🔸نرخ دلار در پی انحلال کانون صرافان ایران توسط بانک مرکزی افزایش یافت
🔸نرخ #دلار در مقابل ریال ایران روز سهشنبه ۱۰ مرداد در پی تصمیم بانک مرکزی به انحلال کانون صرافان، حدود هزار تومان (معادل دو درصد) نسبت به روز دوشنبه افزایش یافت.
🔸بانک مرکزی ایران روز سهشنبه با ادعای «انحراف از اهداف» کانون صرافان ایران، دستور به انحلال آن داد.
🔸بانک مرکزی در ادامه ادعای خود کانون صرافان را به تخلفاتی از جمله استنکاف از دستورات بانک مرکزی و عدم همکاری با این بانک، انحراف از اهداف، وظایف و موضوع فعالیت کانون و موارد دیگر متهم کرده است.
🔸همزمان با این تصمیم، نرخ دلارتا عصر سهشنبه به ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.
🔸خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، افزایش نرخ ارز در این روز را ناشی از «بازیهای کانون صرافان» خواند.
🔸کانون صرافان نیز با انتشار بیانیهای اعلام کرد که بانک مرکزی فاقد «وجاهت قانونی» در خصوص انحلال کانون است و حق لغو مجمع عادی سالیانه ندارد.
@radiofarda_official
🔸نرخ #دلار در مقابل ریال ایران روز سهشنبه ۱۰ مرداد در پی تصمیم بانک مرکزی به انحلال کانون صرافان، حدود هزار تومان (معادل دو درصد) نسبت به روز دوشنبه افزایش یافت.
🔸بانک مرکزی ایران روز سهشنبه با ادعای «انحراف از اهداف» کانون صرافان ایران، دستور به انحلال آن داد.
🔸بانک مرکزی در ادامه ادعای خود کانون صرافان را به تخلفاتی از جمله استنکاف از دستورات بانک مرکزی و عدم همکاری با این بانک، انحراف از اهداف، وظایف و موضوع فعالیت کانون و موارد دیگر متهم کرده است.
🔸همزمان با این تصمیم، نرخ دلارتا عصر سهشنبه به ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.
🔸خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، افزایش نرخ ارز در این روز را ناشی از «بازیهای کانون صرافان» خواند.
🔸کانون صرافان نیز با انتشار بیانیهای اعلام کرد که بانک مرکزی فاقد «وجاهت قانونی» در خصوص انحلال کانون است و حق لغو مجمع عادی سالیانه ندارد.
@radiofarda_official
👍15❤2🤯1
🔸«پایگاه داده باز ایران» با گردآوری و بررسی اطلاعات مربوط به «زائران راهیان نور» به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی در آمار مرتبط با تعداد شرکتکنندگان در تورهای «راهیان نور» دستکاری و جعل انجام میدهد.
🔸«راهیان نور» برنامه اعزام دانشآموزان ایرانی و افراد دیگر به مناطق درگیر در #جنگ ایران و عراق برای انجام تبلیغات ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی است.
@radiofarda_official
🔸«راهیان نور» برنامه اعزام دانشآموزان ایرانی و افراد دیگر به مناطق درگیر در #جنگ ایران و عراق برای انجام تبلیغات ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی است.
@radiofarda_official
👍15
🔸شورای جهانی طلا: خرید سکه و شمش طلا توسط ایرانیها ۵۱ درصد جهش داشته است
🔸شورای جهانی #طلا در گزارش فصلی جدید خود از جهش چشمگیر خرید #سکه و شمش طلا توسط ایرانیها در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داده و میگوید خرید جواهرات طلا توسط شهروندان ایرانی کاهش یافته است.
🔸بر اساس این گزارش که روز سهشنبه ۱۰ مرداد در وبسایت این نهاد بینالمللی منتشر شد، شهروندان ایرانی در دوره یادشده ۲۵.۲ تن سکه و شمش طلا خریداری کردند که نسبت به دوره مشابه پارسال ۵۱ درصد جهش نشان میدهد.
🔸در نقطه مقابل، خرید جواهرات طلا در ایران طی دوره یادشده نزدیک ۱۲ درصد افت کرده و به ۱۳.۷ تن رسیده است.
