💢تاکید دوباره عربستان سعودی و کویت بر مالکیت مشترک و انحصاری میدان گازی آرش
وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیهای اعلام کرد که این کشور و و دولت کویت بار دیگر تاکید میکنند که منابع طبیعی در منطقه تقسیم شده از جمله کل میدان دريايى الدرّه [میدان گازی آرش]، تحت مالکیت مشترک پادشاهی عربستان سعودی و دولت کویت است، و این دو کشور به تنهایی دارای حقوق کامل برای بهرهبرداری از منابع موجود در آن منطقه هستند.
در این بیانیه با یادآوری درخواستهای قبلی و مکرر دو کشور از جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر به لزوم مذاکره درباره مرز شرقی منطقه تقسیم شده با عربستان سعودی و کشور کویت به عنوان یک طرف مذاکره کننده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف دیگر، مطابق با مقررات حقوق بینالملل و اصول حسن همجواری اشاره شده است.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران نیز روز چهارشنبه گفته بود: «ذرهای از حق ایران در بهرهبرداری از میدان آرش کوتاه نمیآییم.»
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://bit.ly/3qktD5e
@euronewspe
وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیهای اعلام کرد که این کشور و و دولت کویت بار دیگر تاکید میکنند که منابع طبیعی در منطقه تقسیم شده از جمله کل میدان دريايى الدرّه [میدان گازی آرش]، تحت مالکیت مشترک پادشاهی عربستان سعودی و دولت کویت است، و این دو کشور به تنهایی دارای حقوق کامل برای بهرهبرداری از منابع موجود در آن منطقه هستند.
در این بیانیه با یادآوری درخواستهای قبلی و مکرر دو کشور از جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر به لزوم مذاکره درباره مرز شرقی منطقه تقسیم شده با عربستان سعودی و کشور کویت به عنوان یک طرف مذاکره کننده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف دیگر، مطابق با مقررات حقوق بینالملل و اصول حسن همجواری اشاره شده است.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران نیز روز چهارشنبه گفته بود: «ذرهای از حق ایران در بهرهبرداری از میدان آرش کوتاه نمیآییم.»
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://bit.ly/3qktD5e
@euronewspe
🤬22❤3
🔶عربستان و کویت: حق انحصاری میدان آرش متعلق به ما است
عربستان سعودی و کویت در بیانیهای مشترک با تکرار ادعای مالکیت خود بر میدان نفتی و گازی "آرش" اعلام کردند این دو کشور "به صورت انحصاری حق حاکمیت کامل برای بهرهبرداری" از این میدان بزرگ دریایی را دارند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان در این بیانیه که روز پنجشنبه (سوم اوت / ۱۲ مرداد) منتشر شده، عربستان و کویت بار دیگر دعوت پیشین خود از جمهوری اسلامی برای مذاکره بر سر تعیین مرزهای دریایی در این منطقه از خلیجفارس را برای حل این مناقشه تکرار کردهاند.
ایران و کویت طی سالهای گذشته مذاکراتی را در مورد این منطقه مرزی انجام دادهاند که هیچکدام به نتیجه نرسیده است. دور تازه تلاشها برای احیای این مذاکرات در ماههای اخیر با شکست مواجه شد و جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی روز یکشنبه (هشتم مرداد) تهدید کرد چنانچه "تمایلی به تفاهم و همکاری وجود نداشته باشد، ایران تضییع حقوق خود را بر نمیتابد".
کویت و عربستان در بیانیه مشترک خود تأکید کردهاند که مذاکرات با جمهوری اسلامی در مورد این میدان گازی مطابق با "مقررات حقوق بینالملل و اصل حسن همجواری" خواهد بود.
پس از آنکه تهران ماه گذشته از آمادگی خود برای شروع حفاری در این میدان گازی خبر داد، کویت از ایران برای گفتوگو در مورد مرزهای دریایی دعوت کرد. این دعوت اما از سوی جمهوری اسلامی بیپاسخ ماند و در واکنش به این امر، وزیر نفت کویت اعلام کرد که کشورش برای "حفاری و تولید" گاز در میدان گازی آرش منتظر توافق مرزی با ایران نخواهد ماند.
میدان گازی آرش که در عربستان و کویت به نام میدان "الدّره" خوانده میشود بیش از شصت سال پیش کشف شد. ایران حدود سه دهه پیش مذاکراتی را با کویت برای تعیین مرزهای دریایی آغاز کرد، که نیمه تمام ماند و پس از آن نیز به رغم اصرار کویت و عربستان از ادامه آن طفره رفت.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
عربستان سعودی و کویت در بیانیهای مشترک با تکرار ادعای مالکیت خود بر میدان نفتی و گازی "آرش" اعلام کردند این دو کشور "به صورت انحصاری حق حاکمیت کامل برای بهرهبرداری" از این میدان بزرگ دریایی را دارند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان در این بیانیه که روز پنجشنبه (سوم اوت / ۱۲ مرداد) منتشر شده، عربستان و کویت بار دیگر دعوت پیشین خود از جمهوری اسلامی برای مذاکره بر سر تعیین مرزهای دریایی در این منطقه از خلیجفارس را برای حل این مناقشه تکرار کردهاند.
