🔶 سنتکام: جنگندههای افـ۳۵ در خاورمیانه مستقر شدند
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) از استقرار جنگندههای فوق پیشرفته افـ۳۵ در خاورمیانه خبر داده است.
هدف از استقرار این جنگندهها تقویت نیروی هوایی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه و حفاظت از ناوبری در پی توقیف نفتکشها در نزدیکی تنگه هرمز توسط ایران اعلام شده است.
نیروهای هوایی ایالات متحده در بیانیهای اعلام کرده این جنگندهها همچنین درعملیات آمریکا در سوریه به خدمت گرفته میشوند. در هفتههای اخیر میان آمریکا و روسیه در آسمان سوریه تنشهایی رخ داده است. سنتکام پیشتر جنگندههای روسی را به ایجاد مزاحمت برای پهپادهای آمریکایی و "رفتار ناامن و غیرحرفهای" در آسمان سوریه متهم کرده بود.
مایک اندروز، سخنگوی نیروی هوایی مرکزی (AFCENT) آمریکا میگوید: «ظرفیت و قابلیت افزونشده افـ۳۵ این امکان را به ایالات متحده میدهد که در صورت لزوم در حریم هوایی مورد نظر در منطقه مأموریت پرواز کند.»
خبر استقرار این جنگندهها نخستین بار هفته گذشته توسط وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به عنوان بخشی از مأموریت نیروهای این کشور در منطقه بعد از تلاش ایران برای توقیف یک کشتی تجاری در اوایل ماه جاری مطرح شد.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) از استقرار جنگندههای فوق پیشرفته افـ۳۵ در خاورمیانه خبر داده است.
هدف از استقرار این جنگندهها تقویت نیروی هوایی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه و حفاظت از ناوبری در پی توقیف نفتکشها در نزدیکی تنگه هرمز توسط ایران اعلام شده است.
نیروهای هوایی ایالات متحده در بیانیهای اعلام کرده این جنگندهها همچنین درعملیات آمریکا در سوریه به خدمت گرفته میشوند. در هفتههای اخیر میان آمریکا و روسیه در آسمان سوریه تنشهایی رخ داده است. سنتکام پیشتر جنگندههای روسی را به ایجاد مزاحمت برای پهپادهای آمریکایی و "رفتار ناامن و غیرحرفهای" در آسمان سوریه متهم کرده بود.
مایک اندروز، سخنگوی نیروی هوایی مرکزی (AFCENT) آمریکا میگوید: «ظرفیت و قابلیت افزونشده افـ۳۵ این امکان را به ایالات متحده میدهد که در صورت لزوم در حریم هوایی مورد نظر در منطقه مأموریت پرواز کند.»
خبر استقرار این جنگندهها نخستین بار هفته گذشته توسط وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به عنوان بخشی از مأموریت نیروهای این کشور در منطقه بعد از تلاش ایران برای توقیف یک کشتی تجاری در اوایل ماه جاری مطرح شد.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
DW
سنتکام: جنگندههای افـ۳۵ در خاورمیانه مستقر شدند
در پی تحرکات اخیر ایران جهت توقیف کشتیها در تنگه هرمز و همچنین تنشهای هوایی میان آمریکا و روسیه بر فراز سوریه چندین فروند جنگنده آمریکایی افـ۳۵ در منطقه تحت پوشش "سنتکام" در خاورمیانه مستقر شدند.
👍18
💢هشدار سفارت آمریکا به شهروندان این کشور در جمهوری ایرلند: از پیادهروی تنهایی خودداری کنید
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: http://bitly.ws/PisN
@euronewspe
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: http://bitly.ws/PisN
@euronewspe
👍15
🔺بلینکن: درها بهروی نیوزلند برای مشارکت در پروژه نظامی «اوکوس» باز است
▪️آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز پنجشنبه گفت درها بهروی نیوزیلند باز است تا با پروژه تولید و توسعه تسلیحات «اوکوس» AUKUS بین ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا همکاری کند.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/linken-door-open-new-zealand-to-engage-on-aukus/7199959.html?nocache=1
@FarsiVOA
▪️آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز پنجشنبه گفت درها بهروی نیوزیلند باز است تا با پروژه تولید و توسعه تسلیحات «اوکوس» AUKUS بین ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا همکاری کند.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/linken-door-open-new-zealand-to-engage-on-aukus/7199959.html?nocache=1
@FarsiVOA
صدای آمریکا
بلینکن: درها بهروی نیوزلند برای مشارکت در پروژه نظامی «اوکوس» باز است
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز پنجشنبه گفت درها بهروی نیوزیلند باز است تا با پروژه تولید و توسعه تسلیحات «اوکوس» AUKUS بین ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا همکاری کند.