🔸سکه و شمش بر خلاف جواهرات بیشتر برای سرمایهگذاری و تبدیل داراییهای ریالی و حفظ ارزش آن بهکار میآید.
🔸شورای جهانی پول نیز علت جهش چشمگیر خرید سکه و شمش در میان ایرانیها را به نوسانات ارزی، و دلیل افت خرید جواهرات طلا را به فقیرتر شدن مردم نسبت داده است.
@radiofarda_official
🔸شورای جهانی #طلا در گزارش فصلی جدید خود از جهش چشمگیر خرید #سکه و شمش طلا توسط ایرانیها در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داده و میگوید خرید جواهرات طلا توسط شهروندان ایرانی کاهش یافته است.
🔸بر اساس این گزارش که روز سهشنبه ۱۰ مرداد در وبسایت این نهاد بینالمللی منتشر شد، شهروندان ایرانی در دوره یادشده ۲۵.۲ تن سکه و شمش طلا خریداری کردند که نسبت به دوره مشابه پارسال ۵۱ درصد جهش نشان میدهد.
🔸در نقطه مقابل، خرید جواهرات طلا در ایران طی دوره یادشده نزدیک ۱۲ درصد افت کرده و به ۱۳.۷ تن رسیده است.
🔸سکه و شمش بر خلاف جواهرات بیشتر برای سرمایهگذاری و تبدیل داراییهای ریالی و حفظ ارزش آن بهکار میآید.
🔸شورای جهانی پول نیز علت جهش چشمگیر خرید سکه و شمش در میان ایرانیها را به نوسانات ارزی، و دلیل افت خرید جواهرات طلا را به فقیرتر شدن مردم نسبت داده است.
@radiofarda_official
👍13
🔸پیام مادر نیکا شاکرمی: ماتم و عزا را به انگیزهای امیدبخش تبدیل کنیم
🔸نسرین شاکرمی، مادر #نیکا_شاکرمی، از جانباختگان اعتراضات، در پیامی تازه همزمان با مراسم مذهبی عاشورا و نزدیک شدن به سالگرد اعتراضات پارسال نوشت که «سالهاست خرافهپرستان از شخصیتهای بزرگ دینی فقط برای عزاداری و اشک مردم را درآوردن استفاده میکنند و در منبر کمتر از عدالت، شجاعت، ظلمستیزی و شادی آنها شنیدیم.»
🔸او افزوده است: «ما که معتقدیم بچههای ما علیه این مغزهای پوسیده شوریدهاند و دنیایی زیبا و پر از شادی را مطالبه میکنند، نباید داغ و درد مصیبتهای خود را صرفاً به آه و ناله ختم کنیم. آه و نالهٔ مدام از ما انسانهایی ضعیف و بیمار میسازد که هیچ کاری از آنها ساخته نیست.»
🔸نسرین شاکرمی خواستار تبدیل کردن ماتم و عزا «به انگیزهای امیدبخش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد» شده است.
🔸نیکا شاکرمی شامگاه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات در بلوار کشاورز تهران ناپدید و پس از هشت روز جنازه او به خانوادهاش تحویل داده شد.
@radiofarda_official
🔸نسرین شاکرمی، مادر #نیکا_شاکرمی، از جانباختگان اعتراضات، در پیامی تازه همزمان با مراسم مذهبی عاشورا و نزدیک شدن به سالگرد اعتراضات پارسال نوشت که «سالهاست خرافهپرستان از شخصیتهای بزرگ دینی فقط برای عزاداری و اشک مردم را درآوردن استفاده میکنند و در منبر کمتر از عدالت، شجاعت، ظلمستیزی و شادی آنها شنیدیم.»
🔸او افزوده است: «ما که معتقدیم بچههای ما علیه این مغزهای پوسیده شوریدهاند و دنیایی زیبا و پر از شادی را مطالبه میکنند، نباید داغ و درد مصیبتهای خود را صرفاً به آه و ناله ختم کنیم. آه و نالهٔ مدام از ما انسانهایی ضعیف و بیمار میسازد که هیچ کاری از آنها ساخته نیست.»
🔸نسرین شاکرمی خواستار تبدیل کردن ماتم و عزا «به انگیزهای امیدبخش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد» شده است.