ایران و کویت طی سالهای گذشته مذاکراتی را در مورد این منطقه مرزی انجام دادهاند که هیچکدام به نتیجه نرسیده است. دور تازه تلاشها برای احیای این مذاکرات در ماههای اخیر با شکست مواجه شد و جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی روز یکشنبه (هشتم مرداد) تهدید کرد چنانچه "تمایلی به تفاهم و همکاری وجود نداشته باشد، ایران تضییع حقوق خود را بر نمیتابد".
کویت و عربستان در بیانیه مشترک خود تأکید کردهاند که مذاکرات با جمهوری اسلامی در مورد این میدان گازی مطابق با "مقررات حقوق بینالملل و اصل حسن همجواری" خواهد بود.
پس از آنکه تهران ماه گذشته از آمادگی خود برای شروع حفاری در این میدان گازی خبر داد، کویت از ایران برای گفتوگو در مورد مرزهای دریایی دعوت کرد. این دعوت اما از سوی جمهوری اسلامی بیپاسخ ماند و در واکنش به این امر، وزیر نفت کویت اعلام کرد که کشورش برای "حفاری و تولید" گاز در میدان گازی آرش منتظر توافق مرزی با ایران نخواهد ماند.
میدان گازی آرش که در عربستان و کویت به نام میدان "الدّره" خوانده میشود بیش از شصت سال پیش کشف شد. ایران حدود سه دهه پیش مذاکراتی را با کویت برای تعیین مرزهای دریایی آغاز کرد، که نیمه تمام ماند و پس از آن نیز به رغم اصرار کویت و عربستان از ادامه آن طفره رفت.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
DW
عربستان و کویت: حق انحصاری میدان آرش متعلق به ما است
در ادامهتنشها بر سر میدان گازی "آرش" عربستان و کویت در بیانیهای مشترک مدعی شدند "حق بهرهبرداری" از این میدان "به طور انحصاری به آنها تعلق دارد." وزیر نفت ایران تهدید کرده بود که "ایران تضییع حقوق خود را بر نمیتابد".
🤬31
مهرداد آقافضلی، پدر جاویدنام #یلدا_آقافضلی از جانباختگان خیزش ملی #ایران با انتشار تصویری از تخریب مزار فرزندش در اینستاگرام خود نوشت: یلدا بابا شما چقدر بزرگ بودید که اینا حتی از سنگ قبر شما هم وحشت دارن بهت افتخار میکنم، الان سه شیفت تو این مملکت کار نکنی از گشنگی میمیری شما دیوونههای که میدونم تف کف دستتون نمیندازن کارو زندگیتونو ول کردید یا تو خیابون دنبال مردم هستید که چرا موهاشون بیرونه یا تو قبرستونا سنگ بچههارو خراب میکنید، آخه بیمغزا با اینکاراتون فقط به خودتون ضربه میزنید، میدونم که حتی تا بهشت زهرا با مترو میرید بعد تو این گرما چند ساعت پیدا روی میکنید تنتون از عرق بوی لاشه میگیره که چی بشه برید سنگو خراب کنید خاک بر سرتون، همینه میگن تا خر هست خر سوارم هست، حالا اگه ما اینکارو میکردیم یه ساعته مارو میگرفتن به جرم اهانت به مقدسات اعداممون میکردن، آخه بیشعورا تمام سرمایه مملکتو اختلاسگرا بردنو خوردن شما هنوز دنبال سنگ قبرو موی سر هستید خاک بر سرتون.
#ایران_را_پس_میگیریم
@gurd_shah
#ایران_را_پس_میگیریم
@gurd_shah
😢32❤5👏3❤🔥2
Forwarded from تلویزیون منوتو
هفتهنامه فرانسوی «پوئن دو وو» که به پوشش خبری خاندانهای سلطنتی در جهان میپردازد، با یاسمین پهلوی، همسر شاهزاده رضا پهلوی گفتوگو کرده است. در اسلایدها قسمتهایی از این گفتوگو را میخوانید.
❤60👏5🔥1
💢 حمله پهپادهای اوکراینی به یکی از بنادر تجاری مهم روسیه و توقف موقت حرکت کشتیها
بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، کشتیهای جنگی این کشور پهپادهای اوکراین را که بامداد جمعه پایگاه دریایی روسیه در نزدیکی بندر نووراسییسک در دریای سیاه را هدف قرار داده بودند، منهدم کردند. این بندر یکی از مراکز اصلی صادرات روسیه است.
به گزارش کنسرسیوم خط لوله «کاسپین» که اداره یک پایانه نفتی را در این شهر بر عهده دارد، این حملات پهپادی باعث توقف موقت حرکت تمام کشتیها شد.
کاربران شبکههای اجتماعی روسیه نیز بامداد جمعه از شنیدن صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی بندر نووراسییسک خبر دادند که در صورت تایید این موضوع، این نخستین حمله اوکراین به یکی از مراکز اصلی تجاری روسیه خواهد بود.
