🔶آمریکا: تحریم علیه ایران در پی آزادی زندانیان کاهش نمییابد
در ارتباط با خبر انتقال پنج زندانی ایرانی-آمریکایی به حبس خانگی و احتمال آزادی آنها از سوی دولت ایران، وزیر خارجه آمریکا، شامگاه پنجشنبه ۱۹ مرداد ( ۱۰ اوت) خطاب به خبرنگاران در واشنگتن اعلام کرد ایالات متحده بابت توافقی که قرار است به آزادی پنج زندان- آمریکایی از ایران ختم شود، تحریمهای خود علیه جمهوری اسلامی را کاهش نخواهد داد.
آنتونی بلینکن در بخشی از کنفرانس خبری مشترک با همتای مکزیکی خود در واشنگتن گفت: «به هر حال هر اتفاقی هم بیفتد، کاهش تحریمها علیه ایران در دستور کار نیست.»
وزیر خارجه آمریکا در جواب احتمال آزاد شدن ۶ میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران در کره جنوبی پاسخ داد: «پولهای ایران به حسابهای بانکی محدودی منتقل میشود که ایران فقط میتواند برای موارد بشردوستانه از آن استفاده کند.»
احتمال آزادی زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی در حالی مطرح میشود که مقامهای جمهوری اسلامی از آغاز فرایند آزادسازی چند میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده ایران و همچنین تبادل زندانیان سخن میگویند.
علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، شامگاه پنجشنبه در توئیتر نوشت: «فرایند آزادسازی چند میلیارد دلار از داراییهای ایران که چند سال است بهطور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کردهاست. آزادی چند ایرانی که بهطور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در این چارچوب است.»
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
در ارتباط با خبر انتقال پنج زندانی ایرانی-آمریکایی به حبس خانگی و احتمال آزادی آنها از سوی دولت ایران، وزیر خارجه آمریکا، شامگاه پنجشنبه ۱۹ مرداد ( ۱۰ اوت) خطاب به خبرنگاران در واشنگتن اعلام کرد ایالات متحده بابت توافقی که قرار است به آزادی پنج زندان- آمریکایی از ایران ختم شود، تحریمهای خود علیه جمهوری اسلامی را کاهش نخواهد داد.
آنتونی بلینکن در بخشی از کنفرانس خبری مشترک با همتای مکزیکی خود در واشنگتن گفت: «به هر حال هر اتفاقی هم بیفتد، کاهش تحریمها علیه ایران در دستور کار نیست.»
وزیر خارجه آمریکا در جواب احتمال آزاد شدن ۶ میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران در کره جنوبی پاسخ داد: «پولهای ایران به حسابهای بانکی محدودی منتقل میشود که ایران فقط میتواند برای موارد بشردوستانه از آن استفاده کند.»
احتمال آزادی زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی در حالی مطرح میشود که مقامهای جمهوری اسلامی از آغاز فرایند آزادسازی چند میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده ایران و همچنین تبادل زندانیان سخن میگویند.
علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، شامگاه پنجشنبه در توئیتر نوشت: «فرایند آزادسازی چند میلیارد دلار از داراییهای ایران که چند سال است بهطور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کردهاست. آزادی چند ایرانی که بهطور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در این چارچوب است.»
📌 برای دسترسی کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi
DW
آمریکا: تحریم علیه ایران در پی آزادی زندانیان کاهش نمییابد
وزیر خارجه آمریکا گفت بابت توافقی که ممکن است در پی آن پنج زندانی ایرانی-آمریکایی آزاد شوند، تحریمهای آمریکا علیه ایران تخفیف نخواهند یافت. مقامهای جمهوری اسلامی از آغاز روند آزادسازی پولهای بلوکهشده خبر دادهاند.
🤩11👍3
🔰گویا مشروطیت آمد تا از همان اول دموکراسی را برای کسانی که هنوز دست راست را از دست چپ تشخیص نمیدادند محقق کند!