🔸نیکا شاکرمی شامگاه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات در بلوار کشاورز تهران ناپدید و پس از هشت روز جنازه او به خانوادهاش تحویل داده شد.
@radiofarda_official
👍45❤4❤🔥3👏3😢1🙏1
#شمشیر_شیخ_مشروعه
علیه
#مشروطه_خواهان
هنوز فرزندان شیخ همان میکنند که نیایشان کرد
امروز مصادف است با سالروز بردار کردن شيخ فضل الله نوری در۱۲۸۸ش.
بی تردید او یکی از سرسخت ترین دشمنان مشروطه و مجلس ایران بود، مجلس توسط,پسرخاله مصدق(محمد علی میرزا) به توپ بسته شد او گلوله های شلیک شده بسوی مجلس را به اصحاب فیل تشبیه کرد..
(حرمت مشروطه...ص157)
🔻اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه
ﺑﻨﺪ۱- ﻫﺮﮐﺲ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮﻧﮕﺬﺍﺭﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺮﺗﺪ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻭﺿﻊ ﻗﺎﻧﻮﻥِ ﻧﻮ، ﺍﺑﺪﺍ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ. ﻭ ﻫﺮﮐﺲ ﻣﺮﺗﺪ ﺷﺪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﺳﻼﻡ ﺧﻮﻧﺶ ﺣﻼﻝ ﺍﺳﺖ، ﺯﻧﺶ مصادره ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺶ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦﻃﻮﺭ.
ﺑﻨﺪ۲- ﻋﺠﻢﻫﺎﯼ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ (یعنی ایرانیان پیش از اسلام) ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻣﺪﺣﺸﺎﻥ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ، ﺧﺒﯿﺚﺗﺮﯾﻦ ﻃﻮﺍﯾﻒ ﺑﻮﺩﻧﺪ.
«ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻗﻠﻢ ﻭ ﻟﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺕ ﮐﺜﯿﺮﻩ، ﻣﻨﺎﻓﯽ ﺑﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻧﻪ، ﺗﻮ ﺑﮕﻮ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﭼﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻗﺒﯿﺤﻪ ﺭﺍ ﻧﺸﺮ ﻣﯽﺩﻫﯽ، ﻭ ﺑﻨﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺩﺍ ﯾﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺑﺎﺑﯿﻪ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﭘﺎﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﻭ ﻣﺤﺮﺍﺏ ﻣﺎ، ﺍﻟﻘﺎﯼ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻧﺸﺮ ﮐﻠﻤﻪ ﮐﻔﺮﯾﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺒﻬﻪ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻗﻠﻮﺏ ﺻﺎﻓﯿﻪ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺗﻀﻠﯿﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ؛ ﺗﻮ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﭼﻪ ﮐﻨﯽ؟»
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺁﻥ ﺿﻼﻟﺖﻧﺎﻣﻪ (ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ) ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻗﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻃﺒﻊ ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ۷ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ:
«ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ»
ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، «ﺷﺎﻉ ﻭﺫﺍﻉ ﺣﺘﯽ ﺧﺮﻕ ﺍﻻﺳﻤﺎﻉ»، ﻭ ﺍﯾﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺭﮐﺎﻥ مشرﻭﻃﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺧﻼﻝ [ﺁﻥ]، ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﻤﯽﻣﺎﻧﺪ.
ﻧﻈﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﺗﺼﺤﯿﺢ، ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ، ﯾﮑﯽ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﻮﻝ ﻫﯿﺎﺕ ﻣﻌﺪﻭﺩ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﻋﯽ ﮐﻪ:
«اﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﺩﻭﻝ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻟﯿﮑﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺩ، ﺑﺎﻗﯿﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﮕﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ.»
ﻓﺪﻭﯼ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
«ﻓﻌﻠﯽ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﻟﺴﻼﻡ» ﻭ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻢ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ :
«ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺟﺎﻟﺴﯿﻦ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ، ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﺳﻼﻣﯿﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﺣﮑﻢ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ.
ﺍﯼ ﻣُﻠﺤﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ، ﻣُﻨﺎﻓﯽ [ﺍﺳﺖ] ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺳﻄﺮ ﻗﺒﻞ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.
