آژانس ایران خبر
1.94K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
🌺#فوری
#مریم_اکبری_منفرد
بعد از ۱۷ سااال مقاومت و پایداری
بدون یک روز مرخصی
از زندان قرچک ورامین آزاد شد
2
گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ایران از فعالیت پدافند در مناطق غربی تهران و وقوع انفجار در سید خندان و تهرانپارس حکایت دارند. شماری از رسانه‌های حکومتی از این تحولات تحت عنوان نقض آتش ‌بس یاد کرده‌اند. خبرگزاری مهر نوشته: «امروز دشمن با نقض آتش‌بس، به مناطقی در اطراف تهران نیز حمله کرده است.» همزمان گزارش‌هایی از حمله به مناطقی در شهرهای اندیمشک و بابل نیز منتشر شده است.
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، اعلام کرد شروط آتش بس دو هفته ای میان ایران و آمریکا «شفاف و صریح» است و تاکید کرد واشنگتن باید میان پایبندی به آتش بس یا آنچه او «ادامه جنگ از طریق اسراییل» خواند، یکی را انتخاب کند.

عراقچی، روز ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «شرایط آتش بس ایران و آمریکا روشن و صریح است: آمریکا باید انتخاب کند، آتش بس یا ادامه جنگ از طریق اسراییل. نمی تواند هر دو را همزمان داشته باشد.»

او همچنین با اشاره به وضعیت لبنان نوشت: «جهان شاهد کشتارها در لبنان است.»

وزیر امور خارجه ایران افزود: «توپ در زمین آمریکا است و جهان نظاره گر است که آیا به تعهدات خود عمل خواهد کرد یا نه.»

در همین حال، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داده است که در صورت متوقف نشدن فوری آنچه «تجاوزها» علیه لبنان خوانده شده، واکنش نشان خواهد داد.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥حسین شریعتمداری با شلیک به ایده آتش‌بس دوهفته‌ای، آن را یک «هدیه طلایی» برای دشمن توصیف کرد که هیچ تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد. او با بدبینی مطلق به سوابق آمریکا، هرگونه توافق را پیش‌فروش کردن امنیت ملی دانست. در جبهه مقابل، فریدون مجلسی با رویکردی واقع‌گرایانه، تداوم جنگ را فراتر از ظرفیت‌های اقتصادی ایران می‌بیند. او هشدار می‌دهد که بدون دیپلماسی و اصلاحات داخلی، کشور در تله تنش‌های فرسایشی گرفتار می‌شود. جدال اصلی اکنون میان «ایستادگی تا مرز جنگ» یا «عقب‌نشینی تاکتیکی برای بقا» است؛ دو راهی سرنوشت‌سازی که آینده خاورمیانه را رقم می‌زند.
#آتش_بس
#حسین_شریعتمداری
#روزنامه_کیهان
#جنگ_ایران
#دیپلماسی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴مریم اکبری منفرد، نماد پایداری زندانیان سیاسی زن، پس از ۱۷ سال حبسِ بدون مرخصی آزاد شد. او که در سال ۸۸ بازداشت شده بود، نه تنها ۱۵ سال حکم اولیه را سپری کرد، بلکه با پرونده‌سازی‌های جدید در تبعید، ۳ سال حبس اضافی را نیز به جان خرید. جرم اصلی او دادخواهی برای خواهر و برادرانش بود که در دهه ۶۰ و قتل‌عام ۶۷ سربه‌دار شدند. مریم با وجود دوری ۱۷ ساله از فرزندانش و فشارهای طاقت‌فرسای زندان‌های سمنان و قرچک، تا آخرین لحظه بر مواضع خود ایستادگی کرد. آزادی او اکنون موجی از واکنش‌ها را درباره وضعیت عدالت و حقوق بشر برانگیخته است.
#مریم_اکبری_منفرد
#زندانی_سیاسی
#دادخواهی
#حقوق_بشر
#زن_مقاوم
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥در تحولی دراماتیک، دونالد ترامپ پس از ۳۸ روز نبرد، فرمان توقف موقت حملات علیه ایران را صادر کرد. این آتش‌بس که با وساطت پاکستان رقم خورده، مشروط به امنیت کامل در تنگه هرمز است. در حالی که کاخ سفید این وضعیت را پیروزی نظامی و دیپلماتیک می‌خواند، تهران مدعی تحقق اهداف و شکست طرف مقابل است. طرح ۱۰ ماده‌ای روی میز شامل خروج نیروهای آمریکایی و رفع تحریم‌هاست. مریم رجوی نیز با استقبال از توقف حملات به زیرساخت‌ها، بر لزوم توقف اعدام‌ها در هرگونه توافق بین‌المللی تأکید کرد. منطقه اکنون در انتظار ۱۵ روز مذاکرات نفس‌گیر در اسلام‌آباد است تا تکلیف صلح یا ادامه جنگ روشن شود.
#آتش_بس
#جنگ_ایران_آمریکا
#تنگه_هرمز
#ترامپ
#مذاکرات_صلح
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، که انتظار می رود ریاست هیات ایرانی در نشست با ایالات متحده در اسلام آباد در روز شنبه آینده را بر عهده داشته باشد، اعلام کرد سه مورد از ده بند چارچوب توافق شده برای مذاکرات میان ایران و آمریکا نقض شده و در چنین شرایطی «آتش‌بس دوجانبه یا مذاکرات غیرمنطقی است.»

