دونالد ترامپ نوشت:
"رییسجمهور فرانسه، امانوئل مکرون، که به دنبال جلب توجه رسانهای است، به اشتباه گفته که من نشست گروه هفت در کانادا را ترک کردم تا برای دستیابی به آتشبس میان اسرائیل و ایران به واشینگتن بازگردم اشتباه است! او هیچ ایدهای ندارد چرا من اکنون در مسیر بازگشت به واشینگتن هستم، اما قطعا هیچ ربطی به آتشبس ندارد. موضوع بسیار بزرگتری در میان است. چه عمدا باشد و چه نه، امانوئل همیشه اشتباه میکند. منتظر باشید!"
"رییسجمهور فرانسه، امانوئل مکرون، که به دنبال جلب توجه رسانهای است، به اشتباه گفته که من نشست گروه هفت در کانادا را ترک کردم تا برای دستیابی به آتشبس میان اسرائیل و ایران به واشینگتن بازگردم اشتباه است! او هیچ ایدهای ندارد چرا من اکنون در مسیر بازگشت به واشینگتن هستم، اما قطعا هیچ ربطی به آتشبس ندارد. موضوع بسیار بزرگتری در میان است. چه عمدا باشد و چه نه، امانوئل همیشه اشتباه میکند. منتظر باشید!"
😁12👏7
تلویزیون پارس اسرائیل🇮🇱
Photo
به گزارش "تایمز اسرائیل" تصاویر منتشرشده توسط شرکت ماهوارهای "پلانت لبز" (Planet Labs) در روز دوشنبه ۱۶ ژوئن، تخریب سنگین تأسیسات و تجهیزات در پایگاه موشکی شمال تبریز را نشان میدهد که هدف حملات هوایی اسرائيل قرار گرفته است. در این تصاویر، ساختمانها و خودروهایی دیده میشوند که نابود شده است و نشانههایی از سوختگی گسترده در پوشش گیاهی منطقه وجود دارد. در یکی از عکسها بقایای سه پرتابگر موشک منهدمشده بهوضوح قابل مشاهده است. ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که حدود یکسوم از پرتابگرهای موشک بالستیک ایران را از بین برده است. اسرائیل ظرف چهار روز اخیر به بسیاری از پایگاههای موشکی و تاسیسات نظامی ایران در شهرهای مختلف حمله کرده است. این حملات به گفته منابع اسرائیلی خسارات سنگینی به توان نظامی جمهوری اسلامی وارد کردهاند. به گزارش "تایمز اسرائیل" تصاویر منتشرشده توسط شرکت ماهوارهای "پلانت لبز" (Planet Labs) در روز دوشنبه ۱۶ ژوئن، تخریب سنگین تأسیسات و تجهیزات در پایگاه موشکی شمال تبریز را نشان میدهد که هدف حملات هوایی اسرائيل قرار گرفته است. در این تصاویر، ساختمانها و خودروهایی دیده میشوند که نابود شده است و نشانههایی از سوختگی گسترده در پوشش گیاهی منطقه وجود دارد. در یکی از عکسها بقایای سه پرتابگر موشک منهدمشده بهوضوح قابل مشاهده است. ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که حدود یکسوم از پرتابگرهای موشک بالستیک ایران را از بین برده است. اسرائیل ظرف چهار روز اخیر به بسیاری از پایگاههای موشکی و تاسیسات نظامی ایران در شهرهای مختلف حمله کرده است. این حملات به گفته منابع اسرائیلی خسارات سنگینی به توان نظامی جمهوری اسلامی وارد کردهاند.