ﺍﯼ ﺑﯽﺷﺮﻑ، ﺍﯼ ﺑﯽﻏﯿﺮﺕ، ﺑﺒﯿﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺮﻉ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻮ ﻣُﻨﺘﺤﻞ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺷﺮﻑ ﻣﻘﺮﺭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺩﺍﺩ[ﻩ] ﺗﻮ ﺭﺍ، ﻭ ﺗﻮ ﺧﻮﺩﺕ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺕ ﺳﻠﺐ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ ﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺍﺭﻣﻨﯽ ﻭ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎﺷﻢ»
✍جبهه ملی دقیقا چون شیخ حق قانونگذاری را متعلق به خدا گفت و کلام خمینی را هم ردیف کلام قرآن گفت و چپ های دیروز که امروز دمکراسی لقلقه زبانشان شده است خمینی را برتر از تمام پیامبران و آزادیبخشان جهان گفتند
و به اتفاق نماز جماعت سرخ خواندند(بعثت و ایدئولوژی بازرگان و میرزازاده به نام تو سوگند)
هنوز فرزندان ارتجاع سرخ و سیاه,علیه مشروطه سلطنتی ایران قلم و قدم میزنند
شگفت اینکه چون کلامشان خریدار ندارد, این شیادان خود را در کسوت پادشاهیخواه جا میزنند و دادخواه ایران میشوند و علیه مشروطه و مشروطه خواهان و سازماندهی پادشاهی خواهان مینویسند و آخرش هم خود را عاشقان ایران مینامند, این جماعت ارزنی شرف ندارند و فکر میکنند دهه پنجاه است و میشود با این شعبده جوان امروز را فریب داد.
تا دیروز علیه سازماندهی مشروطه خواهان نوشتند,
نهایت #شاه فرمان مکتوب سازماندهی داد و گفت مشروطه خواسته همیشگی ماست و همیشه ادامه دارد.
چون این سازماندهی میهن پرستان مترادف است با پاشنه آشیل رژیم تبهکاران و لواط کاران حاکم.
آیا شاگردان طوسی و سقتی و شیخ فضل الله موفق میشوند جوانان را فریب دهند؟
جواب #هرگز
گره بر باد میزنند , بی اعتبارتر از آنند.
هر چند وقیح باشند.
این آخوند مالیده ها... عناصری سوخته و مکلف به تکلیف جهاد تبیینند.
درست که برای استخوان پاره ای, هست و نیست خود را می فروشند اما جوان ایرانی دیگر بیدار شده است
و میرود که از روایت های خمینیسم در هر لباسی و کسوتی و قرائتی گذر کند.
مذهب و سنت های پوسیده #تشیع که بویژه از پس از روی کار آمدن سلسله قاجار همیشه یک حربه موثر برای استعمار بریتانیا بود ، مانع اصلی روح مترقی و سکولار مشروطیت بوده و هست.
ارتجاع مذهبی سه بار و توسط سه ملا دشمنی خود را با مشروطیت اثبات نمود .
شیخ فضل الله نوری
سید حسن مدرس
روح الله موسوی خمینی
(منبع:
#ﺷﯿﺦ_ﻓﻀﻞ_ﺍﻟﻠﻪ_ﻧﻮﺭﯼ ، ﮐﺘﺎﺏ ﺭﺳﺎﺋﻞ ﻣﺸﺮﻭﻃﯿﺖ، ﺻﻔﺤﻪﻫﺎﯼ ١٥١ تا ۱۶۷)
بازپسگیری ایران تنها با پهلوی
#پهلوی_ناجی_مشروطه
@Paykan_Iranshahr
#شمشیر_شیخ_مشروعه
علیه
#مشروطه_خواهان
هنوز فرزندان شیخ همان میکنند که نیایشان کرد
امروز مصادف است با سالروز بردار کردن شيخ فضل الله نوری در۱۲۸۸ش.
بی تردید او یکی از سرسخت ترین دشمنان مشروطه و مجلس ایران بود، مجلس توسط,پسرخاله مصدق(محمد علی میرزا) به توپ بسته شد او گلوله های شلیک شده بسوی مجلس را به اصحاب فیل تشبیه کرد..
