آژانس ایران خبر
1.94K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
سفارت ایالات متحده در بغداد:

🔹گروه‌های تروریستی همسو با ایران در عراق به برنامه‌ریزی برای حملات بیشتر علیه شهروندان آمریکایی و اهداف مرتبط با آمریکا در سراسر عراق، از جمله در منطقه اقلیم کردستان، ادامه می‌دهند.

🔹سفارت ایالات متحده در عراق به شهروندان آمریکایی یادآوری می‌کند که هشدار سفر سطح 4: سفر نکنید برای عراق صادر شده است.
هزینه 15 هزار میلیارد تومانی ساخت دوباره پلB1/ برآورد خسارت 3 همتی

🔹 میلاد دوستی، معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه بررسی‌ها‌ برای بازسازی یا ساخت دوباره پل B1 ادامه دارد، گفت: میزان خسارت وارد شده حدود 3 همت برآورد شده و اگر تصمیم بر ساخت دوباره پل باشد، به 15 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.
ترامپ: اگه پیشرفتی حاصل بشه، آماده دیدار با مقامات ارشد ایرانی هستم
ترامپ در گفتگو با فاکس نیوز: توافق در پاکستان امضا می شود
ترامپ به PBS News گفت که اگر آتش‌بس با ایران سه‌شنبه منقضی شود و تمدید نشود، «آنگاه بمب‌های زیادی منفجر خواهند شد.»
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان: تلاش آمریکا برای تمدید آتش بس در لبنان در حال انجام است
سی ان ان: معاون رئیس‌جمهور ونس هنوز به پاکستان نرفته است
منبع ایرانی به رویترز: تهران در صورت رفع محاصرهٔ دریایی آمریکا پیوستن به مذاکرات را بررسی می‌کند
وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود گزارش داده است که ایران به میانجیگران اطلاع داده است که روز سه‌شنبه هیئتی را برای شرکت در مذاکرات به اسلام آباد اعزام خواهد کرد
فارس: در شرایط فعلی شرکت در مذاکرات پاکستان خطاست/طرفین به صورت مکتوب مذاکره کنند
‌ ترور آلارم:
کشتی ایرانی توسکا که دیروز توسط ایالات متحده توقیف شد، محموله‌ای با کاربری دوگانه حمل می‌کرد که واشنگتن آن را بالقوه قابل استفاده برای اهداف نظامی می‌داند
رئیس شورای اروپا:
جهان نظاره‌گر دیدار واشنگتن و تهران است و ما به توافقی که به درگیری پایان دهد و تنگه هرمز را بازگشایی کند، امیدواریم
بلومبرگ به نقل از ترامپ:
ایرانی‌ها می‌خواهند من تنگه هرمز را باز کنم و من تا زمانی که توافقی امضا نشود، آن را باز نخواهم کرد
منبع ایرانی به رویترز: تهران در صورت رفع محاصرهٔ دریایی آمریکا پیوستن به مذاکرات را بررسی می‌کند
از حساب ایکس شادی صدر
به انگلیسی و در پر بیننده‌ترین رسانه‌های بین‌المللی التماس جنگ می‌کند و از زبان مادران می‌گوید آن‌ها ترجیح می‌دهند بچه‌های‌شان در جنگ کشته شوند تا در اعتراضات، و بعد به فارسی همه اینها را انکار می‌کند یا به یک «اشتباه» تقلیل می‌دهد؛ مصرف داخلی یا حساب کردن روی حافظه خراب ما؟!
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ درباره این آتش‌بس، که سه‌شنبه شب به وقت شرق آمریکا به پایان می‌رسد، گفت که تمدید آتش‌بس با جمهوری اسلامی بسیار بعید است.

رئیس‌جمهوری همچنین با تاکید بر تداوم محاصره تنگه هرمز، گفت: «آن‌ها می‌خواهند من آن را باز کنم. ایرانی‌ها به شدت می‌خواهند که باز شود. من تا زمانی که توافقی امضا نشود، آن را باز نمی‌کنم.»
🔴 تشدید سرکوب و موج دستگیری‌ها توسط رژیم آخوندی

🔻 همزمان با افزایش فشارهای داخلی، احمدرضا رادان، سرکرده نیروی انتظامی رژیم آخوندی، از بازداشت گسترده مخالفان خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۱۴۰۰نفر شناسایی و دستگیر شده‌اند؛ اقدامی که بار دیگر نشان‌دهنده رویکرد سرکوبگرانه رژیم آخوندی در مواجهه با نارضایتی‌های داخلی است.
🔻 احمدرضا رادان یکشنبه‌شب ۳۰ فروردین در گفتگو با تلویزیون حکومتی، در اظهاراتی که خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران منتشر کرد، گفت بیش از ۷۰۰نفر دستگیر شده‌اند و این روند هم‌چنان ادامه دارد.
🔻 او در ادامه، با لحنی تهدیدآمیز افزود
«بیش از ۴۰۰ نفر از افرادی که اقدام به جمع‌آوری و انتشار تصاویر از محل اصابتها (موشکها) و انتقال اطلاعات می‌کردند، شناسایی و دستگیر شده‌اند».
🔻 به گفته رادان، «بیش از ۱۰۰ نفر» نیز به اتهام ارتباط با آنچه «سرویس‌ها و گروه‌های تروریستی» خوانده شد، بازداشت شده‌اند.
🔻 فرمانده نیروی انتظامی رژیم هم‌چنین اعلام کرد: «بیش از ۲۰۰ نفر از بازداشت شدگان نیز کسانی هستند که از ابزارهای فنی و شبکه‌یی برای اقدامات مخرب استفاده می‌کردند.
ترامپ: «قرار است امروز گفتگوها انجام شود. پس امیدوارم هیچ‌کس با ما بازی نکند»
🔻🔺جمهوری اسلامی باز هم عقب نشست؛ قالیباف فقط با چراغ سبز آمریکا راهی اسلام‌آباد می‌شود

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، جمهوری اسلامی با وجود همه رجزخوانی‌ها و پیام‌های متناقض روزهای گذشته، در حال آماده‌سازی برای دور تازه گفت‌وگوها با ایالات متحده آمریکا در اسلام‌آباد است.

