آژانس ایران خبر
1.93K subscribers
85.6K photos
60.3K videos
292 files
24K links
کانال آژانس ایران خبر ،رسانه ای برای تحقق آزادی،دمکراسی وبرابری در ایران

لینک پیج :
https://www.instagram.com/iran_news_ajancy/reels/

@BaharSabz95
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴کارنامه آوریل ۲۰۲۶ ایران، تصویری هولناک از یک حاکمیت جبار است که بقای خود را در گرو چوبه‌های دار می‌بیند. پس از قیام آتشین دی‌ماه، اکنون ماشین کشتار رژیم با اعدام ۲۵ نفر، از جمله ۱۲ زندانی سیاسی و یک زن، شتابی بی‌سابقه گرفته است. از قزل‌حصار تا زاهدان، جوانانی همچون امیرحسین ۱۸ ساله قربانی انتقام‌جویی سیستماتیک شدند. فراتر از اعدام‌ها، بازداشت خودسرانه نزدیک به ۱۶۰۰ نفر و قتل تحت شکنجه، نشان‌دهنده هراسی عمیق از فروپاشی است. سردخانه‌های لبریز از پیکر شهیدان، گواهی بر جنایتی است که تاریخ ایران هرگز فراموش نخواهد کرد.
#توقف_اعدام
#حقوق_بشر_ایران
#قیام_دیماه
#نه_به_جمهوری_اسلامی
#جنایت_علیه_بشریت
🔻🔺شصت‌وهشت روز حبس دیجیتال؛ جمهوری اسلامی مردم را از جهان برید

خاموشی اینترنت در ایران وارد شصت‌وهشتمین روز شده است؛ یعنی بیش از هزار و ششصد ساعت قطع و اختلال گسترده، بیش از هزار و ششصد ساعت سانسور، انزوا و سرکوب سازمان‌یافته.

مردم ایران در سال ۲۰۲۶، بخش بزرگی از سال را در حبس دیجیتال گذرانده‌اند؛ بی‌دسترسی آزاد به اینترنت جهانی، بی‌امکان ارتباط عادی با خانواده، رسانه، کار، آموزش و جهان بیرون. برای بسیاری، این قطع ارتباط از نخستین موج خاموشی دیجیتال در ژانویه آغاز شد و هنوز پایان نیافته است.

این فقط قطع اینترنت نیست؛ این یک عملیات سرکوب است. جمهوری اسلامی می‌خواهد صدای مردم را از جهان جدا کند، خبر سرکوب را پنهان کند، روایت خیابان را خفه کند و جامعه را در تاریکی نگه دارد.