(حرمت مشروطه...ص157)
🔻اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه
ﺑﻨﺪ۱- ﻫﺮﮐﺲ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮﻧﮕﺬﺍﺭﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺮﺗﺪ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻭﺿﻊ ﻗﺎﻧﻮﻥِ ﻧﻮ، ﺍﺑﺪﺍ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ. ﻭ ﻫﺮﮐﺲ ﻣﺮﺗﺪ ﺷﺪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﺳﻼﻡ ﺧﻮﻧﺶ ﺣﻼﻝ ﺍﺳﺖ، ﺯﻧﺶ مصادره ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺶ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦﻃﻮﺭ.
ﺑﻨﺪ۲- ﻋﺠﻢﻫﺎﯼ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ (یعنی ایرانیان پیش از اسلام) ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻣﺪﺣﺸﺎﻥ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ، ﺧﺒﯿﺚﺗﺮﯾﻦ ﻃﻮﺍﯾﻒ ﺑﻮﺩﻧﺪ.
«ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻗﻠﻢ ﻭ ﻟﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺕ ﮐﺜﯿﺮﻩ، ﻣﻨﺎﻓﯽ ﺑﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻧﻪ، ﺗﻮ ﺑﮕﻮ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﭼﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻗﺒﯿﺤﻪ ﺭﺍ ﻧﺸﺮ ﻣﯽﺩﻫﯽ، ﻭ ﺑﻨﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺩﺍ ﯾﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺑﺎﺑﯿﻪ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﭘﺎﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﻭ ﻣﺤﺮﺍﺏ ﻣﺎ، ﺍﻟﻘﺎﯼ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻧﺸﺮ ﮐﻠﻤﻪ ﮐﻔﺮﯾﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺒﻬﻪ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻗﻠﻮﺏ ﺻﺎﻓﯿﻪ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺗﻀﻠﯿﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ؛ ﺗﻮ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﭼﻪ ﮐﻨﯽ؟»
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺁﻥ ﺿﻼﻟﺖﻧﺎﻣﻪ (ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ) ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻗﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻃﺒﻊ ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ۷ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ:
«ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ»
ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، «ﺷﺎﻉ ﻭﺫﺍﻉ ﺣﺘﯽ ﺧﺮﻕ ﺍﻻﺳﻤﺎﻉ»، ﻭ ﺍﯾﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺭﮐﺎﻥ مشرﻭﻃﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺧﻼﻝ [ﺁﻥ]، ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﻤﯽﻣﺎﻧﺪ.
ﻧﻈﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﺗﺼﺤﯿﺢ، ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ، ﯾﮑﯽ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﻮﻝ ﻫﯿﺎﺕ ﻣﻌﺪﻭﺩ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﻋﯽ ﮐﻪ:
«اﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﺩﻭﻝ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻟﯿﮑﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺩ، ﺑﺎﻗﯿﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﮕﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ.»
ﻓﺪﻭﯼ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
«ﻓﻌﻠﯽ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﻟﺴﻼﻡ» ﻭ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻢ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ :
«ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺟﺎﻟﺴﯿﻦ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ، ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﺳﻼﻣﯿﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﺣﮑﻢ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ.
ﺍﯼ ﻣُﻠﺤﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ، ﻣُﻨﺎﻓﯽ [ﺍﺳﺖ] ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺳﻄﺮ ﻗﺒﻞ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.
ﺍﯼ ﺑﯽﺷﺮﻑ، ﺍﯼ ﺑﯽﻏﯿﺮﺕ، ﺑﺒﯿﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺮﻉ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻮ ﻣُﻨﺘﺤﻞ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺷﺮﻑ ﻣﻘﺮﺭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺩﺍﺩ[ﻩ] ﺗﻮ ﺭﺍ، ﻭ ﺗﻮ ﺧﻮﺩﺕ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺕ ﺳﻠﺐ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ ﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺍﺭﻣﻨﯽ ﻭ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎﺷﻢ»
✍جبهه ملی دقیقا چون شیخ حق قانونگذاری را متعلق به خدا گفت و کلام خمینی را هم ردیف کلام قرآن گفت و چپ های دیروز که امروز دمکراسی لقلقه زبانشان شده است خمینی را برتر از تمام پیامبران و آزادیبخشان جهان گفتند
و به اتفاق نماز جماعت سرخ خواندند(بعثت و ایدئولوژی بازرگان و میرزازاده به نام تو سوگند)
هنوز فرزندان ارتجاع سرخ و سیاه,علیه مشروطه سلطنتی ایران قلم و قدم میزنند
شگفت اینکه چون کلامشان خریدار ندارد, این شیادان خود را در کسوت پادشاهیخواه جا میزنند و دادخواه ایران میشوند و علیه مشروطه و مشروطه خواهان و سازماندهی پادشاهی خواهان مینویسند و آخرش هم خود را عاشقان ایران مینامند, این جماعت ارزنی شرف ندارند و فکر میکنند دهه پنجاه است و میشود با این شعبده جوان امروز را فریب داد.
