Forwarded from ارتش دفاعى اسرائيل
مستند فعالیت تیپ کفیر: گروهی از تروریستهای مسلح در حین فعالیت در منطقه ‘گورستان قدیمی’ خان یونس حذف شدند.
نیروهای یگان ویژه حروب تحت فرماندهی تیپ کفیر، هفته گذشته تروریستهای مسلحی را که در منطقه ‘گورستان قدیمی’ در خان یونس فعالیت میکردند و تهدیدی برای نیروهای فعال در منطقه بودند شناسایی کردند.
نیروها هواگرد نیروی هوایی را راهنمایی کردند که به ساختمانی که تروریستها در آن فعالیت میکردند حمله کرد و آنها را از بین برد.
بر روی اجساد تروریستها، سلاحهای کلاچنیکف، موشکهای RPG، نارنجک و مواد منفجره کشف شد.
در فعالیت دیگری در منطقه، نیروها پرتابگرهای راکت را شناسایی و نابود کردند.
نیروهای ارتش اسرائیل تحت فرماندهی جنوب به عملیات خود علیه سازمانهای تروریستی در نوار غزه ادامه خواهند داد تا از شهروندان اسرائیل محافظت کنند.
نیروهای یگان ویژه حروب تحت فرماندهی تیپ کفیر، هفته گذشته تروریستهای مسلحی را که در منطقه ‘گورستان قدیمی’ در خان یونس فعالیت میکردند و تهدیدی برای نیروهای فعال در منطقه بودند شناسایی کردند.
نیروها هواگرد نیروی هوایی را راهنمایی کردند که به ساختمانی که تروریستها در آن فعالیت میکردند حمله کرد و آنها را از بین برد.
بر روی اجساد تروریستها، سلاحهای کلاچنیکف، موشکهای RPG، نارنجک و مواد منفجره کشف شد.
در فعالیت دیگری در منطقه، نیروها پرتابگرهای راکت را شناسایی و نابود کردند.
نیروهای ارتش اسرائیل تحت فرماندهی جنوب به عملیات خود علیه سازمانهای تروریستی در نوار غزه ادامه خواهند داد تا از شهروندان اسرائیل محافظت کنند.
👏17
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد تا آخر اسفند امسال ۸۰۰ هزار تن دیگر از افغانستانیهای ساکن ایران از این کشور اخراج خواهند شد.
اسکندر مؤمنی که به مشهد سفر کرده، دوشنبه ۲۷ مرداد گفت تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر و تبعه افغانستانی از مرزهای ایران خارج شده و بازگشت حدود ۲ میلیون نفر از ۶ میلیون افغانستانی ساکن ایران در سال جاری، در دستور کار است.
به گزارش رسانههای ایران، او افغانستانیهایی که دولت جمهوری اسلامی عزم اخراج آنها در هفتهها و ماههای آتی را دارد، کسانی توصیف کرد که «بهصورت غیرقانونی و غیرمجاز» وارد ایران شدهاند.
به گفته اسکندر مؤمنی، بیش از ۷۰ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار افغانستانی که تاکنون از ایران رفتهاند، «خودمعرف» بودهاند (خود را به نهادهای قانونی ایران معرفی کردهاند) و اکثراً از طریق مرزهای استان خراسان رضوی به زادگاهشان بازگشتهاند.
وزیر کشور جمهوری اسلامی اظهار داشت که بازگشت این اتباع خارجی «عزتمندانه» انجام خواهد شد و این موضع به معنای «مهاجرتستیزی» نیست.
اسکندر مؤمنی که به مشهد سفر کرده، دوشنبه ۲۷ مرداد گفت تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر و تبعه افغانستانی از مرزهای ایران خارج شده و بازگشت حدود ۲ میلیون نفر از ۶ میلیون افغانستانی ساکن ایران در سال جاری، در دستور کار است.
به گزارش رسانههای ایران، او افغانستانیهایی که دولت جمهوری اسلامی عزم اخراج آنها در هفتهها و ماههای آتی را دارد، کسانی توصیف کرد که «بهصورت غیرقانونی و غیرمجاز» وارد ایران شدهاند.
