آلمان و فیلیپین بر سر همکاری نظامی - سیاسی توافق کردند
آلمان و فیلیپین میخواهند یک توافقنامه نظامی-سیاسی منعقد کنند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و همتای فیلیپینی او گیلبرت تئودورو این خبر را در مانیل اعلام کردند.
جزئیات این توافقنامه هنوز مشخص نیست، اما وزیر دفاع فیلیپین از تمایل به همکاری با آلمان در پروژههای تسلیحاتی، آموزش و تمرینات سربازان و امنیت سایبری نظامی سخن گفت. پیستوریوس نیز امکان همکاری در زمینههای پدافند هوایی، دفاع دریایی و هواپیماهای ترابری نظامی را مطرح کرد.
با توجه به فشار فزاینده نیروی دریایی چین بر فیلیپین، توافق نظامی-سیاسی با آلمان یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک برای دولت مانیل خواهد بود. به گفته آنها، این توافقنامه باید در اسرع وقت، و در صورت امکان در سال جاری، به امضا برسد و اجرایی شود.
#ماهستیم
@kanalemahastim
آلمان و فیلیپین میخواهند یک توافقنامه نظامی-سیاسی منعقد کنند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و همتای فیلیپینی او گیلبرت تئودورو این خبر را در مانیل اعلام کردند.
جزئیات این توافقنامه هنوز مشخص نیست، اما وزیر دفاع فیلیپین از تمایل به همکاری با آلمان در پروژههای تسلیحاتی، آموزش و تمرینات سربازان و امنیت سایبری نظامی سخن گفت. پیستوریوس نیز امکان همکاری در زمینههای پدافند هوایی، دفاع دریایی و هواپیماهای ترابری نظامی را مطرح کرد.
با توجه به فشار فزاینده نیروی دریایی چین بر فیلیپین، توافق نظامی-سیاسی با آلمان یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک برای دولت مانیل خواهد بود. به گفته آنها، این توافقنامه باید در اسرع وقت، و در صورت امکان در سال جاری، به امضا برسد و اجرایی شود.
#ماهستیم
@kanalemahastim
🔥9👍3
اعتراضات خشونتآمیز در بنگلادش؛ ۹۱ نفر کشته شدند؛ دولت اینترنت را قطع کرد
در جریان دور تازه درگیریها در بنگلادش دستکم ۹۱ نفر کشته و صدها تن دیگر مجروح شدند. پلیس برای متفرق کردن معترضانی که خواستار کنارهگیری شیخ حسینه، نخست وزیر این کشور بودند از گاز اشک آور و گلولههای لاستیکی استفاده کرد.
در میان کشته شدگان نام ۱۳ نیروی پلیس هم دیده میشود که بالاترین تعداد تلفات در یک روز در تاریخ اعتراضات معاصر در این کشور به شمار میرود.
#ماهستیم
@kanalemahastim
در جریان دور تازه درگیریها در بنگلادش دستکم ۹۱ نفر کشته و صدها تن دیگر مجروح شدند. پلیس برای متفرق کردن معترضانی که خواستار کنارهگیری شیخ حسینه، نخست وزیر این کشور بودند از گاز اشک آور و گلولههای لاستیکی استفاده کرد.
در میان کشته شدگان نام ۱۳ نیروی پلیس هم دیده میشود که بالاترین تعداد تلفات در یک روز در تاریخ اعتراضات معاصر در این کشور به شمار میرود.
#ماهستیم
@kanalemahastim
😢10
با تایید زلنسکی، خلبانان اوکراینی پرواز با اف-۱۶ را آغاز کردند
ولودیمیر زلنسکی رئيس جمهور اوکراین میگوید خلبانان اوکراینی پرواز با اف-۱۶ را برای عملیات در داخل کشور آغاز کردهاند و ورود این جنگندههای ساخت آمریکا را تایید کرد.
