گدعون ساعر، وزیر امور خارجه اسرائیل، در دیدار با مارکو دجوریچ، وزیر امور خارجه صربستان، گفت حزبالله با نقض آتشبس و تهدید ثبات آن، تصور میکند میتواند «معادلات» دوران حسن نصرالله را دوباره زنده کند؛ اما به گفته او، «این اتفاق نخواهد افتاد و آن معادلات همراه با نصرالله از جهان رفتهاند.»
ساعر حزبالله را «دولت تروریستی وابسته به جمهوری اسلامی» توصیف کرد و گفت این گروه عملاً لبنان را اشغال کرده، حاکمیت این کشور را زیر پا گذاشته و به شهروندان لبنانی آسیب رسانده است.
او تأکید کرد اسرائیل به تخریب زیرساختهای تروریستی حزبالله در نزدیکی مرزهای خود ادامه خواهد داد؛ زیرساختهایی که به گفته او برای نفوذ به خاک اسرائیل و تهدید امنیت شهروندان این کشور ساخته شدهاند.
وزیر امور خارجه اسرائیل همچنین مستنداتی از تجهیزات جنگی کشفشده توسط ارتش اسرائیل در جنوب لبنان ارائه داد و گفت حزبالله سراسر خط مقدم جنوب لبنان را به شبکهای از زیرساختهای تروریستی تبدیل کرده است.
ساعر با اشاره به کشف سلاحها در مناطق شهری، از جمله داخل یک مدرسه و دیگر نقاط حساس، گفت دولت لبنان تاکنون پاسخ مؤثری به این تهدید نداده و اقدامات انجامشده نیز محدود و ناکافی بوده است.
او افزود مذاکرات مستقیم اسرائیل و لبنان میتواند دری به سوی آیندهای متفاوت باز کند، اما دولت لبنان باید برای بازگرداندن حاکمیت خود در برابر کنترل عملی جمهوری اسلامی بر خاک این کشور، اقدامات واقعی انجام دهد.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👏82🙏4👍2😁2
دادستانی بحرین اعلام کرد دادگاه عالی کیفری این کشور در دو پرونده جداگانه، پنج نفر را به اتهام همکاری با نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی و برنامهریزی برای اقدامات «خصمانه و تروریستی» علیه بحرین به حبس ابد محکوم کرده است.
بر اساس گزارشها، محکومان شامل دو شهروند افغانستان و سه شهروند بحرین هستند. مقامهای بحرینی میگویند این افراد با سپاه پاسداران در ارتباط بودهاند و هدف از این همکاری، ضربه زدن به امنیت و منافع بحرین بوده است.
همزمان، در همین پروندهها ۲۵ نفر دیگر نیز به اتهام حمایت از اقدامات مرتبط با جمهوری اسلامی علیه بحرین به احکام زندان تا ۱۰ سال محکوم شدهاند.
این احکام در حالی صادر شده که بحرین طی هفتههای اخیر همزمان با تشدید تنشهای منطقهای و حملات جمهوری اسلامی، موج تازهای از برخوردهای قضایی و امنیتی را علیه افراد متهم به حمایت یا همکاری با تهران آغاز کرده است.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌109🔥11🍾8👏7👍6🎉4
امارات متحده عربی اعلام کرد از اول ماه مه از اوپک و اوپکپلاس خارج میشود؛ تصمیمی کمسابقه که میتواند توازن در یکی از مهمترین ائتلافهای نفتی جهان را بههم بزند.
وزارت انرژی و زیرساخت امارات در بیانیهای اعلام کرد این تصمیم پس از بازبینی کامل سیاست تولید نفت، ظرفیت فعلی و برنامههای آینده این کشور گرفته شده و با منافع ملی امارات و نقش این کشور در پاسخگویی به نیاز فوری بازار انرژی همخوان است.
در این بیانیه آمده است که امارات در سالهای حضور خود در این سازمان مشارکتهای مهمی داشته و حتی برای منافع جمعی هزینههای بیشتری پرداخته، اما اکنون زمان آن رسیده است که تمرکز خود را بر اولویتهای ملی قرار دهد.
وزیر انرژی امارات نیز گفته است خروج از این ائتلاف، انعطافپذیری بیشتری به ابوظبی میدهد. او تأکید کرده که امارات پیش از اتخاذ این تصمیم، با دیگر کشورها از جمله عربستان سعودی مشورت مستقیم نکرده است.
این تصمیم در شرایطی اعلام میشود که جنگ حکومت ایران، بحران انرژی و اختلال در مسیرهای نفتی منطقه، فشار سنگینی بر بازار جهانی وارد کرده و اختلافات درون ائتلاف نفتی را آشکارتر ساخته است.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌72👍12🔥10👏1
ایران به تازگی به ما اطلاع داده است که در «وضعیت فروپاشی» قرار دارد.
آنها میخواهند ما «تنگه هرمز را هر چه سریعتر باز کنیم»، در حالی که تلاش میکنند وضعیت رهبری خود را مشخص کنند (که من معتقدم قادر به انجام آن خواهند بود!).