به گفته اسکندر مؤمنی، بیش از ۷۰ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار افغانستانی که تاکنون از ایران رفتهاند، «خودمعرف» بودهاند (خود را به نهادهای قانونی ایران معرفی کردهاند) و اکثراً از طریق مرزهای استان خراسان رضوی به زادگاهشان بازگشتهاند.
وزیر کشور جمهوری اسلامی اظهار داشت که بازگشت این اتباع خارجی «عزتمندانه» انجام خواهد شد و این موضع به معنای «مهاجرتستیزی» نیست.
👎8❤3
تلویزیون پارس اسرائیل🇮🇱
Photo
آخرین آمار وضعیت سدهای ایران تا ۲۵ مرداد نشان میدهد، ذخیره آبی ۳ سد کشور صفر شده و حجم آب موجود در مخازن کل سدهای مهم ۴۱ درصد است. بنا بر این آمار میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی تا ۲۵ مرداد ماه معادل ۲۳.۸۱ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۴۰.۸۹ میلیارد مترمکعب بوده، ۴۲ درصد کاهش داشته است. همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل با ۲۲ درصد کاهش مواجه بوده است. حجم آب موجود مخازن سدها در ایران اکنون ۲۱.۰۰ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا ۲۵ مرداد ، ۴۱ درصد بوده است. وضعیت برخی از سدهای مهم کشور نشان میدهد که ذخیره آب در ۳ سد شیمیل و نیان استان هرمزگان، رودبال داراب استان فارس و سد وشمگسر، گلستان،صفر شده است. وضعیت در سدهای دیگر نیز چندان تفاوتی ندارد، بهطوری که سد لار تهران تنها ۵ درصد، سدهای دوستی و طرق استان خراسان رضوی به ترتیب ۵ و ۶ درصد، سد پانزده خرداد حوضه قمرود تنها ۸ درصد، سد استقلال و سرنی استان هرمزگان به ترتیب ۳ و ۱۳ درصد، سد سفیدرود گیلان تنها ۴ درصد، سد تنگوئه سیرجان استان کرمان ۷ درصد و سد وساوه استان مرکزی تنها ۷ درصد آب دارند.
🤬11
عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفته است تعداد زیادی از پرستاران از سیستم درمانی کشور خارج شدهاند.
او گفت: «تقریبا ۱۹۰۰ نفر از همکاران ما در گروه پرستاری بازنشسته شدند و از مدار خدمت خارج شدند. علاوه بر این، نزدیک به ۲۱۵۰ نفر نیز بنا به دلایل مختلفی یا استعفا دادند، یا ترک شغل کردند و یا مرخصیهای طولانیمدت گرفتند.»
عبادی افزود: «در چنین شرایطی، استخدامهایی که انجام میدهیم به سختی میتواند تنها نشتیهای سیستم را جبران کند، چه برسد به رفع کامل کمبودها.»
به گفته معاون پرستاری وزارت بهداشت، فشار کاری بالا، شرایط سخت شغلی و مشکلات معیشتی از مهمترین عواملی است که موجب شده شمار زیادی از پرستاران در سال گذشته از سیستم درمانی کشور جدا شوند.
او گفت: «تقریبا ۱۹۰۰ نفر از همکاران ما در گروه پرستاری بازنشسته شدند و از مدار خدمت خارج شدند. علاوه بر این، نزدیک به ۲۱۵۰ نفر نیز بنا به دلایل مختلفی یا استعفا دادند، یا ترک شغل کردند و یا مرخصیهای طولانیمدت گرفتند.»
عبادی افزود: «در چنین شرایطی، استخدامهایی که انجام میدهیم به سختی میتواند تنها نشتیهای سیستم را جبران کند، چه برسد به رفع کامل کمبودها.»
به گفته معاون پرستاری وزارت بهداشت، فشار کاری بالا، شرایط سخت شغلی و مشکلات معیشتی از مهمترین عواملی است که موجب شده شمار زیادی از پرستاران در سال گذشته از سیستم درمانی کشور جدا شوند.