رهبر اوکراین در حالی که با خلبانان نظامی در یک پایگاه هوایی ملاقات میکرد این خبر را اعلام کرد. استفاده از این جنگندهها در حالی رسمیت مییابد که کییف برای مدتها برای آن تلاش و لابی کرده بود.
زلنسکی همچنین در این خصوص گفت: «جنگندههای اف-۱۶ در اوکراین هستند. ما این کار را انجام دادیم. من به خلبانان خود افتخار می کنم که بر این جت ها تسلط دارند و استفاده از آنها را برای کشور ما آغاز کردهاند.»
#ماهستیم
@kanalemahastim
ولودیمیر زلنسکی رئيس جمهور اوکراین میگوید خلبانان اوکراینی پرواز با اف-۱۶ را برای عملیات در داخل کشور آغاز کردهاند و ورود این جنگندههای ساخت آمریکا را تایید کرد.
رهبر اوکراین در حالی که با خلبانان نظامی در یک پایگاه هوایی ملاقات میکرد این خبر را اعلام کرد. استفاده از این جنگندهها در حالی رسمیت مییابد که کییف برای مدتها برای آن تلاش و لابی کرده بود.
زلنسکی همچنین در این خصوص گفت: «جنگندههای اف-۱۶ در اوکراین هستند. ما این کار را انجام دادیم. من به خلبانان خود افتخار می کنم که بر این جت ها تسلط دارند و استفاده از آنها را برای کشور ما آغاز کردهاند.»
#ماهستیم
@kanalemahastim
👍19🙈1
جلسه کبری دولت بریتانیا برای مهار خشونتها؛ استارمر «اوباشگری راست افراطی» را محکوم کرد
نخستوزیر بریتانیا صحنههای آشوبی که پس از وقوع حادثه چاقوکشی رخ داد را بهعنوان «اعمال یک اقلیت کوچک و بیفکر» توصیف کرده و نفرت راستگرایان افراطی را محکوم کرد.
نخستوزیر بریتانیا حوادث پس از واقعه حمله با چاقو به یک کلاس آموزش رقص در کشورش را که منجر به کشته شدن سه کودک شد «خشونتطلبی و اوباشیگری راست افراطی» خواند و محکوم کرد.
به گفته کییر استارمر صحنههای آشوب و خشونت در پی وقوع این حوادث، نتیجه رفتار «یک اقلیت کوچک و بیمغز» است و هر گونه نفرتپراکنی از سوی راستگرایان افراطی باید فورا پایان یابد.
#ماهستیم
@kanalemahastim
نخستوزیر بریتانیا صحنههای آشوبی که پس از وقوع حادثه چاقوکشی رخ داد را بهعنوان «اعمال یک اقلیت کوچک و بیفکر» توصیف کرده و نفرت راستگرایان افراطی را محکوم کرد.
نخستوزیر بریتانیا حوادث پس از واقعه حمله با چاقو به یک کلاس آموزش رقص در کشورش را که منجر به کشته شدن سه کودک شد «خشونتطلبی و اوباشیگری راست افراطی» خواند و محکوم کرد.
به گفته کییر استارمر صحنههای آشوب و خشونت در پی وقوع این حوادث، نتیجه رفتار «یک اقلیت کوچک و بیمغز» است و هر گونه نفرتپراکنی از سوی راستگرایان افراطی باید فورا پایان یابد.
#ماهستیم
@kanalemahastim
👍12👎1
هشدار نتانیاهو به ایران: بهای سنگین هر تهاجمی را میپردازید
در حالی که اسرائیل در انتظار حمله وعده داده شده جمهوری اسلامی ایران به سر میبرد، بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر این کشور روز یکشنبه ۴ اوت (۱۴ مرداد) اعلام کرد که اسرائیل برای هر چیزی آماده است و در صورت حمله، با شدت تمام پاسخ خواهد داد.