اما حقیقت با قطع اینترنت خاموش نمی‌شود. هر ساعت خاموشی، سند تازه‌ای از وحشت حکومت از مردم است. حکومتی که برای بقا، حتی ارتباط ساده شهروندان با جهان را تهدید می‌بیند، پیشاپیش شکست اخلاقی و سیاسی خود را امضا کرده است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
فیلمی که پریروز تو تهران گرفتم رو براتون میفرستم
ما از بدبختی و گرسنگی داریم میمیریم
ترا بخدا به داد ما برسید
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴گزارش جدید یاشار سلطانی یک «سرگردنه‌گیری دیجیتال» را روایت می‌کند. در حالی که اینترنت برای مردم عادی به بن‌بست رسیده، شرکت همراه اول با پروژه‌ای به نام «اینترنت پرو» در حال فروش دسترسی‌های ویژه است. نکته هولناک داستان اینجاست: ۹۰ درصد سهام همراه اول متعلق به مخابرات است و مخابرات هم در قبضه ستاد اجرایی و بنیاد تعاون سپاه قرار دارد. یعنی همان نهادهایی که با یک دست اینترنت را به نام امنیت قطع می‌کنند، با دست دیگر فیلترشکن و اینترنت بدون فیلتر را به قیمت خون پدرشان به مردم می‌فروشند. این یک تجارت دو سر برد برای قدرتمندان و غارت سیستماتیک جیب شهروندان است.
#فساد_سیستماتیک
#اینترنت_طبقاتی
#مافیای_فیلترینگ
#همراه_اول
#افشاگری
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴کودکان جنگ را تحلیل نمی‌کنند، آن‌ها را در عمیق‌ترین سطح هیجانی می‌بلعند. در حالی که حاکمان با شعارهای جنگ‌طلبانه زیرساخت‌ها را به بازی گرفته‌اند، زیرساخت‌های روانی نسل آینده در حال فروپاشی است. پدیده «برانگیختگی بیش‌ازحد» و اضطراب مزمن، ارمغان حکومتی است که مسئولیت حفاظت از سلامت روان کودکان را فدای تنش‌آفرینی کرده است. والدین در این میان تنها «تنظیم‌کنندگان هیجانی» هستند که سعی می‌کنند با متد «به‌اندازه کافی خوب»، بقای روانی کودک را حفظ کنند. حقیقت تلخ این است: جنگ نه‌تنها امروزِ کودک، بلکه امنیتِ درونی و اجتماعی فردای او را هم به یغما می‌برد.
#کودکان_جنگ
#روانشناسی_بحران
#حقوق_کودک
#نه_به_جنگ
#آسیب_اجتماعی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴دونالد ترامپ در اظهاراتی بی‌سابقه و تند، مدعی شد که ایران علیرغم شعارهای تهاجمی، در پشت‌پرده ملتمسانه به دنبال توافق است. او با «ابتدایی» خواندن سلاح‌های ایران، تأکید کرد که محاصره همه‌جانبه بنادر، تهران را در بن‌بست قرار داده و راهی جز تسلیم باقی نمانده است. رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که مقامات ایران «افرادی خطرناک» هستند و آمریکا هرگز اجازه دستیابی آن‌ها به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد. وی مدعی شد که اگر مداخلات واشینگتن نبود، اکنون خاورمیانه نابود شده بود. ترامپ در پایان با لحنی تهدیدآمیز از ایران خواست پرچم سفید را بالا ببرد.
#ترامپ
#ایران_آمریکا
#جنگ_نرم
#تحریم
#مذاکره
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴گزارش تکان‌دهنده روزنامه «داگنز نی‌هیتر» پرده از تلاش‌های برنامه‌ریزی شده برای تحریف تاریخ معاصر ایران برداشت. پونه روحی در این مقاله فاش می‌کند که جریان‌های وابسته به سلطنت مخلوع، با نادیده گرفتن اسناد مستند شکنجه و کشتار، به دنبال وارونه‌سازی واقعیت هستند. این گزارش با اشاره به پاسخ‌های مبهم رضا پهلوی در استکهلم، تأکید می‌کند که فرار از پاسخگویی درباره جنایات پدر و پدربزرگش، توهین به حافظه تاریخی ملتی است که استبداد را با گوشت و پوست حس کرده‌اند. حقیقت سرکوب پهلوی، زخمی است که با شعارهای فریبنده و تمرکز بر آینده، درمان نخواهد شد.
#جنایات_پهلوی
#تاریخ_ایران
#رضا_پهلوی
#سرکوب
#حقایق_تاریخی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴امروز تمام تحلیل‌ها به یک نقطه ختم شده است: راه حل‌های میانه شکست خورده‌اند و جهان به چشم می‌بیند که تنها پاسخِ نهایی، س.رنگونی است. رژیم در اوج نابسامانی قرار دارد و فرصت‌های بی‌نظیری برای تغییر بزرگ پدیدار گشته است. بزرگترین تهدید امروز، ناباوری و اسیر شدن در تبلیغات توخالی دشمن است که می‌خواهد مانع آزاد شدن انرژی نهفته مردم شود. واقعیت این است که قفل این شرایط تنها با گسترش یگان‌های ارتش آزادی‌بخش باز می‌شود. این یک فراخوان ملی و تاریخی است؛ زمان فداکاری برای میهن فرا رسیده تا با عبور از این نظام، صلح و آزادی پایدار تضمین شود.
#قیام_تا_پیروزی
#آزادی_ایران
#ایران_بیدار
#دیکتاتور_به_پایان_سلام_کن
#ارتش_آزادی
#ارسالی
صداوسیما تلاش کرد این ماجرا دفن شود، اما حقیقت با لاپوشانی از بین نمی‌رود.
آنچه رخ داده، یک تخلف نیست؛ یک کلاهبرداری آشکار در روز روشن است.

در فروشگاه رفاه، برنج تایلندی را داخل گونیِ برنج ایرانیِ مرغوب ریخته‌اند و با چند برابر قیمت به مردم فروخته‌اند؛ یعنی تحقیر شعور مصرف‌کننده و بازی با نان مردم.
گوشی آیفون ۱۷ نیم میلیارد تومان!
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴زیست‌شناسان می‌گویند میلیون‌ها سال طول کشید تا انسان دندان درآورد، اما در تاریخ ما، یک‌باره موجوداتی منقرض‌شده مثل «کینگ رضا» سر از خاک درآورده‌اند که با منطق «بابا آب داد» کلاس اول، هنوز دنبال ارث و میراث می‌گردند. در حالی که باباهای ما پول‌توجیبی نداشتند، بابای او «ایران» را یک‌جا به جیب زد و رفت. حالا شازده در برلین، التماسِ «کمک خارجی» می‌کند تا شاید دوباره بر شانه مردم سوار شود. غافل از اینکه ما دانش‌آموزانِ مکتبِ تاریخ، یاد گرفته‌ایم که نه هیولای چکمه‌پوش را می‌خواهیم و نه هیولای نعلین‌پوش؛ ما می‌خواهیم گندم‌مان را خودمان درو کنیم.
#طنز_سیاسی
#میراث_پدری
#تاریخ_ایران
#رضا_پهلوی
#ارثیه_میلیاردی
انتقاد صریح " علی پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم " از عملکرد و رویکرد حراست های آموزش و پرورش ؛