👍5❤1
مهدی طباطبایی، معاون اطلاعرسانی دفتر مسعود پزشکیان، در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا گفته کشور پس از گذشت حدود ۵۰ روز از جنگ با اسرائیل، همچنان در وضعیتی بیثبات و در معرض تهدید قرار دارد.او گفته «بالاخره ما هم درگیر جنگ شدیم و هم شرایط پیشاجنگ، شبیه جنگ بود، چون تحریم حداکثری و تهدید حداکثری وجود داشت و هم الان که حدود ۵۰ روز از توقف جنگ گذشته، هنوز هم شرایط خیلی باثبات نبوده و دائم در معرض تهدید هستیم.»
👍4❤1
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته است با گذشت نزدیک به دو ماه از پایان جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل، اختلال گسترده در سامانه جیپیاس همچنان ادامه دارد و تاکسیهای اینترنتی و خدمات نقشهخوانی را با مشکل روبهرو کرده است.
این اختلالها از زمان حملات اسرائیل در ماه ژوئن آغاز شد و هنوز پابرجاست.
ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، این اختلالات را «تصمیم امنیتی» خوانده و گفته بود هدف آن حفاظت از جان مردم در برابر تهدیدات دشمن است.
رانندگان تاکسیهای اینترنتی میگویند موقعیت کاربران روی نقشه گاه صدها کیلومتر جابهجا نشان داده میشود و ادامه این وضعیت کسبوکار آنها را مختل کرده است.
این اختلالها از زمان حملات اسرائیل در ماه ژوئن آغاز شد و هنوز پابرجاست.
ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، این اختلالات را «تصمیم امنیتی» خوانده و گفته بود هدف آن حفاظت از جان مردم در برابر تهدیدات دشمن است.
رانندگان تاکسیهای اینترنتی میگویند موقعیت کاربران روی نقشه گاه صدها کیلومتر جابهجا نشان داده میشود و ادامه این وضعیت کسبوکار آنها را مختل کرده است.
👍5❤1
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، امروز دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ در نشست خبری هفتگی خود گفت: «سه کشور اروپایی عضو برجام هیچ حقی برای استفاده از مکانیسم ماشه ندارند.»
«مکانیسم ماشه» اصطلاحی است که در توافق هستهای برجام گنجانده شد. طبق این سازوکار، اگر یکی از طرفهای برجام ادعا کند که جمهوری اسلامی به تعهداتش عمل نکرده است، میتواند موضوع را به کمیسیون مشترک برجام ارجاع دهد. اگر اختلاف حل نشود، نهایتا آن کشور حق دارد موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل ببرد.
«مکانیسم ماشه» اصطلاحی است که در توافق هستهای برجام گنجانده شد. طبق این سازوکار، اگر یکی از طرفهای برجام ادعا کند که جمهوری اسلامی به تعهداتش عمل نکرده است، میتواند موضوع را به کمیسیون مشترک برجام ارجاع دهد. اگر اختلاف حل نشود، نهایتا آن کشور حق دارد موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل ببرد.
👍5❤1👎1
دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده، در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «فردا روز بزرگی در کاخ سفید خواهد بود. هرگز این تعداد رهبر اروپایی همزمان در اینجا حضور نداشتهاند. افتخار بزرگی است که میزبان آنها هستم!»
قرار است ولودیمیر زلنسکی، رئیسجمهور اوکراین، این هفته برای گفتوگو با ترامپ به واشنگتن سفر کند و در نشستی با حضور چندین رهبر اروپایی شرکت نماید. در این نشست مارک روتِه دبیرکل ناتو، اورزولا فوندرلاین رئیس کمیسیون اروپا، فریدریش مرتس صدراعظم آلمان، الکساندر استاب رئیسجمهور فنلاند، جورجیا ملونی نخستوزیر ایتالیا، امانوئل مکرون رئیسجمهور فرانسه و کییر استارمر نخستوزیر بریتانیا حضور خواهند داشت.
قرار است ولودیمیر زلنسکی، رئیسجمهور اوکراین، این هفته برای گفتوگو با ترامپ به واشنگتن سفر کند و در نشستی با حضور چندین رهبر اروپایی شرکت نماید. در این نشست مارک روتِه دبیرکل ناتو، اورزولا فوندرلاین رئیس کمیسیون اروپا، فریدریش مرتس صدراعظم آلمان، الکساندر استاب رئیسجمهور فنلاند، جورجیا ملونی نخستوزیر ایتالیا، امانوئل مکرون رئیسجمهور فرانسه و کییر استارمر نخستوزیر بریتانیا حضور خواهند داشت.