در این میان، محمدباقر قالیباف فقط در صورتی در مذاکرات حاضر می‌شود که جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، نیز در نشست حضور داشته باشد؛ موضوعی که بار دیگر درماندگی و وابستگی تصمیم‌گیری در ساختار جمهوری اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

این گزارش همچنین می‌گوید با وجود ادامه تنش‌های جنگی و بالا گرفتن درگیری‌ها در تنگه هرمز، دو طرف در حال نزدیک شدن به دور تازه‌ای از مذاکره هستند؛ مذاکره‌ای که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی پشت همه شعارهای همیشگی، زیر فشار جنگ و محاصره ناچار به عقب‌نشینی و به سمت اسلام آباد خزید.
تصویر شیرین عبادی با جارویی که روی آن «عدالت انتقالی» نوشته شده، نماد یک حقیقت خطرناک است؛ وقتی عدالت به‌جای افشای جنایتکاران، تبدیل به ابزار جارو کردن خون‌ها، زندانیان سیاسی و حافظه تاریخی مردم شود. همان هشداری که بارها از سوی مقاومت ایران نیز مطرح شده:
بدون حقیقت، بدون حسابرسی جلادان و بدون حق مردم برای مقاومت، هر «عدالت انتقالی» فقط لاپوشانی جنایت و زمینه‌سازی برای دیکتاتوری تازه است.
مردم ایران عدالت واقعی می‌خواهند، نه معامله بر سر خون قربانیان!
👎1😁1
درحالی که تنها چند ساعت از آتش‌بس بین آمریکا و جمهوری اسلامی باقی مانده و مقامات جمهوری اسلامی بر عدم شرکت در دور دوم مذاکرات تاکید می‌کنند، رییس جمهوری آمریکا گفت که باور او مقامات جمهوری اسلامی «مذاکره خواهند کرد.»
«غلامحسین محسنی اژه‌ای»، رییس قوه قضاییه، امروز اول اردیبهشت ۱۴۰۵ تهدید کرد که «مجازات‌ها به سرعت و بدون پیچ‌وخم‌های اداری اجرا خواهند شد.»
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، اعلام کرد خارج کردن اورانیوم غنی‌شده باقی‌مانده از تأسیسات هسته‌ای ایران پس از حملات آمریکا، روندی «طولانی و دشوار» خواهد بود. رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت عملیات موسوم به «چکش نیمه‌شب» به نابودی کامل تاسیسات هسته‌ای ایران منجر شده و بازیابی مواد باقی‌مانده از این مراکز به زمان زیادی نیاز دارد.
نت‌بلاکس، سازمان مستقل پایش شبکه اینترنت در آخرین گزارش خود از سطح دسترسی به اینترنت در ایران نوشت: «در حالی که مقامات در تلاش برای ایجاد دسترسی لایه‌ای برای کاربران و مشاغل منتخب هستند، تأثیرات انسانی و آسیب‌های اقتصادی این اقدام سانسور دیجیتال همچنان رو به افزایش است.»
کانال تلگرامی دانشجویان متحد خبر داد که به رغم «غیر حضوری» بودن دانشگاه‌ها، برای ۵۰ دانشجوی دانشگاه بیرجند احکام انضباطی صادر شده است.
سازمان حقوق بشر ایران از بازداشت گسترده شهروندان ایرانی در جریان جنگ اخیر خبر داده و اعلام کرده که از زمان آغاز درگیری‌ها تاکنون دست‌کم ۳۶۴۶ نفر در سراسر کشور بازداشت شده‌اند. این سازمان مستقر در ژنو تاکید کرده است روند بازداشت شهروندان پس از آتش‌بس نیز ادامه داشته است.
خبرگزاری الجزیره به نقل از مقامات پاکستانی نوشت هیات مقدماتی ایرانی وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شده‌اند. در مقابل اما خبرگزاری صدا و سیما نوشت تاکنون هیچ هياتی از ایران به اسلام آباد پاکستان نرفته است؛ اعم از هیئت اصلی یا فرعی؛ اولیه یا ثانویه.
پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور دوشنبه‌شب بدون هیچ حادثه‌ای در آب‌های جنوبی آسیا، وارد یک کشتی تحریم شده به نام «ام/تی تیفانی» شدند.
🔴 مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ، روز دوشنبه ۳۱ فروردین، تهدید کرد که در شرایط «به اصطلاح آتش‌بس»، ارسال هرگونه فیلم و عکس به رسانه‌های فارسی‌زبان «غیرقانونی» است و شناسایی این افراد در دستور کار قرار دارد.

این تهدید یک روز پس از آن ابراز می‌شود که احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی، با اعلام شناسایی و بازداشت بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در هفته‌های اخیر، گفته بود: «بیش از ۴۰۰ نفر از افرادی که اقدام به جمع‌آوری و انتشار تصاویر از محل اصابت‌ها (موشک‌ها) و انتقال اطلاعات می‌کردند، شناسایی و دستگیر شده‌اند.»

دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۵