تا دیروز علیه سازماندهی مشروطه خواهان نوشتند,
نهایت #شاه فرمان مکتوب سازماندهی داد و گفت مشروطه خواسته همیشگی ماست و همیشه ادامه دارد.
چون این سازماندهی میهن پرستان مترادف است با پاشنه آشیل رژیم تبهکاران و لواط کاران حاکم.
آیا شاگردان طوسی و سقتی و شیخ فضل الله موفق میشوند جوانان را فریب دهند؟
جواب #هرگز
گره بر باد میزنند , بی اعتبارتر از آنند.
هر چند وقیح باشند.
این آخوند مالیده ها... عناصری سوخته و مکلف به تکلیف جهاد تبیینند.
درست که برای استخوان پاره ای, هست و نیست خود را می فروشند اما جوان ایرانی دیگر بیدار شده است
و میرود که از روایت های خمینیسم در هر لباسی و کسوتی و قرائتی گذر کند.
مذهب و سنت های پوسیده #تشیع که بویژه از پس از روی کار آمدن سلسله قاجار همیشه یک حربه موثر برای استعمار بریتانیا بود ، مانع اصلی روح مترقی و سکولار مشروطیت بوده و هست.
ارتجاع مذهبی سه بار و توسط سه ملا دشمنی خود را با مشروطیت اثبات نمود .
شیخ فضل الله نوری
سید حسن مدرس
روح الله موسوی خمینی
(منبع:
#ﺷﯿﺦ_ﻓﻀﻞ_ﺍﻟﻠﻪ_ﻧﻮﺭﯼ ، ﮐﺘﺎﺏ ﺭﺳﺎﺋﻞ ﻣﺸﺮﻭﻃﯿﺖ، ﺻﻔﺤﻪﻫﺎﯼ ١٥١ تا ۱۶۷)
بازپسگیری ایران تنها با پهلوی
#پهلوی_ناجی_مشروطه
@Paykan_Iranshahr
👍23👏2
آمریکا: استفاده از پهپادهای ایرانی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است
https://www.radiofarda.com/a/32530495.html
https://www.radiofarda.com/a/32530495.html
رادیو فردا
آمریکا: استفاده از پهپادهای ایرانی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است
لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سهشنبه ۱۰ مرداد گفت، استفاده از پهپادهای ساخت ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.