👍7❤1
محمد مصطفی، نخستوزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد پس از دستیابی به آتشبس در نوار غزه، یک «کمیته موقت اداره غزه» تشکیل خواهد شد که تحت اختیار دولت فلسطین فعالیت میکند.
او در نشست خبری مشترک با بدر عبدالطیف، وزیر خارجه مصر، در گذرگاه رفح گفت: «غزه بخش جداییناپذیر کشور ماست و دولت فلسطین تنها نهاد اجرایی قانونی برای مدیریت امور آن است.»
این اظهارات در حالی بیان میشود که کابینه امنیتی اسرائیلطرحی را برای تصرف تدریجی نوار غزه تصویب کرد. این طرح شامل تخلیه نزدیک به یک میلیون نفر از ساکنان غزهسیتی به سمت جنوب و سپس اجرای حملات درون شهری است. مرحله دوم نیز بازپسگیری اردوگاههای مرکزی غزه را در بر میگیرد که بسیاری از آنها به ویرانه تبدیل شدهاند.
او در نشست خبری مشترک با بدر عبدالطیف، وزیر خارجه مصر، در گذرگاه رفح گفت: «غزه بخش جداییناپذیر کشور ماست و دولت فلسطین تنها نهاد اجرایی قانونی برای مدیریت امور آن است.»
این اظهارات در حالی بیان میشود که کابینه امنیتی اسرائیلطرحی را برای تصرف تدریجی نوار غزه تصویب کرد. این طرح شامل تخلیه نزدیک به یک میلیون نفر از ساکنان غزهسیتی به سمت جنوب و سپس اجرای حملات درون شهری است. مرحله دوم نیز بازپسگیری اردوگاههای مرکزی غزه را در بر میگیرد که بسیاری از آنها به ویرانه تبدیل شدهاند.
👍6❤1
محمدرضا عارف، معاون اول مسعود پزشکیان در جلسه هماندیشی با روسای دانشگاهها گفت: «ما اهل مذاکرهایم، اما اگر جنگ را شروع کردند، پایان با ماست.»
او افزود: «امروز در وضعیتی قرار داریم که جنگی به ما تحمیل شد؛ الان در حالت آتشبس هم نیستیم بلکه توقف آتش است و باید برای روبهرو شدن در هر لحظه آمادگی داشته باشیم.»
او افزود: «امروز در وضعیتی قرار داریم که جنگی به ما تحمیل شد؛ الان در حالت آتشبس هم نیستیم بلکه توقف آتش است و باید برای روبهرو شدن در هر لحظه آمادگی داشته باشیم.»
😁11❤2
علیرضا رفیعی، مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری روز یکشنبه گفت که اگر اینترنت ۷۰ درصد گران نشود، باید منتظر قطعی اینترنت تا سه ساعت در طول روز باشیم. او گفت: «سه اپراتور کشور بهطور مشترک درخواست اصلاح تعرفهها را دادهاند. رشد ۷۰ درصدی که چندی پیش ما مطرح کردیم، یک عدد حداقلی و حاصل محاسبات دقیق است. از نگاه ما این افزایش برای ادامه توسعه و ارتقای شبکه ضروری است». این اظهارات در حالی مطرح میشود که حکومت جمهوری اسلامی علاوه بر افزایش هزینه آب و برق، روزانه چند ساعت آب و برق مردم را نیز قطع میکند و اکنون موضوع قطع اینترنت هم مطرح میشود.
🤬13😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تجمع اعتراضی مالباختگان پروژه حکیم، تهران
مالباختگان پروژه حکیم، در اعتراض به فساد و نفوذ مافیای قدرتمند در قوه قضاییه، مقابل ساختمان دادگستری کل استان تهران تجمع کردند.
متهم اصلی، علی نامداری از وابستگان آیتالله گلپایگانی و دوست نزدیک قالیباف است.
مالباختگان پروژه حکیم، در اعتراض به فساد و نفوذ مافیای قدرتمند در قوه قضاییه، مقابل ساختمان دادگستری کل استان تهران تجمع کردند.
متهم اصلی، علی نامداری از وابستگان آیتالله گلپایگانی و دوست نزدیک قالیباف است.