👍8❤4😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🛑سهشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
در کارخانه مس شهر بابک تمام مخزنهای اکسیژن را خالی کردند، منبعهای آب را بستند و در حال تعطیلی هستند. اما پول ما را ندادهاند و کارگران بیپول ماندهاند
در کارخانه مس شهر بابک تمام مخزنهای اکسیژن را خالی کردند، منبعهای آب را بستند و در حال تعطیلی هستند. اما پول ما را ندادهاند و کارگران بیپول ماندهاند
🤬7😁4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویدیوی ارسالشده به ایراناینترنشنال نشان میدهد سهشنبه ۲۷ خرداد آب را با تانکر در نیاوران تهران توزیع میکنند. یکی از شهروندان با طعنه میگوید: «قدرت اول منطقه پس از سه روز قطعی آب تانکر آورده است.»
👍11❤3
خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، با تایید حمله سایبری به بانک سپه و اختلال در خدمات آنلاین آن، اعلام کرد بهدلیل پشتیانی بانک سپه از برخی جایگاه های سوخت ممکن است در ساعات آینده اختلالاتی در برخی پمپ بنزینها ایجاد شود. بر اساس گزارش شهروندان و پیام مخاطبان ایران اینترنشنال، بانک «سپه» بهطور کامل از دسترس خارج شده و دسترسی به حسابها به صورت آنلاین از دست رفته است. گروه هکری «گنجشک درنده» مسئولیت حمله سایبری به بانک سپه را برعهده گرفت.
👍6❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🛑تمومی شعبه های بانکی یا بسته هستند یا نمیشه اصلا ازشون پول کشید.
از صبح تا الآن دارم دربهدر میرم دنبال یه عابربانک تا شاید بتونم یکم پول بکشم، تا حالا حداقل ده تا عابر بانک بودم. همشون خالی از پولن.
از صبح تا الآن دارم دربهدر میرم دنبال یه عابربانک تا شاید بتونم یکم پول بکشم، تا حالا حداقل ده تا عابر بانک بودم. همشون خالی از پولن.
😁8❤2
نیما رجب پور سردبیر خبر شبکه دو سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حمله روز دوشنبه اسرائیل کشته شد. اطلاعات چندانی از نیما رجب پور نیست جز چند عکس که او را در اماکن زیارتی امامان شیعه در عراق نشان میدهد.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بازوی تبلیغاتی رژیم جمهوری اسلامی ایران است و اسرائیل اعلام کرده بود که قصد دارد به آنجا حمله کند.
از یک دهه پیش، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوی سرکوب مردم ایران، از سوی ایالات متحده تحت تحریم بود. کارکنان این سازمان با نظارت و بررسی نهادهای امنیتی گزینش میشوند.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بازوی تبلیغاتی رژیم جمهوری اسلامی ایران است و اسرائیل اعلام کرده بود که قصد دارد به آنجا حمله کند.
از یک دهه پیش، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوی سرکوب مردم ایران، از سوی ایالات متحده تحت تحریم بود. کارکنان این سازمان با نظارت و بررسی نهادهای امنیتی گزینش میشوند.
👏12👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ترامپ: باید برگردم واشنگتن. یه اتفاق خیلی مهم داره میفته. شما هم میتونید ببینید من چی میبینم. باید هر چه زودتر برگردم. یه اتفاق خیلی مهم داره میفته.
🔥9👍2
تلویزیون پارس اسرائیل🇮🇱
Photo
در حالیکه رهبران گروه هفت در بیانیهای خواستار کاهش تنش بین ایران و اسرائیل شدند، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این بیانیه مشترک را امضاء نکرد.
فاکس نیوز بامداد سه شنبه در گزارشی نوشت در بیانیه مشترک رهبران گروه هفت از جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل خواسته شد تنشها را کاهش دهند.
یک مقام کاخ سفید درباره عدم تمایل دونالد ترامپ به امضای این بیانیه مشترک گفت: «تحت رهبری قاطع رئیس جمهور ترامپ، ایالات متحده دوباره رهبری تلاشها برای برقراری صلح در سراسر جهان را بر عهده گرفته است. رئیس جمهور ترامپ به تلاش برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هستهای ادامه خواهد داد.»
رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست رهبران گروه هفت به استان اَلبرتا در غرب کانادا سفر کرده بود، دوشنبه شب بعد از ضیافت شام، سفر خود را برای جلسه محرمانه مهمی در کاخ سفید درباره جمهوری اسلامی ایران، نیمه کاره گذاشت و به واشنگتن بازگشت. کارولین لویت سخنگوی کاخ سفید در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد بهدلیل آنچه در خاورمیانه در جریان است، رئیس جمهوری ترامپ دوشنبه شب، پس از ضیافت شام با سران کشورها، کانادا را به مقصد واشنگتن ترک میکند.
دونالد ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود «تروث سوشال» نوشت: (حکومت) ایران باید «توافق» را امضا میکرد. این مایه شرمساری و تلف شدن جان انسانها است.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: «ساده بیان کردم که ایران نمیتواند سلاح هستهای داشته باشد. این را بارها و بارها گفتم. همه باید فورا تهران را تخلیه کنند!»
همزمان در روز دوشنبه، وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد در طول دو روز آخر هفته میلادی (شنبه و یکشنبه) دستور اعزام توانایی های اضافی به منطقه تحت کنترل سنتکام را صادر کرده است.
پیت هگست وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس گفت، «ما گوش به زنگیم. ما آمادهایم. از اول دائما این پیام را دادهایم که ما برای دفاع از مردممان و داراییمان در منطقه هستیم.»
بامداد سه شنبه گروه هفت در بیانیه خود خواستار پایان تنش حکومت ایران و اسرائیل شد. در این بیانیه تاکید شده که حل بحران جمهوری اسلامی ایران موجب کاهش گسترده تنشها در خاورمیانه و از جمله آتشبس در غزه خواهد شد.
در این بیانیه، گروه هفت تاکید کرده که جمهوری اسلامی ایران هرگز نباید به سلاح هستهای دست پیدا کند و از اسرائیل برای دفاع از خود حمایت شده است.
فاکس نیوز بامداد سه شنبه در گزارشی نوشت در بیانیه مشترک رهبران گروه هفت از جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل خواسته شد تنشها را کاهش دهند.
یک مقام کاخ سفید درباره عدم تمایل دونالد ترامپ به امضای این بیانیه مشترک گفت: «تحت رهبری قاطع رئیس جمهور ترامپ، ایالات متحده دوباره رهبری تلاشها برای برقراری صلح در سراسر جهان را بر عهده گرفته است. رئیس جمهور ترامپ به تلاش برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هستهای ادامه خواهد داد.»
رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست رهبران گروه هفت به استان اَلبرتا در غرب کانادا سفر کرده بود، دوشنبه شب بعد از ضیافت شام، سفر خود را برای جلسه محرمانه مهمی در کاخ سفید درباره جمهوری اسلامی ایران، نیمه کاره گذاشت و به واشنگتن بازگشت. کارولین لویت سخنگوی کاخ سفید در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد بهدلیل آنچه در خاورمیانه در جریان است، رئیس جمهوری ترامپ دوشنبه شب، پس از ضیافت شام با سران کشورها، کانادا را به مقصد واشنگتن ترک میکند.
دونالد ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود «تروث سوشال» نوشت: (حکومت) ایران باید «توافق» را امضا میکرد. این مایه شرمساری و تلف شدن جان انسانها است.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: «ساده بیان کردم که ایران نمیتواند سلاح هستهای داشته باشد. این را بارها و بارها گفتم. همه باید فورا تهران را تخلیه کنند!»
همزمان در روز دوشنبه، وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد در طول دو روز آخر هفته میلادی (شنبه و یکشنبه) دستور اعزام توانایی های اضافی به منطقه تحت کنترل سنتکام را صادر کرده است.
پیت هگست وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس گفت، «ما گوش به زنگیم. ما آمادهایم. از اول دائما این پیام را دادهایم که ما برای دفاع از مردممان و داراییمان در منطقه هستیم.»
بامداد سه شنبه گروه هفت در بیانیه خود خواستار پایان تنش حکومت ایران و اسرائیل شد. در این بیانیه تاکید شده که حل بحران جمهوری اسلامی ایران موجب کاهش گسترده تنشها در خاورمیانه و از جمله آتشبس در غزه خواهد شد.