به گزارش تایمز اسرائیل، نتانیاهو در آغاز جلسه هفتگی کابینه در دفتر نخست وزیری در اورشلیم گفت: «ما برای هر سناریویی، هم تهاجمی و هم تدافعی، آماده هستیم.»
در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر گروه تروریستی حماس در روز چهارشنبه ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) در تهران و یک روز پس از کشته شدن فواد شکر، فرمانده ارشد حزبالله در بیروت، جمهوری اسلامی ایران تهدید کرد که پاسخ سختی به اسرائیل خواهد داد.
#ماهستیم
@kanalemahastim
در حالی که اسرائیل در انتظار حمله وعده داده شده جمهوری اسلامی ایران به سر میبرد، بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر این کشور روز یکشنبه ۴ اوت (۱۴ مرداد) اعلام کرد که اسرائیل برای هر چیزی آماده است و در صورت حمله، با شدت تمام پاسخ خواهد داد.
به گزارش تایمز اسرائیل، نتانیاهو در آغاز جلسه هفتگی کابینه در دفتر نخست وزیری در اورشلیم گفت: «ما برای هر سناریویی، هم تهاجمی و هم تدافعی، آماده هستیم.»
در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر گروه تروریستی حماس در روز چهارشنبه ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) در تهران و یک روز پس از کشته شدن فواد شکر، فرمانده ارشد حزبالله در بیروت، جمهوری اسلامی ایران تهدید کرد که پاسخ سختی به اسرائیل خواهد داد.
#ماهستیم
@kanalemahastim
😁11👏10👍3😡1
درخواست خانواده مصطفی تاجزاده برای مرخصی او از زندان
فخرالسادات محتشمیپور، همسر مصطفی تاجزاده در نامهای به غلامحسین محسنی اژهای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواستار مرخصی این زندانی سیاسی پس از گذشت دو سال از حضور او در زندان شد.
محتشمیپور در این نامه از گذشت بیش از دو سال از "بازداشت غیرقانونی و ظالمانه" همسرش به جرم "نقد رهبر" سخن گفت و تصریح کرد: «به نمایندگی از خانوادهمان از شما که ریاست عدالتخانه و مسئولیت اجرای عدالت را در سراسر ایران عزیزمان بر عهده دارید، پرسش دارم که علت محرومیت همسر عزیزم و خانوادهاش از حق قانونی، شرعی و انسانی مرخصی ایشان چیست؟»
فخرالسادات محتشمیپور در نامه خود همچنین گفته است که مادر این زندانی سیاسی "بیش از دو سال است که از دیدن فرزندش محروم مانده است."
مصطفی تاجزاده که در دولت اصلاحات به ریاست محمد خاتمی، معاون سیاسی وزیر کشور بود، از سال ۱۳۸۸ چندین بار بازداشت و به مجازاتهای سنگین محکوم شده است.
#ماهستیم
@kanalemahastim
فخرالسادات محتشمیپور، همسر مصطفی تاجزاده در نامهای به غلامحسین محسنی اژهای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواستار مرخصی این زندانی سیاسی پس از گذشت دو سال از حضور او در زندان شد.
محتشمیپور در این نامه از گذشت بیش از دو سال از "بازداشت غیرقانونی و ظالمانه" همسرش به جرم "نقد رهبر" سخن گفت و تصریح کرد: «به نمایندگی از خانوادهمان از شما که ریاست عدالتخانه و مسئولیت اجرای عدالت را در سراسر ایران عزیزمان بر عهده دارید، پرسش دارم که علت محرومیت همسر عزیزم و خانوادهاش از حق قانونی، شرعی و انسانی مرخصی ایشان چیست؟»
فخرالسادات محتشمیپور در نامه خود همچنین گفته است که مادر این زندانی سیاسی "بیش از دو سال است که از دیدن فرزندش محروم مانده است."
مصطفی تاجزاده که در دولت اصلاحات به ریاست محمد خاتمی، معاون سیاسی وزیر کشور بود، از سال ۱۳۸۸ چندین بار بازداشت و به مجازاتهای سنگین محکوم شده است.
