آمدنیوز «صــدای آزادی»
32.3K subscribers
50.5K photos
31.2K videos
27 files
5.17K links
موسس زنده یاد روح الله زم
شماره ثبت: W923010221
سایت:
amadnews.co
اینستاگرام:
Instagram.com/Sedaiazadi
فقط ارسال اخبار:
ایمیل:
contact@amadnews.co
🔴اظهارات کاربران در بخش کامنت مواضع آمدنیوز نیست
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴جی‌دی ونس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، گفت قصد دارد در مراسم رسمی امضای یادداشت تفاهم میان آمریکا و جمهوری اسلامی حضور داشته باشد، اما احتمال دارد دونالد ترامپ نیز شخصا در این مراسم شرکت کند.

ونس در گفت‌وگویی کوتاه با شبکه فاکس نیوز گفت: «فکر می‌کنم هنوز در حال بررسی جزییات و هماهنگی‌ها درباره افرادی هستیم که در مراسم امضا حضور خواهند داشت. من قطعا قصد دارم در آنجا باشم، اما این احتمال وجود دارد که خود رییس‌جمهوری نیز در مراسم حضور پیدا کند.»

سرویس مخفی آمریکا معمولا حضور همزمان رییس‌جمهوری و معاون رییس‌جمهوری را، به‌ویژه در سفرهای خارجی، به دلایل امنیتی و ملاحظات جانشینی توصیه نمی‌کند.

این اظهارات ساعاتی پس از آن مطرح شد که شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، از برگزاری مراسم رسمی امضای توافق میان آمریکا و جمهوری اسلامی در روز جمعه در ژنو سوئیس خبر داد.

قرار است دونالد ترامپ پیش از آن برای شرکت در نشست سالانه گروه هفت به فرانسه سفر کند.

🆔 @sedaiazadi
18😁6🔥5👌2👍1💯1
🔴اکسیوس: رئیس سیا به ترامپ هشدار داد؛ جمهوری اسلامی ممکن است از امتیازهای هسته‌ای عقب‌نشینی نکند

اکسیوس در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت جان رتکلیف، رئیس سازمان سیا، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، و شماری از مقام‌های ارشد دولت او هشدار داده است که اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، تردیدهای جدی درباره آمادگی جمهوری اسلامی برای پذیرش محدودیت‌های هسته‌ای مورد نظر واشینگتن ایجاد کرده است.

این گزارش می‌گوید رتکلیف در نشست‌های داخلی دولت ترامپ تأکید کرده که ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا با خوش‌بینی اعلام‌شده درباره تفاهم تازه با تهران همخوانی کامل ندارد. به گفته منابع اکسیوس، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند هنوز روشن نیست جمهوری اسلامی حاضر باشد در مرحله توافق نهایی، امتیازهای واقعی و قابل راستی‌آزمایی در پرونده هسته‌ای بدهد.

🆔 @sedaiazadi
👍65👌1
🔴خبرگزاری رویترز در گزارشی از فضای حاکم بر مسابقه تیم‌های فوتبال ایران و نیوزیلند در جام جهانی، خبر داد که به‌رغم ممنوعیت فیفا، پرچم‌های شیروخورشید وارد ورزشگاه محل بازی شد.

این خبرگزاری به واکنش‌های متفاوت و متضاد تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه سوفای شهر لس‌آنجلس اشاره کرده و نوشته که اختلافات روی سکوها، بازتابی از چالش‌های پیش روی تیم ملی ایران در خارج از زمین مسابقه بود.

رویترز به اقدام همزمان دو گروه متفاوت تماشاگران هنگام پخش سرود ملی تیم ایران اشاره کرده و نوشته است سوت زدن گروهی از تماشاگران در مقابل همخوانی گروه دیگری، بازتاب‌دهنده اهمیت نمایش وفاداری سیاسی در مقابل خود فوتبال بود

📌پیشتر نیویورک تایمز گزارش داد که یک دادگاه در لس‌آنجلس روز دوشنبه درخواست لغو ممنوعیت نمایش پرچم شیر و خورشید در ورزشگاه‌های جام جهانی را رد کرده و به فیفا اجازه داده است این ممنوعیت را حفظ کند.

🆔 @sedaiazadi
12👍3
رسول آزادی ۴۰۵
AudioLab
🔴صدای رسای جانباز دلاور و زندانی سیاسی عبدالرسول مرتضوی از زندان مرکزی اصفهان؛

مداحان دشمنان ایران، از صادق آهنگران، تا محمود کریمی و دیگران...