او با اشاره به موارد نقض این چارچوب گفت نخستین مورد مربوط به آتش بس در لبنان است که به گفته او، در اعلام آتش بس از سوی نخست وزیر پاکستان به آن تعهد داده شده بود.

قالیباف دومین مورد نقض را ورود یک پهپاد به حریم هوایی ایران عنوان کرد و افزود سومین مورد نیز اظهارات دونالد ترامپ درباره رد «حق غنی سازی ایران» است؛ موضوعی که به گفته او در بند ششم این چارچوب ذکر شده بود.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥ماشین اعدام در ایران دوباره تندتر از همیشه به راه افتاده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از وقایع اخیر، اعدام معترضان دی‌ماه ۱۴۰۴ و فعالان سیاسی با برچسب‌هایی نظیر «عوامل دشمن» و «جاسوسی» شتابی بی‌سابقه گرفته است. از علی فهیم ۲۳ ساله تا جوانان ۱۹ ساله‌ای که تنها جرمشان فریاد برای تغییر بود، قربانی محاکماتی شده‌اند که سازمان‌های حقوق بشری آن‌ها را «ناعادلانه» و تحت شکنجه می‌خوانند. به نظر می‌رسد حکومت در مواجهه با بحران‌های کمرشکن خارجی، اعدام را به مثابه تنها راهبرد برای جلوگیری از فروپاشی داخلی و مهار موج جدید اعتراضات برگزیده است؛ استراتژی خونینی که مستقیماً بقای نظام را به چوبه دار گره می‌زند.
#توقف_اعدام
#حقوق_بشر
#اعتراضات_سراسری
#زندانی_سیاسی
#نه_به_اعدام
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴جهان در آستانه انفجار، ناگهان به عقب بازگشت! پس از چهل روز نبرد بی‌امان، بمباران‌های سنگین و فلج شدن شریان‌های انرژی، سرانجام واشینگتن و تهران بر سر آتش‌بسی دو هفته‌ای به توافق رسیدند. از لندن و پاریس تا برلین، رهبران جهان با استقبالی آمیخته به بیم و امید، این توافق را گامی برای خروج از لبه پرتگاه دانستند. در حالی که نخست‌وزیر بریتانیا و صدراعظم آلمان بر صلح پایدار تاکید دارند، منتقدان سرسختی چون گینگریچ این اقدام را با «سیاست مماشات دهه ۱۹۳۰» مقایسه می‌کنند. اکنون چشمان همگان به نشست جمعه در پاکستان دوخته شده؛ آیا این یک تنفس کوتاه است یا پایان عصر وحشت؟
نیروی دریایی سپاه پاسداران پنج‌شنبه ۲۰فروردین۱۴۰۵ با انتشار اطلاعیه‌ای، از تعیین مسیرهای جایگزین برای تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز خبر داد.
در این اطلاعیه که در یک روز پس از آتش‌بس موقت و پایان درگیری‌های نظامی در خلیج فارس منتشر شده، آمده است با توجه به «وضعیت جنگی» در منطقه و احتمال وجود «مین‌های ضدکشتی در مسیر اصلی عبور و مرور»، کشتی‌ها باید تا اطلاع ثانوی از مسیرهای تعیین‌شده توسط سپاه استفاده کنند.
در فاصله ۲۴ ساعت پس از اعلام «آتش‌بس موقت» میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده، «دونالد ترامپ» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «تروث‌سوشال»، بر ادامه حضور نظامی آمریکا در اطراف ایران تاکید کرد.
در چهلمین روز پس از مرگ «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مرگ او «به اندازه دوران حیاتش» در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی تاثیرگذار بوده است.
سپاه در این بیانیه، تاکید کرده که مسیر علی خامنه‌ای در حوزه‌هایی چون «مقاومت»، «استقلال» و «عدالت» ادامه خواهد یافت و آن‌چه «پایان دوران استکبار» خوانده، در نتیجه کشته شدن رهبر پیشین جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد.
«ایوت کوپر»، وزیر امور خارجه بریتانیا، اعلام کرده است که به اعتقاد دولت بریتانیا، وضعیت «لبنان» نیز باید در چارچوب «توافق آتش‌بس» گنجانده شود.
بر اساس گزارش «رویترز»، وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرده که ثبات منطقه‌ای بدون در نظر گرفتن وضعیت لبنان و تنش‌های موجود در این کشور امکان‌پذیر نیست.
نت بلاکس، نهاد مستقل نظارت بر اینترنت، پنج‌شنبه ۲۰فروردین۱۴۰۵ اعلام کرد که قطع اینترنت در ایران از ۹۶۰ ساعت عبور کرده است.
در حساب «ایکس» این نهاد نوشته شده است: «اکنون چهل‌ویکمین روز قطع اینترنت در ایران است و محدودیت اعمال‌شده از سوی حکومت برای دسترسی به شبکه‌های جهانی از مرز ۹۶۰ ساعت گذشته است. این اقدام که از نظر گستره و مدت‌زمان برای یک جامعه متصل بی‌سابقه محسوب می‌شود، همچنان حقوق شهروندان ایرانی برای برقراری ارتباط و دسترسی به اطلاعات را نقض می‌کند.»
هم‌زمان با تایید خبر کشته شدن «نعیم قاسم»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در بیانیه‌ای از «مجازات سخت» عاملان این حملات خبر داد.
🔴 کاخ سفید: آغاز مذاکرات آمریکا و رژیم ایران از شنبه در پاکستان