👍12👌3🤔1
فریدون خون تو چون میزند جوش
نمیگردی ز خاطرها فراموش
تو شیر بیشه ی جاوید عشقی
که با تیغ شغالی گشته خاموش
زبان سبز تو پیک وطن بود
اهورا در فراغ تو سیه پوش
تو مروارید دریای وجودی
و با خاک سیه گشتی هم اغوش
فروغ جاودان معبد نور
که با خون قامتش گردیده مفروش
فریدون با درفش کاویانی
ز نو برخیز و در کار وطن کوش
کنون در زیر پای شب فروشان
«زما فریاد می آید تو خاموش؟»
سراپا شعله ای سرزنده از درد
و این آتش نخواهد افتد از جوش
سکوت شب شکستی وای بر ما
اگر روزی شوی از دل فراموش
تو زرین برگ ایرانی و تاریخ
نمی ماند ز اوصاف تو خاموش
فریدون چون صدایت گشته خاموش
سکوت اکنون چو اواری است بر دوش
وطن می نالد از این بازی چرخ
که تو در غربت و ایران پر از موش
وطن سرد است میگرید از این داغ
ترا اخر نمی یابد در اغوش
دلم را حیف می اید از این عمر
که ما خاموش ماندیم و تو در جوش
صدایت جاودان یادت گرامی
عزیز خفته ی با خون هم اغوش
اثری از همکار ارجمند مهربانو ی . ایرانی
@Paykan_Iranshahr
نمیگردی ز خاطرها فراموش
تو شیر بیشه ی جاوید عشقی
که با تیغ شغالی گشته خاموش
زبان سبز تو پیک وطن بود
اهورا در فراغ تو سیه پوش
تو مروارید دریای وجودی
و با خاک سیه گشتی هم اغوش
فروغ جاودان معبد نور
که با خون قامتش گردیده مفروش
فریدون با درفش کاویانی
ز نو برخیز و در کار وطن کوش
کنون در زیر پای شب فروشان
«زما فریاد می آید تو خاموش؟»
سراپا شعله ای سرزنده از درد
و این آتش نخواهد افتد از جوش
سکوت شب شکستی وای بر ما
اگر روزی شوی از دل فراموش
تو زرین برگ ایرانی و تاریخ
نمی ماند ز اوصاف تو خاموش
فریدون چون صدایت گشته خاموش
سکوت اکنون چو اواری است بر دوش
وطن می نالد از این بازی چرخ
که تو در غربت و ایران پر از موش
وطن سرد است میگرید از این داغ
ترا اخر نمی یابد در اغوش
دلم را حیف می اید از این عمر
که ما خاموش ماندیم و تو در جوش
صدایت جاودان یادت گرامی
عزیز خفته ی با خون هم اغوش
اثری از همکار ارجمند مهربانو ی . ایرانی
@Paykan_Iranshahr
❤32❤🔥1
Forwarded from Timetunnel / تونل زمان
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به یاد فریدون فرخزاد و آوازی برای آینده.
اکنون آوازی میخوانم برای آینده
برای روزی که می رسد روی هر لب خنده
♪ ♫ ♪ ♫ ♪
اکنون آواز راه ماست و انتهاش پیداست
♪ ♫ ♪ ♫ ♪
برای خشم ملتم
برای خشم ملتم می خوانم
اجرا در دهه شصت. آهنگساز انریکو ماسیاس / شعر #فریدون_فرخزاد
#منوتوزمان #تونل_زمان
اکنون آوازی میخوانم برای آینده
برای روزی که می رسد روی هر لب خنده
♪ ♫ ♪ ♫ ♪
اکنون آواز راه ماست و انتهاش پیداست
♪ ♫ ♪ ♫ ♪
برای خشم ملتم
برای خشم ملتم می خوانم
اجرا در دهه شصت. آهنگساز انریکو ماسیاس / شعر #فریدون_فرخزاد
#منوتوزمان #تونل_زمان
❤34❤🔥1
Forwarded from Timetunnel / تونل زمان
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
وقتی که پلیس شهر بُن در آلمان جسد سلاخی شدهٔ فریدون فرخزاد را در آپارتمانش پیدا کرد، احتمالا چند روز از قتلش میگذشت . بنابر نظر پزشکی قانونی و نتایج کالبدشکافی، زمان قتل بین ۹ تا ۱۵ مرداد (سال ۱۳۷۱) بوده است.