🔶 #روشنفکران بیسوادبخوانید!
از زمان فتح انگلستان توسط ویلیام فاتح و در نتیجه اقدامات او که منجر به قلمروی سامانیافته با بارونهای بسیار ضعیف اما پادشاهی مقتدر شد، تا زمانی که منشور مگناکارتا مورد تأیید پادشاه قرار گرفت که طی آن قدرت پادشاه حفظ شد تا سلطنت ادوارد اول و سوم و از آنجا تا ۱۶۸۸، مسئله نهاد سلطنت دادن آزادی و دموکراسی نبود! منشور کبیر هم که پادشاه آن را اعطاء کرد از یک وجه واکنشی به بارونهایی بود که خواستند سهمی از قدرت سازمانیافته به دست آورند همچنین تعیین تکلیف وضعیت مالیات و..
⭕️این را باید کوبید بر مغز روشنفکران که انتظار داشتند رضاشاه و محمدرضاشاه پهلوی طی یک شب به آنها دموکراسی بدهند که انگلستان برای تحقق آن حدأقل ۶۰۰ سال زمان صرف کرده بود.
🔷آن دو پادشاه در حق کسانی که اکنون سواره و آنها پیاده هستند بسیار لطف کردند که وضعیت سگی زندگی ویران قاجاریشان را از ۱۹۵ دلار درآمد سالانه به۲۰۰۰ دلار رساندند!
🏹 کانال پیکان ایرانشهر 🏹
@Paykan_Iranshahr
🔶 #روشنفکران بیسوادبخوانید!
از زمان فتح انگلستان توسط ویلیام فاتح و در نتیجه اقدامات او که منجر به قلمروی سامانیافته با بارونهای بسیار ضعیف اما پادشاهی مقتدر شد، تا زمانی که منشور مگناکارتا مورد تأیید پادشاه قرار گرفت که طی آن قدرت پادشاه حفظ شد تا سلطنت ادوارد اول و سوم و از آنجا تا ۱۶۸۸، مسئله نهاد سلطنت دادن آزادی و دموکراسی نبود! منشور کبیر هم که پادشاه آن را اعطاء کرد از یک وجه واکنشی به بارونهایی بود که خواستند سهمی از قدرت سازمانیافته به دست آورند همچنین تعیین تکلیف وضعیت مالیات و..
⭕️این را باید کوبید بر مغز روشنفکران که انتظار داشتند رضاشاه و محمدرضاشاه پهلوی طی یک شب به آنها دموکراسی بدهند که انگلستان برای تحقق آن حدأقل ۶۰۰ سال زمان صرف کرده بود.
🔷آن دو پادشاه در حق کسانی که اکنون سواره و آنها پیاده هستند بسیار لطف کردند که وضعیت سگی زندگی ویران قاجاریشان را از ۱۹۵ دلار درآمد سالانه به۲۰۰۰ دلار رساندند!
🏹 کانال پیکان ایرانشهر 🏹
@Paykan_Iranshahr
👍19👏7👌2🤯1
بنابر بیانیه سازمان همکاری های اقتصادی غرب آفریقا ECOWA نیروهای مشترک نظامی این کشورها بزودی وارد نیجر خواهند شد تا کودتا گران را برکنار نموده و دولت غیر نظامی را بار دیگر مستقر نمایند! این میتواند در بدترین حالت باعث شعله ور شدن یک جنگ بزرگ در غرب آفریقا شود که در واقع روسیه و پوتین آغازگر آن هستند.
کوروش رادمنش 11-08-2023
@KouroshRaadmanesh2022
کوروش رادمنش 11-08-2023
@KouroshRaadmanesh2022
👍23🔥3😢1
💢حکومت آقازادهها در کامبوج؛ نخست وزیر مستعفی فهرست کابینه پسرش را با فرزندان متحدان خود بست
هون سن، نخست وزیر مستعفی کامبوج فهرستی از افرادی را که انتظار میرود در کابینه جدید حضور داشته باشند، معرفی کرده است. در بین این افراد فرزاندن چند نفر از متحدان وی و وزرای فعلی مشاهده میشود.
