۱۸ تیر در تقویم سیاسی ایران یادآور حمله نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی به کوی دانشگاه تهران و مجموعه اعتراضات دانشجویان است که تا ۲۳ تیر ادامه یافت و توسط نیروهای انتظامی و افراد موسوم به لباس شخصی‌ سرکوب شد.

داستان از تیتر روزنامه سلام آغاز شد. روزنامه سلام در پی چاپ نامه محرمانه سعید امامی (اسلامی) به قربان‌علی دری نجف‌آبادی، وزیر وقت اطلاعات، توقیف شد.
سعید امامی، متهم اول قتل‌های زنجیره‌ای روشنفکران و مخالفان سیاسی در ایران، پس از خلع شدن از مقام معاونت در وزارت اطلاعات، خرداد ۱۳۷۸ در زندان با خوردن داروی نظافت کشته شد.

عکس ها از: حسن سربخشیان، جمشید بایرامی و جواد منتظری

#نه_به_جمهوری_اسلامی
#سیرک_انتخابات
#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
👍14🔥2🙈1
لیلی مهدوی، مادر زنده یاد سیاوش محمودی از جانباختگان اعتراضات سراسری ضمن انتشار تصویری از مزار فرزندش، در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

 «تَبرزن، درختان تنومند جنگل را می‌زد و خسته که می‌شد، رو به همان جنگل از درختان باقی‌مانده میپرسید: اَرّه برقی یا تَبر؟ سرنوشت را خودتان انتخاب کنید. کسانی ایستادند و گفتند "نه"، چرا باید به مرگ خود رأی دهیم تا جلادِ درختان مشروعیتِ کشتار جنگل را بدست آورد؟ ما می‌خواهیم به همان جنگل سبز بازگردیم که هیچ درختی از ترس قطع شدن شب را به روز نَبَرد.»

مادر دادخواه سیاوش محمودی اضافه کرده است: «ما می‌خواهیم نفس بکشیم و برگ هایمان را در نسیم صبح برقصانیم. ما می‌خواهیم سبز شویم و جوانه زدن درختان فردا را شاهد باشیم. ما می‌خواهیم آزاد بمانیم تا جنگل به حکم تبرزن نابود نشود.»

سیاوش محمودی، نوجوان ۱۷ ساله، ۳۰ شهریور در محله نازی‌آباد تهران، با شلیک نیروهای  حکومتی  کشته شد.

#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
🕊10❤‍🔥51👏1
آتش سوزی گسترده در جنگل‌های پارک ملی کرخه در استان خوزستان که از ظهر یکشنبه آغاز و بامداد امروز مهار شده بود بار دیگر از ساعتی قبل در بخش‌هایی از این جنگل شعله ور شد.

براساس گزارش ها هم اکنون تیم‌های محیط بانی علاوه بر تلاش برای خاموش کردن آتش در بخش‌هایی که دوباره شعله ور شده است، در حال برآورد خسارت‌های وارد شده به این منطقه حفاظت شده هستند.

#کانال_یک
#ماهستیم

@kamalemahastim
😭17🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز دوشنبه ۱۸  تیرماه  ۱۴۰۳ تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در چند شهر ایران برگزار شد.

بازنشستگان به دلیل شرایط بد معیشتی, برآورده نشدن مطالبات صنفی و فشار بر فعالان صنفی و کارگری دست به تجمع زدند.

#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
👍17
کارکنان شرکت فناوری سامسونگ در کره‌جنوبی برای اولین بار و به منظور افزایش دستمزد‌ها و بهبود شرایط کاری دست به اعتصاب زد‌‌ند.

یکی از سندیکاهای کارمندی در کره جنوبی از کارگران و کارمندان سامسونگ خواسته است در اعتراض به وضعیت فعلی دستمزدها و نیز به منظور برقراری شرایط کاری بهتر، درمحل کار خود حاضر نشوند. گفته شده است تعداد کارکنان اعتصابی بیش از یک پنجم کل نیروهای کاری در شرکت سامسونگ را تشکیل می‌دهد.

سامسونگ از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی در جهان مانند گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های کامپیوتری قوی که مورد استفاده هوش مصنوعی قرار می‌گیرد،محسوب می‌شود. اعتصاب کارکنان این مجموعه می تواند تاثیراتی جهانی درپی داشته باشد.

#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
👍12
محسن عمرانی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر توسط دادگاه انقلاب این شهرستان به ریاست قاضی فقیه به اتهام تبلیغ علیه نظام به حکم یکسال زندان تعزیری محکوم شده است.