👍16
افزایش «ناگهانی» بهای نان در خراسان رضوی؛ «بهمرور در تمام کشور اجرا میشود»
https://www.radiofarda.com/a/32522507.html
https://www.radiofarda.com/a/32522507.html
رادیو فردا
افزایش «ناگهانی» بهای نان در خراسان رضوی؛ «بهمرور در تمام کشور اجرا میشود»
همزمان با انتشار خبر افزایش «ناگهانی» قیمت نان در مشهد، رئیس اتحادیه نان در این شهر از اجرای تدریجی برنامه افزایش قیمت نان در سراسر کشور با دستور دولت ابراهیم رئیسی خبر داد.
🤬19👍13
Forwarded from Reza Pahlavi | رضا پهلوی
رضا شاه بزرگ و محمدرضا شاه در دوران حکمرانی خود کوشیدند ایرانی بسازند که متعلق به همه ایرانیان باشد. آنها تلاش کردند همه نخبگان و اندیشمندان کشور را فارغ از تبار و مذهب و نگاه سیاسی برای ساختن ایران به کار بگیرند. بر پایه چنین نگاه و باوری بود که بسیاری از کارگزاران پادشاهی پهلوی از نخبگان دوره قاجار بودند. و در راستای بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت انسانی کشور بود که پدربزرگ و پدرم راهگشای حضور زنان در اجتماع و سیاست شدند و نیمی از جمعیت ایران را از پستوی انزوا و تحجر خارج کردند. آنچه ما باید از رضاشاه و محمدرضاشاه بیاموزیم ترجیح منافع ایران بر منافع شخصی و گروهی است.
رضا شاه در سفرنامهاش پس از نجات خوزستان آرزو کرده بود آنقدر عمر کند تا بتواند آن وطن «جذاب و عزیز» را چنان آباد سازد که حتی کسانی که مهر وطن ندارند هم زندگی در آن را به زندگی در «خارجه» ترجیح دهند. هم پدربزرگ و هم پدرم به همراه یاران ایرانسازشان، مُجدّانه و دلسوزانه برای برآورده کردن این آرزو کوشیدند و ایرانی ساختند که تا پیش از فاجعه خانمانسوز ۵۷، کمتر ایرانی حاضر به ترک همیشگی آن بود.
اکنون رضاشاه و محمدرضاشاه نیستند که ببینند جمهوری اسلامی با «وطن جذاب و عزیز»شان کاری کرده که حتی فرزندان و وابستگان رهبران این رژیم نیز با وجود برخورداری از رانتهای فراوان، زندگی در «خارجه» را به حضور در ایران ترجیح میدهند.
رضاشاه و محمدرضاشاه اما اگر امروز بودند به جوانان آگاه و دلاور ایران افتخار میکردند. جوانانی که با درسآموزی از گذشته، و با عزمی میهنپرستانه، میخواهند ایران را پس بگیرند و از نو بسازند؛ ایرانی که دوباره متعلق به همه ایرانیان باشد و همه نخبگان و نیروهای توانمند کشور، فارغ از تبار و جنسیت و باور و نگاه سیاسی در بازسازی آن به کار گرفته شوند. با اتکا به این جوانان است که یقین دارم فردای ایران بهتر از گذشتهاش خواهد بود.
