🔸سازمان حقوق بشر ایران روز چهارشنبه، ۱۱ مرداد، ضمن انتشار خبر #اعدام ۶۱ زندانی در ایران طی یک ماه، درباره «شدت گرفتن کمسابقه روند» اعدام طی ماههای گذشته هشدار داد.
@radiofarda_official
@radiofarda_official
👍10🔥5🤬3🤯1
💢تاکید دوباره عربستان سعودی و کویت بر مالکیت مشترک و انحصاری میدان گازی آرش
وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیهای اعلام کرد که این کشور و و دولت کویت بار دیگر تاکید میکنند که منابع طبیعی در منطقه تقسیم شده از جمله کل میدان دريايى الدرّه [میدان گازی آرش]، تحت مالکیت مشترک پادشاهی عربستان سعودی و دولت کویت است، و این دو کشور به تنهایی دارای حقوق کامل برای بهرهبرداری از منابع موجود در آن منطقه هستند.
در این بیانیه با یادآوری درخواستهای قبلی و مکرر دو کشور از جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر به لزوم مذاکره درباره مرز شرقی منطقه تقسیم شده با عربستان سعودی و کشور کویت به عنوان یک طرف مذاکره کننده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف دیگر، مطابق با مقررات حقوق بینالملل و اصول حسن همجواری اشاره شده است.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران نیز روز چهارشنبه گفته بود: «ذرهای از حق ایران در بهرهبرداری از میدان آرش کوتاه نمیآییم.»
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://bit.ly/3qktD5e
@euronewspe
وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیهای اعلام کرد که این کشور و و دولت کویت بار دیگر تاکید میکنند که منابع طبیعی در منطقه تقسیم شده از جمله کل میدان دريايى الدرّه [میدان گازی آرش]، تحت مالکیت مشترک پادشاهی عربستان سعودی و دولت کویت است، و این دو کشور به تنهایی دارای حقوق کامل برای بهرهبرداری از منابع موجود در آن منطقه هستند.
در این بیانیه با یادآوری درخواستهای قبلی و مکرر دو کشور از جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر به لزوم مذاکره درباره مرز شرقی منطقه تقسیم شده با عربستان سعودی و کشور کویت به عنوان یک طرف مذاکره کننده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف دیگر، مطابق با مقررات حقوق بینالملل و اصول حسن همجواری اشاره شده است.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران نیز روز چهارشنبه گفته بود: «ذرهای از حق ایران در بهرهبرداری از میدان آرش کوتاه نمیآییم.»
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://bit.ly/3qktD5e
@euronewspe
🤬22❤3
🔶عربستان و کویت: حق انحصاری میدان آرش متعلق به ما است
عربستان سعودی و کویت در بیانیهای مشترک با تکرار ادعای مالکیت خود بر میدان نفتی و گازی "آرش" اعلام کردند این دو کشور "به صورت انحصاری حق حاکمیت کامل برای بهرهبرداری" از این میدان بزرگ دریایی را دارند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان در این بیانیه که روز پنجشنبه (سوم اوت / ۱۲ مرداد) منتشر شده، عربستان و کویت بار دیگر دعوت پیشین خود از جمهوری اسلامی برای مذاکره بر سر تعیین مرزهای دریایی در این منطقه از خلیجفارس را برای حل این مناقشه تکرار کردهاند.
ایران و کویت طی سالهای گذشته مذاکراتی را در مورد این منطقه مرزی انجام دادهاند که هیچکدام به نتیجه نرسیده است. دور تازه تلاشها برای احیای این مذاکرات در ماههای اخیر با شکست مواجه شد و جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی روز یکشنبه (هشتم مرداد) تهدید کرد چنانچه "تمایلی به تفاهم و همکاری وجود نداشته باشد، ایران تضییع حقوق خود را بر نمیتابد".
کویت و عربستان در بیانیه مشترک خود تأکید کردهاند که مذاکرات با جمهوری اسلامی در مورد این میدان گازی مطابق با "مقررات حقوق بینالملل و اصل حسن همجواری" خواهد بود.
پس از آنکه تهران ماه گذشته از آمادگی خود برای شروع حفاری در این میدان گازی خبر داد، کویت از ایران برای گفتوگو در مورد مرزهای دریایی دعوت کرد. این دعوت اما از سوی جمهوری اسلامی بیپاسخ ماند و در واکنش به این امر، وزیر نفت کویت اعلام کرد که کشورش برای "حفاری و تولید" گاز در میدان گازی آرش منتظر توافق مرزی با ایران نخواهد ماند.
