وزارت دفاع امارات متحده عربی اعلام کرد پدافند هوایی این کشور روز ۱۷ مه ۲۰۲۶ با سه پهپاد که از سمت مرزهای غربی وارد حریم امارات شده بودند، مقابله کرده است.
بر اساس این بیانیه، پدافند امارات سه پهپاد را پیش از رسیدن به هدف رهگیری و منهدم کرده؛ پهپادهایی که سومین مولد برق خارج از محوطه داخلی نیروگاه هستهای براکه در منطقه الظفره را هدف قرار داده بودند.
وزارت دفاع امارات گفته تحقیقات برای شناسایی منبع این حمله ادامه دارد و پس از پایان بررسیها، جزئیات بیشتری اعلام خواهد شد.
اشاره امارات به «مرزهای غربی» لزوماً به معنای عربستان سعودی نیست و میتواند مسیرهایی از سمت یمن یا عراق را هم در بر بگیرد؛ بهویژه در شرایطی که منشأ حمله هنوز بهطور رسمی اعلام نشده است.
وزارت دفاع امارات همچنین تأکید کرده برای مقابله با هر تهدیدی که امنیت، حاکمیت و ثبات این کشور را هدف قرار دهد، در آمادگی کامل قرار دارد.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1🔥50😱15😁13👍6👌4
چشمهای ما همچنین به ایران دوخته شده.
امروز، همونطور که هر چند روز یکبار انجام میدم، با دوستم ترامپ صحبت میکنم تا برداشتهای اون از سفرش به چین و شاید مسائل دیگه رو هم بشنوم
بدون تردید، احتمالات زیادی وجود داره ما برای هر سناریویی آمادهایم
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1🤝91👍27🔥8👌8👏4😁1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
“ گراهام: ارزش از دست دادن شغلم رو داره اگر مجبور بودم کارم را رها کنم تا مطمئن شوم ایران هرگز سلاح هسته ای نخواهد داشت ، این کار را می کردم.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1👏177👌15🕊5🔥3🏆3👍1😁1😢1
۴۳ حوثی در جنوب لبنان کشته شدند؛ حزبالله اجساد را همانجا دفن میکند
منابع رسانهای لبنان گزارش دادهاند که در حملات اخیر ارتش اسرائیل به مواضع حزبالله در جنوب لبنان، ۴۳ نفر از نیروهای حوثی کشته شدهاند؛ نیروهایی که طبق این گزارشها در کنار حزبالله در لبنان میجنگیدند.
بر اساس گزارش رادیو «لبنان آزاد»، فرماندهی حزبالله تصمیم گرفته اجساد این افراد را فعلاً در خاک لبنان دفن کند، چون انتقال آنها به صنعا در شرایط کنونی دشوار اعلام شده است. همزمان گفته شده رهبری حوثیها اطلاعیه رسمی همراه با فهرست اسامی کشتهشدگان را دریافت کرده است.
این گزارش بار دیگر پردهای از شبکه نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی را کنار میزند؛ از یمن تا لبنان، نیروهایی که برای پروژه جنگافروزی و بقای محور ترور به میدان فرستاده میشوند و در نهایت حتی بازگرداندن اجسادشان هم به مسئلهای پنهانی و امنیتی تبدیل میشود.
پیشتر نیز منابع یمنی به شبکه «العین» گفته بودند که دستکم ۱۷ حوثی در حملات ارتش اسرائیل به اردوگاهها و مناطق تحت کنترل حزبالله کشته شدهاند. گزارشهای منتشرشده همچنین از وجود یک واحد رزمی حدود ۳۶۰ نفره در کنار حزبالله خبر میدهند که بخش بزرگی از آن را حوثیها و باقی آن را نیروهای وابسته به حزبالله عراق تشکیل میدهند.