بیشتر بخوانید: http://bitly.ws/Q6X9
@euronewspe
بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، کشتیهای جنگی این کشور پهپادهای اوکراین را که بامداد جمعه پایگاه دریایی روسیه در نزدیکی بندر نووراسییسک در دریای سیاه را هدف قرار داده بودند، منهدم کردند. این بندر یکی از مراکز اصلی صادرات روسیه است.
به گزارش کنسرسیوم خط لوله «کاسپین» که اداره یک پایانه نفتی را در این شهر بر عهده دارد، این حملات پهپادی باعث توقف موقت حرکت تمام کشتیها شد.
کاربران شبکههای اجتماعی روسیه نیز بامداد جمعه از شنیدن صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی بندر نووراسییسک خبر دادند که در صورت تایید این موضوع، این نخستین حمله اوکراین به یکی از مراکز اصلی تجاری روسیه خواهد بود.
بیشتر بخوانید: http://bitly.ws/Q6X9
@euronewspe
👍21👏8
🔶 احتمال حضور نیروهای مسلح آمریکا در کشتیهای تجاری خلیج فارس
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۳ اوت (۱۲ مرداد) به نقل از چهار مقام آمریکایی خبر داد که ارتش ایالات متحده در حال بررسی استقرار پرسنل مسلح در کشتیهای تجاری است که از مسیر تنگه هرمز گذر میکنند. گفته شده که هدف از این اقدام احتمالی جلوگیری از توقیف یا مزاحمت برای کشتیهای غیرنظامی توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است.
آمریکا حتی در طول به اصطلاح "جنگ نفتکشها" که با نبرد دریایی یک روزه نیروهای دریایی آمریکا و ایران در سال ۱۹۹۸ به اوج خود رسید و بزرگترین نبرد نیروی دریایی از زمان جنگ جهانی دوم بود، چنین اقدامی انجام نداد.
این مقامات جزییات کمی از این طرح ارائه کرده اند، اما گفته شده که هماکنون هزاران تفنگدار دریایی و ملوان در دو کشتی تهاجمی آبی-خاکی "یواساس باتان" و "یواساس کارتر هال" در راه خلیج فارس هستند. این تفنگداران دریایی و ملوانان میتوانند ستون فقرات هر ماموریت نگهبانی مسلحانه در تنگه هرمز را که ۲۰درصد کل نفت خام جهان از آن عبور میکند، فراهم کنند.
نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهارنظر درباره این طرح احتمالی آمریکا پاسخ نداده است.
چهار مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس درباره این طرح صحبت کردهاند، گفته اند که تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و گفتوگوها میان مقامات نظامی آمریکا و متحدان عرب حوزه خلیج فارس آمریکا ادامه دارد.
مقامات آمریکایی گفتهاند که تفنگداران و ملوانان نیروی دریایی تنها در صورت درخواست کشتیها امنیت آنها را تامین خواهند کرد.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۳ اوت (۱۲ مرداد) به نقل از چهار مقام آمریکایی خبر داد که ارتش ایالات متحده در حال بررسی استقرار پرسنل مسلح در کشتیهای تجاری است که از مسیر تنگه هرمز گذر میکنند. گفته شده که هدف از این اقدام احتمالی جلوگیری از توقیف یا مزاحمت برای کشتیهای غیرنظامی توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است.
آمریکا حتی در طول به اصطلاح "جنگ نفتکشها" که با نبرد دریایی یک روزه نیروهای دریایی آمریکا و ایران در سال ۱۹۹۸ به اوج خود رسید و بزرگترین نبرد نیروی دریایی از زمان جنگ جهانی دوم بود، چنین اقدامی انجام نداد.
این مقامات جزییات کمی از این طرح ارائه کرده اند، اما گفته شده که هماکنون هزاران تفنگدار دریایی و ملوان در دو کشتی تهاجمی آبی-خاکی "یواساس باتان" و "یواساس کارتر هال" در راه خلیج فارس هستند. این تفنگداران دریایی و ملوانان میتوانند ستون فقرات هر ماموریت نگهبانی مسلحانه در تنگه هرمز را که ۲۰درصد کل نفت خام جهان از آن عبور میکند، فراهم کنند.
نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهارنظر درباره این طرح احتمالی آمریکا پاسخ نداده است.
چهار مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس درباره این طرح صحبت کردهاند، گفته اند که تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و گفتوگوها میان مقامات نظامی آمریکا و متحدان عرب حوزه خلیج فارس آمریکا ادامه دارد.
مقامات آمریکایی گفتهاند که تفنگداران و ملوانان نیروی دریایی تنها در صورت درخواست کشتیها امنیت آنها را تامین خواهند کرد.
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
DW
احتمال حضور نیروهای مسلح آمریکا در کشتیهای تجاری خلیج فارس
چهار مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتهاند، ارتش ایالات متحده در حال بررسی استقرار پرسنل مسلح در کشتیهای تجاری است که از تنگه هرمز عبور میکنند. هدف از این اقدام جلوگیری از توقیف یا مزاحمت برای کشتیها از جانب ایران است.
👍19👏2