هون سن که نزدیک به چهار دهه بر کامبوج حکمرانی کرده است در حال واگذاری قدرت به هون مانه، پسرش است.
هون سن ۷۱ ساله روز پنجشنبه حدود ۵۰ نفر را برای کابینه پسرش معرفی کرد که بسیاری از آنها مستقیما با وزرا و مقامات ارشد دولت او مرتبط هستند.
هون سن مشخص نکرده است که این افراد چه سمتهایی خواهند داشت. پارلمان جدید قرار است در تاریخ ۲۲ اوت نخست وزیر و کابینه جدید را تایید کردند.
دختر وزیر صنعت، پسر وزیر کشو و پسر وزیر دفاع از جمله افراد برجسته حاضر در این فهرست هستند.
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://bit.ly/3QuCV9D
@euronewspe
هون سن، نخست وزیر مستعفی کامبوج فهرستی از افرادی را که انتظار میرود در کابینه جدید حضور داشته باشند، معرفی کرده است. در بین این افراد فرزاندن چند نفر از متحدان وی و وزرای فعلی مشاهده میشود.
هون سن که نزدیک به چهار دهه بر کامبوج حکمرانی کرده است در حال واگذاری قدرت به هون مانه، پسرش است.
هون سن ۷۱ ساله روز پنجشنبه حدود ۵۰ نفر را برای کابینه پسرش معرفی کرد که بسیاری از آنها مستقیما با وزرا و مقامات ارشد دولت او مرتبط هستند.
هون سن مشخص نکرده است که این افراد چه سمتهایی خواهند داشت. پارلمان جدید قرار است در تاریخ ۲۲ اوت نخست وزیر و کابینه جدید را تایید کردند.
دختر وزیر صنعت، پسر وزیر کشو و پسر وزیر دفاع از جمله افراد برجسته حاضر در این فهرست هستند.
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://bit.ly/3QuCV9D
@euronewspe
🔥10👍3
💢چین، ایران و روسیه به فعالیت اطلاعاتی در نیوزیلند متهم شدند
دستگاه اطلاعاتی نیوزیلند در گزارشی منحصر به فرد چین، ایران و روسیه را به فعالیت جاسوسی و مداخله در این کشور متهم کرده است.
بیشتر بخوانید: https://bit.ly/3DQn4un
@euronewspe
دستگاه اطلاعاتی نیوزیلند در گزارشی منحصر به فرد چین، ایران و روسیه را به فعالیت جاسوسی و مداخله در این کشور متهم کرده است.
بیشتر بخوانید: https://bit.ly/3DQn4un
@euronewspe
👍12🤯2
🔸وزیر خارجه ایران تنها سه روز پس از آن که در ژاپن مدعی عدم ارسال #پهپاد به #روسیه شد، روز پنجشنبه، ۱۹ مرداد، در آفریقای جنوبی گفت که روسیه قول داده از تسلیحات ارسالی تهران به این کشور در جنگ #اوکراین استفاده نکند.
🔸ارسال صدها پهپاد ایرانی به روسیه تنها چند ماه بعد از آغاز تهاجم نظامی کرملین به اوکراین در صدر اخبار قرار گرفت.
🔸ایران تا ماهها تحویل پهپاد انتحاری نوع «شاهد» به روسیه را انکار میکرد، تا این که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، در آبانماه پارسال در پی ارائه شواهد فراوان از طرف نهادهای غربی، نهایتا تحویل پهپاد به روسیه را تایید کرد، اما مدعی شد جمهوری اسلامی قبل از جنگ اوکراین و تنها به صورت محدود پهپادهایش را تحویل روسیه داده است.
🔸مقامات اوکراین جمهوری اسلامی را به «دروغگویی» متهم کرده و گفتهاند تاکنون صدها پهپاد «شاهد» را ساقط کردهاند.