👍11❤1
وزیر خارجه اسرائیل: تصمیم گرفتم ویزای نمایندگان استرالیا در تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو کنم.
همچنین به سفارت اسرائیل در کانبرا دستور دادم تا هرگونه درخواست رسمی ویزای استرالیا برای ورود به اسرائیل را با دقت بررسی کند.
این اقدام پس از تصمیم استرالیا برای به رسمیت شناختن "کشور فلسطین" و در پی امتناع غیرموجه استرالیا از اعطای ویزا به تعدادی از چهرههای اسرائیلی، از جمله وزیر سابق آیلت شاکد و رئیس کمیته قانون اساسی، حقوق و عدالت کنست، سیمخا روتمن، صورت گرفت.
در حالی که یهودستیزی در استرالیا، از جمله مظاهر خشونت علیه یهودیان و نهادهای یهودی، در حال افزایش است، دولت استرالیا با اتهامات دروغین به آن دامن میزند، گویی بازدید چهرههای اسرائیلی نظم عمومی را مختل میکند و به جمعیت مسلمان استرالیا آسیب میرساند.
این شرمآور و غیرقابل قبول است!
همچنین به سفارت اسرائیل در کانبرا دستور دادم تا هرگونه درخواست رسمی ویزای استرالیا برای ورود به اسرائیل را با دقت بررسی کند.
این اقدام پس از تصمیم استرالیا برای به رسمیت شناختن "کشور فلسطین" و در پی امتناع غیرموجه استرالیا از اعطای ویزا به تعدادی از چهرههای اسرائیلی، از جمله وزیر سابق آیلت شاکد و رئیس کمیته قانون اساسی، حقوق و عدالت کنست، سیمخا روتمن، صورت گرفت.
در حالی که یهودستیزی در استرالیا، از جمله مظاهر خشونت علیه یهودیان و نهادهای یهودی، در حال افزایش است، دولت استرالیا با اتهامات دروغین به آن دامن میزند، گویی بازدید چهرههای اسرائیلی نظم عمومی را مختل میکند و به جمعیت مسلمان استرالیا آسیب میرساند.
این شرمآور و غیرقابل قبول است!
👏20❤3👍2
🔶 بقایی از دور بعدی مذاکرات با آژانس "در روزهای آینده" خبر داد
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز دوشنبه ۲۷ مرداد (۱۸ اوت)، با بیان اینکه «سطح مبادلات ما با آژانس بعد از اتفاقات اخیر تغییر کرده، اما رابطه با آژانس مستقیم است»، از احتمال برگزاری دور بعدی گفتوگوها با آژانس بینالمللی انرژی اتمی "در روزهای آینده" خبر داد.
بقایی بر "برقراری ارتباطات با آژانس" تأکید کرد و ضمن اشاره به سفر هفته گذشته معاون مدیرکل آژانس به تهران، گفت: «سطح مبادلات ما بعد از اتفاقات اخیر تغییر کرده است اما رابطه ما، مستقیم است. هفته گذشته برای تدوین شیوهنامه نحوه تعامل با آژانس گفتوگوهایی داشتیم. نمایندگی ما در وین هم در تماس مستقیم و مستمر با آژانس است.»
سخنگوی وزارت خارجه پیشتر هم از بازتعریف روابط جمهوری اسلامی با آژانس خبر داده بود. روابط جمهوری اسلامی و آژانس پس از جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل در ماه ژوئن، که طی آن تأسیسات کلیدی هستهای ایران توسط اسرائیل و آمریکا بمباران شد، به تیرگی گرایید.
آژانس روز ۱۲ ژوئن، یک روز پیش از حملات اسرائیل به خاک ایران، اعلام کرده بود که تهران تعهدات خود در زمینه منع اشاعه سلاحهای هستهای را نقض کرده است.
https://t.me/israelparstv
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز دوشنبه ۲۷ مرداد (۱۸ اوت)، با بیان اینکه «سطح مبادلات ما با آژانس بعد از اتفاقات اخیر تغییر کرده، اما رابطه با آژانس مستقیم است»، از احتمال برگزاری دور بعدی گفتوگوها با آژانس بینالمللی انرژی اتمی "در روزهای آینده" خبر داد.