در این بیانیه، گروه هفت تاکید کرده که جمهوری اسلامی ایران هرگز نباید به سلاح هستهای دست پیدا کند و از اسرائیل برای دفاع از خود حمایت شده است.
👏8❤2👍1
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری ایالات متحده، روز سهشنبه در واکنش به برخی گزارشها درباره تماس با ایران برای آغاز مذاکرات صلح، این ادعاها را تکذیب کرد. ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» نوشت: «من به هیچ شکل یا روشی برای «مذاکرات صلح» با ایران تماس نگرفتهام. این صرفاً یک خبرسازی کاملاً ساختگی و نادرست دیگر است!» او تأکید کرد: «اگر آنها خواهان مذاکره هستند، راه ارتباط با من را میدانند. آنها باید همان توافقی را که روی میز بود میپذیرفتند، کاری که میتوانست جان انسانهای زیادی را نجات دهد.
👏8👍1
👏10
🔶 واشنگتنپست: آمریکا باید درباره مداخله برای تغییر رژیم در ایران با احتیاط تصمیم بگیرد
روزنامه واشنگتنپست هشدار داده که مداخله آمریکا در درگیری میان اسرائیل و ایران با هدف سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی میتواند "پیامدهای خطرناکی" داشته باشد و باید با دقت بررسی شود.
به نوشته این روزنامه، شواهد نشان میدهند که "هدف واقعی بنیامین نتانیاهو احتمالاً تضعیف عمیق ساختار دولت ایران است تا این حملات به فروپاشی جمهوری اسلامی سرعت ببخشد".
واشنگتنپست در ادامه با اشاره به تجربههای گذشته، از جمله حملات هوایی آمریکا و اروپا در سال ۲۰۱۱ که به سرنگونی معمر قذافی منجر شد، نوشته است این سیاست لیبی را به کشوری ناپایدار تبدیل کرد.
در این مقاله همچنین به تجربه ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان اشاره شده و آمده است که "سرنگونی یک حکومت با بمباران آسان است، اما جایگزینی آن با حکومتی میانهرو و مشروع بسیار دشوار خواهد بود."
بنیامین نتانیاهو روز گذشته در مصاحبهای با شبکه خبری ABC احتمال کشتن علی خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی، را رد نکرد و گفت این کار "باعث تشدید درگیری نمیشود؛ بلکه به آن پایان میدهد."
روزنامه واشنگتنپست هشدار داده که مداخله آمریکا در درگیری میان اسرائیل و ایران با هدف سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی میتواند "پیامدهای خطرناکی" داشته باشد و باید با دقت بررسی شود.
به نوشته این روزنامه، شواهد نشان میدهند که "هدف واقعی بنیامین نتانیاهو احتمالاً تضعیف عمیق ساختار دولت ایران است تا این حملات به فروپاشی جمهوری اسلامی سرعت ببخشد".
واشنگتنپست در ادامه با اشاره به تجربههای گذشته، از جمله حملات هوایی آمریکا و اروپا در سال ۲۰۱۱ که به سرنگونی معمر قذافی منجر شد، نوشته است این سیاست لیبی را به کشوری ناپایدار تبدیل کرد.
در این مقاله همچنین به تجربه ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان اشاره شده و آمده است که "سرنگونی یک حکومت با بمباران آسان است، اما جایگزینی آن با حکومتی میانهرو و مشروع بسیار دشوار خواهد بود."
بنیامین نتانیاهو روز گذشته در مصاحبهای با شبکه خبری ABC احتمال کشتن علی خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی، را رد نکرد و گفت این کار "باعث تشدید درگیری نمیشود؛ بلکه به آن پایان میدهد."