#ماهستیم
@kanalemahastim
👍13🖕7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سیامک امینی، از زندانیان سیاسی دهه شصت که بابت حمایت از انقلاب «زن، زندگی، آزادی»، بار دیگر به حبس محکوم شده، پیش از اینکه راهی زندان شود با انتشار ویدیویی، بر تحقق یافتن اهداف این جنبش ملی تاکید کرد.
آقای امینی در این ویدیو میگوید:«که رفتنش به زندان جهت اجرای حکم حبس، بر اندیشه او و اعتقادش به پیروزی جنبش هیچ تاثیری نخواهد گذاشت».
این زندانی سیاسی سابق، روز یکشنبه چهاردهم مردادماه، برای تحمل چهار سال و سه ماه حبس تعزیری، راهی زندان اوین میشود.او پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به اتهام «اجتماع و تبانی» به سه سال و هفت ماه حبس و بابت اتهام «تبلیغ علیه حکومت» به هشت ماه محکوم شد.سیامک امینی، ۶۳ ساله همچنین به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، منع استفاده از تلفن همراه و عضویت در «گروهها» و «دستهجات سیاسی»و «اجتماعی» محکوم شده بود.مصادیق اتهام این زندانی سیاسی سابق، حمایت از انقلاب «زن، زندگی، آزادی» و ارتباط با اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی عنوان شد.
#نه_به_جمهوری_اسلامی
#رژیم_جنایتکار_اخوندی
#نه_به_حجاب_اجباری
#زن_زندگی_ازادی
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
آقای امینی در این ویدیو میگوید:«که رفتنش به زندان جهت اجرای حکم حبس، بر اندیشه او و اعتقادش به پیروزی جنبش هیچ تاثیری نخواهد گذاشت».
این زندانی سیاسی سابق، روز یکشنبه چهاردهم مردادماه، برای تحمل چهار سال و سه ماه حبس تعزیری، راهی زندان اوین میشود.او پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به اتهام «اجتماع و تبانی» به سه سال و هفت ماه حبس و بابت اتهام «تبلیغ علیه حکومت» به هشت ماه محکوم شد.سیامک امینی، ۶۳ ساله همچنین به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، منع استفاده از تلفن همراه و عضویت در «گروهها» و «دستهجات سیاسی»و «اجتماعی» محکوم شده بود.مصادیق اتهام این زندانی سیاسی سابق، حمایت از انقلاب «زن، زندگی، آزادی» و ارتباط با اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی عنوان شد.
#نه_به_جمهوری_اسلامی
#رژیم_جنایتکار_اخوندی
#نه_به_حجاب_اجباری
#زن_زندگی_ازادی
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
👍21
هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی با پایان یافتن دوره محکومیت حبس خود، روز یکشنبه ۱۴ مراد ماه ۱۴۰۳،از زندان اوین آزاد شد.
تصویری که از هستی امیری در زمان آزادی از زندان در شبکههای اجتماعی منتشر شده است، نشان میدهد، او عکس پخشان عزیزی، همبندی خود را که به اعدام محکوم شده، در دست گرفته است.
نقاشی چهره پخشان عزیزی که در دستان هستی امیری است، را ویدا ربانی، همبندی آنها در زندان اوین کشیده است.
طبق آنچه مصطفی نیلی، وکیل دادگستری در صفحه خود اعلام کرده است، محکومیت حبس یک ساله خانم امیری با پذیرش اعاده دادرسی در شعبه همعرض به چهار ماه کاهش یافته است.
هستی امیری، روز هجدهم فروردین ماه ١٤٠٣، پس از مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به زندان منتقل شد.
وی پیشتر به دلیل اعتراض به مسمومیت دانشآموزان، توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
#زن_زندگی_ازادی
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
تصویری که از هستی امیری در زمان آزادی از زندان در شبکههای اجتماعی منتشر شده است، نشان میدهد، او عکس پخشان عزیزی، همبندی خود را که به اعدام محکوم شده، در دست گرفته است.