بقایی بر "برقراری ارتباطات با آژانس" تأکید کرد و ضمن اشاره به سفر هفته گذشته معاون مدیرکل آژانس به تهران، گفت: «سطح مبادلات ما بعد از اتفاقات اخیر تغییر کرده است اما رابطه ما، مستقیم است. هفته گذشته برای تدوین شیوهنامه نحوه تعامل با آژانس گفتوگوهایی داشتیم. نمایندگی ما در وین هم در تماس مستقیم و مستمر با آژانس است.»
سخنگوی وزارت خارجه پیشتر هم از بازتعریف روابط جمهوری اسلامی با آژانس خبر داده بود. روابط جمهوری اسلامی و آژانس پس از جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل در ماه ژوئن، که طی آن تأسیسات کلیدی هستهای ایران توسط اسرائیل و آمریکا بمباران شد، به تیرگی گرایید.
آژانس روز ۱۲ ژوئن، یک روز پیش از حملات اسرائیل به خاک ایران، اعلام کرده بود که تهران تعهدات خود در زمینه منع اشاعه سلاحهای هستهای را نقض کرده است.
https://t.me/israelparstv
Telegram
تلویزیون پارس اسرائیل🇮🇱
تماس با ادمین
@SomayhRamooz
Israelparstv
@SomayhRamooz
Israelparstv
👍6👎1🤬1
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام حماس خبر داد که این گروه روز دوشنبه به میانجیها اطلاع داده که با آخرین طرح آتشبس در غزه موافقت کرده است. همزمان شبکه العربیه اعلام کرد که حماس بدون هیچگونه اصلاحاتی با طرح ارائه شده برای آتش بس غزه موافقت کرده است. یک مقام اسرائیلی در واکنش به این مساله گفت هنوز پاسخی از حماس دریافت نکردهایم و در حال حاضر نمیتوانیم اظهارنظر کنیم.
👍14❤1🤬1
صفحه فارسی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ در چارچوب سیاست فشار حداکثری، مصمم است صادرات نفت ایران به چین را به صفر برساند. در این پست آمده که جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریمها، هزینهای بیش از درآمد حاصل از فروش غیرقانونی نفت متحمل میشود. وزارت خارجه آمریکا تأکید کرده است که هدف این فشارها، ضربه زدن به شریان اصلی اقتصادی ایران است. به گفته واشنگتن، پیام ایالات متحده روشن است: رژیم ایران باید رفتار خود را تغییر دهد، در غیر این صورت با انزوای بینالمللی و بحران اقتصادی شدیدتری مواجه خواهد شد.
👍21❤5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردم وروحانیون #عراق شعار م رگ برخامنه ای و نه به ولایت فقیه سر دادند!
👏20❤3😁1
بر اساس اطلاعات رسیده به ایراناینترنشنال، مسئولان زندان قرچک ورامین با وجود موارد متعدد مرگ زندانیان در ماههای گذشته، همچنان از ارائه خدمات ضروری به زندانیان بیمار و اعزام آنها به مراکز درمانی خودداری میکنند و برای ارائه خدمات و اعزام زندانیان، از آنها درخواست پول میکنند. در حالی که زندان زنان قرچک همواره در فهرست یکی از بدترین زندانهای جمهوری اسلامی برای زنان زندانی بوده و گزارشهای متعددی از نادیده گرفتن حقوق اولیه زندانیان در این زندان منتشر شده است، مسئولان این زندان همچنان نسبت به جان و سلامت زندانیان بیتوجهی میکنند. در ماههای گذشته چند مورد مرگ زنان زندانی در این زندان بهدلیل ممانعت تعمدی از ارائه خدمات فوری پزشکی، گزارش شده است که نام بعضی از آنها همچون عاطفه بنایی و فرزانه بیژنیپور رسانهای شد؛ زندانیانی که مسئولان زندان با وجود حال وخیم جسمی، آنها را متهم به تمارض کرده بودند و در نهایت جان باختند. این در حالی است که بر اساس گزارشهای رسیده، موارد مشابه دیگری نیز در این زندان رخ داده و در سکوت خبری، گزارشی از آنها منتشر نشده است.
🤬19❤2