فاسد شدن جسد، بر اثر حرارت ناشی از روشن گذاشتن عمدی اجاق برقی در آشپزخانه توسط قاتلانش، آن هم در گرمای تابستان، زودتر از حالت عادی شروع شده بود، به گونه ای که تشخیص چهره اش تقریباً غیر ممکن بود. #تونل_زمان #منوتوزمان
فاسد شدن جسد، بر اثر حرارت ناشی از روشن گذاشتن عمدی اجاق برقی در آشپزخانه توسط قاتلانش، آن هم در گرمای تابستان، زودتر از حالت عادی شروع شده بود، به گونه ای که تشخیص چهره اش تقریباً غیر ممکن بود. #تونل_زمان #منوتوزمان
😢31❤🔥2👍1🤬1
Forwarded from Timetunnel / تونل زمان
در گوشهٔ این اتاقِ تاریک، یک باغ نشستهاست بیدار
از دوست ندیده جز مذلّت، از غیر کشیده رنجِ بسیار
در ریشهٔ هر گیاهِ سبزش، انبوهِ کسالت است و دیوار
بر بامِ بلندِ ابرهایش، خورشید نمیشود پدیدار
هر ثانیهاش هزار سال است، در فاصلهٔ نگاه و دیدار
این باغ منم که خسته از خویش، در خویش خزیدهام دوصد بار
عشق است که میدهد خزانم، عشق است که میکند گرفتار
#فریدون_فرخزاد
از دوست ندیده جز مذلّت، از غیر کشیده رنجِ بسیار
در ریشهٔ هر گیاهِ سبزش، انبوهِ کسالت است و دیوار
بر بامِ بلندِ ابرهایش، خورشید نمیشود پدیدار
هر ثانیهاش هزار سال است، در فاصلهٔ نگاه و دیدار
این باغ منم که خسته از خویش، در خویش خزیدهام دوصد بار
عشق است که میدهد خزانم، عشق است که میکند گرفتار
#فریدون_فرخزاد
❤41❤🔥2
Forwarded from ایران فردا (پگاه شیرازی)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻#فریدون_فرخزاد به #مهستی «تولد پادشاه ایرانه، ما میخوایم به صحنه بریم فقط بخاطر پادشاه، میای با هم بریم رو صحنه برای ایران؟ برای مردم ایران و برای شاه ایران؟ »
مهستی «با کمال میل، برای ایران برای مردم ایران و برای شاه ایران»
یاد این دو هنرمند وطن پرست گرامی💙
#کارزار_سه_ماهه
#بازگشت_به_مشروطه
#انقلاب_ملی_ایران
#روز_مهسا
مهستی «با کمال میل، برای ایران برای مردم ایران و برای شاه ایران»
یاد این دو هنرمند وطن پرست گرامی💙
#کارزار_سه_ماهه
#بازگشت_به_مشروطه
#انقلاب_ملی_ایران
#روز_مهسا
❤44
فاجعه پرواز پیاس۷۵۲؛ جمهوری اسلامی به پرداخت دهها میلیون دلار غرامت دیگر محکوم شد
https://www.radiofarda.com/a/32530642.html
https://www.radiofarda.com/a/32530642.html
رادیو فردا
سرنگونی پیاس۷۵۲؛ محکومیت جمهوری اسلامی به پرداخت دهها میلیون دلار غرامت دیگر
دادگاهی در کانادا بر اساس شکایت خانوادههای هشت تن از قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشکهای سپاه، جمهوری اسلامی را به پرداخت ۱۴۲ میلیون دلار غرامت محکوم کرد.
🤯18👍2
🔸در پی انتشار فیلمی از «حمله» یک مرد به یک زن آمر به معروف در نارنجستان #شیراز، سخنگوی نیروی انتظامی به طور ضمنی تایید کرد که فرد ضارب از کارکنان این نیرو بوده است.
🔸سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد گفت که احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی دستور داده پرونده این مرد «در اختیار بازرسی کل فراجا قرار و در کمیسیونِ عالی تخلفات مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.»
🔸همزمان روزنامه همشهری چاپ تهران در توئیتی درباره این درگیری نوشت: «ضارب آمر به معروف از کادر پلیس است.»
🔸پیشتر ویدئویی در شبکههای اجتماعی منتشر شده که درگیری فیزیکی یک مرد با زنی چادری در نارنجستان شیراز را نشان میدهد.
🔸نیروی انتظامی تایید کرده که این زن در زمینه حجاب اجباری به مردم تذکر داده بود.
@radiofarda_official
🔸سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد گفت که احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی دستور داده پرونده این مرد «در اختیار بازرسی کل فراجا قرار و در کمیسیونِ عالی تخلفات مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.»
🔸همزمان روزنامه همشهری چاپ تهران در توئیتی درباره این درگیری نوشت: «ضارب آمر به معروف از کادر پلیس است.»
🔸پیشتر ویدئویی در شبکههای اجتماعی منتشر شده که درگیری فیزیکی یک مرد با زنی چادری در نارنجستان شیراز را نشان میدهد.
🔸نیروی انتظامی تایید کرده که این زن در زمینه حجاب اجباری به مردم تذکر داده بود.
@radiofarda_official
👍13🔥4🤬1