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۵
زندان اصفهان
رسول آزادی

🆔 @sedaiazadi
15👍6👎1😁1
🔴نصف شدن ازدواج در ایران!
از ۸۹۱ هزار ازدواج به ۴۳۲ هزار

🆔 @sedaiazadi
👏13😭96👎2
🔴بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری تأکید کرد که به‌رغم امضای تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا، چالش کشور اسرائیل به پایان نرسیده و «ما باید گوش به‌زنگ بمانیم و در مواقع لزوم از خود دفاع کنیم».

به گفته دولت آمریکا، جمهوری اسلامی در قالب تفاهم‌نامه‌ای که روز یک‌شنبه امضا شد تعهد داده است که هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نرود.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه سخنان خود تأکید کرد که «با یا بدون توافق، ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت».

بنیامین نتانیاهو همچنین گفت که این توافق «از آن ایالات متحده است، توسط رئیس جمهور ایالات متحده، و او معتقد است که هم می‌تواند بر برنامه هسته‌ای نظارت داشته باشد و هم آن را خنثی کند».

او تأکید کرد که این تصمیم دونالد ترامپ است، اما نتانیاهو برای او روشن کرده که اسرائیل منافع خود را دارد.

نتانیاهو در نشست خبری خود همچنین گفت که حملات مشترک در کنار آمریکا به ایران خساراتی سنگین وارد کرده و به گفته او «بعضی معتقدند که خسارت اقتصادی به ایران یک تریلیون دلار بوده است».

🆔 @sedaiazadi
23👍2👎1👏1
🔴سازمان حقوق بشر ایران با استقبال از توافق اعلام‌شده میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده برای پایان جنگ، هشدار داد که وضعیت حقوق بشر در ایران نباید در روند مذاکرات و تعاملات آینده با جمهوری اسلامی به حاشیه رانده شود.

این سازمان روز دوشنبه ۲۵ خرداد اعلام کرد که در جریان جنگی که از ۹ اسفند ۱۴۰۴ آغاز شد و پس از ۴۰ روز با آتش‌بس متوقف شد، هزاران نفر کشته یا بازداشت شدند و شمار اعدام‌های سیاسی و امنیتی به بالاترین سطح خود در حدود سه دهه گذشته رسید.

سازمان حقوق بشر ایران همچنین به موج بازداشت‌ها در ماه‌های اخیر اشاره کرده و گفته است که مقام‌های جمهوری اسلامی از بازداشت بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر از زمان آغاز جنگ خبر داده‌اند.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، در این بیانیه گفت جنگ «نه‌تنها ارتباطی با حقوق بشر مردم ایران نداشت، بلکه تأثیر آن بر وضعیت حقوق بشر در ایران به‌شدت منفی بود». او افزود که مقام‌های جمهوری اسلامی از شرایط جنگی برای تشدید سرکوب داخلی استفاده کردند و در این مدت «هزاران ایرانی به‌طور خودسرانه بازداشت شدند و شاهد افزایش چشمگیر اعدام زندانیان سیاسی بودیم».


🆔 @sedaiazadi
17👌5👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴چرا دارید با کسی مذاکره می کنید که به رهبر تهمت جنسی میزنه
هر روز داره ما رو تحقیر می کنه و به لجن میکشه

پ ن: لیاقت این حاکمیت همین رییس جمهوره که روزی چند بار تحقیرشون می کند

خامنه ای تصور می کرد اعتباری دارد و شخص مهمی شده که اوباما، کلینتون و بایدن با احترام به او پیام می دهند

🆔 @sedaiazadi
😁8211🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴آب پاکی ونس به روی سلطنت طلبان : ترامپ هرگز نمیخواست رضا پهلوی در ایران به قدرت برسد

🆔 @sedaiazadi
👎129👍42😁28👏62🤝2
🔴متن فارسی توافق ایران و آمریکا

🆔 @sedaiazadi
👎4210😁5🔥3👏2
🔴با رژیم جدید نه، اما با نظمی جدید روبه‌رو هستیم
✍️حامد آئینه‌وند

انتشار بخشی از مفاد تفاهم نامه ایران و امریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، دست‌کم در این پرونده، تلاش کرده است به شعار «اول آمریکا» وفادار بماند. بسیاری ممکن است تصور کنند واشنگتن در این توافق امتیازهای قابل توجهی داده و در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است، اما چنین برداشتی لزوماً با واقعیت‌های موجود همخوان نیست. موضوعات مهمی به مذاکرات آتی و دوره‌ای حدود شصت روزه موکول شده و هنوز نمی‌توان درباره سرنوشت نهایی توافق قضاوت قطعی کرد. با این حال، به نظر می‌رسد آمریکا به الگویی از مهار و مدیریت ایران دست یافته که از برخی جهات با تجربه ونزوئلا قابل مقایسه است؛ وضعیتی که احتمالاً یکی از دلایل کنار گذاشتن گزینه نظامی و حرکت به سمت یک توافق سیاسی بوده است.