@OfficialRezaPahlavi
رضا شاه در سفرنامهاش پس از نجات خوزستان آرزو کرده بود آنقدر عمر کند تا بتواند آن وطن «جذاب و عزیز» را چنان آباد سازد که حتی کسانی که مهر وطن ندارند هم زندگی در آن را به زندگی در «خارجه» ترجیح دهند. هم پدربزرگ و هم پدرم به همراه یاران ایرانسازشان، مُجدّانه و دلسوزانه برای برآورده کردن این آرزو کوشیدند و ایرانی ساختند که تا پیش از فاجعه خانمانسوز ۵۷، کمتر ایرانی حاضر به ترک همیشگی آن بود.
اکنون رضاشاه و محمدرضاشاه نیستند که ببینند جمهوری اسلامی با «وطن جذاب و عزیز»شان کاری کرده که حتی فرزندان و وابستگان رهبران این رژیم نیز با وجود برخورداری از رانتهای فراوان، زندگی در «خارجه» را به حضور در ایران ترجیح میدهند.
رضاشاه و محمدرضاشاه اما اگر امروز بودند به جوانان آگاه و دلاور ایران افتخار میکردند. جوانانی که با درسآموزی از گذشته، و با عزمی میهنپرستانه، میخواهند ایران را پس بگیرند و از نو بسازند؛ ایرانی که دوباره متعلق به همه ایرانیان باشد و همه نخبگان و نیروهای توانمند کشور، فارغ از تبار و جنسیت و باور و نگاه سیاسی در بازسازی آن به کار گرفته شوند. با اتکا به این جوانان است که یقین دارم فردای ایران بهتر از گذشتهاش خواهد بود.
@OfficialRezaPahlavi
❤66
💢ناسا برای نصف کردن مدت زمان سفر به مریخ موشکهای اتمی را به خدمت میگیرد
در حالی که ۵۰ سال از تاریخ آزمایشهای بدون نتیجه ناسا برای تولید موشکهای اتمی میگذرد، اکنون سازمان فضایی آمریکا با عقد قراردادی با شرکت لاکهید مارتین قصد دارد برای فضاپیماهای مریخی خود موتورهای هستهای به کار ببرد.
بیشتر بخوانید: https://bit.ly/3DyDt6y
@euronewspe
در حالی که ۵۰ سال از تاریخ آزمایشهای بدون نتیجه ناسا برای تولید موشکهای اتمی میگذرد، اکنون سازمان فضایی آمریکا با عقد قراردادی با شرکت لاکهید مارتین قصد دارد برای فضاپیماهای مریخی خود موتورهای هستهای به کار ببرد.
بیشتر بخوانید: https://bit.ly/3DyDt6y
@euronewspe
👍26👏2🤔1
🔺کویت حفاری و تولید از میدان گازی آرش را آغاز میکند
▪️سعد البراک، وزیر نفت کویت، روز پنجشنبه پنجم مرداد، در مصاحبهای با کانال خبری اسکاینیوز گفت که کشورش بدون انتظار برای تعیین خط مرزی با ایران، حفاری و تولید از میدان گازی الدوره (آرش) را آغاز خواهد کرد.
⬇️ بیشتر بخوانید
https://ir.voanews.com/a/kuwait-to-drill-durra-field-before-iran-border-demarcation/7200757.html
@FarsiVOA
▪️سعد البراک، وزیر نفت کویت، روز پنجشنبه پنجم مرداد، در مصاحبهای با کانال خبری اسکاینیوز گفت که کشورش بدون انتظار برای تعیین خط مرزی با ایران، حفاری و تولید از میدان گازی الدوره (آرش) را آغاز خواهد کرد.
⬇️ بیشتر بخوانید
https://ir.voanews.com/a/kuwait-to-drill-durra-field-before-iran-border-demarcation/7200757.html
@FarsiVOA
صدای آمریکا
کویت حفاری و تولید از میدان گازی آرش را آغاز میکند
وزیر نفت کویت، روز پنجشنبه پنجم مرداد، در مصاحبهای با کانال خبری اسکاینیوز گفت که کشورش بدون انتظار برای تعیین خط مرزی با ایران، حفاری و تولید از میدان گازی الدوره (آرش) را آغاز خواهد کرد.