@radiofarda_official
🔸ارسال صدها پهپاد ایرانی به روسیه تنها چند ماه بعد از آغاز تهاجم نظامی کرملین به اوکراین در صدر اخبار قرار گرفت.
🔸ایران تا ماهها تحویل پهپاد انتحاری نوع «شاهد» به روسیه را انکار میکرد، تا این که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، در آبانماه پارسال در پی ارائه شواهد فراوان از طرف نهادهای غربی، نهایتا تحویل پهپاد به روسیه را تایید کرد، اما مدعی شد جمهوری اسلامی قبل از جنگ اوکراین و تنها به صورت محدود پهپادهایش را تحویل روسیه داده است.
🔸مقامات اوکراین جمهوری اسلامی را به «دروغگویی» متهم کرده و گفتهاند تاکنون صدها پهپاد «شاهد» را ساقط کردهاند.
@radiofarda_official
🤬25👍3
تفاوت چشمگیر بین آمار جدید اوپک از تولید نفت در ایران و رقم ادعایی معاون وزیر نفت
https://www.radiofarda.com/a/32543728.html
https://www.radiofarda.com/a/32543728.html
رادیو فردا
تفاوت چشمگیر بین آمار جدید اوپک از تولید نفت در ایران و رقم ادعایی معاون وزیر نفت
آمارهای جدید اوپک که روز پنجشنبه، ۱۹ مردادماه، منتشر شد نشان میدهد که تولید نفت ایران بسیار کمتر از رقمی است که معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی اخیرا از آن سخن گفت.
👍16🤩1
نگرانی از همزمانی سالگرد مهسا و بازگشایی دانشگاهها؛ طرح «مجازی شدن دانشگاهها تا دهم مهر»
https://www.radiofarda.com/a/32543494.html
https://www.radiofarda.com/a/32543494.html
رادیو فردا
نگرانی از همزمانی سالگرد مهسا و بازگشایی دانشگاهها؛ طرح «مجازی شدن دانشگاهها تا دهم مهر»
به دنبال نگرانی مقامهای حکومتی نسبت به همزمانی «سالگرد مهسا امینی» با «بازگشایی دانشگاهها»، یک مقام شهرداری تهران، از طرح «مجازی شدن فعالیت دانشگاهها تا دهم مهر ماه» خبر داد.
👍22🤔2🤬1
علی پناهی - شب همیشه شب نمیمونه
@ey_elahe_naz
#انرژی_مثبت
شب همیشه شب نمیمونه، میبریم ما بی چک و چونه، از همونجایی که شکستیم ، میزنیم دوباره جوونه
ورق برمیگرده میبینی کی مرده ،
ته بازی کی با خودش چند چنده
میاد روزی که امسال و این غم بره دیگه برنگرده،
حالم خوب شه قول میدم شهرو شیرینی میدم
تو هر کوچه جای اونایی که نیستن گل میذارم،
بازم میشه دور هم جمع بشیم بگیم بخندیم
بازم میشه درو پشت سر این روزا ببندیم.
🗣کمیته جنگ روانی بر علیه رژیم اشغالگر ج.ا
#روز_مهسا
#تسخیر_اماکن_مهم_سیاسی
#کارزار_سه_ماهه
#اعتراضات_سراسری
#اعتصابات_سراسرى
NEVER GIVE UP📆
#جاویدشاه_رمز_پیروزی
#مهسا_امینی
#من_پسر_کسی_هستم
#بیداری_جهانی
سایبری های ملی میهنی
به ما بپیوندید👇👇
@cibrymihaniirani
شب همیشه شب نمیمونه، میبریم ما بی چک و چونه، از همونجایی که شکستیم ، میزنیم دوباره جوونه
ورق برمیگرده میبینی کی مرده ،
ته بازی کی با خودش چند چنده
میاد روزی که امسال و این غم بره دیگه برنگرده،
حالم خوب شه قول میدم شهرو شیرینی میدم
تو هر کوچه جای اونایی که نیستن گل میذارم،
بازم میشه دور هم جمع بشیم بگیم بخندیم
بازم میشه درو پشت سر این روزا ببندیم.