🆔@javanmardi77
منابع رسانهای لبنان گزارش دادهاند که در حملات اخیر ارتش اسرائیل به مواضع حزبالله در جنوب لبنان، ۴۳ نفر از نیروهای حوثی کشته شدهاند؛ نیروهایی که طبق این گزارشها در کنار حزبالله در لبنان میجنگیدند.
بر اساس گزارش رادیو «لبنان آزاد»، فرماندهی حزبالله تصمیم گرفته اجساد این افراد را فعلاً در خاک لبنان دفن کند، چون انتقال آنها به صنعا در شرایط کنونی دشوار اعلام شده است. همزمان گفته شده رهبری حوثیها اطلاعیه رسمی همراه با فهرست اسامی کشتهشدگان را دریافت کرده است.
این گزارش بار دیگر پردهای از شبکه نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی را کنار میزند؛ از یمن تا لبنان، نیروهایی که برای پروژه جنگافروزی و بقای محور ترور به میدان فرستاده میشوند و در نهایت حتی بازگرداندن اجسادشان هم به مسئلهای پنهانی و امنیتی تبدیل میشود.
پیشتر نیز منابع یمنی به شبکه «العین» گفته بودند که دستکم ۱۷ حوثی در حملات ارتش اسرائیل به اردوگاهها و مناطق تحت کنترل حزبالله کشته شدهاند. گزارشهای منتشرشده همچنین از وجود یک واحد رزمی حدود ۳۶۰ نفره در کنار حزبالله خبر میدهند که بخش بزرگی از آن را حوثیها و باقی آن را نیروهای وابسته به حزبالله عراق تشکیل میدهند.
🆔@javanmardi77
1👍88🔥13🍾11👏4😁3🎉3
رئیسجمهور دونالد جی. ترامپ
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1👌126🔥12🏆4👏3😁3👍1😱1🕊1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
آیا نگران قیمتهای سوخت هستم؟ بله.
بزرگترین تهدید برای ثبات جهانی، ایران هستهای است.
اما هر قیمتی که لازم باشد در این زمینه خواهیم پرداخت.
چرچیل چه گفت؟
هر قیمتی که لازم باشد برای شکست هیتلر پرداخت میکنیم.
در مقابل ایران هم همینطور.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1👌149👏17🔥6👍1🏆1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بر اساس تحلیل من، هیچ چیزی نشان نمیدهد که افرادی که اکنون در قدرت هستند با قبل متفاوت باشند — آنها هنوز هم میخواهند جهان را ترور کنند، اسرائیل را نابود کنند و به ما حمله کنند.
پس باید آنها را بیشتر تضعیف کرد. کاری که رئیسجمهور ترامپ انجام داده از نظر نظامی شگفتانگیز بوده است. زیرساختهای انرژی نقطه ضعف آنهاست. وقتی به مبارزه برمیگردیم، انرژی را در صدر فهرست قرار میدهم.
من خواستار آسیب رساندن به این رژیم هستم. بیشتر به آنها آسیب بزنید، شاید آنها معاملهای انجام دهند. اما در حال حاضر فکر میکنم آنها سعی دارند این وضعیت را تحمل کنند و بازی میکنند.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1👍114👌12🔥9😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر چین به تایوان حمله کند، ما تحریمهایی علیه آن وضع خواهیم کرد.
میخواهم چین بداند: اگر بخواهید تایوان را با زور تصرف کنید، این اتفاق برای اقتصاد شما خواهد افتاد - تمام وزن و میزان تحریمها و تعرفهها از سوی ایالات متحده از روز اول اعمال خواهد شد.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1👍108🔥8👏7😁4😱3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
افزایش قابل توجهی در حجم حملات اسرائیل به نوار غزه در روزهای اخیر مشاهده میشود.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
6👍112🔥17👏12😢5🎉4😁2👌1🏆1
منابع لبنانی گزارش دادند ارتش اسرائیل در حملهای هوایی به شهر بعلبک در شرق لبنان، وائل عبدالحلیم، از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین، و دختر ۱۷ سالهاش راما را کشت.