مراسم بزرگداشت " روز معلم " در " خانه احزاب استان البرز " در یک فضای تعاملی و پرسش گرانه برگزار گردید

صدای معلم گزارش می کند ؛


*مراسم گرامی داشت « روز معلم » دوشنبه 14 اردیبهشت در « خانه ی احزاب استان البرز » با حضور جمعی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته برگزار شد .

* با وجود دعوت از مدیران آموزش و پرورش برای حضور در این نشست هیچ کدام حضور پیدا نکردند .

* مدیر صدای معلم در ابتدا ضمن تشکر از رضا قاسم پور خبرنگار صدای معلم و رییس فراکسیون اصلاح‌ طلبان و خانه احزاب استان البرز که چنین فضایی را در شرایط حاضر برای هم اندیشی معلمان فراهم کرده اند از رویکرد و عملکرد حراست های وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت :

« گزارش های رسیده به « صدای معلم » و نیز صحبت های برخی مدیران مدارس نشان می دهد که آنان به مدارس گفته اند که حضور معلمان در مدرسه برای بزرگداشت روز معلم مجاز نیست و در صورت تشکیل هر گونه جلسه و نشست ، مسئولیت آنان بر عهده خود مدیران مدارس خواهد بود .

پرسش من این است که آیا چنین چیز « قانونی » است ؟

کدام قانون و اخلاق اجازه چنین دستوری را به آنان و سایر مسئولان داده است ؟

مگر چه اتفاقی افتاده که نباید این جلسات برگزار شوند .


در شرایط آتش بس و حتی جنگ هم دلیلی برای « تعطیلی مدارس » و توجیهات رنگارنگ برای جبران آن از سوی هیچ مقام و مسئولی هم وجود ندارد .

ما تجربه جنگ 8 ساله تحمیلی بین عراق و ایران را داریم .

مگر در آن شرایط و با وجود موشک باران و بمباران ، مدرسه ای را تعطیل کردند ؟

این چه بساطی است که راه انداخته اند ؟ »


* قاسم‌ پور : در دوران پسا کرونا ، آموزش و پرورش دچار استحاله شده و با الصاق تعطیلی‌های گاه و بی ‌گاه آلودگی هوا، اعتراضات و اغتشاشات و اخیرا جنگ‌های تحمیلی زمین‌ گیر شده است ؛ لذا ذی ‌نفعان آموزش و پرورش به عنوان اضلاع ناراضی رخ نموده‌اند .

القصه، کلکسیون دانش‌ آموزان، معلمان، خانواده‌ها، وزارت ‌خانه و ادارات و حاکمیت هیچ‌ کدام از عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت راضی نیستند .

به تمامی مشکلات ذکر شده توسط دوستان حاضر در جلسه می‌توان موارد زیر را نیز سنجاق نمود :

- استفاده ابزاری از آموزش و پرورش توسط برخی از نهادها و دستگاه‌ ها

- تعیین تکلیف برای آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش که اعضا و تصمیم گیرندگانش عموما غیرفرهنگی و بی‌اطلاع از احوالات آموزش و پرورشند .

- درگیری با پدیده‌هایی چون اختلاس‌های دنباله‌ دار و بی‌امان از صندوق ذخیره فرهنگیان

- عقد قرارداد با بیمه‌های اسقاطی

- دخالت نمایندگان و سایر ذی‌ نفوذها در فرایند عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش

- سند تحول بنیادین با اصول مبهم و کلی و اجرای گزینشی

- مافیای کنکور و گزینش غیر حرفه ای معلمان و بسیاری موارد دیگر .

به نظر می‌رسد که تصمیم ‌سازان و تصمیم‌ گیران آموزش و پرورش از تحولات ساری و واقعیت‌های جاری در کف آموزش و پرورش بی اطلاعند .

زلزله‌ای هفت ریشتری باید .... !

واقعیت آن است که نه مسئولین از عملکرد آموزش و پرورش خشنودند و نه مردم به کارآمدی آن باورمند .