🗣کمیته جنگ روانی بر علیه رژیم اشغالگر ج.ا
#روز_مهسا
#تسخیر_اماکن_مهم_سیاسی
#کارزار_سه_ماهه
#اعتراضات_سراسری
#اعتصابات_سراسرى
NEVER GIVE UP📆
#جاویدشاه_رمز_پیروزی
#مهسا_امینی
#من_پسر_کسی_هستم
#بیداری_جهانی
سایبری های ملی میهنی
به ما بپیوندید👇👇
@cibrymihaniirani
👍24👏4❤2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔸آمارهای جدید #اوپک نشان میدهد که تولید #نفت ایران بسیار کمتر از رقمی است که معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی اخیرا از آن سخن گفته است.
🔸محسن خجستهمهر، معاون وزیر نفت بهتازگی مدعی شده بود که تولید نفت در کشور با افزایشی ۲۵۰ هزار بشکهای تا پایان شهریور سال جاری به ۳.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
🔸بهاین ترتیب، تولید کنونی نفت کشور ۳.۲۵ میلیون بشکه در روز است.
🔸اما آمارهای جدید اوپک نشان میدهد این رقم تنها دو میلیون و ۸۲۸ هزار بشکه است که اختلافی ۴۲۲ هزار بشکهای با اظهارات معاون وزیر نفت کشور دارد.
🔸بر اساس آمارهای جدید اوپک، منتشرشده در ۱۹ مرداد تولید روزانه نفت ایران طی هفت ماه نخست ۲۰۲۳، ۲۷۴ هزار بشکه افزایش داشته و هنوز یک میلیون بشکه کمتر از سطح تولید ۳.۸ میلیون بشکهای ایران در دوران قبل از تحریمهای آمریکا است.
@radiofarda_official
🔸محسن خجستهمهر، معاون وزیر نفت بهتازگی مدعی شده بود که تولید نفت در کشور با افزایشی ۲۵۰ هزار بشکهای تا پایان شهریور سال جاری به ۳.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
🔸بهاین ترتیب، تولید کنونی نفت کشور ۳.۲۵ میلیون بشکه در روز است.
🔸اما آمارهای جدید اوپک نشان میدهد این رقم تنها دو میلیون و ۸۲۸ هزار بشکه است که اختلافی ۴۲۲ هزار بشکهای با اظهارات معاون وزیر نفت کشور دارد.
🔸بر اساس آمارهای جدید اوپک، منتشرشده در ۱۹ مرداد تولید روزانه نفت ایران طی هفت ماه نخست ۲۰۲۳، ۲۷۴ هزار بشکه افزایش داشته و هنوز یک میلیون بشکه کمتر از سطح تولید ۳.۸ میلیون بشکهای ایران در دوران قبل از تحریمهای آمریکا است.
@radiofarda_official
👍18🤩1
آمار وزارت نیرو؛ جهش صادرات برق ایران بهرغم کسری شدید برق در داخل کشور
https://www.radiofarda.com/a/32543914.html
https://www.radiofarda.com/a/32543914.html
رادیو فردا
آمار وزارت نیرو؛ جهش صادرات برق ایران بهرغم کسری شدید برق در داخل کشور
بهرغم کسری شدید برق در داخل، آمارهای وزارت نیروی ایران از جهش چشمگیر در صادرات و سقوط در واردات برق خبر میدهد.
👍16🤬3
🔸سرویس اطلاعات و امنیت نیوزیلند میگوید ایران، چین و روسیه «درگیر مداخله خارجی» و فعالیت اطلاعاتی در این کشور هستند.
🔸این نهاد اطلاعاتی روز جمعه ۲۰ مرداد در گزارش سالانه خود اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران، روسیه، و چین در نیوزیلند فعالیتهای «مداخلهجویانه» انجام داده و برای این کشور واقع در اقیانوسیه «نگرانی» اطلاعاتی پدید آوردهاند.