🔻 سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد که دور نخست مذاکرات میان آمریکا و رژیم ایران از صبح شنبه ۲۲فروردین در پاکستان آغاز می‌شود و ریاست هیأت آمریکایی را جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور، برعهده خواهد داشت.
🔻 کارولین لویت در یک کنفرانس خبری گفت استیو ویتکاف و جرد کوشنر نیز به‌عنوان نمایندگان دونالد ترامپ در این گفت‌وگوها حضور دارند.
🔻 به گفته کاخ سفید، این مذاکرات پس از برقراری آتش‌بس میان رژیم ایران و آمریکا با میانجی‌گری پاکستان آغاز می‌شود.
🔻 در عین‌حال، رژیم ایران هنوز به‌طور رسمی اعضای تیم مذاکره‌کننده خود را معرفی نکرده‌اند، هر چند برخی گزارش‌ها از حضور قالیباف به‌عنوان نماینده ارشد خبر می‌دهند.
🔻 سخنگوی کاخ‌سفید هم‌چنین اعلام کرد رژیم ایران پس از ارائه یک طرح اولیه که از نظر واشنگتن غیرقابل‌قبول بود، اکنون پیشنهاد «منطقی‌تری» برای پایان درگیری‌ها مطرح کرده است.
🔴 قالیباف: سه شرط ایران نقض شده؛ مذاکره «غیرمنطقی» است

🔻 پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع، اعلام کرد که ۳شرط اصلی پیشنهادی ایران پیش از آغاز مذاکرات در پاکستان نقض شده و در چنین شرایطی، ورود به گفتگو یا ادامه آتش‌بس «غیرمنطقی» است.
🔻 قالیباف در پیامی در شبکه ایکس نوشت که این موارد شامل نقض آتش‌بس در لبنان، ورود یک «پهپاد متجاوز» به حریم هوایی ایران و نادیده گرفتن حق غنی‌سازی اورانیوم است.
🔻 به‌گفته او، این تحولات نشان‌دهنده عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات است.
🔻 اظهارات او در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های آمریکایی تأکید کرده‌اند رژیم ایران باید ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را واگذار کند.
🔴 سخنگوی کاخ سفید: ترامپ طرح ۱۰ ماده‌ای رژیم ایران را «به سطل زباله انداخت»
🔻 سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد دونالد ترامپ هیچ پیشنهادی را که به ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم بدهد، نخواهد پذیرفت و چنین تصوری را «کاملاً مضحک» خواند.
🔻 به‌گفته او، ارتش آمریکا با ایجاد «حداکثر اهرم فشار» شرایط را برای پیشبرد راه‌حل‌های دیپلماتیک فراهم کرده است.
🔻 کارولین لیویت افزود رژیم ایران در پی فشارهای نظامی و ناتوانی در ادامه حملات، با آتش‌بس موافقت کرده و در ادامه نیز با بازگشایی تنگه هرمز همراه شده است.
🔻 او گفت پیشنهادی از سوی تهران دریافت شده که می‌تواند مبنایی برای ادامه مذاکرات باشد.
🔻 سخنگوی کاخ‌سفید هم‌چنین با رد گزارش‌های منتشر شده درباره بسته شدن تنگه هرمز تأکید کرد که برخلاف این ادعاها، تردد در این مسیر افزایش یافته و واشنگتن انتظار بازگشایی فوری آن را دارد.
🔻 لیویت تأکید کرد رژیم ایران در ابتدا یک طرح ۱۰ماده‌ای ارائه داده بود که «اساساً غیرجدی، غیرقابل‌قبول و کاملاً نادیده گرفته شد» و افزود این طرح در نهایت توسط رئیس‌جمهور و تیم او «به سطل زباله انداخته شد».