نقاشی چهره پخشان عزیزی که در دستان هستی امیری است، را ویدا ربانی، همبندی آنها در زندان اوین کشیده است.
طبق آنچه مصطفی نیلی، وکیل دادگستری در صفحه خود اعلام کرده است، محکومیت حبس یک ساله خانم امیری با پذیرش اعاده دادرسی در شعبه همعرض به چهار ماه کاهش یافته است.
هستی امیری، روز هجدهم فروردین ماه ١٤٠٣، پس از مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به زندان منتقل شد.
وی پیشتر به دلیل اعتراض به مسمومیت دانشآموزان، توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
#زن_زندگی_ازادی
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
👍16❤5🕊1
پرونده توماج صالحی پس از نقض حکم اعدام وی، بار دیگر روز ٢١ مردادماه ۱۴۰۳، در شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان بررسی خواهد شد.
امیر رئیسیان وکیل توماج صالحی در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت: «حکم اعدام توماج صالحی نقض شد و بر اساس حکم فرجامخواهی شعبه سی و نه دیوان عالی کشور، پرونده جهت رسیدگی به شعبه همعرض ارجاع خواهد شد».
در فرودین ماه سال جاری، شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان توماج صالحی را به اتهام «اجتماع و تبانی»، و «معاونت در بغی»محاکمه و به اعدام محکوم کرد.
این حکم در نهایت پس از فرجامخواهی، روز شنبه دوم تیر ماه، توسط دیوان عالی جمهوری اسلامی نقض شد.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
امیر رئیسیان وکیل توماج صالحی در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت: «حکم اعدام توماج صالحی نقض شد و بر اساس حکم فرجامخواهی شعبه سی و نه دیوان عالی کشور، پرونده جهت رسیدگی به شعبه همعرض ارجاع خواهد شد».
در فرودین ماه سال جاری، شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان توماج صالحی را به اتهام «اجتماع و تبانی»، و «معاونت در بغی»محاکمه و به اعدام محکوم کرد.
این حکم در نهایت پس از فرجامخواهی، روز شنبه دوم تیر ماه، توسط دیوان عالی جمهوری اسلامی نقض شد.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
😘11❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویدئویی از تلاش زنان و مردان دوستدار محیط زیست برای مهار آتش سوزی مراتع و جنگلهای شهرستان «ثلاث باباجانی» در شبکههای اجتماعی منتشر شده که با استقبال کاربران مواجه شده است. در این ویدئو دیده میشود که زنان و مردان با تلاش بسیاری سعی بر خاموشی کردن آتش دارند.
در پنج روز گذشته این آتش سوزی با بیتفاوتی مقامات جمهوری اسلامی ادامه داشته و «دهها هکتار از پوشش گیاهی» این منطقه را به خاکستر تبدیل کرده است.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
در پنج روز گذشته این آتش سوزی با بیتفاوتی مقامات جمهوری اسلامی ادامه داشته و «دهها هکتار از پوشش گیاهی» این منطقه را به خاکستر تبدیل کرده است.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
👍15❤1
علیرضا عباسی، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حفظ و بقای کارخانه قند کرج گفت: «کارخانه قند کرج زمانی با ۲۵۰ کارگر، یک سوم قند و شکر تهران و البرز را تأمین میکرد ولی اکنون تعطیل است».
نماینده کرج در ادامه با اشاره به واگذاری این کارخانه به صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: «متاسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان در دوره دولتهای یازدهم و دوازدهم تقریبا به تاراج رفت و پاسخ روشنی هم در خصوص برداشتی که از صندوق ذخیره فرهنگیان شد، داده نشد، در حالی که منابع باید در راستای تامین بقاء و رونق کارخانه استفاده میشد».