این حمله حوالی نیمهشب، خانهای را در منطقه البساتین در حومه بعلبک هدف قرار داد؛ منطقهای در شمال شرق لبنان و نزدیک به مرز سوریه.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، نیروهای امدادی پس از حمله در محل حاضر شدند و عملیات آواربرداری و جستوجو برای احتمال وجود افراد دیگر زیر آوار ادامه یافت.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
5👌104👏29🍾15👍9🔥9🎉6😢3😱2🏆1
یک کشتی تفریحی لوکس که با شیوع هانتاویروس درگیر شده، قرار است امروز دوشنبه برای ضدعفونی وارد بندر روتردام هلند شود؛ در حالی که مقامهای هلندی برای قرنطینه خدمه باقیمانده در کشتی آماده شدهاند.
این کشتی با نام «اموی هوندیوس» حدود ۱۵۰ مسافر و خدمه از ۲۳ کشور داشت که نخستین گزارشها درباره ابتلای گروهی از مسافران به بیماری شدید تنفسی، در دوم مه به سازمان جهانی بهداشت اعلام شد.
از آغاز این شیوع تاکنون سه نفر، شامل یک زوج هلندی و یک شهروند آلمانی، جان باختهاند. اکنون ۲۵ خدمه و دو نیروی پزشکی در کشتی باقی ماندهاند و مقامهای هلند برای بخشی از خدمه غیرهلندی محل قرنطینه آماده کردهاند.
این کشتی پیشتر در نزدیکی کیپورد متوقف مانده بود، چون مقامهای محلی به دلیل شیوع بیماری اجازه پیاده شدن مسافران را ندادند. پس از درخواست سازمان جهانی بهداشت و اتحادیه اروپا، اسپانیا تخلیه مسافران را در جزایر قناری مدیریت کرد و کشتی سپس با حداقل خدمه راهی روتردام شد.
هانتاویروس معمولاً از طریق جوندگان منتقل میشود، اما در موارد نادر و پس از تماس نزدیک و طولانیمدت میتواند میان انسانها نیز انتقال یابد. سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده این وضعیت شبیه کرونا نیست و همهگیری جهانی محسوب نمیشود.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😱52😢11👍6🔥3😁1
رویترز در گزارشی از بازارهای جهانی نوشت سرمایهگذاران حالا با واقعیتی سنگینتر روبهرو شدهاند: تنگه هرمز هنوز به وضعیت عادی برنگشته، عبور کشتیها بسیار کمتر از دوران پیش از جنگ است و ذخایر جهانی نفت رو به کاهش گذاشته است.
بر اساس این گزارش، تحلیلگران برآورد میکنند تا پایان ماه مه حدود یک میلیارد بشکه نفت از بازار جهانی حذف شده باشد. همین نگرانیها قیمت نفت برنت را دوباره به بالای ۱۱۱ دلار رسانده و قرارداد ماه سپتامبر نیز از مرز ۱۰۰ دلار عبور کرده است.
رویترز نوشت کمبود واقعی فرآوردههای نفتی احتمالاً از ماه ژوئن خود را نشان میدهد و در آن مرحله، بازار برای رسیدن به تعادل ناچار به کاهش تقاضا خواهد شد؛ وضعیتی که معمولاً به معنای قیمتهای بالاتر و فشار تازه بر تورم جهانی است.
این فشارها همزمان بازار اوراق قرضه را هم تکان داده است. بازده اوراق دهساله خزانهداری آمریکا به بالاترین سطح از فوریه ۲۰۲۵ رسید و بازده اوراق سیساله نیز از ۵ درصد عبور کرد. افزایش هزینه استقراض، نگرانیها درباره کسری بودجه واشنگتن و بار بازپرداخت بدهی را سنگینتر کرده است.
