Kourosh Raadmanesh
3.62K subscribers
20K photos
20.8K videos
63 files
14.8K links
این تنها کانال رسمی تلگرامی کوروش رادمنش برای پخش سخنان و تحلیل های ایشان میباشد که از تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ جایگزین شده.
Download Telegram
👆👆👆❤️❤️❤️
11👏1
🔶دلیل تعطیلی‌ها: بحران برق و خروج دو نیروگاه از مدار یا گرما‌‌‌‌‌‌‌

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی گفته است برای "حفظ سلامت شهروندان" و به علت "گرمای بی‌سابقه" روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۱ و ۱۲ مرداد، تعطیلی عمومی اعلام می‌شود.

وزیر کشور امروز چهارشنبه گفت: «در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد ممکن است باز هم تعطیلی رخ بدهد اما امیدواریم نیازی به تعطیلی کشور وجود نداشته باشد.»

اما شهروندان ایران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند علت واقعی اعلام این تعطیلات کمبود برق است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" هفته گذشته در چندین گزارش از قطع برق صدها سازمان و اداره دولتی و دستگاه‌های اجرایی در شهرهای مختلف خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی هم گفت: «از آغاز اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در استان، برق ۷۶ اداره و یک مجتمع تجاری در ارومیه به دلیل مصرف بالای برق و عدم همکاری در برنامه‌های تامین بار قطع شده است».

قاسم شهابی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در اول مردادماه با بیان اینکه ۲۱۰ مورد اخطار قطع برق ادارات از ابتدای دوره اوج مصرف در تابستان امسال صادر شده است، گفت که برق ۹۵ اداره دولتی و دستگاه اجرایی پر مصرف استان تهران به دلیل توجه نکردن به اخطارهای صادره قطع شده است.

یک منبع آگاه به روزنامه "پیام ما" گفته است که علت تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی سراسری در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، علاوه بر شدت گرما، کاهش تولید برق نیز بوده است.

این منبع نزدیک به وزارت نیرو، همچنین افزود که شدت گرمای هوا و افزایش مصرف برق در روزهای گذشته باعث شده تا نیروگاه‌های برق‌آبی سدهای کارون سه و چهار بیش از ظرفیت عرفی برق تولید کنند.

📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
👍17😱1
👆👆👆👆🔥🔥🔥🔥
👍9
💢«بازدارندگی چین»؛ آمریکا با سوخت جدید، به دنبال افزایش برد تسلیحات نظامی خود است

مقامات آمریکایی می‌خواهند با ترکیب مواد شیمیایی سوخت‌رسان موشک‌ها و راکت‌ها، برد مهمات خود در اقیانوس آرام را بیشتر کنند. به این ترتیب یک سوخت جدید به نیروهای آمریکایی کمک می‌کند تا بتوانند به اهداف دوردست‌تر شلیک کنند.

دو دستیار کنگره و دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با رویترز اعلام کردند که پنتاگون و کنگره به دنبال این هستند که بتوانند با استفاده از پیشرانه‌های قوی‌تر و کلاهک‌های سبک‌تر، برد برخی از تسلیحات کنونی را تا ۲۰ درصد افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: https://bit.ly/47euG7y

@euronewspe
👍21👏1
👆👆👆🔥🔥🔥
👍11
👆👆👆👆🔥🔥🔥🔥
👍7
🔸#علی‌اصغر_حسنی‌راد، زندانی سیاسی سابق که پس از صدور بخشنامه «عفو» آزاد شده بود، بار دیگر توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.

🔸سایت حقوق بشری «هرانا» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده که بازداشت آقای حسنی‌راد دو ماه پس از آن صورت گرفته است که نیروهای امنیتی به خانه مادرش مراجعه کردند اما به‌دلیل نبود او، موفق به دستگیری او نشدند و این زندانی سیاسی سابق پس از آن به‌صورت مخفیانه در نوشهر زندگی می‌کرده است.

🔸درباره زمان و دلایل بازداشت، اتهامات و محل انتقال آقای حسنی‌راد تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است.

@radiofarda_official
❤‍🔥15👍1🤬1
🔸سازمان حقوق بشر ایران روز چهارشنبه، ۱۱ مرداد، ضمن انتشار خبر #اعدام ۶۱ زندانی در ایران طی یک ماه، درباره «شدت گرفتن کم‌سابقه‌ روند» اعدام طی ماه‌های گذشته هشدار داد.

@radiofarda_official
👍10🔥5🤬3🤯1
💢تاکید دوباره عربستان سعودی و کویت بر مالکیت مشترک و انحصاری میدان گازی آرش


وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور و و دولت کویت بار دیگر تاکید می‌کنند که منابع طبیعی در منطقه تقسیم شده از جمله کل میدان دريايى الدرّه [میدان گازی آرش]، تحت مالکیت مشترک پادشاهی عربستان سعودی و دولت کویت است، و این دو کشور به تنهایی دارای حقوق کامل برای بهره‌برداری از منابع موجود در آن منطقه هستند.
در این بیانیه با یادآوری درخواست‌های قبلی و مکرر دو کشور از جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر به لزوم مذاکره درباره مرز شرقی منطقه تقسیم شده با عربستان سعودی و کشور کویت به عنوان یک طرف مذاکره کننده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف دیگر، مطابق با مقررات حقوق بین‌الملل و اصول حسن همجواری اشاره شده است.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران نیز روز چهارشنبه گفته بود: «ذره‌ای از حق ایران در بهره‌برداری از میدان آرش کوتاه نمی‌آییم.»

🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وب‌سایت یورونیوز: https://bit.ly/3qktD5e

@euronewspe
🤬223
👆👆👆👆👆🔥🔥🔥🔥🔥
👍8
🔶عربستان و کویت: حق انحصاری میدان آرش متعلق به ما است

عربستان سعودی و کویت در بیانیه‌ای مشترک با تکرار ادعای مالکیت خود بر میدان نفتی و گازی "آرش" اعلام کردند این دو کشور "به صورت انحصاری حق حاکمیت کامل برای بهره‌برداری" از این میدان بزرگ دریایی را دارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان در این بیانیه که روز پنج‌شنبه (سوم اوت / ۱۲ مرداد) منتشر شده، عربستان و کویت بار دیگر دعوت پیشین خود از جمهوری اسلامی برای مذاکره بر سر تعیین مرزهای دریایی در این منطقه از خلیج‌فارس را برای حل این مناقشه تکرار کرده‌اند.

ایران و کویت طی سال‌های گذشته مذاکراتی را در مورد این منطقه مرزی انجام داده‌اند که هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده‌ است. دور تازه‌ تلاش‌ها برای احیای این مذاکرات در ماه‌های اخیر با شکست مواجه شد و جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی روز یکشنبه (هشتم مرداد) تهدید کرد چنانچه "تمایلی به تفاهم و همکاری وجود نداشته باشد، ایران تضییع حقوق خود را بر نمی‌تابد".

کویت و عربستان در بیانیه مشترک خود تأکید کرده‌اند که مذاکرات با جمهوری اسلامی در مورد این میدان گازی مطابق با "مقررات حقوق بین‌الملل و اصل حسن همجواری" خواهد بود.

پس از آنکه تهران ماه گذشته از آمادگی خود برای شروع حفاری در این میدان گازی خبر داد، کویت از ایران برای گفت‌وگو در مورد مرزهای دریایی دعوت کرد. این دعوت اما از سوی جمهوری اسلامی بی‌پاسخ ماند و در واکنش به این امر، وزیر نفت کویت اعلام کرد که کشورش برای "حفاری و تولید" گاز در میدان گازی آرش منتظر توافق مرزی با ایران نخواهد ماند.

میدان گازی آرش که در عربستان و کویت به نام میدان "الدّره" خوانده می‌شود بیش از شصت سال پیش کشف شد. ایران حدود سه دهه پیش مذاکراتی را با کویت برای تعیین مرزهای دریایی آغاز کرد، که نیمه تمام ماند و پس از آن نیز به رغم اصرار کویت و عربستان از ادامه آن طفره رفت.

📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
🤬31
👆👆👆👆👆🔥🔥🔥🔥🔥
🔥9👍2
مهرداد آقافضلی، پدر جاویدنام #یلدا_آقافضلی از جانباختگان خیزش ملی #ایران با انتشار تصویری از تخریب مزار فرزندش در اینستاگرام خود نوشت: یلدا بابا شما چقدر بزرگ بودید که اینا حتی از سنگ قبر شما هم وحشت دارن بهت افتخار می‌کنم، الان سه شیفت تو این مملکت کار نکنی از گشنگی میمیری شما دیوونه‌های که می‌دونم تف کف دستتون نمی‌ندازن کارو زندگی‌تونو ول کردید یا تو خیابون دنبال مردم هستید که چرا موهاشون بیرونه یا تو قبرستونا سنگ بچه‌هارو خراب می‌کنید، آخه بی‌مغزا با اینکاراتون فقط به خودتون ضربه می‌زنید، می‌دونم که حتی تا بهشت زهرا با مترو میرید بعد تو این گرما چند ساعت پیدا روی می‌کنید تنتون از عرق بوی لاشه می‌گیره که چی بشه برید سنگو خراب کنید خاک بر سرتون، همینه میگن تا خر هست خر سوارم هست، حالا اگه ما اینکارو می‌کردیم یه ساعته مارو میگرفتن به جرم اهانت به مقدسات اعداممون میکردن، آخه بیشعورا تمام سرمایه مملکتو اختلاسگرا بردنو خوردن شما هنوز دنبال سنگ قبرو موی سر هستید خاک بر سرتون.

#ایران_را_پس_میگیریم

@gurd_shah
😢325👏3❤‍🔥2
استوری وریا غفوری؛ هیچ سلاحی حریف مغزهای مسلح نیست!

#روز_مهسا
#کارزار_سه_ماهه

@gurd_shah
👍50👏83
هفته‌نامه فرانسوی «پوئن دو وو» که به پوشش خبری خاندان‌های سلطنتی در جهان می‌پردازد، با یاسمین پهلوی، همسر شاهزاده رضا پهلوی گفت‌وگو کرده است. در اسلایدها قسمت‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید.
60👏5🔥1