محسن عمرانی در پرونده دیگری توسط همین قاضی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. در چند سال گذشته فشار بر فعالین صنفی بیشتر شده است.

#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
👎12😡4👍1
سایت عربی کوره از شورش بازیکنان الاتحاد علیه کریم بنزما بازیکن فرانسوی این تیم خبر داد و نوشت بازیکنان عربستانی الاتحاد دوست ندارند در فصل پیش رو با بنزما همبازی باشند و او را دلیل اصلی مشکلات اخیر این تیم می‌دانند.

به نوشته این سایت «باشگاه الاتحاد دچار اختلافات داخلی شده است؛ به طوری که رئیس هیات‌مدیره باشگاه استعفا داده و قرار است که چند نفر دیگر از اعضای هیات‌مدیره هم استعفا دهند.»

بازیکنان الاتحاد از رفتارهای کریم بنزما ناراحتند و او را دلیل اصلی مشکلات باشگاه می‌دانند. آنها بنزما را دلیل اصلی اخراج نونو اسپریتو سانتو می دانند و می گویند بنزما در دوران گایاردو هم مشکل‌ساز بوده و در نهایت هم زمینه‌ساز اخراج این سرمربی آرژانتینی شده است.
این بازیکن فرانسوی بارها از هم‌تیمی‌هایش انتقاد کرده و دلیل اصلی جدایی عبدالرزاق حمدالله از الاتحاد هم بود.

#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
👍11
هادی یزدانی، پزشک و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در متنی در شبکه اجتماعی ایکس از ممانعت مسئولان ستاد پزشکیان در اصفهان از اجرای برنامه توسط همسرش به خاطر حجاب خبر داد.

هادی یزدانی با انتشار تصاویری از ستاد انتخابی مسعود پزشکیان نوشت: «در ایام انتخابات مجری اغلب برنامه‌های ستاد دکتر پزشکیان همسرم سیده نیکان آرخی بود. مطالبات زنان و جوانان را نیز او در دانشگاه اصفهان در برابر ایشان مطرح کرد. چرا؟ چون خیلی‌ها می‌ترسید پشت تریبون بروند و حرف بزنند مبادا فردا مشکلی برایشان به وجود بیاید.»

او با یادآوری فعالیت های همسرش به عنوان مجری برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی پزشکیان تا پیش از انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری افزود: « رییس ستاد دکتر پزشکیان در اصفهان، عباس رضایی در جلسه‌ای که برای برنامه‌ریزی جشن تقدیر از فعالین ستادی برگزار شده در برابر پیشنهاد نیکان برای اجرای جلسه گفته: مجری باید محجبه باشد! بقیه هم تأیید کرده‌اند.»

#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
👍8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صدا و سیما در برنامه خبر ساعت ۱۴، دیدار پزشکیان با خاتمی را بدون نام بردن از وی اطلاع رسانی کرد.

در پی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور، محمد خاتمی با او دیدار و گفتگو کرد، اما صدا و سیما در گزارش دیدارهای پزشکیان حاضر به نام بردن از او نشد.
محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران پس از انتخابات سال ۸۸ مورد غضب حکومت قرار گرفته و تا کنون ممنوع التصویر است.

#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
👍10😁6
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در نشست خبری روز دوشنبه هجدهم تیرماه به خبرنگاران گفت:

کانال‌های دیپلماتیک باز است و ما روش‌های مختلفی را برای تبادل پیام داریم و گفتگوهای غیرمستقیم هم با واسطه هم در فواصل انجام شده است.

کنعانی در ادامه افزود: روند مذاکرات یک روند جاریست و جزئیات آن را ما هر زمانی که ضرورت و لازم ببینیم در اختیار قرار خواهیم داد. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در رابطه با احیای برجام گفت: برای احیای برجام منتظر دولت جدید هستیم.

#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
😁10🥱1😡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه نشست مدیران باشگاه‌های لیگ برتری، درباره پیشنهادهای چند ده میلیاردی به بازیکنان گفت:

سال گذشته بازیکنی با قرارداد دو میلیاردی داشتیم که برای تمدید درخواست ۲۰ میلیارد تومان کرد، مگر فوتبال ما چقدر پیشرفت کرده که این ارقام مطرح می‌شود؟ درویش در ادامه افزود: همه مدیران باشگاه ها قبول داشتند که سقف قراردادها خوب است ولی به نظر من تعداد بازیکنان خارجی را افزایش بدهند بهتر است.

#کانال_یک
#ماهستیم

@kanalemahastim
11🤬1