🤬30👏6👍3
طرح «قانون مهسا» برای تحریم مقامات ارشد جمهوری اسلامی به سنای آمریکا ارائه شد
https://www.radiofarda.com/a/32523223.html
https://www.radiofarda.com/a/32523223.html
رادیو فردا
طرح «قانون مهسا» برای تحریم مقامات ارشد جمهوری اسلامی به سنای آمریکا ارائه شد
مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه و آلکس پدیلا، سناتور دموکرات، طرح «قانون مهسا» برای تحریم مقامهای ارشد جمهوری اسلامی به دلیل نقض حقوق بشر را به مجلس سنا ارائه کردند.
👏31👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به مناسبت سالروز مرگ محمدرضا شاه پهلوی
مراسم خاکسپاری ایشان در قاهره .
انور سادات در پاسخ به سوالی که چرا پادشاهی که مردم کشورش او را نمیخواهند را استقبال میکنی، گفت تاریخ پاسخ شما را خواهد داد! ریچارد نیکسون گفت رفتار دولت آمریکا با شاه لکه سیاه در تاریخ سیاست خارجی آمریکاست.
@gurd_shah
مراسم خاکسپاری ایشان در قاهره .
انور سادات در پاسخ به سوالی که چرا پادشاهی که مردم کشورش او را نمیخواهند را استقبال میکنی، گفت تاریخ پاسخ شما را خواهد داد! ریچارد نیکسون گفت رفتار دولت آمریکا با شاه لکه سیاه در تاریخ سیاست خارجی آمریکاست.
@gurd_shah
❤58😢4👍2❤🔥1
🔶 جوانب و علل مناقشه بر سر میدان گازی آرش
گزارشی از دالغا خاتیناوغلو، کارشناس حوزه نفت و انرژی:
مقامات عربستان سعودی و کویت اخیرا لحن تندتری علیه ایران به کار گرفته و مدعی هستند که حق انحصاری تولید نفت و گاز از میدان بزرگ دریایی آرش را در اختیار دارند و ایران هیچ سهمی ندارد.
در همین زمینه، وزیر نفت کویت روز پنجشنبه ۲۷ ژوئیه اعلام کرد که این کشور به همراه عربستان منتظر ایران برای تعیین حدود دریایی نخواهد شد و عملیات توسعه میدان الدره ( که در ایران میدان آرش گفته میشود) را آغاز میکنند.
بیش از شصت سال از کشف این میدان دریایی با ۵۷۰ میلیارد متر مکعب ذخایر گاز و ۳۱۰ میلیون بشکه نفت فوق سبک (میعانات گازی) میگذرد.
ایران حدود سه دهه پیش مذاکراتی نیمهتمام با کویت برای تعیین مرزهای دریایی آغاز کرد، اما بعد از آن به رغم اصرار کویت و عربستان از مذاکرات طفره رفت.
دقیقا مشخص نیست علت اجتناب ایران از این مذاکرات چه بود، اما حتی بدون تعیین مرزهای دریایی نیز امکان مشخص کردن اینکه آیا میدان آرش میان سه کشور مشترک است یا نه، وجود دارد.
کویت با کمک غول چندملیتی شل، مستقر در بریتانیا، عملیات لرزهنگاری برای مشخص کردن شکل و فرم مخزن گازی را انجام داده و بر اساس آن اعلام کرده که این میدان بهصورت کامل در آبهای سرزمینی این کشور و عربستان قرار دارد.
مقامات جمهوری اسلامی با امتناع از دعوت شرکتهای بینالمللی برای انجام عملیات لرزهنگاری، مدعی هستند که شرکت نفت فلاتقاره ایران عملیات لرزهنگاری در این میدان را قبلا انجام داده و ۴۰ درصد مخزن در آبهای ایران قرار دارد.