البته نمی‌توان نقش توان موشکی ایران و همچنین ظرفیت بالقوه تهران برای ایجاد اختلال در تنگه هرمز را در تغییر محاسبات واشنگتن نادیده گرفت. این توانایی‌ها، هرچند با هزینه‌های سنگین اقتصادی برای جامعه ایران همراه بوده‌اند، در محاسبات امنیتی آمریکا و متحدانش نقش مهمی ایفا کرده‌اند. به همین دلیل نیز تصمیم‌گیران آمریکایی ترجیح داده‌اند به جای ورود به یک رویارویی پرهزینه و غیرقابل پیش‌بینی، مسیر کنترل و مدیریت بحران را در پیش بگیرند.

واقعیت آن است که جمهوری اسلامی طی دهه‌های گذشته بخش مهمی از منابع کشور را صرف پروژه‌های ایدئولوژیک و سیاست منطقه‌ای خود در قالب «محور مقاومت» کرد. اما تحولات پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ چشم‌انداز این راهبرد را با چالش‌های جدی مواجه ساخت. سقوط حکومت بشار اسد در اواخر سال ۲۰۲۴ نیز این برداشت را در بخش‌هایی از ساختار قدرت تقویت کرد که ادامه مسیر گذشته با هزینه‌های فزاینده همراه خواهد بود و حفظ وضع موجود دیگر به سادگی گذشته امکان‌پذیر نیست.

اگر به روند حذف برخی چهره‌ها و بقای برخی دیگر در جریان تحولات اخیر نگاه کنیم، این پرسش مطرح می‌شود که آیا همه این رخدادها صرفاً محصول شرایط جنگی بوده‌اند یا بخشی از آنها به رقابت‌های درون ساختار قدرت نیز مربوط است؟ پاسخ قطعی به این پرسش دشوار است، اما تردیدی وجود ندارد که جنگ و بحران امنیتی اخیر فرصتی کم‌سابقه برای جابه‌جایی موازنه قدرت در درون نظام فراهم کرد.

در فضای سیاسی ایران این تصور وجود دارد که تحولات اخیر و حذف برخی چهره‌های کلیدی، به طور ناگهانی زمینه صعود قالیباف را فراهم کرده است. در حالی که رخدادهای اخیر بیش از آنکه آغاز یک دوره جدید باشند، آشکار شدن روندی هستند که از مدت‌ها قبل در جریان بوده است. به بیان دیگر، شاید آنچه تغییر کرده نه اصل موازنه قدرت، بلکه میزان آشکار شدن آن برای افکار عمومی باشد.

اگرچه بخشی از اپوزیسیون و به‌ویژه جریان سلطنت‌طلب، تحولات اخیر را مقدمه‌ای برای فروپاشی کامل نظام و انتقال قدرت به رضا پهلوی تلقی می‌کرد روشن است آمریکا منافعش را بر سر جریانی که سرمایه اجتماعی اش بیش از ۴۷ سال پیش با شعار مرگ بر شاه دود شد و به هوا رفت با شعار ساختگی و باسمه ای جاوید شاه قربانی نمی کند در نتیجه از ابتدا اولویت ایالات متحده نه تغییر رژیم، بلکه مدیریت و بازآرایی ساختار قدرت در ایران بود.

اگر این تحلیل درست باشد، جمهوری اسلامی در حال تجربه نوعی دگردیسی است؛ دگردیسی‌ای که می‌توان آن را با تغییر مسیر چین پس از رویداد میدان تیان‌آن‌من مقایسه کرد. همان‌گونه که پکن پس از سال ۱۹۸۹ بخشی از رویکردهای داخلی و خارجی خود را تعدیل کرد، تهران نیز ممکن است ناگزیر به بازنگری در برخی سیاست‌های پیشین شود. در چنین وضعیتی، مسئله اصلی نه بقای نظام، بلکه شکل و ماهیت نظم سیاسی جدیدی است که در دل آن در حال شکل‌گیری است.