میدان گازی آرش که در عربستان و کویت به نام میدان "الدّره" خوانده میشود بیش از شصت سال پیش کشف شد. ایران حدود سه دهه پیش مذاکراتی را با کویت برای تعیین مرزهای دریایی آغاز کرد، که نیمه تمام ماند و پس از آن نیز به رغم اصرار کویت و عربستان از ادامه آن طفره رفت.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
عربستان سعودی و کویت در بیانیهای مشترک با تکرار ادعای مالکیت خود بر میدان نفتی و گازی "آرش" اعلام کردند این دو کشور "به صورت انحصاری حق حاکمیت کامل برای بهرهبرداری" از این میدان بزرگ دریایی را دارند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان در این بیانیه که روز پنجشنبه (سوم اوت / ۱۲ مرداد) منتشر شده، عربستان و کویت بار دیگر دعوت پیشین خود از جمهوری اسلامی برای مذاکره بر سر تعیین مرزهای دریایی در این منطقه از خلیجفارس را برای حل این مناقشه تکرار کردهاند.
ایران و کویت طی سالهای گذشته مذاکراتی را در مورد این منطقه مرزی انجام دادهاند که هیچکدام به نتیجه نرسیده است. دور تازه تلاشها برای احیای این مذاکرات در ماههای اخیر با شکست مواجه شد و جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی روز یکشنبه (هشتم مرداد) تهدید کرد چنانچه "تمایلی به تفاهم و همکاری وجود نداشته باشد، ایران تضییع حقوق خود را بر نمیتابد".
کویت و عربستان در بیانیه مشترک خود تأکید کردهاند که مذاکرات با جمهوری اسلامی در مورد این میدان گازی مطابق با "مقررات حقوق بینالملل و اصل حسن همجواری" خواهد بود.
پس از آنکه تهران ماه گذشته از آمادگی خود برای شروع حفاری در این میدان گازی خبر داد، کویت از ایران برای گفتوگو در مورد مرزهای دریایی دعوت کرد. این دعوت اما از سوی جمهوری اسلامی بیپاسخ ماند و در واکنش به این امر، وزیر نفت کویت اعلام کرد که کشورش برای "حفاری و تولید" گاز در میدان گازی آرش منتظر توافق مرزی با ایران نخواهد ماند.
میدان گازی آرش که در عربستان و کویت به نام میدان "الدّره" خوانده میشود بیش از شصت سال پیش کشف شد. ایران حدود سه دهه پیش مذاکراتی را با کویت برای تعیین مرزهای دریایی آغاز کرد، که نیمه تمام ماند و پس از آن نیز به رغم اصرار کویت و عربستان از ادامه آن طفره رفت.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
DW
عربستان و کویت: حق انحصاری میدان آرش متعلق به ما است
در ادامهتنشها بر سر میدان گازی "آرش" عربستان و کویت در بیانیهای مشترک مدعی شدند "حق بهرهبرداری" از این میدان "به طور انحصاری به آنها تعلق دارد." وزیر نفت ایران تهدید کرده بود که "ایران تضییع حقوق خود را بر نمیتابد".
🤬31
مهرداد آقافضلی، پدر جاویدنام #یلدا_آقافضلی از جانباختگان خیزش ملی #ایران با انتشار تصویری از تخریب مزار فرزندش در اینستاگرام خود نوشت: یلدا بابا شما چقدر بزرگ بودید که اینا حتی از سنگ قبر شما هم وحشت دارن بهت افتخار میکنم، الان سه شیفت تو این مملکت کار نکنی از گشنگی میمیری شما دیوونههای که میدونم تف کف دستتون نمیندازن کارو زندگیتونو ول کردید یا تو خیابون دنبال مردم هستید که چرا موهاشون بیرونه یا تو قبرستونا سنگ بچههارو خراب میکنید، آخه بیمغزا با اینکاراتون فقط به خودتون ضربه میزنید، میدونم که حتی تا بهشت زهرا با مترو میرید بعد تو این گرما چند ساعت پیدا روی میکنید تنتون از عرق بوی لاشه میگیره که چی بشه برید سنگو خراب کنید خاک بر سرتون، همینه میگن تا خر هست خر سوارم هست، حالا اگه ما اینکارو میکردیم یه ساعته مارو میگرفتن به جرم اهانت به مقدسات اعداممون میکردن، آخه بیشعورا تمام سرمایه مملکتو اختلاسگرا بردنو خوردن شما هنوز دنبال سنگ قبرو موی سر هستید خاک بر سرتون.
#ایران_را_پس_میگیریم
@gurd_shah
#ایران_را_پس_میگیریم
@gurd_shah
😢32❤5👏3❤🔥2
Forwarded from تلویزیون منوتو
هفتهنامه فرانسوی «پوئن دو وو» که به پوشش خبری خاندانهای سلطنتی در جهان میپردازد، با یاسمین پهلوی، همسر شاهزاده رضا پهلوی گفتوگو کرده است. در اسلایدها قسمتهایی از این گفتوگو را میخوانید.
❤60👏5🔥1