🔸در این گزارش آمده که جمهوری اسلامی مشغول «نظارت و ارسال گزارش» در مورد جوامع ایرانی و گروههای مخالف حکومت ایران در نیوزیلند است.
🔸ایرانیان مقیم این کشور با شروع اعتراضات «#زن_زندگی_آزادی» در ایران، تجمعات و راهپیماییهای مختلفی را در حمایت از معترضین داخل ایران و در مخالفت با جمهوری اسلامی برگزار کردهاند.
@radiofarda_official
🔸این نهاد اطلاعاتی روز جمعه ۲۰ مرداد در گزارش سالانه خود اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران، روسیه، و چین در نیوزیلند فعالیتهای «مداخلهجویانه» انجام داده و برای این کشور واقع در اقیانوسیه «نگرانی» اطلاعاتی پدید آوردهاند.
🔸در این گزارش آمده که جمهوری اسلامی مشغول «نظارت و ارسال گزارش» در مورد جوامع ایرانی و گروههای مخالف حکومت ایران در نیوزیلند است.
🔸ایرانیان مقیم این کشور با شروع اعتراضات «#زن_زندگی_آزادی» در ایران، تجمعات و راهپیماییهای مختلفی را در حمایت از معترضین داخل ایران و در مخالفت با جمهوری اسلامی برگزار کردهاند.
@radiofarda_official
👍20🤔3
💢«آلمان پس از خرید بالگرد شینوک صاحب دومین ناوگان هلیکوپتر ناتو خواهد شد»
ینگو گرهارتز، فرمانده نیروی هوایی آلمان روز جمعه اعلام کرد که آلمان با ۶۰ فروند بالگرد شینوک که ماه گذشته خرید، دومین ناوگان هلیکوپتری ناتو را در اختیار خواهد داشت.
آلمان ماه گذشته این هلیکوپترها را از شرکت بوئینگ (BA.N) خریداری کرد؛ این معامله بخشی از یک بسته بزرگتر خرید تجهیزات نظامی به ارزش ۸ میلیارد یورو بود که برخی تجهیزات مورد نیاز هواپیماها را نیز در بر می گرفت.
ینگو گرهارتز با اشاره به اینکه تقریبا ۵۰ هلیکوپتر شینوک با اهداف امنیتی در شرق آلمان مستقر خواهند شد، افزود که با این خرید،«ما دومین کشور بزرگ دارای هلیکوپتر در ناتو، بعد از ایالات متحده خواهیم بود».
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://bit.ly/3OULx8s
@euronewspe
ینگو گرهارتز، فرمانده نیروی هوایی آلمان روز جمعه اعلام کرد که آلمان با ۶۰ فروند بالگرد شینوک که ماه گذشته خرید، دومین ناوگان هلیکوپتری ناتو را در اختیار خواهد داشت.
آلمان ماه گذشته این هلیکوپترها را از شرکت بوئینگ (BA.N) خریداری کرد؛ این معامله بخشی از یک بسته بزرگتر خرید تجهیزات نظامی به ارزش ۸ میلیارد یورو بود که برخی تجهیزات مورد نیاز هواپیماها را نیز در بر می گرفت.
ینگو گرهارتز با اشاره به اینکه تقریبا ۵۰ هلیکوپتر شینوک با اهداف امنیتی در شرق آلمان مستقر خواهند شد، افزود که با این خرید،«ما دومین کشور بزرگ دارای هلیکوپتر در ناتو، بعد از ایالات متحده خواهیم بود».
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://bit.ly/3OULx8s
@euronewspe
👍24
💢انتصاب دادستان ویژه برای تحقیق درباره پرونده تخلفات پسر جو بایدن
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://tinyurl.com/3av9ekp4
@euronewspe
🔗جزئیات بیشتر در صفحه خبرهای کوتاه روز وبسایت یورونیوز: https://tinyurl.com/3av9ekp4
@euronewspe
👍17👏5