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «قطعا باید در مورد واگذاریهای مهمی از این دست که با تولید و اشتغال مرتبط است، اهلیت سنجی انجام شود تا این مجموعههای مهم به اهل و افراد با صلاحیت واگذار گردد شاید یکی از دلایل این اعتقاد این است که بعضی از متولیان تمایل دارند که با تعطیلی این کارخانه و زیان ده کردن آن، هم کارگران را بیکار کرده و اخراج کنند، تا بعد از تعطیلی کامل کارخانه تغییر کاربری این اراضی چه به صورت مسکونی و چه به صورت تجاری انجام شود».
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
نماینده کرج در ادامه با اشاره به واگذاری این کارخانه به صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: «متاسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان در دوره دولتهای یازدهم و دوازدهم تقریبا به تاراج رفت و پاسخ روشنی هم در خصوص برداشتی که از صندوق ذخیره فرهنگیان شد، داده نشد، در حالی که منابع باید در راستای تامین بقاء و رونق کارخانه استفاده میشد».
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «قطعا باید در مورد واگذاریهای مهمی از این دست که با تولید و اشتغال مرتبط است، اهلیت سنجی انجام شود تا این مجموعههای مهم به اهل و افراد با صلاحیت واگذار گردد شاید یکی از دلایل این اعتقاد این است که بعضی از متولیان تمایل دارند که با تعطیلی این کارخانه و زیان ده کردن آن، هم کارگران را بیکار کرده و اخراج کنند، تا بعد از تعطیلی کامل کارخانه تغییر کاربری این اراضی چه به صورت مسکونی و چه به صورت تجاری انجام شود».
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
🙈9😢3👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
هاجر، خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام و مریم مهرابی، با انتشار یک استوری در اینستاگرام از محکومیت خواهرش به «شش سال حبس تعزیری»، «دو سال محرومیت از خدمت» و «دو سال ممنوعالخروجی» خبر داد.
محمود مهرابی به علت افشاگری درباره مسئولان شهری اصفهان بازداشت و به «افساد فی الارض» متهم شد. مریم مهرابی نیز خردادماه سال جاری به دلیل حمایت از برادرش بازداشت شد. او پیشتر در اسفندماه سال ۱۴۰۱ نیز بازداشت شده بود.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
محمود مهرابی به علت افشاگری درباره مسئولان شهری اصفهان بازداشت و به «افساد فی الارض» متهم شد. مریم مهرابی نیز خردادماه سال جاری به دلیل حمایت از برادرش بازداشت شد. او پیشتر در اسفندماه سال ۱۴۰۱ نیز بازداشت شده بود.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
❤🔥16
حضور یک قلاده یوزپلنگ ماده همراه چهار توله در مجموعه حفاظتی توران در استان سمنان توسط دوربینهای تلهای ثبت شد.
این اولین ثبت تولههای متولد شده در سالجاری در مجموعه حفاظتی توران است.
تا کنون حضور دو خانواده «یک مادر و دو توله حدود یک سال و نیمه و یک مادر و چهار توله چند ماهه یک قلاده یوز نر و دو قلاده یوز ماده بالغ توسط دوربینهای تلهای ثبت شده است».
پایش مجموعه حفاظتی توران در سال جاری توسط دوربینهای تلهای «گروه پایدار» از فعالان محیط زیست با همکاری مسئول و محیط بانان مجموعه حفاظتی توران از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده است و حداقل یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
این اولین ثبت تولههای متولد شده در سالجاری در مجموعه حفاظتی توران است.
تا کنون حضور دو خانواده «یک مادر و دو توله حدود یک سال و نیمه و یک مادر و چهار توله چند ماهه یک قلاده یوز نر و دو قلاده یوز ماده بالغ توسط دوربینهای تلهای ثبت شده است».