ایران اگرچه بعد از سال ۱۳۹۰ که کویت و عربستان از ایران دعوت کردند وارد مذاکرات تعیین حدود دریایی و وضعیت میدان آرش شود، تحت تحریم بوده، اما بعد از برجام به راحتی میتوانست یک شرکت بینالمللی را دعوت کند تا در مدت بسیار کوتاهی با عملیات لرزهنگاری حدود این میدان را مشخص کند، اما این کار را نکرد. در عوض، مقامات نفتی ایران نیز بارها تهدید کردهاند که عملیات حفاری در این میدان را آغاز خواهند کرد.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
گزارشی از دالغا خاتیناوغلو، کارشناس حوزه نفت و انرژی:
مقامات عربستان سعودی و کویت اخیرا لحن تندتری علیه ایران به کار گرفته و مدعی هستند که حق انحصاری تولید نفت و گاز از میدان بزرگ دریایی آرش را در اختیار دارند و ایران هیچ سهمی ندارد.
در همین زمینه، وزیر نفت کویت روز پنجشنبه ۲۷ ژوئیه اعلام کرد که این کشور به همراه عربستان منتظر ایران برای تعیین حدود دریایی نخواهد شد و عملیات توسعه میدان الدره ( که در ایران میدان آرش گفته میشود) را آغاز میکنند.
بیش از شصت سال از کشف این میدان دریایی با ۵۷۰ میلیارد متر مکعب ذخایر گاز و ۳۱۰ میلیون بشکه نفت فوق سبک (میعانات گازی) میگذرد.
ایران حدود سه دهه پیش مذاکراتی نیمهتمام با کویت برای تعیین مرزهای دریایی آغاز کرد، اما بعد از آن به رغم اصرار کویت و عربستان از مذاکرات طفره رفت.
دقیقا مشخص نیست علت اجتناب ایران از این مذاکرات چه بود، اما حتی بدون تعیین مرزهای دریایی نیز امکان مشخص کردن اینکه آیا میدان آرش میان سه کشور مشترک است یا نه، وجود دارد.
کویت با کمک غول چندملیتی شل، مستقر در بریتانیا، عملیات لرزهنگاری برای مشخص کردن شکل و فرم مخزن گازی را انجام داده و بر اساس آن اعلام کرده که این میدان بهصورت کامل در آبهای سرزمینی این کشور و عربستان قرار دارد.
مقامات جمهوری اسلامی با امتناع از دعوت شرکتهای بینالمللی برای انجام عملیات لرزهنگاری، مدعی هستند که شرکت نفت فلاتقاره ایران عملیات لرزهنگاری در این میدان را قبلا انجام داده و ۴۰ درصد مخزن در آبهای ایران قرار دارد.
ایران اگرچه بعد از سال ۱۳۹۰ که کویت و عربستان از ایران دعوت کردند وارد مذاکرات تعیین حدود دریایی و وضعیت میدان آرش شود، تحت تحریم بوده، اما بعد از برجام به راحتی میتوانست یک شرکت بینالمللی را دعوت کند تا در مدت بسیار کوتاهی با عملیات لرزهنگاری حدود این میدان را مشخص کند، اما این کار را نکرد. در عوض، مقامات نفتی ایران نیز بارها تهدید کردهاند که عملیات حفاری در این میدان را آغاز خواهند کرد.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
DW
جوانب و علل مناقشه بر سر میدان گازی آرش
ایران بیش از یک دهه است که در پاسخ به دعوت کویت برای مذاکرات پیرامون تعیین مرزهای دریایی و نیز عملیات لرزهنگاری برای مشخص شدن سهمش در میدان گازی آرش تعلل میکند. گزارشی از دالغا خاتیناوغلو، کارشناس حوزه نفت و انرژی.
👍18🤬5😢1
مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه و الکس پادیلا، سناتور دموکرات طرح «قانون مهسا» را به مجلس سنای آمریکا ارائه کردند. این طرح در صورت تصویب رهبران جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم خواهد کرد. سناتور روبیو در توییتر خود نوشت: « این لایحه مستلزم ارزیابی سالانه درباره اعمال یا عدم اعمال تحریمها علیه مقامات ارشد جمهوری اسلامی است.» وی همچنین تاکید کرد: «رهبر جمهوری اسلامی حقوق بشر را علیه مردم ایران به گونهای سیستماتیک و وحشیانه نقض میکند. آمریکا باید علیه رهبران جمهوری اسلامی که در سرکوب معترضان و غیرنظامیان ایرانی سهیم هستند تحریمهایی را اعمال کند.»
👍27