❤7🔥2👍1👎1
🔶 آژانس انرژی اتمی: سانتریفیوژهای سایت نطنز احتمالاً نابود شدهاند
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی تأیید کرد که حمله اسرائیل به تأسیسات غنیسازی نطنز خسارات گستردهای وارد کرده است.
او در گفتوگویی با بیبیسی جهانی اعلام کرد که بر اثر قطع ناگهانی برق ناشی از حمله روز جمعه اسرائیل به نظنز، سانتریفیوژهای تأسیسات زیرزمینی این مرکز "احتمالاً بهشدت آسیب دیدهاند، اگر نگوییم بهکلی نابود شدهاند." به گفته گروسی، ساختمان بالادستی تأسیسات نطنز، شامل بخش آزمایشی غنیسازی سوخت، "کاملاً ویران شده است."
گروسی افزود که هرچند سالن زیرزمینی حاوی سانتریفیوژها مستقیماً هدف حمله قرار نگرفته، اما قطع برق میتواند سبب خرابی گسترده ماشینهای حساس شود.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی تأیید کرد که در حملهای جداگانه به مرکز فناوری هستهای اصفهان، چهار ساختمان کلیدی از جمله آزمایشگاه مرکزی شیمی، تأسیسات تبدیل اورانیوم، مرکز ساخت سوخت راکتور تهران و یک مجموعه در حال ساخت برای تبدیل هگزافلوراید اورانیوم به فلز اورانیوم، منهدم شدهاند.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی تأیید کرد که حمله اسرائیل به تأسیسات غنیسازی نطنز خسارات گستردهای وارد کرده است.
او در گفتوگویی با بیبیسی جهانی اعلام کرد که بر اثر قطع ناگهانی برق ناشی از حمله روز جمعه اسرائیل به نظنز، سانتریفیوژهای تأسیسات زیرزمینی این مرکز "احتمالاً بهشدت آسیب دیدهاند، اگر نگوییم بهکلی نابود شدهاند." به گفته گروسی، ساختمان بالادستی تأسیسات نطنز، شامل بخش آزمایشی غنیسازی سوخت، "کاملاً ویران شده است."
گروسی افزود که هرچند سالن زیرزمینی حاوی سانتریفیوژها مستقیماً هدف حمله قرار نگرفته، اما قطع برق میتواند سبب خرابی گسترده ماشینهای حساس شود.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی تأیید کرد که در حملهای جداگانه به مرکز فناوری هستهای اصفهان، چهار ساختمان کلیدی از جمله آزمایشگاه مرکزی شیمی، تأسیسات تبدیل اورانیوم، مرکز ساخت سوخت راکتور تهران و یک مجموعه در حال ساخت برای تبدیل هگزافلوراید اورانیوم به فلز اورانیوم، منهدم شدهاند.
👍6❤3
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 درگیری ایران و اسرائیل؛ روز پنجم
همزمان با آغاز روز پنجم تقابل میان اسرائیل و جمهوری اسلامی، تصاویری از سوی کاربران شبکههای اجتماعی از آنچه انفجار در پادگان حشمتیه در شرق تهران خوانده میشود منتشر شده است. در تبریز هم چندین صدای انفجار پیاپی شنیده شده است. برخی شهروندان، شامگاه در محورهای خروجی از تهران شمار زیادی از افراد پیاده را مشاهده کردهاند که گفته میشود در "مرکز نگهداری معتادان" نگهداری میشدهاند و از این مرکز فرار کردهاند.
همزمان با آغاز روز پنجم تقابل میان اسرائیل و جمهوری اسلامی، تصاویری از سوی کاربران شبکههای اجتماعی از آنچه انفجار در پادگان حشمتیه در شرق تهران خوانده میشود منتشر شده است. در تبریز هم چندین صدای انفجار پیاپی شنیده شده است. برخی شهروندان، شامگاه در محورهای خروجی از تهران شمار زیادی از افراد پیاده را مشاهده کردهاند که گفته میشود در "مرکز نگهداری معتادان" نگهداری میشدهاند و از این مرکز فرار کردهاند.
👍8❤2