پایش مجموعه حفاظتی توران در سال جاری توسط دوربینهای تلهای «گروه پایدار» از فعالان محیط زیست با همکاری مسئول و محیط بانان مجموعه حفاظتی توران از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده است و حداقل یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
👌17
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برای ۴ استان در نیمه جنوبی کشور در روزهای دوشنبه و سهشنبه هشدار نارنجی هواشناسی صادر شد.
کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این خبر گفت: «رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان، جنوب شرق فارس رخ میدهد که مخاطراتی همچون سیلابی شدن مسیلها، طغیان رودخانههای فصلی، صاعقه، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جادهها، وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید را به همراه دارد.»
کبری رفیعی در ادامه افزود: «ادامه بارشها تا ۵ روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب استانهای فارس و کرمان، در ساعات عصرگاهی و شب به شکل رگبار و رعدوبرق خواهد بود.»
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این خبر گفت: «رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان، جنوب شرق فارس رخ میدهد که مخاطراتی همچون سیلابی شدن مسیلها، طغیان رودخانههای فصلی، صاعقه، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جادهها، وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید را به همراه دارد.»
کبری رفیعی در ادامه افزود: «ادامه بارشها تا ۵ روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب استانهای فارس و کرمان، در ساعات عصرگاهی و شب به شکل رگبار و رعدوبرق خواهد بود.»
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
🤬11
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
کاملیا سجادیان، مادر محمدحسن ترکمان، معترض کشتهشده در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱، با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود با اشاره به بحث مهماننوازی مسئولان جمهوری اسلامی برای کشتهشدن هنیه میگوید: «آیا مهسا امینی در تهران مهمان نبود؟ محمدحسن ترکمان مهمان بابلیها نبود؟»
او در پایان افزود: «آیا رسم ما ایرانی ها این چنین است مهمان و غریب را بکشیم و غریب کش باشیم.»
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
او در پایان افزود: «آیا رسم ما ایرانی ها این چنین است مهمان و غریب را بکشیم و غریب کش باشیم.»
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
🫡14👏4👍1
«سیگوالد هاوگه»، سفیر نروژ در ایران در آخرین روز کاری خود در تهران، برای اولین بار کلهپاچه خورد.
«هاوگه» که ماموریت چهارساله خود در تهران را به پایان رسانده است درباره تجربه خود در این مورد نوشت: «من فکر میکردم خوردن کله پاچه برای اولین بار به عنوان نقطه برجستهای در آخرین روز کاریام در ایران باشد، اما آخرین خبر دراماتیک کمی از این هیجان کم کرد. من ایران را با خاطرات بسیار خوب و با بهترین آرزوها برای مردمان شگفت انگیز این کشور ترک میکنم، خداحافظ».
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
«هاوگه» که ماموریت چهارساله خود در تهران را به پایان رسانده است درباره تجربه خود در این مورد نوشت: «من فکر میکردم خوردن کله پاچه برای اولین بار به عنوان نقطه برجستهای در آخرین روز کاریام در ایران باشد، اما آخرین خبر دراماتیک کمی از این هیجان کم کرد. من ایران را با خاطرات بسیار خوب و با بهترین آرزوها برای مردمان شگفت انگیز این کشور ترک میکنم، خداحافظ».
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
🕊11👍4❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کارگران شرکت «واگن پارس» اراک برای هشتمین روز متوالی تجمع اعتراضی برپا کردند.
این کارگران برای اعتراض به مشکلات معیشتی پس از هشت روز همچنان اعتصاب خود را ادامه دادهاند. آنها در اعتراض به عملکرد مرتضی ملانژاد، مدیرعامل این شرکت تجمع کرده و با امضای طوماری خواهان استعفای او شدهاند.