برای بهسازی و تعمیرات اساسی در آموزش و پرورش چاره‌ای جز رجوع به تجربیات کشورهای توسعه یافته و توسل به خرد جمعی در آموزش و پرورش نیست » .


* در ادامه ؛ امیر عطاران ، معلم و نویسنده کتاب متنی را با محتوای زیر خطاب به حاضران قرائت کرد :
« تقدیم به اهلِ دِماغ
« از دِماغ تا دَماغ؛ وقتی صورت، مسلخِ سیرت می‌شود »

هرچند میانِ « دِماغ » تا « دَماغ » تنها به اندازه‌ یک «حرکت» فاصله است، اما در جغرافیای انسانی، فرسنگ‌ها شکاف است میانِ دَماغ تا دِماغ ! که گویی صعود و سقوطِ آدمی،در توازن و حرکت میانِ همین دو کلمه نهفته است .

فاجعه آن جاست که آدمی را نه با ترازوی « دِماغ »،که با معیارِ «دَماغ» قضاوت کنند؛ و از یاد ببرند که اصالتِ و هویت آدمی به دِماغ است نه به دَماغ .

نمی‌دانم در این روزگارِ چه شده که برخی چنان سرگرمِ « دَماغ » شده‌اند که گویی دِماغ را از یاد برده اند؛ و چنان بر دَماغِ خویش می ‌نازند که گویی دِماغ را به کلی از فراموش کرده اند و چقدر تلخ و دردآور است آن گاه که ثروت‌، خرجِ دَماغ می‌شود ، در حالی که اندکی بر دِماغِ خویش اندیشه نمی دارند .....
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام
اهل مهاباد هستم و میخواستم بگم که از بعد از آتش بس جنگ اخیر خیلی از مردم به صف بیکارها اضافه شدن و همه دارن میمیرن از گرسنگی.
سپاه هم از بازی دست بر نمیداره و حاضر نیست کوتاه بیاد چون میترسه مردم بر علیهش بلند شن.
و به این خاطر حاضره جون و مال مردومو به خطر بندازه و دومرتبه ایران رو به جنگ و به خاک و خون بکشه...
بابا مردیم ، بسه جنگ، به کی باید بگیم که ما دیگه جنگ نمیخواهیم ، چی از جون ما میخواهید ، بذارید نفس بکشیم و زندگی کنیم !
منفور بین‌المللی
غلامحسین محسنی اژه‌ای که به دلیل نقض فاحش حقوق بشر توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم شده است، همچنان به هدایت پاکسازی قضایی جوانان ایران - به ویژه کسانی که در جریان قیام ژانویه ۲۰۲۶ دستگیر شده‌اند - ادامه می‌دهد.
در حالی که بر اساس گزارش نهاد بین‌المللی پایش اینترنت نت‌بلاکس، ایران وارد شصت‌ونهمین روز قطعی گسترده اینترنت بین‌المللی شده، حسین سیمایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نسبت به ادامه این وضعیت هشدار داده و گفته است که «تداوم اختلال اینترنت برای عموم مردم، ضد امنیت ملی است.»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این کلیپ رو نگاه کنید. مشخص میشه که لاریجانی در خانه امن بوده و توسط افرادی لو داده شده.
سپا.ه پاس.داران بقدری در بین مردم منفور و مطرود هست که هر کس وظیفه انسانی خود میداند که این هیولاها را به هر نحو از بین ببرد!
ضمنا نمازش هم به کمر خودش و پدر زنش بزنه!
#نه_شاه_نه_شیخ #Iran
گفته بودم نمی‌گذارم داغ برادر عزیز و سربدارم #وحيد_بنى‌عامريان سرد شود.
امشب برایش تاج گلی گذاشتم و میخواهم کمی از او برایتان بگویم.
لطفا تا آخر مطلب همراه شوید؛
برادرم وحید در سال۹۳با مجاهدین آشنا شد.
یک دانشجوی نخبه و پر از شور وشوق زندگی.
هنوز درکی از آزمایشات پیش رو نداشت
انتخابی جدید کرد، از آزمایشات یکی پس از دیگری عبور کرد و انسانی دیگر شد.
حلاوت ناشی از فدا و صداقت را میشد در تک تک خطوط سیمای جوان و معصومش دید،
در ارزشهای انسانی #مجاهدین ذوب شده بود، مثل تشنه ای که در کویر به شربت گوارایی رسیده باشد،
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴شما فقط قیمتا رو ببین

این در حالیه که هفته پیش به گزارش تسنیم، افزایش قیمت روغن توسط دبیر انجمن روغن نباتی ایران تکذیب شد!

چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۵