اگر چنین روندی ادامه یابد، شاید مهم‌ترین پرسش پیش روی ایران دیگر «سقوط یا بقای جمهوری اسلامی» نباشد، بلکه این باشد که جمهوری اسلامیِ پس از این تحولات چه ویژگی‌هایی خواهد داشت و چه نسبتی با جمهوری اسلامی چهار دهه گذشته پیدا خواهد کرد. هرچند هنوز برای پاسخ قطعی به این پرسش زود است، اما می‌توان با اطمینان بیشتری گفت که نهادهای نظامی و امنیتی در نظم جدید دست بالا را خواهند داشت. آنها هم در سرکوب اعتراضات و هم در مدیریت بحران‌های امنیتی اخیر نقش محوری ایفا کرده‌اند و طبیعی است که سهم بیشتری نیز از قدرت سیاسی به دست آورند. از همین رو، شاید آنچه امروز در ایران در حال شکل‌گیری است نه یک رژیم جدید، بلکه نظمی جدید در درون همان رژیم باشد؛ نظمی که بازیگران اصلی آن تا حد زیادی همان چهره‌های سابق هستند، اما قواعد و موازنه‌های قدرت در آن دستخوش تغییر شده است و خون خواهی علی خامنه ای ودیگر کشته شدگان جنگ نیزبر مبنای قول قالیباف به تشکیل حکومت امام زمان موکول شده است.

🆔 @sedaiazadi
17👍6👎2👏1🤝1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴یک مداح خطاب به رئیس‌جمهور: آقای رئیس‌جمهور اگر شروط رهبری محقق نشه، ما می‌دانیم و تیغ و حلقوم شما، پدرت رو درمیاریم!

🆔 @sedaiazadi
😁28👎71
🔴سرپرست اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قزوین زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های یازدهم و دوازدهم را ۲۰ تیرماه اعلام کرد.

روح‌الله محمدخانی با اعلام اینکه که پیش‌تر قرار بود امتحانات این مقاطع از روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر آغاز شود، تغییرات در زمان برگزاری امتحانات را به دلیل مراسم خاکسپاری رهبر جمهوری اسلامی عنوان کرد.

براساس برنامه جدید آموزش و پرورش امتحانات نهایی تا ۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

🆔 @sedaiazadi
3
🔴گمرک چین در تازه‌ترین گزارش ماهانه از سقوط واردات غیرنفتی از ایران به ۵۰ میلیون دلار در ماه مه خبر داده است. این کمترین رقم ثبت شده در صادرات غیرنفتی ایران به چین طی دهه‌های گذشته است که در میان محاصره دریایی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی انجام شده است.

در مجموع تجارت دوجانبه غیرنفتی ایران و چین در ماه گذشته ۲۱۳ میلیون دلار بوده که یک پنجم دوران قبل از جنگ خاورمیانه است.

چین سال‌هاست که به خاطر تحریم‌ها آمار واردات نفت از ایران را منتشر نمی‌کند، اما آمارهای کپلر که به رویت صدای آمریکا رسیده، نشان می‌دهد خرید روزانه نفت ایران توسط چین در ماه گذشته ۱.۱ میلیون بشکه بوده که حدود ۳۰ درصد کمتر از دوران قبل از جنگ است.

🆔 @sedaiazadi
7👎1😁1
🔴هزینه حمل جنازه داخل تهران ۳.۸ میلیون تومان

هزینه حمل متوفقی به اعداد عجیب و غریبی رسیده است.برای حمل جنازه داخل تهران باید حدود ۳.۸ میلیون تومان پرداخت کنید.

این هزینه برای مسافت‌های طولانی تر به مراتب بالاتر می‌رود. به عنوان مثال هزینه حمل جنازه از تهران به اردبیل ۱۲ میلیون تومان و از تهران به بندرعباس ۱۹.۵ میلیون تومان است.

🆔 @sedaiazadi
9👎7😁4🔥2👍1
🔴اگر کل منابع زیرزمینی ایران را بین مردم تقسیم کنیم به هر ایرانی چند دلار می‌رسد؟

اقتصادنیوز به نقل از بنکر نوشت:جدیدترین آمارهای منتشرشده از ارزش ذخایر طبیعی کشورها نشان می‌دهد که ایران با دارایی طبیعی معادل ۲۹۲ هزار دلار به ازای هر نفر، در جایگاه هفتم جهان و یکی از برترین‌های منطقه خاورمیانه قرار گرفته است.

این شاخص که شامل ارزش منابعی همچون نفت، گاز، زغال سنگ، فلزات پایه و گرانبها، و جنگل‌ها می‌شود، جایگاه راهبردی ایران را در اقتصاد منابع محور جهانی به تصویر می‌کشد.

عربستان سعودی با رقم خیره کننده ۹۸۴ هزار دلار سرانه، در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین ثروت طبیعی ایستاده است.

