسال محدود تجهیزات نظامی را انجام دهد.

ترامپ با اشاره به هزینه‌های آمریکا برای این ائتلاف افزود ایالات متحده سالانه مبالغ هنگفتی برای حفاظت از ناتو صرف کرده، اما با توجه به رفتار اخیر این مجموعه، ممکن است ادامه این سطح از حمایت ضرورتی نداشته باشد.

او همچنین تأکید کرد این جنگ برای آمریکا هزینه‌بر خواهد بود و هرچند آن را بسیار پرخطر نمی‌داند، اما جنگ همواره با ریسک همراه است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥در پنجمین هفته جنگ، ساختار قدرت در ایران با سهمگین‌ترین چالش تاریخ خود روبروست. حذف فیزیکی فرماندهان ارشد و تضعیف مرکز ثقل رهبری، نظام را به سمت چندپارگی در تصمیم‌گیری سوق داده است. گزارش‌های تکان‌دهنده از به‌کارگیری کودکان ۱۲ ساله در ایست‌وبازرسی‌ها و فرار نیروهای بدنه، نشان‌دهنده ریزش انگیزه در هسته سخت قدرت است. برخلاف دهه ۶۰ که جنگ «نعمت» شمرده می‌شد، نبرد کنونی به بستری برای انزوای بین‌المللی و خفگی اقتصادی تبدیل شده؛ بحرانی که حتی با پایان درگیری‌ها، شعله‌های مطالبات اجتماعی را خاموش نخواهد کرد.
#فروپاشی_ساختاری
#بحران_قدرت
#سپاه_پاسداران
#جنگ_فرسایشی
#تحلیل_سیاسی
بر اساس گزارشی که وب‌سایت «خبرآنلاین» منتشر کرده ذخیره آب پشت چند سد مهم در مشهد «به اتمام رسیده» و این سدها «از مدار بهره‌برداری» خارج شده‌اند.
در این گزارش که روز یک‌شنبه ۹فروردین۱۴۰۵منتشر شده به نقل از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد آمده است که
سدهای دوستی، ارداک، طُرُق و کاردِه عملا از مدار بهره‌برداری خارج شده و آب مورد نیاز شهر در حال حاضر «از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.»
این مقام شرکت آب و فاضلاب مشهد از شهروندان خواسته است در مدیریت مصرف آب، «جدی» باشند.
انتشار این خبر در حالی صورت گرفته که صدا و سیمای حکومتی، تنها یک روز قبل به نقل از مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور از افزایش هرچند مختصر در پرشدگی سدها خبر داده و گفته بود «به دنبال بارش‌های اخیر، میزان پرشدگی مخازن سد‌ها به طور متوسط به حدود ۵۰ درصد رسیده که نسبت به سال قبل حدود ۵ درصد افزایش یافته.»
تازه‌ترین آمار از وضعیت سدهای ایران در نیمه بهمن‌ماه۱۴۰۴ نشان می‌‌داد که میزان ورودی آب به مخازن سدها در سال آبی جاری با کاهش همراه بوده و بخش قابل‌ توجهی از ظرفیت سدهای کشور همچنان خالی است.
نت‌بلاکس نهاد مستقل نظارت بر اینترنت روز یک شنبه ۹فروردین ۱۴۰۴نوشت که محدودیت سراسری اینترنت در ایران در پنجمین هفته خود، پس از ۶۹۶ ساعت، همچنان ادامه دارد.
بر اساس داده‌ها، میزان اتصال ایران به اینترنت جهانی همچنان در حدود تنها ۱ درصد از سطح عادی باقی مانده است.
قطع اینترنت در زمان جنگ که نیاز شهروندان به هشدارهای امنیتی و سلامتی افزایش می‌یابد، کاربران اینترنت در ایران را به چالش‌های فراوانی روبه رو کرده است.
مفت خورترین کینگِ‌ تاریخ که می‌خواد شاه بشه، اما از قدرت‌های خارجی التماس میکنه براش بجنگن و کشورش رو بمباران کنن: پهلویه!

بدبخت تیمور لنگ و چنگیز و نادرشاه و ... که برای رسیدن به قدرت، لااقل یه زحمتی کشیدن!

پهلوی از Sloth هم تنبل‌تره!

#No2ShahNo2Mullahs
#نه_شاه_نه_شیخ