در ویدئوهای منتشر شده از تجمع این کارگران در روزهای اخیر شعار: «ملانژاد، حیا کن! کارخونه رو رها کن!» سر داده میشود. این کارگران به خبرگزاری دولتی کار ایران گفتهاند، اختلاف میان مدیران و کارگران در یکسال و نیم گذشته به جایی رسیده که دیگر برایشان قابل تحمل نیست و از تبعیض و بیعدالتی خسته شدهاند. شروع این دور از اعتراضات کارگران «واگن پارس» از پنج شنبه چهارم مرداد آغاز شده است. کارگران این مجموعه میگویند «مدیرعامل این شرکت درگیر فسادهای مالی و زدوبندهای فامیلی است.»
این کارگران همچنین معترض هستند که امکانات و تجهیزات کافی برای کار در این کارخانه وجود ندارد.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
این کارگران برای اعتراض به مشکلات معیشتی پس از هشت روز همچنان اعتصاب خود را ادامه دادهاند. آنها در اعتراض به عملکرد مرتضی ملانژاد، مدیرعامل این شرکت تجمع کرده و با امضای طوماری خواهان استعفای او شدهاند.
در ویدئوهای منتشر شده از تجمع این کارگران در روزهای اخیر شعار: «ملانژاد، حیا کن! کارخونه رو رها کن!» سر داده میشود. این کارگران به خبرگزاری دولتی کار ایران گفتهاند، اختلاف میان مدیران و کارگران در یکسال و نیم گذشته به جایی رسیده که دیگر برایشان قابل تحمل نیست و از تبعیض و بیعدالتی خسته شدهاند. شروع این دور از اعتراضات کارگران «واگن پارس» از پنج شنبه چهارم مرداد آغاز شده است. کارگران این مجموعه میگویند «مدیرعامل این شرکت درگیر فسادهای مالی و زدوبندهای فامیلی است.»
این کارگران همچنین معترض هستند که امکانات و تجهیزات کافی برای کار در این کارخانه وجود ندارد.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
🫡12❤4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویدئو منتشر شده در صفحات اجتماعی نشان میدهد «جمعی از معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش، روز دوشنبه پانزدهم مرداد ماه ۱۴۰۳، در اعتراض به عدم امنیت شغلی و کارشکنی در تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
👍13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویدئویی وایرال شده در رسانههای اجتماعی که با استقبال زیادی از کاربران مواجه شده، یونس فیضی، ورزشکارِ توانخواه اهل پیرانشهر را نشان میدهد که با وجود معلولیت با تمام توان در حال تلاش برای مهار آتشسوزی جنگلهای «ثلاث باباجانی» است.
آقای فیضی در «رشتههای شنا، اسبسواری، پرس سینه و قایقرانی در سطح مسابقات کشوری مدال کسب کرده و در فعالیتهای مدنی و زیستمحیطی نیز فعالیت و مشارکت مداوم دارد».
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
آقای فیضی در «رشتههای شنا، اسبسواری، پرس سینه و قایقرانی در سطح مسابقات کشوری مدال کسب کرده و در فعالیتهای مدنی و زیستمحیطی نیز فعالیت و مشارکت مداوم دارد».
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
👍17👏2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویدیو منتشر شده در رسانههای اجتماعی نشان میدهد، شماری از آزادیخواهان ایرانی مقیم سوئیس با حضور در یکی از مراکز جمهوری اسلامی در زوریخ که تحت عنوان "مرکز اسلامی" فعالیت دارد، شعار «زن، زندگی، آزادی» را بر دیوارهای این ساختمان نوشتند.
این مرکز از «سال ۱۹۹۸» میلادی رسما آغاز به کار کرده و مدیران و کارمندانش تحت نظارت علی خامنهای از میان عناصر حوزههای علمیه و دستگاههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی،در این مراکز فعالیت میکنند.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
این مرکز از «سال ۱۹۹۸» میلادی رسما آغاز به کار کرده و مدیران و کارمندانش تحت نظارت علی خامنهای از میان عناصر حوزههای علمیه و دستگاههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی،در این مراکز فعالیت میکنند.
#کانال_یک
#ماهستیم
@kanalemahastim
🫡11👍1