پس از آن، کانادا (۸۲۲ هزار دلار) و استرالیا (۷۲۷ هزار دلار) در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

عراق با ۳۴۰ هزار دلار، جایگاهی بالاتر از ایران دارد، اما تهران با فاصله‌ای قابل توجه نسبت به اقتصادهای بزرگی مانند آمریکا (۳۰ هزار دلار) و چین (۱۶ هزار دلار)، همچنان یکی از بازیگران کلیدی در حوزه دارایی‌های طبیعی به شمار می‌رود.

🆔 @sedaiazadi
23👍4👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴نبویان امروز تو صداسیما تقریبا با زبون و بی زبونی گفت کودتا شده و قالیباف و پزشکیان و عراقچی عاملش هستن :

اقا گفت اونچه رقم خورده با انچه قرار بود بشه تفاوت کلی داره و اقا گفت مذاکرات باید متوقف کرد
اقا 4 اردیبهشت دوباره نظرش میگه و در موضوع هسته ای گفته یا باید به پیروزی برسیم یا باید برای همیشه از دستور کار مذاکرات خارج بشه
اقا گفت تنگه هرمز خیلی جدی پیگیری کنید و اگر امریکا میخواد که محدودیت ها رفع بشه باید غرامت بده ولی این اتفاق نیوفتاد

🆔 @sedaiazadi
😁4212👌1
🔴از تعزیرات سلطنتی تا فحاشی فوتبال سیاسی
✍️مسعود اخترانی تهرانی

من تعلق خاطری به فوتبال ایران ندارم و نتایج اون در مقطع کنونی هم بی اهمیته ، اما برای دوستان سلطنت طلبم بگم که در جام جهانی ۹۸ بازی ایران و امریکا ، مجاهدین همین مسیر شماها رو رفتن و البته به مراتب با سازماندهی بالا
مجاهدین ۱۱ هزار بلیط خرید و در ورزشگاه حضور داشتند
اما الان کسی حتی یادش نمیاد
میدونید چرا؟
چون این کُنش پاسخگو نیست برای اینکه رسانه های بزرگ ورزشی براشون مهم نیست و اصلا از ادبیات سیاسی دوری دارن
رسانه های دیگر هم در حد ستون دهم خودشون هم این موضوعات رو پوشش نمیدن و همین چندتا ها که کار کردن بیشتر رو موضوع فحاشی متمرکز بودن

چندی پیش در جریان جنگ منطقه و پس از کشتار دی ماه ، وقتی برخی ایرانیان خارج از کشور گارد سلطنتی راه انداختند و به رستوران ها و مارکت های ایرانی میرفتند و به زور و با تهدید مالکان کسب و کار میخواستند که تصویر رضا پهلوی و پرچم در محل کسب آنها نصب شود !!

به راستی که چنین جریانی اکنون ادعا دارد در فردای آزادی قرار بر صندوق رای دارد، باید باور کنیم؟
قطعا باور پذیری صفر خواهد بود

اکنون این جریان سیاسی تندرو قدرتی ندارد و ساواک و گارد تشکیل داده و افتاده به جون بقیه ، چه تضمینی برای آینده دارد ؟ قطعا هیچ

🆔 @sedaiazadi
25👍19👎9👌1
🔴رسانه‌های ایران اعلام کردند که مذاکرات فنی میان نمایندگان جمهوری اسلامی و ایالات متحده دوشنبه اول تیرماه در سوئیس آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، ریاست تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی را کاظم غریب‌آبادی، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی بر عهده دارد و در این تیم، کارشناسان حوزه سیاسی، اقتصادی و حقوقی حضور دارند.

همچنین در مذاکرات فنی نیز میانجی‌های پاکستانی و قطری حاضر خواهند بود.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه، اعلام کرد که هنوز نمایندگان جمهوری اسلامی مذاکره‌ای با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام نداده‌اند. در تیم فنی جمهوری اسلامی نیز نماینده‌ای از سازمان انرژی اتمی حضور ندارد.

هیئت جمهوری اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف، روز دوشنبه و پس از «حدود ۱۸ ساعت» مذاکره، سوئیس را به مقصد تهران ترک کرد.

پس از پایان مذاکرات، قطر و پاکستان با صدور بیانیه‌ای مشترک، از توافق طرف‌ها بر سر نقشه‌راه ۶۰ روزه و تشکیل کمیته عالی و آغاز کارگروه‌های فنی خبر داده و اعلام کردند که مذاکرات فنی تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

🆔 @sedaiazadi
12👎4