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌63😁28🔥10👍5😱2
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌82🔥19👏11👍5😁4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
منابع لبنانی ویدیویی از موج انفجارهایی منتشر کردهاند که نیروهای ارتش اسرائیل در محدوده روستای قنطره در جنوب لبنان انجام دادهاند.
همزمان، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد شمار کل قربانیان از دوم مارس تا بیستوهشتم آوریل به ۲۵۳۴ جانباخته و ۷۸۶۳ زخمی افزایش یافته است.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥61👏34👍6😱6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امروز زودتر در دریای عرب، تفنگداران دریایی ایالات متحده از واحد تفنگداران دریایی ۳۱ام بر روی کشتی تجاری M/V Blue Star III که مظنون به تلاش برای عبور به ایران در نقض محاصره بنادر ایرانی توسط ایالات متحده بود، سوار شدند.
نیروهای ایالات متحده پس از انجام بازرسی و تأیید اینکه سفر کشتی شامل توقف در بندر ایرانی نخواهد بود، کشتی را آزاد کردند.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌76👍9🔥3👏2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در قرنهایی که از زمان کسب استقلال ما گذشته است، آمریکاییها دوستان نزدیکتری از بریتانیاییها نداشتهاند.
ما همان ریشه را داریم. ما به یک زبان صحبت میکنیم. ما همان ارزشها را داریم.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍70😱4🔥3😁1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
مادرم خانواده سلطنتی را دوست داشت.
او ملکه را دوست داشت. و هر وقت ملکه در مراسم یا هر چیز دیگری شرکت داشت، مادرم چسبیده به تلویزیون بود. او واقعاً خانواده را دوست داشت.
همچنین یادم میآید که خیلی واضح میگفت: «چارلز، نگاه کن، چارلز جوان، او خیلی بامزه است.»
مادرم به چارلز علاقهمند بود... نمیدانم الان چه فکری میکند.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😁105👍8🔥3😢1
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😢69🔥12👍7😁3🍾3
اینجا سخنان کامل ترامپ است:
"صدراعظم آلمان، فریدریش مرتس، معتقد است که داشتن سلاح هستهای برای ایران اشکالی ندارد. او هیچ ایدهای درباره آنچه میگوید ندارد! اگر ایران سلاح هستهای داشته باشد، کل جهان گروگان خواهد بود.
من همین حالا با ایران مقابله میکنم و کاری را انجام میدهم که کشورهای دیگر یا رؤسای جمهور دیگر باید مدتها پیش انجام میدادند.
جای تعجب نیست که آلمان از نظر اقتصادی و در زمینههای دیگر اینقدر ضعیف عمل میکند!"
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🏆104👍59👏12🔥2😁2
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍84😁5🕊2🔥1👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اسکات بسنت، وزیر خزانهداری ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد جزیره خارک، اصلیترین پایانه صادرات نفت جمهوری اسلامی، به آستانه پر شدن ظرفیت ذخیره نفت نزدیک شده است؛ وضعیتی که به گفته او میتواند رژیم خامنهای را ناچار به کاهش تولید نفت کند.
بسنت هشدار داد این فشار نفتی میتواند روزانه حدود ۱۷۰ میلیون دلار از درآمدهای جمهوری اسلامی را از بین ببرد و همزمان آسیبهای ماندگار به زیرساختهای نفتی رژیم وارد کند.
او همچنین گفت کارزار فشار حداکثری ایالات متحده آمریکا، مسیرهای مالی جمهوری اسلامی، شبکه بانکداری سایه، ناوگان پنهان نفتکشها، کانالهای رمزارزی، شبکههای خرید تسلیحات و پالایشگاههای مستقل چین را که به تجارت نفت رژیم کمک میکنند، هدف گرفته است.
به گفته وزیر خزانهداری ایالات متحده آمریکا، نتیجه این فشارها در داخل کشور نیز آشکار شده؛ تورم در تهران دو برابر شده و ارزش پول ملی با شتاب سقوط کرده است.
این موضعگیری نشان میدهد واشنگتن در کنار فشار نظامی و دریایی، شریان مالی و نفتی جمهوری اسلامی را نیز زیر ضرب گرفته و حتی چین هم در برابر پر شدن ظرفیت خارک و انسداد مسیرهای فروش نفت، توان نجات فوری رژیم را ندارد.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌77👍13😢5🔥3
سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد در جریان عملیات شبانه نیروهای این ارتش در روستای سیلواد، در منطقه بنیامین، دو فرد مهاجم به دو سرباز حمله کردند و هر دو سرباز زخمی شدند.
بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، نیروها در پاسخ به این حمله تیراندازی کردند؛ یکی از مهاجمان کشته شد و مهاجم دیگر پس از خنثیسازی، توسط نیروهای ارتش بازداشت شد.
دو سرباز زخمی برای دریافت درمان پزشکی به بیمارستان منتقل شدند و خانوادههای آنان نیز در جریان قرار گرفتند. رسانههای اسرائیلی گزارش دادهاند که حمله با چاقو انجام شده، اما ارتش اسرائیل شیوه دقیق حمله را بهطور رسمی تأیید نکرده است.
🆔@javanmardi77
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😢60👍12🔥1👌1🤝1