در چنین فضایی، نشست وزیران دارایی و رؤسای بانکهای مرکزی گروه هفت در پاریس با محورهایی چون جنگ، نفت، تورم، نرخ بهره و بدهی برگزار میشود؛ نشستی که بازارها آن را با دقت دنبال میکنند.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😱37🔥12👍5😁2👏1
سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۳۰ زیرساخت متعلق به سازمان تروریستی حزبالله در جنوب لبنان هدف قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، انبارهای تسلیحات، مواضع دیدهبانی و ساختمانهایی که نیروهای حزبالله برای طراحی و پیشبرد عملیات علیه نیروهای ارتش اسرائیل و شهروندان اسرائیلی از آنها استفاده میکردند، از جمله اهداف این حملات بودهاند.
ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد در چند حمله دقیق، تعدادی از اعضای حزبالله که در جنوب لبنان برای اجرای طرحهای تروریستی علیه نیروهای اسرائیلی فعالیت میکردند، از بین رفتهاند.
سخنگوی ارتش اسرائیل تأکید کرد عملیات برای رفع تهدیدهای حزبالله علیه شهروندان اسرائیل و نیروهای ارتش در جنوب لبنان ادامه خواهد داشت.
منبع: سخنگوی ارتش اسرائیل
تاریخ: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۵
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌73🔥11👍10🎉5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تصویری تازه از زاویهای بهتر، لحظه سقوط دو جنگنده آمریکایی در جریان نمایش هوایی ایالت آیداهو را نشان میدهد؛ حادثهای که پس از برخورد دو جنگنده نیروی دریایی آمریکا رخ داد و به بسته شدن پایگاه هوایی مانتین هوم انجامید.
این دو جنگنده هنگام اجرای مانور در نمایش هوایی «گانفایتر اسکایز» با یکدیگر برخورد کردند و سپس سقوط کردند.
به گفته مقامهای آمریکایی، چهار خدمه حاضر در این دو جنگنده پیش از سقوط موفق به خروج اضطراری شدند و وضعیت جسمی آنها خوب گزارش شده است.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😱67😢14😁10🔥2🎉2🙏2❤1👍1
احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی، با افتخار از بازداشت بیش از ۶۵۰۰ نفر خبر داده؛ آماری که بیش از آنکه نشانه «اقتدار» باشد، تصویر روشن وحشت حکومتی است که در برابر جامعه، مردم معترض و هر صدای مستقل، فقط زبان بازداشت و سرکوب را میفهمد.
رادان گفته این بازداشتها از زمان آغاز آنچه حکومت «جنگ تحمیلی سوم» مینامد انجام شده و بازداشتشدگان را با برچسبهایی مانند «وطنفروش»، «جاسوس» و «مرتبط با دشمن» معرفی کرده است؛ همان ادبیات فرسودهای که جمهوری اسلامی سالهاست برای پروندهسازی، حذف مخالفان و خاموش کردن اعتراض مردم از آن استفاده میکند.
او همچنین مدعی شده ۵۶۷ نفر از بازداشتشدگان با گروههای مخالف جمهوری اسلامی و آنچه مقامهای حکومت «عناصر نفاق» میخوانند، ارتباط داشتهاند. اما در ساختار سرکوب جمهوری اسلامی، این عنوانها اغلب پیش از آنکه اتهام حقوقی باشند، ابزار ارعاباند؛ برچسبهایی برای بیچهره کردن بازداشتشدگان و توجیه برخوردهای امنیتی.
فرمانده کل انتظامی گفته روند شناسایی و بازداشت ادامه دارد و برخورد با معترضان متوقف نشده است. معنای روشن این جمله یک چیز است: دستگاه سرکوب هنوز در خیابان، خانه، تلفن و زندگی مردم دنبال دشمن میگردد؛ چون دشمن اصلیاش را نه در بیرون، بلکه در خشم فروخورده جامعه میبیند.
رادان در بخش دیگری از سخنانش از «زمینگیر شدن» ۱۶۶ سارق مسلح و حرفهای هم خبر داده؛ عبارتی مبهم و خشن که در ادبیات نیروهای سرکوب، معمولاً پشت آن نه شفافیت قضایی دیده میشود و نه پاسخگویی، بلکه فقط نمایش خشونت و قدرتنمایی حکومتی قرار دارد.
این آمار، اعتراف مستقیم فرمانده پلیس جمهوری اسلامی به ابعاد تازه سرکوب است؛ حکومتی که برای حفظ خود، هزاران نفر را با اتهامهای امنیتی راهی بازداشتگاه میکند و بعد آن را بهعنوان «موفقیت» به مردم میفروشد.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😱71🔥30😢6👌2👍1😁1🕊1
روزنامه تلگراف گزارش داده است که همزمان با افزایش گمانهزنیها درباره احتمال ازسرگیری عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی، دولت دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا، در تلاش است امارات متحده عربی را به نقشآفرینی مستقیمتر در این عملیاتها ترغیب کند.
بر اساس این گزارش، یک مقام پیشین امنیتی آمریکا گفته برخی افراد در دولت ترامپ از امارات خواستهاند جزیره لاوان را تصرف کند؛ همان منطقهای که بنا بر ادعای تلگراف، امارات در عملیاتی محرمانه در اوایل آوریل آن را هدف قرار داده بود.
این مقام پیشین گفته است نگاه بخشی از دولت ترامپ به این طرح، از اینجا میآید که بهجای حضور نظامیان آمریکایی روی زمین، نیروهای اماراتی وارد عمل شوند.
امارات که در جریان جنگ بیش از هر کشور دیگری هدف حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی قرار گرفت، تاکنون از اعلام علنی نقش خود در حملات به تأسیسات جمهوری اسلامی خودداری کرده و مقامهای این کشور تنها بر حق خود برای «حفاظت از مردم و کشورشان» تأکید کردهاند.
در همین حال، گزارشها حاکی است واشنگتن تلاش کرده قطر و عربستان سعودی را نیز پس از حملات جمهوری اسلامی به این کشورها، به پیوستن علنی به جنگ علیه جمهوری اسلامی ترغیب کند؛ اما هیچیک از این کشورها تاکنون حاضر نشدهاند بهطور رسمی تعهدی برای حمله اعلام کنند.
تلگراف مینویسد نزدیکی فزاینده امارات به منافع آمریکا و ارتش اسرائیل در ماههای اخیر، زمینهای تازه برای فشار واشنگتن بر ابوظبی ساخته است؛ فشاری که هدف آن کشاندن کشورهای خلیج فارس به نقشی آشکارتر در جنگ عنوان شده است.
باربارا لیف، سفیر پیشین آمریکا در امارات، نیز به نیویورک تایمز گفته امارات در سایه جنگ و بیمیلی برخی همسایگانش برای مقابله با جمهوری اسلامی، در حال بازنگری جدی در روابط منطقهای خود است.
در این میان، نقش ارتش اسرائیل نیز پررنگتر شده است. اسرائیل در جریان جنگ با ارسال سامانه گنبد آهنین از امارات حمایت کرد و بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، پس از حمله جمهوری اسلامی به امارات در اوایل مه، با محمد بن زاید، رئیس امارات، تماس گرفت.
اختلاف دیرینه امارات و جمهوری اسلامی بر سر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نیز بار دیگر در متن این تحولات مطرح شده است. با بالا گرفتن اهمیت تنگه هرمز، جزایر منطقه و همچنین لاوان به نقاطی حساس برای تضعیف کنترل جمهوری اسلامی بر مسیر حیاتی انتقال انرژی تبدیل شدهاند.
با این حال، کشورهای خلیج فارس هنوز آماده ورود علنی و تهاجمیتر به جنگ به نظر نمیرسند و چشمانتظار تصمیم نهایی واشنگتن درباره ازسرگیری عملیات نظامی هستند.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍64🔥15😱4😁1